Mitä teette kun pomo soittaa lomalla

Anonyymi

Olen ollut lomalla kaksi viikkoa ja toiset edessä.
Pomo soitti eilen henkilökohtaiseen numerooni.
Vastasin ja huusin heti "mitä helvettiä soitat mun numeroon lomalla".
Löi luurin korvaan. Odotan innolla mitä sanoo kun palaan töihin.

6

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä taho maksaa lomasi? Työsuhde voimassa lomalla jos pomosi maksaa- eli voi sitä käyttäytyä edes kun pomo soittaa.
      Pomon tavoitteluyrys lomalla olevaa työntekijää kohtaan on normaalia. Etenkin jos ei ole järjestänyt tuuraajaa, ja vielä joku on sairastunut, ja lomalta saisi direktiolla jonkun töihin.
      Jos olitte sitovasti sopineet loman kokonaisena pidettäväksi ennen lomaa, niin sitten sinulla on kohteliaasti vara sanoa: jatkaisin lomani loppuun sovitusti.

• Anonyymi

Nykyänsä lähetetään ensin tekstiviesti/sähköposti lomailijalle jossa selitetään juttu tiivissanaisesti. Soittaminen on sitten se seuraava vaihe vasta. Järkevä ihminen ei kuitenkaan pimahda vaikka töistä soitettaisiinkin loma-aikana. Jokainen kantaa oman vastuunsa puheistansa. Ei siihen pomon soittoon ole pakko vastata jos ainoa mitä osaa sanoa on suusta sinkoava kirosanatulva. Anyway. Draamaa luvassa kun lomiltasi joskus palailet. Kärpäsenä katossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyänsä lähetetään ensin tekstiviesti/sähköposti lomailijalle jossa selitetään juttu tiivissanaisesti. Soittaminen on sitten se seuraava vaihe vasta. Järkevä ihminen ei kuitenkaan pimahda vaikka töistä soitettaisiinkin loma-aikana. Jokainen kantaa oman vastuunsa puheistansa. Ei siihen pomon soittoon ole pakko vastata jos ainoa mitä osaa sanoa on suusta sinkoava kirosanatulva. Anyway. Draamaa luvassa kun lomiltasi joskus palailet. Kärpäsenä katossa.

Juuri näin. Jos haluaa olla rauhassa lomalla, niin parempi olla vastaamatta puhelimeen. Estä vaikka se pomon numero loman ajaksi. Helppoa.

Olen kyllä sitä mieltä, että loman aikana ei saa hukata ajatustakaan työhön, eikä mihininkään työhön liittyvään. Näin pystyy aidosti palautumaan ja lepäämään.

• Anonyymi

Minä ainakin menin töihin kun pomoni otti minuun yhteyttä ensimäisen lomaviikkoni jälkeen.
      Yrityksessä missä olen työssä oli lomatuurajalleni sattunut vakava työtapaturma ja hän joutui jäämään pois työstä sairauslomalle.

Joten ehdin nyt pitää sitten vain yhden viikon neljän viikon ansaitusta vuosilomastani. Eikä nyt sitten vielä kolme ja puoliviikkoa tapahtuneesta ei minulla ole nyt minkänlaista tietoa siitä, että koska voin pitää loput kesälomani. Kun tämä tuuraajani on vielä ainakin kolme viikkoa sairauslomalla, ja eikä kenelläkään ole minkäänlaista tietoa tuleeko hän vielä silloinkaan takaisin töihin.

Onneksi ehdin nyt sitten ajoissa perua minun loman ajaksi varatun lomamatkani Espanjaan suhteellisen pienin kuluin. Aina ei voi voittaa.

• Anonyymi

YT:ssä laittavat sinutkin ulos ilman mitään sääliä, sääli on sairautta tuollaisessa tapauksessa. Ei se firmakaan sun etuasi ajattele koskaan, miksi sinä ajattelet firman etua?

Opit asian vielä, ehkäpä YT:n aikana.

• Anonyymi

Ihan oikein sanottu. Ei se pomo mikään jumala ole. Pomo ja työntekijä on tasavertaisia. Pomolle saa sanoa mitä lystää kuten pomotkin sanovat. Ei ne usko jos kukaan ei sano rumasti. Täällä munattomat vinkuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      165
      3530
    2. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      49
      2617
    3. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      33
      2584
    4. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      14
      2399
    5. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      23
      2243
    6. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      83
      1962
    7. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      9
      1928
    8. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      161
      1846
    9. Pesäpallo rulettaa

Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy
      Tampere
      3
      1683
    10. Nyt trollataan ainoastaan maahanmuutosta!

Unohdetaan hallituksen leikkaukset ja Perussuomalaisten valheet ja nostetaan Perussuomalaiset uudelleen suureksi 💪
      Maailman menoa
      71
      1552
    Aihe