Eli siis.Kun en täysin varma tästä asiasta ole.Saako lävistyskorun ottaa pois sen parannuttua?Siis tarkoitan,että joutuisin harrastukseni takia poistamaan sen muutamaksi tunniksi.Voiko lävistys umpeutua tai pahasti ärsyyntyä tällaisesta vekslaamisesta?
Minulla ei ole vielä lävistystä,mutta koitan ottaa selvää mahdollisista haittatekijöistä. :)
Saako ottaa pois välillä?
4
2291
Vastaukset
- ekekekekke
kerro toki lisää niin joku voi ehkä auttaa.
- minttuli
Riippuu ihmiskohtaisesti. Joillakin saattaa mennä umpeen hyvinkin äkkiä, joillakin ei ole moksiskaan.
Itse käyn päivätöissä jossa lävistyksiä ei saa pitää. Oman huulikoruni otan pois n. 8 tunniksi, eikä tähän mennessä ole aiheuttanut ongelmia.
Tosin pitää olla varma siitä, että lävistys on tosiaankin kokonaan parantunut.- Saltonstall
Hyvä tietää.Harrastan nimittäin teatteria,joten joutuisin siis ottamaan korun pois muutama kerta viikossa pariksi tunniksi.täytyy tosin myöntää että voipi olla silti vähän epäkäytännöllistä ottaa lävistys juuri esityskaudella.
Mitä umpeutumiseen tulee,en tiedä onko mitään yhteyttä,mutta korvienreikiä olen välillä pitänyt melkein vuodenkin ilman korua,eikä umpeutumisen merkkiäkään ole näkynyt. - minttuli
Saltonstall kirjoitti:
Hyvä tietää.Harrastan nimittäin teatteria,joten joutuisin siis ottamaan korun pois muutama kerta viikossa pariksi tunniksi.täytyy tosin myöntää että voipi olla silti vähän epäkäytännöllistä ottaa lävistys juuri esityskaudella.
Mitä umpeutumiseen tulee,en tiedä onko mitään yhteyttä,mutta korvienreikiä olen välillä pitänyt melkein vuodenkin ilman korua,eikä umpeutumisen merkkiäkään ole näkynyt.Vielä korostan, että lävistyksen pitää antaa parantua (1kk-3kk) ennen kuin otat vähäksikään aikaa pois. Parantumaton lävistys saattaa vuotaa kudosnestettä tai ärsyyntyä niin ettei korua saa enää läpi.
Eli jos otat lävistyksen, anna sen olla rauhassa sen pari kuukautta mitä menee parantumiseen. Lävistäjä neuvoo tarkemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs162577100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381582Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281204
- 261151