Ulkonäköpaineet ja nenäleikkaus kokemukset

Anonyymi

Onko teilläkin vielä parikymppisenä ulkonäköpaineita? Mistä te ootte epävarmoja teiän kasvoissa tai vartalossa? Ite kävin about 8kk sitten, korjauttamassa mun hampaat Esmilella. Olin niistä ollut epävarma jo monia vuosia, yläasteelta lähtien. Mulla oli siis ihan vinot ja toistensa päällä olevat hampaat aiemmin. Korjauksen jälkeen oon saanu paljon kommentteja ihan tuntemattomiltakin, että hei ompas sulla kaunis hymy! Tää on taas nostattatunut mun itsetuntoa tosi paljon. Tällähetkellä suunnittelen vakavasti nenäleikkauksessa käymistä. Siksi kyselenkin, että onko täällä muita nenäleikkauksessa käyneitä? Muuttiko leikkaus paljon kasvojen kokonaiskuvaa ja kävittekö leikkauksessa Suomessa, vai jossakin ulkomailla? Minua mietityttää myös, että muuttuuko hymy leikkauksen jälkeen, jotenkin teennäiseksi? Olen nähnyt monia näytteliöitä ja laulajia, joiden hymy on muuttunut aivan kamalaksi ja tätä en todellakaan halua, mutta se riippuu varmaan myös toki leikkaajasta. En kuitenkaan vihaa nenääni ihan kuusta taivaaseen ja olen tähän asti pystynyt elämään sen kanssa ihan hyvin, mutta aina kun kävelen peilin ohi keskellä naamaa oleva leveä ja pitkä nenäni kiinnitä huomiota ja taas esim, silmäni jotka ansaitsisivat enemmän huomiota jäävät taka-alalle. Monet miehetkin ovat kertoneet kiinnittävänsä huomiota nenään, koska se antaa kasvoille ns ”ilmeen” ja onhan sen sijaintikin ihan kasvojen keskellä. En kyllä tosin menisin mihinkään leikkaukseen vaan miehien mielipiteiden vuoksi... Jos joltakulta löytyy näistä kokemuksia, niin olisi mukava kuulla? :)

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen elänyt ison nenäni kanssa jo yli 50 vuotta. Aina peilin edessä on pitänyt todeta, että ei se auta itku markkinoilla. Ei kaikilla ole törsätä mitään kymppitonneja kauneus leikkauksiin, mutta ainahan sitä voi tietysti lähteä leikkimään hengellään turkkilaisen lekurin veitsen alle... Että onnea sinulle jos olet syntynyt rikkaaseen perheenseen, kaikkilla ei ole tuollaisia etuja tuhlata kymppitonneja esteettisiin hammashoitoihin ja nenäleikkauksiin. Hyvä, että saa jokapäivä leivän pöytään. :))

      • Anonyymi

        Jos hampaat on jotenkin vinossa on kyllä asiallista korjauttaa voi olla tulee myöhemmin särkyä vaikka leukaniveliin.


      • Anonyymi

        Se on priorisointikysymys mihin rahansa törsää ja mistä taas säästää. Jotkut ostelee veneitä tai satsaa vapaa-ajan asuntoon, jotkut taas satsaa ulkonäköön mikä on täysin luonnollista esim nuorille naisille :)


    • Anonyymi

      Mun nenä leikattiin Suomessa kolmesti. Kolmesti siksi, että leikkaus epäonnistui pahasti. Korjausleikkaukset ei juurikaan auttaneet enkä voi enää hengittää nenän kautta. Kasvoilla on pahat arvet.

      Jos voit elää nenäsi kanssa, tee se. Korosta silmiäsi meikillä tai kampauksella. Nauti kauniista hymystäsi.

      Jos päädyt leikkaukseen, mene tekemään se jonnekin missä on enemmän kokemusta kuin Suomessa. Potilasvahinkovakuutus ei täälläkään pilalle menneitä kauneusleikkauksia korvaa, joten olet omillasi joka tspauksessa jos jokin menee pieleen. Siksi kannattaa minimoida riskit jo kirurgin valinnassa.

    • Anonyymi

      Minulle tehtiin kuukausi sitten (eli kesäkuussa 2019) nenäleikkaus Bulevardin klinikassa (Kaarlo Ståhlberg). Mitään ongelmia ei ole leikkauksen jälkeen ilmennyt, toipuminen n edistynyt hyvin. Ulkoisia arpia ei jää ainakaan minun kohdalla käytetyllä leikkaustekniikalla. Esteettinen lopputulos ei ole vielä arvioitavissa koska kestää puolesta jopa puoleentoista vuoteen ennenkuin nenä on lopullisesti "asettunut muotoonsta", mutta jo nyt olen tyytyväinen lopputulokseen.
      SIinä hyvät uutiset. Huono puoli on hinta, eli leikkaus maksoi 8500 euroa. Menin tuonne leikattavaksi koska olin saanut käsityksen että Ståhberg on Suomen paras nenäplastikko, enkä halunnut ottaa pienintäkään riskiä.

      • Anonyymi

        Tehtiin siis suljettu leikkaus? Mitä nenällesi tehtiin?


    • Anonyymi

      Kaarlo Ståhlberg Suomessa paras tekemään nenäleikkauksia, se kyllä maksaa . Itse kävin monen lääkärin leikattavana olivat aivan turhia leikkauksia.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä että Suomessa ei yksikään plastiikkakirurgi tee mitään ihan superhienoa jälkeä jos on vähänkään hankalampi tapaus. Kaikki tuntuvat leikkaavan aika varovaisesti, eli turha odotella ihmeitä samaan tapaan kuin esim. Turkissa.

      Tsekatkapa vaikka instagramissa hästäkillä rhinoplasty... Kauniita, naisellisia ja reilusti operoituja lopputuloksia olematta silti mitenkään ylileikatun näköisiä. Täällä meillä ei vaan samaan päästä.

      Toki jos lähtökohtakin on jo valmiiksi "ihan kiva" eikä tosiaan ole mitään ihan ihmeellistä ongelmaa parannettavana niin kyllä pienellä viilauksella täälläkin saadaan nättiä.

      Tämä kommenttini toki vain ja ainoastaan ihan oma mielipiteeni.

      Harmittaa vaan vietävästi kun oma nenäni on leikattu jo useampaan kertaan eikä edelleenkään riittävää tulosta. Enempiä leikkauksia ei varmaan uskalla edes teettää kun paraneminen on aina vaan hitaampaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      375
      3369
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      165
      1399
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe