Pettäminen?

Anonyymi

eli olin ollut mun nykyisen exän kanssa yhdessä vähän alle vuoden, kunnes hän halusi erota koska haluaa olla vain yksin eikä suhteessa. Siihen asti meidän suhde oli ollut paras, missä olin itse ollut. No sen eron jälkeen oltiin vähän aikaa tekemisissä ”kavereina” mutta se taas lähti siihen että oltiin vähän niinkun yhdessä, mutta enemmänkin avoimessa suhteessa ilman mitään isompia rajoituksia. Lähempänä kevättä olin sanonut hänelle että jos tapailee muita niin kertoo mulle, sillä mulla on oikeus valita haluanko sen jälkeen olla hänen kanssaan vielä. Parin kuukauden päästä meillä tuli aika iso riita hänen käytöksestään ja meillä meni sekin juttu poikki. Muutin siitä parin viikon päästä samalle paikkakunnalle kun hän ja nähtiin taas parit kerrat kaverina ja sen jälkeen palattiin samaan ”avoimeen” suhteeseen ilman mitään sopimuksia muuta, kuin että kertoo jos tapaa muita. Mä olin siinä välissä kun meillä oli tullut riita niin nähnyt kerran toista ihmistä mikä sai mulle vaan pahemman fiiliksen, ja nyt muutama päivä sitten mulle tuli aamusta heti todella epäilevä olo kun tämä exä ei vastannut viesteihin ja tiesin että oli ollut ulkona. Ajattelin että se on vaan mun omaa luottamusongelmaa ja annoin olla. Kysyin sitten myöhemmin kuitenkin ihan muina miehinä whatsupissa että voidaanko nähdä haluaisin vähän jutella tästä muiden tapailusta. Hän kysyi että mitä haluan jutella ja kysyin sitten ihan suoraan että onko hän maannut muiden ihmisten kanssa sen mun muuton jälkeen. Hän sanoi rehellisesti että on ja yritti vähän vastailla ympäripyöreästi yksityiskohtiin, mutta kertoi että edellisenä iltana kun olin juuri epäillyt pienesti jotain tapahtuneen. Olo on aivan kun petetyllä, ällöttää koko ihminen, että on tapaillut muita samaan aikaan kun mua. Vaikka ei oltu sovittu mitään sen enempää, niin hän oli silloin aikaisemmin suhteemme aikana ollut maailman luotettavin, rauhallisin, sympaattisin ihminen ja nyt kun kuulin että hän on, jopa ehkä useamman kerran, ollut toisen kanssa samaan aikaan kun mun kanssa niin saa mut voimaan pahoin. Tahtoisin todella antaa anteeksi ja unohtaa, mutta moraalit sanovat toisin, sillä hänen olisi pitänyt mulle edes kertoa kun niin olin aikaisemmin pyytänyt.
En nyt tiedä saako tästä tapahtuneesta mitään selkeää kuvaa, mutta olo on kauhea ja en tiedä miten tästä jatkaisi kun olen tavallaan täynnä vihaa, pettymystä ja kaipuuta tähän henkilöön kuitenkin samaan aikaan. Yritän saada sovittua ajan että voisimme jutella aiheesta ja voisin kysyä katuuko hän muiden tapailuja ja onko ne ollut selvinpäin tehtyjä päätöksiä vai baari-illan jälkeisiä hairahduksia. Osaako joku antaa jonkin sortin neuvoa, kannattaako tämä antaa anteeksi kun ei kuitenkaan oltu virallisesti suhteessa vai onko tämä samalla tavalla väärin kuin pettäminen?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heheh sen takia eksään suhde poikki, kun parisuhde loppuu. Miksi pitää ihmisen sekoilla noin paljon🙄. Jos säkin rakastaisit itseäsi suojelisit henkistä hyvinvointiasi.

      Eikä se oikeastaan tehnyt mitään väärää jos ei ole sunkaa suhteessa. Mietipiähän mitä toi tekee sulle myöhemmin ennen kun jatkat.

      • Anonyymi

        Mä olen yrittäny sanoa sille että pysytään kavereina mutta se kohtelee mua aina kun oltas enemmän silti. Jos se on itse mulle sanonut vähän aikaa sitten että voitaisiin ihan hyvin olla sen mielestä suhteessa, kohtelee mua kun oltas aina kun nähdään mutta ei halua vaan sitoutua niin mitä pitäisi tehdä? Yritänkö jutella sen kanssa että olisiko aika päättää mitä se haluaa vai annanko itse olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen yrittäny sanoa sille että pysytään kavereina mutta se kohtelee mua aina kun oltas enemmän silti. Jos se on itse mulle sanonut vähän aikaa sitten että voitaisiin ihan hyvin olla sen mielestä suhteessa, kohtelee mua kun oltas aina kun nähdään mutta ei halua vaan sitoutua niin mitä pitäisi tehdä? Yritänkö jutella sen kanssa että olisiko aika päättää mitä se haluaa vai annanko itse olla?

        Nykypäivänä ihmiset ovat henkisesti epätasapainossa eivätkä oikein itseään tiedä mitä haluavat. Mieti itse ensin mitä haluat ja tee päätös sen perusteella. Jos minä olisin sinä lähtisin pois ja katkaisisin välit :). Mä en maksaisi itsestäsi sitä hintaa sellaisen ihmisen kanssa joka makaaa muitten kanssa. Se Ei selkeästi arvosta suo. Arvosta sinä itseäsi. Läydät varmasti ihmisen joka sitoutuu sinun 100% älä mene sieltä mistä aina on matalin.


      • Anonyymi

        Mä sovin sen kanssa että keskustellaan nyt illalla kun se pääsee töistä ja haluan kuulla siltä suoraan suusta ne asiat mitä se on tehnyt ja nähdä katuuko se niitä yhtään. Aijon myös kysyä siltä mitä mieltä se on sen omasta käytöksestä, että aikooko se jatkaa samaan malliin tästä huolimatta ja niiden vastausten perusteella teen oman päätöksen. Tuntuu niin kamalalta jättää ihminen pois elämästä, joka on ollut sulle jossain vaiheessa maailman tärkein ja ollut osana sun elämää jo monta vuotta, miten semmosesta selviää? Tuntuu että kukaan muu ei ymmärrä mua niinkuin hän ymmärtää ja kukaan muu ei tule olemaan niin läheinen kuin hän on ollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä sovin sen kanssa että keskustellaan nyt illalla kun se pääsee töistä ja haluan kuulla siltä suoraan suusta ne asiat mitä se on tehnyt ja nähdä katuuko se niitä yhtään. Aijon myös kysyä siltä mitä mieltä se on sen omasta käytöksestä, että aikooko se jatkaa samaan malliin tästä huolimatta ja niiden vastausten perusteella teen oman päätöksen. Tuntuu niin kamalalta jättää ihminen pois elämästä, joka on ollut sulle jossain vaiheessa maailman tärkein ja ollut osana sun elämää jo monta vuotta, miten semmosesta selviää? Tuntuu että kukaan muu ei ymmärrä mua niinkuin hän ymmärtää ja kukaan muu ei tule olemaan niin läheinen kuin hän on ollut

        Onse tietty vaikeata, olen tehnyt sen ja ollut siinä tilassa. Se vaatii itsehillintä ja itsensä kehittämistä. Siinä oppii rakastamaan itseään ja ajan myötä toi henkilö unohtuu ja tunteetkin. Nyt varmaan tuntuu epätoivoiselta mutta 2- vuoden päästä ihmettelee mikä sinulla oli :). Kyllä sä pärjäät. Toi käytös kertoo siitä ettei se suo rakasta.


      • Anonyymi

        Aloittaja tässä vielä! Sain juteltua hänen kanssa ja jatketaan tästä eteenpäin vain kavereina. Täytyy pistää itseni takaisin sinkkuelämään ja ”markkinoille” niin helpottaa se, etten odota häntä enää takaisin. Täytyy nähdä taas, että muitakin kivoja ihmisiä on olemassa ja uusien tapailu voi olla ihan kivaa vaikka vanha kumppani tuntuu tutulta ja turvalliselta.


      • Anonyymi

        Kannattaisiko käydä omat tunteet ihan rauhassa läpi ja sitten jatkaa eteenpäin. Jos haluat kunnollisen miehen, niin hän ei hirveästi arvosta sellaista että olet paneskellut ympäriinsä ennen häntä. Ihmeellistä tämä nyky touhu. Tuntuu että standardina on sekoilla ympäriinsä ja se on suurimmalle osalle ihan fine. Pelimiehet ei sitoudu uskollisiksi juuri koskaan, mutta kunnon mies sitoutuu ja heistä suurin osa on sellaisia, jotka haluaa naisen jonka lihatiski ei ole ollut tarjolla kaikille.


    • Älä ripustaudu...Ei tuollaista ristiin mussimista kullikarusellia kukaan kestä.
      Koeta päästä yli ja jatkaa elämääsi.

    • Anonyymi

      Minä olen sitten varmaan täysin omituinen.
      Olemme eksän kanssa edelleen varsin hyvät ystävät ja saatetaan mennä samassa kaveriporukassa ulos, olen hänen lapsilleen lapsenvahtina silloin tällöin kun hänellä on isäviikonloppu ja jotain menoa. Meillä on myös seksiä ja olen hänen kotonaan kuin omassani.
      Tiedän, että hänellä on myös muita, irtonumeroita silloin tällöin. Se ei minua haittaa koska emme ole yhdessä siinä mielessä enää. Minulle sopii tämä vapaus ja niin sopii hänellekin. Pääasia että ollaan tyytyväisiä molemmat! Sovimme erosta täydessä yhteisymmärryksessä mutta koska pidämme toisistamme paljon, halusimme jatkaa ystävinä.
      Ja sanottakoon että itsellänikin on, mutta tosi harvoin myös muita miehiä. Näin on menty jo pari vuotta. Mitä tulevaisuus tuo, se jää nähtäväksi. Koskaan en kuitenkaan ystävyyttä häntä kohtaan tule rikkomaan, ellei se vaikeuta hänen elämäänsä mahdollisen uuden vakikumppanin takia. Itse en halua enkä aio sitoutua koskaan.

      • Anonyymi

        Ihmeellistä tuo nykymeininki, paneskellaan ympäriinsä ilman isompia sitoumuksia.. ja se on ihan fine.. En tarkoita, että tarvii olla neitsyt, mutta jos se on niinku käytäntö niin oksettavaa touhua..


    • Sekoilu ei ole uusi asia. Sitä on harrastettu voimaperäisesti ihmiskunnan koko historian ajan. Melkein kaikki ovat sitä harrastaneet, mutta harvat siitä kertovat. Siksi luullaan, että se on verrattomasti harvinaisempaa.

    • Anonyymi

      Tee kunnollinen pesäero tuohon mieheen joksikin aikaa. Älä edes kaveeraa isommin pariin kuukauteen, että pääset tavallaan hänen vaikutuspiiristään pois ja pystyt päättämään asioista selkeämmin. Kerro tämä hänelle. Voitte mahdollisesti soitella tai viesteillä kyllä, ellei se johda tapaamiseen ja seksiin. Ehdottomasti pidättäydy seksistä hänen kanssaan (jonkun muun kanssa ok ja jopa suositeltavaa). Tuota hommaa tuollaisena ei kannata jatkaa ja nuo tuollaiset kaveruudet tuppaavat lipsumaan. Siksi selkeä ero. Myöhemmin voit ehkä olla tekemisissä, mutta jos edelleen kaipaat häntä, niin pidä lisää totaalista eroa. Se ei sulje pois yhteistä tulevaisuutta joskus myöhemmin, jos mies järkiintyy tai tietää joskus, mitä haluaa, tai kasvaa aikuiseksi. Kyllä se voi tapahtua siinä sinun kanssa säätäessäkin, mutta sinä rikot siinä itsesi ajan mittaan. Tiedän mistä puhun enkä toivo samaa kenellekään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe