Mitä vikaa margariinissa?

Netissä törmää aika usein anti- margariinisteihin, mutta ainakin mulle se syy on jäänyt auki.

Sana onpi vapaa.

74

438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haloo..🤨

• Anonyymi

Moni margariini maistuu paskalle. Becel menettelee.

Partis

• Oivariini on ihan ok, merisuolattu. Sitten yllättäen Lätta, joka on varmaan kevyimmästä päästä. Becelistä en tykkää..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Oivariini on ihan ok, merisuolattu. Sitten yllättäen Lätta, joka on varmaan kevyimmästä päästä. Becelistä en tykkää..

Minä taas en voi yökkimättä Lättaa syödä. Jotenkin todella vastenmielinen maku :/

• Anonyymi

Margariinia tehdessä sinänsä terveelliset kasviöljyt kovetetaan, tulee transrasvoja, jotka ovat haitallisia

• Entäs voi sitten?

• Ei pidä enää paikkaansa tuo..

"Kasviöljyjen osittainen kovettaminen hydrogenoimalla oli aikaisemmin yleinen menetelmä margariinin valmistuksessa. Jo 1990-luvulla margariiniteollisuus siirtyi kasviöljyjen kovettamisessa vaihtoesteröintiin, jossa ei muodostu transrasvoja.

Transrasvoja muodostuu myös luonnostaan märehtijöiden pötsissä bakteerien vaikutuksesta. Siksi niitä on luonnostaan märehtijöiden maidossa, rasvassa ja lihassa. Sekä pötsi- että kasvirasvaperäiset transrasvat vaikuttavat samalla tavalla veren rasva-arvoihin eli nostavat LDL-kolesterolia ja laskevat HDL-kolesterolia.

Transrasvojen pääasiallisia lähteitä ovat rasvaiset maitovalmisteet, voita sisältävät levitteet, vilja- ja leivontatuotteet sekä liharuoat. Nykyisissä pehmeissä kasvimargariineissa ei juurikaan ole transrasvoja, koska margariinien valmistusprosesseja on muutettu jo 1990-luvulla"

https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-elintarvikkeista/ravitsemus/transrasvat/

• Anonyymi

Margariini on eines. Jos pyrkimyksenä on syödä terveellisesti, ei ehkä kannata niitä pitkälle prosessoituja valmismössöjä syödä. Ainakaan paljoa ja usein. Mä pidän enemmän voin mausta. Sekin on pahasta, kun on kovaa rasvaa. Margariinia kaupataan sen perusteella, että siinä pehmeää kasvisrasvaa, vaan onpa siinä kovaakin...

Täytyykö siihen leivän päälle välttämättä laittaa rasvaa? Jos lorauttaisi öljyä? Macadamiaöljy on muuten aivan törkeän hyvää leivän päällä.. Tai sitten ei laita mitään rasvoja.

Ihan sama, kunhan ei lusikalla syö suoraan paketista. Tai mitäpä siitäkään, antaa palaa jos maistuu. Nykyajan vanhustenhoito on sen verran heikolla tolalla, että jokin äkkinäinen sairauskohtaus kuolinsyynä vois olla mukavampi ja nopeampi poistumistapa.

xL

• Mä muuten yhteen aikaan tein just niin, että öljyä lorautin leivän päälle. Ihan hyvin toimi..

Margariinit, voit, juustot..nehän on kaikki eineksiä, vai?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mä muuten yhteen aikaan tein just niin, että öljyä lorautin leivän päälle. Ihan hyvin toimi..

Njaa... voit, öljyt, maidot ja jotkut juustot ovat vähemmän prosessoituja, margariini ja makkara sitten vähän enemmän.

Teollinen safka on tapettu, siinä ei ole pöpöjä jotka olisivat hyviä meidän suolistolle.

Kaikkea saa syödä, kun syö kohtuudella. Ja joskus saa syödä kotuuttomastikin :D

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Njaa... voit, öljyt, maidot ja jotkut juustot ovat vähemmän prosessoituja, margariini ja makkara sitten vähän enemmän.

Teollinen safka on tapettu, siinä ei ole pöpöjä jotka olisivat hyviä meidän suolistolle.

Kaikkea saa syödä, kun syö kohtuudella. Ja joskus saa syödä kotuuttomastikin :D

xL

Mä harvemmin eineksiä syön..Leivätkin teen tyyliin teeleipä. Sopii myös ruisjauhoilla tehtäväks..eli ei muuta kuin jauhoja, vettä ja suolaa ja 20 min uuniin..

Mulla on tuolla taas tomaattikeittoa tulossa..vaihteeks perunasipulia mukana.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mä harvemmin eineksiä syön..Leivätkin teen tyyliin teeleipä. Sopii myös ruisjauhoilla tehtäväks..eli ei muuta kuin jauhoja, vettä ja suolaa ja 20 min uuniin..

Mulla on tuolla taas tomaattikeittoa tulossa..vaihteeks perunasipulia mukana.

Mmm, teeleipiä.. Mulla on resepti jossa taikinaan tungetaan voita ihan reilusti. Ja on sitten taivaallisen hyvää!

Paistoin just lettuja, voita pannulla tietty :)

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Mmm, teeleipiä.. Mulla on resepti jossa taikinaan tungetaan voita ihan reilusti. Ja on sitten taivaallisen hyvää!

Paistoin just lettuja, voita pannulla tietty :)

xL

Paistamiseen voi on kyllä aika ehdoton, etenkin lettujen paistamiseen. Mä teen aika usein sellaisen yhden jättiletun, jossa on yks muna..juustoa, tai vaikka pinaattia voi sotkea sekaan..

• Anonyymi

"Sekin on pahasta, kun on kovaa rasvaa. Margariinia kaupataan sen perusteella, että siinä pehmeää kasvisrasvaa, vaan onpa siinä kovaakin... "

Rasvaa syyllistetään ihan liikaa, sellaistakin lukenut ettei se huono kolesteroli olekaan niin huonoa. Jos ruokavalio ja elämäntavat on pääosin kunnossa niin sillä nyt kauheesti voi olla merkitystä mitä sipaisee vähän leivän päälle.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mä muuten yhteen aikaan tein just niin, että öljyä lorautin leivän päälle. Ihan hyvin toimi..

Tavallinen meijerivoi ei ole eines. Se on nykyään ainoa kaupasta löytyvä maitotuote, joka on vielä prosessoimaton ja siten luonnonmukainen. Luomumaito ja -kerma pääsee lähelle sitä, mutta kaikki muut maitotuotteet onkin sitten jo ravinnoksi kelpaamatonta einestä.

• Se vika että voi on parempaa. Kunnon kerros voita ruisleivälle, niin muita lisukkeita ei tarvikaan

• Eihän sitä pysty edes levittämään..

Muistan kun joskus mukulana pyysin mutsia ostamaan samaa näkkäriä kuin mitä koulussa on..ei vaan mistään niin hyvää löytynyt. Myöhemmin tajusin, että meillähän oli kotona aina flooraa..ja koulussa sitten voita.

• Wwuwuw kirjoitti:

Eihän sitä pysty edes levittämään..

Muistan kun joskus mukulana pyysin mutsia ostamaan samaa näkkäriä kuin mitä koulussa on..ei vaan mistään niin hyvää löytynyt. Myöhemmin tajusin, että meillähän oli kotona aina flooraa..ja koulussa sitten voita.

Voi säilyy hyvin viileässäkin, ei tarvi olla jääkaapissa kovettumassa

• pujotteIija kirjoitti:

Voi säilyy hyvin viileässäkin, ei tarvi olla jääkaapissa kovettumassa

Ei mulla ole mitään kylmäkaappia..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei mulla ole mitään kylmäkaappia..

Ei mullakaan, viileämpi komero vaan. Nyt saunaan

• pujotteIija kirjoitti:

Ei mullakaan, viileämpi komero vaan. Nyt saunaan

Ota tullessa uus kuva!

• Wwuwuw kirjoitti:

Ota tullessa uus kuva!

Aivan turha ottaa, koska ensimmäinen saunakuva on ylittämätön mestariteos :D

Mutta laita sinä tänne saunastatulokuvasi

• pujotteIija kirjoitti:

Aivan turha ottaa, koska ensimmäinen saunakuva on ylittämätön mestariteos :D

Mutta laita sinä tänne saunastatulokuvasi

Aattelin jos vaikka etupyllystä...hihii.

En mä ole saunaihmisiä..ja johan tässä nyt pikku kuumeessa hikoilee muutenkin..

• Margariini on margariinia ja voi voita. :o)

Jakoavainkin on jakoavain....se nylppää pultit, että parempi kaivaa vaan kiintoavain, kuten voikin...jos meinaa jotain tehdä kunnolla.. :oD

• Voi voi voi oivoi..

• Wwuwuw kirjoitti:

Voi voi voi oivoi..

....voitaikina!

• Disse kirjoitti:

....voitaikina!

Voi nenä.

• Wwuwuw kirjoitti:

Voi nenä.

Voi v.ttu. Voi himpskatti..... voistahan saa vaikka mitä! :oD

• Disse kirjoitti:

Voi v.ttu. Voi himpskatti..... voistahan saa vaikka mitä! :oD

Voi räkä....niinpäs saakin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Voi Disse sua..

Voi sinuakin räkänokkaa...

• Disse kirjoitti:

Voi sinuakin räkänokkaa...

Voivoi meitä. Voi tätä palstaa! Voi aikoja, voi tapoja!

Voinappi! ☝️

• Wwuwuw kirjoitti:

Voivoi meitä. Voi tätä palstaa! Voi aikoja, voi tapoja!

Voinappi! ☝️

Voi se olla nepparikin... :oD

• No minulta löytyy yleensä molempia jääkaapista mutta voita ehkä tulee enemmän käytettyä. Se kun siitä hyvä että se käy levitteenä, paistamiseen ja leivontaan. Margariineja on niin monen laatuista että pitäisi olla aikaa pohtia mikä sopii parhaiten mihinkin.

Lisäksi en ole ihan vakuuttunut noista margariinien prosesseista. Ovat kuulemma saaneet transrasvoja vähennetyä prosesseja muuttamalla mutta epäilen että käy kuin tupakan kanssa. Tupakointi vähenee kun siirrytään nuuskaan.

On kyllä myönnettävä että on tässä sellainen psykologinenkin ulottuvuus. Sitä kun eduskunnasta asti kerrotaan miten olen huono ihminen jos ajan autolla, syön lihaa ja käytän voita niin sehän on sama kuin yllyttäisi ajamaan autolla kauppaan ja kotona sitten paistaa kyljykset voissa.
      Lisäksi jos noista asioista nauttii niin kannattaa ne myös toteuttaa kun vielä pystyy. Näyttää suuntaus olevan että tällä hallituskaudella mennään vahvasti haittaverojen suuntaan joten kohta ei ole varaa kuin polkea pyörällä ja jyrsiä porkkanaa sekä kukkakaalia.

• Ai sä toimit kuin uhmaikänen..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ai sä toimit kuin uhmaikänen..

Jep, saa nähdä mitä sitten tapahtuu kun iskee teini-iän kriisi.

• M184 kirjoitti:

Jep, saa nähdä mitä sitten tapahtuu kun iskee teini-iän kriisi.

Sullahan on viidenkympin krriisi.. kohta sulla on joku energiasyöppö ja bensajuoppo auto allas..

Mikähän se juttu oli, että miehet kokevat ympäristönsuojelun jotenkin epämiehekkääksi. Sen sijaan lihan ( mahdollisimman verisen, otaksun) syöminen taas koetaan miehekkääksi..

Se toksinen..mikä se nyt olikaan..

• Wwuwuw kirjoitti:

Sullahan on viidenkympin krriisi.. kohta sulla on joku energiasyöppö ja bensajuoppo auto allas..

Mikähän se juttu oli, että miehet kokevat ympäristönsuojelun jotenkin epämiehekkääksi. Sen sijaan lihan ( mahdollisimman verisen, otaksun) syöminen taas koetaan miehekkääksi..

Se toksinen..mikä se nyt olikaan..

On jäänyt uhmaikä ja teinivinkeetkin välistä; samoin kaikki kymmenvuosien kriisit joten tuskin tämä 50 tekee poikkeuksen. Ehkä 80-vuotiaana joku iltavilli.

Luulen että joissakin asioissa kuten luonnon- tai ympäristön suojelussa miehekkyys on paljolti kiinni taustoista ja siitä miten asiat esitetään. Esimerkiksi metsästäjät pitävät riistapeltoja ja tekevät talviruokintaa sekä pesiä eläimille ja varmasti heistä suurin osa pitää itseään myös luonnonsuojelijoina mutta monet taas eivät juuri metsästyksen takia pidä heitä luonnonsuojelijoina.

• Ylempänä kirjoitit että oivariini on ok. Eikös se olekin enemmän voita? minä ainakin pidän sen verran voisena että juurikin oivariini, ingmariini tai se lidlin vastaava ovat käytössä, margariineja tule harvemmin ostettua.

• Vai oliko se ingmariini..Ennen sanottiin näitä voimariineiksi, kun voita on tarpeeksi paljon, mutta nykyään sanaa "voi" ei saa käyttää kuin pelkissä voituotteissa..

• Kasvirasvojen ominaisuudet ovat hyvin pitkälti tuhottu kovetus prosessissa muutoinkin näissä margariineissa on käytetty halvinta paskaa öljyä, elikkä rypsiöljyä..
      Minulla meni tässä välillä pelkkää voita useampi paketti, mutta palasin Oivariiniin, koska se on helpompi levittää sämpylän väliin.. Voi on kovin sitkasta tavaraa siinä mielessä jääkaapista otettaessa.. Minulla on kolestorit triglyineen ollu viitteissä, joten tokkopa tuolla on suurempaa vaikutusta teki niin tai näin.

• Oivariinissa on maitorasvaa 52% ja rypsiöljyä 23%

• Ei rypsiöljyssä ole mitään vikaa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei rypsiöljyssä ole mitään vikaa.

Se on huono öljy....Rypsiöljyssä on paljon omega6:sta ja omega 3 taasen on toimimattomassa muodossa, joten tuo heikentää entisestään jo muutoinkin heikkoa omega6/ omega3 suhdetta elimistössä..
        Te kasvisten puputtajat saatte ihan liikaa omega 6 :sta joka on tulehdusta luova tekijä, kun taas tuo omega 3 toimii vastavoimana tuolle... Molempia tarvitaan, mutta nykymaailmassa suhde on täysin väärä.

Oliiviöljyssä on vähemmän omega 6 ja vastaavasti omega 3 paremmassa muodossaan... Siksi se on parempaa....

• blade83 kirjoitti:

Se on huono öljy....Rypsiöljyssä on paljon omega6:sta ja omega 3 taasen on toimimattomassa muodossa, joten tuo heikentää entisestään jo muutoinkin heikkoa omega6/ omega3 suhdetta elimistössä..
        Te kasvisten puputtajat saatte ihan liikaa omega 6 :sta joka on tulehdusta luova tekijä, kun taas tuo omega 3 toimii vastavoimana tuolle... Molempia tarvitaan, mutta nykymaailmassa suhde on täysin väärä.

Oliiviöljyssä on vähemmän omega 6 ja vastaavasti omega 3 paremmassa muodossaan... Siksi se on parempaa....

Mä sulle kerran linkkasinkin oliivi- ja rypsiöljyn vertailuja, joista rypsi todettiin paremmaksi nimenomaan rasvahappojen suhteen..

• blade83 kirjoitti:

Itse tasapainotan näitä rasvahappojen heikkoa suhdetta syömällä omega 3:sta erikseen purkista lisäravinteena.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä sulle kerran linkkasinkin oliivi- ja rypsiöljyn vertailuja, joista rypsi todettiin paremmaksi nimenomaan rasvahappojen suhteen..

Juu.....Ne oli näitä "asiantuntijoita" ...Heillä ei ole riittävää asiantuntemusta ottaa asiaan kantaa.

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Oliiviöljyssä ei ole kyllä omega3a juuri lainkaan.

• blade83 kirjoitti:

Juu.....Ne oli näitä "asiantuntijoita" ...Heillä ei ole riittävää asiantuntemusta ottaa asiaan kantaa.

Pohjaan tietoni mieluummin sellaisten asiantuntijoiden tutkimuksiin, jotka oikeasti tietävät mistä puhuvat...

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

"Te kasvisten puputtajat saatte ihan liikaa omega 6 :sta joka on tulehdusta luova tekijä, kun taas tuo omega 3 toimii vastavoimana tuolle..."

Tuokin on tutkimuksissa todettu pupuksi ja sekin todettu ettei omega 3 ilmeisesti olekaan itse asiassa mikään ihmerasva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Te kasvisten puputtajat saatte ihan liikaa omega 6 :sta joka on tulehdusta luova tekijä, kun taas tuo omega 3 toimii vastavoimana tuolle..."

Tuokin on tutkimuksissa todettu pupuksi ja sekin todettu ettei omega 3 ilmeisesti olekaan itse asiassa mikään ihmerasva.

Tehtiin jossain laajassa tutkimusessa, osoitti ettei omega-3:sta ole ihmeempää hyötyä sydänterveydelle. Ne lisät on aivan turhia. Ja sellainen tutkimus ettei omega 6 lisää mitään tulehdusta on myös ollut.

• Anonyymi kirjoitti:

Tehtiin jossain laajassa tutkimusessa, osoitti ettei omega-3:sta ole ihmeempää hyötyä sydänterveydelle. Ne lisät on aivan turhia. Ja sellainen tutkimus ettei omega 6 lisää mitään tulehdusta on myös ollut.

Tutkimuksia on monenlaisia....Kyse on siitä mitä niistä uskoo...
        Fakta on se, että kun meidän suolisto on kehittynyt aikoinaan, niin silloin omega 6/ 3 oli täysin eri kuin tänäpäivänä.. Jos katsotaan, niin suolistosairaudet ovat lisääntyneet merkittävästi..Syitä sille toki on varmasti useampiakin..

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Fakta on se, että kun meidän suolisto on kehittynyt aikoinaan, niin silloin omega 6/ 3 oli täysin eri kuin tänäpäivänä.. Jos katsotaan, niin suolistosairaudet ovat lisääntyneet merkittävästi..Syitä sille toki on varmasti useampiakin..

Se tuskin johtuu rasvahapoista, nuo suolisto-ongelmat meinaan. Kyllä syitä voidaan etsiä ihan muualta.

• Anonyymi

Miksi uskot että suolisto olisi jotenkin kehittynyt? ihminenhän luotiin ihan hetkessä, monentenako luomispäivänä olikaan, aivan täydelliseksi mutta jonkin ajan päästä tuli sntiinlankiamus ja sen takia 6000 vuoden ajan tässä on rapistuttu ja sairauksia periimiimme saatu

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Esimerkiksi osassa suolistossairauksia on todettu yhteys antibioottien käytön kanssa, osa on taas autoimmuunisairauksia jotka voi johtua hyvin jostain liiasta hygieniasta ja sellaisista tekijöistä.

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

"Fakta on se, että kun meidän suolisto on kehittynyt aikoinaan, niin silloin omega 6/ 3 oli täysin eri kuin tänäpäivänä.. "

Mutta eikö ihminen syönyt muutekin ihan toisella tavalla, ja ennen kaikkea elänyt ihan toisella tavalla? Miksi syitä etsitään jostain rasvahappojen suhteesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Fakta on se, että kun meidän suolisto on kehittynyt aikoinaan, niin silloin omega 6/ 3 oli täysin eri kuin tänäpäivänä.. "

Mutta eikö ihminen syönyt muutekin ihan toisella tavalla, ja ennen kaikkea elänyt ihan toisella tavalla? Miksi syitä etsitään jostain rasvahappojen suhteesta?

https://www.sciencedaily.com/releases/2017/11/171113095430.htm

tuossa omega-6:sta

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä suolistosairaudet hyppäsivät uudelle tasolle sen jälkeen kun -70 luvulla alettiin ihmisille syöttämään monityydyttymättömiä kasvirasvoja eri muodoissaan...
        - Omega-6 aiheuttaa tulehduksia elimistöön ja omega-3 sammuttaa näitä tulehduksia. Monityydyttymättömiä kasvisrasvoja lisäämällä tämä tasapaino häiriintyy entisestään, Tohtori Salminen kertoo.
        --> Tohtori Salminen komppaa tuossa hyvin omaa näkemystäni....

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Kyllä suolistosairaudet hyppäsivät uudelle tasolle sen jälkeen kun -70 luvulla alettiin ihmisille syöttämään monityydyttymättömiä kasvirasvoja eri muodoissaan...
        - Omega-6 aiheuttaa tulehduksia elimistöön ja omega-3 sammuttaa näitä tulehduksia. Monityydyttymättömiä kasvisrasvoja lisäämällä tämä tasapaino häiriintyy entisestään, Tohtori Salminen kertoo.
        --> Tohtori Salminen komppaa tuossa hyvin omaa näkemystäni....

Tuon tutkimuksen mukaan ei aiheuta tulehdusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuon tutkimuksen mukaan ei aiheuta tulehdusta.

No se tutkimus oli paskaa......Omega 6 tehtävä on nimenomaan luoda tulehduta....Se on sen tehtävä...Ymmärrätkö. Kaikella on oma tehtävänsä.

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

No se tutkimus oli paskaa......Omega 6 tehtävä on nimenomaan luoda tulehduta....Se on sen tehtävä...Ymmärrätkö. Kaikella on oma tehtävänsä.

Monissa musisakin tutkimuksissa on todettu ettei omega-6 aiheuta tulehdusta.

Oletko lukenut omega-3:n ja aivoverenvuodon yhteydestä?

• Anonyymi kirjoitti:

Monissa musisakin tutkimuksissa on todettu ettei omega-6 aiheuta tulehdusta.

Oletko lukenut omega-3:n ja aivoverenvuodon yhteydestä?

Normaali omega6- ja omega-3-rasvahappojen tasapaino on tärkeä kunnollisen eikosanoiditasapainon kannalta. Epätasapaino edesauttaa tulehdusten muuttumista kroonisiksi. Pohjoismaiden ministerineuvosto suosittelee omega-6- ja omega-3-rasvahappojen suhteen pitämistä alle 5:1:n ruokavaliossa.

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Normaali omega6- ja omega-3-rasvahappojen tasapaino on tärkeä kunnollisen eikosanoiditasapainon kannalta. Epätasapaino edesauttaa tulehdusten muuttumista kroonisiksi. Pohjoismaiden ministerineuvosto suosittelee omega-6- ja omega-3-rasvahappojen suhteen pitämistä alle 5:1:n ruokavaliossa.

Jaa, minä aion syödä jatkossakin kuten olen aina syönyt. Mitään ongelmia ei ole Arvot ihanteelliset ja suolisto oikein loistavassa kunnossa. Ja tiedän etten saa riittävästi omega-3:a.

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Niinhän sitä sanottii joskus hulluiksi niitäkin jotka väitti että maapallo on pyöreä. Kun olet jotain kerran lukenut ja alat siihen sokeasti uskoa niin et usko muunlaisia todisteita. Kannattaisi olla vähän joustavampi eikä muutenkaa stressata jostain rasvahapoista tai ruuista, on sitä nähty että viakka eläis minkä oppien mukaisesti tauti voi iskeä.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän sitä sanottii joskus hulluiksi niitäkin jotka väitti että maapallo on pyöreä. Kun olet jotain kerran lukenut ja alat siihen sokeasti uskoa niin et usko muunlaisia todisteita. Kannattaisi olla vähän joustavampi eikä muutenkaa stressata jostain rasvahapoista tai ruuista, on sitä nähty että viakka eläis minkä oppien mukaisesti tauti voi iskeä.

Kuka sinulle on sanonut, että minä stressaan rasvahapoista/ruuasta?
        Se, että minä pidän teille täällä terveysoppia tai ravitsemusoppia ei tarkoita, että minä asiasta stressaan...

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Se, että minä pidän teille täällä terveysoppia tai ravitsemusoppia ei tarkoita, että minä asiasta stressaan...

Olet sä aika neurootikko. Ilmiselvästi yrität hallita elämääsi noilla pakomielteilläsi.

xL

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Syö enemmän luonnon kalaa, vaikka kalakeittona ja kirkkaassa leimessä.
        Loppuu tuo kina voi vastaan markariini ja terssi siitä kuka mitäkin rasvaa syö.
        Mä paistan kalan aina voissa ja kalakeittoon lisään voita, antamaan makua!
        Savustetusta kalasta en edes uskalla tehdä mainintaa teille, varmaan karsinogeenejä täynnä päästä-> pyrstöön.

Muuten karsinogeenejä on ylivoimaisesti enemmän, (mistään muusta aineista) hengittämästänne ilmassa.
        Joten jospa lakkaamme hengittämästä, niin säästymme näiltä vaivoilta! =))
        ex-trollikka

• Anonyymi

Söisivät naiset taas voita ja tavan maitoa kuten ennekin niin ei äänet narisis niin pahanpäiväisesti. Höttöriinistä ei irtoa voiteluaineita ja kurkku jää kitkaiseksi. Sinne vielä lihafoobiset mifumisut ja soijaseijat tungettavat perään sokeria kuutisen kiloa niin on se kuin krapuloita rataksiin pantas vaan.
      Miettikääht kuinka liverti Ansa ikuinen..kin, ei mahtana ituhärkkistä ja siederiä aamuisin tehdä hänen mielensä ja oi kuinka se Tauno Palo jylisi kuin ukkonen ja nykyisistä eritoteemisesti tämä Ossi Kahlapuro

• Ja miehet vois imeä moottoriöljyä.. Nam! Se vasta miehekästä olis..☝️👇

• Anonyymi

jossain lehdessä oli että margariinit tehdään jäterasvoista eli ylijäämä tavarasta joka muuten menisi roskiin mutta joku keksi että myydään sitä hyvänä rasvana ja voitto maksimaalinen roskiin menevästä ihmisten ruuaksi

• Anonyymi

En tiedä rasvoista tai öljyistä juuri mitään mutta Aasiassa suosivat maapähkinäöljyä ruokien valmistamisessa. Se on jostain syystä saanut suosion ja uskon ettei ole huono vaihtoehto jos tuolla päin käyttävät.

AsianVirestä

• Anonyymi

Isoäitini käytti aina margariinia, kun se oli muka terveellisempää ja sai stroken ja kuoli. Isäni käytti myös lääkärin kehotuksesta kaiken maailman kevytlevitteitä kolesterolilääkkeitä ja sai sydärin ja kuoli.

Mullekin on määrätty hevoskuuri kolesterolilääkkeitä (kokonaiskolesteroli vähän päälle viisi) ja tietysti tuputetaan margariinejakin. :D

Enpä viitsi syödä kolesterolilääkkeitäni ja käytän voita ja oliiviöljyä. Koska se on ihan se ja sama totteleeko tohtoria vai tekeekö omanpään mukaan. Kuolee kuitenkin. Saanpahan ainakin syödä hyvin, eikä mene rahaa lääkkeisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe