Muista kun avioidut

Anonyymi

Niin omaisuutesi on kumppanisi omaisuutta myös. Liian usein ihmiset avioituu hätiköidysti ja nopeasti eivätkä ajattele seurauksia. Eivät osaa ajatella että kaikki ei olekkaan niin ihanaa avioliitossa ja ero tulee ja sitten vasta tajuavat että omaisuutesi onkin toisen omaisuutta myös.

12

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuhlaan kaikki rahat ennen kun ero tulee niin ei jää vaimolle mitään.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse tuhlata, kunhan muistaa tehdä avioehto sopimuksen.
        Jos nainen ei sellaiseen suotu, niin se kertoo naisesta kaiken miksi halusi rikkaan miehen vaimoksi.
        Koska nainen haluaa miehen omaisuuden ja ottaa pian eron, jolloin rikastuu miehen omaisuudella.
        Näin kävi eräässä liitossa, kun mies otti puheeksi avioehto sopimuksen tekemisen, niin nainen siitä suuttui.
        Muutaman vuoden kuluttua nainen otti eron ja miehen omaisuus meni naiselle ja mies joutui vielä maksamaan kymmeniä tuhansia naiselle, vaikka nainen sai kaikki metsät ym.


    • No worries, en ole menossa naimisiin. :D

      Kerta riitti mulle...

      • Sun nimenomaan pitäis olla. Entäs jos käy niin että miehesi vaikka ykskaks kuolee? et saa leskeneläkettä etkä mitään ja lapset elätettävänä? Tai jos ukko talon maksettuaan potkaisee sut pihalle "omasta" talostaan? sitten voisi tuntua vähän katkeralta. Toivottavasti ei semmoisia tapahdu mutta aika monelle on tapahtunut kuitenkin niin ei se haitaksi olisi jos olisi se virallinen sitoumus olemassa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sun nimenomaan pitäis olla. Entäs jos käy niin että miehesi vaikka ykskaks kuolee? et saa leskeneläkettä etkä mitään ja lapset elätettävänä? Tai jos ukko talon maksettuaan potkaisee sut pihalle "omasta" talostaan? sitten voisi tuntua vähän katkeralta. Toivottavasti ei semmoisia tapahdu mutta aika monelle on tapahtunut kuitenkin niin ei se haitaksi olisi jos olisi se virallinen sitoumus olemassa.

        No sitten se kuolee. En kaipaa leskeneläkettä, minusta sen voisi poistaa muiltakin. Tai korkeintaan pienituloisille jättää. Joillain on ihan älyttömiä summia leskeneläkettä...toisen kuolema ei tarttis olla mikään nettojuhla.

        Rumasti sanottu, mutta ihmisen tarvii aina olla tietoinen siitä, että joku voi kuolla ja yksin voi jäädä. Yksinkin tarvii pärjätä. Ei kannata koskaan tuudisttautua siihen, että muut aina huolehtii.

        Paremmin pärjää, kun etukäteen ajattelee, jos tilanteita.

        No saapi hän potkaista mut pellolle, voihan vuokraisäntäkin heivata vuokralaisen pihalle. Vuokrat jää sinne, ihan kun tässäkin mä myös kulutan hänen huushollinsa nurkkia ja mustakin aiheutuu jatkuvasti kuluja. Kulutan siinä missä muukin perhe. Minusta ne rahat jotka upotan tähän on tässä eletystä elämästä kuittausta, eikä joskus tulevaisuuteen säästämistä. :)

        Tytöt perii isänsä ja se on mulle tärkeintä. Ne perii myös minut. Meidän kullanmurut. :)

        Me aikuiset selvitään ilman puolison tuloja, jos niin on pakko olla. On ennenkin selvitty. Järki päässä, tekevä luonne...asiat aina järjestyy. :)


      • Abrakadabra kirjoitti:

        No sitten se kuolee. En kaipaa leskeneläkettä, minusta sen voisi poistaa muiltakin. Tai korkeintaan pienituloisille jättää. Joillain on ihan älyttömiä summia leskeneläkettä...toisen kuolema ei tarttis olla mikään nettojuhla.

        Rumasti sanottu, mutta ihmisen tarvii aina olla tietoinen siitä, että joku voi kuolla ja yksin voi jäädä. Yksinkin tarvii pärjätä. Ei kannata koskaan tuudisttautua siihen, että muut aina huolehtii.

        Paremmin pärjää, kun etukäteen ajattelee, jos tilanteita.

        No saapi hän potkaista mut pellolle, voihan vuokraisäntäkin heivata vuokralaisen pihalle. Vuokrat jää sinne, ihan kun tässäkin mä myös kulutan hänen huushollinsa nurkkia ja mustakin aiheutuu jatkuvasti kuluja. Kulutan siinä missä muukin perhe. Minusta ne rahat jotka upotan tähän on tässä eletystä elämästä kuittausta, eikä joskus tulevaisuuteen säästämistä. :)

        Tytöt perii isänsä ja se on mulle tärkeintä. Ne perii myös minut. Meidän kullanmurut. :)

        Me aikuiset selvitään ilman puolison tuloja, jos niin on pakko olla. On ennenkin selvitty. Järki päässä, tekevä luonne...asiat aina järjestyy. :)

        Mun mielestä siihen tarttee varautua, että elintaso muuttuu kun yksi on pelistä poissa. Tarttee tottua yksin kattamaan se mihin rahkeissa oikeasti on varaa. :)

        Elämä on semmosta, koskaan ei voi tietää kuka putoo ja kuka jää sätkimään.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Mun mielestä siihen tarttee varautua, että elintaso muuttuu kun yksi on pelistä poissa. Tarttee tottua yksin kattamaan se mihin rahkeissa oikeasti on varaa. :)

        Elämä on semmosta, koskaan ei voi tietää kuka putoo ja kuka jää sätkimään.

        No joo, toki tarttee varautua mutta jos tulee ikäviä yllätyksiä kertarynttyyllä paljon niin ei minusta yhtään haittaisi jos on optimoinut etukäteen tilannetta, se olisi juurikin sitä varautumista. No just se vaikka että jos miehesi vaikka joutuu pahaan tapaturnaan ja henki pois niin se virallistaminen ois hyvä olla olemassa vaikkapa jo siksi ettei tarvitse muuttaa omasta kodista pois. No en teidä miten menee kun lapset sitten perisi isänsä että koti ehken säilyisi mutta varmimmin niin että sulla olisi liiton kautta asumisoikeus siinä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, toki tarttee varautua mutta jos tulee ikäviä yllätyksiä kertarynttyyllä paljon niin ei minusta yhtään haittaisi jos on optimoinut etukäteen tilannetta, se olisi juurikin sitä varautumista. No just se vaikka että jos miehesi vaikka joutuu pahaan tapaturnaan ja henki pois niin se virallistaminen ois hyvä olla olemassa vaikkapa jo siksi ettei tarvitse muuttaa omasta kodista pois. No en teidä miten menee kun lapset sitten perisi isänsä että koti ehken säilyisi mutta varmimmin niin että sulla olisi liiton kautta asumisoikeus siinä.

        Voihan aina testamentin tehdä. :)

        Niin, en välttis edes halua jäädä tähän, jos mun mies on poissa. Mä en niin kiinny rakennuksiin, sydän on siellä missä rakkaat. Olis ehkä lasten kanssa hyväkin asua jossain muualla, kun täällä.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Voihan aina testamentin tehdä. :)

        Niin, en välttis edes halua jäädä tähän, jos mun mies on poissa. Mä en niin kiinny rakennuksiin, sydän on siellä missä rakkaat. Olis ehkä lasten kanssa hyväkin asua jossain muualla, kun täällä.

        Tai luulen tietäväni, että mun elämä ei jatku ja jään suruun kii, jos vielä asun samoissa nurkissa missä me oltiin kaikki , muistot ja kaikki.

        Mä talletan mielummin muistoja sydämeeni ja muistiini , kun itkukurkussa elän niiden sisällä. :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, toki tarttee varautua mutta jos tulee ikäviä yllätyksiä kertarynttyyllä paljon niin ei minusta yhtään haittaisi jos on optimoinut etukäteen tilannetta, se olisi juurikin sitä varautumista. No just se vaikka että jos miehesi vaikka joutuu pahaan tapaturnaan ja henki pois niin se virallistaminen ois hyvä olla olemassa vaikkapa jo siksi ettei tarvitse muuttaa omasta kodista pois. No en teidä miten menee kun lapset sitten perisi isänsä että koti ehken säilyisi mutta varmimmin niin että sulla olisi liiton kautta asumisoikeus siinä.

        Nämä lesken asumisoikeudet eivät aina ole ihan ongelmattomia. Siis periminenhän menee niin, että (toisin kuin ihmiset kuvittelevat usein) puoliso ei peri mitään, vaan lapset perivät. Sen sijaan puoliso saa osituksessa puolet yhteenlasketusta omaisuudesta. Ja lisäksi puolisolla tosiaan on oikeus asua kodissaan. Mutta tämä voi nimenomaan aiheuttaa ongelmia: lapset perivät, he maksavat perintöverot, mutta eivät saa konkreettisesti omaisuutta (asuntoa) käyttöönsä, eivätkä voi esimerkiksi halutessaan noin vain myydä sitä. Esimerkiksi pienituloiselle opiskelijalle tällainen voi olla ihan mahdoton tilanne, jolloin voi käydä jopa niin, että joutuu luopumaan perinnöstään, tai sitten joutuu joko velkaantumaan tai kiristämään talouttaan äärimmilleen.

        Olen samaa mieltä kuin Abrakadabra siinä, että leskeneläkkeen voisi poistaa. Minusta reilumpi olisi pienimpien eläkkeiden nostaminen ja muunlainen vanhusten tukeminen - esim. asumistuessa yms. Nythän leskeneläke hyödyttää eniten niitä, joilla on ollut puolisonsa kautta korkea elintaso, mutta se ei hyödytä ollenkaan esimerkiksi köyhää leskeä, jonka puolisokin oli köyhä tai vaikka tuloton. Kuitenkin myös tällaisessa tapauksessa puolison kuolema on suuri elämänmuutos ja koettelee myös taloudellisesti. Leskeneläke on yksi epäreiluimpia tulonsiirtoja, mitä tässä maassa on. Se ei ole nykypäivää.


      • Anonyymi
        Nainen39vee kirjoitti:

        Nämä lesken asumisoikeudet eivät aina ole ihan ongelmattomia. Siis periminenhän menee niin, että (toisin kuin ihmiset kuvittelevat usein) puoliso ei peri mitään, vaan lapset perivät. Sen sijaan puoliso saa osituksessa puolet yhteenlasketusta omaisuudesta. Ja lisäksi puolisolla tosiaan on oikeus asua kodissaan. Mutta tämä voi nimenomaan aiheuttaa ongelmia: lapset perivät, he maksavat perintöverot, mutta eivät saa konkreettisesti omaisuutta (asuntoa) käyttöönsä, eivätkä voi esimerkiksi halutessaan noin vain myydä sitä. Esimerkiksi pienituloiselle opiskelijalle tällainen voi olla ihan mahdoton tilanne, jolloin voi käydä jopa niin, että joutuu luopumaan perinnöstään, tai sitten joutuu joko velkaantumaan tai kiristämään talouttaan äärimmilleen.

        Olen samaa mieltä kuin Abrakadabra siinä, että leskeneläkkeen voisi poistaa. Minusta reilumpi olisi pienimpien eläkkeiden nostaminen ja muunlainen vanhusten tukeminen - esim. asumistuessa yms. Nythän leskeneläke hyödyttää eniten niitä, joilla on ollut puolisonsa kautta korkea elintaso, mutta se ei hyödytä ollenkaan esimerkiksi köyhää leskeä, jonka puolisokin oli köyhä tai vaikka tuloton. Kuitenkin myös tällaisessa tapauksessa puolison kuolema on suuri elämänmuutos ja koettelee myös taloudellisesti. Leskeneläke on yksi epäreiluimpia tulonsiirtoja, mitä tässä maassa on. Se ei ole nykypäivää.

        Lesken asumisoikeudessa ei ole mitään ongelmaa. Leski saa jäädä asumaan aviopuolisoiden yhdessä asumaansa viimeiseen asuntoon elämänsä loppuun asti.

        Puoliso ( leski ) saa avioliiton solmimisen jälkeen kertyneestä omaisuudesta puolet. Ellei avioehdossa toisin ole sovittu. Eikä suinkaan yhteenlasketusta omaisuudesta, kuten kirjoitit.

        Köyhä leski jonka edesmennyt puoliso oli köyhä tai vaikka kokonaan tuloton ei ole kyennyt oman vuositulojensa perusteella maksuunpantujen eläkemaksujen mukaan edes pystynyt kertyttämään eläkekertymäänsä omalle vanhuudenvarallensa.

        Tiedätkö muuten mitä tarkoittaa termi leskeneläke, kun luulet sitä tulonsiirroksi ?


    • Anonyymi

      Ei kukaan ole tyytyväinen kun ero tulee. Sitten ne ongelmat vasta alkaa kun toinen osapuoli haluaa riidellä ihan kaikesta ja haluaa toiselle vaan pahaa mieltä ja alkaa häiriköidä ja siksi en suosittele avioliittoa kenellekkään. Usein se on se mies joka alkaa haastaa riitaa, uhkailee naista ja kaikkea.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3259
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1763
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1305
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    6. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      51
      1074
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      974
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      831
    Aihe