Löytyykö jostain testattua tietoa, mitä iskunvaimennin merkkiä kannattaa välttää ja mitkä on hyvät?
Iskunvaimentimissa eroa?
4
348
Vastaukset
vimpaimia mahtanet veli Tane tarkoittaa iskunvaimentimilla?
Minun autoissani ei sen nimisiä laitteita ole koskaan ollut.
Jouset vaimentavat pyörään tiestä tulevat iskut ja muuttavat iskuenergian korin heilahteluksi, jonka sitten heilahduksenvaimentimet "syövät" pois (eli muuttavat lämmöksi).
Ei tämä autotekniikka tuon vaikeampaa ole. Pitää vain puhua asioista niitten oikeilla nimillä niin muutkin tietävät, mistä on kyse. Itsestä puhumattakaan...- Jamppa1
sitten jaksat? En tiedä millä 1800-luvun vehkeellä ajat mutta näissä muutaman kymmenen vuotta vanhoissa ja uudemmissa on pääasiassa kaksitoimiset teleskooppi-iskarit. Ne vaimentavat sekä ulos- että sisäänjoustossa. Eli kumpikin nimi on ihan oikeutettu siinä mielessä. Olen tosin kuullut sanaa heilahduksenvaimennin käytettävän yhtä usein kuin sanaa kilowatti käytetään kuvaamaan auton tehoa kaverille, eli 0 kertaa.
Niin ja tuosta energia-yhtälöstä sen verran että jousien ja iskarien energia yhtälö menee kuten jarruissakin että liike-energia muuttuu lämpöenergiaksi. Tämä on käänteinen prosessi esim. moottorin toiminnalle.
Itse asiaan, ihmettelen ettei ikinä ole tullut iskaritestiä vastaan. Kestävimmästä päästä lienee konit joita voi yleensä säätää kulumisen kompensoimiseksi. Ensiasennuspuolelta löytyy yllättävän isoja eroja, yllättäen tojolla on ollut aika heikkoja iskareita, saksalaisissa on yleensä Sachsit jotka kestää luokkaa 200 tkm noin karkeasti. Toinen ääripää on pösö, joka tekee iskarit itse ja nehän kestää auton iän. - Sachsit
Jamppa1 kirjoitti:
sitten jaksat? En tiedä millä 1800-luvun vehkeellä ajat mutta näissä muutaman kymmenen vuotta vanhoissa ja uudemmissa on pääasiassa kaksitoimiset teleskooppi-iskarit. Ne vaimentavat sekä ulos- että sisäänjoustossa. Eli kumpikin nimi on ihan oikeutettu siinä mielessä. Olen tosin kuullut sanaa heilahduksenvaimennin käytettävän yhtä usein kuin sanaa kilowatti käytetään kuvaamaan auton tehoa kaverille, eli 0 kertaa.
Niin ja tuosta energia-yhtälöstä sen verran että jousien ja iskarien energia yhtälö menee kuten jarruissakin että liike-energia muuttuu lämpöenergiaksi. Tämä on käänteinen prosessi esim. moottorin toiminnalle.
Itse asiaan, ihmettelen ettei ikinä ole tullut iskaritestiä vastaan. Kestävimmästä päästä lienee konit joita voi yleensä säätää kulumisen kompensoimiseksi. Ensiasennuspuolelta löytyy yllättävän isoja eroja, yllättäen tojolla on ollut aika heikkoja iskareita, saksalaisissa on yleensä Sachsit jotka kestää luokkaa 200 tkm noin karkeasti. Toinen ääripää on pösö, joka tekee iskarit itse ja nehän kestää auton iän.Sachsit kestävät vain jos ne ovat saksalaisissa autoissa kiinni. Muihin merkkeihin asennettuna hajoavat yhtä nopeasti kuin muutkin. Kokemusta on.
- Jamppa1
Sachsit kirjoitti:
Sachsit kestävät vain jos ne ovat saksalaisissa autoissa kiinni. Muihin merkkeihin asennettuna hajoavat yhtä nopeasti kuin muutkin. Kokemusta on.
niin kai...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen845969Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2905271Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk483322Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään102796Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052713Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t41665Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151585Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211470Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät321449Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1771058