Kuulostaako tutulta? Olet ahkera koululainen, onnistut opiskelemaan insinööriksi, mutta ahkeruudestasi huolimatta kaiken aikaa naismenestys on samalla tasolla, eli pahimmassa tapauksessa nolla. Et polta tupakkaa, et juo, etkä tietenkään ole koskaan kokeillut mitään huumetta edes kannabista. Kuitenkin huomaat ympärillä, että kaiken aikaa "pahoilla pojilla" tai vähemmän "kunnollisilla" onnistaa naisten kanssa.
Kaiken tämän seurauksena saatat jossakin vaiheessa havahtua siihen, että olet tullut perin pohjin petetyksi. Maailma on julma, eikä palkitse kunnollisia ihmisiä. Mitä teet?
Onko vika siinä, että olit liian kiltti ja ahkera opiskelija? Luulit ahkeran opiskelun ja kiinnostuksen insinöörialaan johtavan suureen arvostukseen, koska olit vahvasti siinä uskossa, että insinöörejä yleisesti arvostetaan. Olisiko pitänyt olla vähemmän "kiltti" ja pakottaa itsesi olemaan enemmän kavereiden kanssa ja juomaan vaikka kohtuudella alkoholijuomia ja käymään yökerhoissa, vaikka tämä tuntuisikin vastenmieliseltä ajatukselta, eikä ollenkaan omalta jutulta?
Jossain vaiheessa saat vaan kaikesta tarpeeksi ja alat perinpohjin tutkimaan syitä naisettomuuteen, luet Suomi24 sinkut palstaa, googlailet parisuhteeseel liittyviä asioita, lainailet erilaisia kirjoja liittyen parisuhteeseen ja pariutumiseen. Jossain vaiheessa saatat löytää jotakin nimiä, jotka kolahtavat kertaheitolla, kuten esimerkiksi Henry Laasanen tai Jordan Peterson.
Lopulta kaiken tutkiskelun myötä huomaat, että pariutumisilmiöitä ja ihmisten käyttäytymistä tutkivat ovatkin sosiologeja ja psykologeja, eivätkä insinöörejä. Insinöörinä saatatkin ajatella, että olet vuosia käyttänyt aikasi aivan hyödyttömään.
Onko siis sosiologia ja psykologia edullisempi vaihtoehto pariutimisen kannalta kuin insinööriala?
Onko palstalaisilla käynyt mielessä vaihtaa kokonaan alaa?
22
<50
Vastaukset
Kannattaa opiskella elämänkoulussa sutenööriks ja käyttää luontaisetuuksia. Takuuvarma pilden saanti.
Itse en vaihtais alaa, vaikka kumppania ei ole. Tää työ ehkäisee helkatin hyvin köyhyyttä ja mahdollistaa leveän elämän. 😎
Mitä yhteistä muuten on insinöörillä ja naisen jaloilla? Kummatkin työnnetään sivuun kun tosimies rupee hommiin! 😂😂😂- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Itse en vaihtais alaa, vaikka kumppania ei ole. Tää työ ehkäisee helkatin hyvin köyhyyttä ja mahdollistaa leveän elämän. 😎
Mitä yhteistä muuten on insinöörillä ja naisen jaloilla? Kummatkin työnnetään sivuun kun tosimies rupee hommiin! 😂😂😂Oletko it-alalla? Sulla on aika ronskit puheet välillä... ;)
Anonyymi kirjoitti:
Oletko it-alalla? Sulla on aika ronskit puheet välillä... ;)
No käytän tietsikkaa paljon, mutta varsinaisesti ei ole it-ala. Mutta jätän nyt kehumatta liikaa ja paljastelematta.
Puheet on mielentilan mukaan. Minusta on vaikka tämä aloitus niin hupaisa, että ei tähän voi tosissaan edes vastata... pakko on viskata jerryä. Eihän nyt kukaan oikeasti ammattiaan ja työtään pariutumisen takia valitse. :oD Tai jos on, niin voi vitsi... Oikeesti haluis olla balettitanssia ja käy lukee itsensä diblomi-inssiks ja sit pettyy kun ei kumppania löydykään. Jäi joutsenlammen loikat kokematta ja edessä työpöydällä kuivaa paperia ja läppäri. Ei vois olla julmempaa kohtaloa... :oD- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No käytän tietsikkaa paljon, mutta varsinaisesti ei ole it-ala. Mutta jätän nyt kehumatta liikaa ja paljastelematta.
Puheet on mielentilan mukaan. Minusta on vaikka tämä aloitus niin hupaisa, että ei tähän voi tosissaan edes vastata... pakko on viskata jerryä. Eihän nyt kukaan oikeasti ammattiaan ja työtään pariutumisen takia valitse. :oD Tai jos on, niin voi vitsi... Oikeesti haluis olla balettitanssia ja käy lukee itsensä diblomi-inssiks ja sit pettyy kun ei kumppania löydykään. Jäi joutsenlammen loikat kokematta ja edessä työpöydällä kuivaa paperia ja läppäri. Ei vois olla julmempaa kohtaloa... :oDSe on vaan todellisuus joidenkin kohdalla aivan toista. Joskus voi vaan elämässä joutua tekemään hyvinkin isoja muutoksia. Yksinkertaisesti kiinnostuksen kohteet voi vaan ajan kanssa muuttua ja sekin on todellisuutta. Ei ihminen aina "valitse" ammattia vaan tekee sen, mikä kyseisissä olosuhteissa on pakko.
Anonyymi kirjoitti:
Se on vaan todellisuus joidenkin kohdalla aivan toista. Joskus voi vaan elämässä joutua tekemään hyvinkin isoja muutoksia. Yksinkertaisesti kiinnostuksen kohteet voi vaan ajan kanssa muuttua ja sekin on todellisuutta. Ei ihminen aina "valitse" ammattia vaan tekee sen, mikä kyseisissä olosuhteissa on pakko.
No olen mäkin tehnyt talkkarinhommia välillä jollain työmarkkinatuella ja maalaillut taloja, tehnyt renkihommia maatiloilla, puunistutusta jne.
Kyllä työmarkkinoilla pärjää nöyrällä asenteella jo pitkälle. Nöyristellä ei tartte, mutta tekevä työtä löytää ja edetä voi, jos haluaa.
Ei tämä nykyinenkään työ aina ole juhlaa ja helppoa. En ala kertomaan tässä, mutta tätä ei moni edes tajua vaikka sanoisinkin mitä tämä on. Tässä on tiettyjä mahdollisuuksia, mutta toisaalta tää viekin joitain asioita elämästä... jokaisessa työssä omat vitsauksensa...ja hyvätkin puolet.
Mutta takas aloituksen aiheeseen... Mitään ei pidä tehdä toisten takia, vaan itsensä takia. Naurettavaa valita työ pariutumismahdollisuuksien mukaan.
- Anonyymi
Mitä nyt mol:in sivuja katselin, psykologin paikkoja on kovasti auki. Sekä sosiaalitanttojen.
- Anonyymi
Molemmat ovat naisvaltaisia aloja, joten pieni asennemuutos voi olla tarpeen, jos on vahvat käsitykset siitä, mitä "oikean" miehen kuuluu tehdä.
- Anonyymi
Oon hakenut kevyitä toimistohommia. Ennen tein raksahommia mutta en jaksa enää niitä tehdä.
- Anonyymi
Vaihdoin aikanaan kaupallisen luonnonvaroihin, mutta ei ole ollut mitään vaikutusta niin työllistymisen kuin miehenhaun osaltakaan. Sama työttömyys ja sinkkuus jatkuu edelleen.
- Anonyymi
Ei kuulosta tutulta, mutta olen silti vaihtamassa alaa.
-flowersreally- - Anonyymi
vaihdan maata mutten alaa
- Anonyymi
Ei vittu! Pillun tai munanko takia se ala valitaan? :D
Ja mä oon aina luullut, että kykyjen ja toimeentulon takia... :D - Anonyymi
Voisin opiskella toiseen alaan kuuluvan tutkinnon valmistumisen jälkeen, jos jaksan. Tosin olen jo sen ikäinen, että toisen tutkinnon opiskelua pitäisi miettiä tarkkaan. Ajattelin kuitenkin työllistyä oman alan töihin tällä pian valmistuvalla tutkinnolla. Teen luultavasti jatko-opinnot samalle alalle eli PhD. Työkokemusta myös muista työaloista on.
- Anonyymi
Liian vanha? Mietiipä kuinka monta ammattia on Anu Hälvällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian vanha? Mietiipä kuinka monta ammattia on Anu Hälvällä.
Olen 35 mutten vielä kuitenkaan keski-iässä. Haluan ensisijaisesti työskennellä allalla, johon tutkintoni valmistaa. Tosin olen aina ollut kyllä kiinnostunut muistakin aloista. Elämässä täytyy silti tehdä valintoja, että pääsee eteenpäin ja saa tietyllä alalla oman uran alkuun. En ole koskaan sulkenut kuitenkaan pois elämän pituista itsensä kehittämistä ja oppimista - en edes elämän pituista opiskelua. Haluan pitää "toisen jalan" aina yliopistolla, siksi jatko-opinnot kiinnostaa hyvin pian. Jatko-opintojen päälle voi tehdä aina post docit, jos haluaa. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen 35 mutten vielä kuitenkaan keski-iässä. Haluan ensisijaisesti työskennellä allalla, johon tutkintoni valmistaa. Tosin olen aina ollut kyllä kiinnostunut muistakin aloista. Elämässä täytyy silti tehdä valintoja, että pääsee eteenpäin ja saa tietyllä alalla oman uran alkuun. En ole koskaan sulkenut kuitenkaan pois elämän pituista itsensä kehittämistä ja oppimista - en edes elämän pituista opiskelua. Haluan pitää "toisen jalan" aina yliopistolla, siksi jatko-opinnot kiinnostaa hyvin pian. Jatko-opintojen päälle voi tehdä aina post docit, jos haluaa. :)
Tuo on oikea asenne - maailma muuttuu, tiede kehittyy ja meidät on tavallaan pakotettukin elin ikäiseen oppimiseen.
Niin, kuka estää, vaikka tekisit yliopiston kaikki kurssit, jos moni asia kiinnostaa. Avoimessahan niitä voi tehdä. Tosin maksaahan ne vähäsen. Eikös avoimessa vielä ole tämäkin mahdollisuus, että joillakin aloilla voi hakea yliopiston opiskelijaksi suoritettuaan riittävästi kursseja hyvillä arvosanoilla.
Tuo, jos on kiinnostunut monista asioista, voi olla eduksi pariutumisenkin kannalta. Löytyy ainakin puheenaiheita helposti.
- Anonyymi
Ovatko insinöörit yleisesti ottaen niin noloa porukkaa, että opiskelevat kyseistä alaa vain, koska kuvittelevat sillä saavansa muiden arvostusta ja eritoten pildeä?
Mielestäni ammatti pitäisi valita siltä pohjalta, että kyseisen alan kokee mielenkiintoiseksi ja sitä työtä ihan oikeasti haluaa tehdä.- Anonyymi
"Mielestäni ammatti pitäisi valita siltä pohjalta, että kyseisen alan kokee mielenkiintoiseksi ja sitä työtä ihan oikeasti haluaa tehdä."
Ei arvostusta voi poissulkeakaan.
Voithan työn lomassa opiskella niin tulee tutuksi naisiakin koulusta kun valitsee naisvaltaisen alan.😁
Niin, hoitajistahan on puutetta nyt. Minäkin voisin palkata sihteeritaitoisen hoitajan itselleni, mutta sen pitäisi olla nainen...
... jatkan, hyvä idea tosissaan, kortistosta vain pelkästtään ulkonäön perusteella valitsee määräaikaiseen 3kk työsuhteeseen, ei tarvitse maksaa työeläkemaksuja eikä mitään, eikä työtön voi kieltäytyä tai muuten lopahtaa heti kaikki tuet ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse711690Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872