Veitsi vai sakset kerrosleikkuuseen?

Neuvoton

Minulla on olkapäitten yli ulottuvat tasapitkät hiukset, jotka ystäväni yleensä tasaa latvasta.

Nyt haluaisin mennä jonnekin kampaajalle leikkuuttamaan hiukset kerroksittain.

Kuulin kuitenkin kauhujuttuja siitä, miten veitsellä "repiminen" vahingoittaa hiuksia; tulee valkoisia päitä ja latvat haaroittuvat.

Pitääkö paikkansa? Näyttääkö lopputulos erilaiselta, jos pätkiminen tehdään saksilla?

11

4809

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veitsellä leikatut hiukset

Terävällä veitsellä leikatut hiukset eivät kärsi.Pahempaa on tylsät sakset hiuksille! Kaikki kampaajat eivät osaa veitsitekniikkaa.Veitsellä tulee kauniimpi jälki,mielestäni.

Älä usko kauhujuttuja.

• fifi

että kun menet kunnon kampaamoon siellä
      homma osataan.Leikataan hiukset sitte veitsellä tai saksilla.
      Itseltäni leikattiin saksilla ja tulokseen olen kyllä tosi tyytyväinen.
      Tuskinpa siellä kampaamossa kauhean tylsiä saksia on.

• kampaaja

Anna kampaajan itse päättää tekniikat, esitä vain toivomuksesi lopputuloksesta. Ethän muuttofirmaankaan anna toivomusta muuttoauton merkistä, kulkeeko se bensalla vai dieselillä.., pääasia, että homma tulee kunnolla hoidettua!
      Itse leikkaan kerrostettuja malleja niin veitsellä, kuin saksillakin, riippuen aivan hiuslaadusta ja paksuudesta ym.
      Enkä jaksa uskoa, että yksikään amattilainen käyttää tylsiä työvälineitä...

• asiakas

Enpä suuremmin mitään huomannut, mutta kampaaja kiroili leikatessaan tylsiä saksia ja manasi ettei teroittajaa ole näkynyt.Välillä hiukset ikäänkuin tarttuivat kiinni,ja välillä joutui "renksottamaan" että leikkautui.

• z.a.r.a

mulla olkapään yli hiukset.leikattu kummallakin tavalla.veitsellä otettiin taannoin latvasta n.10cm,tuloksena sain ihan kivan "pöyhkeän" latvarajauksen.veitsellä otettaessa latvat eivät samalla tavalla pöyhkeenny ja taivu.Riippuu vähän hiuksen taipuisuudesta ja suoruudesta,kumpaa käyttää.Varsinaisen kerrostuksen mulle on tehty aina veitsellä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ns. päälimmäisen kerroksen hiukset on korvan yläreunan korkeudella,siitä alaspäin latvoihin kerroksittain.

• babouh

Kyllä vaittellä leikkaaminen hieman hiusta vauriouttaa...Ja jos kauheen paljon veittellä ohennetaan nii hius haarottuu helpommina ja menee takkuun...Ihan omakohtasia kokemuksia löytyy...Ja kampaajat (monikin) sanonu samaa...Siis jos kauheesti lähtee sillä vaittelä ohentaa...Mut jos hieman sieltä täältä nii ei haittaa...

• Kampaajatäti

Ei pidä paikkaansa! Terävät leikkaustarvikkeet eivät vaurioita hiuksia!!! Veitsenheiluttelu ei vaan kaikilta luonnu.

• anna
        Kampaajatäti kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa! Terävät leikkaustarvikkeet eivät vaurioita hiuksia!!! Veitsenheiluttelu ei vaan kaikilta luonnu.

Oon kyllä huomannu, että kaikki kampaajat ei todellakaan osaa käyttää sitä veistä! Mun vakiokampaaja leikkaa mun hiukset yleensä sillein reilusti repimällä sillä veitsellä ja ohentaa hiukset kunnolla. Mun hiukset on aina ihan pakko ohentaa, koska muuten ne roikkuu raskaan ja ruman näkösenä pitkin päätä. Oon siis ollu tosi tyytyväinen tähän mun vakiokampaajan tekemään jälkeen, mutta viimeks kävin toisella kampaajalla, eikä se osannu ollenkaan käyttää sitä veistä. Se sahas mulle semmosen melkein tasapitkän mallin, eikä ilmeisesti edes ohentanu ollenkaan, kun ei ilmeisesti osannu. Sitäpaitsi mun takatukassa on vieläpä luonnonkiharaa, joten hiukset taipuu takaa ihan omituisesti.. Pitää kai mennä kohta taas kampaajalle, vaikka edellisestä kerrasta on vasta 2 viikkoa, ja tällä kertaa sille mun vakkarikampaajalle, että saan tän tukan kuntoon!

• kokemus puhuu

Itelläni on leikattu hyvin usein veitsellä hiukset, kun sanoo kampaajalle että kerroksittain. Hiukset menivät ajan kanssa huonoon kuntoon ja jouduin leikkaa hiukset todella lyhyiksi (inhoan huonokuntoisia hiuksia!!!)No siis joka tapauksessa edellisellä kerralla uusi kampaaja kertoi, että kun veitsellä leikataan, niin sitä voi verrata tikun vuolemiseen. Eli hius ohenee viistomaisesti ja näin ollen myös kihartuu. Eli jos sinulla on vähänkin kiharaan taipuvat hiukset niin kannattaa kyllä saksilla leikkauttaa. Tämä kyseinen kampaaja sanoi, että veitsellä leikataan senkin vuoksi enemmän, koska se on nopeampaa ja helpompaa. Itse huomasin, että nyt saksilla leikkaamisen jälkeen hiukset on pysynyt todella hyvässä kunnossa ja SUORINA :)
      Mutta makuasia.

• Neuvoton

Kiitos vastauksista!
        Ihan hyviä näkökulmia tuli esiin. =)

Minulla tosiaankin on hieman luonnonkiharaan taipuvaiset hiukset, joten pyydän saksikäsittelyä.
        Sen puolesta puhuu sekin, kun en ole kampaajilla ennemmin käynyt. En siis etukäteen tiedä, miten taitava ja hyväkuntoiset välineet omistava ko. ammattilainen on.

• ....

Itse en suosittele veitsellä tehtävää kerrostusta pitkiin hiuksiin,jos aiot niitä vielä kasvattaa,koska se saattaa haaroittaa hiusta.Lyhyeen tukkaan veitsi on taas parempi "repimisessä" ku sakset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2273
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      304
      1234
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe