The Muuri eli

Aloitan aamun vähän vakavammalla aiheella.

En tiedä mikä voisi olla kamalampaa kuin oman lapsen kuolema.

Yhden kaverin tytär yritti itsemurhaa ja melkein onnistuikin siinä. Kun tämä tyttö oli teho-osastolla, kaveri päätti suomentaa Ebba Grönin kappaleen Die Mauer (joka on tietenkin suomeksi Berliinin muuri). Laulajaksi lupautui kolmekin melko tunnettua henkilöä: Tumppi Varonen, Samuli Putro ja Yari. Viimeinen tosin joutui perumaan kiireiden takia. Julkaistun sinkun a-puolella laulaa siis Tumppi ja b-puolella Putro.

https://www.youtube.com/watch?v=ntbXWPuC5as&t=8s

Tän julkaisun hän sitten antoi kotiutuneelle tyttärelleen.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällä jutulla ei kuitenkaan valitettavasti ollut onnellista loppua. Myöhemmin Tiia sitten onnistui.

      Mulla tulee aina itku tän biisin kuullessani: https://www.youtube.com/watch?v=PTvWU5S3dUI

      Peppi Pitkätossuhan oli maailman vahvin tyttö, ja tällä Tiiallakin oli lapsena huoneen ovessa kyltti "täällä asuu maailman vahvin tyttö".

      • Anonyymi

        Höpö höpö ei ollut maailman vahvin tuo Peppi vaan Wonder Woman oli.
        Tai Dark Phoenix.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö ei ollut maailman vahvin tuo Peppi vaan Wonder Woman oli.
        Tai Dark Phoenix.

        Tai Jessica Jones.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Tai Jessica Jones.

        Men noista supersankarisarjoista niin diggaile, mut Jessicassa (löytyy Netflixstä) oli jotain johon osasin samaistua. Vaikken itse tappele ja Jessica taas ei polta (enkä mä niin viskistäkään tykkää).


      • Anonyymi

        Peppi on supersankari ja mielikuvitushahmo sekin :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peppi on supersankari ja mielikuvitushahmo sekin :)

        Tietenkin, mut vaikka Peppi (Lotta Sikuriina Rullakartiina Kissanminttu Efraimintytär Pitkätossu) olikin vahva ja rikaskin, hän oli aina heikkojen puolella.

        Hmm. miks mun tyttären nimi on Lotta.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Tietenkin, mut vaikka Peppi (Lotta Sikuriina Rullakartiina Kissanminttu Efraimintytär Pitkätossu) olikin vahva ja rikaskin, hän oli aina heikkojen puolella.

        Hmm. miks mun tyttären nimi on Lotta.

        Ei muuten ole Pepin takia, vaan toisen Lindgrenin hahmon mukaan: Lotta på Bråkmarkarsgatan.

        Mut tässä oli toinenkin syy. Koska tyttö oli tietenkin kakskielinen, niin nimi piti olla sellanen et se on sekä ruotsin-, että suomenkielinen., olematta leimallisesti kumpaakaan.


      • Anonyymi

        Nyt voi varmaankin nimeksi antaa tyttärelle vaikka: Saara Gaius Julius Caesar Römppänen. Kun nimisäännöt muuttuivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt voi varmaankin nimeksi antaa tyttärelle vaikka: Saara Gaius Julius Caesar Römppänen. Kun nimisäännöt muuttuivat.

        hmmm sitten sen tytön kutsumanimeksi voisi tulla vaikka Kauko kuten Gaius.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt voi varmaankin nimeksi antaa tyttärelle vaikka: Saara Gaius Julius Caesar Römppänen. Kun nimisäännöt muuttuivat.

        Mua on aina nauratuttanut espanjankielisissä maissa yleinen miehen nimi Jesus Maria.

        Miehen toinen nimi on Maria!

        Mut joo, jokainen (espanjankielisetkin) taaplaa tavallaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peppi on supersankari ja mielikuvitushahmo sekin :)

        Katoin joskus tyttären kanssellasta ruotsalaista lastensarjaa ku Energina. Siinä tyttä nimeltä Gina sai supersankarin voimat. Musta se oli naiivi mut tosi sympaattinen.


    • Lapsen kuolema on varmasti raskain asia vanhemman elämässä. Ja jos lapsi tekee itsemurhan , kyllä se melko hiljaiseksi vetää.

      Nuorten pahoinvointi ja itsetuhoinen käytös ovat huolestuttavia asioita, kaikkien pahoinvointi tietysti on, mutta lapsen ja nuoren kohdalla se on erityisen huolestuttavaa, koska lapsen ja nuoren elämä on vielä edessä. Jos he ovat ottaneet selviytymiskeinoksi itsetuhoisuuden, se on hyvin huono tapa selvitä.

      Nuorin, jonka kanssa olen jutellut, ja joka viilteli itseään, oli 13 vuotias. Ja tiedän, että on nuorempiakin.
      Viiltely on hankala juttu siksi, että se myös koukuttaa.
      Vanhemmalle on tietysti aikamoinen järkytys huomata lapsen viiltelevän tai kun lapsi on yrittänyt itsemurhaa. Se on shokki, eikä mikään palaa enää entiselleen.

      • Itsensä viiltely ja itsemurhan yrittäminen on silti aika eri asioita. Tiedän tän omalta kohdaltani: kun henkinen tuska on iso, se yritetään taltuttaa fyysisellä kivulla. (Kyllä munkin käsissäni selvät jäljet vieläkin näkyy, vaikken ole itsemurhaa yrittänyt tehdä.)


      • Anonyymi

        Näin eräällä ihmisellä, mies oli kyllä, tuollaisia selkeitä viiltelyarpia oikein, en viitsinyt puhua sille mitään koko aiheesta silloin vaikka vähän kiinnostikin tietää. Paljonkin olin tekemisissä sen kanssa joskus.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Itsensä viiltely ja itsemurhan yrittäminen on silti aika eri asioita. Tiedän tän omalta kohdaltani: kun henkinen tuska on iso, se yritetään taltuttaa fyysisellä kivulla. (Kyllä munkin käsissäni selvät jäljet vieläkin näkyy, vaikken ole itsemurhaa yrittänyt tehdä.)

        Tavallaan ovat, tavallaan eivät. Viiltely kertoo kuitenkin siitä, useimmiten, että on paha olla, eikä muita keinoja ilmaista sitä. Itsariyritykset ja viiltely käyvät kyllä myös käsikädessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin eräällä ihmisellä, mies oli kyllä, tuollaisia selkeitä viiltelyarpia oikein, en viitsinyt puhua sille mitään koko aiheesta silloin vaikka vähän kiinnostikin tietää. Paljonkin olin tekemisissä sen kanssa joskus.

        Viiltelijät yleensä kai peittelevät tuoreita arpiaan, yllättäin käytetään kesähelteelläkin pitkähihaista puseroa. Mutta se, miten asian voi ottaa puheeksi, onkin sitten vaikeampi juttu.

        Itse olen seurustellut anorektikon itsensäviiltelijän kanssa. Vasta eromme jälkeen pystyin tuosta aiheesta hänen kanssaan keskustelemaan. Oli hänen elämä aika itsensäkidutusta, enkä mä ehkä ollut siihen alkoholiongelmani kanssa ihan paras kumppani (hän ei dokannut ollenkaan). Mut toisaalta sit myöhemmin juteltiin aika avoimesti näistä kun ei enää seurusteltu .


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Viiltelijät yleensä kai peittelevät tuoreita arpiaan, yllättäin käytetään kesähelteelläkin pitkähihaista puseroa. Mutta se, miten asian voi ottaa puheeksi, onkin sitten vaikeampi juttu.

        Itse olen seurustellut anorektikon itsensäviiltelijän kanssa. Vasta eromme jälkeen pystyin tuosta aiheesta hänen kanssaan keskustelemaan. Oli hänen elämä aika itsensäkidutusta, enkä mä ehkä ollut siihen alkoholiongelmani kanssa ihan paras kumppani (hän ei dokannut ollenkaan). Mut toisaalta sit myöhemmin juteltiin aika avoimesti näistä kun ei enää seurusteltu .

        Vaikeaa se puheeksi ottaminen tietysti on. Onhan asia useimmille aika outo ja pelottava. Se saattaa kuitenkin avata keskusteluyhteyden ja toisaalta toista voi tukea kertomaan ja hakemaan apua.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Tavallaan ovat, tavallaan eivät. Viiltely kertoo kuitenkin siitä, useimmiten, että on paha olla, eikä muita keinoja ilmaista sitä. Itsariyritykset ja viiltely käyvät kyllä myös käsikädessä.

        Noniin, mä sit tuon (lue tuo toinen kirjoitukseni) tytön kädet nähdessäni tein (ei ehkä ollut ihan paras idea) itelleni vähän isommat jäljet, ja sanoin et "eihän toi ny vielä mitään". Enkä ollut edes humalassa. Mun tyttöystäväni sit kysy vakavasti, et pitäiskö nyt olla huolissaan. Kerroin miks noi viillot tein.

        Olen oikeesti edelleen huolissani siitä tytöstä. Mulla ei ole mitään tietoa miten hänellä nykyisin menee, kun hän asuu ihan eri puolella Suomea nykyään. Usein ajattelen häntä, en kaiholla entisestä, vaan siitä et onko kaikki kunnossa. Kyllä mulle entisetkin tyttöystävät ovat tärkeitä ihmisiä.

        Tai nyt en kyllä tiiä miltä tää mun vuodatus kuulosti.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Noniin, mä sit tuon (lue tuo toinen kirjoitukseni) tytön kädet nähdessäni tein (ei ehkä ollut ihan paras idea) itelleni vähän isommat jäljet, ja sanoin et "eihän toi ny vielä mitään". Enkä ollut edes humalassa. Mun tyttöystäväni sit kysy vakavasti, et pitäiskö nyt olla huolissaan. Kerroin miks noi viillot tein.

        Olen oikeesti edelleen huolissani siitä tytöstä. Mulla ei ole mitään tietoa miten hänellä nykyisin menee, kun hän asuu ihan eri puolella Suomea nykyään. Usein ajattelen häntä, en kaiholla entisestä, vaan siitä et onko kaikki kunnossa. Kyllä mulle entisetkin tyttöystävät ovat tärkeitä ihmisiä.

        Tai nyt en kyllä tiiä miltä tää mun vuodatus kuulosti.

        Jos on ollut parisuhteessa jonkun kanssa, onhan se ihminen ollut tärkeä ja miksi ei olisi sitä myös eron jälkeen.

        Varmasti ei ollut ihan paras tapa nostaa kissa pöydälle tekemällä itselleen isommat viillot. Ei kai se kilpailu ole. Toki siinä tilanteessa tekee sen minkä osaa.

        Hänellä on tainnut olla aika isot ongelmat. Voi se elämä aueta silti, vaikka joskus voi näyttää toivottomalta. Koskaan ei voi tietää mikä asia herättää pyrkimään johonkin muuhun ja löytämään erilaisia tapoja käsitellä pahaa oloa ja ahdistusta.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Jos on ollut parisuhteessa jonkun kanssa, onhan se ihminen ollut tärkeä ja miksi ei olisi sitä myös eron jälkeen.

        Varmasti ei ollut ihan paras tapa nostaa kissa pöydälle tekemällä itselleen isommat viillot. Ei kai se kilpailu ole. Toki siinä tilanteessa tekee sen minkä osaa.

        Hänellä on tainnut olla aika isot ongelmat. Voi se elämä aueta silti, vaikka joskus voi näyttää toivottomalta. Koskaan ei voi tietää mikä asia herättää pyrkimään johonkin muuhun ja löytämään erilaisia tapoja käsitellä pahaa oloa ja ahdistusta.

        No mullon tää juoma. Ei ehkä paras vaihtoehto, mutta kyllä tää välillä auttaa.
        Vaikka toisaalta onhan tuo totuus totta, ettei mikään asia voi olla niin huonosti, ettei sitä juomalla (tai muilla päihteillä) saa vielä huonommaksi.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        No mullon tää juoma. Ei ehkä paras vaihtoehto, mutta kyllä tää välillä auttaa.
        Vaikka toisaalta onhan tuo totuus totta, ettei mikään asia voi olla niin huonosti, ettei sitä juomalla (tai muilla päihteillä) saa vielä huonommaksi.

        Kyllä päihde hetkellisesti auttaa, mutta loppupeleissä taitaa kuitenkin jäädä miinuksen puolelle, näin olen ymmärtänyt.
        Jos käsittelee tunteitaan päihteillä tai viiltelyllä tai jollain muulla itsetuhoisella tavalla, ei se lopulta kuitenkaan auta. Mutta jos ei ole muita keinoja, ovat ne yksi tapa selvitä.


      • Anonyymi

        Niin on kyllä, joskus on hyvä rentoutua juomankin avulla, nollata ajatuksia kemiallisesti, mutta mitään pysyvää ratkaisua sellaisella ei saa mihinkään aikaiseksi.

        Vähän tuollainenkin kun itse olen kärsinyt aika paljonkin nukkumisvaikeuksista, on niin paljon asioita ajateltavana ja suunniteltavana, ei auttanut nukahtamislääkkeet kun kerran kokeilin niitä, barbituraatteja en sentään kokeillut mutta ei apua.

        Sitten kokeilin myös nämä erilaiset tekniikat, armeijan sekä muut järjestelmät ne kyllä auttavat mutta pitäisi olla helpompi keino.

        Niin joo nyt taidan tietää hyvän ratkaisun: minttutee taitaa toimia hyvin :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin on kyllä, joskus on hyvä rentoutua juomankin avulla, nollata ajatuksia kemiallisesti, mutta mitään pysyvää ratkaisua sellaisella ei saa mihinkään aikaiseksi.

        Vähän tuollainenkin kun itse olen kärsinyt aika paljonkin nukkumisvaikeuksista, on niin paljon asioita ajateltavana ja suunniteltavana, ei auttanut nukahtamislääkkeet kun kerran kokeilin niitä, barbituraatteja en sentään kokeillut mutta ei apua.

        Sitten kokeilin myös nämä erilaiset tekniikat, armeijan sekä muut järjestelmät ne kyllä auttavat mutta pitäisi olla helpompi keino.

        Niin joo nyt taidan tietää hyvän ratkaisun: minttutee taitaa toimia hyvin :)

        Minttutee kuulostaa hyvältä idealta. Eikös kamomillateekin ole rauhoittava?

        Nukkuminen on aika tärkeä juttu. Univaikeudet vaikuttavat sitten moneen asiaan tai siis unen puute.
        Itse huomaan sen, että jos minulla on illalla jokin meno, jossa tulee paljon asiaa, esim.koulutus tai sen tyyppinen asia, silloin on vaikea saada unta. On vaikea saada aivot nollattua ja "pysäytettyä"


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Minttutee kuulostaa hyvältä idealta. Eikös kamomillateekin ole rauhoittava?

        Nukkuminen on aika tärkeä juttu. Univaikeudet vaikuttavat sitten moneen asiaan tai siis unen puute.
        Itse huomaan sen, että jos minulla on illalla jokin meno, jossa tulee paljon asiaa, esim.koulutus tai sen tyyppinen asia, silloin on vaikea saada unta. On vaikea saada aivot nollattua ja "pysäytettyä"

        Lukeminen kannattaa aina.

        Kun uppoutuu eri maailmaan, jää ne omat murheet muualle.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Lukeminen kannattaa aina.

        Kun uppoutuu eri maailmaan, jää ne omat murheet muualle.

        Se on kyllä totta. Samoin musiikin kuuntelu. Itse käytin aikoinaan radion puhekanavaa, hiljainen mumina tuuditti mukavasti uneen.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Se on kyllä totta. Samoin musiikin kuuntelu. Itse käytin aikoinaan radion puhekanavaa, hiljainen mumina tuuditti mukavasti uneen.

        Tavallaan todellisuuspakoa. Itse kun olin ihan duunidunissa tekemässä tylsiä juttuja, niin mulla oli tosi hauskaa kuunnella nimenomaan puhekanavia. Sormet toimi omaa jutuaan, mut ajatukset oli toimittajien mukavissa keskusteluissa. Siinä meni äkkiä se kahdeksan tuntua.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Tavallaan todellisuuspakoa. Itse kun olin ihan duunidunissa tekemässä tylsiä juttuja, niin mulla oli tosi hauskaa kuunnella nimenomaan puhekanavia. Sormet toimi omaa jutuaan, mut ajatukset oli toimittajien mukavissa keskusteluissa. Siinä meni äkkiä se kahdeksan tuntua.

        Niinhän se aika mukavasti hurahtaa kuunnellessa toisten sanailua.


    • Anonyymi

      Tuttua tavaraa. Se tyttö teki juttuja ja sillä tavalla the kuuri teki omiaan myös. Mitäpä muuta kuuluu?

    • Anonyymi

      Syksyinen sää mutta lämmin jatkuu.

    • Anonyymi

      Onkos tuurikuuri tuttu juttu?

    • Anonyymi

      Palataanpa myöhemmin juttuun kun ei tunnu juttu sujuvan

    • Anonyymi

      The Picture. Pitäisi olla luotettavaa tietoa. Vasta silloin voi kohdata totuuden.

      • Luota siihen, et mulla on aina luotettavaa tietoa :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      190
      3972
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      191
      2840
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      58
      1726
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      119
      1684
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1468
    6. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1347
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1273
    8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      93
      1264
    9. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      75
      1206
    10. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      65
      1204
    Aihe