Jotkut käyttävät pistosuojaukseen kahta ulkorengasta päällekkäin (en nyt onnistunut löytämään niistä keskusteluja); itsekin olen sellaista käyttänyt, mutta siinäkin on kai omat niksinsä ja riskinsäkin.
Nyt olen ajatellut kokeilla halkileikattua toista (mahdollisesti jopa kahta) sisärengasta sisärenkaan päällä (ja mahdollisesti kahden sisäkkäisen ulkorenkaan lisäksi), onkohan siinä mitään onnistumisen mahdollisuuksia? Lähinnä mietityttää, miten tuollainen halkileikattu sisärengas pysyy kutakuinkin paikallaan (ulkorenkaan sisällähän se varmaan kyllä pysyy ainakin niin kauan kuin varsinainen sisärengas pitää ehjänä ilmat sisällään). -- Joten mahdollisia vinkkejä, niksejä ja kokemuksia pliis ja kiitos.
Pistosuojaus
18
143
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikuttaakos renkaan paine jotenkin tuohon pistosuojaukseen?
- Anonyymi
Jopa tavallisista tavarataloista saa pistosuojattua ulkorengasta vain 15-16 eurolla. Toki hinta on kaksinkertainen suojaamattomaan, mutta sijoitus kannattaa, jos sen ansiosta säästää yhdenkin reissussa tapahtuneen puhkeamisen, joka on vaatinut sisärenkaan vaihdon tai paikkauksen (ajan ja vaivan säästö) tai paikkaamattomana pumppaamisen parin minuutin välein.
Itse olen ajanut 20 vuotta pistosuojatuilla renkailla pk-seudulla, muutamasta sadasta muutamaan tuhanteen kilometriä vuodessa, eikä ole yhtään puhkeamista. Aiemmin pidin aina varasisärengasta, paikkaustarvikkeita ja vaihdossa tarvittavia työkaluja mukana. En enää. - Anonyymi
Juu näin on. Esimerkiksi schwalbe valmistaa todella kestäviä pistosuojattuja renkaita. Ostin joskus 32 milliset, ja aina olen pumpannut maksimipaineet. Pitää ilman hyvin, ja koskaan ei ole puhjennut.
- Anonyymi
Valitettavasti edes Schwalbe Marathon Plus ei ole taannut puhkeamattomuutta ainakin aiemmin Schwalbella oli 'kevyemmin' 'pistosuojattu', jonka suojaus oli niin heikko, että se oli kai tarkoitettu nopeuttamaan siirtymistä tuohon Plussaan, mutta ei sekään siis mitään idioottivarmaa suojausta ole tarjonnut. En ole kokeillut mitä uusia hyviä pistosuojattuja renkaita olisi tullut markkinoille (kertoisittteko kiitos mahdolliset merkit kun tuossa edellä vain Schwalbe oli mainittu); ainakin vielä joitakin vuosia sitten olivat pistosuojatut aika kalliita.
Tuossa kahden ulkorenkaan käytössä pahin ongelma on se, että varsinkin takapyörässä sisärengas tahtoo vähitellen hieroutua rikki. Toisaalta kahdella ulkorenkaalla voi tyhjänäkin ajaa (etenkin vanhemmilla teräsvanteilla), niin ettei ole pakko tien päällä alkaa rangasta vaihtamaan tai paikkaamaan).
Mitä rengaspaineisiin tulee, niin pyrin mahdollisimman koviin eli korkeapaineisiin renkaisiin, tosin painetta ei saa olla liikaa, sillä yhdessä vaiheessa sain miltei peräjälkeen räjäytettyä kolme sisärengasta ennen kuin uskoin että painetta oli liikaa.
Onhan tuo kahden ulkorenkaan päällekkäiskäyttö, paitsi hieman raskaampi ajaa, niin varmaan myös laakereita normaalia enemmän rasittava. (kirjoitti aloittaja) - Anonyymi
Aikamoista kikkailua liki olemattoman ongelman vuoksi. Panostaa hiukan renkaan laatuun niin rengasrikot ovat todella vähäiset. Pienempi vaiva se sisuri on joka tapauksessa vaihtaa kuin alkaa kikkailemaan rengasta renkaan päälle.
Itsellä on tubeless retkipyörässä. Sisuri joka voisi räjähtää siis puuttuu kokonaan. Renkaan sisällä olevan litkkun pitäisi paikata mahdollisesti tulevat reiät. Sitä odotellessa.....- Anonyymi
Kokeilin kerran litkurangasta. Kun tuli reikä, niin litkut valuivat tielle ja muutoinkin aikamoinen sotku. Lopetin litkurenkaiden kokeilun siihen. (aloittaja)
- Anonyymi
Olen käyttänyt pistosuoja nauhaa joita myydään ulkorenkaan ja sisärenkaan väliin.
Panaracer Flat-Avay sopii maastopyöriin ja muihinkin , on pehmeätä joten ei kalva sisärengasta, Vaikka se on tarranauhalla niin voi silti mennä vähän sivuun renkaassa. Kovempaa muovia on Zefal z-liner käy hybridirenkaisiin www.zelal.com- Anonyymi
Olen luopunut pistosuojaukseen ihannoinnista. Esimerkiksi Kendan Small Block eight maastorengas kesti ilman yhtään puhkeamista ja on paljon hirveän paljon parempi rengas ajaa kuin rajusti pistosuojattu Schwalben marathon plus, johon tuli lopulta reikä.
Ajelen pk-seudulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen luopunut pistosuojaukseen ihannoinnista. Esimerkiksi Kendan Small Block eight maastorengas kesti ilman yhtään puhkeamista ja on paljon hirveän paljon parempi rengas ajaa kuin rajusti pistosuojattu Schwalben marathon plus, johon tuli lopulta reikä.
Ajelen pk-seudulla.Maastorengas nyt on niin paksu ja kuvioitu, että ihme jos johonkin puhkeaa muutenkaan.
Minullakin pistosuojattu Nokian rengas puhkesi lopulta. Ostin 2004 ja ajoin kulutuspinnan ihan loppuun niin että jotain vaaleata pintaa alkoi näkyä kumin alta. Silloin tuli pieni reikä syksyllä 2018.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maastorengas nyt on niin paksu ja kuvioitu, että ihme jos johonkin puhkeaa muutenkaan.
Minullakin pistosuojattu Nokian rengas puhkesi lopulta. Ostin 2004 ja ajoin kulutuspinnan ihan loppuun niin että jotain vaaleata pintaa alkoi näkyä kumin alta. Silloin tuli pieni reikä syksyllä 2018....Minun kokemuksen mukaan maastorengas puhekeaa jopa helpommin kuin normi rengas. Siinä on leveyttä joten sillä osuu todennäköisemmin lasinsiruihin yms. ja nappuloiden välissä oleva kumipinta on aika ohkaista, siitä mene helposti terävä kivi tai vastaava läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maastorengas nyt on niin paksu ja kuvioitu, että ihme jos johonkin puhkeaa muutenkaan.
Minullakin pistosuojattu Nokian rengas puhkesi lopulta. Ostin 2004 ja ajoin kulutuspinnan ihan loppuun niin että jotain vaaleata pintaa alkoi näkyä kumin alta. Silloin tuli pieni reikä syksyllä 2018....Tuo Nokian pistosuojattu rengas jolle annettiin vaihtotakuu oli tavallaan hupijuttu, kun niitä taisi mennä niin paljon (puhkimenneinä) suht nopeastikin (minullakin) vaihtoon, että vaihtotakuun antaminen loppui kai aika lyhyeen.
- Anonyymi
Kiitos merkkien tarkemmasta yksilöinnnistä.
- Anonyymi
Schwalbe Marathon Racer on aika hyvä rengas tavalliselle kuolevaisella. Tuolla aiemmin joku mainitsi Panaracer-renkaan. Pistosuojattu Panaracer ei kestänyt pakkasta.
- Anonyymi
swalbe marathon plussa kestää varmasti niin pitkään kun lahoaa kyljistä..siihen voi mennä yli viisikin vuotta...mutta kestää ajaa lasien päältä hyvin eikä rikkoontunut pullonpohjakaan kerran onnistunut rengasta rikkomaan,niin ja olen ajanut marathon plussalla vuosien saatossa yli 50,000 km ehkä lähempänä 100.000km ja yhtään rengasrikkoa ei maantiellä ole tullut...niin ja olen pitänyt renkaissa asianmukaiset paineet .
- Anonyymi
Toiveikkaana ostin taannoin swalbe marathon plussan. Aika nopeasti, liekö ollut paria sataa kilometriä, joku sepelisiru toisten työntämänä tunkeutui läpi ja rikkoi sisäkumin; reikä oli itse asiassa sellainen, että siitä näki läpi. Kun rengas oli ollut jonkin verran hintava ja muutoin vain vähän kulunut, niin pistin sisäpuolelle paikan ja vastaavaan kohtaan paikan myös sisärenkaaseen. Reikään työnsin pieniä talouspaperipalloja, jotka osoittautuivat sellaisiksi, etteivät niihin kiven sirut jääneet kiinni. En muista enää varmuudella tarkasti, mutta muistaakseni ajoin tuolla tavalla sitten hyvän aikaa, ja vasta myöhemmin renkaan kuluttua pistin sisään toisen ulkorenkaan. Tällä hetkellä tuo S.M.Plus on edelleen käytössä etupyörässä (sisärenkaan ja toisen, vannelangattoman, ulkorenkaan päällä), tosin pyörässä, jolla ajelen vain suht lyhyitä matkoja. (aloittaja)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiveikkaana ostin taannoin swalbe marathon plussan. Aika nopeasti, liekö ollut paria sataa kilometriä, joku sepelisiru toisten työntämänä tunkeutui läpi ja rikkoi sisäkumin; reikä oli itse asiassa sellainen, että siitä näki läpi. Kun rengas oli ollut jonkin verran hintava ja muutoin vain vähän kulunut, niin pistin sisäpuolelle paikan ja vastaavaan kohtaan paikan myös sisärenkaaseen. Reikään työnsin pieniä talouspaperipalloja, jotka osoittautuivat sellaisiksi, etteivät niihin kiven sirut jääneet kiinni. En muista enää varmuudella tarkasti, mutta muistaakseni ajoin tuolla tavalla sitten hyvän aikaa, ja vasta myöhemmin renkaan kuluttua pistin sisään toisen ulkorenkaan. Tällä hetkellä tuo S.M.Plus on edelleen käytössä etupyörässä (sisärenkaan ja toisen, vannelangattoman, ulkorenkaan päällä), tosin pyörässä, jolla ajelen vain suht lyhyitä matkoja. (aloittaja)
Päälliskummin pistoreiän voi tukkia tunkemalla reikään paikkarasian vulkanointiainetta ja kummipaikan suikaleita.
- Anonyymi
Ajelen joitain satoja tai tuhansia kilometrejä vuodessa pk-seudulla. Viimeiseen kymmeneen vuoteen on tapahtunut kolme rengasrikkoa. Kaikki renkaat ovat olleet 37-54 milliä paksuja.
Puhki mennyt rengas on joka kerta tyhjentynyt niin hitaasti, että olen päässyt aina helposti perille. - Anonyymi
37-54 milliä paksuja.
tuo taitaa olla perskannikan paksuus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760