Onko huollot hoidettu?
Tällä viikolla kävin hampit putsauttamassa, hyvässä kunnossa kuulemma oli ja hammaskiveä oli vain vähän. Viimeksi lapsena ollut reikiä.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/802dad84-54ee-473f-9b8c-18fbcd798ca3
Mikä on hampaiden kunto?
145
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hampaat tulee tännekin palstalle arvaan että jostain ikävästä palstasta tulleet asioihin. Vampyyrin kylmä kulma hammas.
Hampaiden peseminen on kyllä suositeltavaa ajoittain.- Anonyymi
Kerran sadassa vuodessa jos pesee kuin vampyyrit :D
- Anonyymi
Pientä kohtaanto-probleemaa vain, vähän sama jos kävisi työvoimatoimistoissa joka viikko.
- Anonyymi
Tai jos kävisi ruokakaupassa ollenkaan.
Voisi olla paremmassakin kunnossa, muutama paikka löytyy ja hampaat on murentuneet jonninverran purupinnoista. Tummuneetkin kahvin kittaamisesta vissiin.
Refluksi pilaa kiillepinnat valitettavasti aika tarkalleen ja aiheuttaa omia ongelmiaan muutenkin suun limakalvoilla. Mutta kyllä mä yritän omat suussa pitää mahdollisimman kauan. 😃- Anonyymi
Uusi hammastahna: Draculan kuva tuubissa oikein ja musta paketti, hampaat kiiluu.
t. Orion Stardust Travels LLC - Anonyymi
ohoh noniin vahingossa vaan syntyi idea; Dracula-hammastahna.
"Jännänainen" on kanssa hyvä uusi juttu mitä mieleen pyörähti tänään kuin noppa olisi pyörinyt craps-pöydässä heittäessä noppia, painottamattomana. Anonyymi kirjoitti:
Uusi hammastahna: Draculan kuva tuubissa oikein ja musta paketti, hampaat kiiluu.
t. Orion Stardust Travels LLCSaako sillä hampaat teräviksi?? 🤪😝
- Anonyymi
Niin juuri eikö olisi hyvä hammastahna-merkki... Dracula :D
Anonyymi kirjoitti:
Niin juuri eikö olisi hyvä hammastahna-merkki... Dracula :D
Aika huvittava. Onkohan siinä joukossa vähä A vai O- :sta? 😝
Abrakadabra kirjoitti:
Aika huvittava. Onkohan siinä joukossa vähä A vai O- :sta? 😝
Tuli mieleen vaan Draculasta...saa tollaset hampaat tahnaamalla hyvin.
https://youtu.be/yGLwqtOF_XY
Danko Jones...- Anonyymi
Orion Stardust Travels.... juttuja mitä Funeaun kanssa jotain höpötyksiä, avaruusmatkoja Orionin tähtisumuun jne... Matkatoimisto.
Anonyymi kirjoitti:
Orion Stardust Travels.... juttuja mitä Funeaun kanssa jotain höpötyksiä, avaruusmatkoja Orionin tähtisumuun jne... Matkatoimisto.
Noille reissuille varmaan tarvii avaruusasunkin! ☺
- Anonyymi
Niin juurikin :D
- Anonyymi
Kävin kesäkuussa. Kivi poistettiin. Ienvetäytymää todettiin jo aikaisempina vuosina.
Seuraavan kerran suuhygienistille joulukuussa 2020 ja hammaslääkärille kesällä 2022.- Anonyymi
Juurihoitoon jos menet niin kannattaa pyytää heti lääkitykseksi noin 4 piikkiä prokaiinia jotta et varmasti tunne mitään. Mutta sitten olet puuduksissa muutaman tunnin kunnollisesti.
Sokerin syömisen vähentäminen kyllä auttaa paljon hampaiden kuntoon ja muuhunkin luultavasti. Anonyymi kirjoitti:
Juurihoitoon jos menet niin kannattaa pyytää heti lääkitykseksi noin 4 piikkiä prokaiinia jotta et varmasti tunne mitään. Mutta sitten olet puuduksissa muutaman tunnin kunnollisesti.
Sokerin syömisen vähentäminen kyllä auttaa paljon hampaiden kuntoon ja muuhunkin luultavasti.Mä en muuten sokeria syö kuin nimeksi..Kotona sitä ei ole lainkaan.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Mä en muuten sokeria syö kuin nimeksi..Kotona sitä ei ole lainkaan.
Samoin minä (anonyymi klo 20.13) käytän sokeria vain leivontaan. Viimeinen reikä oli 7-vuotiaana.
- Anonyymi
Oikein huvittavakin juttu oli itselläni kun sanottiin: syö noita salaatteja tuolta... vieressä juuri oli jotain kehäkukka-juttuja ja vahingossa maistoin sellaista, oli pahanmakuista salaattia tuo lajike... kertoivat sitten, ne ovat niitä kukkia... ovatkohan myrkyllisiä? - Olen ainakin toistaiseksi hengissä sanoin emännille.
Vahingossa vääriä lehtiä. Ihan hyvä, ainakin niillä sai solmun auki narusta
- Anonyymi
Hampaiden kunto kuin vampyyrillä, Dracula sekä Lucifer -hammastahnojen avulla.
Wwuwuw kirjoitti:
Jäikö hampaat roikkumaan narusta? Sullahan oli tekarit, mä muistan.
Ei oo tekareita, muistat väärin
pujotteIija kirjoitti:
Ei oo tekareita, muistat väärin
Ei tommosella sokeriherkuttelulla voi olla enää omia hampaita, ne on korkeintaan siellä sohvan takana.,
Wwuwuw kirjoitti:
Ei tommosella sokeriherkuttelulla voi olla enää omia hampaita, ne on korkeintaan siellä sohvan takana.,
Eilen heitin sinne viinerirasian, Tanskalaisia viinereitä oli nimeltään, Suomalaisia kuitenkin
pujotteIija kirjoitti:
Eilen heitin sinne viinerirasian, Tanskalaisia viinereitä oli nimeltään, Suomalaisia kuitenkin
Vähän niin kuin suomalaiset ranskalaiset perunat..Ootko kattonu onko siellä jotain elämää kehittyny? Lähtee kohta sohva ittekseen liikkeelle.
Wwuwuw kirjoitti:
Vähän niin kuin suomalaiset ranskalaiset perunat..Ootko kattonu onko siellä jotain elämää kehittyny? Lähtee kohta sohva ittekseen liikkeelle.
Voi siellä jotain pieniä eläimiä olla
pujotteIija kirjoitti:
Voi siellä jotain pieniä eläimiä olla
Sun pitäis osallistuu siihen ällö-galluppiin..
- Anonyymi
Dracula -hammastahna ja Lucifer -tulitikut :D
- Anonyymi
Sitten voisi olla vielä "Medellin-tabletti" unen helpottamiseenkin .... erikoistuotteita erikoiselta firmalta joka on kotoisin Maltalta: Orion Stardust Travels :D
Huono.
Pesen hampaat kahdesti ja hammasvälit kerran päivässä. Käyn myös säännöllisesti hammaslääkärillä/ hammaskiven poistossa. Mutta virvoitusjuomat ja aikaisempi huolimattomuus hampaiden hoidoissa ovat jättäneet jälkensä.
Kesäkuussa uusittiin yksi irronnut paikka ja sekin on jo irronnut. Toinenkin paikka on irti, mutta se pysyy kuitenkin paikallaan. Eroosio syö hampaat paikkojen ympäriltä. Lisäksi ienrajat ovat vetäytyneet huomattavasti.- Anonyymi
Hampit pesee ja hammaslääkäri antaa lähtiessä salmiakkikarkin huuleen...
Mutta tuon dissen kanssa, oikeastaan aika hauskaa on varmasti rakennella juttuja elektroniikasta, miten digitaalielektroniikka ohjaa toimintoja, ehdotin että: Texas Instruments buffered NAND-logic millä voi patterienkin kanssa aluksi turvallisesti leikkiä :D
Vähän vois käydä hammaskiveä talttaamassa. Muuten noi toimii. Ei lonksu. Pari joutu välistä karsii, kun edellinen hammaslääkäri oli tehnyt juurihoidon puoliks. Vaan toiseen juureen.
Hyvä luusto vissiin. Killittänyt penskana niin maitoa. 😀Lapsena mul oli alahampaissa raudat ja sillon nyppästiin neljä ylimäärästä hammasta pois, niin saatiin nätti suora rivistö aikaan. Sen jälkeen ei oo muuta kuin putsattu.
Jaa, se on kello nukkumaan. Hampipesu ensin, muistakaas kaikki☝️Wwuwuw kirjoitti:
Lapsena mul oli alahampaissa raudat ja sillon nyppästiin neljä ylimäärästä hammasta pois, niin saatiin nätti suora rivistö aikaan. Sen jälkeen ei oo muuta kuin putsattu.
Jaa, se on kello nukkumaan. Hampipesu ensin, muistakaas kaikki☝️No mullakin jäi tilaa sit viisaushampaille alariviin. Yks hampilääkäri meinas nyppiä ne pois, mut toinen sanoi, että voi olla, kun näyttävät hyviltä.
Jep. Hampipesun kautta uniloille. Huomenna rytkäsen ulkoseinät liiteristä loppuun. Kai ne väliseinätkin syntyy. 😃👌- Anonyymi
Digitaalinen NAND-logic ja jutut noniin hah... NAND = NOT AND :D
Mutta niin tuli vain mieleen noista logiikkapiireistä että: bufferoiduilla tuollaisilla voi leikkiä pattereidenkin kanssa että syttyykö LED vai ei :D Anonyymi kirjoitti:
Digitaalinen NAND-logic ja jutut noniin hah... NAND = NOT AND :D
Mutta niin tuli vain mieleen noista logiikkapiireistä että: bufferoiduilla tuollaisilla voi leikkiä pattereidenkin kanssa että syttyykö LED vai ei :DNo logiikalla vois tehdä mitä vaan. Teollisuuslaitoksethsn pyörii usein vaikka siemenssi logiikan perässä.
Vois ohjata valot automaattisesti ja lämmitystä, ilmanvaihtoa ja vesivehkeitä sen mukaan miten on talossa. Mielikuvitus ja raha ois vaan esteenä. 😁- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Lapsena mul oli alahampaissa raudat ja sillon nyppästiin neljä ylimäärästä hammasta pois, niin saatiin nätti suora rivistö aikaan. Sen jälkeen ei oo muuta kuin putsattu.
Jaa, se on kello nukkumaan. Hampipesu ensin, muistakaas kaikki☝️Se on kylläkin hampupesu, meillä äiti sanoi aina että sitten hampupesulle. Meillä oli lapsena fluorihammastahnaa, jotain purskutetta (fluoria?) ja fluoritabletteja. Ihan neuroottista.. mutsi oli vissiin päättänyt että sen lapsilla pysyy leegot suussa koko eliniän. Kai meillä oli kaikilla fluorimyrkytys. Ja nykyään omat hampaat.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Se on kylläkin hampupesu, meillä äiti sanoi aina että sitten hampupesulle. Meillä oli lapsena fluorihammastahnaa, jotain purskutetta (fluoria?) ja fluoritabletteja. Ihan neuroottista.. mutsi oli vissiin päättänyt että sen lapsilla pysyy leegot suussa koko eliniän. Kai meillä oli kaikilla fluorimyrkytys. Ja nykyään omat hampaat.
xLinerHampu..🙄😂
Disse kirjoitti:
No mullakin jäi tilaa sit viisaushampaille alariviin. Yks hampilääkäri meinas nyppiä ne pois, mut toinen sanoi, että voi olla, kun näyttävät hyviltä.
Jep. Hampipesun kautta uniloille. Huomenna rytkäsen ulkoseinät liiteristä loppuun. Kai ne väliseinätkin syntyy. 😃👌Mulla ei oo mitään hajua mun viisaudenhampista..😄
Wwuwuw kirjoitti:
Mulla ei oo mitään hajua mun viisaudenhampista..😄
Vai viisaudenhapuista? 😂
Mitähän hamppuja on Linerit pesseet? 😂Disse kirjoitti:
Vai viisaudenhapuista? 😂
Mitähän hamppuja on Linerit pesseet? 😂Vi*un Apinakerhon enemmistö päättää siis demokratian nimissä, että se on Hampit☝️
Seuraavaks otetaan käsittelyyn Neppari vs Nappi- gate.- Anonyymi
Hampaat... ja hammastahnat.... mitähän muita hauskuuksien maailmankaikkeuksia tänäänkin pystyy palsta tekemään.
Oikeasti tuosta Dracula-hammastahnasta ja koboltista, kerran olimme parin kaverin kanssa autofirmoissa kiertämässä etsimässä kierroslukumittaria erääseen, tietynlaista sellaista: kobolttinen poranterä oli jossain kun toinen kaveri tarvitsi hyvän terän: aivan liian kallis oli sellainen, jotain 50EUR ei edes suurikokoinenkaan sellainen metalliterä :)
t. Neppari, Nappi ja Vetoketju. - Anonyymi
Niin sitten jos puhuu koboltti-poranteristä ja hammastahnasta joku kuvittelee että sellainen hammastahna poraa reikiä hampaisiin nukkuessakin. Hammaspeikko poraa koboltti-metalliterällä yöllä salaa reikiä hampaisiin :)
Wwuwuw kirjoitti:
Vi*un Apinakerhon enemmistö päättää siis demokratian nimissä, että se on Hampit☝️
Seuraavaks otetaan käsittelyyn Neppari vs Nappi- gate.Joo. On nöyryyttävämpää käyttää nimitystä nepparikikkeli, kun nappikikkeli. Sehän se oli?
Lineriii!!!! Kumpi parempi?
Ps. Alat käyttämään nimitystä hampinpesu! 😁Disse kirjoitti:
Joo. On nöyryyttävämpää käyttää nimitystä nepparikikkeli, kun nappikikkeli. Sehän se oli?
Ps. Alat käyttämään nimitystä hampinpesu! 😁Soon nappimuna☝️
Disse kirjoitti:
Nepparikikkelipäs! ✌️
Lineri ratkaisee..
Liner on muuten todella hyvä, ihana ja suorastaan nerokas kirjoittaja. Ihailen suuresti.. Se on sitten nappimuna.Anonyymi kirjoitti:
Niin sitten jos puhuu koboltti-poranteristä ja hammastahnasta joku kuvittelee että sellainen hammastahna poraa reikiä hampaisiin nukkuessakin. Hammaspeikko poraa koboltti-metalliterällä yöllä salaa reikiä hampaisiin :)
Kuuluukohan hammaskeiju ja hammaspeikko samaan ay-liikkeeseen kuin hammaslääkärit ja hoitsut? 🤔
Wwuwuw kirjoitti:
Lineri ratkaisee..
Liner on muuten todella hyvä, ihana ja suorastaan nerokas kirjoittaja. Ihailen suuresti.. Se on sitten nappimuna.Ja hampupesu kuulostaa ihan kivalta..😌
Disse kirjoitti:
Kuuluukohan hammaskeiju ja hammaspeikko samaan ay-liikkeeseen kuin hammaslääkärit ja hoitsut? 🤔
Niillä on yya- sopimus. Oon kullu juttua meinaan..
Wwuwuw kirjoitti:
Lineri ratkaisee..
Liner on muuten todella hyvä, ihana ja suorastaan nerokas kirjoittaja. Ihailen suuresti.. Se on sitten nappimuna.Linukka on reilukin, kyllä se nepparikikkelin valitsee, kun miettii sukupuolikiintiötä. 😃👌
Linukan tyyppisen naikkosen voisin ottaakin völjyyn mihin vaan. Samoin se nainenruuduntakaa....
Lineri oiskin helkutin hyvä ollut tähän seipäänruuvaamiseen kaveriks muuten, kun se keppien kanssa pyörii muutenkin. Voin sielujen silmin nähdä kun se noita pyörittelin tuossa ja kun mä pidän taukoa, se pari räsäyttäis näytöstyyliin polvea vasten poikki. 😂Wwuwuw kirjoitti:
Niillä on yya- sopimus. Oon kullu juttua meinaan..
No varmaan perhana joku kartellisoppari.... eipäs kilpailuvirasto niihin puutu? 😤
Wwuwuw kirjoitti:
Ja hampupesu kuulostaa ihan kivalta..😌
Hamput kuivataan ja silputaan sätkäpurujen sekaan! 🤪
Disse kirjoitti:
Hamput kuivataan ja silputaan sätkäpurujen sekaan! 🤪
Ai sä tiiät, ei kun piippu palamaan..Muista pidättää hengitystä..😄
Disse kirjoitti:
Linukka on reilukin, kyllä se nepparikikkelin valitsee, kun miettii sukupuolikiintiötä. 😃👌
Linukan tyyppisen naikkosen voisin ottaakin völjyyn mihin vaan. Samoin se nainenruuduntakaa....
Lineri oiskin helkutin hyvä ollut tähän seipäänruuvaamiseen kaveriks muuten, kun se keppien kanssa pyörii muutenkin. Voin sielujen silmin nähdä kun se noita pyörittelin tuossa ja kun mä pidän taukoa, se pari räsäyttäis näytöstyyliin polvea vasten poikki. 😂Vähemmistön mielipide on tärkeä, mutta ei ylitärkeä. ☝️
Wwuwuw kirjoitti:
Ai sä tiiät, ei kun piippu palamaan..Muista pidättää hengitystä..😄
Eläs nyt... rupesin vetämään tupakinpolttolopetuslääkkeitä... saahan nähdä palaako muun kuin enää pinna kohta. 😁☝️
Wwuwuw kirjoitti:
Vähemmistön mielipide on tärkeä, mutta ei ylitärkeä. ☝️
Eikös mulla ollut veto-oikeus? Tuliko se kirjattua yhdistyksen sääntöihin? 🤔
Disse kirjoitti:
Eikös mulla ollut veto-oikeus? Tuliko se kirjattua yhdistyksen sääntöihin? 🤔
Ai silläkö mä pyyhin, kun vessast oli taas paperi loppu!
Disse kirjoitti:
Eläs nyt... rupesin vetämään tupakinpolttolopetuslääkkeitä... saahan nähdä palaako muun kuin enää pinna kohta. 😁☝️
Tsemppiä jäsen Deelle!
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joo. On nöyryyttävämpää käyttää nimitystä nepparikikkeli, kun nappikikkeli. Sehän se oli?
Ps. Alat käyttämään nimitystä hampinpesu! 😁Nappipippeli. 😑
😫😭😖 *itkupotkuraivarit* Ja se tais muuten olla hampupyykki. Tosin pyykki-sanaan sopii hampikin kun molemmat loppuvat i-kirjaimeen. Okei...
xL Anonyymi kirjoitti:
Nappipippeli. 😑
😫😭😖 *itkupotkuraivarit* Ja se tais muuten olla hampupyykki. Tosin pyykki-sanaan sopii hampikin kun molemmat loppuvat i-kirjaimeen. Okei...
xLNAPPI VOITTI. ☝️☝️☝️
Ähäkutti.Wwuwuw kirjoitti:
NAPPI VOITTI. ☝️☝️☝️
Ähäkutti.Äääh! Ei nappimuna voittanut....
Linukka väänteli ihan oman välimuodon.... taas se lipsuu....😬
Linukasta kuoriutuu kunnon nössö, kun se tykästyy joihinkin...😆Disse kirjoitti:
Äääh! Ei nappimuna voittanut....
Linukka väänteli ihan oman välimuodon.... taas se lipsuu....😬
Linukasta kuoriutuu kunnon nössö, kun se tykästyy joihinkin...😆Nappi voitti, älä yritä.
Wwuwuw kirjoitti:
Nappi voitti, älä yritä.
Kyllä haiseee niin nössöydelle tää homma...😤
Miten jäsen Xl;stä pulppuaa tuollasta nösssöyttä? Tuohan voi myrkyttää koko ryhmän sisältäpäin? Kohta aletaan antamaan jaksuhaleja ja muuta skeidaa? 😳Disse kirjoitti:
Miten jäsen Xl;stä pulppuaa tuollasta nösssöyttä? Tuohan voi myrkyttää koko ryhmän sisältäpäin? Kohta aletaan antamaan jaksuhaleja ja muuta skeidaa? 😳Nappiippiippeli...hihhii.
Tee nyt vaan aaltoja. Äläkä rutise. 👸✌
Vuosien vääntely on vihdoin päättänyt.. Se on Nappi! Nappi!
Kyllä on väsynyt, mutta nii onnellinen olo..- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Miten jäsen Xl;stä pulppuaa tuollasta nösssöyttä? Tuohan voi myrkyttää koko ryhmän sisältäpäin? Kohta aletaan antamaan jaksuhaleja ja muuta skeidaa? 😳Sori. Eilinen reeni veti vähän pehmeeks. Mut älä pelkää että jää päälle.. 😈
xL Wwuwuw kirjoitti:
Nappiippiippeli...hihhii.
Tee nyt vaan aaltoja. Äläkä rutise. 👸✌
Vuosien vääntely on vihdoin päättänyt.. Se on Nappi! Nappi!
Kyllä on väsynyt, mutta nii onnellinen olo..Linukka on ihan syyntakeeton tänään, tää tulos ei ole virallinen. Itsekin se jo tuossa selittelee....
Peru vaan bileet, ei tää tässä selvinnyt....😤Disse kirjoitti:
Linukka on ihan syyntakeeton tänään, tää tulos ei ole virallinen. Itsekin se jo tuossa selittelee....
Peru vaan bileet, ei tää tässä selvinnyt....😤Älä kuule ole huono häviäjä. 😌
Anonyymi kirjoitti:
Sori. Eilinen reeni veti vähän pehmeeks. Mut älä pelkää että jää päälle.. 😈
xLKyllä vähän oon susta huolissaan... on mullakin nyt vähän huono happi, kun kaverin mökillä eilen saunottiin... mutta joku raja silti pysyy....
Nyt vois ottaa pikkutirsat kyllä.... 🙃- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Älä kuule ole huono häviäjä. 😌
Ihan silleen hiljaa ettei toi Disse kuule ja pidä taas lällynä...
(Sähän syöt kasvisruokaa? Mua kiinnostaa kovasti se suunta. Mikä on hyvää kasvisproteeiinia, silleen maultaan ja prot.arvoiltaan?)
JOO! Disse on nyt selvästi huono häviäjä!
xL Anonyymi kirjoitti:
Ihan silleen hiljaa ettei toi Disse kuule ja pidä taas lällynä...
(Sähän syöt kasvisruokaa? Mua kiinnostaa kovasti se suunta. Mikä on hyvää kasvisproteeiinia, silleen maultaan ja prot.arvoiltaan?)
JOO! Disse on nyt selvästi huono häviäjä!
xL(Kyllähän mä maitotuotteita syön ja munia. Mut soijassa pitäis protskua olla, en mä mikään asiantuntija ole alkuunkaan. )
Niin on. Disse vois nyt ottaa vaan vastuun tunteistaan!Wwuwuw kirjoitti:
(Kyllähän mä maitotuotteita syön ja munia. Mut soijassa pitäis protskua olla, en mä mikään asiantuntija ole alkuunkaan. )
Niin on. Disse vois nyt ottaa vaan vastuun tunteistaan!(Ja kalaa myös toisinaan. Nyt on just valmiina keitettyjä makaroneja ja vihanneksia, tonnikalaa, oliiveja ja sipulia sotkettuna salaatiksi.) Nam!
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
(Kyllähän mä maitotuotteita syön ja munia. Mut soijassa pitäis protskua olla, en mä mikään asiantuntija ole alkuunkaan. )
Niin on. Disse vois nyt ottaa vaan vastuun tunteistaan!(Miten sitä soijaa vois laittaa että se olis hyvää?)
Ostin muuten Botseja. En osta koskaan eineksiä ja liikaa prosessoidut mössöt tökkii kasvisproteiinivalmisteissakin. Noh, näin nyt kävi kuitenkin ja chili-tomaatti-Boltsit on ihan sairaan hyviä ja varmasti ostan niitä vastakin. Ainoo vaan että niissä on kovin vähän proteiinia. Pitäis perehtyä jauhomatoihin :)
xL Anonyymi kirjoitti:
(Miten sitä soijaa vois laittaa että se olis hyvää?)
Ostin muuten Botseja. En osta koskaan eineksiä ja liikaa prosessoidut mössöt tökkii kasvisproteiinivalmisteissakin. Noh, näin nyt kävi kuitenkin ja chili-tomaatti-Boltsit on ihan sairaan hyviä ja varmasti ostan niitä vastakin. Ainoo vaan että niissä on kovin vähän proteiinia. Pitäis perehtyä jauhomatoihin :)
xL( Soijapihvejä oon tehny, niistä tulee paljon parempia kun laittaa vähän kikkomania sekaan, eli soijaa soijan päälle. Kikkoman on muutoin aiemmin ollut mun inhokkimausteita. Sitten mä niitä tummia murusia ripottelen keittojen sekaan ja makaronilaatikosta tulee ihan ok, jotkut ripottelee salaatinkin sekaan..Niitä valkoisia suikaleita mä en taas oppinut käyttämään. )
Piti googlettaa noi boltsit. Jaa,pistetään mieleen. Tomaatista puheen ollen voiskin tehdä taas tomaattikeittoa..siihenkin vois laittaa soijamurusia.- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
( Soijapihvejä oon tehny, niistä tulee paljon parempia kun laittaa vähän kikkomania sekaan, eli soijaa soijan päälle. Kikkoman on muutoin aiemmin ollut mun inhokkimausteita. Sitten mä niitä tummia murusia ripottelen keittojen sekaan ja makaronilaatikosta tulee ihan ok, jotkut ripottelee salaatinkin sekaan..Niitä valkoisia suikaleita mä en taas oppinut käyttämään. )
Piti googlettaa noi boltsit. Jaa,pistetään mieleen. Tomaatista puheen ollen voiskin tehdä taas tomaattikeittoa..siihenkin vois laittaa soijamurusia.(Olen jatkanut jauhelihaa ja kananjauhelihaa soijarouheilla. Kuuklasin että valkosipuli muka hävittäisi pienen kitkeryyden siitä. Mulla on vaan ongelmana liemikuutiot eli maustaminen, koska moskaa. Pitää keksiä siihen joku juttu.)
Mä tein kermaista bataattisoppaa, nam! Chiliä ja pottua sekaan, ja grillattua broitsua sivuun proteiiniksi. Munanvalkuainenkin olisi kyllä toiminut..
Teetkö tomaattisopan tuoreista tomaateista vai miten? Mulla on tomaattikeittoa hätävarana eineksenä.. 🙈 Mutta tosi hyvää kuivan ruisleivän ja juuston kanssa.
Mulla on vähän suunnitelmissa jossain kohtaa pudottaa pari kiloa painoa. Järjestelen hissukseen syömisiäni kuntoon :)
xL Anonyymi kirjoitti:
(Olen jatkanut jauhelihaa ja kananjauhelihaa soijarouheilla. Kuuklasin että valkosipuli muka hävittäisi pienen kitkeryyden siitä. Mulla on vaan ongelmana liemikuutiot eli maustaminen, koska moskaa. Pitää keksiä siihen joku juttu.)
Mä tein kermaista bataattisoppaa, nam! Chiliä ja pottua sekaan, ja grillattua broitsua sivuun proteiiniksi. Munanvalkuainenkin olisi kyllä toiminut..
Teetkö tomaattisopan tuoreista tomaateista vai miten? Mulla on tomaattikeittoa hätävarana eineksenä.. 🙈 Mutta tosi hyvää kuivan ruisleivän ja juuston kanssa.
Mulla on vähän suunnitelmissa jossain kohtaa pudottaa pari kiloa painoa. Järjestelen hissukseen syömisiäni kuntoon :)
xLToi ole tullu mieleenkään, että sitä vois jatkeenakin käyttää.. En mäkään liemikuutioilla mausta..grillimaustetta käytän. Ja sitä kikkomania..
Tomaattimurskasta mä teen, mulla olis kaks purkkia kaapissa. Sekaan laitoin viimeks peruna-sipulia ja kermaa..ja sitten soseutin. Oon laittanu myös rakettispagettia ja pakastevihanneksia..
Ukko kävi äsken kaupassa ja osti lihapiirakoita ja nakkeja..jepjep.🙄- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Toi ole tullu mieleenkään, että sitä vois jatkeenakin käyttää.. En mäkään liemikuutioilla mausta..grillimaustetta käytän. Ja sitä kikkomania..
Tomaattimurskasta mä teen, mulla olis kaks purkkia kaapissa. Sekaan laitoin viimeks peruna-sipulia ja kermaa..ja sitten soseutin. Oon laittanu myös rakettispagettia ja pakastevihanneksia..
Ukko kävi äsken kaupassa ja osti lihapiirakoita ja nakkeja..jepjep.🙄Ostoslistaan tomaattimurskaa... Sehän säilyy :) Sopii mun survival-systeemini kuin nappi pippellin.
xL Anonyymi kirjoitti:
Ostoslistaan tomaattimurskaa... Sehän säilyy :) Sopii mun survival-systeemini kuin nappi pippellin.
xLTyrskähdys.. niin, nappiin meni.😄
Joo, tomaattimurskaaa kun lämmittää ja vähän maustaa, lisää tuoretta sipulia, niin siinähän se soppa jo on.Wwuwuw kirjoitti:
Tyrskähdys.. niin, nappiin meni.😄
Joo, tomaattimurskaaa kun lämmittää ja vähän maustaa, lisää tuoretta sipulia, niin siinähän se soppa jo on.Minen kohta ennee leiki teijän kaa... 😤😂
Vitsit, että on untamo olo! 🤪
Pitkästäaikaa vähän krapulan tynkä... mietin, että pitäisköhän kokeilla samalla piruillessaan joku puol vuotta tipatontakin? 🤔Anonyymi kirjoitti:
Ostoslistaan tomaattimurskaa... Sehän säilyy :) Sopii mun survival-systeemini kuin nappi pippellin.
xLKohta syrjitte siis mua lihansyönnistäkin? 😤
Kiusaatte valkoista lihansyöjä heteromiestä julmasti. 😂Disse kirjoitti:
Kohta syrjitte siis mua lihansyönnistäkin? 😤
Kiusaatte valkoista lihansyöjä heteromiestä julmasti. 😂Demokratia on puhunut! Ugh ja Öh.
Jäsen Deelle ilmoitusluontoista asiaa: Netflixissä näkyy Avengersien Infinity war. Kävin sen teatterissa kattomassa, mut katon sen uudelleen nyt, ennen kuin meen sen jatkopätkän katsoon..- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Kohta syrjitte siis mua lihansyönnistäkin? 😤
Kiusaatte valkoista lihansyöjä heteromiestä julmasti. 😂Hiljaa siellä. Mä kyhään sulle parhailaan soijapohjaista dieettiä. Sä et syö enää lihaa 😊
xL Anonyymi kirjoitti:
Hiljaa siellä. Mä kyhään sulle parhailaan soijapohjaista dieettiä. Sä et syö enää lihaa 😊
xLNäin on. Ja kepusormi perään. ☝️
Anonyymi kirjoitti:
Hiljaa siellä. Mä kyhään sulle parhailaan soijapohjaista dieettiä. Sä et syö enää lihaa 😊
xLHahaaa! 😀🙃 Sentään niin kaheli en ole.
Huh... viimein pääsin kotiin. Tänä iltana ois vielä sählypelit ja hitto kun on vähän rapala.... just mietin tuossa ajellessa kotiin, että kaikkee tyhmää sitä kropalleen tekee... Eilinen iltakin ois mennyt samalla tavalla vaikka lipittämällä vishyä... sanotaan, että rentouttamiseen ja abvautumiseen tms. On oiva aine toi alkoholi, mutta ei toi kyllä rentouta... ja osaan mä höistä selvinpäinkin kaikkee joutavaa. 😆
Kuolenkohan mä sinne sählyyn? 🤔Wwuwuw kirjoitti:
Demokratia on puhunut! Ugh ja Öh.
Jäsen Deelle ilmoitusluontoista asiaa: Netflixissä näkyy Avengersien Infinity war. Kävin sen teatterissa kattomassa, mut katon sen uudelleen nyt, ennen kuin meen sen jatkopätkän katsoon..Jaa? Pitäisköhän illalla katsoo, jos on vielä elossa? 😁👌
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Kenenkä perään? 😂
Disse hetken päästä: 😳
xL Disse kirjoitti:
Antaa tulla, kaikki otetaan mitä tarjotaan! 😂
Parempi kepusormi kuin jääpala? Noh, laitetaan kumpikin..
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Hahaaa! 😀🙃 Sentään niin kaheli en ole.
Huh... viimein pääsin kotiin. Tänä iltana ois vielä sählypelit ja hitto kun on vähän rapala.... just mietin tuossa ajellessa kotiin, että kaikkee tyhmää sitä kropalleen tekee... Eilinen iltakin ois mennyt samalla tavalla vaikka lipittämällä vishyä... sanotaan, että rentouttamiseen ja abvautumiseen tms. On oiva aine toi alkoholi, mutta ei toi kyllä rentouta... ja osaan mä höistä selvinpäinkin kaikkee joutavaa. 😆
Kuolenkohan mä sinne sählyyn? 🤔Mä en ole ehtinyt koko kesänä vetämään perskännejä 😒 Taidan arpoa kartalta kaupungin ja lähteä joku vkl sinne örveltämään. Eipähän kukaan tunne 😁
xL Wwuwuw kirjoitti:
Parempi kepusormi kuin jääpala? Noh, laitetaan kumpikin..
Jätkät joskus oli keksineet kännipäissään loistoidean ja työntäneet jollekin sammuneelle jäisen nakin hanuriin.... oli paleltunut peräsuoli ja joutu kuukauden kulkemaan vaipoissa.... 😳
Siinä on varmaan kaveruus ollut pitkään punninnassa...🤔Anonyymi kirjoitti:
Mä en ole ehtinyt koko kesänä vetämään perskännejä 😒 Taidan arpoa kartalta kaupungin ja lähteä joku vkl sinne örveltämään. Eipähän kukaan tunne 😁
xLNo mä en kaupunkiörveltämisiä oo nyt harrastellut aikoihin. 🤔
Muutenkin ajatellut, että on jotenkin paska laji.... 🤔
Minusta tää laji ei oikein ole niin kivaa, mitä se joskus oli...
Alkanut tuntuu vähän samalta kun joskus innolla odotti jotain vanhaa sarjaa uusintana ja sit kun se alkaa, huomaakin, että sehän on ihan hanurista....😆Disse kirjoitti:
Jätkät joskus oli keksineet kännipäissään loistoidean ja työntäneet jollekin sammuneelle jäisen nakin hanuriin.... oli paleltunut peräsuoli ja joutu kuukauden kulkemaan vaipoissa.... 😳
Siinä on varmaan kaveruus ollut pitkään punninnassa...🤔Eihän..😂
En usko..🤔- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No mä en kaupunkiörveltämisiä oo nyt harrastellut aikoihin. 🤔
Muutenkin ajatellut, että on jotenkin paska laji.... 🤔
Minusta tää laji ei oikein ole niin kivaa, mitä se joskus oli...
Alkanut tuntuu vähän samalta kun joskus innolla odotti jotain vanhaa sarjaa uusintana ja sit kun se alkaa, huomaakin, että sehän on ihan hanurista....😆Heh, ihan perus.. aina krapulassa sitä miettii, että oli sitten viimeinen kerta ;)
Jaa, kello on jo viisi. Täytyisköhän puhkea sen verran vaatetta päälle että vois käydä heittämässä pari lenkkiä roskikselle. Vähän kertynyt noita roskapusseja tuohon eteiseen 🙄😷 .
xL Anonyymi kirjoitti:
Heh, ihan perus.. aina krapulassa sitä miettii, että oli sitten viimeinen kerta ;)
Jaa, kello on jo viisi. Täytyisköhän puhkea sen verran vaatetta päälle että vois käydä heittämässä pari lenkkiä roskikselle. Vähän kertynyt noita roskapusseja tuohon eteiseen 🙄😷 .
xLTotta.... mutta kysy uudelleen mielipidettä viikon päästä! 😆
Jos oon elossa.... lähen sinne sählyyn! Oli kiva olla palstakamu, jos käy huonosti! 🐒💨Wwuwuw kirjoitti:
Eihän..😂
En usko..🤔Kyllä.... ei paljoa sillä sakilla leikannut. 🙄
Eikä nyt kyllä itellänikään.... hölmönä lähdin krapulassa pelailee...onneks pelikaverit tuumas, että nyt ei näytä hyvältä. Mee kotiis hikoilee.... 😳
Tää tupakista pääsemiseen tarkotettu tökötti voi vaikuttaa kanssa tähän olotilaan.... ihan törkee hikoilu ja varmaan on naamakin karseen valkoinen tai punainen.... 😝
Joo, se voipi olla, että tään lääkkeen kanssa ei passaa ottaakaan alkkomahoolia. 🤔Disse kirjoitti:
Kyllä.... ei paljoa sillä sakilla leikannut. 🙄
Eikä nyt kyllä itellänikään.... hölmönä lähdin krapulassa pelailee...onneks pelikaverit tuumas, että nyt ei näytä hyvältä. Mee kotiis hikoilee.... 😳
Tää tupakista pääsemiseen tarkotettu tökötti voi vaikuttaa kanssa tähän olotilaan.... ihan törkee hikoilu ja varmaan on naamakin karseen valkoinen tai punainen.... 😝
Joo, se voipi olla, että tään lääkkeen kanssa ei passaa ottaakaan alkkomahoolia. 🤔Ota nyt sitten vaan iisisti ja kato vaikka se lehfa..
Se nakkijuttu..jaajaa..poikien juttuja taas.. Täytyy ite testata.Wwuwuw kirjoitti:
Ota nyt sitten vaan iisisti ja kato vaikka se lehfa..
Se nakkijuttu..jaajaa..poikien juttuja taas.. Täytyy ite testata.No vähän säikäytti, kun jätkät näki jotain mitä mä en itse huomannut? 🤔
Mutta iisistihän tässä on vaan otettava....
No elä ainaskaan itselläs testaa. 😆
- Anonyymi
Mitkä vitu huollot?
Disse kirjoitti:
Ne on sit gynegologilla, eläpäs sotke nyt kun aikuiset höpäjää tässä...😊☝️
Niin.
Kaikki röörit on syytä huoltaa, niin autossa kuin ihmisessä.Wwuwuw kirjoitti:
Niin.
Kaikki röörit on syytä huoltaa, niin autossa kuin ihmisessä.Tiijätkö mikä ero on meteorologissa ja gynegologissa muuten?
Disse kirjoitti:
Tiijätkö mikä ero on meteorologissa ja gynegologissa muuten?
Joo tiiän.
Eikä saa kiroilla..Wwuwuw kirjoitti:
Joo tiiän.
Eikä saa kiroilla..Mikä ihmeen urinaari se oli joka miesten vehkeitä tarkisteli?
Soveltuu se vitsi siihenkin..kiintiöiden nimissä edelleen!Wwuwuw kirjoitti:
Mikä ihmeen urinaari se oli joka miesten vehkeitä tarkisteli?
Soveltuu se vitsi siihenkin..kiintiöiden nimissä edelleen!Urologi..
Wwuwuw kirjoitti:
Mikä ihmeen urinaari se oli joka miesten vehkeitä tarkisteli?
Soveltuu se vitsi siihenkin..kiintiöiden nimissä edelleen!Piduaari on se mikä pääsee tooosi lähelle joskus....😬👌
- Anonyymi
Mielenkiintoista.
Kertoisitko vielä, miten pesit alapääsi?
Pulloharjalla vai tiskirätillä? - Anonyymi
Mulla on syljessä niin paljon kalkkia, että hammaskiveä muodostuu helposti. Mä käyn 3 kertaa vuodessa poistattamassa hammaskiveä.
- Anonyymi
Tuollaiseen juurikin voisi auttaa joku Dracula-hammastahna jossa olisi kobolttisirpaleita hiomassa hampaita :) Kova raskasmetalli hiomassa hampaita tahnan seassa.
Mun "legot" on hyvässä kunnossa. Kävin 3 viikoa sitten vuosihuollossa. Kaikki on tallessa ja OK.
- Anonyymi
Näin sanot aina, mutta eri asia uskotaanko.
Olet huonohampainen. Anonyymi kirjoitti:
Näin sanot aina, mutta eri asia uskotaanko.
Olet huonohampainen.Eipä ole uskon asia. Minähän näillä pureskelen, joten tiedän niiden toimivan. :)
Miten niin muka sanon AINA!!??!
- Anonyymi
Viimeksi kävin hammaslääkärissä joku 20 vuotta sitten. Ei ole koskaan ollut reikiä. Hammaskiveä vähän. Varmaan olis putsattavaa, jos lähtisin. Joka päivä tulee hampaat harjattua. Ei ongelmia.
Huono kuva, mut siinä on mun leegot..tai osa..
https://aijaa.com/1GyX2G
Hah.- Anonyymi
Niin niin on paljon on keskustelujen aiheita, hampaat eivät ole pahimmasta päästä.... tullut tuollainen, oikeastaan aika terveellinen sivuaihe keskusteluihin :)
Parin vuoden välein käyn tarkastuksessa. Työterveys kun kustantaa nämä tarkastukset joka toinen vuosi niin sen tahdissa askelletaan. Kahvin aiheuttamaa tummentumaa jo on ja viimeksi oli kaksi reiän alkua. Sitä ennen ei vuosiin ole ollut kuin poistoja; hammaskivet ja viisaudenhampaat.
- Anonyymi
Eikös kannattaisi käydä varmuuden vuoksi lääkärissäkin 2 kertaa päivässä vähintään, aivan vain varmuuden vuoksikin?
Vaatteetkin kannattaa pestä aina silloin kun ne ovat puhtaita, aivan vain varmuuden vuoksi.
- Anonyymi
Työ.
Terveys.
Huolto.- Anonyymi
Lisää tuohon listaan vielä Uni. Universumi.
Eräskin juttu... pitäisi käydä avustamassa jos pystyisin auttamaan musiikki-ihmisiä eräässä, olemme kyllä tehneet joskus aivan oman levynkin omakustanne oli, muistoksi teimme itsellemme sellaisen.
t. Pää-peppu-pääolka-silmävarvas-hammassilmä. tempo allegrompi ilman allergiaa.
- Anonyymi
Ihan hyvä. Joka vuosi vähintään kerran käyn hoidattamassa. Aina voisi olla valkoisemmat. Onkohan ne valkaisuhoidot turvallisia? Joidenkin ihmisten hampaat näyttää luonnottoman, hohtavan valkoisilta enkä sellaista kyllä haluaisi.
- Anonyymi
Välillä voi käydä myös kylpemässä hampaiden pesemisen ohella. Sitten Napakymppi ohjelman aa-pee-see, itsesi ne pesee, ei tarvitse itse. Pesee kuin PC.
Mä olen kerran hammaslääkärin opastamana valkaissut. Kyllähän nuo vaaleni..Ei nyt sentään hohtamaan alkaneet, eikä suusta tippuneet.
- Anonyymi
Tuosta jutusta, matkoista: joku Orion Stardust Travels voisi järjestää myös Kummitusmatkoja, joissa mennään öisin tutustumaan hylättyihin kummitustaloihin. Ja Unimatkat Universumiin tietystikin.
Tuotteet minkälaisia tahansa tilauksesta, hammastahnoista lähtien jo :)
Siivouspalvelukin voisi olla: tuhoutuu koko kerrostalo kun tilaa "siivoojan" niiltä :) - Anonyymi
Ja Napamatka kuin napakymppi-ohjelmasta: matkustetaan Etelä-Napamantereelle, matkailijoille on suositeltavaa naputella mahaa ja napaa matkan jo alkaessakin.
Mitä hauskempia huvittavia harrasteita matkustajille jotta varmasti viihtyvät iloisesti matkansa ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välillä voi käydä myös kylpemässä hampaiden pesemisen ohella. Sitten Napakymppi ohjelman aa-pee-see, itsesi ne pesee, ei tarvitse itse. Pesee kuin PC.
Suihkussa kannattaa käydä pääsääntöisesti joka päivä. Jos käy harvemmin, pitää pestä kaikki intiimialueet päivittäin. En ole koskaan ymmärtänyt, miten joku voi pestä vain 1-2 kertaa viikossa hiukset. Edes joka kolmas tai joka toinenkaan päivä ei tahdo riittää.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Mä olen kerran hammaslääkärin opastamana valkaissut. Kyllähän nuo vaaleni..Ei nyt sentään hohtamaan alkaneet, eikä suusta tippuneet.
Jotkut käyttää jopa ruokasoodaa mutta sitä ei hammaslääkärit suosittele. Valkaisutahnoja saa apteekista ja luontaistuotemyymälöistä. Kuluuko ne hampaat siinä valkaisussa? Eikö se kiille vaurioitu tai se hammasluu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut käyttää jopa ruokasoodaa mutta sitä ei hammaslääkärit suosittele. Valkaisutahnoja saa apteekista ja luontaistuotemyymälöistä. Kuluuko ne hampaat siinä valkaisussa? Eikö se kiille vaurioitu tai se hammasluu?
Ruokasooda ja sitruuna käy kuitenkin ihon, esim. kainaloalueiden valkaisuun. Kuulema tehokkaampi kainaloiden tummumille kuin kuorinta.
Anonyymi kirjoitti:
Nykyäänhän käytetään laservalkaisua.. Kai se aika henkkoht juttu on kenelle sopii. En siis lähtis valkaisee ilman hampilääkärin tutkimusta.
Anonyymi kirjoitti:
Ruokasooda ja sitruuna käy kuitenkin ihon, esim. kainaloalueiden valkaisuun. Kuulema tehokkaampi kainaloiden tummumille kuin kuorinta.
Kyllähän jotkut vaalentaa persreikiäänkin..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Kyllähän jotkut vaalentaa persreikiäänkin..
Ehkä jossain Jenkeissä, ei kai sellaista palvelua Suomessa myydäkään. Omituista.
- Anonyymi
Kylläpä myydään ilman kuittia Orion Stardust Travels myy kaikenlaisia arveluttavia ja laittomia tuotteita.
- Anonyymi
Hampaat vinot joten olen ruma naisten mielestä enkä saa pillua koskaan. Niin ja nyt joku ehdottaaa hampaiden suoristamista. No se ei ole mahdollista. Sitä yritettiin kun olin koulussa mutta eiole mahdolista.
Mitkä hampaat? :D
Heh, no ei...
kai niistä voisi sitä hammaskiveä raapsauttaa pois...
Yläviisaudet on jo kaikki poistettu. Karmeat linjapihdit tädillä siinä.- Anonyymi
Niin hammasjuttu... jotenkin tuli tännekin, mutta eihän siinä mitään sinänsä, huvittavia juttuja vain tulee enemmän.
Herra Aa-Pee-See, Vessaan jo Mee herra Aa-Pee-See napanuora-napakymppiohjelmasta. - Anonyymi
Irrallisia päitäkin joskus voi olla jutuissa vaikka mitä. Mutta ajattelisin että erittäin rikas palsta kun on myös paljon ihmissuhdejuttuja tuollaiset mikä tulee jollekin mieleen, siitä kehittyy jotain huvittavuuksia.
Anonyymi kirjoitti:
Irrallisia päitäkin joskus voi olla jutuissa vaikka mitä. Mutta ajattelisin että erittäin rikas palsta kun on myös paljon ihmissuhdejuttuja tuollaiset mikä tulee jollekin mieleen, siitä kehittyy jotain huvittavuuksia.
Hauskaahan teillä on näyttänyt olevan :D
Anonyymi kirjoitti:
Muistathan olla kiltti ja tykätä toisista?
- Anonyymi
Kerran hammaslääkärissä oli joku kaunis harjoittelija ja se pyysi minua treffeille. Minulla sinänsä huonot hampaat mielestäni mutta sen mielestä normaalit. Reikiä ei ole ollut.
- Anonyymi
Niinpä tietysti :D
Tarinahan jatkuu sillä samalla kuin aina ennenkin, että sitten te panitte ja seurustelitte pari vuotta.
xL
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4811255
- 827609
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon505616- 765585
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764848Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334213- 483076
- 362974
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412535- 402440