Toyota käyttää kansainvälisesti tunnustettu prosessia nimeltään elinkaariarviointi (Lifecycle Assessment). Minkä tahansa ajoneuvon elinkaaren aikana päästöt, jotka ovat syntyneet ajoneuvolla ajamisen seurauksena, ovat noin 90% kokonaispäästöistä. Valmistus, logistiikka, romutus sekä kierrätys tuovat loput noin 10% päästöistä. Tästä syystä teknologia, joka säästää polttoainetta säästää myös päästöjä. Joten Toyotan täyshybridit ovat elinkaarensa aikana ympäristöystävällisempiä kuin bensiini/diesel -verrokkinsa.
Miksi alempana on otsikko jossa valehdellaan?
Hybridiauto on erittäin ympäristöystävällinen
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Akkujen valmistus ei ole ongelmatonta. On esitetty, että täyssähköautojen akkujen valmistuksen päästöt vastaavat jopa 100tkm ajoa polttomoottoriautolla.
"Raikas" tapa analysoida autojen sähköistymistä, on verrata saavutettavaa ilmastopäästöhyötyä akkujen nettokokoon. Tällä menetelmällä, kevythybridit ja täyshybridit hakkaavat ladattavat hybridit ja sähköautot mennen tullen akuuttina päästövähennysmenetelmänä. Toki tämäkään analyysi ei ole mitenkään täydellinen, saatika lopullinen totuus, mutta ajatuksia herättävä.
Analyysin suorittaneen kaupallisen tahon julkaisu:
https://www.emissionsanalytics.com/news/hybrids-are-better
"Tekniikan taso" - Anonyymi
"Maailman suurimman autonvalmistajan Toyotan vuonna 2004 julkaiseman tutkimuksen mukaan noin 28 prosenttia kaikesta uuden polttomoottoriauton tuottamasta hiilidioksidipäästöstä aiheutuu auton valmistuksesta ja kuljetuksesta tehtaalta asiakkaalle. Miltei kolmasosa auton elinkaaren päästöistä siis aiheutuu itse auton valmistamisesta, ei sen käytöstä!"
- Anonyymi
Miljoonia nippeleitä värkätään tuhansissa hikipajoissa ja energiaa palaa taivaan tuuliin!
- Anonyymi
Akkujen vaihto n. 3 - 4 vuoden välein!
Kalliita nuo akut: https://www.taloustaito.fi/vapaalla/sahkoautojen-akuissa-hammentavat-hintaerot/- Anonyymi
Mistä väite 3 - 4 vuoden vaihtovälistä on peräsin? Tässä vaihdetaan hybridiakku 270 tuhatta ajettuun 2007-vuosimallin Priukseen kotona tavallisilla käsityökaluilla.
https://www.youtube.com/watch?v=Q3RCdrh666w - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä väite 3 - 4 vuoden vaihtovälistä on peräsin? Tässä vaihdetaan hybridiakku 270 tuhatta ajettuun 2007-vuosimallin Priukseen kotona tavallisilla käsityökaluilla.
https://www.youtube.com/watch?v=Q3RCdrh666wAkku kestää n. 1 000 latausta tyhjästä täyteen; laske siitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akku kestää n. 1 000 latausta tyhjästä täyteen; laske siitä!
Ovatpa autonvalmistajat tyhmiä kun myöntävät akustoille kahdeksan vuoden takuita. Pitäisiköhän jonkun kertoa heille että joka autoon pitää takuuna laittaa pari akustoa?
...tosin jostain syystä oman autoni akusto ei ole kuuden vuoden ja 100tkm:n aikana ymmärtänyt heiketä miksikään. Samat kilometrit se kulkee sähköllä kuin uutenakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akku kestää n. 1 000 latausta tyhjästä täyteen; laske siitä!
Pakko taas vähän kommentoida pitkästä aikaa. Minun autoni alkaa olla 10 vuotta vanha ja 200 tkm ajettu. Viime talvena teetin siihen ns. hybridi-checkin jossa todettiin akkujen olevan vielä täydessä käyttökunnossa. En noista latauksista tiedä kun autoni lataa ja purkaa vuorotellen akkujaan sekuntitahtiin. Se täytyy vielä ottaa huomioon että akut ovat NiMh-akkuja eivätkä palonarkoja Litium-akkuja. Ja sekin vielä että mikäli autostani jokin kenno menee loppuun, uuttavastaavan moduulin saa tilalle muutamalla kympillä. Terveisin GS450h_rules.
- Anonyymi
Onko elinkaarianalyysi prosessi?
- Anonyymi
Vaikka Toyotan moottori ajaessa puhdistaisi ilmaa niin valitsen jotain muuta.
- Anonyymi
Niin ja CO2-päästöt 0 g/km!
- Anonyymi
Tuollainen 100% bensalla liikkuva peli on niin passe ympäristöä ajattelevan kannalta. Sähköauto on tätä päivää.
- Anonyymi
Siipiveikkoja hybrideillä.
Köyhemmät maksavat polttoaineveroillaan rikkaiden hybridit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siipiveikkoja hybrideillä.
Köyhemmät maksavat polttoaineveroillaan rikkaiden hybridit.Hybridit eivät saa mitään verovaroista. Sähköautot saavat.
- Anonyymi
Hybridien autovero on keinotekoisen matala, koska verotuksen perustana käytettävä CO2- päästö lasketaan olettanalla todellista suurempi osuus ajosta sähköllä tapahtuvaksi.
Onko esim. joku yli 2 tonnia painava hybridivolvo muka jollain perusteella ekologinen kulkuneuvo?
- Anonyymi
Eikä lataus maksa mitään!
- Anonyymi
Bensan hinta nousee taas. Sähköllä ajaa viisi kertaa halvemmalla kuin bensalla jo nyt. Tämä hinnankorotus bensassa lisää eroa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1701844Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671656Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761434En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1331336- 481264
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1101017- 173987
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke192840Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60774Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja43734