Mitä miehen mielessä liikkuu?

Anonyymi

Siinähän se ongelmani lukee otsikossa. Auttakaa minua tulkitsemaan erään miehen käytöstä.

Olen tuntenut hänet jotain pari vuotta. Tapaamme toisiamme säännöllisen epäsäännöllisesti töiden ja yhteisen tuttavapiirin kautta. Huomaan usein, kuinka hän katselee minua jostakin huoneen poikki, vähän kauempaa. Seurassa hän tulee aina viereeni, istuu siihen vaikka tilaa olisi muuallakin. Hän tulee esittelemään työn ulkopuolisia projektejaan minulle, näyttää jonkun kivan/hassun/hauskan jutun jonka on löytänyt. Olemme jutelleet melko paljon. Myös vähän henkilökohtaisempia juttuja. Keskustelut päättyvät kuitenkin aina niin, että poistumme molemmat johonkin toisiin juttuihin, eikä hän enää sinä päivänä/iltana hakeudu seuraani. Välillä tuntuu kuin hän pikemminkin välttelisi. Sama toistuu sitten taas seuraavalla kerralla, eikä tilanne tunnu muuttuvan mihinkään.

Voiko mies käyttäytyä noin muustakin syystä, kuin kiinnostuksen vuoksi?

21

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikuttaa kiinnostuneelta, en tiedä sitten onko kaverina vai muutenkin. Voin kertoa vain omasta kokemuksistani miehenä, että mulla on ollut juttua monen naisen kanssa, ei oikeaa seurustelua ikinä mutta muuta kyllä, seksiä ja viikonloppuja yhdessä jne. Voin sanoa että mies voi olla munaton vaikka olisi onnistunutkin tekemään naisjutuissa aloitteita niinkin hyvin kuin mä, ja vika ei välttämättä ole siinä etteikö olisi kemioita.

      Oinasmiehet (ei siis pelkkä aurinkomerkki) voivat olla vastoin yleistä stereotypiaa tästä merkistä hyvin rauhallisia ja kosketuksissa feminiiniseen herkkään puoleensa. Mutta lähes aina oinasmies tykkää siitä kun saa jahdata potentiaalista kumppania, ja turnoff on lähes aina se kun kumppani alkaa jahdata häntä. Oinaalla on aina kova eteenpäin pyrkimisen vietti, pitää aina olla joku vuori mille kiivetä tai joku haaste. Jos sulla on tämän miehen syntymäpäivä tiedossa niin voit tarkistaa hänen syntymäkartan vaikka astro.com tai muilta sivuilta ja katsoa mitä planeettoja on oinaassa.

      Tämä ei kyllä silti auta varsinaisiin kemioihin, niitähän selvästi on jollain tasolla. Ja se että sä huomaat hänen katselevan sua ja ajattelet näitä asioita niin paljon että pitää postata ulkopuoliselle edes anonyymisti, kertoo myös jotain siitä.

      Tietty on sitten se 1-5% väestöstä jotka täyttää narsismin/psykopaatin tms kriteerit siinä määrin että voi etsiä laastaria ym., mutta mun käsittääkseni ne ei yleensä ole näin kärsivällisiä. Ja jos ei ole narsisti tms niinkun ei varmaan ole, niin ei siinä silloin muuta syytä ole kuin jonkin tason kemiat.

      • Anonyymi

        Ja tuo että hän katselee sinua ja hakeutuu aina viereesi kielii jostain oinaan tapaisesta.


      • Anonyymi

        Niin ... minä taas en ole sitä tyyppiä, joka lähtisi tuosta noin vain kenenkään mukaan ns. jatkoille. Eräs väitti, että miehellä pitää olla munaa pyytääkseen minut ulos. Minusta kuulemma jotenkin näkisi, etten ole "kertakäyttötavaraa". Itse en osaa tätä nähdä, mutta mene ja tiedä. Se on kyllä totta, että yleensä minua kyselevät ulos turhankin itsevarmat miehet. Sellaiset joiden seurassa koen oloni vaivautuneeksi ja tunnen olevani aivan väärässä paikassa. Te miehet olette niin outoja olentoja.

        Minä olen hänestä kiinnostunut, se nyt lienee selvää. Jopa siinä määrin, että en tosiaan halua lähteä itse tekemään voimakasta aloitetta. Olen huomannut, että se ei ole hyvä idea, jos haluaa säilyttää mahdollisuuden jatkoonkin.

        Olen niin monesti pohtinut miten häntä pitäisi tulkita. En osaa ymmärtää tuota katselemista ja seuraan hakeutumista miksikään muuksi, kuin kiinnostukseksi. Jotenkin tuo ei tunnu pelkältä kaveruuden tavoittelulta. On minulla miespuolisia ystäviäkin, eivätkä he käyttäydy noin. Aluksi ajattelin, että ehkä hän on varattu. Tuntee vetoa, mutta poistuu ennenkuin on todellista riskiä. Nyt kuitenkin tiedän, että hän ei ole varattu. Ehkä hän on kiinnostunut, mutta näkee tässä riskin johonkin liian vakavaan. Tuntuu omahyväiseltä ajatella asiaa noin, mutta voi kai se olla. Tiedän, että hän on kerran ottanut pahasti siipeensä ihmissuhdeasioissa. Omien miespuolisten ystävieni kanssa en voi tästä keskustella. He tietäisivät heti kenestä on kysymys. Meillä on liian pienet piirit :D

        Tiedän kyllä hänen syntymäaikansa. Hän on jousimies. En tosin tarkkaa kellonaikaa tai sellaisia. Menee kyllä aika vaikeaksi, jos pitäisi vielä tulkita karttojakin :)


    • Anonyymi

      Veikkaan, että hän voi olla ujo. Eli ei uskalla tehdä aloitetta. Itselläkin tuo katsetekniikka, mutta en uskalla tehdä mitään :D

      • Anonyymi

        Niin kai :) Kun vaan vois olla varma, että on vaan sitä. Olen itsekin ujo, vaikka ei sitä varmaan ihan heti usko. Esitän sosiaalista ja rohkeaa, mutta se katoo heti jos asiat tulee liian lähelle.

        Älä sinä luota ihan vaan siihen pelkkään "katsetekniikkaan". Voin sanoa, että jos nainen suostuu juttelemaan yhtään henkilökohtasempia juttuja sun kanssa, niin kyllä se sillon on kiinnostunu :)


    • Vaikea on lähteä tulkitsemaan ja tulkinnat menevät usein metsään. Kuitenkin muodostuu kuva, että hän pitää seurastasi.
      Voit yrittää ohjailla häntä suuntaan johon haluat, voit myös kysyä suoraan onko hän kiinnostunut ja missä mielessä.
      Tai voit antaa asioiden mennä omalla painollaan. Taidamme tehdä usein sen virheen, että alamme tulkitsemaan, siitä ei yleensä seuraa mitään hyvää. Sen sijaan voit seuraavan kerran katsella sitä tilanne vähän kuin ulkopuolelta. mitä siinä tapahtuu.

    • Anonyymi

      Tähän voi vastata lyhyesti että vaikka mitä.

    • Anonyymi

      Jos minua mietit, niin ei mitään erityistä. Elän normaalia elämää. Meistä ei paria tule mutta pidän sinusta ja välitänkin. Ajattelen, että olet menossa vähän väärään suuntaan, jos sallit minun ajatella niin. Onko sinulla kaikki kunnossa? Vaikutat vähän hämmentyneeltä...?
      Edelleen painotan sitä, että meistä ei tule paria. Minulla on jo pari ja sinullakin ehkä parin vuoden päästä. Sitä ennen sinun pitäisi saada ajatuksesi kuntoon.

      • Anonyymi

        Miksei ap:lla voisi olla pari jo kuukauden päästä? Onko nää taas näitä trölleja.
        Ihan liikaa mietitte niinku tässäkin ketjussa, että kuka tekee mitä ja kuka ei tee ja miten ei tee. Ap, jos teette töitä yhdessä niin töitähän tehdään hyvässä hengessä eiks niin. Muutoin sanoisin, että mies on joko ihastunut tai sitten kiusaa sinua, jos tunteesi tietää.


      • Anonyymi

        En mieti sinua. Voin sanoa sen sataprosenttisella varmuudella. Tietäisin jos se olisit sinä. Kiitos kuitenkin.

        ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei ap:lla voisi olla pari jo kuukauden päästä? Onko nää taas näitä trölleja.
        Ihan liikaa mietitte niinku tässäkin ketjussa, että kuka tekee mitä ja kuka ei tee ja miten ei tee. Ap, jos teette töitä yhdessä niin töitähän tehdään hyvässä hengessä eiks niin. Muutoin sanoisin, että mies on joko ihastunut tai sitten kiusaa sinua, jos tunteesi tietää.

        Emme työskentele yhdessä. Olemme samalla alalla, vaikkakin toimenkuvamme ovat täysin erilaiset. Työjutuista tulee toki välillä puhuttua, niissä rajoissa kun niistä voi puhua. Meillä on varmaan jokaisella myös näitä omia projekteja.

        Minun pointtini koko aloituksessa on se, että haluaisin ymmärtää mitä kaikkea mies voi tuollaisella käytöksellä tarkoittaa. Se on niin ristiriitaista. Miehet itse sanovat yleensä olevansa yksinkertaisia olentoja ja yleensä heitä onkin helppo lukea. Toki minulla on oletukseni, joiden pohjalta teen ja jätän tekemättä.

        Minun on vaikea uskoa kiusantekoon. Hän ei ole sen oloinen ihminen. Hän on aina kiltti ja selittää asiat kärsivällisesti jos jossakin on epäselvää. Olen muutaman kerran tarvinut neuvoa hänen alaansa liittyvissä asioissa ja saanut apua. Kun hän ei ollut varma, hän selvitti ja perinpohjaisesti selvittikin.

        ap.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Emme työskentele yhdessä. Olemme samalla alalla, vaikkakin toimenkuvamme ovat täysin erilaiset. Työjutuista tulee toki välillä puhuttua, niissä rajoissa kun niistä voi puhua. Meillä on varmaan jokaisella myös näitä omia projekteja.

        Minun pointtini koko aloituksessa on se, että haluaisin ymmärtää mitä kaikkea mies voi tuollaisella käytöksellä tarkoittaa. Se on niin ristiriitaista. Miehet itse sanovat yleensä olevansa yksinkertaisia olentoja ja yleensä heitä onkin helppo lukea. Toki minulla on oletukseni, joiden pohjalta teen ja jätän tekemättä.

        Minun on vaikea uskoa kiusantekoon. Hän ei ole sen oloinen ihminen. Hän on aina kiltti ja selittää asiat kärsivällisesti jos jossakin on epäselvää. Olen muutaman kerran tarvinut neuvoa hänen alaansa liittyvissä asioissa ja saanut apua. Kun hän ei ollut varma, hän selvitti ja perinpohjaisesti selvittikin.

        ap.

        Miehet voivat tarkoittaa mitä vaan. Tärkeää kai on se, mitä juuri tuo mies tarkoittaa. Miehetkään eivät ole kaikessa yhteneviä kuten emme ole me naisetkaan. Yksi tarkoittaa yhtä asiaa ja toinen toista. En itse löydä muuta vaihtoehtoa kuin että kysyt suoraan häneltä.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Miehet voivat tarkoittaa mitä vaan. Tärkeää kai on se, mitä juuri tuo mies tarkoittaa. Miehetkään eivät ole kaikessa yhteneviä kuten emme ole me naisetkaan. Yksi tarkoittaa yhtä asiaa ja toinen toista. En itse löydä muuta vaihtoehtoa kuin että kysyt suoraan häneltä.

        Juuri tuosta syystä olen kysellyt. Koska tiedän, että miehet ei oo samanlaisia. Mulla on tosiaan ajatuksia asiasta. Sanotaan vaikka valistuneiksi arvauksiksi. Toivosin, että joku olis sanonu jotain muita mahollisuuksia. Miehillä nyt kuitenki vois kuvitella olevan parempi käsitys miesten sielunelämästä.

        Ei kai kukaan nyt kuvittelis, että spekuloimalla saa täyden varmuuden.

        ap.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuosta syystä olen kysellyt. Koska tiedän, että miehet ei oo samanlaisia. Mulla on tosiaan ajatuksia asiasta. Sanotaan vaikka valistuneiksi arvauksiksi. Toivosin, että joku olis sanonu jotain muita mahollisuuksia. Miehillä nyt kuitenki vois kuvitella olevan parempi käsitys miesten sielunelämästä.

        Ei kai kukaan nyt kuvittelis, että spekuloimalla saa täyden varmuuden.

        ap.

        Jos se mies ei ole tällä palstalla, et saa oikeaa vastausta täältä. Toisen puolesta ei voi puhua, kun ei hänen pään sisältöään tiedä.
        Tietenkin voidaan pohtia kaikenlaisia vaihtoehtoja ja joka mies, joka täällä kirjoittaa voi kertoa ajatuksensa, mutta yksikään niistä ei ole sen miehen ajatus ja tarkoitus.
        Ajatuksia vaihtamalla voi miettiä erilaisia tapoja toimia. Kuitenkaan meillä ei ole oikeaa vastausta. Vain sillä miehellä on.
        Sanoit että sinulla on oletuksia ja toimit niiden mukaan, se on oikea suunta. Tai oikeastaan oletus on sikäli huono asia, että oletukset saattavat mennä pahastikin pieleen ja kun niiden pohjalta toimii, saattaa mennä metsään. Suora kysymys on minun mielestäni hyvä tapa selvittää mitä toinen ajattelee.
        Tietenkin sinä tee siten kuin sinusta parhaalta tuntuu.


    • Anonyymi

      Mies, kehitä luontaista mukavuuttasi, ystävällisyyttään, kiltteyttäsi ja huumorintajuasi. Ne ovat parasta sinussa. Naisetkin tykkää loppujenlopuksi mukavista miehistä, niin minä ainakin. Olet parhaimmillasi mukava, huomioiva ja suloinen mies. Olet fiksu ja järkevä. Sinun ei tarvitse olla kova, jämpti kyllä mutta ei kova, jos ymmärrät, mitä tarkoitan😁

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Mä haluun ystävällisen ja mukavan miehen. Just sellasen miltä toi mies vaikuttaa.

        ap.


    • Anonyymi

      Oikeastaan minun ei pitäisi neuvoa sinua vaan sinun minua. Se on oikea järjestys mutta jos sallit kuitenkin. ..

    • Runsaan 60:n ikäisenä alat olla jo melko varma, että hän oli sinusta kinnostunut, mutta koska pyrit salaamaan tarkoin tunteesi, hän ei sitä huomannut. Nyt hän on naimisissa aktiivisemman naisen kanssa ja lapset ovat jo lentäneet pesästä. Viettää seesteistä aikaa herttaisen vaimona kanssa.

      Jotenkin vain aikasi sujahti ohitse analysoidessasi.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. Ei tässä tullu vastaan mitään mullistavaa. Olen kai aika pitkälle oikeilla linjoilla.

      Ei olla tän miehen kanssa nähty nyt heinäkuun aikana, mut ens kuussa tulee taas kaikenlaista. Eiköhän siis kohta taas törmätä. Se kertoo sitte taas enemmän.

      Täytyy miettiä jos keksis jonku keinon kokeilla vähän kepillä jäätä. Ilman, että säikyttää toista. Mielummin kuitenki pidän hyvät välit jatkossaki. Vaikka se sit tarkottas, ettei tätä tulis koskaan kokeiltuu loppuun saakka.

      Kertokaa miehet mikä vois olla hyvä keino testata, että kiinnostaako sitä oikeesti. Sellanen, jota ei ujompikaan tyyppi säikähdä. Et jos ei sitä kiinnostakaan, niin en tuhoo koko kuviota. Tiedän itestänikin, että liian voimakas lähestyminen ei tunnu kivalta. Kuvittelen et miehellä vielä vähemmän.

    • Anonyymi

      Hän on huomannut, että sinä nautit hänen seurastaan ja jutuistaan. Hän ajattelee, että sinä olet vähän ujo ja yksinäinen ja haluaa piristää sinua ja onnistuukin siinä. Hyväntahtoinen ja hyväsydäminen ihminen kun on. Hän ei kuitenkaan halua herättää sinussa ajatuksia syvällisemmästä kiinnostuksesta, joten pitää yhteydenpidon asiallisissa mitoissa.

      • Anonyymi

        Joo, tämä on vähän erilainen ajatus. Kiitos siitä :)

        En tosi tiedä kuinka todennäkönen tämä mahdollisuus on. Oon kuitenki sosiaalinen ja juttelen aina ihmisten kanssa. Mutta on kai se mahdollista, että tulkitsee vaikka mun juomattomuuden noin. Täytyy seuraavan kerran pitää silmäni auki vähän tällä mielellä. Että voisko se ajatella noin.

        ap.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3325
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      161
      1345
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1055
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      114
      733
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe