Kertokaa, miten te ikävöitte?

Anonyymi

Jokaisella varmaan omanlaisensa tyyli. Onko jokin ikävän tunne helpompi ylikäytävä kuin toinen? Onko joku niin sanottu :) ikävöintityyli toista parempi. Entä jos tuntee vain jotakin kaipausta, palan tunnetta kurkussa? Onko väliä sillä, mitä ikävöit?

35

62

Vastaukset 35

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on ikävä mun koiraa..

Se tykkäs halata mun jalkaa.

Joskus kun ukko tuli mua hakemaan töistä, se ties jo missä mun huone on ja etutassut vinksallaan juoks mun jalkaan kiinni. Otti kunnon tassuotteen, eikä päästänyt irti.

• Eli muistelemalla ikävöin.

• Vaikea sanoa, kun vähän joka juttua ikävöi eritavalla... Menettämisen vuoksi voi ikävöidä ja sitten vaikka jonkun muun esteen takia voi ikävöidä... On niin monioikoinen tunne, riippuen kohteesta. Itse tunnetta olen jotenkin aikojen saatossa oppinut sietämään paremmin. Jos sanoisin, että sen lohduttomuutta olen pehmittänyt ja saanut sen tuntumaan sellaiselle kultareunukselliseksi, koska sitähän ikävöi jotain mukavaa tunnetilaa mikä on joskus ollut, niin eihän sitä voi kukaan enää pois viedä. Se on jo ja pysyy. :o)

Kaipauskin on samaa... Eikä mitään tarvitse lokeroida kuitenkaan.

Se lohduttomuuden tunnetila on ihana saada jonnekin kauemmaksi, ihan vaan ajattelemalla niitä ihania hetkiä, mikä sai kaipaamaan tai ikävöimään. Tulee oikeasti vaan lämmin olo ja hymy väkisin vääntää suupieltä. Minulla on niin paljon hyvää jo muistoissa vaikka mistä. Olen onnekas. :o)

• Anonyymi

Joo, mun ikäväni kääntyy niihin hyviin hetkiin. Ja joo, tulee oikeasti lämmin, hyvä ja herkkä olo. Läikähtää käuniisti, kun palaa muistoissaan siihen hetkeen.

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, mun ikäväni kääntyy niihin hyviin hetkiin. Ja joo, tulee oikeasti lämmin, hyvä ja herkkä olo. Läikähtää käuniisti, kun palaa muistoissaan siihen hetkeen.

xL

Siis niistähän se ikävä tulee, mutta niitä voi miettiä niin, että on saanut ne kokea. Ja voihan niitä tuntea yhä.

Jotenkin karsee ajatella, että jotkut haluu unohtaa jotain? Miks? Ettei ikävä tekis kipeää? No ei muistoja oikeasti voi mihkään unohtaa ilman lobotomiaa, mutta ne voi kyllä kääntää ihaniks ainutlaatuisiks kokemuksiks. Eikä niitä hetkiä saakaan uudelleen... kaikki on uniikkeja.

Mut minusta kun mä oon tään jotenkin oivaltanut, osaan paremmin nauttia jokaisesta nykyisestä fiiliksestä, sekä janoan lisää huomiselta. 😊👌

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Siis niistähän se ikävä tulee, mutta niitä voi miettiä niin, että on saanut ne kokea. Ja voihan niitä tuntea yhä.

Jotenkin karsee ajatella, että jotkut haluu unohtaa jotain? Miks? Ettei ikävä tekis kipeää? No ei muistoja oikeasti voi mihkään unohtaa ilman lobotomiaa, mutta ne voi kyllä kääntää ihaniks ainutlaatuisiks kokemuksiks. Eikä niitä hetkiä saakaan uudelleen... kaikki on uniikkeja.

Mut minusta kun mä oon tään jotenkin oivaltanut, osaan paremmin nauttia jokaisesta nykyisestä fiiliksestä, sekä janoan lisää huomiselta. 😊👌

Mä erottelisin tässä surun ja ikävän. Surun tuska, luopumisen tuska on jotain muutakin kuin terävää ikävää. Kun pahin murhe on surtu, siitä jää ikävä. Ikävä on tunteena jotenkin kaunis ja positiivinen. Adjektiivina taas jotain muuta... :)

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mä erottelisin tässä surun ja ikävän. Surun tuska, luopumisen tuska on jotain muutakin kuin terävää ikävää. Kun pahin murhe on surtu, siitä jää ikävä. Ikävä on tunteena jotenkin kaunis ja positiivinen. Adjektiivina taas jotain muuta... :)

xLiner

Totta... Varmaan mulla tuli tässä surullisessa ajassa mieleen suru, mutta kyllä mä tiedän, että tää taittuu ikäväksikin vielä, se onkin sen ja surun välissä. Ja ehkä mä vasta maistelen näitä tuntemuksia oikeasti ekaa kertaa elämässä oikein, enkä sysää sivuun. Vaikea keskenkaiken sanoittaa... :o)

Mutta mä luulen, että mä alan jo paremmin ja paremmin händlää nää jutut.. :o)

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Totta... Varmaan mulla tuli tässä surullisessa ajassa mieleen suru, mutta kyllä mä tiedän, että tää taittuu ikäväksikin vielä, se onkin sen ja surun välissä. Ja ehkä mä vasta maistelen näitä tuntemuksia oikeasti ekaa kertaa elämässä oikein, enkä sysää sivuun. Vaikea keskenkaiken sanoittaa... :o)

Mutta mä luulen, että mä alan jo paremmin ja paremmin händlää nää jutut.. :o)

"Mutta mä luulen, että mä alan jo paremmin ja paremmin händlää nää jutut.. :o)"

Mä luulen kans. Sulta tulee aika fiksua tekstiä noin yleensäkin. Jaksat vielä selittääkin niitä asioita kaiken maailman pöllöille.

xL

• Anonyymi kirjoitti:

"Mutta mä luulen, että mä alan jo paremmin ja paremmin händlää nää jutut.. :o)"

Mä luulen kans. Sulta tulee aika fiksua tekstiä noin yleensäkin. Jaksat vielä selittääkin niitä asioita kaiken maailman pöllöille.

xL

No just töissä sellainen hetki, että ei muuten tulis yhtään mitään järkevää, jos antaisin tulla kaikki ulos.... Voi hevosen pissielin sentään...kaikki ihan päin ulostusaukkoa...

Mut kyl se tästä....

• Anonyymi

Ryyppäämällä, laulamalla ja soittamalla. :D

• Kelle sä soitat?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Kelle sä soitat?

Itselleni lähinnä. Joskus silloin tälloin muillekin.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ei huono.

Mä oon diggaillut Bauhausista todella pitkään. Eikä Peter Murphy soolonakaan ole odotuksiani pettänyt. Kertakaikkiaan mainio artisti... :)

Ei nää nykyajan nuoret muusikkoplantut enää osaa... :(

https://www.youtube.com/watch?v=z_TUh3Ta7mw&t=5s

• Mulla on ikävä erästä lähisukulaista, on ollut jo kohta parikyt vuotta :( Kysymys on katoamisesta ja se on erilaista ikävää, kuin mikään muu ikävä. Siihen auttaa vain aika. Toivo auttaa tavallaan myös, mutta vuosien kuluessa se luonnollisesti hiipuu, vaikkei mitään ruumista koskaan löydettäisikään.

Rakkaussuhteisiin tai vaikka ihastumiseen liittyvä ikävä on hyvin erllaista, siinä on tietynlaista hyvää haikeutta, se voi olla jopa energistä, kuten tässä siekkareiden biisissä: https://www.youtube.com/watch?v=j_AueSnueQo

Sitten on tosiaan sellaista pala kurkussa haikeutta, jota on vaikka tässä :
      https://www.youtube.com/watch?v=whWxnuv0htg

Näitä kahta biisiä tuli teini-iässä kuunneltua uudestaan ja uudestaan, useamman vuoden ajan. Vieläkin voin tavoittaa sen fiiliksen. Ehkä siinä iässä on lähes koko ajan vähän pala kurkussa ja jotain vailla. Tai ainakin minä olin:)

• Tuo on se kaikkein kamalin ikävän muoto, jota kenenkään ei pitäisi joutua kohtaamaan.

• Partakaveri kirjoitti:

Tuo on se kaikkein kamalin ikävän muoto, jota kenenkään ei pitäisi joutua kohtaamaan.

Ainakin paskin, mitä itse tiedän.

• Mietin että vielä kun kerran saisi halata.

• Anonyymi

Olen itkenyt paljon, kuunnellut musiikkia, kulkenut luonnossa ja lukenut runoja. Itkeminen on tapani purkaa painetta ja surun tunteitani. Tunnistan, että itken myös joka kerta jotain muutakin asiaa, esim. edesmenneitä läheisiä, rakkaita ihmisiä.
      Ja toisinaan menee kalsarikännien puolelle...

• Muistelemalla, katselemalla kuvia, käymällä vanhoissa paikoissa. Joskus musiikki nostaa myös tunteita pintaan ja myös toimii mullistuksia rauhoittavasti.

Mun ikävä on aina voimakasta. Mikä ei tunnu voimakkaasti on lähinnä jotain muuta kuin ikävää. :)

• Anonyymi

Ikävän aiheuttanut syy on pääroolissa, eli tapahtumaketju.
      Ex-naisia olen ikävöinyt muutaman viikon olemalla passiivinen. Yksin kotona kuunnellut musiikkia silmät kiinni ja kelaillut elämää. Sitä akuuttia suruaikaa kestää muutamia viikkoja, lievempää vuoden pari. Hyvästä suhteesta eroaminen on kuin tunteiltaan kuoleman koittelema, ei helppo käsitellä.
      Olen käsitellyt ikävää lähinnä kuntoilemalla, auttaa nostattavasti mielentilaan.

Läheisten hautajaiset, tieto satuttaa ja hautajaiset huojentavat tietoisuutta.
      Life must go on, ei tuossa paljon muita tuntemuksia ole tai tule. Kuoleman suhteen tulee kai jossain vaiheessa kyyniseksi ja ajattelee sen kuuluvan elämään, ainakin vanhassa iässä luonnollisena ja lopullisena.

AsianVierestä

• Anonyymi

Ikävä on
      kylmä kivi vatsassa
      puristava vanne pallealla
      kuristava tunne kurkulla
      salpautunut hengitys
      juoksematon järki
      kuumat kyyneleet
      alieni joka pyrkii takaraivosta kallon läpi ulos

Joinakin päivinä ikävä jää avomerelle
      kuiskii kaukaa
      kutittelee hellästi varpaita rantahietikossa
      kuin lempeän kesäpäivän aallokko

Aina joskus se äityy perkeleeksi
      hyökyy ylle tsunamina
      minä murrun helpommin kuin Myrkyluodon Maija

-flowersreally-

• Välittyi vahva tunne noista sanoista.

• Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

Välittyi vahva tunne noista sanoista.

Silti siitä jäi pois se nurkassa kyyhöttävä, räkä poskella nyyhkyttävä ihmisrätti, jonka kaikki sisuskalut näyttäisivät pyrkivän ulos kerralla kannibaalien kivuaalisti kaluamiksi.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Silti siitä jäi pois se nurkassa kyyhöttävä, räkä poskella nyyhkyttävä ihmisrätti, jonka kaikki sisuskalut näyttäisivät pyrkivän ulos kerralla kannibaalien kivuaalisti kaluamiksi.

-flowersreally-

Voi..😕

Kannibaaleille kuonokoppa!!

• Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

Voi..😕

Kannibaaleille kuonokoppa!!

No worries, ei se ole juuri nyt läsnä, ehkä juuri siksi en päässyt niihin kaikista syvimpiin vesiin asti.

Etkö ole koskaan tuntenut niin voimakasta tunnetta (ikävää, surua), että tuntisit sen kehollisena kipuna?

-flowers-

• Anonyymi kirjoitti:

No worries, ei se ole juuri nyt läsnä, ehkä juuri siksi en päässyt niihin kaikista syvimpiin vesiin asti.

Etkö ole koskaan tuntenut niin voimakasta tunnetta (ikävää, surua), että tuntisit sen kehollisena kipuna?

-flowers-

Olen, siksi sun sanat koskettikin. Löysin niistä itseänikin.

• Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

Olen, siksi sun sanat koskettikin. Löysin niistä itseänikin.

Ok.

Mä ajattelen että se kuonokoppa on huono juttu. Ajattelen että tunteet pitää tuntea, kannibaalitkin. Se on ainoa tapa ”hallita” niitä. Kuonokoppa tuo vaan ongelmia, kannibaalit kapseloituu jonnekin sisälle tuottaen tunnelukkoja. Mutta tästä me on jutskattu muistaakseni joskus aiemminkin 😊

-flowers-

• Anonyymi kirjoitti:

Ok.

Mä ajattelen että se kuonokoppa on huono juttu. Ajattelen että tunteet pitää tuntea, kannibaalitkin. Se on ainoa tapa ”hallita” niitä. Kuonokoppa tuo vaan ongelmia, kannibaalit kapseloituu jonnekin sisälle tuottaen tunnelukkoja. Mutta tästä me on jutskattu muistaakseni joskus aiemminkin 😊

-flowers-

Oot aivan oikeessa, kaikki tunteet tarttee tuntea ja käydä läpi. ☺️

Kuonokoppa oli joku suojelureaktio. Defenssi. Mut kauttarantain se suojelureaktio tuli siitä, että haluis suojautua paitsi ite kannibaaleilta myös toista suojella niiltä. Niiltä kivuilta, kun ne tietää kipeiksi.

• Anonyymi

Yleensä ikävöin korkeassa polviasennossa. Telemark on toinen ehdoton suosikkini.

• Ei kuitenkaan kuulu slaavikyykky? :oD

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Ei kuitenkaan kuulu slaavikyykky? :oD

Se asento on pyhitetty erääseen toiseen toimenpiteeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se asento on pyhitetty erääseen toiseen toimenpiteeseen.

Onko keskijäsenesi silloin miten sijoiteltu?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      165
      1368
    2. Mikä oli suurin

Ongelma välillämme?
      Ikävä
      115
      1048
    3. Tämä meidän välinen tilanne

Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen
      Ikävä
      37
      845
    4. Mitä Kärnässä tapahtui?

Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.
      Lappajärvi
      13
      813
    5. Rakastamisesi tarkoitus

Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki
      Ikävä
      54
      745
    6. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      70
      708
    7. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      52
      704
    8. Kohtalo antoi

sinulle vielä mahdollisuuden valita oikein. Et siihen tarttunut.
      Ikävä
      69
      656
    9. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      33
      654
    10. Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä

Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle
      Ikävä
      23
      631
    Aihe