Palstalaisilla kokemuksia

Anonyymi

halvoista pikkuautoista nuoren naisen käyttöön?

Olen hieman yli nelikymppinen mies ja metsästämässä tyttärelleni tai siis nykyisen vaimoni tyttärelle halvan budjetin ensiautoa. Tyttö ei halua mitään isoa autoa kun hänen ei tarvitse ajaa kovin pitkiä matkoja eikä kuljettaa tavaraa paljoa kerralla.

Olen Nettiautosta katsellut että halvalla saisi esimerkiksi Ford Fiestoja, Opel Corsia, Fiat Puntoja, Renault Clioja, Peugeot 106 ja muita eurooppalaisia autoja. Jostain syystä Toyota Yarikset ja A-sarjan Mersut ovat kovin kalliita joten onko ne sitten merkittävästi paremmin varusteltuja tai parempia ajaa? Tyttö tarvitsee yksinkertaisen auton mitä on helppo ajaa ja minä toivoisin edullisia kilometrejä kun auton ylläpidosta huolehdin.

Vaikka tämä ei varsinaisesti olekaan mikään autoaiheinen palsta, niin asiallisia mielipiteitä olisi kiva kuulla.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen verran täytyy huomauttaa että hieman isompi auto pidemmällä akselivälillä on itse asiassa helpompi ajaa kuin ihan pikkuautot. Mutta onhan nuo kaikki mainitut ihan näppäriä kaupunkiajossa yms.

      Jos noista pitäisi valita niin hommaisin Renault Clion. Pikkuautoksi yllättävän mukava ajettava eikä ylläpito maksa maltaita. Eikä Renaultit edes ruostu kovinkaan helposti, käsite rapeat ranskalaiset on pätenyt ehkä joskus 70-80 luvulla.

      Absoluuttisessa kestävyydessä Yaris saattaa olla parempi, mutta jos "tyttärellesi" ei tule kauheasti kilsoja niin en tiedä kannattaako siihen vedoten ostaa kalliimpaa Toyotaa. A-sarjan Mersut ei niinkään loista laadulla, mutta toki Mersu on aina Mersu ja niissä on varmaan lähtökohtaisesti ihan hyvä varustelutaso verrattuna vaikkapa just Yarikseen.

      • Renaultit taitaa olla nykyään oikein hyviä ja varsinkin niiden hintataso on varsin edullinen verrattuna noihin saksalaisiin, kuten vaikka Fordiin tai Opeliin. Vaikka niitä ajokilometrejä ne tuskin kestävät mitään yli puolta miljoonaa kilometriä, kuten ne Toyotat usein kestävätkin:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Jos vanhempaa autoa haluaa aloittaja ostaa, niin silloin varmasti se Toyota Starlet voisi olla hyvä valinta ja ainakin oikein luotettava sellainen:))))))))))))))))))))))))))))))))))))


      • DarkFear kirjoitti:

        Renaultit taitaa olla nykyään oikein hyviä ja varsinkin niiden hintataso on varsin edullinen verrattuna noihin saksalaisiin, kuten vaikka Fordiin tai Opeliin. Vaikka niitä ajokilometrejä ne tuskin kestävät mitään yli puolta miljoonaa kilometriä, kuten ne Toyotat usein kestävätkin:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Jos vanhempaa autoa haluaa aloittaja ostaa, niin silloin varmasti se Toyota Starlet voisi olla hyvä valinta ja ainakin oikein luotettava sellainen:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Jos ymmärsin aloittajan viestin oikein, niin hänellä on hakusessa edullinen kulkine jolloin ei puhuta ihan uusista autoista. Mun eka auto kymmenisen vuotta sitten oli juurikin Renault Clio, vuosimallia 1994, ja se oli tosiaan yllättävän mukava ajettava ja tuntui kokoistaan isommalta ja vakaammalta. Tämä mun nykyinen kesäauto vm.1992 Fiesta on melkoinen traktori Relluun verrattuna, puhumattakaan A-sarjan Mersusta.

        Ja mitä töissä on tullut Clioja vastaan niin enimmäkseen huolimattomuuden tai huonon tuurin takia niitä on mulle ujutettu. Kolariautoja, laiminlyöty jakohihnan vaihtoja jne. Ja viime talvena mulla oli parin päivän ajan sijaisautona muistaakseni vm.2006 Clio ja sekin yllätti positiivisesti ajo-ominaisuuksien suhteen.

        Toivottavasti aloittaja löytää "tyttärelleen" sopivan auton 😊


      • Anonyymi

        Kumma kun et siedä tasokasta keskustelua hiusmuodistasi, vaikka kuitenkin komppaat periksen mielikuvitusystäviä täpöillä 😮


    • "tarvitse ajaa kovin pitkiä matkoja eikä kuljettaa tavaraa paljoa kerralla"

      Miten olisi polkupyörä? Bonuksena ei sitten kasvaisi ihan heti yhtä läskiksi kuin äitinsä.

      • Anonyymi

        Totta, fillarilla se kuntokin pysyy hyvänä vuosia ja vuosia. Olen aina fillarilla kulkenut vaikka olisi varaa ostaa joku kunnon autokin vaikka 50 tonnilla mutta en näe itselle autosta hyötyä joten olen säästänyt rahaakin kymmenii tuhansia.


    • Se on meinaan näin että entisellä emännällä oli Toyota Varis käyttö autona ja mä tottakai huolehdin huolloista sun muista. Eikä muuten koskaan ollut mitään kummempaa laitettavaa kuin tulpat, suodattimet ja öljyt vaihtoon kerran vuodessa ja tottakai jako pään remmi aina ajallaan. Taisin mä joskus uusia myös käsi jarru kengät mikä on ihan kulutus tavaraa missä tahansa autossa. Ei palanut ODB vika valot eikä jättänyt tielle.

      Kuten peris sanoikin niin pykälää isompi auto voi olla jopa parempi ajettava. Mulla on meinaan itellä ollut pari Corollaa ja Carinaa eikä ole pahaa sanottavaa niistäkään. Itse asiassa viimeisin Carina on nyt tolla sällillä ajossa, kohta pyörähtää 470tkm tauluun ja Jere pystyy helpostikin huolehtimaan autonsa ylläpitokuluista opiskeliabudjetilla.

      Ääni Varikselle täältä.

      • Anonyymi

        Eikö sun peris pitäis mainostaa vanhaa Fiestaa kun itse ajelet sellasella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sun peris pitäis mainostaa vanhaa Fiestaa kun itse ajelet sellasella?

        Mä kerroin mielipiteeni tuossa ylempänä ja Jorma omansa ihan omalla profiilillaan 🙄

        Fiesta on tavallaan ihan hauska auto, mutta varsinkin ilman ohjaustehostinta en suosittelisi nuoren naisen käyttöön.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sun peris pitäis mainostaa vanhaa Fiestaa kun itse ajelet sellasella?

        Perishän kertoi jo aikaisemmin oman mielipiteensä ja Pääskyvuoren Jorma sitten tossa myös omansa. Ei kai ne Jorman autot ja mielipiteet liity millään tavalla Perikseen mitenkään.



    • Mun nuoruuteni halvat pikkuautot on jo paalattuja tai hautautuneet jonnekin liiterin taakse. Tämän päivän pikkuautot taitaa olla Yariksia tms. pikkusia mersuja ja Fiatteja. :)

    • Anonyymi

      Kysy darkilta. Sillä kokemusta mopoautoista.

      • Anonyymi

        Varsinkin invamopoista.

        Markku Näätä


    • Anonyymi

      Suosittelen Hiacea.

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä seurustelet ikäisesi muumion kanssa? Joka on vielä yh. Säälittävää aisuruutta. Ihmettelen.

      Olen samanikäinen ja nyksä 10v nuorempi. Ja tietysti lapseton. Tekisi mieli vaihtaa nuorempaan...

    • Anonyymi

      Joku Mazda 2 litran vapaastihengittävällä koneella on varma valinta, pikkuturbot kannattaa jättää muille

    • Tarviiko sitä nuori nainen tai mies mitään autoa? Ajokortti toki on hyvä olla olemassa, jos sitä vaaditaan vaikka jossain työssä.
      Itse aloin ajaa autolla vasta kun oli perhettä eli päälle kolmekymppisenä. Tai oikeastaan vasta nelikymppisenä, kun muutettiin maaseudulle. Sitä ennen fillarilla ja julkisilla pääsi joka paikkaan ja sai samalla vähän liikuntaakin.
      Tietysti jos nuori aikuinen asuu maaseudulla, auton tarve on ilmeinen. Kaupungissa autolla ei tee nuori ihminen mitään. Mopoautot on maailman turhin ja vaarallisin keksintö:(

    • Anonyymi

      Nykyään käytetyillä autoilla on ajettu paljon ja takana useampia omistajia. Ruostetta ja remonttia tiedossa, riippuen siitä, miten autoa on aikaisemmin pidetty. Todellisen helmen löytäminen on vaikeaa, pienikin remontti maksaa helposti sen 500 euroa, jos jotain vakavampaa hajoaa, renkaat ja muut vuosittaiset kustannukset maksaa, joten kannattaako halpaa ja pientä autoa edes harkita käytettynä. Se oikein halpa auto kestää noin puoli vuotta ilman remonttia, hyvä jos auton saa pitkällä leimalla. Tosin jarrujen kunnosta ei kannata tinkiä. Suosittelen perheen kakkosauton antamista jälkipolvelle. Toyota Varis on ollut kestävä auto. Suosittelen sitä kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe