Jotkut oivaltavat yksilöt ovat jo tajunneet/tajuamassa mikä muutos on tapahtunut yhteiskunnassa
"Esimerkiksi pojille kiusatuksi tuleminen tarkoittaa oman maskuliinisuuden murtamista, ja avun pyytäminen olisi osoitus miehuuden puuttumisesta. Koska kiusaaja on henkisesti ja/tai fyysisesti kiusattua vahvempi, kiusattu tuntee voimattomuuden tunnetta. Kun voimattomuuden tunne kasautuu, se voi purkautua pahimmillaan itsemurhaan tai kostoon (esimerkiksi kouluampumiset), joka ilmenee järjestelmällisenä ja jäätävän kylmänä tuhona. Kostajan henkilökohtaisena motiivina on ”maksaa velka takaisin” ja palauttaa oikeudenmukaisuus maan päälle."
http://aleksihernesniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/213690-koulukiusaamisen-mekaniikka
Yhteiskunta on pääsemässä perille..
49
53
Vastaukset
Hyvä kirjoitus, joissakin kohdissa olen hieman eri mieltä.
Ne kaksi tapaa puuttua kiusaamiseen....itse laittaisin vielä yhden tavan ja se on noiden kahden välillä. Teoilla on selkeästi sanktio ja esim. koulukiusaamisasiassa se sanktio ei mielestäni voi olla se, että kiusattu joutuu muuttamaan koulua. Rakentaisin myös yhteyttä kiusatun ja kiusaajan välillä, jos se olisi mahdollista. Eikö sovittelumenettely ole jotain sellaista. Tai sitten se, kun joissakin vankiloissa ainakin tuolla rapakon tapana uhri saa kertoa omasta kokemuksestaan ja tunteistaan sille, joka on tehnyt häntä kohtaan väärin. Siinä on pointtinsa.- Anonyymi
Ei taida olla tuossa pointtia, kohtaaminen todistaisi sen että kiusaaminen on suositeltavaa ja sallittua ja kiusaaja saa aina anteeksi ilman rangaistusta.
50 vuotta kuritushuonetta, ilman mahdollisuutta vapautua vankilasta ennen kuin 50 vuotta on täynnä tai kuolema erottaa lopullisesti yhteiskunnasta :D Anonyymi kirjoitti:
Ei taida olla tuossa pointtia, kohtaaminen todistaisi sen että kiusaaminen on suositeltavaa ja sallittua ja kiusaaja saa aina anteeksi ilman rangaistusta.
50 vuotta kuritushuonetta, ilman mahdollisuutta vapautua vankilasta ennen kuin 50 vuotta on täynnä tai kuolema erottaa lopullisesti yhteiskunnasta :DItse katson asiaa siitä näkökulmasta, että kiusatulle annetaan turvallinen mahdollisuus sanoa suorat sanat kiusaajalle.
Kiusaaja ei koskaan ole kiusattua henkisesti vahvempi, vaan aina heikompi. Se ei kuitenkaan tee hänestä uhria. Myötätuntoa jaettaessa myös hänellä on osansa, jonon viimeisenä.
Laitetaan yhdessä nollatoleranssi kiusaamiselle. Siitä puhutaan paljon, mutta se jää vain puheeksi.
Paljon rakkautta kaikille kiusatuille, ette ole yksin.Aika kurja kokemus oli, kun tyttäreni yritti saada rehtorilta tukea kiusaamiseen lapsensa koulussa. Lasta tönittiin, lapsi töni ja rehtori sanoi, että pojat ovat poikia...vähän kurja viesti...
Kaskenpolttaja kirjoitti:
Aika kurja kokemus oli, kun tyttäreni yritti saada rehtorilta tukea kiusaamiseen lapsensa koulussa. Lasta tönittiin, lapsi töni ja rehtori sanoi, että pojat ovat poikia...vähän kurja viesti...
Ikävää, tuo oli juuri se vähättelevin ja kurjin kommentti rehtorilta. En edes poikana hyväksynyt "pojat ovat poikia" -asennetta, koska näin, että sillä painetaan villaisella asioita, joita ei saisi sivuuttaa.
Minullekin opettaja sanoi, että voin hoitaa asian kiusaajia isompana itse. Kuuntelin joka välitunti räkytystä, ja opettaja siis kannusti minua hoitamaan asian nyrkeillä. En tehnyt sitä, koska en halunnut ratkaista asiaa väkivallalla.
Silmänsä ummistavat ovat itse kiusaamiseen osallisia.- Anonyymi
tasa-arvoradikaali kirjoitti:
Ikävää, tuo oli juuri se vähättelevin ja kurjin kommentti rehtorilta. En edes poikana hyväksynyt "pojat ovat poikia" -asennetta, koska näin, että sillä painetaan villaisella asioita, joita ei saisi sivuuttaa.
Minullekin opettaja sanoi, että voin hoitaa asian kiusaajia isompana itse. Kuuntelin joka välitunti räkytystä, ja opettaja siis kannusti minua hoitamaan asian nyrkeillä. En tehnyt sitä, koska en halunnut ratkaista asiaa väkivallalla.
Silmänsä ummistavat ovat itse kiusaamiseen osallisia.Olen kyllä myös samoilla linjoilla, ettei väkivalta ole ratkaisu. Jos se lyöminen hyväksytään yhdessä kohdassa, miten se voidaan kieltää toisessa?
Minusta koulussa pitäisi otta napakka ote asiaan. Ja ihan oikeasti, ei vain paperilla.
-kaskenpolttaja - Anonyymi
Silmänsä ummistavat ovat itse kiusaamiseen osallisia.Aikuiset ovat AINA vastuussa lapsen kiusatuksi tulemisesta. Elleivät he puutu siihen, he syyllistyvät lapsen henkiseen pahoinpitelyyn.
Kasvatuksen ammattilaiset ovat ensisijaisesti vastuussa kiusaamisen päättämisestä. Heissä on kuitenkin lahopäitä siinä missä muussakin väestössä, eivätkä kaikki heistä ymmärrä suhtautua kiusaamiseen vaadittavalla vakavuudella. Osa heistä taas ei ole perehtynyt kiusaamisen takana vaikuttaviin valtatekijöihin eivätkä he välttämättä ymmärrä näkemäänsä. Näitä kasvatusalan ihmisiä voisi syyttää ennemminkin puutteellisesta ammattitaidosta kuin ilkeydestä.
Viime kädessä lapsen vanhemmat ovat vastuussa siitä, että lapsella on turvallinen kasvuympäristö. Se, että kiusattu (eikä kiusaaja) ehkä vaihtaa koulua, antaa todellakin väärän viestin, koska syyttömän ei tulisi joutua kärsimään kiusaajan teoista. Mutta jos vaakakupissa on toisaalta tällainen väärä viesti ja toisaalta kiusatun turvallisuuden vaarantuminen, vanhempien täytyisi viedä lapsi eri kouluun. Jopa muuttaa eri paikkakunnalle, jos tilanne niin vaatii. Kukaan vanhempi ei voi hyvällä omatunnolla levitellä käsiään ja sanoa, ettei kukaan voi lapsen kiusaamiselle mitään. Silloin heistäkin tulee silmiensä ummistajia ja väkivallan mahdollistajia siinä missä lahopäisistä kasvatuksen ammattilaisistakin.
Entä voiko kukaan vanhempi käsi sydämellä väittää, ettei omasta lapsesta voi aina huomata sitä, että tätä kiusataan?
Mittatilaustikkari Anonyymi kirjoitti:
Aikuiset ovat AINA vastuussa lapsen kiusatuksi tulemisesta. Elleivät he puutu siihen, he syyllistyvät lapsen henkiseen pahoinpitelyyn.
Kasvatuksen ammattilaiset ovat ensisijaisesti vastuussa kiusaamisen päättämisestä. Heissä on kuitenkin lahopäitä siinä missä muussakin väestössä, eivätkä kaikki heistä ymmärrä suhtautua kiusaamiseen vaadittavalla vakavuudella. Osa heistä taas ei ole perehtynyt kiusaamisen takana vaikuttaviin valtatekijöihin eivätkä he välttämättä ymmärrä näkemäänsä. Näitä kasvatusalan ihmisiä voisi syyttää ennemminkin puutteellisesta ammattitaidosta kuin ilkeydestä.
Viime kädessä lapsen vanhemmat ovat vastuussa siitä, että lapsella on turvallinen kasvuympäristö. Se, että kiusattu (eikä kiusaaja) ehkä vaihtaa koulua, antaa todellakin väärän viestin, koska syyttömän ei tulisi joutua kärsimään kiusaajan teoista. Mutta jos vaakakupissa on toisaalta tällainen väärä viesti ja toisaalta kiusatun turvallisuuden vaarantuminen, vanhempien täytyisi viedä lapsi eri kouluun. Jopa muuttaa eri paikkakunnalle, jos tilanne niin vaatii. Kukaan vanhempi ei voi hyvällä omatunnolla levitellä käsiään ja sanoa, ettei kukaan voi lapsen kiusaamiselle mitään. Silloin heistäkin tulee silmiensä ummistajia ja väkivallan mahdollistajia siinä missä lahopäisistä kasvatuksen ammattilaisistakin.
Entä voiko kukaan vanhempi käsi sydämellä väittää, ettei omasta lapsesta voi aina huomata sitä, että tätä kiusataan?
MittatilaustikkariKyllähän sen jossakin vaiheessa huomaa.
Anonyymi kirjoitti:
Aikuiset ovat AINA vastuussa lapsen kiusatuksi tulemisesta. Elleivät he puutu siihen, he syyllistyvät lapsen henkiseen pahoinpitelyyn.
MittatilaustikkariOlen täysin samaa mieltä. Koskaan kiusatun ei pitäisi joutua lähtemään.
Vanhempien on tärkeää luoda kotona sellainen ilmapiiri, että lapsi voi kertoa kiusaamisesta. Varmasti sen huomaa, että lapsen mieltä painaa tai hänellä liittyy kouluun lähtemiseen jotain uudenlaista vastustusta. Mitä turvallisemmin lapsi voi näyttää tunteensa, sitä herkemmin vanhemmat huomaavat sen.
Minulla itselläni ei ole lapsia, joten en voi sanoa kokemuksestani kasvattajana, mutta jos olisi, haluaisin tarjota lapsilleni sellaisen kasvuympäristön. Olisin itsekin toivonut lapsena sellaista.
Tuo on taa ssitä toksista maskuliinisuutta, että ei voi muka apua pyytää..vaan lähtee johonkin sairaaseen koston kierteeseen
- Anonyymi
Niihin kostamisiin lähtevät juurikin ne ketkä eivät kestä vastoinkäymisiä, kun taas monet miehet ovat tottuneet että painissa välillä selätetään. Tai ainakin ennen kun oli selvää että välillä nujakoidaan mutta sitten sovitaan, nykyään otetaan itkupotkut vissiin melkein kaikesta.
- Anonyymi
Ja sitten jos ei ole toksisesti maskuliininen, ei ole mitään mahdollisuuksia saada kavereita, eikä etenkään tyttöystävää. Siinähän on sitten vähän paha valita... Kosto on ainoa keino päästä tuosta minuakin jo vuosikausia vaivanneesta tuskasta eroon.
- Anonyymi
Wwuwuw keneltä kiusattu voi hakea apua jos on hierarkkian alapäässä eikä kukaan halua olla hänen kanssa tekemisissä sosiaalisen statuksen menettämisen pelon takia, etkö edes lukenut koko artikkelia mikä oli linkitetty aloitukseen: "- Kiusatut usein myös eristetään, koska muut ryhmän kategoriat (erityisesti hiljaiset hyväksyjät) eivät halua seurustella väärän sosiaalisen kategorian ihmisten kanssa. Hiljaiset hyväksyjät pelkäävät, että tutustumalla kiusattuihin he voisivat altistaa itsensä myös kiusaamiselle ja sosiaalisen statuksen laskemiselle. Kiusattujen eristäjien henkilökohtainen motiivi on oman sosiaalisen hierarkian aseman turvaaminen, vaikka se tarkoittaisi silmien sulkemista kiusaamiselta."
Yhteisö siis eristää kiusatulta sosiaalisen statuksen, evää oikeuden saada sympatiaa tai omistaa samat ihmisoikeudet mitä muilla (näennäisesti toki saatetaan ylläpitää kuvaa oikeudenmukaisuudesta). - Anonyymi
Näin juuri! Voisit perehtyä asioihin ennen kuin kommentoit! Taidan itsekin olla kultalusikka suussa syntynyt kiusaamisen edistämiskampanjan perustajajäsen.
Anonyymi kirjoitti:
Wwuwuw keneltä kiusattu voi hakea apua jos on hierarkkian alapäässä eikä kukaan halua olla hänen kanssa tekemisissä sosiaalisen statuksen menettämisen pelon takia, etkö edes lukenut koko artikkelia mikä oli linkitetty aloitukseen: "- Kiusatut usein myös eristetään, koska muut ryhmän kategoriat (erityisesti hiljaiset hyväksyjät) eivät halua seurustella väärän sosiaalisen kategorian ihmisten kanssa. Hiljaiset hyväksyjät pelkäävät, että tutustumalla kiusattuihin he voisivat altistaa itsensä myös kiusaamiselle ja sosiaalisen statuksen laskemiselle. Kiusattujen eristäjien henkilökohtainen motiivi on oman sosiaalisen hierarkian aseman turvaaminen, vaikka se tarkoittaisi silmien sulkemista kiusaamiselta."
Yhteisö siis eristää kiusatulta sosiaalisen statuksen, evää oikeuden saada sympatiaa tai omistaa samat ihmisoikeudet mitä muilla (näennäisesti toki saatetaan ylläpitää kuvaa oikeudenmukaisuudesta).Kiusatut ovat usein myös itse kiusaajia, ei se aina niin mustavalkoista ole..
Toivoisin että ainakin omilta vanhemmilta saisi apua ja että opettajia koulutettaisiin enemmän kiusaamisen varalta. Onhan noita ollut lehdissäkin juttuja jossa koulun rehtori ihan yllyttää kiusaamisiin.
Ja sitten voisi miettiä miksi kiusaaja kiusaa. Minkälaiset ovat hänen kotiolonsa. Lähteekö kiusaamisen kierre kenties sieltä..Wwuwuw kirjoitti:
Kiusatut ovat usein myös itse kiusaajia, ei se aina niin mustavalkoista ole..
Toivoisin että ainakin omilta vanhemmilta saisi apua ja että opettajia koulutettaisiin enemmän kiusaamisen varalta. Onhan noita ollut lehdissäkin juttuja jossa koulun rehtori ihan yllyttää kiusaamisiin.
Ja sitten voisi miettiä miksi kiusaaja kiusaa. Minkälaiset ovat hänen kotiolonsa. Lähteekö kiusaamisen kierre kenties sieltä..Tälläkin palstalla moni sanoo olevansa kiusattu koulussa ja jopa oikeuttaa sillä sitten palstakiusaamisensa.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Kiusatut ovat usein myös itse kiusaajia, ei se aina niin mustavalkoista ole..
Ja sitten voisi miettiä miksi kiusaaja kiusaa. Minkälaiset ovat hänen kotiolonsa. Lähteekö kiusaamisen kierre kenties sieltä..Voi olla että kiusatuista tulee kyynisyyden myötä kiusaajia, koska huomaavat ettei kiusatut saa sopivaa rangaistusta, eikä hän itse saa hyvitystä siitä että oli kiusattuna. Tavallaan se "pakottaa" kiusatun kiusaamaan jotta hänestäkin tulisi menestynyt kuten kiusaajastaan, tämä ei kuitenkaan aina toimi salla tavoin koska kiusaaminen ei välttämättä nosta hierarkkian yläpäähän vaan se voi johtua esim siitä että on syntynyt varakkaampaan perheeseen joka automaattisesti on antanut korkeammant statuksen hierarkkiassa jota muut noudattaa ja on siksi vara kiusata.
Mutta jos kiusatuille antais vaihtoehdon millä saada positiivista palautetta tai paikan yhteiskunnassa niin toki se ehkäisis kiusaamisen kierrettä. Ei minustakaa se ole suotavaa jos kiusatusta tulee samanlainen kiusaaja joka sitten taas siirtää kierrettä eteenpäin yhteiskunnassa seuraaville polville, jotka oli syyttömiä taas ennenku kiusattu purki kiusaamalla näitä. Anonyymi kirjoitti:
Voi olla että kiusatuista tulee kyynisyyden myötä kiusaajia, koska huomaavat ettei kiusatut saa sopivaa rangaistusta, eikä hän itse saa hyvitystä siitä että oli kiusattuna. Tavallaan se "pakottaa" kiusatun kiusaamaan jotta hänestäkin tulisi menestynyt kuten kiusaajastaan, tämä ei kuitenkaan aina toimi salla tavoin koska kiusaaminen ei välttämättä nosta hierarkkian yläpäähän vaan se voi johtua esim siitä että on syntynyt varakkaampaan perheeseen joka automaattisesti on antanut korkeammant statuksen hierarkkiassa jota muut noudattaa ja on siksi vara kiusata.
Mutta jos kiusatuille antais vaihtoehdon millä saada positiivista palautetta tai paikan yhteiskunnassa niin toki se ehkäisis kiusaamisen kierrettä. Ei minustakaa se ole suotavaa jos kiusatusta tulee samanlainen kiusaaja joka sitten taas siirtää kierrettä eteenpäin yhteiskunnassa seuraaville polville, jotka oli syyttömiä taas ennenku kiusattu purki kiusaamalla näitä.Niin mitä sä käytännössä ehdotat?
Mun nähdäkseni menee usein näin.. Kotikiusaaminen - koulukiusaaminen - työpaikkakiusaaminen.
Jos siis ei kierrettä saada katkaistua..ja se kiusaaja siinä saattaa vaihtua kuin taudinkantaja.
Ala-asteella muistan kun nimittelin yhtä tyttöä laudaksi. Tämä juonsi siitä kun mun kolme vuotta vanhempi kusipäinen isoveljeni nimitteli mua samoin..Mun broidia kyllä kiusattiin itseäänkin koulussa, eikä sillä ollut yhtään kavereita. Purki sen sitten kai muhun..Wwuwuw kirjoitti:
Niin mitä sä käytännössä ehdotat?
Mun nähdäkseni menee usein näin.. Kotikiusaaminen - koulukiusaaminen - työpaikkakiusaaminen.
Jos siis ei kierrettä saada katkaistua..ja se kiusaaja siinä saattaa vaihtua kuin taudinkantaja.
Ala-asteella muistan kun nimittelin yhtä tyttöä laudaksi. Tämä juonsi siitä kun mun kolme vuotta vanhempi kusipäinen isoveljeni nimitteli mua samoin..Mun broidia kyllä kiusattiin itseäänkin koulussa, eikä sillä ollut yhtään kavereita. Purki sen sitten kai muhun..Ai niin ja yhdeltä toiselta tytöltä kysyin että haluuukse turpiin..Ihan kuten broidi kysyi multa..Mutta en mä tosiaan mikään alfatyttö ollut.. Ei tytöt muodosta samanlaista kovuuden hierarkiaa kuin pojat. Siitä pitäis päästä eroon..Ehkä sen takia mä opinkin sitten olemaan ihan ihmisiksi yläasteelle mennessä..
Wwuwuw kirjoitti:
Ai niin ja yhdeltä toiselta tytöltä kysyin että haluuukse turpiin..Ihan kuten broidi kysyi multa..Mutta en mä tosiaan mikään alfatyttö ollut.. Ei tytöt muodosta samanlaista kovuuden hierarkiaa kuin pojat. Siitä pitäis päästä eroon..Ehkä sen takia mä opinkin sitten olemaan ihan ihmisiksi yläasteelle mennessä..
Ja kolmannella tappelinkin yhden tytön kanssa, muistan kun oli polvet verillä..
- Anonyymi
Kuten alempana jo totesinj, on tuollainen käytös pojilta pakollista. Muutenhan ei voi saada tyttöystävää ikinä. lisänä vaaditaan komeutta ja pituutta toki, mutta jännyyttä ja siihen kuuluvaa maskuliinisuutta ja luusereiden kiusaamista ei saa jättää pois.
Anonyymi kirjoitti:
Näin juuri! Voisit perehtyä asioihin ennen kuin kommentoit! Taidan itsekin olla kultalusikka suussa syntynyt kiusaamisen edistämiskampanjan perustajajäsen.
"Taidan itsekin olla kultalusikka suussa syntynyt kiusaamisen edistämiskampanjan perustajajäsen."
Juu, en yhtään epäile.Anonyymi kirjoitti:
Kuten alempana jo totesinj, on tuollainen käytös pojilta pakollista. Muutenhan ei voi saada tyttöystävää ikinä. lisänä vaaditaan komeutta ja pituutta toki, mutta jännyyttä ja siihen kuuluvaa maskuliinisuutta ja luusereiden kiusaamista ei saa jättää pois.
Paskaa jauhat.
- Anonyymi
Kuinka syvälle tämä vale on sitten juurtunut? Siis miten joku voi vuonna 2019 enää väittää, että naiset ei jännämiehiä suosi. No okei, ehkä 1 % ei suosi ja muut suosii. Tässä on eräs tutkimuskin aiheesta, josko saataisiin estettyä tämän valeen levitys: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0146167218781000?journalCode=pspc&
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka syvälle tämä vale on sitten juurtunut? Siis miten joku voi vuonna 2019 enää väittää, että naiset ei jännämiehiä suosi. No okei, ehkä 1 % ei suosi ja muut suosii. Tässä on eräs tutkimuskin aiheesta, josko saataisiin estettyä tämän valeen levitys: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0146167218781000?journalCode=pspc&
Jos sä tarkoitat että naiset ei suosi tylsämielisiä miehiä, niin sitten varmaan on niin..
- Anonyymi
Feministit väittävät seksismistä olevan haittaa, ja sitten suurin osa naisista pitää seksistisitä miehistä, eli feministit valehtelee. Todellisuudessa naiset pitävät seksistisitä, korkea statuksen miehistä, ja sen kiistäminen on täysi vale! Tuo tutkimuskin kertoo, että naiset pitää seksistisistä miehistä siitä huolimatta, että siitä paradoksaalisesti on heille haittaa. Ja tätä valetta on minulle koulussakin tuputettu, vaikka tiedekin toisin todistaa. Tieteeseen nykymaailma perustuu, kuten tämä tietotekniikka, mutta feministi saa valehdella sydämensä kyllyydestä. Tämä alkaa kohta olla verrattavissa totalitarismiin tämä Suomen meno!
- Anonyymi
Ja harvoinhan niillä naisia saavilla kiusaajillakaan siellä mielessä on mitään kovin erikoista. Ja korkean statuksen miehet ovat juuri niitä koulu- tai työpaikkakiusaajia. Korkea status ja varallisuus kun on kiistatta naisten arvostama ominaisuus.
Anonyymi kirjoitti:
Feministit väittävät seksismistä olevan haittaa, ja sitten suurin osa naisista pitää seksistisitä miehistä, eli feministit valehtelee. Todellisuudessa naiset pitävät seksistisitä, korkea statuksen miehistä, ja sen kiistäminen on täysi vale! Tuo tutkimuskin kertoo, että naiset pitää seksistisistä miehistä siitä huolimatta, että siitä paradoksaalisesti on heille haittaa. Ja tätä valetta on minulle koulussakin tuputettu, vaikka tiedekin toisin todistaa. Tieteeseen nykymaailma perustuu, kuten tämä tietotekniikka, mutta feministi saa valehdella sydämensä kyllyydestä. Tämä alkaa kohta olla verrattavissa totalitarismiin tämä Suomen meno!
Nyt kun sä olet homman saanut ratkaistua, niin ei varmaan ole pulaa naisista..Vai..
- Anonyymi
En ole pitkä enkä komea. Varallisuuttakaan ei ole, eikä työpaikkaa voi saada, ja siellä kiusattaisiin, joten en edes halua. En ole vielä löytänyt sellaista, missä ei kiusata. Siis niistä, mihin olen suikulaisten kautta päässyt.
Anonyymi kirjoitti:
En ole pitkä enkä komea. Varallisuuttakaan ei ole, eikä työpaikkaa voi saada, ja siellä kiusattaisiin, joten en edes halua. En ole vielä löytänyt sellaista, missä ei kiusata. Siis niistä, mihin olen suikulaisten kautta päässyt.
No just just.
Anonyymi kirjoitti:
Puhut asiaa. Tutkimukset vahvistavat tuon, minkä niin monet miehet ovat huomanneet. Se, että tätä valhetta ei myönnetä, saa todella pahaa aikaan.
Tarkkoja prosenttilukuja en osaa sanoa, mutta kuten todettua, tämä ei taaskaan koske kaikkia naisia.- Anonyymi
Tämä on yksi asia, mitä en vain kertakaikkiaan sulata! Ja sitten se, että ovathan alfa-chadit poikkeuksetta luusereita arvokkaampia, kun heidän elämässä sentään on jotain elämisen arvoista. Chadeille pitäisi tehdä chad-vero, mitä enemmän naisia pyörittää, sitä enemmän veroa maksaa luusereille, niin tasa-arvo säilyy, ja luuserilla olisi mahdollisuus myös elää mukavaa elämää!
YLEkin asian jo myöntää, lyhyt mies ei naista saa:
https://yle.fi/uutiset/3-8298663 - Anonyymi
Jaaha! Alempi kommentti katosi... Varmaan joku feministi sekosi siitä, kun miehetkin vaatii ihmisoikeuksia. Feminismi on pian fasisimiakin pahempaa, mennään näköjään pikavauhtia kohti totalitarismia.
- Anonyymi
Älä nyt sitten ota tätä kiusaamisena, mutta vaikutat siltä, että olet saanut vaikutteita kiusaamisen edistämiskampanjasta, mikä pyrkii luuserien itsetunnon romuttamiseen. Ei kannata pitää toksista maskuliinisuutta pahana asiana, koska se on nuorille miehille pakollista yhteiskunnan patriarkaalisten vaatimusten takia, jos joskus haluua tyttöystävän. Komeus ja pituus kun ei yksin vielä riitä, vaan oikealla jännämiehellä on oltava nämä kaikki.
- Anonyymi
Aha, vastasin näköjään aloittajan postaukseen. vaikka piti vastata ylläolevaan viestiketjuun. Toivottavasti kiusaajat nyt ei ala taas kiusaamaan tumpelo-ATM-luuseria tästä.
- Anonyymi
Sun tulkinta tilanteesta on väärä, olen enemmänkin ulkopuolinen tarkkailija ja tunne yhteyttä tähän ei enää niinkään ole. Toki olin joskus kiusattu ja ehkä vähän kiusaajakin, mutta nyt uskon olevani aika neutraali.
Myöskin tuo toksinen maskuliinisuus kampanja on selvästi suunnattu itseä nuoremmille olen jo 30 vuotias eikä propaganda enää pure itseeni kovin paljoa koska en ole herkkäuskoinen mutta saatan olla hieman liian kyyninenkin. - Anonyymi
Aivan turhaa väittää muuta. Yläaste kyllä opetti totuuden, vaikka henkilökunta ei sitä halunnutkaan sillä kertoa suoraan. Jatkuva kiusaaminen, kaikki kiusaa, ketkä ovat josku seurustelleet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan turhaa väittää muuta. Yläaste kyllä opetti totuuden, vaikka henkilökunta ei sitä halunnutkaan sillä kertoa suoraan. Jatkuva kiusaaminen, kaikki kiusaa, ketkä ovat josku seurustelleet.
Mietippä nykyajan lapsia missä pulassa he ovat, kun on kulttuuri-erot niin suuria mutta henkilökunta eli koko suomen esivalta ei välitä asiasta vaan jättää ongelmat nuorien ratkottavaksi.
- Anonyymi
No ratkaisun eteen tehdään kovasti työtä! Ydinsota on tiedossa varmaan seuraavan viiden vuoden sisällä, ja jo 0,13 % ydinaseista tekee maanpinnan elinkelvottomaksi!
- Anonyymi
Aina puhutaan että pitää puuttua kiusaajien toimintaan mutta miksei siitä että voitaisiin auttaa niitä kiusattuja. Jos lapsi on vaikkapa läski, minkä takia joutuu kiusatuksi, niin kyllähän siitä todennäköisesti on harmia tulevaisuudessakin.
Jos joku lässyttää että pitää hyväksyä sellaisena kuin on niin elelee jossain pilvilinnoissa, maailma ei nyt vaan ole mikään utopia missä ihmisten ominaisuuksilla ei olisi merkitystä.- Anonyymi
Nimenomaa. Epäkohdat pitäisi tunnustaa, ja luusereilla sanoa suoraan, että ei seurusteluun kelpaa! Eikä valehdella. Kiusaajille kovat kiusaamisverot kiusaamisen uhrien auttamiseen, niin voisi alkaa loppumaan!
Terveysvalistuksen ja kiusaamisen rinnastaminen on todella kaukaa haettua. Kukaan täällä ei ole toistaan niin paljon kummempi suolenpätkä, että kannattaisi rehvastella.
- Anonyymi
Terveysvalistuksen ja kiusaamisen rinnastaminen on todella kaukaa haettua. Kukaan täällä ei ole toistaan niin paljon kummempi suolenpätkä, että kannattaisi rehvastella.
Jokin "valistuskin" on pääasiassa pelkkää turhaa lässytystä. Enemmänkin niin että jos kakara on vaikka läski niin voisi olla jokin ns. isoveli-järjestelmä, jollei vanhemmat osaa tai tajua, millä autetaan liikkumaan. Jos läski ala-asteella alkaa harrastamaan liikuntaa niin voipa olla jo aika eri ääni kellossa yläasteella.
Anonyymi kirjoitti:
Jokin "valistuskin" on pääasiassa pelkkää turhaa lässytystä. Enemmänkin niin että jos kakara on vaikka läski niin voisi olla jokin ns. isoveli-järjestelmä, jollei vanhemmat osaa tai tajua, millä autetaan liikkumaan. Jos läski ala-asteella alkaa harrastamaan liikuntaa niin voipa olla jo aika eri ääni kellossa yläasteella.
Liikkuminen on erittäin kannatettavaa, mutta kiusaaminen on aina väärin.
Luuletko, että toisen ylipaino antaa sinulle oikeuden nimitellä häntä? Pidätkö itseäsi jonakin hyväntekijänä, jos haukut toista?
Minua kiusattiin koulussa ylipainon takia, ehkä juuri tuollaiset tyypit. Nykyään tekee mieli lyödä naamaan, mutta luonne ei anna periksi.
Toksinen maskuliinisuus. Sukupuolentutkimus. Pissa- ja kakkaleikit yliopistolla.
- Anonyymi
Joskus tai useamminkin kiusaamisleikkiä ohjaa opettaja joka itse on monennen sukupolven koulukiusaaja. Liiallinen psykologian lukeminen saattaa tehdä hänestä viellä pahemman.
Voi olla, ettei opettaja tiedosta touhuaan, hän ohjaa muut kiusaamaan sitä oppilasta joka häntä itseään harmittaa tai toruu tätä enemmän, kuin muita, sellaista outoa kapellimestarin virkaa. Eli omalla viestinnällään ohjaa muita lapsia tekemään kiusaa, kun kerran opettajakin. Myös tämän harmillisen oppilaan parhaan ystävän nostaminen muiden edelle on myös äänetöntä ohjausta kiusaamiseen ja tämä kaveri siis joutuu jättämään ystävänsä opettajan painostuksesta.
Sitten taas ihan tavallinen opettaja yleensä hetero ei mikään jännämies tai nainen saa lapset toimimaan rauhallisesti ja luokassa ei ole mitään erityisongelmaa. On vain parempia ja huonompia oppilaita ja jokainen tekee sitä omaa työtänsä parhaansa mukaan. Ja koulukiusaamisesta ei ole tietoakaan. Hän kun ei muutenkaan ole mikään muiden pyörittäjä. - Anonyymi
Koulukiusaajat ovat niin upeita, niin sanavalmiita, oikeita extrovertteja sanan varsinaisessa merkityksessä. Ei hätää, heidät kyllä usein palkitaan ihanan pahoista teoistaan. Jos ei muuten niin heikkoluonteisten ihailulla.
Suvereenisti ja keinoja kaihtamatta osa heistä kapuaa vaivattomasti pitkin yhteiskunnan tikkaita, kohti päättäviä asemia. Elämä on niin upeeta!
Työelämässä jatkuu sama kaava. Kerätään ympärille heikkoluoteisia ihmisiä ja valitaa kohde..
Väitänkö, että päättävissä asemissa olevia ihmisiä ei välttämättä asia kiinnosta juhlapuheita pidemmälle? Väitänkö siis samalla, että päättäviin asemiin pyrkivät ihmiset olisivat keskivertoa tunteettomampia?
Entisiä koulukiusaajia? Minäkeskeisiä patologisia valehtelijoita? Poliitikkoja?
En tietenkään. Koulukiusaajia löytyy varmaankin jokaisesta yhteiskuntaluokasta? Luokkayhteiskunta on sentään voimissaan.
Ehkä pahinta on asioihin puuttumattomuus. Välinpitämättömyys ja tai pelkuruus. Mitä on olla välittävä ihminen, naapuri, työkaveri ja lähimmäinen? Voi hyvänen aika, saako asioihin puuttua???
Juhlapuheet, 0-toleranssi, taitaa olla käytännössä huono vitsi.
Syyt, seuraukset. Vastuunkanto. Elämän mittainen kärsimys. Syrjäytyminen. Huono-osaisuus. Ja vain siitä syystä, että kiusauksen kohde on jotenkin poikkeava, introvertti, taitteelisesti lahjakas, vähävaraiset vanhemmat tms. helppo kohde.- Anonyymi
Tuli muuten yksi aikas mielenkiintoinen muisto. Yläasteella entinen kiusaaja nimittäin vielä palkittiin jotenkin siitä, että ottaa kaikki huomioon. Toki juttu hieman herätti keskustelua jälkeenpäin muissakin, mutta hyvä esimerkki siitä, että kiusaaja on koulun kuningas!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1276758Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624214Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513399Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903004Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851980Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde351669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja151509- 901493
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751441Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151396