Runeaun esseet ovat maailman kuuluja, niitä luetaa niin Etelä-Afrikassa kuin myös Tulimaassa (Stromboli).
Funeau on eräs niistä monista majakoista horisontissa, joista postmoderni ihminen voi ottaa suuntaa kohti sydäntään, omaa sisimppäänsä.
Funeau ei tuomitse, ei ankkuroidu.
Funeau on illkamoiva puro statiskaan lumoissa.
Ei herjaa.
(Naurua)
Funean esseet
49
<50
Vastaukset
Höh
Siis ihan vakavasti kirjoitin, ja sankoni päälle kaadoin (kaasin).
(Naurua)Mjoo
Sama se.
Kun Funeaun puroilee, muut virtaavat.
Me ihmiset emme ole joki, emme meri.
Me olemme pilvet yllämme,
(Hirn)Funeau kirjoitti:
Mjoo
Sama se.
Kun Funeaun puroilee, muut virtaavat.
Me ihmiset emme ole joki, emme meri.
Me olemme pilvet yllämme,
(Hirn)Ajattelit edetä rauhallisesti.
Kyllä me roikumme kuin pyykit naruilla, pidämme kiinni lujasti siitä elämän langasta kovin, joka voi katketa myrskyyn tai viedä mukana ja peräti tyyntyy myrskytuuleksi sekä sade huuhtelee liamme kun pahasti mätänevät, jotka ovat tehty heikommasta materiaalista ja toiset kestävät paremmin kun ovat vesitiiviitä.
joku kerta tulee hän joka kerää ja huolehtii meistä ja pyyhkii kyyneleemme.
Kirjoittanut: valtakunta
Ps. Olisiko minusta tullut hyväksi kirjailijaksi?valtakunta kirjoitti:
Ajattelit edetä rauhallisesti.
Kyllä me roikumme kuin pyykit naruilla, pidämme kiinni lujasti siitä elämän langasta kovin, joka voi katketa myrskyyn tai viedä mukana ja peräti tyyntyy myrskytuuleksi sekä sade huuhtelee liamme kun pahasti mätänevät, jotka ovat tehty heikommasta materiaalista ja toiset kestävät paremmin kun ovat vesitiiviitä.
Ps. Olisiko minusta tullut hyväksi kirjailijaksi?Mjoo
Ei
On olemassa marginaaleja, joihin sovit hyvin; näillä marginaaleilla on myös kaupallista arvoa.
(Naurua)- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Tottakai olisi voinut tullut😁 koska se vaatii harjoittelua ja paljon.
Joo
Ei
Ei auta
Et osaa
Luonnonlahjakkuus et ole - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo
Ei
Ei auta
Et osaa
Luonnonlahjakkuus et oleMikä on kun ei taidot riitä
Mikä on kun ei onnistu?
Onko niin ettei niittää voi sieltä
Mihin koskaan ei kylvetty? Anonyymi kirjoitti:
Joo
Ei
Ei auta
Et osaa
Luonnonlahjakkuus et oleLuonnon lahjakkuus ei tarvitse olla mutta olen luova joka on mittari hyvään kirjallisuuteen kun opettelee ensin kirjoittaa, joten tarvitsee paljon harjoitusta😁
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on kun ei taidot riitä
Mikä on kun ei onnistu?
Onko niin ettei niittää voi sieltä
Mihin koskaan ei kylvetty?Juuri nii
Anonyymi kirjoitti:
Joo
Ei
Ei auta
Et osaa
Luonnonlahjakkuus et oleNoniin nyt voit kertoa mitä tein väärin että opin virheistäni. Aloitetaan opettelu heti alkuun😁
valtakunta kirjoitti:
Ajattelit edetä rauhallisesti.
Ps. Olisiko minusta tullut hyväksi kirjailijaksi?Susta tulee satutäti tai oot jo. 😃
Abrakadabra kirjoitti:
Susta tulee satutäti tai oot jo. 😃
Sinusta tullut hyvä tietojen vääristäjä.
Abrakadabra kirjoitti:
Susta tulee satutäti tai oot jo. 😃
Etkä osaa olla erossa vieläkään minusta.
valtakunta kirjoitti:
Sinusta tullut hyvä tietojen vääristäjä.
Ja taas alkaa Valtiksen satutunti, tulkaa lapset kuulemaan kertojaa äänessä.😃
Abrakadabra kirjoitti:
Ja taas alkaa Valtiksen satutunti, tulkaa lapset kuulemaan kertojaa äänessä.😃
Niin olen vetovoimainen koska et pysy erossa koska se on sinun päänsisäinen pitää minua vieläkin jonakin muuna kuin olen ja osaan käyttää päätäni.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15764146/en-kai-vaan-masentanut-palstatrolleja#comment-98319288
Ehkä et tykkää mutta on omasi ongelma kuin on nähty
Satutäti en ole osaan hyvin kehittää tarinoita mutta en vääristele muita ihmisia tai väitä toista hahmoksi koska olen minä ja haluat vain mustamaalata on nähty niin monesti ja olen sanonut etten leiki kanssasi.valtakunta kirjoitti:
Niin olen vetovoimainen koska et pysy erossa koska se on sinun päänsisäinen pitää minua vieläkin jonakin muuna kuin olen ja osaan käyttää päätäni.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15764146/en-kai-vaan-masentanut-palstatrolleja#comment-98319288
Ehkä et tykkää mutta on omasi ongelma kuin on nähty
Satutäti en ole osaan hyvin kehittää tarinoita mutta en vääristele muita ihmisia tai väitä toista hahmoksi koska olen minä ja haluat vain mustamaalata on nähty niin monesti ja olen sanonut etten leiki kanssasi.Soot niin huvittava ja totinen.🤣
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Soot niin huvittava ja totinen.🤣
Toinen on luonnostaan vilpittömyydessään herttainen, toinen taas ilkeä omaa egoaan toisen kustannuksella nostava...
Sitten mielipide hajanaisista kirjoituksista, joissa pyrkimyksenä ei edes ole käydä keskustelua vaan enemmänkin snobbailla omilla heitoilla. Nämä eivät herätä lukijassa (ainakaan minussa) muuta kuin ihmetystä. Mielipuolisessa hajanaisuudessa tai sen tavoittelussa ei mun mielestä ole mitään erityisen ylevää tai kaunista. Narsistinen monologi, älykkäilläkin oivalluksilla varustettuna on vain liian itsekeskeistä. Anonyymi kirjoitti:
Toinen on luonnostaan vilpittömyydessään herttainen, toinen taas ilkeä omaa egoaan toisen kustannuksella nostava...
Sitten mielipide hajanaisista kirjoituksista, joissa pyrkimyksenä ei edes ole käydä keskustelua vaan enemmänkin snobbailla omilla heitoilla. Nämä eivät herätä lukijassa (ainakaan minussa) muuta kuin ihmetystä. Mielipuolisessa hajanaisuudessa tai sen tavoittelussa ei mun mielestä ole mitään erityisen ylevää tai kaunista. Narsistinen monologi, älykkäilläkin oivalluksilla varustettuna on vain liian itsekeskeistä.Ongelman ydin, jos jättää asiat selvittämättä ja valittaa valittamistaan haluamatta selvittää ongelmia, siitä syntyy aina lisää ongelmia. :)
Minusta on huvittavaa, että niinkin helpolla asialla, kun puhumalla ristiriidat läpi kaikki olis ok. Mutta ei, kun on pakko jatkaa jullitusta.Abrakadabra kirjoitti:
Ongelman ydin, jos jättää asiat selvittämättä ja valittaa valittamistaan haluamatta selvittää ongelmia, siitä syntyy aina lisää ongelmia. :)
Minusta on huvittavaa, että niinkin helpolla asialla, kun puhumalla ristiriidat läpi kaikki olis ok. Mutta ei, kun on pakko jatkaa jullitusta.Ja mun ego ei mun silmissäni nouse mihinkään, mutta jos sinun silmissä nousee se on sun valinta. Ei mun. Mä haluisin vaan selvittää ongelman, hän ei. Hän haluaa mielummin jatkaa sotapolullaan. Ja uhriutua lisää.
Ihan sama mitä kysyn, alkaa vaan valitus tai syyttely. Viisaana voisit neuvoa kuinka edetä?- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Ja mun ego ei mun silmissäni nouse mihinkään, mutta jos sinun silmissä nousee se on sun valinta. Ei mun. Mä haluisin vaan selvittää ongelman, hän ei. Hän haluaa mielummin jatkaa sotapolullaan. Ja uhriutua lisää.
Ihan sama mitä kysyn, alkaa vaan valitus tai syyttely. Viisaana voisit neuvoa kuinka edetä?En tiedä tilanteesta, mutta mun mielestä jos on yrittänyt selvittää asioita omasta puolestaan ja pyytänyt anteeksi, on tehnyt voitavansa. Jokainen tekee virheitä ja täydellistä ihmistä ei olekaan, niin kliseistä, mutta totta. Sitten vain ohittaa toisen ja jättää rauhaan jos toinen ei halua olla yhteydessä. Vihan pito ei ole hyväksi kenellekään enempää kuin uhriutuminenkaan.
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä tilanteesta, mutta mun mielestä jos on yrittänyt selvittää asioita omasta puolestaan ja pyytänyt anteeksi, on tehnyt voitavansa. Jokainen tekee virheitä ja täydellistä ihmistä ei olekaan, niin kliseistä, mutta totta. Sitten vain ohittaa toisen ja jättää rauhaan jos toinen ei halua olla yhteydessä. Vihan pito ei ole hyväksi kenellekään enempää kuin uhriutuminenkaan.
En halua pyytää anteeksi sellaista mikä on mielipiteeni, koska siihen mullakin on oikeus yhtälailla kun hänelläkin. Mielipiteeseen.
Kun hän sanoo, että satutan en ymmärrä dyytä. Mikä satuttaa, olen koittanut kysellä ja ehdotella syitä vaan hän vain jatkaa syyttelyä vääristelystä ja mustamaalaamisesta.
Sen sijaan että kertoisi mitä olen hänestä vääristellyt ja mikä sattuu jne. Minua se vielä ärsyttää lisäksi, että aina kun tilanne rauhoittuu tulee hän keskusteluun jollekin selvittämään omaa mielipidettään vihjaillen minun olemustani ja kantaani milloin miksikin.
Itse edes ymmärtämättä mistä olen puhunut tai asian liittymättä mitenkään siihen mithon hän sen liittää saadakseen taas valittaa ja ottaa uhrin roolia, kun tuo Abris..
Eikä sekään vielä, jos hän on uhri miksi hän käyttäytyy kuin kiusanhenki? Kaivelee kaivelemistaan ja tulee hirnumaan piilovittuillen mulle? Sehän on häneltä kiusantekoa ja tahallista provosoimista.
Ei hän ole minusta minkään muun kuin oman typeryytensä uhri. On kertonut julki asioita joista on saanut epämiellyttävää palautetta ja ne kaivelee häntä näköjään ikuisesti.
Minusta oikeat uhrit ei toimi niin. Ne ei tahalleen tule ilkkumaan, manipuloimaan eikä keksimään lisävärityksin kakkaa toisesta itsensä säälittäväksi tehden.
Oikeet uhrit ei provosoi kostokkaasti, kuten hän tekee.Abrakadabra kirjoitti:
En halua pyytää anteeksi sellaista mikä on mielipiteeni, koska siihen mullakin on oikeus yhtälailla kun hänelläkin. Mielipiteeseen.
Kun hän sanoo, että satutan en ymmärrä dyytä. Mikä satuttaa, olen koittanut kysellä ja ehdotella syitä vaan hän vain jatkaa syyttelyä vääristelystä ja mustamaalaamisesta.
Sen sijaan että kertoisi mitä olen hänestä vääristellyt ja mikä sattuu jne. Minua se vielä ärsyttää lisäksi, että aina kun tilanne rauhoittuu tulee hän keskusteluun jollekin selvittämään omaa mielipidettään vihjaillen minun olemustani ja kantaani milloin miksikin.
Itse edes ymmärtämättä mistä olen puhunut tai asian liittymättä mitenkään siihen mithon hän sen liittää saadakseen taas valittaa ja ottaa uhrin roolia, kun tuo Abris..
Eikä sekään vielä, jos hän on uhri miksi hän käyttäytyy kuin kiusanhenki? Kaivelee kaivelemistaan ja tulee hirnumaan piilovittuillen mulle? Sehän on häneltä kiusantekoa ja tahallista provosoimista.
Ei hän ole minusta minkään muun kuin oman typeryytensä uhri. On kertonut julki asioita joista on saanut epämiellyttävää palautetta ja ne kaivelee häntä näköjään ikuisesti.
Minusta oikeat uhrit ei toimi niin. Ne ei tahalleen tule ilkkumaan, manipuloimaan eikä keksimään lisävärityksin kakkaa toisesta itsensä säälittäväksi tehden.
Oikeet uhrit ei provosoi kostokkaasti, kuten hän tekee.Ja oikeesti kiltti ihminen ei nautiskele tilaisuudesta olla uhri eikä asetu uhrina kikattelemaan muille tilaisuuden tullen. Tekokiltti hän on.
Huomiontarve tyydyttyy joko selkääntaputtelijoilla uhrin roolissa tai koittamalla puukottaa selkään, kun tilaisuus tulee. Minusta se ei ole kilttiä, se on katalaa. Reilut ihmiset selvittää sotkunsa vaikka äristen, mutta niillä on tahto selvittää ne asianomaisen kanssa, ei yleisön kanssa uhrina nessu kädessä.
Mun oikuestaju ei toimi niin, että nyt itken ja kun tilanne rauhoittuu meenpäs potkasee tota, et saan taas sen ärsyyntymään ja mun kanssani vääntämään. Ja sitten saa olla taas uhri...kipeetä touhua.Abrakadabra kirjoitti:
Ja oikeesti kiltti ihminen ei nautiskele tilaisuudesta olla uhri eikä asetu uhrina kikattelemaan muille tilaisuuden tullen. Tekokiltti hän on.
Huomiontarve tyydyttyy joko selkääntaputtelijoilla uhrin roolissa tai koittamalla puukottaa selkään, kun tilaisuus tulee. Minusta se ei ole kilttiä, se on katalaa. Reilut ihmiset selvittää sotkunsa vaikka äristen, mutta niillä on tahto selvittää ne asianomaisen kanssa, ei yleisön kanssa uhrina nessu kädessä.
Mun oikuestaju ei toimi niin, että nyt itken ja kun tilanne rauhoittuu meenpäs potkasee tota, et saan taas sen ärsyyntymään ja mun kanssani vääntämään. Ja sitten saa olla taas uhri...kipeetä touhua.Ja minä en vihaa häntä, enkä toivo mitään pahaa. Oon koittanut tsempatakin, mutta se on vissiin yks syy taas aloittaa rallatus.
Mut en mä nyt minkään pellen anna mun päälle auaa vaan siks et sillä olis kivaa mun kustannuksellani.
Joku tolkku tolkuttomankin päähän.- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Ja oikeesti kiltti ihminen ei nautiskele tilaisuudesta olla uhri eikä asetu uhrina kikattelemaan muille tilaisuuden tullen. Tekokiltti hän on.
Mun oikuestaju ei toimi niin, että nyt itken ja kun tilanne rauhoittuu meenpäs potkasee tota, et saan taas sen ärsyyntymään ja mun kanssani vääntämään. Ja sitten saa olla taas uhri...kipeetä touhua.Öööö...naiset ovat vaikeita ymmärtää. Onneksi me miehet olemme yksinkertaisia idiootteja.)
AsianVierestä Abrakadabra kirjoitti:
Ja minä en vihaa häntä, enkä toivo mitään pahaa. Oon koittanut tsempatakin, mutta se on vissiin yks syy taas aloittaa rallatus.
Mut en mä nyt minkään pellen anna mun päälle auaa vaan siks et sillä olis kivaa mun kustannuksellani.
Joku tolkku tolkuttomankin päähän.Kuvituskuvaa vastaavasta uhriksi ryhtymisestä.
https://www.iltalehti.fi/iltvhullumaailma/a/40abe11f-3baf-408b-893b-c078b09ad8f5Anonyymi kirjoitti:
Öööö...naiset ovat vaikeita ymmärtää. Onneksi me miehet olemme yksinkertaisia idiootteja.)
AsianVierestäJos ei ymmärrä, ei ymmärrä. Mut jos ymmärtää sillon pitäs toimia sen mukaan.
Abrakadabra kirjoitti:
Jos ei ymmärrä, ei ymmärrä. Mut jos ymmärtää sillon pitäs toimia sen mukaan.
Ja jos joku haluu sääliä heikkoja, niin säälis oikeesti heikkoja joilla ei ole energiaa tulla härnäämään ja hakemaan riitaa.
Minäkin oon sen verran heikkona ollut, että tiiän ettei energia riitä riidankylvämiseen...eikä härkkimiseen.
Pirullinen riidanhakija ei ole heikko paitti hävitessään.- Anonyymi
Kiusaaja mikä kiusaaja, otan osaa, eikä varmasti ole helppoa olla ilkeä ihminen, huokaus! Pitää yrittää mustamaalata surkeita maisemia ja kieroilla, minkä ehtii. Rankkaa.
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Ja jos joku haluu sääliä heikkoja, niin säälis oikeesti heikkoja joilla ei ole energiaa tulla härnäämään ja hakemaan riitaa.
Minäkin oon sen verran heikkona ollut, että tiiän ettei energia riitä riidankylvämiseen...eikä härkkimiseen.
Pirullinen riidanhakija ei ole heikko paitti hävitessään.No joo, kirjoitat asiaa. Jos olisi oikeasti heikko ei olisi voimia edes puolustaa itseään. Ihmettelen teidän välistä vääntöä, siihen ei löydä kyllä oikein järkevää syytä. Molemmat perheen äitejä, olisiko siinä jokin kriisipiste? Molemmat voivat olla äitejä omalla tavallaan. Nyt tuntuu kytemistä tulevan siitä äitiydestä? Pelkkänä naisena ei tuollaista epäsopua tulisi?
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Kiusaaja mikä kiusaaja, otan osaa, eikä varmasti ole helppoa olla ilkeä ihminen, huokaus! Pitää yrittää mustamaalata surkeita maisemia ja kieroilla, minkä ehtii. Rankkaa.
Niin kun kuka nyt taas on kiusaaja?!
Jos et ole perillä vuoden takaisista känäämisistä hänen kanssaan, ole kommentoimatta. Kiitos.Anonyymi kirjoitti:
No joo, kirjoitat asiaa. Jos olisi oikeasti heikko ei olisi voimia edes puolustaa itseään. Ihmettelen teidän välistä vääntöä, siihen ei löydä kyllä oikein järkevää syytä. Molemmat perheen äitejä, olisiko siinä jokin kriisipiste? Molemmat voivat olla äitejä omalla tavallaan. Nyt tuntuu kytemistä tulevan siitä äitiydestä? Pelkkänä naisena ei tuollaista epäsopua tulisi?
AsianVierestäKoko riita sai mun käsitykseni mukaan siitä, että en pitänyt hänen kertomaansa
tonnin maksavan seksilelunn hankintaa persaukisena järkevänä. Koska hän on kertonut että rahasta on tiukkaa ja lapsillekin on välillä vaikeeta saada kamppeita hankittua.
Mm. Saappaita, ja tarinansa on tässä matkalla muuttunut. Alunperin kikattelun sijaan.
Olen myös sanonut, että rahahuolet ja muut ongelmat ei suinkaan vähene, jos lapsia tehdään lisää. Eikä ne kyllä vähenekään.
Ja ilmeisesti ymmärsin hänet joskus väärin, kun hän kertoili tekevänsä lisää lapsia kun edellisestä tuet hiipuu...jotta saa olla kotona. Kaiketi esikoisen adhd:n tms. vuoksi on vaikeeta ..
Tämmösiä näkökulma kysymyksiä, mitä pitää viisaana ja mitä ei.- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Niin kun kuka nyt taas on kiusaaja?!
Jos et ole perillä vuoden takaisista känäämisistä hänen kanssaan, ole kommentoimatta. Kiitos.Yritin vain ottaa osaa... keskusteluun, reflektoida lukemaani. Ok, jätän nyt kommentoimatta, tämän vain.
Abrakadabra kirjoitti:
Koko riita sai mun käsitykseni mukaan siitä, että en pitänyt hänen kertomaansa
tonnin maksavan seksilelunn hankintaa persaukisena järkevänä. Koska hän on kertonut että rahasta on tiukkaa ja lapsillekin on välillä vaikeeta saada kamppeita hankittua.
Mm. Saappaita, ja tarinansa on tässä matkalla muuttunut. Alunperin kikattelun sijaan.
Olen myös sanonut, että rahahuolet ja muut ongelmat ei suinkaan vähene, jos lapsia tehdään lisää. Eikä ne kyllä vähenekään.
Ja ilmeisesti ymmärsin hänet joskus väärin, kun hän kertoili tekevänsä lisää lapsia kun edellisestä tuet hiipuu...jotta saa olla kotona. Kaiketi esikoisen adhd:n tms. vuoksi on vaikeeta ..
Tämmösiä näkökulma kysymyksiä, mitä pitää viisaana ja mitä ei.Ja parempi, kun muut ei nyt sekaannu tähän. Pääsette muuten samaan tilanteeseen hänen kanssaan.
Puskatkin muuttuvat sinuksi, vaikka olisit nukkumassa sängyssäsi oletkin syytösten mukaan kiusannut puskana...
Paisuu vaan..siks hys ne jotka ei enempää tiiä. Ootte kohta kusessa sen kanssa tekin..Anonyymi kirjoitti:
Yritin vain ottaa osaa... keskusteluun, reflektoida lukemaani. Ok, jätän nyt kommentoimatta, tämän vain.
Juu, mut ittenne kannalta älkää.
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Koko riita sai mun käsitykseni mukaan siitä, että en pitänyt hänen kertomaansa
Tämmösiä näkökulma kysymyksiä, mitä pitää viisaana ja mitä ei.Joku puska sitten pentutehtailijaksi nimitti ja montako muuta koitti oikoa rautalangasta miksi hänen juttujaan kritisoitiin. Mutta siitähän se vaan tulehtui lisää...
Onneksi tosiaan on ip-osoitteet mitkä voi tarkistaa tarvittaessa. Mutta kyllä mua ärsyttää ja sen varmaan huomaa. Prinssessojakin saa kritisoida...
Abris - Anonyymi
Tykkään valtakunnasta.
Tulin siihen johtopäätökseen yhä syvemmin luettuani tämän ketjun ja selitykset, selvensit hyvin tässä ehkä tahtomattasi, mistä on kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tykkään valtakunnasta.
Tulin siihen johtopäätökseen yhä syvemmin luettuani tämän ketjun ja selitykset, selvensit hyvin tässä ehkä tahtomattasi, mistä on kyse.Niin ja luettuani aikaisempia viestejä tajusin hyvin paljon myös tykkääväni paljon teistä kaikista... :)
Kaikesta täällä olevasta tietämättömänä voi kommentoida tosiaan asioita, joiden prosesseista voi olla tietämätön.
On mielenkiintoinen viidakko tämä. Anonyymi kirjoitti:
Tykkään valtakunnasta.
Tulin siihen johtopäätökseen yhä syvemmin luettuani tämän ketjun ja selitykset, selvensit hyvin tässä ehkä tahtomattasi, mistä on kyse.Minäkin tykkäsin joskus kauan sitten, ennen näitä hässäköitä ja vainoharhaisia syytöksiä mitkä kipataan mun päälle, silloinkin kun en ole edes palstalla ollut. Tai asiaan mitenkään sekaantunut mistä syytetään.
Vaan kyllä se tykkääminen hiipuu, kun systemaattisesti aletaan pelata päätä harteilta.
Toki omat sanomiseni tiedän ja niistä vastuuni. Enkä ole kieltänyt häntä mistään moittineeni tai arvostelleeni.
Vois vaan selventää omalta osaltaan nuo asiat, eikä vain syttää.Anonyymi kirjoitti:
Niin ja luettuani aikaisempia viestejä tajusin hyvin paljon myös tykkääväni paljon teistä kaikista... :)
Kaikesta täällä olevasta tietämättömänä voi kommentoida tosiaan asioita, joiden prosesseista voi olla tietämätön.
On mielenkiintoinen viidakko tämä.Jep. Jos mä oon saanut muidenkin sanomiset jo niskoilleni, niin se tarkoittaa että kuka tahana asiaan sekaantuva ei ole siltä vapaa. Oli syytä tai ei ellei syyt ole jo henkilökohtaisia.
Kaikki voi lopulta kipata yhen päälle, joka nousee vastaan tai pitää näkemyksensä. "Taivu tai kuole menttaliteetillä..."Anonyymi kirjoitti:
Tykkään valtakunnasta.
Tulin siihen johtopäätökseen yhä syvemmin luettuani tämän ketjun ja selitykset, selvensit hyvin tässä ehkä tahtomattasi, mistä on kyse.En tahtoen enkä tahtomattani salannut mitään, joten tämä on avoin asia.
Tykkäidin et toinen olis yhtä reilusti ja ottas selvää ennen kun hutkii...että ketä ja miksi hutkii.
Edelleenkin täällä kirjoitettuja asioita saa kritisoidakin...sinun, minun kenen vaan juttuja. Jos niistä suuttuu, ei kannata arkoja asioita julkisesti höpöttää. Eri mieltä?- Anonyymi
Enpä tiedä, mietityttää sananvapaus ja ylipäätään kommentointi täällä. Se raja on niin häilyvä, mitä asioita voidaan ylipäätään kommentoida ilman, että joku kokee persoonansa tulevan loukatuksi. Mietinkin, missä on se kohta, että toisen sanomiset pitää vain ohittaa. Ehkä se on siinä, kun toinen pyytää toista jättämään itsensä rauhaan. Ainakin siten, että lakkaa ottamasta kantaa toisen asioihin persoonana henk. koht. elämäntilanteiden avaamisen osalta, vaikka ne olisivatkin olleet esillä vapaasta tahdosta. Edelleen en ota kantaa edellä oleviin asioihin tai ihmisiin mitenkään.
Kiusaajaksi voi joutua tietämättään, koska jokaisen kokemus kiusaamisesta on henkilökohtainen....
Tässä yritin avata asiaa: ”Kiusaaja mikä kiusaaja, otan osaa, eikä varmasti ole helppoa olla ilkeä ihminen, huokaus! Pitää yrittää mustamaalata surkeita maisemia ja kieroilla, minkä ehtii. Rankkaa”. Pitäisi miettiä hetken toisen tilannetta, en usko, että kukaan ns. kiusaaja voi hyvin, jos hän todella olisi niin ilkeä kuin kiusatun mielessä voi olla. Ehkä nuo roolit voivat vuototellakin ja on vaikea tietää enää, kuka kiusaa ketä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä tiedä, mietityttää sananvapaus ja ylipäätään kommentointi täällä. Se raja on niin häilyvä, mitä asioita voidaan ylipäätään kommentoida ilman, että joku kokee persoonansa tulevan loukatuksi. Mietinkin, missä on se kohta, että toisen sanomiset pitää vain ohittaa. Ehkä se on siinä, kun toinen pyytää toista jättämään itsensä rauhaan. Ainakin siten, että lakkaa ottamasta kantaa toisen asioihin persoonana henk. koht. elämäntilanteiden avaamisen osalta, vaikka ne olisivatkin olleet esillä vapaasta tahdosta. Edelleen en ota kantaa edellä oleviin asioihin tai ihmisiin mitenkään.
Kiusaajaksi voi joutua tietämättään, koska jokaisen kokemus kiusaamisesta on henkilökohtainen....
Tässä yritin avata asiaa: ”Kiusaaja mikä kiusaaja, otan osaa, eikä varmasti ole helppoa olla ilkeä ihminen, huokaus! Pitää yrittää mustamaalata surkeita maisemia ja kieroilla, minkä ehtii. Rankkaa”. Pitäisi miettiä hetken toisen tilannetta, en usko, että kukaan ns. kiusaaja voi hyvin, jos hän todella olisi niin ilkeä kuin kiusatun mielessä voi olla. Ehkä nuo roolit voivat vuototellakin ja on vaikea tietää enää, kuka kiusaa ketä.Joo, ihan asiaa kirjoitat. Tässäkin on vaan käynyt niin, että kun haluan jatkaa ilman riitelyä. Mä koen, että toinen osapuoli systemaattisesti heittää bensaa liekkeihin mm. ilkkumalla ja muille esittämällä, kun tuo...viitaten minuun.
Minusta hän harrastaa sitä, että tilanteen rauhoituttua hakemalla hakee taas syyn riitelyyn. Käy toisten selän takaa potkaisemassa ja piruilemassa, kun reakoin juoksee parkuen taas toisten selän taa selittämään, kun tuo...
Vaikka itse ei malta lopettaa provosoimista. Minusta se on uhrin edittämistä ja uhriutumista toisen kustannuksella.
Jos mun pitää olla se fiksumpi joka lopettaa, se onnistuu kyllä. Mutta miksi toiselle sallitaan jatkaa sitä selän takaa provosoimista? Mites se tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus menee Valtakunnan leikkien hyväksi alinomaan?
Sitä en jaksa niin oikeudenmukaisiksi ilmoittauvissa ihmisissä.
Jos ei halua et itsee kiusataan, ei itsekään pidä kiusata eli provosoida. Ei sillä ole mitään eri oikeuksia jatkaa vinoilujaan 😂 ja syyttää kun toinen antaa takas.
Abris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ihan asiaa kirjoitat. Tässäkin on vaan käynyt niin, että kun haluan jatkaa ilman riitelyä. Mä koen, että toinen osapuoli systemaattisesti heittää bensaa liekkeihin mm. ilkkumalla ja muille esittämällä, kun tuo...viitaten minuun.
Minusta hän harrastaa sitä, että tilanteen rauhoituttua hakemalla hakee taas syyn riitelyyn. Käy toisten selän takaa potkaisemassa ja piruilemassa, kun reakoin juoksee parkuen taas toisten selän taa selittämään, kun tuo...
Vaikka itse ei malta lopettaa provosoimista. Minusta se on uhrin edittämistä ja uhriutumista toisen kustannuksella.
Jos mun pitää olla se fiksumpi joka lopettaa, se onnistuu kyllä. Mutta miksi toiselle sallitaan jatkaa sitä selän takaa provosoimista? Mites se tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus menee Valtakunnan leikkien hyväksi alinomaan?
Sitä en jaksa niin oikeudenmukaisiksi ilmoittauvissa ihmisissä.
Jos ei halua et itsee kiusataan, ei itsekään pidä kiusata eli provosoida. Ei sillä ole mitään eri oikeuksia jatkaa vinoilujaan 😂 ja syyttää kun toinen antaa takas.
AbrisEi kivaa, jos tällaista tapahtuu. No toivottavasti loppuu ja kaik hyvin 👍
Yleisesti ottaen kömmähdykset, ajattelemattomuudet ja turhat väärinkäsitykset pitäis unohtaa mun mielestä.
Mahtava ilma ulkona, pakko lähteä nauttimaan ulos siitä nyt ☀️ Anonyymi kirjoitti:
Ei kivaa, jos tällaista tapahtuu. No toivottavasti loppuu ja kaik hyvin 👍
Yleisesti ottaen kömmähdykset, ajattelemattomuudet ja turhat väärinkäsitykset pitäis unohtaa mun mielestä.
Mahtava ilma ulkona, pakko lähteä nauttimaan ulos siitä nyt ☀️Ei ole kivaa. Toivosin, että se lällättely loppus ja pysyy itsekin erossa, eikä vain sanele toisille ehtoja mihin itse ei sitten kuitenkaan kykene tai halua taipua.
Mukavata ulkoilua. ☺️
Voi hani. Niin ihastuttava kuin kirjoittajana oletkin, olet myös palstan ehdottamasti itseriittoisin persoona.
Toisaalta, jostain kumman syystä en raaski edes soimata sinua. Se oli vain toteamus, ei tuomio.- Anonyymi
Pussaa Funeau uneen (-:
Sulla on useampikin esé?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214