Kukaan mun kaveri ei ymmärrä...

54

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kyllä diggaan Angeleista. Muistaakseni toi Värttinän kaasinen sai nää levyttämäänkin.
        Sit nää lähti myös ihan ihme crossoverjuttuihinkin, niinku tällaseen: https://www.youtube.com/watch?v=rXpL602YL1k

        Jollei tää oo sekasotkua ni ei mikään. En ees tiedä mitä mieltä olen tästä.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kyllä diggaan Angeleista. Muistaakseni toi Värttinän kaasinen sai nää levyttämäänkin.
        Sit nää lähti myös ihan ihme crossoverjuttuihinkin, niinku tällaseen: https://www.youtube.com/watch?v=rXpL602YL1k

        Jollei tää oo sekasotkua ni ei mikään. En ees tiedä mitä mieltä olen tästä.

        Kylläpä sopikin huonosti tuo musiikki niihin maisemiin.
        Vähän liian maanista musiikkia minun makuuni.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kylläpä sopikin huonosti tuo musiikki niihin maisemiin.
        Vähän liian maanista musiikkia minun makuuni.

        Niin, en minäkään diggaa konemusikkista, enkä liiemmin hevistäkään. Mut jotenkin pidän siitä et rohkeasti sekoitetaan.


    • Jatkan tällä https://www.youtube.com/watch?v=gTc191Iqha0
      ja lisään pienen tarinanpätkänkin.

      Olin joskus maailmassa duunissa Postin lajittelukeskuksessa Ilmalassa. Olin tän levyn just jostain syystä ostanut ja diggasin. Mut eka ihminen joka mulle tuli tätä kehumaan (yhtään siis tietämättä et minä diggaan tällasesta), oli yks just Irlannista just Suomeen muuttanut jätkä. Toki hän oli vain puoli-irkku (mutsi kai suomalainen), mut ikänsä siellä maailmanlaidalla asunut.

      • Kyllä tuossa musiikissa on jokin tosi koskettava juttu. Olen kyllä aina pitänyt kansanmusiikista.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kyllä tuossa musiikissa on jokin tosi koskettava juttu. Olen kyllä aina pitänyt kansanmusiikista.

        Tuohan kertoo siitä, kun laulaja on naitu ihan eri paikkaan.

        Yks ehkä hienoimmista musiikkikokemuksista mulla oli sellanen ihme paikka, olikohan jossain Nummipusulassa, jossa oli kyllä bändi. Mut sit siellä oli myös soittimet vapaana jos kuka haluaa improvisoida. Lähinnä aika hippiporukkaahan siellä oli, ja lapsia kans. Mut jokunen ihan käsittämättömän hieno improisoiti laulujuttu. Ne hienoimmat oli just jotain ton Angelin tyylisiä.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kyllä tuossa musiikissa on jokin tosi koskettava juttu. Olen kyllä aina pitänyt kansanmusiikista.

        Kummallista kun sekä sinä että pitkis pidätte kansanmusiikista mutta kuitenkin silti kannatatte arvoja joilla kaikki tuollainen kaunis halutaan tuhota.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kummallista kun sekä sinä että pitkis pidätte kansanmusiikista mutta kuitenkin silti kannatatte arvoja joilla kaikki tuollainen kaunis halutaan tuhota.

        Älä viitti kuvitella tietäväsi minun arvoistani yhtään mitään. Se on noloa ja typerää.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kummallista kun sekä sinä että pitkis pidätte kansanmusiikista mutta kuitenkin silti kannatatte arvoja joilla kaikki tuollainen kaunis halutaan tuhota.

        Mitä laulun laulun tuhoamisen arvoja muka kannatan.

        Voisitko vähän selventää?


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Älä viitti kuvitella tietäväsi minun arvoistani yhtään mitään. Se on noloa ja typerää.

        Voin jo melkein odottaa avautumista, että kun Suomeen tulee ulkomaalainen, karjalainen musiikki kuolee.
        Sitä logiikkaa vain en ymmärrä.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mitä laulun laulun tuhoamisen arvoja muka kannatan.

        Voisitko vähän selventää?

        Ihan yleensä mainitsin. Liittovaltiokehityksessä kaikki kansallinen ja omaperöäinen tuhotaan, Aikoinaan stalin teki sitä venäjällä pakolla, hölmölän väki EU:n ohjauksessa menee siihen ihan suosiolla. Hölmö on sellainen joka ei sitä tajua.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Voin jo melkein odottaa avautumista, että kun Suomeen tulee ulkomaalainen, karjalainen musiikki kuolee.
        Sitä logiikkaa vain en ymmärrä.

        On tuossa sen verran perää tosiaan että kun muutaman kymmentä vuotta on ulkomaalaiset tulleet ei paljon ole vanhoista perinteistä jäljellä karjalassa, ei mene kuin pari sukupolvea muutokseen.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kyllä tuossa musiikissa on jokin tosi koskettava juttu. Olen kyllä aina pitänyt kansanmusiikista.

        Kyllä mulle kolisi hyvin myös Lauri Tähkän monet biisit. Etenkin tykkäsin siitä, kun toinen kitara oli laitetty sellaselle soundille, että se pysty jatkamaan vielusooloa kitaralla.

        Tietysti nää on ihan nykyaikaan sovitettuja juttuja, mutta ehkä kliseisesti sanoen: perinteitä kunnioittaen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ihan yleensä mainitsin. Liittovaltiokehityksessä kaikki kansallinen ja omaperöäinen tuhotaan, Aikoinaan stalin teki sitä venäjällä pakolla, hölmölän väki EU:n ohjauksessa menee siihen ihan suosiolla. Hölmö on sellainen joka ei sitä tajua.

        Nyt voisit kertoa ihan suomeksi, mitä sellaisia arvoja mielestäsi kannatan, joilla tuhottaisiin kansanmusiikkiperinne.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        On tuossa sen verran perää tosiaan että kun muutaman kymmentä vuotta on ulkomaalaiset tulleet ei paljon ole vanhoista perinteistä jäljellä karjalassa, ei mene kuin pari sukupolvea muutokseen.

        Kansanmusiikkiperinne on nykyään paljon vahvemmin voimissaan ku kekkosslovakian aikaan. Silloin täällä ei liiemmin ollut ulkomaalaisia.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Nyt voisit kertoa ihan suomeksi, mitä sellaisia arvoja mielestäsi kannatan, joilla tuhottaisiin kansanmusiikkiperinne.

        Kannatat suvaitsevaista liittovaltiokehityspolitiikkaa jonka lopullisena päämääränä on hävittää oma kulttuuri kaikista liittovaltion maista ja korvata se uudella monikulttuurisella sekasikiökuttuurilla joka on sitten samanlaista jokaisessa noissa liittovaltion ennen itsenäisissä maissa. Tykkäät varmaan abc-.ketjustakin kun kaikki sen huoltamot on samanlaisia? eurooppakin tulee olemaan ikäänkuin abc-ketju ilman kansallisia erityispiirteitä ja siitähän sinä tykkäät, meni minne vaan niin on ihan niin kuin kotiinsa menisi.


      • Harmikselle tiedoksi, että oikeastaan olen maahanmuuttaja. Isä synty Terijoella ja isän isä Ukrainassa, että annas ny tulla sitten kaikki mikä sieluas piinaa....ja niin pohjia myöten, ettei ihan joka päivä tarvitse vi.ttuilla.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Harmikselle tiedoksi, että oikeastaan olen maahanmuuttaja. Isä synty Terijoella ja isän isä Ukrainassa, että annas ny tulla sitten kaikki mikä sieluas piinaa....ja niin pohjia myöten, ettei ihan joka päivä tarvitse vi.ttuilla.

        En nyt jaksa kun pitää lähtä nukkumaan mutta sinun tosiaan luulisi ymmärtävän kulttuurin hiljaisen tuhon:

        https://sananvapauteen.fi/artikkeli/2243

        Meneeköhän pitkään suomen kielen kitkemisessä? oman kielen hävittäminen tosiaan on tehokas tapa kitkeä kansallista identieteettiä. EU kun esittelee ideansa englanninkielisestä peruskoulutuksesta, toki ruotsilla höystäen, täällä se varmaan otetaan riemulla vastaan merkkinä kansainvälsitymisestä.

        Joo, no, pitää mennä tosiaan nukkumaan, öitä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kannatat suvaitsevaista liittovaltiokehityspolitiikkaa jonka lopullisena päämääränä on hävittää oma kulttuuri kaikista liittovaltion maista ja korvata se uudella monikulttuurisella sekasikiökuttuurilla joka on sitten samanlaista jokaisessa noissa liittovaltion ennen itsenäisissä maissa. Tykkäät varmaan abc-.ketjustakin kun kaikki sen huoltamot on samanlaisia? eurooppakin tulee olemaan ikäänkuin abc-ketju ilman kansallisia erityispiirteitä ja siitähän sinä tykkäät, meni minne vaan niin on ihan niin kuin kotiinsa menisi.

        Niinkö kuvittelet?

        Ensinnäkin äänestin vastaan, kun kysyttiin EU-jäsenyydestä. Toiseksi kun tähän liittovaltioon nyt jouduttiin, en todellakaan usko, että maahanmuuttajat onnistuisi (tai edes yrittäisi) hävittämään suomalaista kulttuuria.
        Suomalaisia muutti 1960-70 luvun vaihteessä Sveduihin aikalailla (joka kymmenes suomalainen), mut hävisikö ruotsista sen takia ruotsalainen kulttuuri?

        Edustaako mun lapseni mielestäsi sekasikiökulttuuria, kun hän on suomenruotsalainen?

        Mitä tulee abc-ketjuihin, tykkään lähinnä siitä, että se on mun lähin kauppa. En vain ymmärrä miten se liittyy kansanmusiikin tuhoamiseen.

        Oikeesti asiat menee niin, että mitä enemmän tulee vaikutteita muualta, ihmiset kiinnostuvat enemmän omista juuristaan. Tän takia kai kansanmusiikiperinne onkin nykyään niin vahva.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En nyt jaksa kun pitää lähtä nukkumaan mutta sinun tosiaan luulisi ymmärtävän kulttuurin hiljaisen tuhon:

        https://sananvapauteen.fi/artikkeli/2243

        Meneeköhän pitkään suomen kielen kitkemisessä? oman kielen hävittäminen tosiaan on tehokas tapa kitkeä kansallista identieteettiä. EU kun esittelee ideansa englanninkielisestä peruskoulutuksesta, toki ruotsilla höystäen, täällä se varmaan otetaan riemulla vastaan merkkinä kansainvälsitymisestä.

        Joo, no, pitää mennä tosiaan nukkumaan, öitä.

        Taaskaan en ymmärrä sun logiikkaasi. Miten pakolaisuus tai maahanmuutto liittyy itsevaltiaaseen kansanjohtajaan? Oliko Stalinin maahan kovastikin tunkua ulkomaalaisista?

        Mikä nykysuomessa mielestäsi viittaa neuvostovenäjään? Vai kaipaatko sitä Kekkosslovakian aikaa jolloin kaikki oli paremmin?
        Musta nykyään on paremmin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En nyt jaksa kun pitää lähtä nukkumaan mutta sinun tosiaan luulisi ymmärtävän kulttuurin hiljaisen tuhon:

        https://sananvapauteen.fi/artikkeli/2243

        Meneeköhän pitkään suomen kielen kitkemisessä? oman kielen hävittäminen tosiaan on tehokas tapa kitkeä kansallista identieteettiä. EU kun esittelee ideansa englanninkielisestä peruskoulutuksesta, toki ruotsilla höystäen, täällä se varmaan otetaan riemulla vastaan merkkinä kansainvälsitymisestä.

        Joo, no, pitää mennä tosiaan nukkumaan, öitä.

        Minä ymmärrän kyllä oikein hyvin sen, että suomalainen ei ole nysverö, jonka yli kuka tahansa kävelee. Sinä näyt ajattelevan, että on. Minusta on hyvin surullista, että sinä mitätöit suomalaiset joksikin luuserisakiksi, joka sovinnolla vain häviää olemattomiin. Minusta sellainen on erittäin epäkunnioittavaa ja tahraa menneiden sukupolvien kunnian, tahraa olemassa olevan sukupolven kunnian ja tekee lapsistamme vellihousuja, jotka ovat vätyksiä ja kaikkien alistettavissa.

        Mikä mies sinä oikein olet, kun tahraat meidät suomalaiset, vedät vessasta alas identitteettimme?
        Joutaisit nurkkaan tyhmyrin hattu päässäsi!

        Hyvää yötä ...


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Harmikselle tiedoksi, että oikeastaan olen maahanmuuttaja. Isä synty Terijoella ja isän isä Ukrainassa, että annas ny tulla sitten kaikki mikä sieluas piinaa....ja niin pohjia myöten, ettei ihan joka päivä tarvitse vi.ttuilla.

        Ei kai tohon voi muuta sanoo, ku et mee takas kotiin.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ei kai tohon voi muuta sanoo, ku et mee takas kotiin.

        Minä olen kotona.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Minä olen kotona.

        Niin, mut jos sun käskettäis mennä sinne mistä olet kotoisin, niin joutuisit jakautumaan.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Niin, mut jos sun käskettäis mennä sinne mistä olet kotoisin, niin joutuisit jakautumaan.

        No jos tarkoitat sukujuuria, niin kyllä. Äidin suku on savosta ja aika paikallaan pysyneutä ymmärtääkseni, isäni suku on kulkenut enemmän.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        No jos tarkoitat sukujuuria, niin kyllä. Äidin suku on savosta ja aika paikallaan pysyneutä ymmärtääkseni, isäni suku on kulkenut enemmän.

        ...pysyneitä...


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        No jos tarkoitat sukujuuria, niin kyllä. Äidin suku on savosta ja aika paikallaan pysyneutä ymmärtääkseni, isäni suku on kulkenut enemmän.

        Minä taas mutsin puolelta saamelaista ja faijan puolelta eteläpohjalaista. Paitti et molemmilla sit puolet varsinaissuomalaistakin. Kävin syntymässä pohjoiskarjalassa ja nyt asun uudellamaalla.

        Kumma kyllä suvussa ei ole vuosisatoihin kukaan tullut ulkomailta. Paitsi yks isoisoisoisoäiti jopa Ruotsista asti. (Broidi harrastanut sukututkimusta)


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Minä taas mutsin puolelta saamelaista ja faijan puolelta eteläpohjalaista. Paitti et molemmilla sit puolet varsinaissuomalaistakin. Kävin syntymässä pohjoiskarjalassa ja nyt asun uudellamaalla.

        Kumma kyllä suvussa ei ole vuosisatoihin kukaan tullut ulkomailta. Paitsi yks isoisoisoisoäiti jopa Ruotsista asti. (Broidi harrastanut sukututkimusta)

        Sinulla on mielenkiintoiset sukujuuret. Minunkin isäni tutki sukuaan ihan kirjaksi asti, pääsi tuonne 1700-luvun loppupuolelle, jos oikein nyt muistan.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Sinulla on mielenkiintoiset sukujuuret. Minunkin isäni tutki sukuaan ihan kirjaksi asti, pääsi tuonne 1700-luvun loppupuolelle, jos oikein nyt muistan.

        Kuulin muuten vasta just männälauantaina et mutsin suku on ihan lappalaisia. Toki tiesin että he tulee Kuolajärveltä (nyk. Salla), mut luulin et ne oli vain lappilaisia, mut on kuulemma ihan saamelaisia.
        Jotain hyvää (tai miten sen nyt ottaa) sodastakin voi koituaä: pappa oli sillä suunnalla sotimassa ja saatto yhden ruokalassa duunissa olleen lotan paksuksi, joten naimisiinhan heidän piti mennä ja muuttivat sodan jälkeen etelään. Sitä perua minäkin sit olen. Eipä ois sitä rakkaustarinaa varmasti syntynyt ilman maailmansotaa.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Sinulla on mielenkiintoiset sukujuuret. Minunkin isäni tutki sukuaan ihan kirjaksi asti, pääsi tuonne 1700-luvun loppupuolelle, jos oikein nyt muistan.

        Mun tytär sit sai tohon koktailiin vielä äitinsä puolelta ankkalammikkoporukan. En tiedä olisinko etsimälläkään löytänyt suvusta kauempaa olevaa suomalaista naista ku mitä ton likan äiti on.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mun tytär sit sai tohon koktailiin vielä äitinsä puolelta ankkalammikkoporukan. En tiedä olisinko etsimälläkään löytänyt suvusta kauempaa olevaa suomalaista naista ku mitä ton likan äiti on.

        Ankkalammikkoporukka?


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Ankkalammikkoporukka?

        Finlandssvenskor.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Finlandssvenskor.

        Ahaa... :)


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Ahaa... :)

        Olenhan mä kai sen maininnut et tyttäreni on ruotsinkielinen. Tai oikeammin tietysti kakskielinen, ku minun kanssani puhuu tietenkin suomea.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Olenhan mä kai sen maininnut et tyttäreni on ruotsinkielinen. Tai oikeammin tietysti kakskielinen, ku minun kanssani puhuu tietenkin suomea.

        Se on hyvä, että on kaksikielinen.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Se on hyvä, että on kaksikielinen.

        Ei siitä ainakaan isompaa haittaa luulis olevan. Tosin Ruotsissahan virallisena kantana oli kaksikielisyyden vastustaminen, kun pelättiin että lapsista tulee puolikielisiä (eli eivät osaa yhtään kieltä kunnolla).
        Mun pikkusiskoni (faijan myöhempi lapsi) ei osaa kunnolla suomea. Syntynyt Eskilstunassa suomenkielisten vanhempien perheeseen, mutta jotka ohjeistuksen mukaan puhuivat kotona lapsen kanssa ruotsia. Tuloksena tytölle tuli hämmennys, kun hän kokee itsensä suomalaiseksi, muttei osaa kunnolla suomea (tai on hän nyttemmin oppinut, muttei se mikään äidinkielenomainen kieli hänelle ole. Mun tyttärellänihän on kaksi äidinkieltä). Kieli on kuitenkin myös osa identiteettiä.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ei siitä ainakaan isompaa haittaa luulis olevan. Tosin Ruotsissahan virallisena kantana oli kaksikielisyyden vastustaminen, kun pelättiin että lapsista tulee puolikielisiä (eli eivät osaa yhtään kieltä kunnolla).
        Mun pikkusiskoni (faijan myöhempi lapsi) ei osaa kunnolla suomea. Syntynyt Eskilstunassa suomenkielisten vanhempien perheeseen, mutta jotka ohjeistuksen mukaan puhuivat kotona lapsen kanssa ruotsia. Tuloksena tytölle tuli hämmennys, kun hän kokee itsensä suomalaiseksi, muttei osaa kunnolla suomea (tai on hän nyttemmin oppinut, muttei se mikään äidinkielenomainen kieli hänelle ole. Mun tyttärellänihän on kaksi äidinkieltä). Kieli on kuitenkin myös osa identiteettiä.

        Kannattaa katsoa sellainen elokuva ku "Elina, som jag inte fanns" ("Näkymätön Elina"), jos joskus tulee vastaan. https://www.imdb.com/title/tt0330911/plotsummary?ref_=tt_ov_pl


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ei siitä ainakaan isompaa haittaa luulis olevan. Tosin Ruotsissahan virallisena kantana oli kaksikielisyyden vastustaminen, kun pelättiin että lapsista tulee puolikielisiä (eli eivät osaa yhtään kieltä kunnolla).
        Mun pikkusiskoni (faijan myöhempi lapsi) ei osaa kunnolla suomea. Syntynyt Eskilstunassa suomenkielisten vanhempien perheeseen, mutta jotka ohjeistuksen mukaan puhuivat kotona lapsen kanssa ruotsia. Tuloksena tytölle tuli hämmennys, kun hän kokee itsensä suomalaiseksi, muttei osaa kunnolla suomea (tai on hän nyttemmin oppinut, muttei se mikään äidinkielenomainen kieli hänelle ole. Mun tyttärellänihän on kaksi äidinkieltä). Kieli on kuitenkin myös osa identiteettiä.

        Kieli on aika iso osa identiteettiä. Eri aikoina ajatellaan eri tavoin kaksikielisyydestä. Lapsi oppii helposti , jos siihen on mahdollisuus.


    • Anonyymi

      Ihan parasta tuo.

    • Anonyymi

      tuollainen noniin, mutta: kuvittele pelaamassa jotain hiton avaruustaistelupeliä ja kummallakin on nojatuoleissa omat ohjaimet, nainen tietysti voisi olla "wingman":D

      • Anonyymi

        äq2fk1fw2


    • Anonyymi

      "wingWoman" sitten ja lento-ohjaimet käsissä lentelee avaruudessa _D

      • Anonyymi

        Tuollaiset avaruuslento-pelit, niin toinen jää taistelemaan ja sitten toinen lähtee vahingossakin jonnekin muualle ja näkyy vain pienenä pisteenä jossa tutkassa: thrusters on nyt ja sinne sitten hakemaan sitä kaveria jotta seuraisi: tulee törmäys kun toinen tulee kovaa vauhtia tuomaan apua, jnew _D


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nykyaikaisempi Space Invaders.


    • Anonyymi

      On kyllä HIIHAA HOO HA HIRN.... Tuossa Freelancer-pelissä kun ei ole vielä edes kunnollista alusta ja aseistusta päästä edes perille, mutta hyvä peli kyllä, tuossa on seikkailuakin mukana :D

    • Anonyymi

      Jos kelluu "pikkupisteenä" avaruudessa että jotenkin näkee sen kun on merkannut sen tutkaan positiivisina kohteena.... sitten kun painat täydet tehot päälle ja matkaat sitä kohti, ja radio toimii tietysti jotenkin sitten kun etäisyydellä, törmäysvaara voi olla suuri kun olet kohteena vaikka oletkin positiivinen kohde... mutta pitäisi huomata pelissä... kaveri tulee aika lujaa kohti pelastamaan... thrusters full on...

    • Anonyymi

      Kerrassaan huvittaisi kyllä jossain avaruustaistelupelissä: nainen istuu kyllä nojatuolissa vieressä pelaamassa omalla aluksellaan samaa juttua; sitten jos ei osaa oikein ohjata ja jää vain pieneksi vihreäksi pisteeksi tutkaan, jää "kellumaan" avaruuden tyhjyyteen ja se pitää tulla pelastamaan.

      No sitten kun pelastat sen naisen sieltä jostain kaukaa ja sanot että laita kohteeksi minut, niin vahingossa laittaa viholliskohteeksi ja ampuu ja jää kellumaan kun tuhoaa pelastajansa.

      • Anonyymi

        Oikeaan elämäänkin voi verrata tuollaista tilannetta melko hyvinkin :D


    • Anonyymi
    • En viitti laittaa uutta aloitusta ku musiikkilinkeissä kuitenkin mennään.
      Joka päivä silti oppii uusia "hyödyllisiä" tietoja. Pistin Facessa yhteen punkryhmään tällasen biisin, cover vanhasta Sweetin purkkabiisistä: https://www.youtube.com/watch?v=dJRGBWZLzSo&fbclid=IwAR0xDtT_vydq3oXtQwRjm3nd-nfOepnV_bgRoVjxY7Vdn3sd6ym8ZWFnFlY

      Totesin et vähän on Motörheadia tässä alussa, niin eikös Painajaisen solisti vastannut heti, et "Ei kait ihme kun Lemmy soittaa siinä bassot". Ja totta, Motörhead julkaisi sit seuraavana vuonna sellasen kappaleen ku Ace of Spades, mut tässä Damnedin biisissä hän oli tosiaan bassossa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      184
      3052
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      161
      2171
    3. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      66
      1976
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1429
    5. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      81
      1378
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      182
      1294
    7. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      94
      1214
    8. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1100
    9. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1093
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      22
      973
    Aihe