Mies terrorisoi koko perhettä

Anonyymi

Mieheni huutaa ja karjuu kaikki päivät. Komentaa lapsia. Huutaa niille, jos he menevät vessaan ja on käytävä auttamassa. Arvostelee minua myös jatkuvasti. Haukkuu ja huomauttelee esim. jos olen kipeä, ei minulla saa olla ääni painuksissa tai en saa yskiä, olen muuten ällöttävä. Haukkuu myös joka viikko painoani. Joskus huutaa täyttä kurkkua joko minulle tai lapsille. Karjuu siis niin, että se kuuluu varmasti kauaksi talosta. Jos minä korotan yhtään ääntäni tai sanon yhdenkään kirosanan, käskee isä lapsia kuuntelemaan, kun äiti aina huutaa tai kiroilee. Hänestä kiroilu on väärin, mutta hän saa huutaa ja raivota muuten talossa niin paljon, kuin haluaa. Muut eivät saa huutaa lainkaan. Lisäksi uhkailee minua hiljentämisellä, jos illalla lasten mentyä nukkumaan haluaisin selvittää asioita.
Mies saattaa haukkua kaikkia, huutaa ja raivota koko päivän. Sitten illalla muka pyytää ohimennen anteeksi, eikä sano edes mitä pyytää anteeksi ja painuu nukkumaan, kun lapsetkin menevät nukkumaan. Mies nukkuu viikonloppuisin yhtä paljon, kuin lapset ja sitten syyttelee minua, kun emme esim. katso tv:tä yhdessä.

En tiedä enää, kauanko jaksan tätä jatkuvaa huomauttelua, ja sitä että mies huutelee kaikki päivät sohvalta tai sängystä komentoja minulle tai lapsille. Onko muilla pienten lasten äideillä samanlaista? Vai onko vain minulla tällaista? Jos meillä hajoaa jokin kodinkone tai auto, on syy aina minussa. Jos olen kuumeessa, ei mies auta yhtään kotitöissä. Silloinkin vain huutelee sohvalta käskyjä. Olen välillä toivonut, että sairastuisin ja kuolisin pois. Ehkä sitten mies huomaisi, että mihin katosi se, joka teki kaikki kotityöt 90% yksin ja jolle hän silti huusi ja valitti lähes päivittäin ja varsinkin joka viikonloppu. En kuvitellut avioliittoa tällaiseksi. Että yksin huolehdin kaikesta, eikä minua kuuntele kukaan tässä talossa. Mies ei edes muista lapsiin liittyviä asioita, vaikka niistä olisin hänelle jo useamman kerran muistuttanut. Joka aamu, kun lähdemme töihin ja pienempi lapsi kiukkuaa huutaa mies hänelle, vaikka hänen pitäisi rauhoittaa äksyilevää uhmaikäistä. Olen niin väsynyt tuon miehen huutamiseen ja siihen, että en saa ikinä edes sanoa mitään, kun hän huutaa. Hän tekee raivotessaan mielestään aivan oikein. Liekö raivoaminen kostoa minulle, kun en vie lapsia pois kotoa, että mies saa rauhassa viikonloppuna päivisin katsoa omia elokuvia ilman lasten häirintää. En enää oikeasti tiedä, kauanko jaksan tätä katsoa. Mitä voin tehdä vai onko enää mitään tehtävissä?

157

4079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja sinä kuuntelet kuin hepo kelloa?
      Voi pyhä yksinkertaisuus....

      • Anonyymi

        Ja sinä moitit lisää! Voi pyhä yksinkertaisuus!


      • Anonyymi

        Toinen samanlainen komentaja.. mihin ja miten tämä kommenttisi auttoi?


      • Anonyymi

        Periaate" lyötyä EI saa lyödä lisää"! Niih...


      • Anonyymi

        Olen täysin samaa mieltä, vakka kantensa valinnut ;-)).
        Heräisit todellisuuteen, sitä se on arki.
        Eikä se mieskään aivan turhasta huuda, ainakaan tämän aloitus jutun perusteella.
        Kummallista, ettet näe itsessäsi mitään vikaa, vaan ruikutat, kuinka teet sen 90% niistä kotitöistä, moni tekee 100%, olisit tyytyväinen ;-)).
        Jos ei miellytä, niin miksi et pakkaa kamojasi ja lähde lätkimään, moni nainen varmaan ottaisi tuon miehesi mielellään, sinä voisit mennä vaikka nunnaksi luostariin :).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä, vakka kantensa valinnut ;-)).
        Heräisit todellisuuteen, sitä se on arki.
        Eikä se mieskään aivan turhasta huuda, ainakaan tämän aloitus jutun perusteella.
        Kummallista, ettet näe itsessäsi mitään vikaa, vaan ruikutat, kuinka teet sen 90% niistä kotitöistä, moni tekee 100%, olisit tyytyväinen ;-)).
        Jos ei miellytä, niin miksi et pakkaa kamojasi ja lähde lätkimään, moni nainen varmaan ottaisi tuon miehesi mielellään, sinä voisit mennä vaikka nunnaksi luostariin :).

        Ookko nää tyhmä vai iha vitun tyhmä???! Minä en tommosta tyrannia kattois enää hetkeäkään!


      • Anonyymi

        Kiitän koskettavasta viestistä. On surullista, että ihmiset lähtee tukemisen ja kannustamisen sijaan moittimaan ja solvaamaan.
        miesnäkökulmasta katsoen, tilanteessasi on jotain sellaista, mitä itsekkin tunnistan. Elämän raadollisuus ja arki ajaa ihmisen niin ahtaalle, että vomaivarat ovat koetuksella. Omassa pahoin voinnissani syytin aina toisia. Vaimoa ja lapsia, Korotin ääntäni, riitelin ja otin itseeni. Torjuin jyrkästi ajatuksen, että minussa voisi olla syytä tai minä tarvitsisin apua.
        Viimein sen tajusin ja lähdin hakemaan apua ongelmiini. Tähän tarvittiin niinkin radikaalli ratkaisu kuin vaimon muuttaminen pois kotoa. Ehkäpä joskus voimme vielä yrittää.
        Haluan sinua rohkaista. Älä jää yksin ongelmien kanssa. Hae itse apua, jos miehesi ei sitä halua ottaa vastaan. Olet arvokas ja ainutlaatuinen ihminen. Älä Hukkaa elämääsi.
        tsemppiä


      • Anonyymi

        Mistä hemmetistä noita tyhjäpäitä piisaa ja riittää? - Nm. Anonyymi 10.9. klo 13:19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä, vakka kantensa valinnut ;-)).
        Heräisit todellisuuteen, sitä se on arki.
        Eikä se mieskään aivan turhasta huuda, ainakaan tämän aloitus jutun perusteella.
        Kummallista, ettet näe itsessäsi mitään vikaa, vaan ruikutat, kuinka teet sen 90% niistä kotitöistä, moni tekee 100%, olisit tyytyväinen ;-)).
        Jos ei miellytä, niin miksi et pakkaa kamojasi ja lähde lätkimään, moni nainen varmaan ottaisi tuon miehesi mielellään, sinä voisit mennä vaikka nunnaksi luostariin :).

        Mitä aloittaja on tehnyt väärin??? Säähän oot sairas


    • Anonyymi

      Kokeileppa asumuseroa. Ite en jäis kuunteleen sohva komentoja enkä jatkuvaa huuto, kiroilu kommunikointia

      • Anonyymi

        Näin on. Minäkään en aikanaan jäänyt vaan lähdin lopullisesti. Onneksi ei tullut lapsia siihen suhteeseen. Ei kannata jäädä kärsimään .


    • Anonyymi

      Kokeileppa tätä; silloin kun mis on rauhallinen, ota kevyesti olkapäästä kiinni , katsot aivan suoraan silmiin ja ilmoitat rauhallisella äänellä ( siis et yritä sanoa tai yritä puhua olohuoneen televisiolle! vaan yksinkertaisesti ilmoitat!)

      "Kuule, sinun käytöksesi ei ole sopivaa meidän perheeseen. Me emme enää koskaan halua kuunnella sinun kielenkäyttöä eikä vihaista ja käskevää äänensävyä. Ymmärrätkö? "

      Ei muuta. ei selityksiä, ei selitysten kuulemista. Vain ota kätesi olalta pois ja mene jatkamaan hommiasi vaikka toiseen huoneeseen.
      Salli miehelle tilaisuus sulattaa kulemaansa viestiä.

      Saattaa olla että sinun täytyy toistaa tuo uudestaan.
      Sinun on annettava miehen ymmärtää että hänen käytöksensä on aivan liian ala-arvoista. Sinun itkemiset eikä henkiset kärvistelyt ole tuottaneet positiivista tulosta. Joten se homma on turhaa.
      Sinä eivätkä lapsenne saa nähdä tuota enää.

      Mies osaa käyttäytyä rauhallisesti ja kunnioittavasti. Sinun vain täytyy ilmoittaa siitä hänelle ja vaatia sitä.

      • Anonyymi

        Jätä huutava mies. Hanki apua ja muuta lasten kanssa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä huutava mies. Hanki apua ja muuta lasten kanssa pois.

        Minusta kyllä asiasta pitäisi puhua. On varmasti ahdistavaa tuollainen elämäntilanne ja voimat hermot ovat kovilla tuollaisessa. Lisäksi muut asiat jotka saattavat vaikuttaa suhtautumiseen.
        Joku hienosti tuolla sanoikin että asia pitää tuoda esille ja toivotteli tsemppiä.
        Huutamisesta ja järjettömyydestä tulee helposti elämäntapa, jos mikään ei pysäytä. On aika pysähtyä jos asioista kärsii ja korjata ne.


      • Anonyymi

        Ei välttämättä toimi. Mies loukkaantuu ja huutaa kahta kauheammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä huutava mies. Hanki apua ja muuta lasten kanssa pois.

        Lähde ja äkkiä! Vapauta itsesi ja lapsesi mokomalta tyrannilta!Räjähdä miehellesi ja huuuuuuda sille suorat sävelet. Jospa heräisi. Lähtisin silti!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta kyllä asiasta pitäisi puhua. On varmasti ahdistavaa tuollainen elämäntilanne ja voimat hermot ovat kovilla tuollaisessa. Lisäksi muut asiat jotka saattavat vaikuttaa suhtautumiseen.
        Joku hienosti tuolla sanoikin että asia pitää tuoda esille ja toivotteli tsemppiä.
        Huutamisesta ja järjettömyydestä tulee helposti elämäntapa, jos mikään ei pysäytä. On aika pysähtyä jos asioista kärsii ja korjata ne.

        Ja sinäkö ihan aikuisten oikeesti luulet, että tuollainen mies puhuu??


    • Anonyymi

      Nyt avioerolakimiehen pakeille. Ole varovainen ja ovela. Tämä mies on sitä tyyppiä, joka puukottaa lapset kuoliaaksi vain antaakseen sinulle pitkän nenän. Kerää todistusaineistoa yms jotta saat huoltajuuden.

      Unohda elatusapu ja pakene erottuasi lasten kanssa toiselle paikkakunnalle tai jopa ulkomaille. Viranomaiset eivät suojele teitä vaan ainoastaan vievät miehen jälkikäteen käräjille.

      • Anonyymi

        Annatte huonoja neuvoja.Ihmisten taustat saattavat olla erilaiset ja käyttäytymistavat myös,joku saattaa olla vain itseensä tyytymätön ja purkaa pahan olonsa toiseen,tai on jopa väsynyt.Uhmakas käyttäytyminen ei ole kenellekään hyväksi.


      • Anonyymi

        Pyydä miestäsi avioliittleirille, jossa käydään läpi asioita, joihin tulisi saada muutos. Niitä järjestetään ympäri Suomea varsinkin kesän aikana, mutta myös syksyllä ja keväisin. Ota selvää, en voitässä sitämainostaa enempää, mutta monet ovat saaneet muutosta avioliittoihinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydä miestäsi avioliittleirille, jossa käydään läpi asioita, joihin tulisi saada muutos. Niitä järjestetään ympäri Suomea varsinkin kesän aikana, mutta myös syksyllä ja keväisin. Ota selvää, en voitässä sitämainostaa enempää, mutta monet ovat saaneet muutosta avioliittoihinsa.

        Jos suostuu avioliittoleirille on vielä ehkä toivoa muutoksesta, jos ei suostu ota ero, mutta tee se huolella suunnitellen etukäteen, paikka jonne menet lasten kanssa, josta saat tukea ja apua. Lähetä kirje hänelle ja pistä siihen miten miehen käytös vaikuttaa sinuun ja lapsiin ja pyydä häntä miettimään miksi hän huutaa, ja että sen käytöksen on muututtua jos haluaa perhe-elämän jatkuvan. Tod.näk.ei muutu.Mutta anna toivoa, ettei hän tee jotain tosityhmää.. En häntä tunne, mutta riski lienee olemassa?


      • Anonyymi

        pilaat elämäsi, sinusta tulee katkera, sano suoraan ettet jaksa, vikaa sinussa kun et kommentoi. tiedän kokemuksesta, sain turpaani monta kertaa, sinulla ei vielä fyysinen väkivalta alkanut, lähdin, ei ollut muuta vaihtoehtoa, ajan kanssa helpottaa.


      • Anonyymi

        Höpsis, missä leffassa elät?


      • Anonyymi

        Miten niin puukottaa? Nyt keksit liikaa omasta päästäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annatte huonoja neuvoja.Ihmisten taustat saattavat olla erilaiset ja käyttäytymistavat myös,joku saattaa olla vain itseensä tyytymätön ja purkaa pahan olonsa toiseen,tai on jopa väsynyt.Uhmakas käyttäytyminen ei ole kenellekään hyväksi.

        Voi hyvänrn aika, miten sinisilmäinen ajattelutapa. Ikävä kyllä, sen verran on elämää tullut nähtyä, että tietää varmasti, että tilanne pahrnee.


    • Anonyymi

      Miksi naiset nai iodoottti hulluja. Ja itten mies tappaa naisen, niin on monta kertaa käynyt. Naiset ei vaan ymmärrä lähteä ja kohta se on myöhäistä.

      • Anonyymi

        Raukka parka! Pakkaa laukkusi salaa. Tuossa ei ole siistiä loppua.


      • Anonyymi

        Olet vahva ja fiksu ihminen! Sinussa ei ole mitään vikaa. Rakasta itseäsi ja ymmärrä arvosi. Miehesi käytös viittaa tunnekylmän ihmisen käytökseen. Näitä on paljon , etenkin miehissä. Suosittelen yhdessä avun hakemista.


    • Anonyymi

      Hei, tuntuu tutulle toi oirekuva. Mies saattaa kärsiä masennuksesta ja hän voi olla uupunut ja väsynyt, siksi raivoaa. Miehellä ei ole enää omaa aikaa, vaikka tarvitsisi sitä. Lapset pyörii kokoajan ympärillä. Eikä teillä ole tarpeeksi kaksistaan aikaa tehdä jotain kivaa. Mies saattaa kokea ettei elämällä ole enää tarpeeksi annettavaa.

      • Anonyymi

        Mikä "mies" ? Keskenkasvuiselta lapselta kuulostaa aloituksen mukaan, ei terveeltä aikuiselta ainakaan. Eihän sillä ole mitään muuta kuin "omaa aikaa", sohvalla makaa ja huutaa. - Nm. Luki-luki


      • Oikeesti paska äijä kuten minullakin. Minun mieheni juo ja huutaa. Eroa olen hakenut en vaan tiedä selvitäänkö siitä kaikki hengissä, sen verran uhkailee. Vika ei ole sinussa eikä minussa vaan hänessä.


      • Anonyymi

        Miten niin MIEHELLÄ ei ole omaa aikaa?! Mitä helvetin omaa aikaa tällä naisellakaan on? Kyllä niiiin raivostuttaa kun aina puhutaan niin päin että miehellä ei ole omaa aikaa?
        -Aloittajalle ja muille tilanteessa olevalle sellaiset terveiset, että nainenkin on ihminen ja tervetuloa tulevaisuuteen: ei eletä enää miesten maailmassa, koittakaa nyt hyvät ihmiset muuttaa tätä vanhanaikaista stereotyyppistä paskaa!


    • Anonyymi

      Tuli vielä mieleen että onko teillä jotain selvittämättömiä riitoja, silloin kun on jäänyt jotain kaunoja, ihminen voi olla tosi kusipää.

    • Anonyymi

      Onko mitään tehtävissä? Paljonkin, jos vain haluat. Jos siis haluat ajatella lastesi parasta, voisi asuminen erillään olla hyvä ratkaisu. Kukaan lapsi ei halua olla jatkuvan vihan ja raivon kohteena, eikä kenenkään äidin pitäisi lapsiaan tuollaisessa tilanteessa pitää.

      Miksi ylipäätään olet puolisosi kanssa? Mitä saat häneltä ja mitä hän tuo perheeseenne?

    • Anonyymi

      Mitä voit siis tehdä?
      Pakkaa hyvä ihminen nyt matkalaukut ja pakene, tuosta helvetistä kun vielä pääset tuollaisesta suhteesta. Tuollainen käytös ei ole normaalia eikä tuo ole mikään normaali suhde. Muuta en osaa neuvoa.

    • Anonyymi

      Hei.Kuulostipas tutulta. Minä kestin tuota kaikkea aikani.Sit mittani tuli täyteen ja otin eron. Ei tuollaista miestä saa katsomaan peiliin,tai keskustelemaan rauhallisesti.Kun sitten sanoin,että olen löytänyt asunnon,hän alkoi uhkailla hirttävänsä itsensä. Ei ole hirttänyt.Meni heti uuteen avioon.Eipä sekään onni kestänyt montaaka vuotta,kun nainen otti ja jätti. Mutta ainahan tuollainen komea mies uuden löytää. Sanoin lapsille,etten kertakaikkiaan pysty pitämään tätä perhettä yksin kasassa,kun minulla ei ole minkäänlaista ihmisarvoa. Älä sinäkään pilaa elämääsi tuollaisen ihmisen kanssa,vaan lähde,kun vielä voit. Parempi yksin,kuin sadistisen puolison kanssa.

    • Anonyymi

      Isi on nyt vain vähän väsynyt, osta sille kaljaa ja ota Ritolat...

    • Anonyymi

      Vipertek VTS-989 lamautinpyssy sisältää 300 miljoonan voltin jännitteen. Tilaa sellainen netistä ja ammu ensimmäinen annos palleille. Kyllä se siitä sitten kesyyntyy.

    • Anonyymi

      No tämä nyt on aika tavallista seurausta siitä iänikuisesta faktasta että naiset haluavat vahvan ja vaarallisen oloisen kovismiehen "kesytettäväkseen". Sitä saa mitä tilaa. Olisiko ikinä tullut mieleen että ehkä se luokan hiljainen nörttipoika olisi sittenkin ollut parempi perheen perustamiselle? Idioottimuijat XD

      • Anonyymi

        Mistäs tiedät ettei tämä ole nörtti. Ei hiljainen tarkoita, etteikö voisi olla kusipää..


    • Anonyymi

      Jätä se.Vai haluatko että sun muksuista kasvaa samanlaisia kusipäitä ja kierre jatkuu ikuisesti.Monesti se 2 kotia on parempi kuin yks paska koti.

    • Anonyymi

      Lähde nyt heti!

    • Anonyymi

      Ota flikka satasen aidat karkuun niiin äkkiä ja nopeasti kuin ikinä pystyt. - Nm. Lapseksi laantunut puoliso

    • Anonyymi

      Aika rasittavaa tuollainen elämä. En olisi hetkeäkään huutavan j komentelevan miehen kanssa itse.
      Onneksi oma avomies on rauhallinen ja hiljainen ja osaamme puhua rauhallisesti. Kukaan ei komenna eikä huuda, tää on oikee unelma suhde kun on rauhaa. Mun äitin mies oli huutava kusipää ja sain kuulla sitä huutoa lapsena ihan tarpeeksi.

      Asioista pitää osaa puhua normaalisti ja oma mies osaa puhua huutamatta ja on usein aika hiljaakin mutta kun sanoo jotain niin ei komenna eikä huuda ja kun haluaa jotain nin hakee sen itse tai tekee itse ruokaa ettei komenna minua.

    • Anonyymi

      Ei sinun eikä lasten tarvitse tuollaista kestää. Etsi asunto ja lähde.
      Olen itsekin eronnut, 2 pienen lapsen kanssa lähdin. Elämä helpottui huomattavasti vaikka lapset eivät olleet päivääkään isällään eron jälkeen. Olisin kyllä antanut mutta hyvä kun pystyi itsestään huolehtimaan.

    • Anonyymi

      Ainoa paikka mihin voit mennä on turvakoti. Ota salaa lapset mukaasi ja lähde. Älä koskaan palaa. Älä mene oikeuteen vaan sovi lastensuojelun läsnäollessa huoltajuusasiat. Muista, että haluat muka lasten näkevän isää. Älä hauku miestäsi vaan kerro mitä hän teki rauhallisesti. Sovi miehesi kanssa huoltajuuskiista niin että lapset ovat viikonloppuisin hänellä. Kun lapset eivät voi olla siellä saat lopulta huoltajuuden. Tällainen mies tai nainen ei muutu ellei hänen ole pakko. Minun mieheni ei muuttunut. En enää koskaan palaa.

      • Anonyymi

        ed. asiallinen kommentti: Turvakotiin lasten kanssa!


    • Anonyymi

      Ja kaiken tämän vihapuheen miestä vastaa saa aikaan feminismi.

      • Anonyymi

        Lienet myös mieäs. Kerro siis, mikä aloittajan mieästä vaivaa? Mikä on vikana, kun normikäytös - edes - ei onnistu omalle perheelle? - Nm. Luojalle kiitos feminismistä


    • Anonyymi

      Normi aikuinen mies, joka haluaa huomiota heikkoudessaan. Lyö paistinpannulla tauluun kunnolla ja potkaise sen jälkeen munat lopullisesti ruttuun.

    • Anonyymi

      Hyvänen aika, kyllä varmaan itse aikuisena ihmisenä tiedät vastauksen kysymyksiisi, kuten "onko miehen käytös normaalia" jne. jne.
      Sinun täytyy se tietää, jos haluat kasvattaa itse lapsesi. Jos et tiedä, ei teistä kumpikaan sovi vanhemmaksi, lasten kasvattajaksi, sillä lapsia on suojeltava tuollaiselta elämältä, huutamiselta, hukkumiselta, vähättelyltä, uhkauksilta... Ei yksikään lapsi voi kasvaa onnellisesti tuollaisissa olosuhteissa.

      Tee nyt ratkaisusi äkkiä, jottet menetä lapsiasi. Jos et muuten, niin vähintäänkin henkisesti he hylkäävät sinut, kun kasvavat isommiksi. Viimeistään murrosiässä kaikki lentää silmille ja sitten on enää myöhäistä! Voi olla, että lapset pakenevat pahaa oloaan päihteisiin tai muuhunkin ikävään, irtosuhteisiin, rikollisuuteen, mihin vaan.
      Siksi ratkaisut on tehtävä heti.

      Pakkaa lastesi ja omat tavarasi, ja lähtekää pikimmiten turvataloon. Sieltä käsin hoidat kaikki asiat kuntoon, tosiaan sosiaalityöntekijöiden kanssa. Ota ero. Ja asunto pitkälle sieltä paikkakunnalta, salainen osoite ja puh. numero, ettei mies pääse yllättämään teitä. Uskon, että tekisi teille todellakin jotain pahaa.

      Jos tulee tapaamisia, niin vain valvotusti kaukana kodistanne. Turvallisuudesta ja teidän, siis lasten ja sinun kunnioittamisesta on pidettävä huolta! Ota aina vähintään yksi aikuinen mukaasi suojaksi, turvaksi ja todistajaksi, jos miehesi yrittää tehdä teille jotain. Pippurisumute käsilaukkuun. Äläkä palaa, vaikka anelisi. Älä usko, mitä sepittelee, sillä tuollaiset ihmiset ovat vaarallisia!

      Puhun kokemuksesta.

    • Anonyymi

      hei näyttää ja kuulostaa et oot jonku mählyn tai sompun löytäny mix läksit torvi tappaa sut vielä kaupanpäälle

    • Anonyymi

      Kuuntelin muutama päivä sitten Yle Puheelta jutun kiintymyssuhteista (Kalle Haatanen - Kiintymyssuhteiden kehitys elämänkaaressa). Siellä puhuttiin kaikenlaisista kiintymyssuhteista ja erokokemuksista, mm. avioerosta.

      Lastenpsykiatri sanoi, että tilanteissa, missä ero tulee lapsille puun takaa, voi kokemus olla todella pysäyttävä ja traumaattinen, etenkin jos eroa ei hoideta huolellisesti. Mutta jos ero tulee tilanteessa, missä ongelmat ovat olleet näkyvillä jo pidempään, on ero lapselle todellisuudessa helpotus (n. 40min kohdalla). Kuuntele ihmeessä Areenasta tämä juttu. Ja lähde suhteesta. Lastesi takia.

    • Anonyymi

      Miehelläsi on selvästi masennusta ja muita mielenterveysongelmia. Pyydä häntä menemään tutkimuksiin tai anna hänelle kenkää. Kenenkään ei tarvitse tuollaista kestää! Voimia sinulle ja lapsille! 👍

    • Anonyymi

      Mulla oli kiltti mies ennen liittoa. Ei mikään jännä mies. Oli koulutus, työ, ei juurikaan alkoa. Pitkä seurustelu, avoliitto ja naimisiin. 2 lasta. Mies muuttui. Huusi, arvosteli, haukkui. Kaikki oli mun syytä, olin lihava, lehmä, lapsen allergiat oli mun syytä. Muutti omaan huoneeseen, kun olin nukkuessani niin iljettävä (hänen sanoin). Kaikkeni yritin, olin kiltti, anelin, raivosin, pyysin, lahjoin, ehdotin parisuhdeterapiaa, mutta kun lapset alkoi pelkäämään, oli pakko pistää stoppi. Muutettiin lasten kanssa pois eikä kaduta. Mies yritti kaikin keinoin saada takaisin. Yhtäkkiä olinkin hänen elämänsä rakkaus.
      Mutta mun tunteet kuoli. Itse olen nyt uudessa suhteessa ja eroaminen oli parasta, mitä mulle ja lapsille tapahtui.

      • Anonyymi

        Kummasti lapset pilaa suhteet ja elämän. Mies ei vaan ole sopiva tai valmis isäksi. 🙄 Jotkut sopivat isiksi ja toiset ei.


    • Anonyymi

      Mulla oli sama ongelma vaimon kanssa, vedin sitten sitä turpaan ja sitten loppui yskiminen ja sairastelu.

      • Anonyymi

        Sika. - Nm. Sovinisti- tm.


      • Anonyymi

        Vieläkö vaimo ottaa lisää turpaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö vaimo ottaa lisää turpaan?

        Varmaan kuollut.


    • Anonyymi

      Eihän tuossa mitään, ihan normaali suomalainen isämies.

      Ja kiitos nyky-yhteiskunnan!

      Oliko näitä esim. 80-luvulla, kun isät vielä kalasteli ja metsästeli (YKSIN!)?

      Isälle (isille) ja sassiin enemmän omaa aikaa!!

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Puuhastelu, nikkarointi, kalastus, metsästys, auton laittaminen jne. Kun perhettä alkaa tulemaan niin valitettavasti miehet väsyvät hirmu paljon.
        Päästäkää ne miehenne joskus ryyppäämään kunnolla kaveriporukan kanssa ja antakaa olla siellä rauhassa ellei itse ota yhteyttä.
        Yhteiskunta on asettanut miehille suuret paineet olla perheen pää ja elättäjä, kuski, kasvattaja, supersankari, rakennusmies, nikkaroija, kaupassa kävijä. Miehilläkin on paineita. Miksei osata ymmärtää miehiä paremmin?

        T. Nainen


    • Anonyymi

      Sitä saa mitä tilaa. Oliko jännää aluksi jännämiehen kanssa?

    • Anonyymi

      Tähän on mielestäni jopa liian helppo ratkaisu...

      Pakkaa omat ja lasten tavarat (vaatteet ja tärkeimmätä tavarat) laukkuun ja mene esim. viikonlopuksi lasten kanssa hotelliin, tai jonnekin (pois kotoa), sulje puhelin.. Siinä saa mies hetken ajatella, että, "mitäs mä nyt oikein teen?" *(mikäli hänellä on edes aivoja..)

    • Miten aikoinaan päädyit suhteeseen?
      Muuttuiko hän kun lapset tulivat?

    • Anonyymi

      Pahaa tekee puolestasi lukea tätä, sillä ymmärrän sinua täysin miten väsynyt olet ja tarvitset tukea. Meillä on ollut vastaava tapaus. Yksi päivä piirsin miehelle paperille, että katso 1) muutamme lasten kanssa pois xx.xx mennessä tai 2) alat rakentamaan normaalia suhdetta lapsiin ja me menemme perheterapiaan. Keskustelu oli miehen kanssa vaikeaa, joten oli pakko piirtää. Mies suostui onneksi terapiaan. Joka toinen viikko kävimme keskustelemassa asiat auki. Koin, että mies manipuloi minua lasten kautta: huusi lapsille, ei osoittanut läheisyyttä jne. Tuntui todella pahalta lasten puolesta, ja mies tämän tiesi. Terapiassa myönsi asian olevan niin. Koki, että saa perheessä vähiten huomiota, kaipasi läheisyyttä. Myönnän etten ole jaksanut huomioida miestä tarpeeksi. Myöskään ei kiinnostanut, kun käyttäytyi lapsia kohtaan noin. Olin jo valmis muuttamaan lasten kanssa pois, asennoiduin siihen ja mietin asiat mielessäni läpi miten käytännössä toteutuu. Onneksi menimme terapiaan ja saimme sieltä apua. Tuntuu, että terapia onkin ainoa hetki missä asiat keskustellaan auki. Muulloin ei ehdi/jaksa/kykene. Kokeilkaa perheterapiaa. Aseta rajoja myös miehelle. Pienten lasten perheessä on pakko puhaltaa yhteen, silloin voivat kaikki paremmin. Tsemppiä! <3

    • Anonyymi

      Todella oudon oloinen mies! Miksi hän on isäksi edes ryhtynyt, kun ei normaalia perhe-elämää siedä? Onko hän ihan yhteistuumin sinun kanssa perhettä lähtenyt perustamaan? Mies on todella epäkypsä, hän tarvitsisi aikuisen kypsyyden saavuttamiseen ammattiapua ja vasta sitten hän pystyisi toimimaan normaalina isänä lapsilleen, tuo hänen käytös varmasti traumatisoi pieniä lapsianne ja tuo vakeuksia heidän myöhempään elämään, aikuisuuteenkin. Siksi ei ole hyvä, että mies on lapsienne lähellä. Voisi olla syytä erota. Otat lapset mukaan ja alatte elää parempaa elämää jossain muualla ja haette yhteiskunnalta tukea, jos tarvitsette. Tuollainen mies ei varmaan tasavertaista huoltajuutta oikeudelta kanssasi, koska hän ei tee hyvää lapsille, kun on itsekin niin kakaramainen ja itsekäs.

      Minulla asuu naapurissa mies, joka tuota samaa epäkypsää kiukkuaan purkaa minuun naapurina, kun ei vaimoonsa uskalla, kun vaimo on tällainen häntä iso kokoisempi ja jyräävä feministi maisteri akka, jota kaikki ällöää ja pelkää. Lapsiinsa purkaa välillä myös ja säälin näitä lapsia, jotka hiljattain otettiin ilmeisesti huostaankin heiltä.

      Sinäkin voisit olla ihmisenä jyräävämpi ja saada tällaisen ketaleen pelkäämään itseäsi, jolloin hänkin voisi alkaa purkaa kypsymättömyyttään jonnekin muualle, siihen lähistölle, esim. naapuriin tai lähikaupan naismyyjään. Noh, jokainen on luonteeltaan omanlaisensa, ei joka nainen pysty itse jyräämään ja alistamaan ja sekoamaan feminismiin.

    • Anonyymi

      Sitä saa mitä tilaa. Kai ap,tä suhteen alussa jännyys kiinnosti kuitenkin.

      • Anonyymi

        Miksi ajattelette, etta komentava ja itsekas mies on janna ja komea. Han voi olla yhta hyvin ihan mitaansanomaton naoltaan ja muutenkin. Myos komeissa miehissa voi olla hienoja ihmisia myos luonteeltaan.


    • Anonyymi

      Hyvä

    • Anonyymi

      Jos rakastat ja välität lapsistasi. Lähde lastenkans ja tee elämästänne parempi.

    • Anonyymi

      ....roskakoriin tuollainen perheenisä joutaisi....

    • Anonyymi

      Tuo aikaisempi ihminen sanoi oikein että olet fiksu ihminen ja suosittelee avun hakemista. Perheasiain neuvottelukeskus voisi olla hyvä ratkaisu. Toivottavasti mies suostuu

    • Anonyymi

      ...roskakoriin tuommoiset perheenisät joutais samantein...

    • Anonyymi

      Tuollainen tasapainototon nainen ei sovi äidiksi.
      Mies kuulostaa väsyneeltä naisen ainaiseen nalkutukseen ja kiroiluun, olisit joskus kiva miehellesi, etkä aina vaan valittaisi kaikesta. Ei taida onnistua sinulta?

      • Anonyymi

        Luultavasti ukko siellä kiukkuaa, kun ei pääse vierasta pillua painaa.


      • Anonyymi

        Onpa täällä ihan helweetten paljon lukihäiriöisiä. - Nm. Vai joku muu vaje


    • Anonyymi

      Ei se terapioilla jne parane, jos ihmisellä on se oikea kumppani niin kaikki toimii kun molemmat arvostaa toistaan ja rakkaus on niin suurta ettei se väljäne koskaan Suosittelen kaikkia etsimään sen oikean, se on kyllä jokaiselle olemassa kun vain löytää. Valitettavasti kaikki ei löydä koskaan.

    • Anonyymi

      Mun isä oli aikalailla tuommone paljon pahempi.. Oon nyt 15 vuotta. Kyllä on traumoja vieläki enkä varmaa ikinä pääse niistä eroon. Sanosin et jos haluat että sun lapset ei joudu kärsimään myöhemmällä iällä panniikkihäiriöistä, masennuksesta tai jostai alkoholismista ni suosittelen lähtee pois. Kyllä lastensuojelu auttaa. Ja se ois varmasti sinunkin mielelle hyväksi! Vaikka aluks se sattuu mutta kumpi sattuu loppujen lopuks enemmän ; jääminen vai lähteminen?

    • Anonyymi

      Kuulostaa oikeesti tosi pahalta ja vaaralliselta tyypiltä. Lähde menee, äläkä mene takasin. Lähde lasten kanssa salaa, muuten estää sua lähtemästä.

    • Anonyymi

      Höpö, höpö juttuja ;-)).
      Saa hyvät naurut, kun lukee tämmöistä soopaa …
      Laittakaa kotiinne kamerat ja näyttäkää arkeanne maksua vastaan, saatte hyvät rahat ;-))

    • Anonyymi

      Varmaan narsisti. Lähde äkkiä, mitään selittämättä, lapsilla tai ilman. Kokemusta on. Tuollainen mies tuhoaa itsetunnon nopeasti ja se on tarkoituskin häiriintyneellä ihmisellä.

      • Anonyymi

        Mut laittoi vastaava tilanne sairaalakuntoon kun nukkuminen loppui. Lapsi oli vasta pieni ja aistin pelon koko ajan sisimmässä. Kaikki vika oli kuulemma minussa ja hän oli aina kaikessa muka oikeassa. Kävimme kyllä turvakodissa, mutta pelkäsin kertoa kenellekään totuutta... Nykyään olemme erossa, mutta minua hän kohtelee edelleen välillä samoin..... Saan aina kaiken paskan niskaan.... Aika on auttanut kaiken parhaiten ja liikunta ja hyvät ystävät...
        Totesin lopuksi ettei hän rakasta kuin itseään.... Ei ollut koskaan minun ja rakkauteni arvoinen.


    • Anonyymi

      Kuulostaa narsistilta. Lähde ennenkuin myöhästä. Luultavasti, jos kerrot lähteväsi lasten kanssa, niin ukko uhkaa itsarilla, tai perhesurmalla.

    • Anonyymi

      Mies on turhautunut elämäänsä ja oireilee sitten tuolla tavalla. Ei se perhe-elämä ja saman akan kanssa oleminen pitkään ole useinkaan miehen näkökulmasta mikään autuaaksi tekevä juttu. Monesti mies vaan sinnittelee tilanteen armoilla, eikä saa koko touhusta itselleen enää mitään muuta kuin henkistä kärsimystä. Kyllähän vähänkään järkevä mies tietää mitä tuleman pitää, kun työntää siementä reikään, mutta totuus ja todellisuus on silti aina sitten karumpaa ja kivuliampaa. Et kyllähän miehet lapsiaan rakastaa, mutta ei ole luonnollista, että pikkulapset roikkuvat isän tisseissä jatkuvasti. Mutta koska kaikki feministipaska, metoo ja tasa-arvo, niin miehiyys yrittetään kitkeä väkisin pois ja miehet tietysti oireilevat sitten kuka milläkin tavalla.

      Jos miehet saisivat päättää päiviensä sisällön, niin ei siihen kuuluisi rääkyvien pikkulasten paimentaminen ja läskistyneen vaimon kanssa taistelu, mutta nuo tulee nykyään väkisinkin kylkiäisinä, jos aikoo samaa naista pidempään pitää. Ennen muinoin nuo asiat eivät tulleet yhtä paljon miehen silmille, mitä ne nyt tulevat. Asiat muuttuvat, eikä aina pelkästään parempaan.

      Ketjun aloittajalle: Armahda se miesparka ja ennenkaikkea lapsesi ja muuta pois lapsinesi/mies muuttaa pois jne.

      • Anonyymi

        Mitäs jos se nainen ei ole läskistynyt vaan huolehtii itsestään, ja muutoinkin mies on se joka eniten rääkyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs jos se nainen ei ole läskistynyt vaan huolehtii itsestään, ja muutoinkin mies on se joka eniten rääkyy.

        Vastaus on edelleen sama: Mies on tuskastunut akkaansa (vaikka tämä olisi hoikka jne. edelleen, mitä tosin epäilen.) ja rääkyviin lapsiin ja siksi oireilee "rääkymällä"itsekin.

        Miehet ovat metsästäjiä ja sotureita. He lähtevät aamun koitteessa ja palaavat yön hämärtyessä lihapatojen ääreen, syötyään makaavat naisensa ja käyvät sitten nukkumaan. Miehelle on epäluonnollista olla itkevien pikkulasten keskellä jatkuvasti ja siksi alkavat turhautua ja oireilla. Tuota ei moni tajua, eikä halua tajuta, mutta noi se vaan on.


      • Anonyymi

        " ... ja sitä että mies huutelee kaikki päivät sohvalta tai sängystä komentoja minulle tai lapsille. " (Aloittaja) / " He lähtevät aamun koitteessa ja palaavat yön hämärtyessä lihapatojen ääreen ... " (Anonyymi klo 0:42) ! - Nm. Todella: sohvalla


      • Missäs välissä nainen ehtisi olemaan "turhautunut", painit kait samassa sarjassa kuin aloittajan mies. Jos nainen hoitaa kodin ja lapset ja sinun vapaa-aikasi kuluu leukojen länkytykseen, on aika hiton varmaa että liitto ei toimi.

        Nainen nykyliitossa ei ole sinun palvelijasi. Työt kotona missä on lapsia täytyisi ehdottomasta jakaa.

        Tuo kommenttisi on jostain menneiltä vuosikymmeniltä, se ei ole enää tätä päivää. Kuitenkin itselläsi on tietokone jonne sepustelet sitä "miten mää ajattelen"-sontaa. Liekö sinunkin kanssa naimisissa joku rouvashenkilö ja oletko näyttänyt kannanottosi hänelle.


      • taruolento kirjoitti:

        Missäs välissä nainen ehtisi olemaan "turhautunut", painit kait samassa sarjassa kuin aloittajan mies. Jos nainen hoitaa kodin ja lapset ja sinun vapaa-aikasi kuluu leukojen länkytykseen, on aika hiton varmaa että liitto ei toimi.

        Nainen nykyliitossa ei ole sinun palvelijasi. Työt kotona missä on lapsia täytyisi ehdottomasta jakaa.

        Tuo kommenttisi on jostain menneiltä vuosikymmeniltä, se ei ole enää tätä päivää. Kuitenkin itselläsi on tietokone jonne sepustelet sitä "miten mää ajattelen"-sontaa. Liekö sinunkin kanssa naimisissa joku rouvashenkilö ja oletko näyttänyt kannanottosi hänelle.

        Miksi lähes kaikki kannanotot ovat anonyymeejä verrattuna viestien kokonaimäärään. Eikö ihmiset uskalla olla mieltä omalla nimimerkillään vai mistä on kyse.

        Parasta kuitenkin että ottavat kantaa vaikka sitten ilman. Se hyväpuoli siinä on että ei tartte lukea negatiivista palautetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus on edelleen sama: Mies on tuskastunut akkaansa (vaikka tämä olisi hoikka jne. edelleen, mitä tosin epäilen.) ja rääkyviin lapsiin ja siksi oireilee "rääkymällä"itsekin.

        Miehet ovat metsästäjiä ja sotureita. He lähtevät aamun koitteessa ja palaavat yön hämärtyessä lihapatojen ääreen, syötyään makaavat naisensa ja käyvät sitten nukkumaan. Miehelle on epäluonnollista olla itkevien pikkulasten keskellä jatkuvasti ja siksi alkavat turhautua ja oireilla. Tuota ei moni tajua, eikä halua tajuta, mutta noi se vaan on.

        Et kait ole soturi naimisissa ja toivon mukaan sulla ei ole lapsiakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus on edelleen sama: Mies on tuskastunut akkaansa (vaikka tämä olisi hoikka jne. edelleen, mitä tosin epäilen.) ja rääkyviin lapsiin ja siksi oireilee "rääkymällä"itsekin.

        Miehet ovat metsästäjiä ja sotureita. He lähtevät aamun koitteessa ja palaavat yön hämärtyessä lihapatojen ääreen, syötyään makaavat naisensa ja käyvät sitten nukkumaan. Miehelle on epäluonnollista olla itkevien pikkulasten keskellä jatkuvasti ja siksi alkavat turhautua ja oireilla. Tuota ei moni tajua, eikä halua tajuta, mutta noi se vaan on.

        Kyllä miehen täytyy kestää siittämiensä lasten keskellä ihan mitä vaan.
        Tämän päivän miehen täytyy kestää enemmän kun vaikka 50- ja 60 lukujen miesten. Jonkinmoinen ns. tasa-arvo on olemassa.

        Vaikka se ressukka-mies ei kykenisi siihen heti niin voi totutella pikkuhiljaa. Kyllä vaimo sen ymmärtää että ukko tulee hieman jälkijunassa. Jos vaan yritystä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus on edelleen sama: Mies on tuskastunut akkaansa (vaikka tämä olisi hoikka jne. edelleen, mitä tosin epäilen.) ja rääkyviin lapsiin ja siksi oireilee "rääkymällä"itsekin.

        Miehet ovat metsästäjiä ja sotureita. He lähtevät aamun koitteessa ja palaavat yön hämärtyessä lihapatojen ääreen, syötyään makaavat naisensa ja käyvät sitten nukkumaan. Miehelle on epäluonnollista olla itkevien pikkulasten keskellä jatkuvasti ja siksi alkavat turhautua ja oireilla. Tuota ei moni tajua, eikä halua tajuta, mutta noi se vaan on.

        eikä ole. on vain annettu olettaa tämmöisen harhaluulon olevan todellista. hah. sukupolvelta toiselle opetetaan samaa kaavaa, siitä muka todellisuus tulee. miehellä olisi aika kasvaa aikuiseksi? kyllä nainenkin voi kyllästyä ukkoonsa, siihen samaan kitisevään lapseen joka olettaa että naisella ei olisi elämää?
        --> naurettavaa soopaa


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Missäs välissä nainen ehtisi olemaan "turhautunut", painit kait samassa sarjassa kuin aloittajan mies. Jos nainen hoitaa kodin ja lapset ja sinun vapaa-aikasi kuluu leukojen länkytykseen, on aika hiton varmaa että liitto ei toimi.

        Nainen nykyliitossa ei ole sinun palvelijasi. Työt kotona missä on lapsia täytyisi ehdottomasta jakaa.

        Tuo kommenttisi on jostain menneiltä vuosikymmeniltä, se ei ole enää tätä päivää. Kuitenkin itselläsi on tietokone jonne sepustelet sitä "miten mää ajattelen"-sontaa. Liekö sinunkin kanssa naimisissa joku rouvashenkilö ja oletko näyttänyt kannanottosi hänelle.

        Nainen nykyliitossa ei ole sinun palvelijasi

        Juurikin näin. HAAH että ihan naurettaa että vielä nykypäivänä miehet on noin lapsellisia että uskoo naisen roolin olevan palvelija ja olettaa että miehelle pitää aina vaan olla jotain muuta heti kun vähän kyllästyttää.
        Pah, ihan hyvin naistakin voi kyllästyttää ja voi haluta vaihtelua elämään


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Et kait ole soturi naimisissa ja toivon mukaan sulla ei ole lapsiakaan.

        Lapsellinen poika, ei aikuiseksi kasvanut mies enää akattele ketään. Nuin epäkypsä mies ei kyllä tarvitse vaimoa, puolisoa, eikä edes tyttöystävää. Tuommoset joutaa elää yksinkin jotka ei vastakkaista sukupuolta arvosta, tuon halventamiset ja akattelun ois syytä loppua. Eletään nykyaikaa eikä satoja vuosia kieroonkasvaneita ja pölyttyneitä ajatuksia. Koita kasvaa - nim. merk. Aikuiseksi kasvanut mies


    • Anonyymi

      Nyt lapset kainaloon ja kiireesti taipaleelle. Älä kerro lähdöstä. Muuten tulee päälle. Jatkuva moittiminen aiheuttaa lapsille masennuksen ja muita ongelmia. Kasvurauha lapsille.

    • Anonyymi

      Hei.
      Eihän se ole oikein, että mies tekee noin sinulle ja lapsillenne. Muuttakaa turvakotiin, jättäkää mies kokonaan. Tee se silloin, kun mies ei ole paikalla. Mulla on samantapainen tapaus töissäni. Yks muija on siellä äänessä lähes koko ajan, määräilee muita yms, mutta sitä ei saa määräillä ollenkaan. Sitä muutenkin lellitään ja suositaan eniten. Se on käynyt muhun jopa käsiksi melkein 3 vuotta sitten. Nyt sitä hullua oottaa rikossyyte pahoinpitelystä, menemme käräjille joskus sadan vuoden päästä...se on mun mielestäni jo ansainnut potkut sieltä. Mutta arvatkaas mitä ? Ne ns ohjaajat eivät näe tätä asiaa työpaikkakiusaamisena, mitä se selvästi on. Se on muillekin siellä ja muualla nalkuttanut ja juorunnut ties mitä roskaa musta, pahaa enimmäkseen.
      Tsemppiä ja koettakaa mennä sinne turvakotiin, missä se sitten onkaan, tarkista netistä lähin. Olen itse ollut useammassa suhteessa, mutta jokainen on päättynyt lyhyeen, koska SE ITSE ON pettänyt mua. Ja salannut asian. Olen 43-v nainen.

    • Anonyymi

      Katkera, lihava nainen ruikuttaa, kun miehellä olisi vientiä muuallakin.
      Laihduta & ota äpäräsi kainaloon ja pakene vaikka vuorille.
      Kunhan lopetat sen kiroilun aluksi, millainen "äiti" kiroilee lasten kuullen?

      • Anonyymi

        Lukihäiriön lisäksi sulla lienee joku muukin ymmärryksen vaje. - Nm. Ei junalauta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukihäiriön lisäksi sulla lienee joku muukin ymmärryksen vaje. - Nm. Ei junalauta

        Harmistuneen ja lihavan naisen kommentti siinä. Ei mitään kommentoitavaa itse aiheesta, vaan tarttumisia johonkin oikeinkirjoitukseen ja "lukihäiriöön". Eli tyypillinen suvakkiläski, jolle on turha yrittää edes selittää mitään.

        Luki, luki :D


      • Anonyymi

        Olen normaalipainoinen ja harmistun vain idiooteista, jotka eivät osaa edes lukea. - Nm. Kouluun takaisin ja sassiin


      • Anonyymi

        miksi aina väännetään että nainen olisi lihava? nuin epäkypsä ajattelija voi suksia kuuseen. ei ole naisen tehtävä olla esine joka on laiha. tuommosia asioita ihannoiva mies taitaa olla niiden lapsien ja liian nuorien naisten perään?
        -todella aikuista sanoa että jos ihminen on lihonut, että siitä kaikki johtuu, taidat olla niitä sairaita jotka kattelee sairaita asioita?


    • Anonyymi

      Oletko huomannut, että miehesi pitää itseään arvokkaampana kuin muita? Sinulla ei ole mitään arvoa. Tajusin tämän ex-miehestäni ja ymmärsin että hän ei tule koskaan muuttumaan. Lähdin, enkä ole sitä katunut.

    • Anonyymi

      Läjde hyvän sään aikana! Mies on selvästi narsistinen, eikä muutu.

    • Anonyymi

      Lähde pois lapsien kanssa tuosta helvetisti. Lähes saman olen kokenut, enkä osannut lähteä. Nyt olen omaishoitaja ja lapset alkoholisteja

    • Anonyymi

      Tuntuu et mies on vain uupunut lapsiperhearkeen. Pitääkö niitä lapsia tehdä hirveä liuta kiljumaan pienellä ikäerolla? Kylhän sen ymmärtää, että aikuinen tarvitsee myös aikuisen aikaa ja omaakin rauhaa.

      • Anonyymi

        Yeap, ja pahin lapsista on ns. aikuinen mieäs. - Nm. Oli mukana tekemässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yeap, ja pahin lapsista on ns. aikuinen mieäs. - Nm. Oli mukana tekemässä

        Jos noin on, niin missä naisten harkintakyky on parinvalinnan suhteen?

        Kyllä se lasten isä on hyvä olla tahdoton tossu ja tyttöjen baari-iltana sitten otetaan se hupi ja kiihkeä seksi jännämiesten kanssa.


      • Anonyymi

        Paljon tuntuu olevan epäselvää ja päätöntä juttua anonyymillä klo 8:38. - Nm. Ikäsi?


      • Voi olla mutta iso rooli miehelläkin tuossa lpsenteossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon tuntuu olevan epäselvää ja päätöntä juttua anonyymillä klo 8:38. - Nm. Ikäsi?

        Se on edelleen epäselvää, että missä on naisten harkintakyky kun etsivät isää tuleville lapsilleen? Mutta jo tuo asian pelkkä kysyminen ja kyseenalaistaminen ei tietenkään sovi naisten pirtaan :D


      • Anonyymi

        Oletko sä niin tosi tolloo, että luulet aloittajan miehen olleen änkyrä ja inhottava jo seurusteluvaiheessa? - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon tuntuu olevan epäselvää ja päätöntä juttua anonyymillä klo 8:38. - Nm. Ikäsi?

        Se on palstahihhuli "sinkut" osiosta. Kuvottavaa nähdä tota porukkaa normaalipalstoilla jauhamassa samaa paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on palstahihhuli "sinkut" osiosta. Kuvottavaa nähdä tota porukkaa normaalipalstoilla jauhamassa samaa paskaa.

        Sulla ei mitään asiaa normaalien palstoille.
        Naisia harmittaa näkyvästi, jos heidän toimintatapoja parinvalinnassa uskalletaan kyseenalaistaa. Eli ei mitään uutta sinänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei mitään asiaa normaalien palstoille.
        Naisia harmittaa näkyvästi, jos heidän toimintatapoja parinvalinnassa uskalletaan kyseenalaistaa. Eli ei mitään uutta sinänsä.

        Ai niinkö?;) Mitä te sinkut palstan ätminkäiset tänne tulette mussuttamaan tuota samaa järjetöntä paskaa "jännämiehistä" ja muustakin,eihän teillä edes ole kokemusta yhdestäkään suhteesta naiseen(mammaa ei lasketa lol)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sä niin tosi tolloo, että luulet aloittajan miehen olleen änkyrä ja inhottava jo seurusteluvaiheessa? - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

        Ei edelleenkään vastausta kysymykseen, koska naisten kyseenalaistaminen harmittaa aika paljon näköjään :D Ja jos ei tajua, että ihmiset ovat suhteen alkuvaiheessa aina mukavempia, niin lepositeet suljetulla on oikea paikka.
        Eli kysymys on edelleen sama: Missä on naisten oma harkintakyky parinvalinnassa?

        Nm. Luki, luki on läski suvakkipaska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edelleenkään vastausta kysymykseen, koska naisten kyseenalaistaminen harmittaa aika paljon näköjään :D Ja jos ei tajua, että ihmiset ovat suhteen alkuvaiheessa aina mukavempia, niin lepositeet suljetulla on oikea paikka.
        Eli kysymys on edelleen sama: Missä on naisten oma harkintakyky parinvalinnassa?

        Nm. Luki, luki on läski suvakkipaska.

        En ole läski ja mun on pikku pakko suvaita jopa laisiasi, jotka eivät ymmärrä lukemaansa. - Nm. Revi siitä, jos osaat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on edelleen epäselvää, että missä on naisten harkintakyky kun etsivät isää tuleville lapsilleen? Mutta jo tuo asian pelkkä kysyminen ja kyseenalaistaminen ei tietenkään sovi naisten pirtaan :D

        Siinä mielessä olen samaa mieltä tämän kommentoijan kanssa, että kyllä tuo aloittajan miehen käytös on varmasti näkynyt jo seurusteluaikana, jos on seurusteltu enemmän kuin puoli vuotta.

        Ei hän ehkä ole huutanut suoraa huutoa naiselle, mutta kyllä merkit ovat näkyneet jos niitä on osannut tai halunnut katsoa. Se ihana määrätietoisuus, napakkuus ja kiihkeys saattaakin olla puhdasta narsismia.


    • Anonyymi

      Tutki artikkeleita narsisseista, käyvätkö tavat yksiin miehesi kanssa? Persoonallisuushäiriö sanoisin. Älä siedä vaan hae apua!

    • Anonyymi

      Kuullostaa tutulta - tuollaista minäkin luin itsestäni sosiaalityöntekijöiden "selvityksistä" - lisäksi tulivat mm. vaimon siskoon kohdistuneet tappouhkaukset, huijaaminen avioliittoon yms.. Sen lisäksi että itseni oli vaikea uskoa lukemaani, ainoat todisteet olivat vaimon kertomukset ja sittemmin "oikeudessa" todistajat, jotka kertoivat vaimoni kertoneen näitä tarinoitaan. Itse niitä ei kukaan ollut nähnyt tai kuullut, mutta eipä sitä kysyttykään. Juristit taas sanoivat että ei se kuule ketään kiinnosta miten asiat ovat. Tärkeintä on se, miltä ne saadaan näyttämään. Niin että menepä sinäkin ensialkuun sosiaalityöntekijän luokse, ota samalla yhteys johonkin feministijärjestöön ja pyydä heiltä neuvoja. Sitten ei muuta kuin mies pihalle - voi olla että joudut näön vuoksi käymään turvakodissa - lapset itselle yksinhuoltoon ja mieheltä kovat elatusmaksut. Joissain tapauksissa kannattaa yrittää myös lähestymiskieltoa, jos mies on niin yllättynyt tilanteesta että saattaa suuttua julkisesti. Siteeraan sanatarkasti johtavan sosiaalityöntekijän minulle tiuskaisemaa kommenttia: "Turha tässä on lapsen edun taakse vetäytyä".

    • Anonyymi

      Älä tuhlaa aikaa. Lähde ja ota lapset mukaan! Vanhemmille vaikka taikka johonkin. Ei tuo muuksi muutu.

    • Anonyymi

      miäs on vaipumassa syvään mäsikseen ja luulee että taistelemalla hän voi mäsiksen voittaa,heh-heh,sillä mäsis on vaarallinen vastustaja.ei tarvi kuin jäädä kengännauhat solmimatta ja here we go.miäs tietysti kieltää kaiken,koska....se on semmoinen se taudin metku.jss väärä ratjaisu,jota tietysti netissä suositellaan ekana.jss ja pulma poistuu sinulta,ei häneltä,mutta sehän ei haittaa ketään? En ota enempää kantaa yksittäiseen tapaukseen,kun en tunne,mutt tämä asia tuli minulle ensinnäisenä mieleen.

    • Anonyymi

      Ööh, tässä nyt tuli taas esiin vain yhden osapuolen näkemys tilanteeseen/asiaan.

      Kysytään nyt ensin vaikka, että ovatko lapset yhtään miehen kanssa kahdestaan? Ovatko lapset kertoneet, että miten heillä isän kanssa silloin menee? Minkä ikäisistä lapset muuten ovat?

    • Anonyymi

      Ota sitä kullista kiinni ja vedä

    • Anonyymi

      Tuo nainenhan on se kiroileva sekopää, normi mies hermostuu moiseen.

      • Anonyymi

        Luki-luki ... - Nm. Taaas


    • Helppo on sanoa että lähtisin meneen. Lapset on asetelma joka muuttaa kaiken. Mikä hemmetin "himahirvö" sulla siellä kotona on.

      Kaikki hänen käytöksensä kertomasi perusteella kertoo yliminästä, ehkä narsistismista, toisen alistamisesta tieten, ylipäätään välittämättä jättämisestä.

      Hankkiudu eroon miehestä ja pian. Tee se turvallisesti niin että muita on läsnä lähdön hetkellä.
      Älä unohda että ihmisarvosi ei katoa vaikka ukkosi on mikä on. Turhaa esim . riidellä tuollaisen ihmisen kanssa.

      Hiljaa hyvä tulee. Vointeja sulle.

    • Anonyymi

      Miksi kuuntelet tuollaista persläpeä yhtään enempää? Ajattele lapsia,kiva saada traumat jo pienenä mielenterveysongelma isän takia. Harmi vaan että kuvatunlainen käytös näyttää olevan yleistä suomimiehillä,varsinkin vanhemmissa..

    • Anonyymi

      Hei,

      Itselleni tuli mieleen, että miehelläsi lienee ISO stressi, paine tai muu ongelma. Asioista pitäisi päästä keskusteluyhteyteen, jotta tilanteen voisi korjata. Kaiken voi korjata jos halua on.

      Täällä näyttää olevan paljon "neuvoja", joita jakelevat he, joilla itsellään on paha olla tai muuten nuppia kiristää ja lähdetään syyttelemään ihmistä, jota ei itse edes tunneta. Älä moisista piittaa. Totuus on, että kaikissa suhteissa on ongelmansa, kaikilla ihmisillä on ongelmansa ja kaikille asioille voi tehdä kunhan ymmärtää tehdä. Asiat eivät parane voivottelulla, eikä muille surkuttelulla. Toiseen ihmiseen on saatava yhteys ja jos siihen ei itse kykene, niin ammattilaisiakin löytyy.

      Muitakin samankaltaisisssa tilanteissa painineita löytyy. Omalla vaimolla oli aikansa kun toimi hyvin samankaltaisesti kuin kerroit miehestäsi. Taustalta löytyi kova stressi ja paineet. Tämän päivän maailma on hyvin negatiivinen monella tavalla. Se vaikuttaa itse kunkin mieleen...

      Tsemppiä kovasti!

      • Anonyymi

        Sori vaan mutta mies kuulostaa vaan vittumaiselta. Löhöää sohvalla ja sieltä herjaa naista ja lapsia. Sä voit taputella näitä tapauksia päähän ja tarjota karkkia mutta viisaat lähtevät vetämään koska kohta ei lennä pelkästään herjat vaan muutakin..


      • Anonyymi

        " Lisäksi uhkailee minua hiljentämisellä, jos illalla lasten mentyä nukkumaan haluaisin selvittää asioita. "

        Anonyymi 13.9. klo 11:08 selvittää varmaankin seuraavaksi, miten tuollaiseen ihmiseen otetaan yhteys. Ainoa "yhteys" tuollaisten kanssa on tehokas, kylmä toiminta. - Nm. Ymmärsitkö lukemasi


    • Anonyymi

      Mitäääääää.....................ootko vähän yksinkertainen äijälle turpaan kerran päivässä kyllä se siitä tokenee...
      Siis jos et ymmärrä lähteä kävelemään niin sitä saa mitä tilaa.

    • Anonyymi

      Liia n pitkä teksti ei jaksa lukea. Eikä tarvii sitten rrollata paskaa vaikka onkin paska

    • Anonyymi

      Minulla on melkein samanlaista

    • Anonyymi

      Huutavat ihmiset on rasittavia. Ite oon yhä enempi ja enempi iän myötä ruvennut kaipaamaan rauhallisuutta, en jaksa enää tollasta. Mä en usko, että tommoset ihmiset muuttuu, joku ruuvi niillä on löysällä. Meillä on haettu apuakin ja toinen halunnut muuttua, mutta miten voi muuttua jos itekin oon rauhalliseesti pyrkinyt auttamaan ja kertomaan, että nyt oot taas tossa tilanteessa, mutta kun toinen löytää vain vian toisista, hän huutaa ja mesoaa, koska toi sitä ja toi tätä. Siis, voisko joku fiksu täälläkin kertoo, että mistä helvetistä tommonen tulee? Erohan siitä aikaa myöden varmaan kaikille tulee.

    • Anonyymi

      Sun pitää saada miehesi heräämään todellisuuteen. Jotkut miehet on tuollaisia että näkevät vain itsensä ja omat tarpeensa.

      Auttaisiko jos pyydät teille kylään vieraita viikonloppuisin Rauhoittuisiko mies kun on muita kuilemassa? Pyydä vaikka äitisi? Ja muutenkin voisit ottaa vähän omaa aikaa ja kutsua mummot/papat lapsenhoitoavuksi? Menet itse metsään kävelylle tai ystävän luo kahville?

      • Anonyymi

        Tommosta voi kokeilla ja kaikkea muutakin kikka kolmosta, mutta ei sillä tommoset ongelmat katoa. Ellei sitten tee kodistaan semmosta kaikkien vierailupaikkaa, koko ajan joku kylässä. Lastenhoito apua kantsii pyytää, mutta yleensä jos on ongelma niin ongelma pitäisi ratkaista, eikä säätää kaikenmaailman viritelmiä. Sorry, huonot kokemukset tommosesta. Hyvää tarkottavia neuvoja, mutta onko ne oikeesti jotakuta auttanut? Kukkahattutäteily ei paljoa asioita ratkaise! Kysymys kuuluu:haluaako muuttaa mitään? Pystyykö muuttamaan mitään? Tarvitseeko muuttaa mitään vai sopeutuuko tai yrittää sopeutua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tommosta voi kokeilla ja kaikkea muutakin kikka kolmosta, mutta ei sillä tommoset ongelmat katoa. Ellei sitten tee kodistaan semmosta kaikkien vierailupaikkaa, koko ajan joku kylässä. Lastenhoito apua kantsii pyytää, mutta yleensä jos on ongelma niin ongelma pitäisi ratkaista, eikä säätää kaikenmaailman viritelmiä. Sorry, huonot kokemukset tommosesta. Hyvää tarkottavia neuvoja, mutta onko ne oikeesti jotakuta auttanut? Kukkahattutäteily ei paljoa asioita ratkaise! Kysymys kuuluu:haluaako muuttaa mitään? Pystyykö muuttamaan mitään? Tarvitseeko muuttaa mitään vai sopeutuuko tai yrittää sopeutua?

        Jaahas, minkä ikäiset lapset sulla on ja montako vuotta avioliittoa takana? Että miltä kokemuspohjalta teilaat?

        Se on kuulepas usein niin että ap:n kuvaileman kaltaista itsekästä miestä ei pysty puhumalla muuttamaan. Minun neuvoni ap:lle on että kannattaa muuttaa olosuhteita. Muuttaa olosuhteita sellaisiksi että itsellä ja lapsilla on mukavampi olla. Järjestää itselleen vapaata. Ja muuttaa olosuhteita sellaisiksi että mies ei kehtaa käyttäytyä niin huonosti kun on "todistajia" vieressä.

        Avioeron voi ottaa, mutta se on raskas prosessi ja yh-äitinä joutuu tekemään ihan 100% kaiken itse kun ennen se mies teki edes jotain. Asuntolaina pitää maksaa yksin jne. kun ennen mies maksoi kuluista puolet tai ylikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tommosta voi kokeilla ja kaikkea muutakin kikka kolmosta, mutta ei sillä tommoset ongelmat katoa. Ellei sitten tee kodistaan semmosta kaikkien vierailupaikkaa, koko ajan joku kylässä. Lastenhoito apua kantsii pyytää, mutta yleensä jos on ongelma niin ongelma pitäisi ratkaista, eikä säätää kaikenmaailman viritelmiä. Sorry, huonot kokemukset tommosesta. Hyvää tarkottavia neuvoja, mutta onko ne oikeesti jotakuta auttanut? Kukkahattutäteily ei paljoa asioita ratkaise! Kysymys kuuluu:haluaako muuttaa mitään? Pystyykö muuttamaan mitään? Tarvitseeko muuttaa mitään vai sopeutuuko tai yrittää sopeutua?

        Taidat olla aika nuori ja lapseton vielä, tuskin asuntolainaakaan. Tuollainen nuori kukkahattutäti on vielä oi niin idealistinen ennenkuin pikkulapsiarki ja elämän vastuut ja suuret kuviot rysähtää niskaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla aika nuori ja lapseton vielä, tuskin asuntolainaakaan. Tuollainen nuori kukkahattutäti on vielä oi niin idealistinen ennenkuin pikkulapsiarki ja elämän vastuut ja suuret kuviot rysähtää niskaan....

        Äläs nyt hei, monesti ne joilla ei oo lapsia antaa parhaat vinkit lasten kasvatukseen ja lapsiperheasioiden käsittelyyn. Ja kiitos, ihanaa. Olen niin otettu, että pidät minua nuorena. Omasta mielestäni olenkin nuori, jotkut ainakin palstamittapuun mukaan olis asiasta eri mieltä. Ja kyllä sitä väliin toivoiskin ettei olis lapsia, mutta onhan noi teinit joskus nukkuessaan ihaniakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, minkä ikäiset lapset sulla on ja montako vuotta avioliittoa takana? Että miltä kokemuspohjalta teilaat?

        Se on kuulepas usein niin että ap:n kuvaileman kaltaista itsekästä miestä ei pysty puhumalla muuttamaan. Minun neuvoni ap:lle on että kannattaa muuttaa olosuhteita. Muuttaa olosuhteita sellaisiksi että itsellä ja lapsilla on mukavampi olla. Järjestää itselleen vapaata. Ja muuttaa olosuhteita sellaisiksi että mies ei kehtaa käyttäytyä niin huonosti kun on "todistajia" vieressä.

        Avioeron voi ottaa, mutta se on raskas prosessi ja yh-äitinä joutuu tekemään ihan 100% kaiken itse kun ennen se mies teki edes jotain. Asuntolaina pitää maksaa yksin jne. kun ennen mies maksoi kuluista puolet tai ylikin.

        Tuota... "se on raskas prosessi ja yh:nä joutuu tekeen kaiken yksin".
        Kuulehan nyt tyttönen, voit olla se yh ihan siellä avioliitossakin, jos toista ei kiinnosta ja omat menot on kaikkein tärkeimpiä.
        Raskaampi prosessi on elää perhe-elämää vuosikaudet, joka on perhe-elämän irvikuva.
        Avioero on aina paras vaihtoehto jo lastenkin kannalta.


    • Anonyymi

      Kauhea narsisti ukko.

    • Anonyymi

      Alkava dementia.

    • Anonyymi

      Istutat ukon sohvaan perse penkkiin ja turpa kiinni nyt kuuntelet. Kysyt haluaako olla yhdessä vai ei. Jos ei mikään muu auta alat olemaan yhtä inhottava sitä kohtaan voi ehkä huomata oman huonon kohtelunsa.

    • Anonyymi

      Että sitten sellainen provo tällä kertaa.

    • Anonyymi

      Isäni oli tuollainen :(

      • Anonyymi

        olen 30vuotias, ja isäni on edelleen tuollainen vaikka olisikin kohta 70 vuotiais. Ei muutu ikinä tuollainen


    • Anonyymi

      Ota ero.

    • Anonyymi

      koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

    • Anonyymi

      Kaitpa olet jo eronnut??

    • Anonyymi

      Avioliitto on viiden tähden helvetti. Minä tyhmyyttäni 12vuotta katselin narsistin raivoa. Vain silloin oli mielenrauha,kun mies oli matkatöissä. Kotiin ei ostanut mitään. Puolet vuokrasta maksoi,ei muuta. Söi siivelläni. Ja tämä herra on olevinaan uskovainen. Tekee lehtijuttuja kuinka vaimo otti avioeron.

    • Anonyymi

      Eipä taida olla muuta tehtävissä kun otat lapset mukaan ja haet turvakodista itsellesi ja lapsille paikka ja pyydät lääkäriltä sairaslomaa itsellesi että saat hoidettua itsesi lapsesi ja asianne kuntoon lapsenne nimittäin tuosta tilanteesta eniten kärsii

    • Anonyymi

      Pistä se ukko nurkkaan miettimään pää sinne seinään päin tapeteerausta tarkastelemaan.
      Mut laitettiin pienenä, kun olin tehnyt tyhmää. Erittäin harvoin tietty.

      Kyllä siittä oppii kovapäisempikin.

      Joku roti!

    • Anonyymi

      Ihan kiva se on. Anna luunappi otsaan tai ravista niskavilloista.
      Näytä ja sano "Paikkka" ja osoitat maahan.

    • Anonyymi

      jätä hänet

    • Anonyymi

      Hei perheväkivaltaan liittyvillä asioilla trollaava mies- lyö itseäsi paistinpannulla jos esim se olisi ratkaisu

    • Anonyymi

      Ja nainen tarkka-ampuja74 koko maata, eli ninnu ja james.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe