Isoista haukikaloista kannattaa tehdä kalapihvejä/pullia, niin minä tein ja pakastan osan valmiista tuotteesta itselleni, ja noin puolet lahjoitan muille.
Kalapihvejä käytän hampurilaisiin tai salaatien kanssa pääruokana ja itse tehtyä majoneesia kastikkeena.
Halpaa ja hyvää, koska elokuussa salaatiaineksia saa vielä edullisesti vaikka kaupasta tai toreilta, jos ei itse ole kasvattanut niitä.
Kala tosin ei ole edullista; jos sen joutuu ostamaan, mutt pakastesei... sekin käy.
Itse kalastan tarvekalani yleensä, tällä kertaa sain hauen broidilta... hän itse piti pienemmät kalat, mutt 4 kiloinen hauki ei ole hänelle/vaimolleen mieluinen.
Kalapihvien/pullien teko ohjeita löytää netistä... joten reseptiä en liittänyt tähän mukaan.
Kalahampurilaisen söin päivälliseksi äsken ja hyvää oli... ruusunmarjateen kera.
ex-trollikka
Ei 8kg:n ahven, mutt yli 4kg hauki meni nyt lihamyllyn läpi ja maukkaiksi pihveiksi!
8
256
Vastaukset
- Anonyymi
En tykkää hauesta. En jaksa sellaista perata ne on niin isojakin. Ahventa tulee kymmenii kiloja ja oon syönyt joka toine päivä ahven fileitä. Perkaan ne ruodottomaksi ja , pyörittelen ruisjauhoissa ja paistan sitten on todella hyvää-
En tykkään kalapullista, en tosin ole pitkään aikaan kokeillut olisko mieli muuttunut. Paistetusta hauesta pidän kyllä, varvemmin sitä vaan saa.
- Anonyymi
Minä en pidä sinusta "kaskenvalehtelija".... mutta tiedän että on täällä palstalla rehellisiäkin ihmisiä, no disse ja abris ehkä ainoat :D
Sinä et ole rehellinen ikinä, herra "kaskenpolttaja" :D Anonyymi kirjoitti:
Minä en pidä sinusta "kaskenvalehtelija".... mutta tiedän että on täällä palstalla rehellisiäkin ihmisiä, no disse ja abris ehkä ainoat :D
Sinä et ole rehellinen ikinä, herra "kaskenpolttaja" :DKiitos palautteesta.
Totta kai täällä on rehellisiä ihmisiä.- Anonyymi
Niin minäkin tykkään paistetusta hauesta, mutt puolet pienemmästä minkä broidi mulle nakkas. Nelikiloinen alkaa olla jo liian kuivahko vanhus sellaisenaan paistetuna.
Uunikalana iso hauki, mausteilla ja kermalla tai setanalla uitettuna, saattaisi mennä. ( Noi mausteilla ja kermalla... silloin vanha nahkarukkanenkin saattaisi maistua hyvälle.)
Pienemmistä hauista fileroituna ja väkäruodot pois leikattuna, paistan joskus . kalapuikkoja... lohkoperunien kanssa nautin, maustan ne ainoastaan savusuolalla! (kun paistaessa jo käytän voita ja perunissa öljyä; on kylliksi rasvaa ruuassa) Anonyymi kirjoitti:
Niin minäkin tykkään paistetusta hauesta, mutt puolet pienemmästä minkä broidi mulle nakkas. Nelikiloinen alkaa olla jo liian kuivahko vanhus sellaisenaan paistetuna.
Uunikalana iso hauki, mausteilla ja kermalla tai setanalla uitettuna, saattaisi mennä. ( Noi mausteilla ja kermalla... silloin vanha nahkarukkanenkin saattaisi maistua hyvälle.)
Pienemmistä hauista fileroituna ja väkäruodot pois leikattuna, paistan joskus . kalapuikkoja... lohkoperunien kanssa nautin, maustan ne ainoastaan savusuolalla! (kun paistaessa jo käytän voita ja perunissa öljyä; on kylliksi rasvaa ruuassa)Iso hauki onkin varmasti kuiva, mutta kuten sanoit vanha rukkanenkin saattaa olla hyvää, kun maustaa hyvin ja lisää kerkaa reippanlaisesti.
Hauet, joihin itse olen törmännyt, ovat olleet sellaisia kohtuullisia. Tykkään tietty uunikalastakin, mutta ihan parasta minusta hauki on fileoituna, vehnäjauhoissa ( suola, inasti v.pippuria) kieriteltynä ja voissa paistettuna. Savusuolaa en ole kokeillut, saattaa toimia hyvinkin.
Mun penskat syö kalapullia. Itsellä vaan ei oo lihamyllyä, joten ostan ne pakasteena. Sinnehän vois sekaan pistää vaikka särkeäkin ja vst. Käyttäys pannulla tomaattimurskan ja sipurin kanssa lillumassa uunissa, niinkuin anjovista? Miltähän mahtais maistua? Vois kuvitella, että antais pulliin makua?🤔 Iso hauki ei ainakaan maistu varmaan miltään siltänään?
- Anonyymi
Aika hauskaa oli mielestäni etsiä Abrista, kun oli niin hauska juttukaveri, löysin toisenkin toisaalta...
Ihmettelin kyllä kun vähän palstalla, on puhdistunut kyllä aika hyvinkin nyt, mitä oli noin 2vkoa sitten tai kuukausikin sitten.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321