Ystävä vuosien takaa

Anonyymi

Hei. Olen ulkomailla vakituisesti asuva aikuinen nainen, ja olen vuosien mittaan usein miettinyt erästä hyvää ystävää joka katosi elämästäni yllättäen.
Olimme vähän päälle parikymppisiä kumpikin, ja asuin silloin vielä Suomessa. Olimme todella läheiset, mutta hänellä oli eräänlaista päihdeongelmaa johon sai apua ja pääsikin hyvin kuiville. Ei alko- vaan pilleriongelma.
Eräänä viikonloppuna meille tuli pientä sanomista. Asuimme eri paikkakunnilla ja hän oli luonani viikonloppua viettämässä. Meille tuli minun mielestäni pientä erimielisyyttä, mutta hän otti sen paljon raskaammin ja lähti sanaa sanomatta.
Sen jälkeen en tästä ihmisestä kuullut mitään, vaikka yritin kysellä eräältä yhteiseltä tuttavaltammekin jonka kanssa hän myös oli läheinen. Ei tiennyt mitään.
En saanut häneen enää millään tavalla yhteyttä, ja olin huolissani sillä arvelin sortuiko taas.
Sitten tuli ulkomaille muutto, perheen perustaminen, työelämä. Elämä täällä toisessa maassa vei aikani ja ajatukseni, mutta silloin tällöin tämä ystävä nousi mieleen ja se, mitä hänelle tapahtui. Mietinkin nyt, miten voisin selvittää hänen osoitteensa? Ajattelin lähestyä vaikka postikortilla ensin, en halua tunkeilla jos hän ei halua yhteyttä. Mutta kun en tiedä miten hänen yhteystietonsa Suomesta saisin? Tietääkö kukaan miten voisin toimia?
Olisin kiitollinen neuvoista!

2

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän tuo ole sinun ystäväsi, minä muutin ulkomaille mun rakkaat ystävät ovat edelleen yhtä läheisiä minulle soittellaan, laittavat kuvia välillä lapsien kasvusta ja jos jotain isoa tapahtuu olen ensimmäinen jolle kerrotaan uutinen. Se on rakkautta 🥰, oikeiden ystävien kanssa on helppo olla. Ei riitoja ei kinastelua...hanki oikea ystävä!

• Anonyymi

Nykyään on helppo ottaa yhteys vaikka Facebookin kautta. Mutta siellä kannattaa pitää kaveruutta myös kysymällä kaverin kuulumisia ja kertomalla omiaan. Itsellä on joskus mielessä samanlaisia juttuja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe