Tiedän että laihdutuksen aikana alkoholijuomien nauttiminen ei ole suositeltavaa, mutta kuitenkin mikä olisi sellainen alkoholijuoma joka sisältää vähiten kaloreita ? en ole mikään suurjuoppo mutta tykkään juhlia silloin tällöin vkonloppuisin ja ja ainut ongelma laihdutuksen aikana on kietäytyä ystävien kanssa juhlimisesta! kuinka suuri vaikutus alkoholilla on laihdutuksessa?kiitos kaikille etukäteen!
alkoholi ja laihdutus
15
2155
Vastaukset
- meikäläinen
valkkarissa vissiin vähiten (?) painonvartijoiden mukaan pisteitä... (korjatkaa jos olen väärässä) Viinassa ihan sikana, niinkuin myös bisset ym. sidukat pois pois! Alkoholi ja laihdutus eivät vaan mitenkään sovi yhteen! =/ Itse juon normaalisti joka viikonloppu ja nyt edessä on eka perjantai ilman viinaa varmaan vuosituhansiin =D Tällä kertaa olen tosissani laihdutuksen kanssa, enkä ota viinaa nyt vähää aikaa. Tippuhan tapolan merviltäkin paino parikyt kiloa kun joutu 'pakkolomalle' viinasta (matista). Mutta valkoviiniä siis, jos on pakko juoda =)
- kohtalotoveri
erikseen luokiteltu vähärasvaisimmat alkoholit joita oli mm. gin tonic, gini lonkku jne...mut eipä ne tietenkää hyvää kropalle tee...
- pullo
Painonvartijoiden pisteiden mukaan voi juoda 2 punkkupulloa ja syödä kevyen aterian. Kannattaa syödä juuri ennen juomista ja paastota siihen asti. Punkkupullossa on 9p ja se on parempaa kuin valkkari.Valkkarin pitäisi olla kuivaa ja se on pahaa...
- Anneli
Finelin mukaan kuivassa valkkarissa on 67 kcal/100g(=1 dl kaiketi?). Gin Tonicissa on vaan 28 kcal/100g. Light-siidereissä on yleensä 30 kcal/dl, keskioluessa n.40 kcal/dl. Vaihtelee hieman merkeittäin. Valmistajien kotisivuilta löytyy tarkemmat tiedot, esim. www.koff.fi, www.hartwall.fi ja www.olvi.fi
- laura
Alkoholi ei sovi laihdutukseen. Oikeastaan se on hyvä, koska innokkaana bailaajana olen joutunut "katkaisuhoitoon" laihdutuksen takia. Reilun viikon päästä annan itselleni luvan bailata, ja aion juoda kuivaa valkoviiniä ja gin tonic-drinksuja -ne ovat vähäkalorisimmat juomat tietoni mukaan.
Alkoholissa suurin ongelma on se, että elimistö ei käytä muita ravintoaineita energianlähteenään ennen kuin on polttanut kaiken alkoholin pois (ja alkoholi palaa hitaasti eikä sen palamisnopeuteen voi vaikuttaa). Siksi esim. baari-illan jälkeinen pizza/hampurilainen tai seuraavan aamun krapulaherkut jämähtävät erityisen tiukkaan kroppaan.
Alkoholipitoisen illan jälkeen myös paino näyttää usein harhaanjohtavan vähän, sillä alkoholi poistaa hetkellisesti kehosta todella runsaasti nesteitä. - ikuinen laiduttaja
jos kuivasta tykkää, niin rutikuiva valkkari pitkään lasiin ja sekaan vichy vettä. Kestää pidempään juoda ja ei muutenkaan oo niin häävin hyvää että kehtais paljon juoda.
- tavoitteena -30kg
Mä olen lisännyt valkkariin Sprite Light-limua, niin siitä tulee sitä makeutta lisää ja on ihan juotavaa.
- tyttö20
Itse käyn viihteellä joka perjantai, usein myös lauantaisin, eli todella usein. Juomatottumuksiani en ole muuttanut yhtään eli juon olutta, siideriä, lonkeroa... ihan mitä vaan ja aika paljonkin.
Silti olen laihtunut 5 kg n.2 kuukaudessa, koska muuten olen alkanut syömään ainoastaan terveellisesti ja vähän. Nyt olen 166/53. :D- hei
uusimmissa light-siidereissä on muuten vain 25 kcal/dl! Eli 0,5 l pullossa vain 125 kaloria. Fizzillä ihan kivan makuisia, etenkin vanilja. Eivät maistu paljon, siis laimean makuisia, monet light-siiderit liian makeita mielestäni.
- juhlin usein
Oon laihtunut vuoden vaihteen jälkeen yli kahdeksan kiloa ja kuitenkin juhlimisessa en katso mitä juon, ainoastaan syön terveellisemmin ja liikun paljon.Ja ei ole mitään pikkumääriä olutta, siideriä, paukkuja ym. mitä pystyn illan aikana juomaan...Syömistä oon kyllä juomisen aikana ja sen jälkeen vähentänyt, eli ei naposteltavia, eikä baarin jälkeen grillille tai pizzalle.ja muutenkin bilepäivänä syön vähemmän..et silleen.
- ?????
Tonic- vedessä on 35 kcal/dl!!! Sehän on ihan sikana ku ei siinä oo ees viä alkoholia mukana!
Tietääks kukaan et paljonko kaloreita on desissä sweppes-caribbesia? Kun en mistään löytäny.. Kiitos. - mamma
jeps!mä painan 93.kg ja 158.pitkä eli reilusti on ylipainoo.ite tykkään juoda olutta ja kirkkaita joka vkl,mutta esim.karkkeja ja sipsejä en syö juuri ollenkaan hyvin harvoin.nyt pitäisi alottaa laihdutus ja tiputtaa ainakin 35.kg pois.mitä mieltä ootte tosta oluesta ja kirkkaista pitäiskö ne jättää kokonaan pois?on toi itsekuri vähän heikoissa kantimissa.
- jättää
Siis ehdottomasti kannattaa jättää alkoholi kokonaan pois jos laihduttaa. Varsinkin jos ylipainoa on reilusti.
Alkoholi lisää ruokahalua, ja kun se lisäksi vähentää estoja, niin dieetti kaatuu liian helposti. - jemina
Mä oon myös laihtunut, vaikka biletänkin. En juo aina, mutta silloin tällöin otan valkkaria, olutta tai lonkkua..ym. Mä en syö paljoa ennen bieltystä, enkä sen jälkeen. Uskoisin että ne alkoholin tuomat kilot tulee niistä syömisistä, kun joillekin iskee nälkä, kun ne juo. Ja sitten mennään grillille. Mä en koskaan käy grillillä, enkä syö kotona sitten yöllä mitään. Seuraava päivä menee tosi vähällä syömisellä. Kokeilkaa, ette liho!
- Ninni
Jos on vaikea pitää itsekuria niin kannattaa ehdottomasti ainakin olut jättää mielumin kokonaan pois ja jos on pakko juoda niin juo kirkkaat kirkkaina niin huomaat kyllä ettet voi paljoa juoda niin oho missäs kunnossa sitä ollaankaan ja suosittelen todella sitten, että liikut ja syöt vähemmän niin kyllä se siitä :) Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk51264Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.1681183Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1021045Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast470987- 131884
Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria
Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt271879Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.71874Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.64786Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan45773Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää395753