Löytyykö jostain testattua tietoa, mitä iskunvaimennin merkkiä kannattaa välttää ja mitkä on hyvät?
Iskunvaimentimissa eroa?
4
338
Vastaukset
vimpaimia mahtanet veli Tane tarkoittaa iskunvaimentimilla?
Minun autoissani ei sen nimisiä laitteita ole koskaan ollut.
Jouset vaimentavat pyörään tiestä tulevat iskut ja muuttavat iskuenergian korin heilahteluksi, jonka sitten heilahduksenvaimentimet "syövät" pois (eli muuttavat lämmöksi).
Ei tämä autotekniikka tuon vaikeampaa ole. Pitää vain puhua asioista niitten oikeilla nimillä niin muutkin tietävät, mistä on kyse. Itsestä puhumattakaan...- Jamppa1
sitten jaksat? En tiedä millä 1800-luvun vehkeellä ajat mutta näissä muutaman kymmenen vuotta vanhoissa ja uudemmissa on pääasiassa kaksitoimiset teleskooppi-iskarit. Ne vaimentavat sekä ulos- että sisäänjoustossa. Eli kumpikin nimi on ihan oikeutettu siinä mielessä. Olen tosin kuullut sanaa heilahduksenvaimennin käytettävän yhtä usein kuin sanaa kilowatti käytetään kuvaamaan auton tehoa kaverille, eli 0 kertaa.
Niin ja tuosta energia-yhtälöstä sen verran että jousien ja iskarien energia yhtälö menee kuten jarruissakin että liike-energia muuttuu lämpöenergiaksi. Tämä on käänteinen prosessi esim. moottorin toiminnalle.
Itse asiaan, ihmettelen ettei ikinä ole tullut iskaritestiä vastaan. Kestävimmästä päästä lienee konit joita voi yleensä säätää kulumisen kompensoimiseksi. Ensiasennuspuolelta löytyy yllättävän isoja eroja, yllättäen tojolla on ollut aika heikkoja iskareita, saksalaisissa on yleensä Sachsit jotka kestää luokkaa 200 tkm noin karkeasti. Toinen ääripää on pösö, joka tekee iskarit itse ja nehän kestää auton iän. - Sachsit
Jamppa1 kirjoitti:
sitten jaksat? En tiedä millä 1800-luvun vehkeellä ajat mutta näissä muutaman kymmenen vuotta vanhoissa ja uudemmissa on pääasiassa kaksitoimiset teleskooppi-iskarit. Ne vaimentavat sekä ulos- että sisäänjoustossa. Eli kumpikin nimi on ihan oikeutettu siinä mielessä. Olen tosin kuullut sanaa heilahduksenvaimennin käytettävän yhtä usein kuin sanaa kilowatti käytetään kuvaamaan auton tehoa kaverille, eli 0 kertaa.
Niin ja tuosta energia-yhtälöstä sen verran että jousien ja iskarien energia yhtälö menee kuten jarruissakin että liike-energia muuttuu lämpöenergiaksi. Tämä on käänteinen prosessi esim. moottorin toiminnalle.
Itse asiaan, ihmettelen ettei ikinä ole tullut iskaritestiä vastaan. Kestävimmästä päästä lienee konit joita voi yleensä säätää kulumisen kompensoimiseksi. Ensiasennuspuolelta löytyy yllättävän isoja eroja, yllättäen tojolla on ollut aika heikkoja iskareita, saksalaisissa on yleensä Sachsit jotka kestää luokkaa 200 tkm noin karkeasti. Toinen ääripää on pösö, joka tekee iskarit itse ja nehän kestää auton iän.Sachsit kestävät vain jos ne ovat saksalaisissa autoissa kiinni. Muihin merkkeihin asennettuna hajoavat yhtä nopeasti kuin muutkin. Kokemusta on.
- Jamppa1
Sachsit kirjoitti:
Sachsit kestävät vain jos ne ovat saksalaisissa autoissa kiinni. Muihin merkkeihin asennettuna hajoavat yhtä nopeasti kuin muutkin. Kokemusta on.
niin kai...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017383
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?784903- 794799
- 1324218
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82998- 522629
- 402531
- 462176
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102171Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211810