Koska täällä on sorvattu dieselille korkeampi päivävero kuin bensalle. Tässä näkyy suomalaisten ja muutaman kymmenen virkamiehen, poliitikon tapa sortaa 5 miljoonan kansaa. Missään muussa maailman maassa ei ole dieselissä lisäveroa
6xx eur VW Golf autossa on paljon.
10 vuodessa 6000 eur ajoneuvoveroihin se on paljon se, mukana saa kovemmat äänet ja kylmän auton.
Kun saman auton bensalla saa 170eur verolla eli 10 vuoden pitäminen 1700eur
Diesel on kannattava auto mutta ei suomessa, lue miksi
5
72
Vastaukset
- Anonyymi
Bensa golfin 5 vuoden omistaminen ja 850eur ajoveuvoveroja. On mukava omistaa veron määrä oikea ja kohtuullinen, ei makseta turhasta. Kylkiäisenä pienempi kulutus kuin monissa dieseleissä.
Isomman H-auton dieselillä voi olla sama määrä veroja kerran vuodessa ! tai lähelle sitä. - Anonyymi
Rahti kulkee dieselin voimalla ja kansa maksaa, Kassa vajetta tulee kumminkin!
- Anonyymi
Sekoittuukohan näissä dieselautojen veroissa nkäyttövoimavero eli dieselvero aina mukaan?
Varsinainen CO2-päästöihin perustuva käyttöverohan on käsittääkseni dieselissä alhaisempi kuin vastaavassa bensa-autossa. Näin, koska nuo päästöt ovat dieselissä selvästi vähäisemmät.
Käyttövoimaverohan on oikeammin polttoainevero, jolla kompensoidaan dieselpolttoaineen alhaisempaa pumppuhinnassa olevaa polttoaineveroa. Näin tuetaan paljon ajavia dieselautoilijoita ja varsinkin ammattiliikennettä, joka kulkee dieselillä lähes poikkeuksetta. Samalla tietysti rokotetaan vähän ajavia dieselautoilijoita ja seurauksena on käytännössä, ettei vähänajavilla juurikaan ole dieselautoja. Kannattavuusrajahan dieselille menee jossain 15tkm-25tkm/vuosi autosta riippuen, jonka jälken dieselillä ajo on edullisempaa.
Käyttövoimavero siirrettäisiin pumppuhintaan, niin dieselin hinta nousisi suunnilleen bensan hinnan suuruiseksi nykyhinnoilla. Sen jälkeenkinhän dieselin kilometrikustannus olisi alhaisempi kuin vastaavan bensa-auton alhaisemman kulutuksen vuoksi. - Anonyymi
Diesel on tuon käyttövoimaveron ansiosta halvempaa ja se tasaa kuluja ja diesel tule edullisemmaksi jos ajaa paljon, tämä lienee tuttua asiaa, ainakin pitäisi.
Euroopassa diesel on kalliimpaa kuin bensa, mutta diesel on ollut suositumpi koska sen kulutus on pienempää kuin bensan, sekin ilmeisesti outo ja tuntematon asia? - Anonyymi
Minä vaihdoin bensa-auton saman kokoiseen dieseliin ja vero laski. Uuden auton kulutus on tiukenneiden saastepäästömääräysten takia pienempi ja vero pienempi, vaikka siinä on se käyttövoimavero mukana. Vanha oli 12 vuotias ja sinä aikana päästömääräykset ehtivät tiukentua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4684187Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181732- 1171567
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891494Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991438Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601405- 521356
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi991272- 451129
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341098