Mitenkä nestejarrut on toimineet.

Anonyymi

Vannejarrut on jo alkaneet kadota pyöristä, No ehkä niin on parempi, mutta kuitenkin epäilyttää nuo hydrauliset nestejarrut. Mitenkä putket kestää ja entä jos hankaa johonkin, niin rupeaako vuotamaan. Välttämättä en ole niin huolissani ilkivallasta. Sähköpyörää akkuineen en kyllä jättäisi julkiselle paikalle pitkäksi aikaa.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kahdessa pyörässä minulla hydrauliset jarrut ja erittäin hyvin ovat toimineet.

      Ketjuöljy spreinä niin jarrut saattaa kiljua kun öljyä on herkästi jarrulevyssäkin. No sama juttu mekaanisissa . Esimmäisessä pyörässä joutu jarrulevyjä puhisteleen mutta toisessa pyörässä olen jo osannut öljyämistä varoon eikä jarrut ole vinkunut. Suosittelen sihamanon ketjuöljyä joka on vähän hyytelömaista ja ylimääränen pyhitään paperilla pois.
      Hydrauli letkut taitaa olla aika kestäviä mutta rajansa kaikella, ainakaan ei vaijeri ruostu jumiin, ja ainahan letkun voi uusia.

    • Anonyymi

      Hydraulijarrut itsellä myös, ajan talvellakin ja toimivat kovallakin pakkasella aivan moitteettomasti. Kostealla ilmalla tosin jarrupalat eivät aivan yhtä hyvin pureudu levyihin kuin kuivalla.

      Yleisimmät huoltokohteet ovat jarrupalojen vaihto sekä jarrujärjestelmän ilmaus. Pikkuhiljaa ajan mittaan paineet häviävät jarrujärjestelmästä (kahva painuu pohjaan eivätkä jarrupalat puristu levyjä vasten) ja se pitää ilmata, kannattaa teettää huoltojen yhteydessä pyöräliikkeessä, vaihtavat palat samalla jos tarvetta. Youtubesta voit katsoa esim. "bicycle disc brake bleeding" -aiheisia opetusvideoita mikäli haluat opetella tekemään jarrujen ilmauksen itse. Suomeksikin löytynee muutama video. Uusien jarrupalojen vaihto ei ole kovin monimutkaista mutta hieman tarkempi pitää olla kuin vannejarrujen kanssa.

    • Anonyymi

      Itsellä on ollut kahdessa fillarissa shimanon hydrauliset levyjarrut.

      Kummastakin piti uutena laskea pikkusen jarrunestettä pois että levyn ja jarrupalan väliin jää riittävä käyntivälys.

      Alkusäätöjen jälkeen kumpikin on toiminut hyvin :)

    • Anonyymi

      Keskititkö jarrusatulan ennen kuin laskit nestettä pois?

      • Anonyymi

        Kummassakin oli niin pieni välys jarrupalojen ja levyn välissä, että keskittäminen oli liian hankalaa. Kasvatin välystä päästämällä pikkusen nestettä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummassakin oli niin pieni välys jarrupalojen ja levyn välissä, että keskittäminen oli liian hankalaa. Kasvatin välystä päästämällä pikkusen nestettä pois.

        Niin ei saa tehdä. Vajaa säiliö on aikapommi.


    • Anonyymi

      Jarrusatulan keskittäminen ainakin minulla riittänyt kummassakin uudessa pyörässä. Löysätään kumpikin jarrusatulan kiinnitysruuvi ja puristetaan jarrukahvaa ja samalla kun puristetaan kahvaa kiristetään jarrusatulan ruuvit, voi jopa joutua tekeen homman kaksi kertaa. Ei mitenkään hankalaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe