Tarvitsevatko kaikki työt lääkärintodistuksen?
Töihin otto
6
194
Vastaukset
- Anonyymi
Ei minulta ainakaan sellaista kysytty. Ei silloin kun aloitin tuotannossa, eikä senkään jälkeen kun vaihdoin uudella työsopimuksella samassa talossa konttorihommiin.
- Anonyymi
miks helvetissä tarvis
Meillä kaikki käy työhöntulo tarkastuksen lääkärillä.
Pakettiin kuuluu myös huumetesti.
Katselin lähetettä missä oli määrätty ruksilla mitä huumeita testataan.
--Kaikki ne mitkä rauhoittaa ja tekee hitaaksi oli testattava.
--Ei niitä mitkä laittaa kierroksia ja pitää pirteänä.- Anonyymi
Riippuu työstä. Lääkärintodistukselle täytyy olla jokin hyvä syy. Yleensä joko oma tai muiden terveys ja turvallisuus. Esimerkiksi koneiden kanssa työskenteleviltä voidaan vaatia huumausainetestiä. Vuorotyö tai fyysisesti raskas työ voi vaatia terveystarkastusta. Mutta sanoisin että enemmän poikkeus kuin sääntö.
- Anonyymi
Ei ole ikinä vaadittu ainakaan minulta. Vuosien varrella ollut ainakin kymmenessä eri hommassa.
- Anonyymi
Lääkärintodistus - joissakin töissä työhön valittavalta vaaditaan lääkärintodistus.
Yleensä kaikissa toistaiseksi voimassa olevissa työsuhteissa tehdään työhöntulotarkastus osana työterveyshuoltoa. Tämä on varmaan tarpeen senkin vuoksi, että ollaan selvillä mikä on henkilön terveys työn alkaessa, jos sitten myöhemmin tulee jotain työstä aiheutuvaksi tulkittavissa olevaa vaivaa.
Mutta lääkärintodistus työhön valittaessa - siitä yleensä kyllä jo sanotaan viimeistään haastattelussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm91819J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 59738
- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47570
- 18538
Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64502