Ainoa mitta, jonka tiedän itsestäni varmasti on jalkapohjan pituus: 25cm, kenkien koko 39 tai 40.
Ettäs tiiätte☝️😄
https://www.is.fi/mystyle/art-2000000918522.html
Kengännumerosi
99
58
Vastaukset
Kengän koko riipuu lestistä ja valmistajasta. Itsellä yleensä 37, joskus 38. Joidenkin valmistajien ja kenkämallien taulukko vaihtelee toisistaan selvästi.
Aika usein niissä lukee sisämitta, mutta oonpa vaan huomannu ettei niihin kannata luottaa..
Netistä jos kenkiä tilaa, niin se on vähän arpapeliä..yleensä luotan kokoon 39, mutta varmuudella 40. Jos jotain sandaaleja, niin sitten voi olla jopa 38,5.
( mulla on muuten tuhottomasti kenkiä) 🙄- Anonyymi
Jos on tuhottomasti kenkiä niin silloin ehkä kannattaa osa niistä tuhota elleivät ole sitten tuhoutumattomia kenkiä, eli ei pysty tuhoamaan mitenkään.
Wwuwuw kirjoitti:
Aika usein niissä lukee sisämitta, mutta oonpa vaan huomannu ettei niihin kannata luottaa..
Netistä jos kenkiä tilaa, niin se on vähän arpapeliä..yleensä luotan kokoon 39, mutta varmuudella 40. Jos jotain sandaaleja, niin sitten voi olla jopa 38,5.
( mulla on muuten tuhottomasti kenkiä) 🙄Kenkien koko ei ole standardi, joten valmistajat itse päättävät sen taulukon.
Esim. italialaisten valmistajien kengät ovat pienempiä ja kapeammpia, kuin pohjoismaalaisten valmistajien klopottimet. Vaikka ne olisi valmistettu made in hong kong, silti muotooillija ja tuottaja määrää kokotaulukon.- Anonyymi
Pieni jalka suomalaiseksi. Suomalaisella naisella on keskimäärin 39-40.
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö? Ei olisi uskonut. Suurimmalla osalla mun ystävistä on just samaa kenkäkokoa kuin minäkin.
Kävin huvikseni laskemassa mun kengät. Yhteensä 41 kenkäparia. Siinä on kaikki, sandaaleista talvisaappaisiin. Onhan niitä... :)- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Niinkö? Ei olisi uskonut. Suurimmalla osalla mun ystävistä on just samaa kenkäkokoa kuin minäkin.
Kävin huvikseni laskemassa mun kengät. Yhteensä 41 kenkäparia. Siinä on kaikki, sandaaleista talvisaappaisiin. Onhan niitä... :)Joo sanoisin että keskiverto jalka, itsellä kans tuo 37-38. Sehän on yleensä suhteellinen pituuteen, mitä pidempi nainen sen isompi jalka. Usein mallinaisilla on hirmuiset räpylät.
- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Kävin huvikseni laskemassa mun kengät. Yhteensä 41 kenkäparia. Siinä on kaikki, sandaaleista talvisaappaisiin. Onhan niitä... :)Sullon yhet ja samat kengät kesät talvet... että se niistä kenkäpareista :D
Hahhaaa! Anonyymi kirjoitti:
Sullon yhet ja samat kengät kesät talvet... että se niistä kenkäpareista :D
Hahhaaa!Mitäs nillität? Onko sun crocseissa reikä, vai mikä sun varpaita viluttaa?
Hahahaaa! :DD- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jassoo 😅 millä perusteella suomalaiset olis isojalkasta kansaa?.. Tutkittua vai omaa kokemusta?
- kengänkoko 35-36 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jassoo 😅 millä perusteella suomalaiset olis isojalkasta kansaa?.. Tutkittua vai omaa kokemusta?
- kengänkoko 35-36Suomalaisiin kenkäkauppoihin tai kenkiä myyviin tavarataloihin tilataan eniten kokoa 39-40. Myös tuttavapiirissä tuo on se tyypillisi koko naisilla.
- Anonyymi
Suutarit voivat muutella kenkiä hyvinkin.... jaksaa huvittaa tuo nopeutuva voimistelulaulu, pääpeppupolvivarmaankinhampaat: https://www.youtube.com/watch?v=-dlO0uAqZFs
- Anonyymi
Ja jos on pohjien parantamista tai uusimista joissain hyvissä kengissä, niin suutarit mielellään ja helpostikin tekevät sellaisia hommia kunnollisilla työvälineillään.
- Anonyymi
Tein joskus: piirsin pahvin palalle kuvan omasta jalasta, kun olivat menossa amerikkalaisten luokse, veivät sen pahvisen kuvan vain kauppaan amerikassa tuli hyvät kengät, oikean kokoiset hyvinkin.
Pahville piirretty kuva varpaista boots-kauppaan.- Anonyymi
Olisi tuollainenkin että: kenkäkauppaan lähettää vain jalan kuvan, ja lähettävät sitten kengät sieltä sen kuvan perusteella, piirtää vain paperille että minkälaiset Western Bootsit haluat, näkee kuvasta jalan.
- Anonyymi
Niin tuollainen tallaa vaikka A4-kuvan tussilla piirtäen ja lähettää sen sitten kauppiaalle, ei tarvitse itse lähteä minnekään amerikkaankaan asti kenkiä ostamaan :D
Jalanjäljestä näkee minkälainen kenkiö on hyvä. - Anonyymi
onkohan ydin saasteilla jotakin tekemistä pituus kasvun kanssa eikö tsernobylissäkin perunat kasvavat suuriksi jätti perunoiksi niin vaikuttaako ihmisiin samoin niin nykyään miehet tai pojat on 2 metrisiä ja naiset 1,9 metrisiä ja kengän koot kasvaa eli aiheuttaako ydin saasteet kasvamisen
- Anonyymi
on vähän outoa jos 13-18v pojat on 195- 212cm pitkiä rupeaa olemaan luonnotonta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on vähän outoa jos 13-18v pojat on 195- 212cm pitkiä rupeaa olemaan luonnotonta
5-10v päästä 13-18v pojat on 240-265cm pitkiä mutta huoneiston normi korkeus on 250cm eli ei mahdu asuntoihin ja kasvu jatkuu nousuaan eli 15v päästä 300cm pituus ei ole harvinaista mutta onko nämä enään ihmisiä kysyn vaan
- Anonyymi
Vähän kuin joo: tuohon jalkaan jonka tallausjälki on A4-paperissa pitää saada uusi jonkuntyyppinen kenkä. Selvä sanoo kenkäkauppias.
- Anonyymi
Kuin ekologinen jalanjälki, kengät tulee jalanjäljen perusteella hyvin jos tietävät mitä.
Jalan jälki A4-paperilla, jos on pienempi jalka niin sitten A5-paria tallaa.
Suomalaisissa koko 38, italialaisissa 39 :)
- Anonyymi
Ootko nähnyt joka puolella palstalaisia?
"Aaarrghh.. arvatkaa mitä tapahtui?"
- Anonyymi
Mulla taitaa olla kenkiä koissa 36-40,5. Jollen ihan väärin muista.. Njaa, noi yhdet lenksut on 40, mutta muistin että toiset olisi isommat. Ei välttis ole.
Tärkeimmät: Nokian Kontiot 38, talvikengät 39, kesäbilekengät 36, yhdet painonnostokengät 39 1/3. Riippuu paljon mallista ja myös käyttötarkoituksesta.
xLiner- Anonyymi
Lue aiheen Kengät keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun. Suomi24 - tuhansia aiheita.
https://keskustelu.suomi24.fi/muoti-ja-kauneus/kengat
Riippuu vähän mallista, mutta 38-40. made in Hong Kong kesä sandaalit on yleensä 40 kokoa. Suomalaiset jalkineet taas voi olla 38-39 lestistä riippuen. :)
Taitaa enmmistö kengistäni olla tuota 39 kokoa, vaikka olis vähän väljätkin. Kunhan jalassa pysyy ja on varaa jalan turvota päivän aikana. :)
Abrakadabra kirjoitti:
Taitaa enmmistö kengistäni olla tuota 39 kokoa, vaikka olis vähän väljätkin. Kunhan jalassa pysyy ja on varaa jalan turvota päivän aikana. :)
Itse ostin jonkinlaiset juhlakengät 19-vuotiaana. Ne oli kokoa 43. Nyt ostan kengiä, joiden koko on 46, mutta virutettuna ne juhlakengät juuri ja juuri mahtuvat jalkaan. Virutettuna se 43 kengä on jotakin 44 1/2, mutta tiukkana mahtuu 46 numeron jalkaan. Armeijassa 20-vuotiaana kengän numeroni oli vielä 43, mutta sen jälkeen kasvoin vähän pituutta ja jalka kasvoi.
P.Dinosaurus kirjoitti:
Itse ostin jonkinlaiset juhlakengät 19-vuotiaana. Ne oli kokoa 43. Nyt ostan kengiä, joiden koko on 46, mutta virutettuna ne juhlakengät juuri ja juuri mahtuvat jalkaan. Virutettuna se 43 kengä on jotakin 44 1/2, mutta tiukkana mahtuu 46 numeron jalkaan. Armeijassa 20-vuotiaana kengän numeroni oli vielä 43, mutta sen jälkeen kasvoin vähän pituutta ja jalka kasvoi.
Isot on jalat sullakin. 😃
Iso mieskin. Kävitkö kävelyllä ystävättäresi kanssa?Abrakadabra kirjoitti:
Isot on jalat sullakin. 😃
Iso mieskin. Kävitkö kävelyllä ystävättäresi kanssa?Abrakadabra: "Kävitkö kävelyllä ystävättäresi kanssa?"
Ei, sillä hän päätti lukea jotain opiskelujuttuja. Oli flow-päällä. Kerran sovin kiinalaisen naisen kanssa treffit elokuviin. Olin hommannut kaverin esiliinaksi ja viemään meidät elokuviin, mutta sitten nainen ilmoitti ennen elokuvia, että on opiskelu-flow päällä. Meninkin vain sen kaverin kanssa leffaan. Naisilla on opiskelu-vaihteen päälle sattuessa oikeus muuttaa suunnitelmiaan?
Käymme huomenna ilmeisesti yli 20 asteen lämpötilapäivänä kävelemässä satamassa. Sitten käymme ehkä joku päivä kävelemässä yhdessä kaupunginosassa, jossa on molemmille tuttu vauvaperhe.P.Dinosaurus kirjoitti:
Abrakadabra: "Kävitkö kävelyllä ystävättäresi kanssa?"
Ei, sillä hän päätti lukea jotain opiskelujuttuja. Oli flow-päällä. Kerran sovin kiinalaisen naisen kanssa treffit elokuviin. Olin hommannut kaverin esiliinaksi ja viemään meidät elokuviin, mutta sitten nainen ilmoitti ennen elokuvia, että on opiskelu-flow päällä. Meninkin vain sen kaverin kanssa leffaan. Naisilla on opiskelu-vaihteen päälle sattuessa oikeus muuttaa suunnitelmiaan?
Käymme huomenna ilmeisesti yli 20 asteen lämpötilapäivänä kävelemässä satamassa. Sitten käymme ehkä joku päivä kävelemässä yhdessä kaupunginosassa, jossa on molemmille tuttu vauvaperhe.Seikkaperäinen selvitys. Huomennako on taas lämmin päivä?
Kyllä kai kellä vaan on oikeus perua menojaan, jos jokin hyvä syy on? Opiskelu on ihan hyvä syy. 😃Abrakadabra kirjoitti:
Seikkaperäinen selvitys. Huomennako on taas lämmin päivä?
Kyllä kai kellä vaan on oikeus perua menojaan, jos jokin hyvä syy on? Opiskelu on ihan hyvä syy. 😃Abrakadabra: "Huomennako on taas lämmin päivä?"
Onneksi olkoon teillä päin on siinä 24-25 astetta eli melko kesäistä, jos tiistain ennustetta on uskominen. 20° ja 24° on teillä puolilta päivin ja kello 15 aikoihin. Onnittelut kesästä. Täällä Joensuussa saattaa sataa vettä, valitettavasti. Töitten jälkeen iltapäivällä pääset nauttimaan kesästä! :) Voit kommentoida huomenna toteutuiko noin hellepäivä siellä päin Suomea?P.Dinosaurus kirjoitti:
Abrakadabra: "Huomennako on taas lämmin päivä?"
Onneksi olkoon teillä päin on siinä 24-25 astetta eli melko kesäistä, jos tiistain ennustetta on uskominen. 20° ja 24° on teillä puolilta päivin ja kello 15 aikoihin. Onnittelut kesästä. Täällä Joensuussa saattaa sataa vettä, valitettavasti. Töitten jälkeen iltapäivällä pääset nauttimaan kesästä! :) Voit kommentoida huomenna toteutuiko noin hellepäivä siellä päin Suomea?T-paita keli sitten. 😥
Abrakadabra kirjoitti:
T-paita keli sitten. 😥
Itsekin lähden kahtena päivänä - tiistaina ja keskiviikkona - liikenteeseen t-paidassa. Sitten kylmenee ainakin Joensuussa ja laitan päälleni t-paidan ylle pitkähihaisen paidan. Nautitaan vielä kesästä, kun voidaan. Viime vuonna oli lähes 20 astetta lokakuussa kerran - niin ei ehkä nyt tapahdu. Jossain päin Suomea taisi viime lokakuussa mennä 20 astetta rikki, joten on toivoa vielä tänäkin vuonna lämpimistä säistä. Etelästä voi virrata huomisen tapaan lämmintä ilmaa vielä lokakuunkin puolella?
Hyvää kesänloppua!P.Dinosaurus kirjoitti:
Itsekin lähden kahtena päivänä - tiistaina ja keskiviikkona - liikenteeseen t-paidassa. Sitten kylmenee ainakin Joensuussa ja laitan päälleni t-paidan ylle pitkähihaisen paidan. Nautitaan vielä kesästä, kun voidaan. Viime vuonna oli lähes 20 astetta lokakuussa kerran - niin ei ehkä nyt tapahdu. Jossain päin Suomea taisi viime lokakuussa mennä 20 astetta rikki, joten on toivoa vielä tänäkin vuonna lämpimistä säistä. Etelästä voi virrata huomisen tapaan lämmintä ilmaa vielä lokakuunkin puolella?
Hyvää kesänloppua!Hyvää loppukesää. Kohta kai täälläkin kasvaa 🌴 puut.. 😜
Abrakadabra kirjoitti:
Hyvää loppukesää. Kohta kai täälläkin kasvaa 🌴 puut.. 😜
Palmupuut kuulu Välimeren tienoille Euroopassa, ei ne koskaan Suomessa kasva, sillä ei se ilmasto kovin montaa astetta muutu. Jotakin Saksan ja Baltian kasvillisuutta tänne voi tulla, jos ilmasto muuttuu lämpimämpään suuntaan monta astetta. Hyvää yötä, sillä minä alan seuraamaan Pohjois-Irlanti - Saksa jalkapallo-ottelua.
Toivottavasti huominen päivä on siellä teillä sopivan lämmin ja kesäinen! :)P.Dinosaurus kirjoitti:
Palmupuut kuulu Välimeren tienoille Euroopassa, ei ne koskaan Suomessa kasva, sillä ei se ilmasto kovin montaa astetta muutu. Jotakin Saksan ja Baltian kasvillisuutta tänne voi tulla, jos ilmasto muuttuu lämpimämpään suuntaan monta astetta. Hyvää yötä, sillä minä alan seuraamaan Pohjois-Irlanti - Saksa jalkapallo-ottelua.
Toivottavasti huominen päivä on siellä teillä sopivan lämmin ja kesäinen! :)Ja minä kun niin toivoin, että se espanja tulee tänne eikä mun tartte siirtyä sinne!! Höh. :(
Hyvää yötä ja jalistelua. :DAbrakadabra kirjoitti:
Ja minä kun niin toivoin, että se espanja tulee tänne eikä mun tartte siirtyä sinne!! Höh. :(
Hyvää yötä ja jalistelua. :DHyvää yötä! :)
- Anonyymi
Olen varmaan sitten isojalkaisin. Mulla on 40-41. Suurin osa kengistä on 40. Riippuu valmistajasta. Joissakin käy jopa 39 mutta napakka. Jalka voi myös turvota ja jalkapöytä laskea raskauden tai ylipainon vuoksi, jolloin käytettävä suurempaa. Jalan koko siis voi aikuisenakin vaihdella niin kuin itsellänikin on käynyt.
- Anonyymi
luullut että se on tarua mutta ei olekkaan vaan olet se maailman kuulu ja etsityin big foot eli iso jalka
- Anonyymi
"Isojalka" :D Mutta niin lähettää vain kenkäkauppiaalle kuvan jalasta niin tulee hyvät kengät sen perusteella.
Isojalka ja pieni sormenjälki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Isojalka" :D Mutta niin lähettää vain kenkäkauppiaalle kuvan jalasta niin tulee hyvät kengät sen perusteella.
Isojalka ja pieni sormenjälki.Osa suvusta on ehkä sitten "Isojalan" sukua. Toinen vanhempi pienijalkainen, toinen isojalkainen. Mulle tuli tietenkin sen isojalkaisen geeni.
- Anonyymi
Aika hauska idea jos lähettää vain kuvan jalasta suutarille, mutta niin.
42 suunnilleen
Wwuwuw kirjoitti:
Sama kun tuolla mun ukolla..
Jos teille tulee ero, ja minusta uusi ukkosi, ja sinulle jää ukkosi jalkineita, niin minähän voisin sitten käyttää niitä
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Jos teille tulee ero, ja minusta uusi ukkosi, ja sinulle jää ukkosi jalkineita, niin minähän voisin sitten käyttää niitä
Mutta jos ukkokin jää niin voit käyttää ukkoakin. Olet sitten kukkona tunkiolla.
- Anonyymi
voi kai käyttää samaa kenkää.
t. Military Experts in Weapons Design. Wwuwuw kirjoitti:
Sama kun tuolla mun ukolla..
Mun ukolla näkyy kengät olevan numeroa 44. Isälläni on 45-46. Mutsilla on 40-41.
- Anonyymi
43 näkyy olevan. Intiassa tehdyt turvakengät, kotimaiset ovat ylihinnoiteltua roskaa.
Muut mittani 169 / 72 / 18,5.
Sota-aikana syntynyt sinkku muuten terve M. Toista milliä tileillä.
Ei ole kukaan koskaan ilmaissut kiinnostustaan. Minä olen joskus ostanut naisten kenkiä, mutta silloin ne on pitänyt valita isojalkaisimpien naisten kengistä. Lesteissä on jotain eroja ja naisten kengät saattavat olla myös keveämpiä. Naistenhan joskus sanotaan olevan kevytkenkäisiä.
Wwuwuw kirjoitti:
Ja miesten isokenkäisiä.
Ja sitten on meitä paljasjalkaisia stadilaisia, sukupuolesta riippumatta.
Wwuwuw kirjoitti:
Ja sitten on meitä paljasjalkaisia stadilaisia, sukupuolesta riippumatta.
Paljasklabbisia gubbeja ja friiduja, jotka bamlaa eri vänkää slangia.
- Mistä muualla Suomessa aina tietää, että henkilö on helsinkiläinen?
- ???
- Hän kertoo sen aina itse.scrg kirjoitti:
Paljasklabbisia gubbeja ja friiduja, jotka bamlaa eri vänkää slangia.
- Mistä muualla Suomessa aina tietää, että henkilö on helsinkiläinen?
- ???
- Hän kertoo sen aina itse.Yli 60% helsinkiläisistä on syntynyt jossain muualla, ja ne on just niitä kovimpia "stadilaisia".
Wwuwuw kirjoitti:
Yli 60% helsinkiläisistä on syntynyt jossain muualla, ja ne on just niitä kovimpia "stadilaisia".
Joo. Mä olen kuullut junantuomista. Olen joskus ihan itse käynyt Hgin rautatieasemalla toteamassa, että ilmeisesti Mogadishun juna oli juuri tuonut muutaman uuden asukkaan. Vai olisivatko tulleet metrojunalla Vuosaaresta?
"Jotkut teini-ikäiset tytöt käyttävät jo kokoa 49 tai 50"
- Ja mun naispuolinen pitkäaikainen ystäväni käyttää kokoa 43. Eihän sillä olekaan suuri jalka. 49 ja 50 on hervoton lamuska.Wwuwuw kirjoitti:
Niin on ihan miehenkin jalaksi. Ei tarvi uimaräpylöitä..jaa no ei saa kiusia..
Serkun pojalla on kenkä numeroa 53..ei saa kiusia mutta tukevat lamuskat.
Wwuwuw kirjoitti:
Niin on ihan miehenkin jalaksi. Ei tarvi uimaräpylöitä..jaa no ei saa kiusia..
Mutsi on mua joku 10cm lyhyempi, mutta sillä on isompi jalka, mikä johtuu sen ylipitkästä ukkovarpaasta..😯
Abrakadabra kirjoitti:
Serkun pojalla on kenkä numeroa 53..ei saa kiusia mutta tukevat lamuskat.
Uus sana mulle tuo lamuska..
"Lamuska on heinän kuljetusväline. Sillä siirrettiin heinää pellolta lähellä olevaan latoon joka oli pellolla tai aivan pellon reunassa.
Lamuska oli tehty vankoista laudoista , pituus ehkä noin runsas neljä metriä , leveys noin pari metriä. laudat olivat rinnakkain , välissä viiden sentin rako."- Anonyymi
Aloita ja höpötä ällös ikinä lopeta. Ällös on yhdys sana.
Puhe-elimeni yritti herätellä yöllä pöristäen tiedoksi että kohta on akka tyhjä. Tyhjensin tahallisesti täysin sen Akun oman terveytensä vuoksi lataan kunnolla täyteen sen. Wwuwuw kirjoitti:
Uus sana mulle tuo lamuska..
"Lamuska on heinän kuljetusväline. Sillä siirrettiin heinää pellolta lähellä olevaan latoon joka oli pellolla tai aivan pellon reunassa.
Lamuska oli tehty vankoista laudoista , pituus ehkä noin runsas neljä metriä , leveys noin pari metriä. laudat olivat rinnakkain , välissä viiden sentin rako."Juu semmonen. 🤪
Anonyymi kirjoitti:
Aloita ja höpötä ällös ikinä lopeta. Ällös on yhdys sana.
Puhe-elimeni yritti herätellä yöllä pöristäen tiedoksi että kohta on akka tyhjä. Tyhjensin tahallisesti täysin sen Akun oman terveytensä vuoksi lataan kunnolla täyteen sen.Mun tarttisi kohta pöristellä hankkimaan uusi hammas.
- Anonyymi
Osta samalla lammas heräteostoksena ruohonleikkuriksi kun kerran mielessä on jo hammas.
Anonyymi kirjoitti:
Osta samalla lammas heräteostoksena ruohonleikkuriksi kun kerran mielessä on jo hammas.
Lampaalle ei oo käyttöä. Mutta hammas olis kiva, on kumminkin puruhammas. Lähti puolet tosta vaan huitihittoon aamupalaa jauhaessa...olis pitänyt syödä heinää ei olis irronnut.
- Anonyymi
Hammas kuin Lammas, sitten heräteostoksena tulee mieleen ruohonleikkuri ja Mallas. Hammas kuin mallas eli kalja.
Massey-Ferguson traktorikin ruohonleikkuriksi joka toinen sunnuntai ostelee. Anonyymi kirjoitti:
Hammas kuin Lammas, sitten heräteostoksena tulee mieleen ruohonleikkuri ja Mallas. Hammas kuin mallas eli kalja.
Massey-Ferguson traktorikin ruohonleikkuriksi joka toinen sunnuntai ostelee.No kohta on taas se helvetin talvi, niin ei tartte itään nurmikkoja ajaella. palelee vaan villahousut jalassa ja märisee väsymystään pimeäsä ja kylmässä pohjolassa. Hyi hitto että sylettääkin ees ajatella.😒
- Anonyymi
Sään vaihteluhan on piristävää ja hauskaa mielestäni. Varsinkin ukonilma ja salamat ovat mukavia mielestäni.
Jos ostaisi vuoroviikoin Massey-Fergusonin jolla ajelisi iltaisin, Zetorin ostaisi lauantaisin, tasapuolisesti kunnioittaen eri merkkisiä laitteita.
Zetor-päivä tänään, ei Massey päivä nyt. - Anonyymi
Vihastunut kaivuriurakoitsija oli eräässä paikassa muussannut jonkun auton sillan alle myttyyn kauhalla, ihmettelin ohi mennessäni: mitähän tuolla on tapahtunut :)
Ei ollut Zetor kysymyksessä tuossa tapauksessa. Anonyymi kirjoitti:
Sään vaihteluhan on piristävää ja hauskaa mielestäni. Varsinkin ukonilma ja salamat ovat mukavia mielestäni.
Jos ostaisi vuoroviikoin Massey-Fergusonin jolla ajelisi iltaisin, Zetorin ostaisi lauantaisin, tasapuolisesti kunnioittaen eri merkkisiä laitteita.
Zetor-päivä tänään, ei Massey päivä nyt.Ukkonen onkin hieno ilma. Tykkään ukonilmasta. Mutta kylmän kalsea pimeys näivettää mut henkisesti ja fyysisesti ihan kurttuun ja kasaana. Inhoan kylmää ja pimeää aikaa.
Olen huonoimmillani kaikinpuolin aina syksyt ja talvet.- Anonyymi
Syksyn räntäsateessa on hyvä olla sisällä katsomassa elokuvia tai pelaamassa tietokonepelejä :)
Anonyymi kirjoitti:
Syksyn räntäsateessa on hyvä olla sisällä katsomassa elokuvia tai pelaamassa tietokonepelejä :)
Tai vaikka nukkumassa kellon ympäri. Tai kuuntelemassa mieluisaa musiikkia. Cero, uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis, siete, ocho.... sheep sleep! 😜
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Tai vaikka nukkumassa kellon ympäri. Tai kuuntelemassa mieluisaa musiikkia. Cero, uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis, siete, ocho.... sheep sleep! 😜
Tai ainahan voi tanssia, jos suinkin kynnelle kykenee.
https://youtu.be/lvfyf7R8NVg
Pablo Alboran...mä lähen nyt, adios!
Abris Abrakadabra kirjoitti:
Lampaalle ei oo käyttöä. Mutta hammas olis kiva, on kumminkin puruhammas. Lähti puolet tosta vaan huitihittoon aamupalaa jauhaessa...olis pitänyt syödä heinää ei olis irronnut.
Mä kävin tarkistuttamassa hampaat, kun tuntui että toinen etuhammas heilui..Mutta se johtuikin siitä, kun pureskelen hampaita öisin yhteen ja se taas johtuu stressistä. En vaan tajua mikä mua stressais. Toinen teoria on se, että hampaat eivät ota kunnolla yhteen, joten unissaan niitä ikäänkuin hioo yhteensopiviksi. Mulla on hampaat suoristettu ja neljä tervettä hammasta poistettu, joten voi olla siinäkin syy..
Anonyymi kirjoitti:
Zetor-päivä tänään, ei Massey päivä nyt.Täällä just jytisee. Nam!
- Anonyymi
Salama ei ole kovin hyvän makuinen ruoka nam, varsinkaan jos haarukalla sähköiskua maistelee pistorasiasta.
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Quatro Audi, tiedätkö mitä tarkoittaa Maserati Quotroporte = neliovinen auto, voi liikkua nopeasti kuin Ferrarin kulunut rengas.
- Anonyymi
Mutta niin kaikenlaista tuollaista huumoria pystyy käyttämään neuvottelutilanteissa on aina etu varsinkin jos on erittäin kylmiä ja julmia asioita neuvoteltavana.
Maserati Quattroporte. Mulla on tuota luokkaa jalka ja vaikea kuvitella jollain eukolla olevan saman kokonen..
Pitää olla mun pitunen ettei näytä pelle hermanni jaloilta.
Tainnu jutun nainen kattoa jostain italialaisesta listasta nuo kengän koot.Wwuwuw kirjoitti:
Mä kävin tarkistuttamassa hampaat, kun tuntui että toinen etuhammas heilui..Mutta se johtuikin siitä, kun pureskelen hampaita öisin yhteen ja se taas johtuu stressistä. En vaan tajua mikä mua stressais. Toinen teoria on se, että hampaat eivät ota kunnolla yhteen, joten unissaan niitä ikäänkuin hioo yhteensopiviksi. Mulla on hampaat suoristettu ja neljä tervettä hammasta poistettu, joten voi olla siinäkin syy..
Mä sain uuden hampaan. Lääkäri teki jämän ympärille ihan nätin hampin. Ei vaan kestä välttis vuosia, kun kuollut hammas tämä modifioitu.
Anonyymi kirjoitti:
Quatro Audi, tiedätkö mitä tarkoittaa Maserati Quotroporte = neliovinen auto, voi liikkua nopeasti kuin Ferrarin kulunut rengas.
Audin nyt tietää kaikki. Onhan siinä 4 rengastakin. 😃
KonnaKettu kirjoitti:
Mulla on tuota luokkaa jalka ja vaikea kuvitella jollain eukolla olevan saman kokonen..
Pitää olla mun pitunen ettei näytä pelle hermanni jaloilta.
Tainnu jutun nainen kattoa jostain italialaisesta listasta nuo kengän koot.Haha mikä mielikuva tuli sun tekstistä. Pellehermannin jalkaterät, todellakin. Mutta minkäs tekee, jos on lamuskat. 😃
- Anonyymi
On vähän vaarallista tuollaiset jutut jos jotain nilkan sisäisiä luumurtumia on... ja unissa pyöriessään ajatuksissaan törmää :D
- Anonyymi
Jollain Li Anteronpoika Anderssonin kengän koko ja varpaipen, koko jalankin koko on kai sitten korjein 3 senttimetriä. On pieni vihreä jalanjälki sitten.
- Anonyymi
Tuossa pizza-laulu sitten, pissa-enrico: https://www.youtube.com/watch?v=0sCghw8QI0Y
Turha uhkailla on pizzerian omistajan, ei varo mitään tuollaiset ovat vaarallisempia kuin koko sukusi :D- Anonyymi
Kerran niin todellakin jonkun ruotsalaisen kotipizza-firman viereen menivät soittamaan kovalla äänellä tuota musiikkia Chevroletilla, vanilla sellaisella.... katsoin että; mistä tulee noin kova tuo musiikkiääni _D
- Anonyymi
Joku voi ajatella että niin "tuo porukka"... sellaista porukkaa että ei kannata leikkiä niiden kanssa ollenkaan sitten, liian vaarallisia :D
- Anonyymi
Mutta niin varmasti herää johonkin luunmurtumaan vaikka yölläkin pyörii unissa... ja kuulee äänenkin: naks-ääni tulee _:D
- Anonyymi
Naks-ääni eli luita silloin murtuu.... ja pyörimässä itse sängyssä ajatusten ja jalkojensa kanssa.
- Anonyymi
Mahaan taputtelu on kyllä mielenkiintoinen idea jos se nukuttaa, jos itse taputtelee itseään mahaan nukahtamisessa.
Anonyymi kirjoitti:
Mahaan taputtelu on kyllä mielenkiintoinen idea jos se nukuttaa, jos itse taputtelee itseään mahaan nukahtamisessa.
Omituinen höpöttäjä.
Onkohan ikääntymisessä noin ulkoisesti mitään positiivista?
Nenä kasvaa, korvat kasvaa ja jalkakin kasvaa. Mutta muuten lyhenee, jopa penis pienenee..Kulmakarvat, nenäkarvat, korvakarvat kasvavat pituutta, mutta ei ripset..🙄
https://www.is.fi/mystyle/art-2000005577642.html- Anonyymi
Omankin mahan taputteleminen voi olla hyvä hauska unetusidea.
Sormilla taputtelee omaa mahaa kunnes nukahtaa. - Anonyymi
Sitten firman nimenä voisi olla: "FingerSleeps Universal Company".
"Sormiunet-yhtiö" - Anonyymi
Hampaatkin tulivat palstalle....ovat pienempien ja isommiksi kasvavien juttuja tuollaiset, mutta niin hampaat, oli aika hauska keskustelun aihe, piristävä kyllä :D
- Anonyymi
Riippuu näkökulmasta, nimittäin pillunvonkaajat vähenevät! Eli noi sun luettelemasi jutut ovat ihan positiivisia siltä kantilta :)
Lisätään vielä keskikropan tukevoituminen, kaikki löllö valuu alaspäin, setä näyttää tädiltä ja päin vastoin..
xL - Anonyymi
Vahingossa niin ... tuli suuri napsaus nilkasta, unessa pyöriessä nilkasta että huhhuh.
Tämä elokuva-idea: The Osterman Weekend, suomalaiselta nimeltään: Sam Peckinin "Verinen Viikonloppu".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683109
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)743014Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682880On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632554Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli392037- 601647
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181629- 351595
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,231558- 591536