Kokemuksia??

Anonyymi

Onko täällä kukaan käyttänyt Ukko.fi:n palveluksia? Elikkäs työllistät itsesi ja palkka ym. hoituu Ukko.fi kautta?

22

755

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Kiitos linkistä!

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta.

Oli näemmä eka kiitos liikaa, kun ylläpito poisti.

• Anonyymi

Eikös nämä Eezy, Ukko, yms ole yrityksiä, jotka toimivat laskutuspalveluna, etkä siten ole missään työsuhteessa tällaisiin, vaan- yrittäjä. Eli et saa palkkaa, vaan sen osuuden mikä laskutuspalvelun hoitamien juttujen ja myös sen kulujen jälkeen jää. Sekin osuus jäisi itsellesi, kun hoitaisit itse ne maksut mitä kuuluu yrittäjän hoitaa. luulisi tuon olevan selvää, ettei mikään taho hoida ilmaiseksi noita pakollisia- alvitilitykset. Ennakot, eläkemaksut sun muu vastaava.
      Miten ihmeessä ihmiset sekoittavat nykyään temppuhommat palkkatyöksi, ja jopa yrittäjyyden?
      Mikään ihmekään että tarvitaan työttömiä opettaa a, niinkuin a ja ö on vasta lopuksi, kun on näin huonoa tietämystä. Jos tekisin keikkaa omaan lukuun, en maksaisi kuin tilitoimiston kulut. Kyllä ne ihan maalaisjärjellä osaa laskea alvit ja maksaa ne minne kuuluu, samoin eläkevakuutus, samoin ennakkoverot.

• Anonyymi

Tuo systeemi helpottaisi siten, ettei itse tarvitsi huolehtia noista menoista, mitä kaikkea pitää palkasta ottaa. Ukko.fi velottaa itselleen siis 5% palkkatulosta. Teen laskun heille ja he laskuttaa sitten sitä asiakastani.

Pienenä lisätulona olisin siis halunnut tehdä työtä. Ukko.fi kautta minun ei tarvisi olla itse firmanpitäjänä tai laittaa toiminimeä.

Nyt kuitenkin luin, että 2016 herrat ovat päättäneet, että myös tällä systeemillä on yrittäjä ja se tarkoittaa sitä, että ei varmaankaan saa enää ansiosidonnaista pienen lisätulon lisäksi.
        Ole tässä sitten aktiivinen ja yritä työllistää itsesi.

• Anonyymi

Käytin muutama vuosi sitten, kun olin opiskelija enkä työtön. Eikä siis ollut riskiä siitä, että mut katsotaan yrittäjäksi. Summa oli pieni, jotai 300€ ja päälle km-korvaukset.

• Anonyymi

Luin tuolta, että hallitus oli 2016 muuttanut tuon asian, että katsotaan yrittäjiksi. Mm. Ukko.fi oli yrittänyt saada tuon asian niin, ettei luettaisi yrittäjäksi, mutta ei onnistunut.
        Olin ajatellut työllistää tuolla systeemillä itselleni osapäivätyön, kun terveys ei enää kestä kokopäivätyötä. Taisi jäädä haaveeksi.

• Anonyymi

Eli ukko.fi laskuttaa asiakastasi puolestasi heidän palvelussa olevan laskun luontisysteemin avulla. He maksavat ennakonpidätykset ja ALV:t puolestasi mutta YEL jää sinun itsesi maksettavaksi, joka pohjautuu annettuun vuosituloarvioon. Eli maksat vähintään YEL:n miminin (n. 180 € / kk) jos tienaat sen vähän vajaa 8000 vuodessa kuten oikea yrittäjä. Ukko.fi-palvelun käyttäjät katsotaan yrittäjiksi jos TE-keskus katso toiminnan päätoimiseksi muuten ei.

• Anonyymi

Lisäys YEL on iso riksi jos luuloissasi laitat vaikka vuoden tuloarvioksi 8000 € tai yli niin silloin napsahtaa YEL-laskut ja jos et tienaakkaan niin paljon että ees YEL-raja rikkoutuisi niin tulee tappiota ja paljon.

• Anonyymi

Eli kannattaa luovuttaa suosiolla.

• Anonyymi

Juu jos tulot olisivatkin sen YEL-rajan yli niin jos rahaa ei tule joka kk niin on se hankalaa kun pitää maksaa minimissä se n. 180 € / kk vaikkakin YEL:n voi maksaa esim. 3 erässä mutta isommissa sellaisissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu jos tulot olisivatkin sen YEL-rajan yli niin jos rahaa ei tule joka kk niin on se hankalaa kun pitää maksaa minimissä se n. 180 € / kk vaikkakin YEL:n voi maksaa esim. 3 erässä mutta isommissa sellaisissa.

Noita menoja ja kuluja kun katsoo, niin kannattamattomaksi menee.

• Anonyymi

Joku ministeri kehuskeli, että tekemätöntä työtä kyllä on. Oikeassa on, mutta miksi se itsensä työllistäminen on tehty niin hiton vaikeaksi?????

• Anonyymi

Jos maksat Työosuuskunnan jäsenyyden ja osuuspääoman et ole yrittäjä ja osuuskunta maksaa puolestsi ALV:t, ennakonpidätykset ja TyEL:in. Et ole siis yrittäjä jos työosuukunta on nk. vastuulisen työnsntajan statuksen saanut eli siinä on työn johto. Työosuuskunta on ihan eriasia kuin laskutuspalvelu, joka voi muuten olla sitten vaikka Oykin.

• Anonyymi

Lisäys: Itse olin kerran erään työosuuskunnan jäsen ja laskutin 6 kk aikana n. 15000 € ja ostin itselle näillä rahoilla fiman piikkiin Adoben kaikki ohjelmat, että saatoin jatkaa omaa bisnestä. Ja loput rahat nostin palkkana ja sovitettupäiväraha juoksi kokoajalta.

• Anonyymi

Lisäys 2: Työosuuskunnan kautta tehty itsensä vuokraaminen asiakkaille pitkillä soppareilla on varsin kannattavaa touhua koska yleinen tuntihinta on 50 € ALV 24 % eli koska kuukaudessa on 160 tuntia niin se tekee 8000 € bruttotulot josta maksetaan ennakonpidätykset, osuuskunnan % palkkio, SOTU, ja TyEL.

• Anonyymi

Mistähän tämmönen osuuskunta sitten löytyy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistähän tämmönen osuuskunta sitten löytyy?

https://pellervo.fi/ Täällä niistä pitsäs olla lista ja itse olen Työosuuskunta Innetin jäsen: http://www.innetti.com/ Ja jäsen maksu osuuspääomamaksu on aika pieni joten työömän pitäisi pystyä se maksamaan.

• Anonyymi

Näihin eezyihin ja ukkoihin kuulumista nimitettiin vielä joku vuosi sitten osuuskunnille työskentelyksi. Se katsottiin palkkatyöhön verrattavaksi. Sitten olikohan se 2013 tai 2014 havaittiin, että ei kannata kadehtia työttömältä osa-aikatyöntekijältä hänen tulojaan ja mahdollisuuttaan päästä vähitellen yrittäjäksi tällä pehmeämmällä tavalla; ja tämä 'porsaanreikä' tukittiin ja osuuskuntia alettiin kutsua laskutuspalveluiksi ja niille työskenteleviä yrittäjiksi. Näin saatiin suurin osa työttömistä takaisin ruotuun pyörittelemään peukaloitaan kuntouttavissa toimenpiteissä.

Ja näin estetään ihmisiä työllistämästä itseään. Se on hyvin tärkeää. Itselle työskentely ja kaikki pienimuotoinen yrittäminen ovat vapaan maan vapaiden kansalaisten toimintaa, eikä sitä saa enää koskaan sallia Suomeen. Täällä pitää kaikkien elää tulonsiirroilla ja tukiaisilla ja kumartaa syvään hallitsijoidensa edessä..

• Anonyymi

Tuollaiset Ukko.fin kaltaiset olisivat olleet todella sopivia ihmisille, jotka eivät enää kykene tekemään työtään kokopäiväisesti. Voisi ottaa työtunteja oman jaksamisen ja voinnin mukaan.
        Kai se nyt olisi parempi jotain edes tehdä, kin vain pyöritellä peukaloitaan.
        Te-toimisto ehdotti juuri Ukko.fin kaltaista toimintaa, vaan eipä sitten osanneet kertoa, että sinusta tulee yrittäjä ja sitä myöten t-korvaus loppuu.

• Anonyymi

Miksi syttää mitän tahoa tästä normaalista päätelmästä, joka on tehty, että laskutuspalvelu ei ole työnantaja. Ja toden totta: kun myyt itse oman työpanoksesi, olet yrittäjä- ei siitä pääse mihinkään. Kun ensin on joko suullinen, tai jo kirjallinen työsopimus, jossa olet työntekijä, ja se työnantajasi hommaa sinulle työn, ollaan siinä normaalissa työelämäkuviossa.
      Mutta miksi ihmeessä? Ihmiset maksavat yhä laskutuspalveluille. Se ei millään tavalla edistä yrittäjän vaurastumista.
      Jokin 5,6, tai 7 % pois tuloksesta on iso asia etenkin aloittelevalle yrittäjälle, ja ensimmäinen vuosi voi kaataa koko homman jatkumisen, jos rahaa yrityksen pakollisiin kuluihin, ja yrittäjän arkielämään, ei tulekaan riittävästi.

• Anonyymi

Kun ei enää ole nuori ja ala on muuttunut, niin ainoa keino olisi työllistää itse itsensä kyseisellä työllä. Firmoilla on vaatimuksia, joita ei täytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      56
      3857
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2261
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2144
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1731
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1562
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      80
      1457
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1186
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1153
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1125
    Aihe