Demiseksuaalisuus

Täälläkin paljon pohditaan sitä, mikä merkitys ulkonäöllä on kumppanin etsinnässä. Ja millaiset ihmiset kumppanin saavat ja millaiset eivät saa vaikka haluaisivat.

Kun itselleni tärkeintä parinmuodostuksessa on se tunne, olen siitä näkökulmasta asiaa katsellut ja juuri juttelin erään ihmisen kanssa siitä, että vaikka toinen olisi se maailman komein (näin naisen näkökulmasta), mutta sitä kemiaa vai miksi sitä kutsuisi, ei synny, ei jatkoon, kuten nämä nuoremmat tuntuvat asian ilmaisevan.

Jos siinä välissä ei ole sitä jotain, jolla ei ole tekemistä sen ulkoisen habituksen kanssa, ei sitä voi siihen keinotekoisesti luoda. Ja vaikka se "jotain" ei aina sitten kuitenkaan johda parisuhteeseen ja elämän mittaiseen matkaan jonkun kanssa, en ainakaan itse voi kuvitella parisuhdetta tai seurustelusuhdetta, jossa sitä "jotain" ei olisi. Seksiä on vielä vaikeampi kuvitella, jos sitä "jotain" ei ole ja sen verran seksielämääkin minulla on aikoinaan ollut, että tiedän myös omalla kohdallani miten vaikeaa , lähes mahdotonta , seksi on, jos välit eivät ole kunnossa ja on puhumattomia , selvittämättömiä kiistoja siellä maton alla. Olen herkkä kompastumaan virtahepoihin.

Tiedän että kaikki eivät ole demiseksuaaleja, kirjo on moninainen ja tavat pariutua sen mukaan moninaiset. En osaa järjestää liittoja paremmuusjärjestykseen, minusta niin ei voi tehdä, jos liitto on sellainen, että se molemmille sopii, niin mitäpä minä sitä arvioimaan tai arvottamaan.

Seurustelukuvioissa ei ole kovin helppo sanoa sille toiselle, ettei natsaa. Jos on itse yhtään empaattinen, kyllä siinä saa sanojaan miettiä.

Nykyään kulttuuri näyttää olevan se jatkoon-ei jatkoon ja on siinä puolensa. Kuitenkin ajattelen, ettei ihminen niin kovin muuttunut ole, etteikö kertakäyttökulttuuri jälkensä ja epävarmuutensa jättäisi.
Toisille se on ihan fine, kuten nuoriso hokee, toisille se on raskas paikka . Olemmehän yksilöitä.

73

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin sä tällä Mazya saat palstalle houkuteltua. Yritys hyvä kymmenen.

      • Nyt en ihan ymmärtänyt...


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Nyt en ihan ymmärtänyt...

        Mutta me muut ymmärsimme. Kokeilepa vielä jotain aloitusaihetta,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta me muut ymmärsimme. Kokeilepa vielä jotain aloitusaihetta,

        Hyvä juttu. Montako teitä siellä on?


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Hyvä juttu. Montako teitä siellä on?

        Mitä meitä nyt on, n. 5 milj. viime laskennan jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä meitä nyt on, n. 5 milj. viime laskennan jälkeen.

        Teitähän onkin sitten paljon. Minun ei tarvitsekaan pitää siinä tapauksessa sinulle seuraa :)


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Teitähän onkin sitten paljon. Minun ei tarvitsekaan pitää siinä tapauksessa sinulle seuraa :)

        Minä pidän sinulle seuraa, halusit tai et.

        Totta kai tämä on mukavaa eikö niin? Kultainen ei tarvitse yksin olla :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pidän sinulle seuraa, halusit tai et.

        Totta kai tämä on mukavaa eikö niin? Kultainen ei tarvitse yksin olla :)

        No tietysti jos haluat jutella, voin tietenkin jutella kanssasi. Käykö aloituksen aihe vai onko sinulla jotain muuta mielessä.

        Väkivaltaisesta käytöksestä en kyllä pidä. Siihen laitan sitten pisteen.

        -kaskenpolttaja


    • "miten vaikeaa , lähes mahdotonta , seksi on, jos välit eivät ole kunnossa ja on puhumattomia , selvittämättömiä kiistoja siellä maton alla."

      Eräs nainen oli tosi herkkä suuttumaan, syynä mustasukkaisuus, monet kerrat kävi niin ettemme olleet puheväleissä mutta seksin harrastamista se ei estänyt.
      Olihan se aika erikoista mennä toisen luokse kun tiesi että mykkäkoulu jatkuu edelleen, seksi kuitenkin sujui normaalisti, tosin ilman juttelua muutamaa sanaa lukuunottamatta.
      Jos ajattelin jättää väliin, sain aikaan uuden riidan ja lopulta kun jätin väliin, tuli tekstari ettei tarvi enää tulla koskaan.

      • Sekin on hyvin yksilöllistä. Ja puhutaanhan sovintoseksistä myös. Ja hankalaa se on sitten, jos näissä asioissa ollaan hyvin erilaisia


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Sekin on hyvin yksilöllistä. Ja puhutaanhan sovintoseksistä myös. Ja hankalaa se on sitten, jos näissä asioissa ollaan hyvin erilaisia

        Sovintoseksi voi olla hyvin raakaa. Mies voi saada turpaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sovintoseksi voi olla hyvin raakaa. Mies voi saada turpaansa.

        Tai nainen. Silloin se ei kuulosta kovin hyvältä seksiltä.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Tai nainen. Silloin se ei kuulosta kovin hyvältä seksiltä.

        Tilannekohtainen juttu. Riippuu mikä ja miten p.ska mies on ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tilannekohtainen juttu. Riippuu mikä ja miten p.ska mies on ollut.

        Mieskö se pa.ska aina on?
        Omalla kohdallani ei ollut kyse siitä, että toinen olisi ollut pa.ska, vaan siitä että oli selvittämättömiä riitoja.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Sekin on hyvin yksilöllistä. Ja puhutaanhan sovintoseksistä myös. Ja hankalaa se on sitten, jos näissä asioissa ollaan hyvin erilaisia

        Ei ollut sovintosellaista, mykkäkoulu jatkui aina sen jälkeenkin ja loppui eri tavoin, joskus soitteli kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan, en koskaan kysellyt sen kummemmin ettei syntyisi uutta riitaa.
        Lyhyempää pinnaa en ole nähnyt kenelläkään ja nykyään tämä on ollut jo vuosikausia yksin, kai tajusi ettei tule toimeen kenenkään kanssa.


      • Jiimen kirjoitti:

        Ei ollut sovintosellaista, mykkäkoulu jatkui aina sen jälkeenkin ja loppui eri tavoin, joskus soitteli kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan, en koskaan kysellyt sen kummemmin ettei syntyisi uutta riitaa.
        Lyhyempää pinnaa en ole nähnyt kenelläkään ja nykyään tämä on ollut jo vuosikausia yksin, kai tajusi ettei tule toimeen kenenkään kanssa.

        Aika erikoinen kokemus varmasti harrastaa seksiä ja pitää mykkäkoulua.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Aika erikoinen kokemus varmasti harrastaa seksiä ja pitää mykkäkoulua.

        Oli kyllä erikoista mutta viihdyttiin hyvin yhdessä kun kaikki oli hyvin eikä ollut kummallakaan halua erota joten nainen yritti pitää huolen siitä ettei olisi haluja vieraisiin.
        Tätä tapahtui vain muutaman kerran vajaan vuoden aikana, ei siis jatkuvasti.
        Varmasti moni liitto kestäisi paremmin jos muutkin naiset tajuaisivat tälläisen asian. Koskee miehiä myös.


      • Jiimen kirjoitti:

        Oli kyllä erikoista mutta viihdyttiin hyvin yhdessä kun kaikki oli hyvin eikä ollut kummallakaan halua erota joten nainen yritti pitää huolen siitä ettei olisi haluja vieraisiin.
        Tätä tapahtui vain muutaman kerran vajaan vuoden aikana, ei siis jatkuvasti.
        Varmasti moni liitto kestäisi paremmin jos muutkin naiset tajuaisivat tälläisen asian. Koskee miehiä myös.

        Jos pariskunta löytää itselleen toimivan tavan, sehän on hyvä juttu.

        Tuo kohta
        ".. nainen yritti pitää huolen siitä ettei olisi haluja vieraisiin. "
        jäi pikkuisen kaikumaan korviin.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Jos pariskunta löytää itselleen toimivan tavan, sehän on hyvä juttu.

        Tuo kohta
        ".. nainen yritti pitää huolen siitä ettei olisi haluja vieraisiin. "
        jäi pikkuisen kaikumaan korviin.

        "Eräs nainen oli tosi herkkä suuttumaan, syynä mustasukkaisuus,"

        Tuosta syystä, kuvitteli mielessään että havittelen vieraita naisia. Kun en mennyt luokseen pyydettäessä, syy oli mielestään tietenkin se että olin vieraissa.

        Koska sama kuvittelu oli toistunut naisella muidenkin miesten kanssa, päätti olla yksin. Tiesi että toimii väärin mutta ei voinut sille mitään, oon tavannut naisen muutaman kerran seurustelun jälkeen.


      • Jiimen kirjoitti:

        "Eräs nainen oli tosi herkkä suuttumaan, syynä mustasukkaisuus,"

        Tuosta syystä, kuvitteli mielessään että havittelen vieraita naisia. Kun en mennyt luokseen pyydettäessä, syy oli mielestään tietenkin se että olin vieraissa.

        Koska sama kuvittelu oli toistunut naisella muidenkin miesten kanssa, päätti olla yksin. Tiesi että toimii väärin mutta ei voinut sille mitään, oon tavannut naisen muutaman kerran seurustelun jälkeen.

        Toistahan ei voi muuttaa , vaikka kuinka näkisi toisen tuhoisat kuviot. Mustasukkaisuus on kurjaa.


      • Anonyymi
        Jiimen kirjoitti:

        Oli kyllä erikoista mutta viihdyttiin hyvin yhdessä kun kaikki oli hyvin eikä ollut kummallakaan halua erota joten nainen yritti pitää huolen siitä ettei olisi haluja vieraisiin.
        Tätä tapahtui vain muutaman kerran vajaan vuoden aikana, ei siis jatkuvasti.
        Varmasti moni liitto kestäisi paremmin jos muutkin naiset tajuaisivat tälläisen asian. Koskee miehiä myös.

        P**lua annetaan papin aamenen jälkeen:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        P**lua annetaan papin aamenen jälkeen:)

        AsianVierestä

        "P**lua annetaan papin aamenen jälkeen:) "

        Tuosta tulee mieleen nettideittitapaaminen 2019 alkuvuodesta kun olin viimeksi deittisivuilla.
        Oli tosiuskovainen nainen, ei leikisti vaan oikeasti uskovainen. Eka tapaaminen kahvilassa ja koska välimatkaa oli vain noin 20 km, pyysi kotiinsa seuraavaksi päiväksi.
        Tottakai menin, nainen oli laittanut ruokaa ja katselin asunnossa olevia raamattuaiheisia tauluja ym.
        Tuumasin ettei haittaa vaikka mitään ei tapahtuisikaan, poikkeus vahvistaa säännön, siihen asti oli peitto heilunut viimeistään toisella tapaamisella.

        Mitä vielä, alle tunnissa olimme jo sängyssä, papin aamenet on vanhentunut juttu, ei päde enää nykyaikana, ei edes tosiuskovaisilla. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P**lua annetaan papin aamenen jälkeen:)

        AsianVierestä

        Mustis lilliksestä??


    • No itsehän en lokeroista tykkää, mutta kyllä mä demiseksuaalisia piirteitä itsestä löydän.

      Ehkä on saatava jokin yhteys toiseen, ennenkuin se kemia löytyy. Mutta sit en tiedä, että joudunko taistelemaan jotain biologista juttuakin vastaan, että saatan ajautua herkemmin johonkin juttuun mukaan sen vuoksi kuitenkin, vaikka sisimmässä ei koko äijä ole menttaalisesti mukana. Yleensä se alkaa sitten myöhemmin puskea läpi...

      Mutta joskus koitin ns. Yhden yön juttuja vähän kuin väkisin. En saanut seksistä mitään. En sit mitään. Sama kuin painisi vaan naisen kanssa ja samalla fyysinen helpotus tulis. Tunnepuoli jää niin ilman, että ei mitään rajaa...

      Joskus vähän vitsilläkin viskassut, että voiskin ”napsasta” jotain tuolta alakerrasta pois, ettei haluaiskaan seksiä biologisessa mielessä... se jotenkin ajaa mut ihan väärin.... ehkä ne ”pikkuaivot” tuolla puntissa ohjaa? 😬🤷‍♂️

      Demiseksuaalisuus miehellä on kyllä perseestä välillä...😤

      • On minullakin omat kokemukseni siitä, millaista "velvollisuusseksi" pahimmillaan on. Tulee todella kurja olo. Ja jos kyse on rakkasta ihmisestä, silloin tunnen itseni pettäjäksi.

        Kyllä se demi on naisellakin aika kurja juttu, kun ei sitä kumppania ole, seksin tarve kylläkin.

        Onkohan se halu siellä kassiosastolla vai jossain muualla?


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        On minullakin omat kokemukseni siitä, millaista "velvollisuusseksi" pahimmillaan on. Tulee todella kurja olo. Ja jos kyse on rakkasta ihmisestä, silloin tunnen itseni pettäjäksi.

        Kyllä se demi on naisellakin aika kurja juttu, kun ei sitä kumppania ole, seksin tarve kylläkin.

        Onkohan se halu siellä kassiosastolla vai jossain muualla?

        Kappas. Tämä jäänyt tänne huomioitta....

        No siis onhan se varmasti niin kummsllakin sukupuolella ongelmana. Varsinkin kun tuntuu, että demiseksuaaleja miehiä on sit varmaan vähemän?

        No kassiosasto halun nimeäsin muuksi kuin haluksi, ehkä joku vietti tai vst? 🤔
        Sen huomaa esimerkiksi keväällä voimakkaamin selkeästi. Hormoonit lähtee liikkeelle kun aurinko paistaa taas tai jotain. 😁

        Se sekoittuu kaikenlaisten tuntemusten, tunteiden ja varmaan niiden hormoonien vaikutuksen sekamelskaks, että pitää olla aika guru mielenhallinnassa, että osaa tulkita oikein mikä on kropasta, mikä mielestä ja mihin voi itse vaikuttaa.... 😆


      • Disse kirjoitti:

        Kappas. Tämä jäänyt tänne huomioitta....

        No siis onhan se varmasti niin kummsllakin sukupuolella ongelmana. Varsinkin kun tuntuu, että demiseksuaaleja miehiä on sit varmaan vähemän?

        No kassiosasto halun nimeäsin muuksi kuin haluksi, ehkä joku vietti tai vst? 🤔
        Sen huomaa esimerkiksi keväällä voimakkaamin selkeästi. Hormoonit lähtee liikkeelle kun aurinko paistaa taas tai jotain. 😁

        Se sekoittuu kaikenlaisten tuntemusten, tunteiden ja varmaan niiden hormoonien vaikutuksen sekamelskaks, että pitää olla aika guru mielenhallinnassa, että osaa tulkita oikein mikä on kropasta, mikä mielestä ja mihin voi itse vaikuttaa.... 😆

        Oikeesti? Tarkoitan tuoa kevätjuttua..hmm..

        No joo, kyllä mäkin jotain tunnetta aina haluan..että en voisi mulkun kanssa seksiä harrastaa..😂


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Oikeesti? Tarkoitan tuoa kevätjuttua..hmm..

        No joo, kyllä mäkin jotain tunnetta aina haluan..että en voisi mulkun kanssa seksiä harrastaa..😂

        Joo. Kyllä siinä mulla ainakin on selvä huippu...

        No lasten äitin kanssa oli jo loppumetreillä niin vaikeaa. Hän ei käsittänyt, miksi en tule lähelle, kun oli oikeasti mua kohtaan aika mulkku... koitin selittää sitä hälle, mutta arvaappa ymmärtikö?


      • Disse kirjoitti:

        Kappas. Tämä jäänyt tänne huomioitta....

        No siis onhan se varmasti niin kummsllakin sukupuolella ongelmana. Varsinkin kun tuntuu, että demiseksuaaleja miehiä on sit varmaan vähemän?

        No kassiosasto halun nimeäsin muuksi kuin haluksi, ehkä joku vietti tai vst? 🤔
        Sen huomaa esimerkiksi keväällä voimakkaamin selkeästi. Hormoonit lähtee liikkeelle kun aurinko paistaa taas tai jotain. 😁

        Se sekoittuu kaikenlaisten tuntemusten, tunteiden ja varmaan niiden hormoonien vaikutuksen sekamelskaks, että pitää olla aika guru mielenhallinnassa, että osaa tulkita oikein mikä on kropasta, mikä mielestä ja mihin voi itse vaikuttaa.... 😆

        En tiedä millainen jakauma on, itse olen tavannut vain tunneihmisiä tai siis, että ne tunteet kuitenkin ovat myös tärkeitä.

        Itselläni on myös tuo sama "mahlanvirtausaika" keväällä. Sitten se laantuu, kun kesä kunnolla koittaa. Varmaan se kasvun aika luonnossa, valon lisääntyminen, lintuset tekevät pesää :D


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        En tiedä millainen jakauma on, itse olen tavannut vain tunneihmisiä tai siis, että ne tunteet kuitenkin ovat myös tärkeitä.

        Itselläni on myös tuo sama "mahlanvirtausaika" keväällä. Sitten se laantuu, kun kesä kunnolla koittaa. Varmaan se kasvun aika luonnossa, valon lisääntyminen, lintuset tekevät pesää :D

        Joo, no tunneihmisiäkin on erilaisia... :o)

        Aika jännä...eka nainen joka niin sanoo. :o)


      • Disse kirjoitti:

        Joo, no tunneihmisiäkin on erilaisia... :o)

        Aika jännä...eka nainen joka niin sanoo. :o)

        En ole kuitenkaan ainoa laatuani, isot tytöt ovat kertoneet samanlaista tarinaa kevään vaikutuksista :D


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        En ole kuitenkaan ainoa laatuani, isot tytöt ovat kertoneet samanlaista tarinaa kevään vaikutuksista :D

        Okei, eli mulla on vaan liian pieni otanta. :oD


      • Disse kirjoitti:

        Okei, eli mulla on vaan liian pieni otanta. :oD

        Juu niin on.
        Meillä oli tuo sama ongelma, mistä kerroit. Loppu aikana, kun asiat olivat solmussa, ei kertakaikkiaan voinut edes sietää toisen kosketusta ja siitä tuli tosi syyllinen olo. Tuntui jotenkin hirveältä , kun mies olisi halunnut, mutta itse ei kyennyt. Se oli yksi syy siihen, että aloin olla aika varma , että nyt on laitettava kantapäät vastakkain. Minusta oli epäreilua miestä kohtaan se tilanne ja kun emme siihen apua löytäneet, oli paras etsiä uusi osoite.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Juu niin on.
        Meillä oli tuo sama ongelma, mistä kerroit. Loppu aikana, kun asiat olivat solmussa, ei kertakaikkiaan voinut edes sietää toisen kosketusta ja siitä tuli tosi syyllinen olo. Tuntui jotenkin hirveältä , kun mies olisi halunnut, mutta itse ei kyennyt. Se oli yksi syy siihen, että aloin olla aika varma , että nyt on laitettava kantapäät vastakkain. Minusta oli epäreilua miestä kohtaan se tilanne ja kun emme siihen apua löytäneet, oli paras etsiä uusi osoite.

        Joo. Se on aika mahdoton yhtälö, jos ei tee mieli olla edes toisen lähellä, niin ei siitä vaan mitään tule.
        Sama se on tavallaan sen jälkeenkin ollut suhteissa, missä tulee joku ylitsepääsemätön seinä vastaan, siinä loppuu se seksi pikkuhiljaa, sekä läheisyys ja sit on oikeastaan aika mahdotonta enää lähteä selvittämään asiaa...

        Demiseksuaalien pitää olla aika tietoisia itsestään ja aika itseellisiä, sekä avaramielisiä toisia kohtaan, tai muuten käy kalpaten... Siks mä itse koitan kehittääkin tätä päänuppia, se on moneltakannalta aika tärkeää.... Vaikka tään seksinkin vuoksi ja onhan se kiva laji... :oD


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Se on aika mahdoton yhtälö, jos ei tee mieli olla edes toisen lähellä, niin ei siitä vaan mitään tule.
        Sama se on tavallaan sen jälkeenkin ollut suhteissa, missä tulee joku ylitsepääsemätön seinä vastaan, siinä loppuu se seksi pikkuhiljaa, sekä läheisyys ja sit on oikeastaan aika mahdotonta enää lähteä selvittämään asiaa...

        Demiseksuaalien pitää olla aika tietoisia itsestään ja aika itseellisiä, sekä avaramielisiä toisia kohtaan, tai muuten käy kalpaten... Siks mä itse koitan kehittääkin tätä päänuppia, se on moneltakannalta aika tärkeää.... Vaikka tään seksinkin vuoksi ja onhan se kiva laji... :oD

        Luulen, että minullakin on nyt paljon paremmat valmiudet kumppanuuteen kuin oli silloin parikymppisenä. Siitä iloitsen kyllä, että kaikki se oma kuona ja kuorma on hävinnyt ja voin taas rakastaa ja kunnioittaa häntä lasteni isänä.

        Aina sitä oppii jotain, kun perkaa noita kuvioitaan.

        Nykyisin kyllä tulee välillä sellainen olo, että ihmissuhteet ovat kertakäyttösuhteita, kuva helposti vääristyy varsinkin täällä :D. Tuon ex:äni kohdalla lämmöllä muistelen sitä, että koskaan minun ei tarvinnut pelätä, että hän pettää luottamukseni. Arvostan häntä kyllä tosi paljon, vaikka hän onkin taulapää :D :D


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Joo. Kyllä siinä mulla ainakin on selvä huippu...

        No lasten äitin kanssa oli jo loppumetreillä niin vaikeaa. Hän ei käsittänyt, miksi en tule lähelle, kun oli oikeasti mua kohtaan aika mulkku... koitin selittää sitä hälle, mutta arvaappa ymmärtikö?

        Eiköhän kaikkiin eroprosesseisiin kuulu kaikenlaiset tunteet; kun harvoin se on pelkkät lusikat jakoon... ja se siitä!

        Mulla on parhaillaan sekavat tunteet erosta, mutt en totta mooses tule sitä toiselle osapuolelle myöntämään.
        Minä olen demiseksuaalinen ja kyllä mun tuntema rakkaus kuolee; kun äijä jää kiinni uskottomuudesta. Yksinkertaisesti mä kiellän sen tunteen itseltäni, eli ei varsinaisesti kaikki tunteet ole kuolleet, vaan en anna niille enää mitään mahdollisuutta elää.

        Minä itken, raivoan ja suren, enkä ole kenellekään mukavaa seuraa...
        mutt kyllä tämä tästä, olen ennenkin käynyt läpi tämän ikävän prosessin.

        Nyt on aika tehdä töitä ja unohtaa yksityiselämä, tosin aikaa siihen varmaan kuluu taas muutama tovi.
        Mulla on kuitenkin alkamassa uuden tyyppinen elämä jonka keskipisteenä mä en voi edes itseäni pitää. Mulla on hyvät syyt aikuistua jo lähes 32 vuotiaana ja pärjätä ihan yksinkin. Onhan mulla sukuni selän takana turvanani, loppupeleissä.
        Se siitä seksuaalisuudesta... tällä kertaa!

        ex-trollikka


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Luulen, että minullakin on nyt paljon paremmat valmiudet kumppanuuteen kuin oli silloin parikymppisenä. Siitä iloitsen kyllä, että kaikki se oma kuona ja kuorma on hävinnyt ja voin taas rakastaa ja kunnioittaa häntä lasteni isänä.

        Aina sitä oppii jotain, kun perkaa noita kuvioitaan.

        Nykyisin kyllä tulee välillä sellainen olo, että ihmissuhteet ovat kertakäyttösuhteita, kuva helposti vääristyy varsinkin täällä :D. Tuon ex:äni kohdalla lämmöllä muistelen sitä, että koskaan minun ei tarvinnut pelätä, että hän pettää luottamukseni. Arvostan häntä kyllä tosi paljon, vaikka hän onkin taulapää :D :D

        No sama täällä... Jollain tasoalla ymmärrän exää... Ainakaan en enää ajattele häntä kohtaan niin murhaavasti. Vieläkin hän päästelee sellaisia sammakoita suustaan ja käyttäytyy kuin kakara, mutta jotkut on vaan sellaisia... :oD

        Suhteiden kertakäyttöisyys tai se miksi niistä erotaan helposti johtuu siitä, että ensinkin niin voi tehdä, toisekseen ihan siitä, että siinä ei ole juurikaan kahta itseään hyväksyvää tasaveroista ihmistä yleensä... Nykyään pitää olla, koska enää ei mitkään moraaliset säännöt ja yleiset ymmärrykset estä lähtemästä suhteesta.

        Ei siinä auta muuten että toinen ihminen on vaikka kuinka ihana, jos hän ei enää pääse yhteyteen sinun kanssa... Senkin on tässä exän jälkeen suhteissa huomannut... kaikki aivan ihania naisia olleet, mutta kun yhteys menee, ei sitä oikeen mikään takaisin tuo... Se yhteys lähtee jokaisesta itsestään... Jos jokin sisimmässä sanoo, että nyt ei ole kaikki kohdallaan, niin sit sitä vetäytyy... Ainakin osa tekee niin... En mä ainakaan ole keksinyt, että mitä sit pitäis tehdä?

        Helpompi on se itsestään varma tyyppi löytää vaikka ties mistä, kun koittaa toiselle saada jokin "turva" takaisin...


      • Disse kirjoitti:

        No sama täällä... Jollain tasoalla ymmärrän exää... Ainakaan en enää ajattele häntä kohtaan niin murhaavasti. Vieläkin hän päästelee sellaisia sammakoita suustaan ja käyttäytyy kuin kakara, mutta jotkut on vaan sellaisia... :oD

        Suhteiden kertakäyttöisyys tai se miksi niistä erotaan helposti johtuu siitä, että ensinkin niin voi tehdä, toisekseen ihan siitä, että siinä ei ole juurikaan kahta itseään hyväksyvää tasaveroista ihmistä yleensä... Nykyään pitää olla, koska enää ei mitkään moraaliset säännöt ja yleiset ymmärrykset estä lähtemästä suhteesta.

        Ei siinä auta muuten että toinen ihminen on vaikka kuinka ihana, jos hän ei enää pääse yhteyteen sinun kanssa... Senkin on tässä exän jälkeen suhteissa huomannut... kaikki aivan ihania naisia olleet, mutta kun yhteys menee, ei sitä oikeen mikään takaisin tuo... Se yhteys lähtee jokaisesta itsestään... Jos jokin sisimmässä sanoo, että nyt ei ole kaikki kohdallaan, niin sit sitä vetäytyy... Ainakin osa tekee niin... En mä ainakaan ole keksinyt, että mitä sit pitäis tehdä?

        Helpompi on se itsestään varma tyyppi löytää vaikka ties mistä, kun koittaa toiselle saada jokin "turva" takaisin...

        Parisuhde on jotain enemmän kuin vaikka ystävyyssuhteet. Ja jos se jokin siitä puuttuu, niin se puuttuu. Alussa voi olla sokea jollekin, joka ehkä näkyy jo alussa tai näkyy sitten vasta myöhemmin ja siihen se särö tulee, eikä se aina ole korjattavissa.
        Ei toiselle "turvaa" voikaan antaa. Se ei ole sellainen asia, että sitä kannusta kaadetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kaikkiin eroprosesseisiin kuulu kaikenlaiset tunteet; kun harvoin se on pelkkät lusikat jakoon... ja se siitä!

        Mulla on parhaillaan sekavat tunteet erosta, mutt en totta mooses tule sitä toiselle osapuolelle myöntämään.
        Minä olen demiseksuaalinen ja kyllä mun tuntema rakkaus kuolee; kun äijä jää kiinni uskottomuudesta. Yksinkertaisesti mä kiellän sen tunteen itseltäni, eli ei varsinaisesti kaikki tunteet ole kuolleet, vaan en anna niille enää mitään mahdollisuutta elää.

        Minä itken, raivoan ja suren, enkä ole kenellekään mukavaa seuraa...
        mutt kyllä tämä tästä, olen ennenkin käynyt läpi tämän ikävän prosessin.

        Nyt on aika tehdä töitä ja unohtaa yksityiselämä, tosin aikaa siihen varmaan kuluu taas muutama tovi.
        Mulla on kuitenkin alkamassa uuden tyyppinen elämä jonka keskipisteenä mä en voi edes itseäni pitää. Mulla on hyvät syyt aikuistua jo lähes 32 vuotiaana ja pärjätä ihan yksinkin. Onhan mulla sukuni selän takana turvanani, loppupeleissä.
        Se siitä seksuaalisuudesta... tällä kertaa!

        ex-trollikka

        Vitsi sun kaa... :o/ Mä luin sun tarinan.... Ja tiedäthän, että kyse ei ole sinusta, vaan siitä, että se mies ei ollut valmis eriytymään ja ottamaan omaa elämää vastaan. Nyt se elää vaan sen vanhan kaavan mukaan, kun muuta persoonallisuutta sillä ei omasta mielestään ole. Ja tiedän, että sä ihastuit ja rakastuit siihen, mikä oli kuplimassa ulos... Se mies oli heikko, eikä sitä edes suostunut myöntämään.... Ikävä kyllä heikkoja ihmisiä on...

        Mutta elä nainen hyvä ala kyntämään enää.... Sinä opit tästäkin, eläkä uppoa mihinkään katkeruuteen. Sä olet helkatti upea nainen, joka osaa elää omaa elämää ja pistää vaikka koko suvun ukot isäpappaa myöten järjestykseen. Sä oot tehnyt jo talohommia, omaa firmaa ja kaikkea muuta, elä saakelisoikoon ala nyt suotta päätä turpeeseen upottamaan. :o)
        Häh?

        Poikki meni mullakin, mutta en suostu enää kyntämään....perhana mä oon kyntänyt nyt jo tarpeeks... En oo tehnyt mitään väärin, enkä oo sanonut mitään väärin. Oon seissut jaloillani ja seison jatkossakin. Ja ihan samanlainen sissi säkin oot muuten. :o) Usko siihen lämpimään sydämmees, mikä tulisestikin joskus läikkyy, vielä sen joku osaa ottaa oikeasti vastaan niin, että se saa pumputtaa sitä lämpöä oikein ja saa tuntea olevansa elossa. :o)


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Parisuhde on jotain enemmän kuin vaikka ystävyyssuhteet. Ja jos se jokin siitä puuttuu, niin se puuttuu. Alussa voi olla sokea jollekin, joka ehkä näkyy jo alussa tai näkyy sitten vasta myöhemmin ja siihen se särö tulee, eikä se aina ole korjattavissa.
        Ei toiselle "turvaa" voikaan antaa. Se ei ole sellainen asia, että sitä kannusta kaadetaan.

        Niin. Kyllä mä oon hokannut, että itseään pitää osata kuunnella ja luottaa itseensä, että voi lähteä elämään toisen vierellä.
        Mun vaan on pitänyt tässä edellisen suhteen jälkeen löytää oma ryhti tosiaan takaisin... Toisen puolesta ei voi tehdä muuta kuin olla vaan läsnä... Ja sitäkin on rajallinen määrä mitä kestää....joskus se on itsekin saatava jotain....


      • Disse kirjoitti:

        Niin. Kyllä mä oon hokannut, että itseään pitää osata kuunnella ja luottaa itseensä, että voi lähteä elämään toisen vierellä.
        Mun vaan on pitänyt tässä edellisen suhteen jälkeen löytää oma ryhti tosiaan takaisin... Toisen puolesta ei voi tehdä muuta kuin olla vaan läsnä... Ja sitäkin on rajallinen määrä mitä kestää....joskus se on itsekin saatava jotain....

        Jep. Ihmissuhde ei ole huoltoasema.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Jep. Ihmissuhde ei ole huoltoasema.

        Niin, jossain joku ihan tutkija, vai liekö ihan tohtori, mikä oli inttänyt itsensä tohtoriks juuri ystävyyssuhteista, että aina pitäisi saadakin niistä, tai ne loppuu... Se pitäisi jokseenkin mennä tasan pitemmällä aikavälillä...

        Sitä se valmius suhteeseen kai onkin, että osaa antaa ja myös ottaa vastaan...ei vaan olla näin sanottu nettosaaja... Nimittäin sekin on oma taitonsa ottaa vastaan toiselta huomio...että se on vilpitöntä... jos ei ole itsensä kanssa sujut, se toisen tuki ja läsnäolo voi tuntua valjulle...


      • Disse kirjoitti:

        Niin, jossain joku ihan tutkija, vai liekö ihan tohtori, mikä oli inttänyt itsensä tohtoriks juuri ystävyyssuhteista, että aina pitäisi saadakin niistä, tai ne loppuu... Se pitäisi jokseenkin mennä tasan pitemmällä aikavälillä...

        Sitä se valmius suhteeseen kai onkin, että osaa antaa ja myös ottaa vastaan...ei vaan olla näin sanottu nettosaaja... Nimittäin sekin on oma taitonsa ottaa vastaan toiselta huomio...että se on vilpitöntä... jos ei ole itsensä kanssa sujut, se toisen tuki ja läsnäolo voi tuntua valjulle...

        Niinhän se on, että jos aina vain antaa, tyhjenee ennemmin tai myöhemmin.

        Se vastaanottaminen ja pysähtyminen kuulemaan onkin jo kinkkisempi juttu. Jos se luottamus on jotenkin vajaa, ei silloin kykene myöskään vastaanottamaan oikeasti tai antamaan itsestään. Jos pelkää heittäytyä toisen "armoille" ei ole koskaan kokonaan läsnä. On aika karmivaa olla samassa huoneessa sellaisen kanssa, joka ei ole läsnä tai on läsnä mykkänä valtavia tunteita huokuen.


      • Anonyymi

        Disse on herkkäuskoinen demiseksuaali. Se luottaa kaikkiin tuntemattomiin niinpaljon, että harrastaa seksiä kaikkien kanssa ekana iltana. Ei ole helppoa kun kaikki käyttävät Dissen luottamusta hyväksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Disse on herkkäuskoinen demiseksuaali. Se luottaa kaikkiin tuntemattomiin niinpaljon, että harrastaa seksiä kaikkien kanssa ekana iltana. Ei ole helppoa kun kaikki käyttävät Dissen luottamusta hyväksi.

        Aika ikävä kommentti.
        Disse osaa kyllä kertoa itsestään ihan ilman sinun apuasi.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Niinhän se on, että jos aina vain antaa, tyhjenee ennemmin tai myöhemmin.

        Se vastaanottaminen ja pysähtyminen kuulemaan onkin jo kinkkisempi juttu. Jos se luottamus on jotenkin vajaa, ei silloin kykene myöskään vastaanottamaan oikeasti tai antamaan itsestään. Jos pelkää heittäytyä toisen "armoille" ei ole koskaan kokonaan läsnä. On aika karmivaa olla samassa huoneessa sellaisen kanssa, joka ei ole läsnä tai on läsnä mykkänä valtavia tunteita huokuen.

        Joo, se on aika neuvotonta... ja jos siellä toisella kuohuu, on siitä lähteminen vaikka hetkeksi pois kuin jättäisi yksin kiehumaan tunteissaan toisen... :o/

        Kaikista pahinta on kyllä se, kun näkee, että toinen vetää kaiken sen negatiivisen tunteen itseensä kuin sieni. Mä sanoin, että mulla oli defenssinä se marttyyyrius, niin mä tunnistan sen myös hyvin.... Siks tiedän, että se on myös toiselle aika ...siis ihan v.tun raskas defenssi... mieli tekis huutaa täällä kun kirjoitan... Vihonviimeinen defenssi...ei siinä ole mitään järkeä...ei mitään... Ennemmin vaikka huutaa kurkku suorana ja käy päällekin, kun vetää itseensä ja haudata jonnekin niiden tulta syöksevien silmien taakse....yöäk...
        -puistattaa-


      • Disse kirjoitti:

        Joo, se on aika neuvotonta... ja jos siellä toisella kuohuu, on siitä lähteminen vaikka hetkeksi pois kuin jättäisi yksin kiehumaan tunteissaan toisen... :o/

        Kaikista pahinta on kyllä se, kun näkee, että toinen vetää kaiken sen negatiivisen tunteen itseensä kuin sieni. Mä sanoin, että mulla oli defenssinä se marttyyyrius, niin mä tunnistan sen myös hyvin.... Siks tiedän, että se on myös toiselle aika ...siis ihan v.tun raskas defenssi... mieli tekis huutaa täällä kun kirjoitan... Vihonviimeinen defenssi...ei siinä ole mitään järkeä...ei mitään... Ennemmin vaikka huutaa kurkku suorana ja käy päällekin, kun vetää itseensä ja haudata jonnekin niiden tulta syöksevien silmien taakse....yöäk...
        -puistattaa-

        Hautaaminen ei onnistu loputtomasti. Joskus ne sitten tulevat esiin hallitsemattomasti.
        Jokaisella on tietysti ne omat selviytymiskeinonsa. Parisuhde on hyvä paikka luopua niistä, jos siihen kummallakin halua ja rohkeutta riittää. Puhua pitäs ja paljon ja tunnistaa ne omat omituisuudet ja puolustuskeinonsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Disse on herkkäuskoinen demiseksuaali. Se luottaa kaikkiin tuntemattomiin niinpaljon, että harrastaa seksiä kaikkien kanssa ekana iltana. Ei ole helppoa kun kaikki käyttävät Dissen luottamusta hyväksi.

        Ai siellä puskissa alkoi taas ahistamaan... :oD No sehän ei mua haittaa... Jos joskus joku on käyttänyt hyväksi, niin on se varmaan sit tuntunut molemmista hyvältä, koska kaksi kertaa elämässä olen harrastanut seksiä niin, etten tuntenut ihmistä kohtaan mitään, eikä se tuntunut hyvältä... mutta tulipahan kokeiltua... Eikä niissä ainakaan ollut mitään hyväksikäyttöä... :oD


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Hautaaminen ei onnistu loputtomasti. Joskus ne sitten tulevat esiin hallitsemattomasti.
        Jokaisella on tietysti ne omat selviytymiskeinonsa. Parisuhde on hyvä paikka luopua niistä, jos siihen kummallakin halua ja rohkeutta riittää. Puhua pitäs ja paljon ja tunnistaa ne omat omituisuudet ja puolustuskeinonsa.

        Niinhän se on... Kyllä mä sen nyt taas hokaan... tuossa vaan kävi vähän niin, että vahingossa eräs imaisi minusta paljon jo epähuomiossa...sitä äkkiä unohtaa myös itsensä.... :o/


      • Disse kirjoitti:

        Niinhän se on... Kyllä mä sen nyt taas hokaan... tuossa vaan kävi vähän niin, että vahingossa eräs imaisi minusta paljon jo epähuomiossa...sitä äkkiä unohtaa myös itsensä.... :o/

        Yksi askel eteen, kaksi taakse....eikö se ihmisen tie sillai mene 😁. Eteenpäin se on sekin, kun nenälleen kaatuu, tiesi jo vanha kansa.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Yksi askel eteen, kaksi taakse....eikö se ihmisen tie sillai mene 😁. Eteenpäin se on sekin, kun nenälleen kaatuu, tiesi jo vanha kansa.

        No niin kait? Sitä pitäis vaan muistaa, että vaikka menee sen kaksi taakse, on sekin jo edettyä tiheikköä, joten ei sitä tarvitse raivata taas eteenpäin mennessä. 😊👌

        Samoilla ajatuksilla olevia on muitakin. 😊


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Vitsi sun kaa... :o/ Mä luin sun tarinan.... Ja tiedäthän, että kyse ei ole sinusta, vaan siitä, että se mies ei ollut valmis eriytymään ja ottamaan omaa elämää vastaan. Nyt se elää vaan sen vanhan kaavan mukaan, kun muuta persoonallisuutta sillä ei omasta mielestään ole. Ja tiedän, että sä ihastuit ja rakastuit siihen, mikä oli kuplimassa ulos... Se mies oli heikko, eikä sitä edes suostunut myöntämään.... Ikävä kyllä heikkoja ihmisiä on...

        Mutta elä nainen hyvä ala kyntämään enää.... Sinä opit tästäkin, eläkä uppoa mihinkään katkeruuteen. Sä olet helkatti upea nainen, joka osaa elää omaa elämää ja pistää vaikka koko suvun ukot isäpappaa myöten järjestykseen. Sä oot tehnyt jo talohommia, omaa firmaa ja kaikkea muuta, elä saakelisoikoon ala nyt suotta päätä turpeeseen upottamaan. :o)
        Häh?

        Poikki meni mullakin, mutta en suostu enää kyntämään....perhana mä oon kyntänyt nyt jo tarpeeks... En oo tehnyt mitään väärin, enkä oo sanonut mitään väärin. Oon seissut jaloillani ja seison jatkossakin. Ja ihan samanlainen sissi säkin oot muuten. :o) Usko siihen lämpimään sydämmees, mikä tulisestikin joskus läikkyy, vielä sen joku osaa ottaa oikeasti vastaan niin, että se saa pumputtaa sitä lämpöä oikein ja saa tuntea olevansa elossa. :o)

        "... eläkä uppoa mihinkään katkeruuteen. ".....

        No en varmastikaan, loppupeleissä! Tällä hetkellä vaan on vaikeaa, mutt aikansa kutakin tunnetta, ja jää mulle luultavasti pari mukavampaakin muistoa hänestä!

        Asunto huolet alkaa olla loppusuoralla, jotain pientä fiksausta vielä yhdessä makkarissa, mutt silläkään ei ole vielä kiirettä.
        Vanhemmat muuttaa asumaan talveksi talooni, itse pysyn talven palvelutalossa, käytännön syistä. Keväällä muutan talooni, kun vanhemmat muuttavat mökille kesäksi, koiran kanssa.
        Eteenpäin sanoi mummo lumessa!

        Kiitos myötätunnosta ... pidä huolta itsestäsi ja kaikista rakkaistasi.
        ex-trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        "... eläkä uppoa mihinkään katkeruuteen. ".....

        No en varmastikaan, loppupeleissä! Tällä hetkellä vaan on vaikeaa, mutt aikansa kutakin tunnetta, ja jää mulle luultavasti pari mukavampaakin muistoa hänestä!

        Asunto huolet alkaa olla loppusuoralla, jotain pientä fiksausta vielä yhdessä makkarissa, mutt silläkään ei ole vielä kiirettä.
        Vanhemmat muuttaa asumaan talveksi talooni, itse pysyn talven palvelutalossa, käytännön syistä. Keväällä muutan talooni, kun vanhemmat muuttavat mökille kesäksi, koiran kanssa.
        Eteenpäin sanoi mummo lumessa!

        Kiitos myötätunnosta ... pidä huolta itsestäsi ja kaikista rakkaistasi.
        ex-trollikka

        No sä oot mun eka palstatuttavuus ja aina lähellä sydäntä. 😊

        Huolehdit muista, jopa itsesi kustannuksella, mutta sitä ei sinusta pois saakaan kirveelläkään, se on niin sinua. Kyllä sen joku miehenrutjake vielä oikeasti tajuaa ja osaa vaalia. Kunhan myös opettelet kuuntelemaan sitä lämmintä sydänsäsi itsekin.

        Olet upea ihminen. Ota tämä vastaan ja pidä se mielessä aina. Pidä huoli itsestäsi, niin se on paras kiitos näistä sanoista. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        "... eläkä uppoa mihinkään katkeruuteen. ".....

        No en varmastikaan, loppupeleissä! Tällä hetkellä vaan on vaikeaa, mutt aikansa kutakin tunnetta, ja jää mulle luultavasti pari mukavampaakin muistoa hänestä!

        Asunto huolet alkaa olla loppusuoralla, jotain pientä fiksausta vielä yhdessä makkarissa, mutt silläkään ei ole vielä kiirettä.
        Vanhemmat muuttaa asumaan talveksi talooni, itse pysyn talven palvelutalossa, käytännön syistä. Keväällä muutan talooni, kun vanhemmat muuttavat mökille kesäksi, koiran kanssa.
        Eteenpäin sanoi mummo lumessa!

        Kiitos myötätunnosta ... pidä huolta itsestäsi ja kaikista rakkaistasi.
        ex-trollikka

        Voimia ex-trollikka .


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Jep. Ihmissuhde ei ole huoltoasema.

        Gulf 96


    • Anonyymi

      Ilman madameja ja notredamageja.

    • Anonyymi

      Toi iänikuinen selitys siitä ettei sitä myyttistä kemiaa pysty luomaan on aivan soopaa. Kyllä se on mahdollista mutta ihmiset eivät vain halua antaa sellaiselle mahdollisuutta ja nähdä vaivaa, koska kaikenssa ajatellaan vain sitä että mikä on kivaa ja miltä nyt tuntuu.

      • Mitä tarkoitat? Ajatteletko, että se kemia syntyy kenen tahansa välille kyllä, kun vaan jaksetaan "taistella" se esiin?


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Mitä tarkoitat? Ajatteletko, että se kemia syntyy kenen tahansa välille kyllä, kun vaan jaksetaan "taistella" se esiin?

        Jos kaksi ihmistä laitetaan viettämään aikaa yhdessä niin ei ole mitenkään ihmeellistä jos välille syntyy tunteita, vaikkei ensin mitään olisikaan ollut.

        Ennenkin tiedettiin että rakkaus rakennetaan, ei löydetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaksi ihmistä laitetaan viettämään aikaa yhdessä niin ei ole mitenkään ihmeellistä jos välille syntyy tunteita, vaikkei ensin mitään olisikaan ollut.

        Ennenkin tiedettiin että rakkaus rakennetaan, ei löydetä.

        Ennen rakennettiin noin kun oltiin vielä ihmisiä. Nykyään löytö pitää tehdä 0.5 sekunnissa.
        Tästä johtuen avioerotilastot kertovat mitä kertovat, samoin pahoinpitely ja kuolinilmoitukset.
        Naiset eniten kärsivät mutta toisaalta itsehän sen aiheuttavat.


      • Anonyymi

        Tavallaan totta. Jos jätät homeisen leivänkyrsän pöydälle tyrkylle ja jäät odottamaan kunnon nälkää, niin varmasti parin päivän päästä syöt sen.

        Itselleen ei kannata alkaa valehtelemaan ja rakentelemaan pilvilinnoja onnellisuudesta ihmisen kanssa, johon ei tunne mitään vetoa tai varsinkin sellaiseen, joka ei tunne mitään vetoa sinua kohtaan. Monet toki rahasta ja mukavuussyistä ovat valmiita teeskentelemään koko elämänsä ajan, se on nähty. Eivät laske omaa seksuaalista minäänsä paskapaperia paremmaksi valuutaksi.

        Mutta kukin taaplaa tyylillään, siittä vaan! Kuka minä olen muiden valintoja tuomaroimaan. Itselläni kohta 7 v selibaattia takana, enkä kadu "tuhlattua aikaa", olisin sen voinut tuhlata vetisessä ja turhassa mukavuussuhteessakin, mut ei kiitos, viihdyn ihan hyvin yksinkin eikä tarvi käyttää naamaria.

        Eikä ole ollut kiinni ihailijoiden puutteesta.

        👎


      • Ennen vanhaa varmasti mentiin naimisiin , eikä välttämättä oltu edes nähty kumppania ennen sitä. Ja ihan varmasti myös joissasin liitoissa se rakkaus kasvoikin. En kuitenkaan usko, että se toimii ihan jokaisen kohdalla noin. Vaikka kuinka joutuisi suljettuun tilaan kaksin jonkun kanssa ja rakkauden pitäisi syntyä, ei ihan niin helppoa ole.
        Tietysti jos pakko on, ihminen sopeutuu vaikka mihin olosuhteiden pakosta. Sopeutuminen ei kuitenkaan ole sama kuin rakkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan totta. Jos jätät homeisen leivänkyrsän pöydälle tyrkylle ja jäät odottamaan kunnon nälkää, niin varmasti parin päivän päästä syöt sen.

        Itselleen ei kannata alkaa valehtelemaan ja rakentelemaan pilvilinnoja onnellisuudesta ihmisen kanssa, johon ei tunne mitään vetoa tai varsinkin sellaiseen, joka ei tunne mitään vetoa sinua kohtaan. Monet toki rahasta ja mukavuussyistä ovat valmiita teeskentelemään koko elämänsä ajan, se on nähty. Eivät laske omaa seksuaalista minäänsä paskapaperia paremmaksi valuutaksi.

        Mutta kukin taaplaa tyylillään, siittä vaan! Kuka minä olen muiden valintoja tuomaroimaan. Itselläni kohta 7 v selibaattia takana, enkä kadu "tuhlattua aikaa", olisin sen voinut tuhlata vetisessä ja turhassa mukavuussuhteessakin, mut ei kiitos, viihdyn ihan hyvin yksinkin eikä tarvi käyttää naamaria.

        Eikä ole ollut kiinni ihailijoiden puutteesta.

        👎

        Siis juurikin se myyttinen kemia, "lentää sukat jalasta" ym. soopa on pilvilinnojen rakentamista, harvemminpa ihmiset oikeasti tuntevat suurta vetoa toisiaan kohtaan tuosta vain. Saati sitten että se takaisi yhtään mitään.

        Eikä se ettei heti jotain tunne tarkoita etteikö jotain voisi tuntea myöhemmin, ei normaalien ihmisten tarvitse olla paljonkaan tekemissä keskenään että alkaa syntymään jonkinlaista kontaktia ja tuntemuksia.

        Mutta tietty tollanen "lopun elämäänsä" esittäminen ym. myyttisen kemian puolustelu on vain tekosyy nirsoilulle.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Ennen vanhaa varmasti mentiin naimisiin , eikä välttämättä oltu edes nähty kumppania ennen sitä. Ja ihan varmasti myös joissasin liitoissa se rakkaus kasvoikin. En kuitenkaan usko, että se toimii ihan jokaisen kohdalla noin. Vaikka kuinka joutuisi suljettuun tilaan kaksin jonkun kanssa ja rakkauden pitäisi syntyä, ei ihan niin helppoa ole.
        Tietysti jos pakko on, ihminen sopeutuu vaikka mihin olosuhteiden pakosta. Sopeutuminen ei kuitenkaan ole sama kuin rakkaus.

        Ainahan sitä sanotaan ettei rakkautta voi valita, niin miten muka sitten voisi tietää etukäteen ettei johonkuhun pysty rakastumaan.
        Nykyään ihmisten ei tarvitse pariutua, vaikka olisikin yksinäinen, niin sen takia ei haluta "tinkiä" tai nähdä vaivaa "suotta", vaan odotellaan vaikka hautaan asti sitä mukamas kunnon roihua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan sitä sanotaan ettei rakkautta voi valita, niin miten muka sitten voisi tietää etukäteen ettei johonkuhun pysty rakastumaan.
        Nykyään ihmisten ei tarvitse pariutua, vaikka olisikin yksinäinen, niin sen takia ei haluta "tinkiä" tai nähdä vaivaa "suotta", vaan odotellaan vaikka hautaan asti sitä mukamas kunnon roihua.

        Biologisesti me olemme laumaeläimiä, joiden jatkuvuuden vuoksi on ollut suotavaa löytää parittelukumppaninsa, sanotaan nyt vaikka 150 yksilön (korvaa tilalle haluamasi luku) joukosta, josta jollain tasolla tunnistaa jokaisen. Jos et löydä parisuhteeseen kelvollista tuosa joukosta, niin sitten tuskin löydät mistään. Sen takia Tinderit ym. tekee paradoksaalisesti pariutumisesta vaikeampaa eikä helpompaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis juurikin se myyttinen kemia, "lentää sukat jalasta" ym. soopa on pilvilinnojen rakentamista, harvemminpa ihmiset oikeasti tuntevat suurta vetoa toisiaan kohtaan tuosta vain. Saati sitten että se takaisi yhtään mitään.

        Eikä se ettei heti jotain tunne tarkoita etteikö jotain voisi tuntea myöhemmin, ei normaalien ihmisten tarvitse olla paljonkaan tekemissä keskenään että alkaa syntymään jonkinlaista kontaktia ja tuntemuksia.

        Mutta tietty tollanen "lopun elämäänsä" esittäminen ym. myyttisen kemian puolustelu on vain tekosyy nirsoilulle.

        Sinä ajattelet sinun tavallasi ja minä ajattelen minun tavallani. Mikään ei ole tae mistään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan sitä sanotaan ettei rakkautta voi valita, niin miten muka sitten voisi tietää etukäteen ettei johonkuhun pysty rakastumaan.
        Nykyään ihmisten ei tarvitse pariutua, vaikka olisikin yksinäinen, niin sen takia ei haluta "tinkiä" tai nähdä vaivaa "suotta", vaan odotellaan vaikka hautaan asti sitä mukamas kunnon roihua.

        No jokainen tavallaan. Kun me olemme erilaisia , olemme sitä myös parin muodostuksessa.
        Itse asiassa se että rakastuu tai rakastaa ei tietenkään tarkoita, että se toinen kokee samalla tavalla ja vaikka kokisikin, ei sekään vielä tarkoita mitään muuta kuin että rakastetaan. Ei se rakkaus aina parisuhteeseen johda.

        Minulla ei ole niin suurta otosta ihmisistä, että voisin sanoa muuta kuin että monimuotoista näyttää olevan. Ja mikäpä minä edes olenkaan arvostelemaan tai arvottamaan toisten pariutumisjuttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan totta. Jos jätät homeisen leivänkyrsän pöydälle tyrkylle ja jäät odottamaan kunnon nälkää, niin varmasti parin päivän päästä syöt sen.

        Itselleen ei kannata alkaa valehtelemaan ja rakentelemaan pilvilinnoja onnellisuudesta ihmisen kanssa, johon ei tunne mitään vetoa tai varsinkin sellaiseen, joka ei tunne mitään vetoa sinua kohtaan. Monet toki rahasta ja mukavuussyistä ovat valmiita teeskentelemään koko elämänsä ajan, se on nähty. Eivät laske omaa seksuaalista minäänsä paskapaperia paremmaksi valuutaksi.

        Mutta kukin taaplaa tyylillään, siittä vaan! Kuka minä olen muiden valintoja tuomaroimaan. Itselläni kohta 7 v selibaattia takana, enkä kadu "tuhlattua aikaa", olisin sen voinut tuhlata vetisessä ja turhassa mukavuussuhteessakin, mut ei kiitos, viihdyn ihan hyvin yksinkin eikä tarvi käyttää naamaria.

        Eikä ole ollut kiinni ihailijoiden puutteesta.

        👎

        "Eikä ole ollut kiinni ihailijoiden puutteesta."

        Ihailijat taisi olla liian tavallisia, ei yhtään miljonääriä joukossa ei oikein natsannu yksikään.


    • Anonyymi

      Karsastan tuollaista jaottelua.

      Parisuhteiden solmimistapoja kun on monta. Yleisin taitaa kuitenkin olla se missä tapaillaan ja harrastetaan seksiä jo ennen yhteen muuttamista ja sen päätöksen tekemistä joka varmistaa yhteenkuuluvuuden. Päätös on alitajuntaista, ei täysin järjen ohjailtavissa. Päätökseen vaikuttaa monta osa-aluetta.

      Uusia käsitteitä voidaan luoda ja niitä analysoida. Ihminen on kuitenkin niin monimuotoinen olio etteivät yleistykset usein kohdennu kuten niiden tulisi kohdentua jotta voitaisiin jakaa ihmiset kahteen tai kolmeen "kastiin" missä tahansa asiayhteydessä.

      Parinmuodostamiseen vaikuttavat useat tiedostamattomat asiat. Ihminen joka nauttii ja harrastaa seksiä singlemarkkinoilla ei välttämättä halua sitoutua vaikka tuntisi syvällisiäkin tunteita maailman kauneimpaan naiseen. Seksuaalisuus ei myös ole mikään ehdoton ykköskriteeri koska puhuttaessa hyvästä seksistä tai huonosta seksistä voi mies valita kumppanikseen jopa sen maailman huonointa seksiä tarjoavan naisen.
      Ainut poissulkeva asia olisi kumppani joka ei halua seksiä sellaiselle joka olisi seksuaalisesti aktiivinen ja päinvastoin. Tasapaino tuottaisi ongelmia.
      Sama ajatusmalli liittyy myös ulkoiseen kauneuteen, aina ei valita sitä ulkoisesti kauneinta naista koska kokonaisuus ratkaisee. Kauneus ja komeus ovat muutenkin kyseenalaisia kriteerejä koska jokainen ihminen muuttuu vuosi vuodelta joko parempaan tai huonompaan suuntaan. Alussa voi merkitä paljonkin tukevana ja parisuhteeseen johtavana tekijänä mutta kauneus ja komeus eivät ole adjektiivejä yhteisen elämän onnellisuudelle. Sitä ei ole myöskään varallisuus, moni varakkaan miehen vaimo kun pettää miestään koska tuntee tarvitsevansa elämäänsä jotain rahaakin tärkeämpää...mitä se sitten onkaan.

      Tärkein kriteeri on yksikertainen, kun nukut naisen vieressä ja laitat käden hänen vyötärölleen ennen nukahtamista, siinä on hyvä olla. Kunnioitus, tasapaino ja halu olla yhdessä on läsnä.

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      Tajusin juuri olevani demiseksuaali.
      Mitä hyödyn tästä määritelmästä?

      • Anonyymi

        Pihtaa👻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihtaa👻

        Eipä tullut mieleeni edes, vaikka se sinulle tuli.
        Ei sillä, että edes haluaisin pihdata rakastamaltani ihmiseltä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1948
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1514
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1283
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1069
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      70
      1008
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      976
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe