"Grönlanti sulaa Atlantiin ennätysvauhdilla - 197 000 000 000 000 litraa heinäkuussa, myös maastopalot riivaavat"
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/gronlanti-sulaa-atlantiin-ennatysvauhdilla-197-000-000-000-000-litraa-heinakuussa-myos-maastopalot-riivaavat/d93d756e-1d0e-4d15-a182-ee8714c8fc73
Mitä se tekee millilitroina ja seikkaa selventää kun se vielä kerrotaan olympiauimaltaina?
Hyvän sään aikana
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vielä mielenkiintoisempaa olisi tietää, montako kärpäsenkusta tuo vastaa.
- Anonyymi
Heh,heh artikkelissa mainittu Summit Stationilla tänä aamuna klo 6 aikaan mitattu -19 °C (tuntuu kuin -22°C),päivälämpötila ei laske ennusteissa -8 °C alle kertaakaan.
Lähde Accuweather.- Anonyymi
Laitan kohta nuo päivittäiset kuvakaappaukset sulamistapahtumasta näytille aijaahan. Peräkkäisinä päivinä on ollut yli 50% Grönlannin koko jäätikön pinta-alasta sulamistilassa.
Ei tarvitse vaivautua. Tuolla on näkyvillä koko Grönlannin jääpeitteen sulaminen:
https://www.is.fi/tiede/art-2000006193366.html
- Anonyymi
Olipas arka aihe kaasujen sulamispiste ja kiehumispiste, kun heti poistettiin. Se kun nimittäin todistaa, että kaikki kaasut absorboi lämpöä. Ei se ole ainoastaan ns kasvihuonekaasujen ominaisuus.
Jäässä oleva kaasu ei voi nesteytyä, ellei se ansorboi lämpöä. Nestemäinen kaasu ei voi kiehua kaasuksi ellei se absorboi lämpöä. Nämä on aivan yksinkertaisia tieteellisiä totuuksia, jotka ilmastotiede kieltää, ja alarmistit perässä.
Vedenkin sulaminen ja kiehuminen vaatii lämmön absorbointia. Sitä nyt tuskin kukaan kieltää. Aivan sama on kuitenkin myös hapella ja typellä. Se kuitenkin kielletään niinkuin sitä ei tapahtuisi.
Kyllä nämä asiat tiedetään mm avaruustutkimuksessa. Ne tiedetään myös useilla teollisuuden aloilla, ja sairaaloiden teknisellä puolella. Wikipediasta löytyy kaasujen sulamis ja kiehumispisteet.No nyt tuli todella tieteellinen ja palstalle kuuluva faktapläjäys.
Varmaan ne Grönlannin jäät haihtuu suoraan avaruuteen Apollo-astronauttien ihmeteltäväksi.- Anonyymi
kenraali kirjoitti:
No nyt tuli todella tieteellinen ja palstalle kuuluva faktapläjäys.
Varmaan ne Grönlannin jäät haihtuu suoraan avaruuteen Apollo-astronauttien ihmeteltäväksi.Tuolla tiedolla oli erittäin suuri merkitys Apollo lennoilla, koska Apollossa oli kaasutankkeja, joissa oli nestemäistä kaasua. Täytyi pitää huoli siitä, ettei kaasut jäädy, koska niiden jäätymispiste on huomattavasti korkeampi kuin avaruuden lämpötila.
Apollo 13 lennolla räjähti yksi kaasutankki, kun sitä sekoitettiin jäätymisen estämiseksi. Miehistö selvisi nipinnapin takaisin maahan kuualuksen avulla. Kuuhun laskeutuminen jouduttiin kuitenkin peruuttamaan.
Ilmastotiede ei ole koskaan hyödyntänyt muiden tieteiden tietoja. He on pitäytyneet siinä 1800-luvulla keksityssä teoriassaan, jonka perusteet on toinen tieteenala kumonnut jo 1930-luvulla.
Minä pidin sitä vieheellisenä jo 1960-luvulla, kun luin sen ensimmäisen kerran. Siitä asti olen kiinnostuneena seurannut ilmastotiedettä. Tieteen pitäisi olla itsekorjaava, mutta ilmastotiede ei ole sitä koskaan ollut.
Minä tiesin jo 1977 totuuden typestä. Se opetettiin hoitoalan koulutuksessa. En siis ole koskaan uskonut ilmastonmuutosteoriaan. Lääketieteen piirissä työskentelin 14 vuotta, ja senkin jälkeen olen seurannut kehitystä aika aktiivisesti. Anonyymi kirjoitti:
Tuolla tiedolla oli erittäin suuri merkitys Apollo lennoilla, koska Apollossa oli kaasutankkeja, joissa oli nestemäistä kaasua. Täytyi pitää huoli siitä, ettei kaasut jäädy, koska niiden jäätymispiste on huomattavasti korkeampi kuin avaruuden lämpötila.
Apollo 13 lennolla räjähti yksi kaasutankki, kun sitä sekoitettiin jäätymisen estämiseksi. Miehistö selvisi nipinnapin takaisin maahan kuualuksen avulla. Kuuhun laskeutuminen jouduttiin kuitenkin peruuttamaan.
Ilmastotiede ei ole koskaan hyödyntänyt muiden tieteiden tietoja. He on pitäytyneet siinä 1800-luvulla keksityssä teoriassaan, jonka perusteet on toinen tieteenala kumonnut jo 1930-luvulla.
Minä pidin sitä vieheellisenä jo 1960-luvulla, kun luin sen ensimmäisen kerran. Siitä asti olen kiinnostuneena seurannut ilmastotiedettä. Tieteen pitäisi olla itsekorjaava, mutta ilmastotiede ei ole sitä koskaan ollut.
Minä tiesin jo 1977 totuuden typestä. Se opetettiin hoitoalan koulutuksessa. En siis ole koskaan uskonut ilmastonmuutosteoriaan. Lääketieteen piirissä työskentelin 14 vuotta, ja senkin jälkeen olen seurannut kehitystä aika aktiivisesti.Johan tuli jälleen palstan aiheeseen tasan tarkkaan sopiva tietopläjäys.
Kerro vielä lisää jostain alasta josta olet tai olet ollut tai et ole ollut kiinnostunut niin sitten taas nauretaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla tiedolla oli erittäin suuri merkitys Apollo lennoilla, koska Apollossa oli kaasutankkeja, joissa oli nestemäistä kaasua. Täytyi pitää huoli siitä, ettei kaasut jäädy, koska niiden jäätymispiste on huomattavasti korkeampi kuin avaruuden lämpötila.
Minä tiesin jo 1977 totuuden typestä. Se opetettiin hoitoalan koulutuksessa. En siis ole koskaan uskonut ilmastonmuutosteoriaan. Lääketieteen piirissä työskentelin 14 vuotta, ja senkin jälkeen olen seurannut kehitystä aika aktiivisesti.🍿🍿🧐
- Anonyymi
kenraali kirjoitti:
Johan tuli jälleen palstan aiheeseen tasan tarkkaan sopiva tietopläjäys.
Kerro vielä lisää jostain alasta josta olet tai olet ollut tai et ole ollut kiinnostunut niin sitten taas nauretaan.Ne alat joista en ole ollut kiinnostunut olisi helpompi kirjata.Ammatteja on kahdeksan ja harrastuksena on tullut sen lisäksi kokeiltua useita. Naura nyt siinä sitten. Onko sinulla yhtään ammattia.
Joskus kauan sitten olin tekemässä muotteja maailman suurimpien moottoreiden ja sylinterien valuihin. Tähän ikään mennessä on tullut koettua kaikenlaista. Ymmärrätköhän sinä edes, että minä piruilen välillä.
Täällä kun riittää näitä, jotka luulee tietävänsä, mutta ei tiedä. Niitä suuria valuja muuten tehtiin Tampella nimisessä firmassa. Enään sitä ei ole olemassa. Se pilkottiin ja myytiin 1990-luvulla.
Kun täälä on jatkuvasti näitä jotka msolvaa er alojen ammattilaisia, niin mitähän he itse ovat. Jotain tyhjänpaskoja syrjäytyneitä vissiin. Eihän ammattilaiset solvaa ammattilaisia olivat sitten millä' tahansa alalla. Anonyymi kirjoitti:
Ne alat joista en ole ollut kiinnostunut olisi helpompi kirjata.Ammatteja on kahdeksan ja harrastuksena on tullut sen lisäksi kokeiltua useita. Naura nyt siinä sitten. Onko sinulla yhtään ammattia.
Joskus kauan sitten olin tekemässä muotteja maailman suurimpien moottoreiden ja sylinterien valuihin. Tähän ikään mennessä on tullut koettua kaikenlaista. Ymmärrätköhän sinä edes, että minä piruilen välillä.
Täällä kun riittää näitä, jotka luulee tietävänsä, mutta ei tiedä. Niitä suuria valuja muuten tehtiin Tampella nimisessä firmassa. Enään sitä ei ole olemassa. Se pilkottiin ja myytiin 1990-luvulla.
Kun täälä on jatkuvasti näitä jotka msolvaa er alojen ammattilaisia, niin mitähän he itse ovat. Jotain tyhjänpaskoja syrjäytyneitä vissiin. Eihän ammattilaiset solvaa ammattilaisia olivat sitten millä' tahansa alalla.Valumuottien teko pätevöittää Ilmastoteologian Professoriksi ja ilmastoteologisen tiedon välittämiseen ja teorioiden todistamiseen ihan niinkuin mikä muu tahansa harrastus tai ammatti. Tuosta on ilmatieteen laitokselta hyviä esimerkkejä. Löytyy noita esimerkkejä ulkomailtakin.
Jatka samalla linjalla niin hyvä tulee.kenraali kirjoitti:
Valumuottien teko pätevöittää Ilmastoteologian Professoriksi ja ilmastoteologisen tiedon välittämiseen ja teorioiden todistamiseen ihan niinkuin mikä muu tahansa harrastus tai ammatti. Tuosta on ilmatieteen laitokselta hyviä esimerkkejä. Löytyy noita esimerkkejä ulkomailtakin.
Jatka samalla linjalla niin hyvä tulee.Palstan pastori jatkaa aivotonta lässytystään.
Kuinka hän onnistuukin kirjoittamaan aina täysin asiasisällötöntä scheissea?- Anonyymi
kenraali kirjoitti:
Valumuottien teko pätevöittää Ilmastoteologian Professoriksi ja ilmastoteologisen tiedon välittämiseen ja teorioiden todistamiseen ihan niinkuin mikä muu tahansa harrastus tai ammatti. Tuosta on ilmatieteen laitokselta hyviä esimerkkejä. Löytyy noita esimerkkejä ulkomailtakin.
Jatka samalla linjalla niin hyvä tulee.Taas yrittää Hesalaiset meitä huijata suurilla luvuilla. Gröönlannissa on sulanut 200 000 000 tonnia jäätä. Laskin, että se tekee 0,56 millilitraa merien jokaiselle neliömetrille. Kyllä näin yksinkertaisiin asioihin voi perehtyä vaikka kansakoulupohjalta, kun on tietokoneella laskin ja Wikipediasta löytyy pinta-alat.
Ei tarvitse antaa huijarien huijata itseään. Huijarit huijatkoon vain itseään. Olen noita kauhu-uutisia mitätöinyt jo toista vuotta laskimella. Siihen ei paljon oppineisuuta tarvita, eikä paljon älyäkääm.
Kyllä se valimotyökin antoi pätevyyttä ilmaston arvioimiseen. Siellä oppi mikä on mikroilmasto, ja ettei niitä valuja voi millään jäähdyttä'ä pelkkä hiilidioksidi niin nopeasti.
Suurin valu oli 28 tonnia, ja se jäähtyi muutamassa päivässä niin että voitiin ottaa muotista. Aivan toivoton tehtävä hiilidioksidille se jäähdyttäminen. Se nyt sattui olemaan yksi ensimmäisistä ammateistani joka liittyi lämpöoppiin.
Täällä on sellaisia tomppeleita, jotka ei tajua, että edes keskuslämmitys ei voisi toimia ilmastotieteen opeilla. Ei onnistuisi lämmön siirtäminen huoneilmaan. Tieteen tekeminen on olemassaolevan tiedon soveltamista.
Kyky soveltaa ei liity millään tavalla koulutuksen määrään. Ihmisellä joko on se tai ei ole. Sitä ei voi oppia kirjoista. Käytännön työelämässä täytyy olla kyky soveltaa tietoa. Minä olen joutunut tekemään sitä jokaisessa ammatissa. Jons kirjoitti:
Palstan pastori jatkaa aivotonta lässytystään.
Kuinka hän onnistuukin kirjoittamaan aina täysin asiasisällötöntä scheissea?Pääasiassa tällä palstalla minä olen opiskellut kirjoittamaan ilmastoteologiasta ja sen autuaaksi tekevistä voimista. Hyviä opettajia ovat olleet mm. hohheli, jönssi, Eelis ja Kollimaattori. Suurkiitos kaikille.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5275759Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1315665Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.303000- 4122305
Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401430Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1811310- 771277
- 381214
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N131054Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731031