Voiko aerobista mennä joka päivä, esimerkiksi kuntopyörällä tai crossarilla tunti päivässä? Vai täytyykö pitää välipäivä? Jos on 2 naista 30-vuotiaita saman pituisia ja kumpikin syö päivässä 1800 kcal ja kumpikin on töissä toimistossa. Toinen ei liiku ja toinen harrastaa aerobista liikuntaa tunnin päivässä onko se liikunnallinen laihempi vai onko se timmimpi? Vai mitä?
Aerobinen liikunta ja laihdutus
11
513
Vastaukset
- Anonyymi
Ei liikunta laihduta,pudottakaa kalorit 4:jäksi päiväksi 900-1000 kal,sitten 2 päivää 2500-3000 kal,niin viikossa laihtuu 4 kg.Sitten sama uudestaan.
Kannattaa kuitenkin liikkua mahdollisimman paljon matalilla tehoilla,se ei kuitenkaan paljon laihduta.
Kalorivajetta tulee päivässä n 1500,siksi laihtuminen on nopeaa.300-500 kalorin vajeella EI LAIHDU,niinkuin yleensä monilla sivustoilla virheellisesti sanotaan.
Yksikin 100 kiloinen mies ihmetteli miksi ei laihdu,vaikka syö vain 2000 kal ja reenaa kuntosalissa 5 kertaa viikossa,ei tietenkään voi laihtua niin isoilla kaloreilla,laihdutuksessa pitää syödä vähän,jos haluaa tuloksia.- Anonyymi
Kertomallasi menetelmällä, ei ainakaan minulle tulisi kalorivajetta kuin 600 kcal päivässä.
Jos tavoite on 1500 kcal vaje päivässä, niin miksei voi syödä tasaisesti joka päivä niin että tuo vaje toteutuu? Mihin noita kahta "ahmimispäivää" tarvitaan?
4kg rasvanpoltto viikossa tarkoittaa melkein 600g päivässä, se ei toteudu vaikka olisit täysin syömättä. Jos puhutaan sitten kehon nestevaihteluista niin ehkä se sitten on mahdollista.
Itselleni riittää kilon painonalenema viikossa, tuolla pudotusnopeudella tämä homma tarvitsee tehdä vain kerran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertomallasi menetelmällä, ei ainakaan minulle tulisi kalorivajetta kuin 600 kcal päivässä.
Jos tavoite on 1500 kcal vaje päivässä, niin miksei voi syödä tasaisesti joka päivä niin että tuo vaje toteutuu? Mihin noita kahta "ahmimispäivää" tarvitaan?
4kg rasvanpoltto viikossa tarkoittaa melkein 600g päivässä, se ei toteudu vaikka olisit täysin syömättä. Jos puhutaan sitten kehon nestevaihteluista niin ehkä se sitten on mahdollista.
Itselleni riittää kilon painonalenema viikossa, tuolla pudotusnopeudella tämä homma tarvitsee tehdä vain kerran.Tuleehan siinä vähintään se 1500 kalorin päivävaje,kun peruskalorinkulutus on 2000 kal ja liikunnan ja arkiliikkumisen avulla hankittu 700 kal yht 2700 kal
1000-2700=1700 kal
Kyllä sillä lähtee vähintään 10 kg kk.Alussa nestepaino putoaa muutamalla kilolla,sitten kaikki on rasvaa.
1000:teen kaloriin saa syödäkkin oikein hyvin täyttävästi hyvää ruokaa,ruokamäärät ovat kuitenkin pieniä. - Anonyymi
Kun kalorit ovat jo lähökohtaisesti alhaalla,niin siinä on pieni pelivara nostaa tarvittaessa niitä hieman joinakin päivinä,eikä ne nouse sittenkään liian suureksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselleni riittää kilon painonalenema viikossa, tuolla pudotusnopeudella tämä homma tarvitsee tehdä vain kerran.Ei niitä ahmimispäiviä tarvitakaan, eikä noita alle 1000 kcal päiviäkään. Laihtumiseen vaikuttaa pitemmän ajan esim. viikon tai kuukauden aikana syntyvä energiavaje.
- Anonyymi
Aijaa 4pv tuhat kaloria sitte ,2:na päivänä 2500-3000kcal...mihin jäi se yks pv? Miten tuo toimii sellaisella jolla aineenvaihdunta toooosi hidasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aijaa 4pv tuhat kaloria sitte ,2:na päivänä 2500-3000kcal...mihin jäi se yks pv? Miten tuo toimii sellaisella jolla aineenvaihdunta toooosi hidasta?
Kannattaa kokeilla,sen tietää vasta sitten,kun on kokeillut,jo toisen päivän jälkeen paino saattaa olla laskenut 2 kg.Itselläni toimii ainakin 10 kertaa paremmin tämä dietti verrattuna siihen että söisi joka päivä samat kalorit.
Olen kuullut senkin että nämä dietit joissa syödään joka päivä samat kalorit,elimistö menee säästöliekille,se tarkoittaa sitä että vaikka syöty kalorimäärä on pienempi kuin kulutettu kalorimäärä ei siltikään laihdu.Tämä pätkäpaasto toimii paremmin kun keho saa välillä enemmän ja välillä vähemmän ravintoa.Silloin kun ruokaa syö vähän keho ottaa suurimman osan energiasta kehon omista rasvoista,ja pienen tankkauksen aikana vaikutus on sama kuin heittäisi bensaa liekkeihin,se taas lisää aineenvaihduntaa. Vettä pitää muistaa juoda kaksi lasillista ennen liikuntasuoritusta,ja sen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa kokeilla,sen tietää vasta sitten,kun on kokeillut,jo toisen päivän jälkeen paino saattaa olla laskenut 2 kg.Itselläni toimii ainakin 10 kertaa paremmin tämä dietti verrattuna siihen että söisi joka päivä samat kalorit.
Olen kuullut senkin että nämä dietit joissa syödään joka päivä samat kalorit,elimistö menee säästöliekille,se tarkoittaa sitä että vaikka syöty kalorimäärä on pienempi kuin kulutettu kalorimäärä ei siltikään laihdu.Tämä pätkäpaasto toimii paremmin kun keho saa välillä enemmän ja välillä vähemmän ravintoa.Silloin kun ruokaa syö vähän keho ottaa suurimman osan energiasta kehon omista rasvoista,ja pienen tankkauksen aikana vaikutus on sama kuin heittäisi bensaa liekkeihin,se taas lisää aineenvaihduntaa. Vettä pitää muistaa juoda kaksi lasillista ennen liikuntasuoritusta,ja sen jälkeen.Paino voi laskea 2kg kahdessa päivässä, mutta ei se ole rasvapoistumaa.
Saan minäkin ihan huikeita lukemia jos pöhötän itseni ensin turvoksiin syömällä hiilaria kaksin käsin ja sitten seuraavaksi alan "laihduttamaan".
Voi lähteä kolme - neljäkin kiloa parissa päivässä.
Olen kyllä kokeillut niin monenlaista metodia, niin nälässä olemista, kuin aivan järkyttävän isoja liikuntamääriäkin ja minulle ne ei toimineet, olin ihan samanpainoinen vuoden päästä. Viikko tai kuukausi ei kerro vielä mitään siitä, pysyykö se paino veks vaiko ei.
Itse en ole koskaan ole säästöliekki-ilmiötä havainnut, mutta olen lukenut että puhutaan noin 10% kulutuksen vähenemisestä. Suurempi ongelma taitaa olla se, että elimistö koettaa viestiä että nyt ei olla enää mukavuusalueella ja liiallinen kuormitus ei välttämättä tee hyvää tuossa tilassa.
Omalla kohdallani olen huomannut että jos saa 100g rasvaa pois päivässä, on se jo ihan kelpo suoritus, 150g alkaa olla ihan maksimi, sen jälkeen keho joutuu sellaiseen tilaan, jossa sen ei ole hyvä olla.
- Anonyymi
Tietenkin. MIkä tahansa pöyrä on huono kuintoiku/urheiluväline kaikille, ne tuottavat epämuodotuneen kehon koska käsillä ei tehdä mitään. Juoksumatto on huonompi kuin kävely/hölkkä/juokseminen ulkosalla jossa on raikas (happirikas) ilma.
- Anonyymi
Mutta mikä tahansa liikuntamuoto on parempi kuin se, ettei liiku ollenkaan.
- Anonyymi
Henkilökohtaisia eroja.
Teimme tuttavapariskunnan kanssa 70-luvulla auto-telttamatkan Etelä-Eurooppaan.
Kaveri oli minun kokoiseni ja vuotta vanhempi. Normaalirakenteinen. Minä olin hieman vankempi ja taipuvainen lihomiseen jota pidin kurissa kontrolloimalla syömisiäni. Olimme samassa työpaikassa ja samassa toimistotyössä.
.
Kuljimme yhdessä samat kohteet ja reitit. Söimme samat sapuskat (todellakin ), ryyppäsimme saman verran. Vetäydyimme telttoihimme samaan aikaan.
Minä hoidin auton ajamisen.
4,5:n viikon aikana kaverini laihtui 3kkg ja minä lihoin saman verran. Samoilla eväillä ja kulutuksella jossa minulla oli lisänä 7500km:n ajaminen, meille tuli painoeroa 6kg. Myöhemmin kaverini lihoi kohtalaisesti joten hän ei ollut mikään geneettinen läpipaskuri.
Yksilöiden välisiä eroja on!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076894- 954421
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483786Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513478
- 1873419
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242939- 672644
- 462491
- 131844