Minulla on 10 kg ylipainoa. Minulle suositeltiin 1500 kcal dieettiä. Olen 45-vuotias nainen. Mutta kysymys kuuluu jos käyn salilla tai lenkillä ja kulutan tunnin liikunnalla vaikkapa 400-500 kcal niin pitääkö minun syödä sitten enemmän sellaisena liikuntapäivänä? Vai ainako tuon saman verran 1500 kcal?
1500 kcal dieetti
9
1587
Vastaukset
- Anonyymi
Syö korkeintaan 1000 kaloria päivässä,niin laihdut varmasti,eikä se tunti kuntosalissa kuluta kuin 50 kaloria,jos menet vain istumaan laitteisiin.
500 kalorin kulutuksen tunnissa saa vain erittäin korkealla sykkeellä 170 min
LIIKUNTA EI LAIHDUTA Itse kulutan kahden tunnin pyöräilyllä 400 kal joka päivä.
Tämä vinkki on erittäin kokeneelta laihduttajalta,kannattaa uskoa,muuten et laihdu ollenkaan. - Anonyymi
"Minulle suositeltiin" Kuka, oliko lääkäri?
"pitääkö minun syödä". Kaikkien ihmisten pitää syödä, hyvin rauhallisesti, suupalallinen per 5 minuttia, ainoastaan silloin kun selvästi tuntee nälkää tai kovanälkää ja lopetettava syöminen siinä vaiheessa kun, hitaasti syöden, nälän tunne poistuu. Muulla tavalla toimien lihoaa. Hitaasti syöminen on tärkeää, koska elimistö tarvitsee noin 20 minuuttia viestittääkseen aivoille tiedon täydennyksen riittävyydestä.- Anonyymi
Syömisessä ei hitaudella ole merkitystä, vaan sillä, mitä syö ja kuinka paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syömisessä ei hitaudella ole merkitystä, vaan sillä, mitä syö ja kuinka paljon.
Silloin kun lautasella on vain vähän (alle 150kCal) satsia JA lisää ei ole saatavilla, otetavissa, tulossa, helposti ostettavissa, yms, silloin syömisen hitaudella ei ole merkitystä, kaikki se syödään mikä edessä on.
Istuttaessa ruokapöydässä yms ruuan äärellä jossa santsia voi ottaa mielin määrin, hitaudella on suuri merkitys. Sen 20 minuutin aikana on helppo vetää valta satsi, 2000 kCal tai paljon enemmän, ja sitten "yllättää" yllättäen ähky. - Anonyymi
Oikeesti miten sä pystyt syömään suupalallista 5 minuuttia ja sit saa vasta nielaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeesti miten sä pystyt syömään suupalallista 5 minuuttia ja sit saa vasta nielaista?
Ruokailun yhteydessä keskustellaan/seurustellaan. Kukin suupala jauhetaan hyvin ja niiellään, kulautetaan vettä päälle, ja sitten turinoidaan lisää niin että 5 min tulee täyteen aj on uuden suupalallisen aika. Kokeile, ja samalla kuullostele miten nälän tunne ja "tarve" mättää ruokaa suuhun hiipuvat nopeasti. Kunhan et fuskaa.
- Anonyymi
Niin terveydenhoitaja suositteli 1500 dieettiä. Mutta unohdin kysyä liikunnan vaikutuksesta.
- Anonyymi
Liikunnalla ei juurikaan ole merkitystä painonlanennuksessa.
Kevyt liikunta joka ylläpitää terveyttä, ei toki haittaa asiassa. - Anonyymi
Antoiko terveydenhoitaja ennustetta siitä missä ajassa -10kg laihdutus tuolla 1500 kCal/vrk dietillä toteutuu?
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978