Ajattele mitä syöt

Anonyymi

Kannattaa jo kaupassa ennen kuin ostaa tuotteen laskea kalorit,sillä pääsee hyvin pitkälle ylimääräisten turhien kalorien syönnissä.Meinasin ostaa pienen 80 g munkin,en kuitenkaan ostanut,kun laskin jo kaupassa kalorit 300.
Ei yhden minutin syönnillä kannata ottaa niin suuria kalorimääriä,ennemmin karkkia 80 g niin voi syödä ainakin puoli tuntia samoilla kaloreilla.Nämä ylimääräiset pullat tulee yleensä vielä karkkien ja muun päälle joten kalorit nousee liian suureksi ja lihoo.

57

1046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten olisi jos opettelisi olemaan ilman sitä makeeta?

      Ai ei pysty?

      No miten olisi jos selvittäisi että mistä se johtuu?

      • Anonyymi

        Pitää sitä jotain hyvääkin syödä,pullilla tulee muutamassa minutissa 2000 kal

        Laskin että nämä 5500-6000 kalorin päivät pienenee heti puolella kun jätän pullan pois.jollakin toisella se voi olla vaikka perunalastut,minä en niitä muutenkaan syö enkä juo limukoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää sitä jotain hyvääkin syödä,pullilla tulee muutamassa minutissa 2000 kal

        Laskin että nämä 5500-6000 kalorin päivät pienenee heti puolella kun jätän pullan pois.jollakin toisella se voi olla vaikka perunalastut,minä en niitä muutenkaan syö enkä juo limukoita.

        Älä nyt hermostu, olen ihan tosissani, eihän sulla vaan ole tämä:

        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00819


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole,tervettä syömistä kaikki.Pitää vain herkutella harkiten,kalorit voi mennä helposti yli 6000 ka pv

        Nyt minulle ei jää päätelmäksi kuin kaksi vaihtoehtoa:

        -joku vetää tuota juttua huumorilla
        -kaveri ei oikeasti tajua omaa tilaansa

        6000 kcal päivässä on sellainen määrä tavaraa, etten minäkään saanut sellaista menemään päivän aikana, vaikka olin ihan selkeästi ahmimishäiriöinen.

        Pahin päiväni viimeisen parin vuoden ajalta oli 13.3.2018, jollon söin päivässä 4600 kcal. Päivän muu syöminen oli lähes normaalia, mutta 552g suklaata toi erittäin suuren energiamäärän:

        suklaa, sininen, fazer 552g
        mallaspossu, valmisruoka, atria 340g
        jogurtti, vanilja, valio 200g
        mehu, gefilus lähde, valio 200g
        omena 144g
        salaatti, coleslaw, atria 141g
        rinkeli, vanilja, keski 123g
        vanukas, kerma, vadelma, valio eila 120g
        banaani 102g
        verigreippi 96g
        ruisleipä, puikula, fazer 57g
        sulatejuusto, lidl 19g
        hienosokeri teehen 15g
        kurkku 13g

        Kun väität että tuon päälle 30% suuremman energiamäärän syöminen kerralla on ihan tervettä, väännät joko huonoa vitsiä, tai sitten olet oikeasti niin ymmärtämätön tilastasi, että olisit lääkäriavun tarpeessa.

        Perusteluna se, että olen itse kokenut tuon ahmimishäiriön ja tiedän mistä on kysymys. Tuo pahin päiväni ei ole tyypillisin ongelmapäivistäni. Tuossahan on syöty suurinpiirtein normaalia tavaraa muuten, mutta reilu puoli kiloa suklaata pilasi päivän. Yleensä päivät oli munkkia, karkkia, suklaata, limpparia, lihapiirakkaa, pizzaa, valmisruokaa, pullaa, keksiä, leivosta, jäätelöä ym ym !!

        Muistelen että tuo suklaa tuli minulle jostakin s-ryhmän tarjouksesta, kolme levyä vitosella ja kun ne oli siinä hyllyssä, ahmimishäiriön tullessa päälle, piti vaan jäljellä olevat kaksi ja puoli levyä syödä kerralla.

        Tyypillinen oire ahmimishäiriöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää sitä jotain hyvääkin syödä,pullilla tulee muutamassa minutissa 2000 kal

        Laskin että nämä 5500-6000 kalorin päivät pienenee heti puolella kun jätän pullan pois.jollakin toisella se voi olla vaikka perunalastut,minä en niitä muutenkaan syö enkä juo limukoita.

        "Pitää sitä jotain hyvääkin syödä,pullilla tulee muutamassa minutissa 2000 kal"

        Pullassa on finelin mukaan noin 300kcal / 100g.
        Muutamassa minuutissa syöt 650g pullaa?

        Tuo ei ole ihan normaalia eikä tervettä syömistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitää sitä jotain hyvääkin syödä,pullilla tulee muutamassa minutissa 2000 kal"

        Pullassa on finelin mukaan noin 300kcal / 100g.
        Muutamassa minuutissa syöt 650g pullaa?

        Tuo ei ole ihan normaalia eikä tervettä syömistä.

        80g munkki sisältää 300 kal syömiseen käytetty aika 15-30 sekunttia
        10 kpl sisältää 3000 kal syömiseen käytetty aika alle 10 min

        Kova tikkari 15g 50 kal syömiseen käytetty aika 20 min

        Kokeile itse jos et usko.Pullan syönti lihottaa,pahinta on se jos itse vielä leipoo sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80g munkki sisältää 300 kal syömiseen käytetty aika 15-30 sekunttia
        10 kpl sisältää 3000 kal syömiseen käytetty aika alle 10 min

        Kova tikkari 15g 50 kal syömiseen käytetty aika 20 min

        Kokeile itse jos et usko.Pullan syönti lihottaa,pahinta on se jos itse vielä leipoo sen.

        Tottakai olen kokeillut noita "huippusuorituksia". Tiedän mistä puhun, siksi sanonkin ettei tuo ole tervettä eikä normaalia.

        Ihminen ei tarvitse noita "herkkuja" laisinkaan, jos tuntuu että niille on pakollinen tarve elämässä, on jotakin pielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole,tervettä syömistä kaikki.Pitää vain herkutella harkiten,kalorit voi mennä helposti yli 6000 ka pv

        "Ei ole,tervettä syömistä kaikki."

        Just. 🤣😂🤣😂

        Harkitenpa harkiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää sitä jotain hyvääkin syödä,pullilla tulee muutamassa minutissa 2000 kal

        Laskin että nämä 5500-6000 kalorin päivät pienenee heti puolella kun jätän pullan pois.jollakin toisella se voi olla vaikka perunalastut,minä en niitä muutenkaan syö enkä juo limukoita.

        "Pitää sitä jotain hyvääkin syödä,pullilla tulee muutamassa minuutissa..."

        Pitää pitää. 6000 kcal on ihan normi ja kaikki ihmiset mässää kuten sinä.

        Ding dong! 🔔😜👈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää sitä jotain hyvääkin syödä,pullilla tulee muutamassa minutissa 2000 kal

        Laskin että nämä 5500-6000 kalorin päivät pienenee heti puolella kun jätän pullan pois.jollakin toisella se voi olla vaikka perunalastut,minä en niitä muutenkaan syö enkä juo limukoita.

        "Pitää sitä jotain hyvääkin syödä,pullilla tulee muutamassa minutissa 2000 kal"

        Ei tarvitse, varsinkaan noin valtavia määriä, että ihan 2000 kcal muutamassa minuutissa? Pakko olla paha häiriö, varmaan diabeteskin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää sitä jotain hyvääkin syödä,pullilla tulee muutamassa minutissa 2000 kal

        Laskin että nämä 5500-6000 kalorin päivät pienenee heti puolella kun jätän pullan pois.jollakin toisella se voi olla vaikka perunalastut,minä en niitä muutenkaan syö enkä juo limukoita.

        "Pitää sitä jotain hyvääkin syödä,"

        1.Mutta miksi "hyvän syöminen" on sulle noin tärkeä asia?

        2.Miksi "hyvää" pitää syödä noin valtavat määrät? Hyvän syömisellä joskus tarkoitetaan tosiaan "joskus". Ei päivittäin eikä viikoittainkaan.

        3.Perunalastuista ja "limukoista" kieltäytyminen ei muuta pullia ja karkkeja sen paremmiksi vaihtoehdoiksi.

        4.Jos pullista tulee normaalisti ruokavaliossa,
        2000 kcal niin jossain on pahasti vialla, joko sinun kehossa tai mielessä, miksi makeaa koko päivän energiantarve?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80g munkki sisältää 300 kal syömiseen käytetty aika 15-30 sekunttia
        10 kpl sisältää 3000 kal syömiseen käytetty aika alle 10 min

        Kova tikkari 15g 50 kal syömiseen käytetty aika 20 min

        Kokeile itse jos et usko.Pullan syönti lihottaa,pahinta on se jos itse vielä leipoo sen.

        "80g munkki sisältää 300 kal syömiseen käytetty aika 15-30 sekunttia
        10 kpl sisältää 3000 kal syömiseen käytetty aika alle 10 min

        Kova tikkari 15g 50 kal syömiseen käytetty aika 20 min

        Kokeile itse jos et usko.Pullan syönti lihottaa,pahinta on se jos itse vielä leipoo sen"


        Mitä ihmettä.. Mitä tekemistä nopeudella on syömisen kanssa? Kuulostaa tosiaan pahalta häiriöltä. Syömisen pitää tapahtua rauhallisesti eikä kilpaa kellon kanssa.


    • Anonyymi

      "jos meille tulee joku höpisemään kaloreista niin me heitetään se ulos!

      sanoo yksi maailman johtavista ylipainotutkijoista.

      Kaloriteoriahan ei tunnetusti toimi ihmisen kohdalla niinkuin luullaan.

      • Anonyymi

        No miten se sitten toimii?

        Viestissä ilmeisesti yritetään kertoa jotakin mutta ei kerrota oikeastaan mitään.

        Taito tuokin.


      • Anonyymi

        Onko tämä "yksi maailman johtavista ylipainotutkijoista" nimennyt itse itsensä maailman johtavaksi ylipainotutkijaksi?
        Onko hän tehnyt omia tutkimuksia vai onko hän tehnyt tutkimuksensa tutkimalla toisten tekemiä tutkimuksia?


      • Anonyymi

        Jos tuon nyt oikein suurennuslasilla lukee niin insuliini on ilmeisesti syyllinen ylipainoon.

        Diabetes on siis terveydessä se tila, jota kohden kannattaa pyrkiä.

        Mielestäni outoa juttua nyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuon nyt oikein suurennuslasilla lukee niin insuliini on ilmeisesti syyllinen ylipainoon.

        Diabetes on siis terveydessä se tila, jota kohden kannattaa pyrkiä.

        Mielestäni outoa juttua nyt...

        "Diabetes on siis terveydessä se tila, jota kohden kannattaa pyrkiä."

        Missä kohden lipsahti ymmärrys pieleen????


    • Anonyymi

      Minulla on melkoisen hyvä tuntuma tuttujen ravintoraaka-aineiden koostumukseen.
      Protsku, rasva, hiilarit joista joskus näkyy myös sokeri.
      Kuidut, suola, hivenaineet.
      En laske mitään mutta koostumus vaikuttaa valintoihin.
      Tottumus ja elämäntapa riittävät.
      Työelämästä irtauduttuani pääsin eroon työpaikkaruokaloiden eineskeittiöiden rasvaisista, mauttomista, epäterveellisistä mössöistä joten eineksiin turvaudun äärimmäisen harvoin.

      Vyötärömitan seuranta antaa riittävän tiedon. Vaakanäyttö vaihtelee ja pitemmällä tähtäyksellä laskee vastoin tahtoani mutta onneksi hitaasti. Vajaa kilo vudessa.

      • Anonyymi

        Et kuitenkaan lautasta pienentänyt?


    • Anonyymi

      En kyllä jaksaisi laskutoimituksia alkaa syömisistäni tekemään, mutta olen huomannut että kun syö vain sen verran päivässä, että on koko ajan vähän nälkä, niin paino putoaa. Voihan se olla vaikka se pullakin, kunhan ei sitten muuta syö.
      Näläntunteeseen kyllä tottuu, aluksihan se voi tuntua inhottavalta, mutta ajan kanssa tottuu.

      • Anonyymi

        Kannattaa ne kalorit laskea,niin tietää totuuden mistä ne kalorit ovat tulleet,Se kaavake on helppo tehdä vaikka pieniruutuiseen vihkoon,sen voi tehdä tietokoneella kirjoitusohjelmalla,jos osaa.laittaa
        1 Käytetyt ruoka ja herkkuannokset paperille alekkain,paino ja kalorit.
        2 Yläpuolelle päivämäärät
        3 yläpuollelle kaikki terveellinen ruoka ja alapuolelle kaikki roskaruoka jäätelö,karkit yms.kerää kaikki karkkipaperit,eikä laita niitä heti roskiin,määrän saa heposti selville kun kertoo esim 15g suklaa ja lakritsi patukoita sillä määrällä minkä on syönyt.
        -paino ja vyötärön ympärysmitta ovat vain suuntaa antavia mittauksia,koska nestepaino nousee kolme kiloa viikon isokalorisen syönnin jälkeen ja vyötärön ympärysmitta kasvaa saman verran,myös lihaspaino voi kasvaa.(vatsan rasvakerros ei kuitenkaan yhtään paksuunnu)PIHTIMITTAUKSELLA saa luotettavan tuloksen.ja kun paino ja vyötärön ympärysmitta mitataan laihdutuskuurin jälkeen kahden isompikalorisen päivän jälkeen.Niitä voi verrata sitten edellisen kuukauden painoon ja vyötärönympärysmitan lukemaan mitkä on tehty samalla tavalla mitattuna.Pelkkä vaakalukema ei kerro totuuta,ihminen voi jopa laihtua,vaikka painolukema olisi kasvanut,jos lihasmassa on kasvanut.
        Rasvan laihtuminen tapahtuu vain alhaisilla 900 kalorin päivillä,liikunta ei yhtään laihduta,se vain lisää aineenvaihduntaa,peruskalorin kulutus kasvaa jonkin verran ja saa syödä enemmän

        -Vatsarasvan voi mitata rullamitallakin,jos ei ole rasvanmittauspihtejä.Puristaa sormilla vatsan paksuinta kohtaa,ja mittaa välin rullamitalla,ja merkkaa sen ruokapäiväkirjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ne kalorit laskea,niin tietää totuuden mistä ne kalorit ovat tulleet,Se kaavake on helppo tehdä vaikka pieniruutuiseen vihkoon,sen voi tehdä tietokoneella kirjoitusohjelmalla,jos osaa.laittaa
        1 Käytetyt ruoka ja herkkuannokset paperille alekkain,paino ja kalorit.
        2 Yläpuolelle päivämäärät
        3 yläpuollelle kaikki terveellinen ruoka ja alapuolelle kaikki roskaruoka jäätelö,karkit yms.kerää kaikki karkkipaperit,eikä laita niitä heti roskiin,määrän saa heposti selville kun kertoo esim 15g suklaa ja lakritsi patukoita sillä määrällä minkä on syönyt.
        -paino ja vyötärön ympärysmitta ovat vain suuntaa antavia mittauksia,koska nestepaino nousee kolme kiloa viikon isokalorisen syönnin jälkeen ja vyötärön ympärysmitta kasvaa saman verran,myös lihaspaino voi kasvaa.(vatsan rasvakerros ei kuitenkaan yhtään paksuunnu)PIHTIMITTAUKSELLA saa luotettavan tuloksen.ja kun paino ja vyötärön ympärysmitta mitataan laihdutuskuurin jälkeen kahden isompikalorisen päivän jälkeen.Niitä voi verrata sitten edellisen kuukauden painoon ja vyötärönympärysmitan lukemaan mitkä on tehty samalla tavalla mitattuna.Pelkkä vaakalukema ei kerro totuuta,ihminen voi jopa laihtua,vaikka painolukema olisi kasvanut,jos lihasmassa on kasvanut.
        Rasvan laihtuminen tapahtuu vain alhaisilla 900 kalorin päivillä,liikunta ei yhtään laihduta,se vain lisää aineenvaihduntaa,peruskalorin kulutus kasvaa jonkin verran ja saa syödä enemmän

        -Vatsarasvan voi mitata rullamitallakin,jos ei ole rasvanmittauspihtejä.Puristaa sormilla vatsan paksuinta kohtaa,ja mittaa välin rullamitalla,ja merkkaa sen ruokapäiväkirjaan.

        Laihdutettaessa ei syödä karkkeja, jätskiä eikä roskaruokia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihdutettaessa ei syödä karkkeja, jätskiä eikä roskaruokia.

        Ei tietenkään vähäkalorisina päivinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään vähäkalorisina päivinä

        Niitä ei syödä laihduttamisen aikana minään päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä ei syödä laihduttamisen aikana minään päivänä.

        Ei niin tiukka dietti toimi.Karkkia ja pullaakin välillä vähän syödä.
        Kuukauden laihduttamisen jälkeen keho menee säästöliekille,hiilihydraatteja pitää syödä jonkin aikaa enemmän,että keho alkaa taas toimimaan normaalisti,sitten sama uudestaan,ensimmäisellä viikolla laihtuu yleensä jo 4 kg,sitten 1 kg viikossa.

        Nämä ketojutut ja rasvakahvijutut on täyttä valetta.Parasta laihdutusruokaa on hiilihydraattipitoinen ruoka millä jaksaa kuluttaa kaloreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin tiukka dietti toimi.Karkkia ja pullaakin välillä vähän syödä.
        Kuukauden laihduttamisen jälkeen keho menee säästöliekille,hiilihydraatteja pitää syödä jonkin aikaa enemmän,että keho alkaa taas toimimaan normaalisti,sitten sama uudestaan,ensimmäisellä viikolla laihtuu yleensä jo 4 kg,sitten 1 kg viikossa.

        Nämä ketojutut ja rasvakahvijutut on täyttä valetta.Parasta laihdutusruokaa on hiilihydraattipitoinen ruoka millä jaksaa kuluttaa kaloreita.

        Enpä ole aiemmin kuullutkaan, että hiilarien avulla kulutetaan kaloreita. Keho ei mene säästöliekille, kun syöt säännöllisin väliajoin ja näin pidät aineenvaihdunnan toimimassa. Aineenvaihdunta ei vaadi hiilareita.


      • Anonyymi

        " olen huomannut että kun syö vain sen verran päivässä, että on koko ajan vähän nälkä, niin paino putoaa. "

        Olen itse harrastanut ja tuota ruokien laskemista, mutta aina se nälkä tuppasi tulemaan jossakin vaiheessa päivää. Lopulta aloin laskemaan myös makrojakaumaa, eli sitä, kuinka paljon on syönyt hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa. Huomasin sen, että kun pitää proteiininsaannin riittävänä (itselläni se on 3,5 g / tunti), ei tule nälkä missään vaiheessa.

        Jos proteiininsaanti jää jossakin kohden päivää vajaaksi, tulee epämiellyttävä olotila jota varmaankin myös näläksi kutsutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ne kalorit laskea,niin tietää totuuden mistä ne kalorit ovat tulleet,Se kaavake on helppo tehdä vaikka pieniruutuiseen vihkoon,sen voi tehdä tietokoneella kirjoitusohjelmalla,jos osaa.laittaa
        1 Käytetyt ruoka ja herkkuannokset paperille alekkain,paino ja kalorit.
        2 Yläpuolelle päivämäärät
        3 yläpuollelle kaikki terveellinen ruoka ja alapuolelle kaikki roskaruoka jäätelö,karkit yms.kerää kaikki karkkipaperit,eikä laita niitä heti roskiin,määrän saa heposti selville kun kertoo esim 15g suklaa ja lakritsi patukoita sillä määrällä minkä on syönyt.
        -paino ja vyötärön ympärysmitta ovat vain suuntaa antavia mittauksia,koska nestepaino nousee kolme kiloa viikon isokalorisen syönnin jälkeen ja vyötärön ympärysmitta kasvaa saman verran,myös lihaspaino voi kasvaa.(vatsan rasvakerros ei kuitenkaan yhtään paksuunnu)PIHTIMITTAUKSELLA saa luotettavan tuloksen.ja kun paino ja vyötärön ympärysmitta mitataan laihdutuskuurin jälkeen kahden isompikalorisen päivän jälkeen.Niitä voi verrata sitten edellisen kuukauden painoon ja vyötärönympärysmitan lukemaan mitkä on tehty samalla tavalla mitattuna.Pelkkä vaakalukema ei kerro totuuta,ihminen voi jopa laihtua,vaikka painolukema olisi kasvanut,jos lihasmassa on kasvanut.
        Rasvan laihtuminen tapahtuu vain alhaisilla 900 kalorin päivillä,liikunta ei yhtään laihduta,se vain lisää aineenvaihduntaa,peruskalorin kulutus kasvaa jonkin verran ja saa syödä enemmän

        -Vatsarasvan voi mitata rullamitallakin,jos ei ole rasvanmittauspihtejä.Puristaa sormilla vatsan paksuinta kohtaa,ja mittaa välin rullamitalla,ja merkkaa sen ruokapäiväkirjaan.

        "Se kaavake on helppo tehdä vaikka pieniruutuiseen vihkoon,sen voi tehdä tietokoneella kirjoitusohjelmalla"

        Tämä tarkoittaa varmaankin taulukkolaskentaohjelmaa?

        "1 Käytetyt ruoka ja herkkuannokset paperille alekkain,paino ja kalorit.
        2 Yläpuolelle päivämäärät
        3 yläpuollelle kaikki terveellinen ruoka ja alapuolelle kaikki roskaruoka jäätelö,karkit yms.kerää kaikki karkkipaperit,eikä laita niitä heti roskiin,määrän saa heposti selville kun kertoo esim 15g suklaa ja lakritsi patukoita sillä määrällä minkä on syönyt."

        Mielestäni jako siihen, että on olemassa roskaruokaa ja terveellistä ruokaa, on liian karkea. Kaikki syöminen muodostuu kolmesta osatekijästä: hiilihydraatti, proteiini ja rasva. Roskaruoiksi mielletyissä pizzassa ja hampurilaisessa on lähes täydellisesti suositusten mukainen jakauma noiden suhteen.

        Ennemminkin jakaisin syödyt asiat hiilihydraateiksi, proteiineiksi ja rasvaksi ja laskisin niistä saadun päivittäisen energiamäärän.

        Jos energiaa tulee liiaksi, pitää hiilihydraattien ja/tai rasvan määrää vähentää.

        Kun tuollainen laskeminen on työssäkäyvälle ihmiselle todennäköisesti liian haastavaa, on helpointa syödä varmuuden vuoksi vaikka pikkasen reippaammin proteiinia ja keventää hiilihydraattien ja rasvan määrää.

        Ei se sen vaikeampaa ole.

        "Rasvan laihtuminen tapahtuu vain alhaisilla 900 kalorin päivillä"

        No tuohan ei pidä paikkaansa.

        "liikunta ei yhtään laihduta,se vain lisää aineenvaihduntaa"

        Kyllä se laihduttaa, useimmat eivät kuitenkaan saa liikunnalla pysyviä painonpudotus tuloksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin tiukka dietti toimi.Karkkia ja pullaakin välillä vähän syödä.
        Kuukauden laihduttamisen jälkeen keho menee säästöliekille,hiilihydraatteja pitää syödä jonkin aikaa enemmän,että keho alkaa taas toimimaan normaalisti,sitten sama uudestaan,ensimmäisellä viikolla laihtuu yleensä jo 4 kg,sitten 1 kg viikossa.

        Nämä ketojutut ja rasvakahvijutut on täyttä valetta.Parasta laihdutusruokaa on hiilihydraattipitoinen ruoka millä jaksaa kuluttaa kaloreita.

        "Ei niin tiukka dietti toimi."

        Miksi pitäisi olla tiukka dietti? Useimmat ihmiset eivät saavuta tiukoilla dieeteillä pysyviä tuloksia.

        "Karkkia ja pullaakin välillä vähän syödä."

        Tämä on täysin tarpeetonta.

        "Kuukauden laihduttamisen jälkeen keho menee säästöliekille"

        Tämäkään väite ei pidä paikkaansa. Jos sinulle kävi noin niin tiedän mistä se johtuu, kysymys ei ole säästöliekistä. Itselleni kävi nimittäin aivan samalla tavalla.

        "hiilihydraatteja pitää syödä jonkin aikaa enemmän,että keho alkaa taas toimimaan normaalisti,sitten sama uudestaan,ensimmäisellä viikolla laihtuu yleensä jo 4 kg,sitten 1 kg viikossa."

        Minä saan sen kilon viikossa pois ilman karkkeja ja pullaakin.

        Mutta tuo että olet huomannut että kehosi menee tilaan jossa "se ei toimi normaalisti" on ihan oikea havainto. Se ei kuitenkaan ole syömisestä johtuva tila.

        "Parasta laihdutusruokaa on hiilihydraattipitoinen ruoka millä jaksaa kuluttaa kaloreita."

        Olet hieman hakoteillä mutta ehkä se ymmärrys vielä sieltä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole aiemmin kuullutkaan, että hiilarien avulla kulutetaan kaloreita. Keho ei mene säästöliekille, kun syöt säännöllisin väliajoin ja näin pidät aineenvaihdunnan toimimassa. Aineenvaihdunta ei vaadi hiilareita.

        Hiilihydraatti on keholle polttoainetta,niinkuin autolle bensa.
        Esimerkiksi bodareiden dietit ovat hyvin hiilihydraattipitoisia,on riisiä,marjoja,kaurapuuroa yms
        Laihtuakseen tavallinen vähän kuluttava tarvitsee puolet vähemmän ravintoa kuin nämä kilpabodarit.
        Vähähiilihydraattiset dietit poistavat vain vettä kehosta,mikä ei ole oikeaa laihtumista,näillä nopeilla laihtumisilla vain huijataan rahaa ihmisiltä,erillaisilla valmisteilla,ja nettivalmennuksilla yms


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilihydraatti on keholle polttoainetta,niinkuin autolle bensa.
        Esimerkiksi bodareiden dietit ovat hyvin hiilihydraattipitoisia,on riisiä,marjoja,kaurapuuroa yms
        Laihtuakseen tavallinen vähän kuluttava tarvitsee puolet vähemmän ravintoa kuin nämä kilpabodarit.
        Vähähiilihydraattiset dietit poistavat vain vettä kehosta,mikä ei ole oikeaa laihtumista,näillä nopeilla laihtumisilla vain huijataan rahaa ihmisiltä,erillaisilla valmisteilla,ja nettivalmennuksilla yms

        "Vähähiilihydraattiset dietit poistavat vain vettä kehosta,mikä ei ole oikeaa laihtumista,"

        Olet väärässä, jälleen kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilihydraatti on keholle polttoainetta,niinkuin autolle bensa.
        Esimerkiksi bodareiden dietit ovat hyvin hiilihydraattipitoisia,on riisiä,marjoja,kaurapuuroa yms
        Laihtuakseen tavallinen vähän kuluttava tarvitsee puolet vähemmän ravintoa kuin nämä kilpabodarit.
        Vähähiilihydraattiset dietit poistavat vain vettä kehosta,mikä ei ole oikeaa laihtumista,näillä nopeilla laihtumisilla vain huijataan rahaa ihmisiltä,erillaisilla valmisteilla,ja nettivalmennuksilla yms

        Kyllä se vähähiilarinen dieetti laihdutti itseäni 11kg kolme vuotta sitten ja painoni on pysynyt samassa kevyemmässä kilomäärässä, kun olen niitä hiilareita välttänyt dieetin jälkeenkin yleensäkään syömästä. Keho saa välttämättömät polttoaineensa muusta kuin hiilareista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vähähiilarinen dieetti laihdutti itseäni 11kg kolme vuotta sitten ja painoni on pysynyt samassa kevyemmässä kilomäärässä, kun olen niitä hiilareita välttänyt dieetin jälkeenkin yleensäkään syömästä. Keho saa välttämättömät polttoaineensa muusta kuin hiilareista.

        Hiilihydraattipitoinen diettikin on vähähiilihydraattinen,kun ruokaa syödään vähän eli 900-1000 kal päivässä.
        Vähähiilhydraattinen dietti poistaa lyhyessä ajassa enimmäkseen nestettä,on siinä tietysti rasvaakin,mutta samaan tulokseen pääsee normaalilla paremman makuisella hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilihydraattipitoinen diettikin on vähähiilihydraattinen,kun ruokaa syödään vähän eli 900-1000 kal päivässä.
        Vähähiilhydraattinen dietti poistaa lyhyessä ajassa enimmäkseen nestettä,on siinä tietysti rasvaakin,mutta samaan tulokseen pääsee normaalilla paremman makuisella hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla.

        Terveellistä ja hyvänmakuista ruokaa voi syödä ilman hiilareitakin. Samalla ei tarvitse laskea kaloreita noin alas, mitä ehdotat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveellistä ja hyvänmakuista ruokaa voi syödä ilman hiilareitakin. Samalla ei tarvitse laskea kaloreita noin alas, mitä ehdotat.

        Vähähiilihydraattista ruokaa ei voi syödä yhtään sen enempää,laihtuminen riippuu saadun energian määrästä.

        TÄMÄ ON TOTUUS
        Ainoa konsti laihtua on syödä vähän,siinä joutuu olemaan ihan nälässäkin.Koko ajan tekee ruokaa mieli,mutta ei saa syödä,jos haluaa laihtua,niin se vaan on.Olen tullut siihen tulokseen että liikunta ei laihduta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilihydraatti on keholle polttoainetta,niinkuin autolle bensa.
        Esimerkiksi bodareiden dietit ovat hyvin hiilihydraattipitoisia,on riisiä,marjoja,kaurapuuroa yms
        Laihtuakseen tavallinen vähän kuluttava tarvitsee puolet vähemmän ravintoa kuin nämä kilpabodarit.
        Vähähiilihydraattiset dietit poistavat vain vettä kehosta,mikä ei ole oikeaa laihtumista,näillä nopeilla laihtumisilla vain huijataan rahaa ihmisiltä,erillaisilla valmisteilla,ja nettivalmennuksilla yms

        Bodareilla on bulk vaihe jolloin treenataan kovaa ja reiluilla ylikaloreilla. Kilpailuihin valmistaumiskuukausina vedetään tarkalla dieetillä rasvoja alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin tiukka dietti toimi.Karkkia ja pullaakin välillä vähän syödä.
        Kuukauden laihduttamisen jälkeen keho menee säästöliekille,hiilihydraatteja pitää syödä jonkin aikaa enemmän,että keho alkaa taas toimimaan normaalisti,sitten sama uudestaan,ensimmäisellä viikolla laihtuu yleensä jo 4 kg,sitten 1 kg viikossa.

        Nämä ketojutut ja rasvakahvijutut on täyttä valetta.Parasta laihdutusruokaa on hiilihydraattipitoinen ruoka millä jaksaa kuluttaa kaloreita.

        "Parasta laihdutusruokaa on hiilihydraattipitoinen ruoka millä jaksaa kuluttaa kaloreita."

        Pitää siis syödä kaloreita liikaa että joutuu niitä sitten kuluttamaan? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin tiukka dietti toimi.Karkkia ja pullaakin välillä vähän syödä.
        Kuukauden laihduttamisen jälkeen keho menee säästöliekille,hiilihydraatteja pitää syödä jonkin aikaa enemmän,että keho alkaa taas toimimaan normaalisti,sitten sama uudestaan,ensimmäisellä viikolla laihtuu yleensä jo 4 kg,sitten 1 kg viikossa.

        Nämä ketojutut ja rasvakahvijutut on täyttä valetta.Parasta laihdutusruokaa on hiilihydraattipitoinen ruoka millä jaksaa kuluttaa kaloreita.

        "Ei niin tiukka dietti toimi.Karkkia ja pullaakin välillä vähän syödä."

        Sehän onkin ratkaisevaa mitä kullekin tarkoittaa "vähän" ja "välillä".

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilihydraatti on keholle polttoainetta,niinkuin autolle bensa.
        Esimerkiksi bodareiden dietit ovat hyvin hiilihydraattipitoisia,on riisiä,marjoja,kaurapuuroa yms
        Laihtuakseen tavallinen vähän kuluttava tarvitsee puolet vähemmän ravintoa kuin nämä kilpabodarit.
        Vähähiilihydraattiset dietit poistavat vain vettä kehosta,mikä ei ole oikeaa laihtumista,näillä nopeilla laihtumisilla vain huijataan rahaa ihmisiltä,erillaisilla valmisteilla,ja nettivalmennuksilla yms

        "Hiilihydraatti on keholle polttoainetta,niinkuin autolle bensa.
        Esimerkiksi bodareiden dietit ovat hyvin hiilihydraattipitoisia,"

        Oletko bodari? Urheilijoilla ja työkseen kehonsa muokkaajilla on aivan eri ateriasysteemi. Jos sinä olet eläkeläisikäinen, niin pitää sorvata ruokavalio omien realiteettien pohjalta, ei urheilijoiden.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ne kalorit laskea,niin tietää totuuden mistä ne kalorit ovat tulleet,Se kaavake on helppo tehdä vaikka pieniruutuiseen vihkoon,sen voi tehdä tietokoneella kirjoitusohjelmalla,jos osaa.laittaa
        1 Käytetyt ruoka ja herkkuannokset paperille alekkain,paino ja kalorit.
        2 Yläpuolelle päivämäärät
        3 yläpuollelle kaikki terveellinen ruoka ja alapuolelle kaikki roskaruoka jäätelö,karkit yms.kerää kaikki karkkipaperit,eikä laita niitä heti roskiin,määrän saa heposti selville kun kertoo esim 15g suklaa ja lakritsi patukoita sillä määrällä minkä on syönyt.
        -paino ja vyötärön ympärysmitta ovat vain suuntaa antavia mittauksia,koska nestepaino nousee kolme kiloa viikon isokalorisen syönnin jälkeen ja vyötärön ympärysmitta kasvaa saman verran,myös lihaspaino voi kasvaa.(vatsan rasvakerros ei kuitenkaan yhtään paksuunnu)PIHTIMITTAUKSELLA saa luotettavan tuloksen.ja kun paino ja vyötärön ympärysmitta mitataan laihdutuskuurin jälkeen kahden isompikalorisen päivän jälkeen.Niitä voi verrata sitten edellisen kuukauden painoon ja vyötärönympärysmitan lukemaan mitkä on tehty samalla tavalla mitattuna.Pelkkä vaakalukema ei kerro totuuta,ihminen voi jopa laihtua,vaikka painolukema olisi kasvanut,jos lihasmassa on kasvanut.
        Rasvan laihtuminen tapahtuu vain alhaisilla 900 kalorin päivillä,liikunta ei yhtään laihduta,se vain lisää aineenvaihduntaa,peruskalorin kulutus kasvaa jonkin verran ja saa syödä enemmän

        -Vatsarasvan voi mitata rullamitallakin,jos ei ole rasvanmittauspihtejä.Puristaa sormilla vatsan paksuinta kohtaa,ja mittaa välin rullamitalla,ja merkkaa sen ruokapäiväkirjaan.

        "jäätelö,karkit yms.kerää kaikki karkkipaperit,"

        Tässä kohtaa repesin nauruun ja kun kerroit vielä pihtimitata ja rullamitasta niin olin tukehtua koska ei kukaan voi olla noin seko!!! Kerää karkkipaperit???? 😂 Miksi kukaan on niin kahjo että syö karkkia ja jäätelöä niin paljo vieläpä laihdutuskuurilla että papereitakin on kaikki paikat täynnä???? Olet siis joku palstapelle 🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin tiukka dietti toimi.Karkkia ja pullaakin välillä vähän syödä.
        Kuukauden laihduttamisen jälkeen keho menee säästöliekille,hiilihydraatteja pitää syödä jonkin aikaa enemmän,että keho alkaa taas toimimaan normaalisti,sitten sama uudestaan,ensimmäisellä viikolla laihtuu yleensä jo 4 kg,sitten 1 kg viikossa.

        Nämä ketojutut ja rasvakahvijutut on täyttä valetta.Parasta laihdutusruokaa on hiilihydraattipitoinen ruoka millä jaksaa kuluttaa kaloreita.

        "Ei niin tiukka dietti toimi.Karkkia ja pullaakin välillä vähän syödä."

        Mitä jos ei kaipaa karkkia ja pullaa eikä syö niitä muutenkaan ikinä? Pitääkö alkaa sitten laihdutuskuurilla syömään? 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilihydraattipitoinen diettikin on vähähiilihydraattinen,kun ruokaa syödään vähän eli 900-1000 kal päivässä.
        Vähähiilhydraattinen dietti poistaa lyhyessä ajassa enimmäkseen nestettä,on siinä tietysti rasvaakin,mutta samaan tulokseen pääsee normaalilla paremman makuisella hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla.

        "Vähähiilhydraattinen dietti poistaa lyhyessä ajassa enimmäkseen nestettä,on siinä tietysti rasvaakin,mutta samaan tulokseen pääsee normaalilla paremman makuisella hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla."

        Ei kai hiilihydraattipitoinen ole synonyymi parempimakuisuudelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vähähiilhydraattinen dietti poistaa lyhyessä ajassa enimmäkseen nestettä,on siinä tietysti rasvaakin,mutta samaan tulokseen pääsee normaalilla paremman makuisella hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla."

        Ei kai hiilihydraattipitoinen ole synonyymi parempimakuisuudelle?

        Nesteen poistuminen on hyväksi. Sydämen ja keuhkojen työ helpottuu. Vähähiilarinen on siinäkin niin hyvä. Olo kevenee jo siinä kun neste poistuu. Myös nivelet liikkuu paremmin.


    • Anonyymi

      Tutkimusnäyttö viittaa siihen, että paras laihdutustulos liittyy ruokavaliomalliin, jossa kaloriköyhiä ruokia syödään paljon ja monipuolisesti ja samanaikaisesti kaloritiheitä ruokia syödään vain vähän ja yksipuolisesti.
      Hyvällä laihdutusruokavaliolla ruoka on kevyttä, mutta sitä syödään määrällisesti todella paljon.

    • Anonyymi

      Onko tämä se pilailija aloituksessa? Jos on tosissaan niin on tosi paha häiriö. Ja vielä selittää että se on normaalia kun syö kuten hän itse.... 6000.kcal... Ja nuo selitykset että kaikki syö karkkia ja pullaa ja niitä mistä paappa on oikeasti riippuvainen.

      Kuka uskoo että on vain sentti jäljellä ja paino 60 😳 260 ennemmin. Onhan sitä varaa haukkua muita läskiksi...

      • Anonyymi

        Paksukainen on eri asia kuin läski. Läski on haukkumasana, kun taas paksukainen on hellittelynimi niin kuin pullukkakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paksukainen on eri asia kuin läski. Läski on haukkumasana, kun taas paksukainen on hellittelynimi niin kuin pullukkakin.

        Minä käytän muista hellittelynimeä mulukku. Se on kans ihan hyväntahtoinen hellittelynimi. Minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän muista hellittelynimeä mulukku. Se on kans ihan hyväntahtoinen hellittelynimi. Minusta.

        Ja kun katsot peiliin, niin sieltähän se virnistää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun katsot peiliin, niin sieltähän se virnistää...

        Hei, mitä mulukku, kiva kun vastasit. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun katsot peiliin, niin sieltähän se virnistää...

        "Ja kun katsot peiliin, niin sieltähän se virnistää..."

        Mitä paksukaine(n sinä sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paksukainen on eri asia kuin läski. Läski on haukkumasana, kun taas paksukainen on hellittelynimi niin kuin pullukkakin.

        "Paksukainen on eri asia kuin läski.

        Mulukku on kans eri asia kuin kulli. Kun haluan olla ystävällinen jollekin niin sanon mitäs mulukku.


    • Anonyymi

      "Nämä ylimääräiset pullat tulee yleensä vielä karkkien ja muun päälle joten kalorit nousee liian suureksi ja lihoo."

      Sinulla ehkä on ongelma. Normaali ihminen ei taida vetää munkkia ja karkkia pötköön jos ei ole jotain häiriötä. Alkaa oksettaa moinen sokerin määrä.

    • Anonyymi

      Herkuttelulla ei laihdu. Laihtuakseen on oltava valmis tuntemaan nälkää. Herkut pois, iltasyömiset pois, syö vain pitääksesi nälkä loitolla, niin laihtuu. Lisäksi liikuntaa paljon, kestävyys- ja lihaskunto treenejä. Motivaation on oltava luja. Valokuva hoikilta ajoilta jääkaapin ovessa voi olla kannustin. Ennenmuinoin neuvottiin raskaana olevia naisia napsimaan ruutunäkkileivän ruutuja, jos oli nälkä. Kyseistä näkkileipää ei nykyään ole, mutta jotain vastaavaa on. Pikku napsiminen pahimpaan nälkään voi riittää.

      • Anonyymi

        "Ennenmuinoin neuvottiin raskaana olevia naisia napsimaan ruutunäkkileivän ruutuja, jos oli nälkä. Kyseistä näkkileipää ei nykyään ole, mutta jotain vastaavaa on. Pikku napsiminen pahimpaan nälkään voi riittää."

        Ennen muinoin oli myös lapsi- ja äitikuolleisuus vähän eri tasolla mitä nykyään. Kasvava sikiö on uusi ihminen, ja ottaa äidin elimistöstä uuden kehon rakentamiseen, ja äiti tarvitsee siksi vähän enemmän kuin ruutunäkkileivän ruutuja ettei oman kehon toiminta häiriinny.

        T kn


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe