Yksin kesämökillä.

Anonyymi

Siinä se kesämökki seisoo. 1940-luvulla rakennettu. Nyt katto romahtanut. Läpi huoneiden kävelin mökkimme niin kuin ennenkin.. 11 v se on ollut itsekseen luonnon armoilla.

Isäni osti tämän tontin 1958. Minä olen perheemme iltatähti. Muita sisaruksia paljon nuorempi.

Nyt kaikki muut ovat nukkuneet pois on täällä tosi yksinäistä. Muistoja vaan.

Tänään uin järvessä. Tontin edessä on 2 pientä saarta. Siitä järveen ja nauttimaan lämpimästä vedestä.

Tässä äiti opetti minut uimaan, otettiin aurinkoakin yhdessä. Veneessä sisarusten kanssa otettiin nautittiin kesän lämmöstä. Ensimmäisen hauenkin sain pikku saaresta. Innolla odotin kun äiti paistoi sen minulle.

Isän käden taidot näkyvät rakennuksissa.

Piha on ruohottunut ja pusikoitunut. Niitä olen vesuroinut ja siistinyt tonttia.

Kuinka kaunista täällä onkaan. Vanhat valokuvat menneistä kesistä.

Elokuussa kuutamo uinti, kuin ennen.

Elämän äänet puuttuvat, ei enää perinteistä munkki-iltaa ulkona.

Yksin täällä olla saan.

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hieno kirjoitus. Ei ole omaa mökkiä, mutta yksinäisyys on tuttua.

• Olipas riipaiseva kirjoitus siitä kuinka kaikki hipuu, kuihtuu ja lopulta tuhoutuu..
      Vielä on muistot....Lopulta nekin lakkaavat olemasta.
      -Tuo on varmasti yksi syy miksi ihmiset lisääntyvät..Silloin voi välttää tuon lopun autioitumisen seuraamisen yksinään kun on lapsia, lapsenlapsia, sekä uutta elämää ympärillään...Vanhan tilalle luodaan uutta jne.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1462
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      923
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      892
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      57
      883
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      806
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      693
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      690
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      334
      664
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      654
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      626
    Aihe