Sunny, Majita

Angel

mitäs teille kuuluu..?muutoksia..?mulla ei ihmeempiä..valitettavasti..

50

4573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sunny

Vierailin pitkästä aikaa tällä sivulla ja lueskelin noita muiden poistokokemuksia, lisäsin oman kommenttinikin tonne alemmas.

Mulla kans ei mitään muutosta. Poistosta nyt n. puoli vuotta aikaa. Arpikudosta muodostunut, mielestäni aika ilkeän näköisesti.

Onneksi sentään jollakin tuolla alempana oli iho parantunut happokäsittelystä, eli jospa itselläkin sitten olis toivoa :)

• majita

joops..eipä ihmeempiä...mulla kanssa näyttää siltä kuin olis tullut arpea, mutta kuitenkin sieltä täältä pilkistää ihan "puhdasta" ihoa..luulen kyllä että paranemiseen menee kuitenkin "hiukan" enemmän kuin alunperin luvattiin...

olen miettinyt jo sellaistakin että vois kysäistä kosmetologeilta tms. jotain mikrohiontaa jolla pitäis kuulemma saada arpiakin hiottua ja paranneltua tai jotain tällasta vastaavaa... en tiiä sitten onko ajatukseni ojasta allikkoon...

Mutta voimia teille ja kirjoitellaan taas!!!

• angel

mä oon kanssa kyselly erilaisia hoitomuotoja kun näyttää siltä et toi kohonnut arpi on sama asia kuin arven liikakasvu. hoitomuotoja on onneks olemassa aika paljonkin, yks on just toi hionta juttu ja sit yks plastiikkakirurgi puhu silikonilaastarista mikä pitäs auttaa tälläseen..otan tossa jossain vaiheessa yhteyttä ja käyn näyttämässä tota kättä jotta saan siihen yksilölliset hoitokeinot..että tällästä tänne.. ajatuksesi ei ole ojasta allikkoon, olen jo askelleen edellä sinua koska olen ottanut yhteyttä lääkäreihin..=o) kyllä tämä tästä!

• majita
        angel kirjoitti:

mä oon kanssa kyselly erilaisia hoitomuotoja kun näyttää siltä et toi kohonnut arpi on sama asia kuin arven liikakasvu. hoitomuotoja on onneks olemassa aika paljonkin, yks on just toi hionta juttu ja sit yks plastiikkakirurgi puhu silikonilaastarista mikä pitäs auttaa tälläseen..otan tossa jossain vaiheessa yhteyttä ja käyn näyttämässä tota kättä jotta saan siihen yksilölliset hoitokeinot..että tällästä tänne.. ajatuksesi ei ole ojasta allikkoon, olen jo askelleen edellä sinua koska olen ottanut yhteyttä lääkäreihin..=o) kyllä tämä tästä!

Kerro toki lisää kun saat tietoja jne. Silikonilaastari..hmm..en ole ikinä kuullutkaan..miten se toimii, tiedätkö jo?

• angel
        majita kirjoitti:

Kerro toki lisää kun saat tietoja jne. Silikonilaastari..hmm..en ole ikinä kuullutkaan..miten se toimii, tiedätkö jo?

en tiedä vielä..kerron sitten kun se on ajankohtaista..=o)

• angel
        majita kirjoitti:

elikä sain tietoa tuosta silikoonilaastarista.. sitä pitäisi saada apteekista ilman reseptiä ja se on kauppa nimellä mepiform, on kuulemma aika kallista mutta sen pitäisi auttaa arven liikakasvuun..sitä pidetään arven päällä 3 kuukauden ajan..että tällästä..mä ainakin meinaan kokeilla..=o) kyllä tämä tästä..=o)¨
        Jatkoja!

• Aino, nyt en kuseta.
        angel kirjoitti:

elikä sain tietoa tuosta silikoonilaastarista.. sitä pitäisi saada apteekista ilman reseptiä ja se on kauppa nimellä mepiform, on kuulemma aika kallista mutta sen pitäisi auttaa arven liikakasvuun..sitä pidetään arven päällä 3 kuukauden ajan..että tällästä..mä ainakin meinaan kokeilla..=o) kyllä tämä tästä..=o)¨
        Jatkoja!

Nyt en kuseta.Laita googleen hakusanaks mepiform niin aukea sivu jossa on pari suomi 24 artikkelia kyseisestä mepifommista sekä cica-caresta joka on saman tyyppinen.Lisää cica-caresta löytyy www.cicacare.com

• angel
        Aino, nyt en kuseta. kirjoitti:

Nyt en kuseta.Laita googleen hakusanaks mepiform niin aukea sivu jossa on pari suomi 24 artikkelia kyseisestä mepifommista sekä cica-caresta joka on saman tyyppinen.Lisää cica-caresta löytyy www.cicacare.com

on sustakin näköjään jotain apua..sovitaanko nyt ettei enää "puhuta paskaa"..koska tämä asia on joillekin todella arka ja kivulias..syystä tai toisesta..Ok?

• Aino
        angel kirjoitti:

on sustakin näköjään jotain apua..sovitaanko nyt ettei enää "puhuta paskaa"..koska tämä asia on joillekin todella arka ja kivulias..syystä tai toisesta..Ok?

Joo kyllä mä ymmärrän,Mä oon muuten mies ja aivan täyteen tatskattu,mut toivottavasti te löydätte arville jotain parannus systeemiä.

• vai mies..
        Aino kirjoitti:

Joo kyllä mä ymmärrän,Mä oon muuten mies ja aivan täyteen tatskattu,mut toivottavasti te löydätte arville jotain parannus systeemiä.

aika ovelaa käyttää muijan nimimerkkiä, täytyy myöntää..kyl mäkin tatskoista tykkään..ei sen puoleen..mut ton kuvan kans nyt vaan kävi noin..

• majita
        angel kirjoitti:

Jatkoja!

..näistä tiedoista!!!! Soitin juuri apteekkiin ja kysyin sitä mepiformia, kuulemma 5cm x 7,5 cm ja maksaa 6,36 euroa. En edes kysynyt onko muita kokoja tms. Aion kohta lähteä hakemaan..

Kerrotaan sitten taas lisää kokemuksia!

majita :)

• Sunny
        majita kirjoitti:

..näistä tiedoista!!!! Soitin juuri apteekkiin ja kysyin sitä mepiformia, kuulemma 5cm x 7,5 cm ja maksaa 6,36 euroa. En edes kysynyt onko muita kokoja tms. Aion kohta lähteä hakemaan..

Ai te ootte päättäneet koettaa tuollaista. Oliskohan tarvinnut hakea sitä jo heti alkuunsa, kun poisto oli tehty?! Voi harmi, kun ei aiemmin tullut mieleen...

• Sunny
        angel kirjoitti:

Heippa taas! Mitä mieltä kirurgi oli tuosta arvesta - kävitkö näyttämässä? Entä oliskohan leikkaus yksi menetelmä tuon arven käsittelyyn..?Alan olla aika epätoivoinen, koska arpikudos kutiaa ja olo on tukala..

• angel
        Sunny kirjoitti:

Heippa taas! Mitä mieltä kirurgi oli tuosta arvesta - kävitkö näyttämässä? Entä oliskohan leikkaus yksi menetelmä tuon arven käsittelyyn..?Alan olla aika epätoivoinen, koska arpikudos kutiaa ja olo on tukala..

en käynyt näyttämässä sitä, vielä..mutta kuvailin sana tarkasti arven ja sen ulkonäön.. arpikorjaus on toinen vaihtoehto mutta ainakin minä kokeilen ensin tuota laastaria..toinen laastari on nimeltänsä Cica-Care, toimii kai samalla tavalla kuin tuo mepiformikin..

• angel
        majita kirjoitti:

jos oli apua..kannattaahan tuota kokeilla..eikö muka ole sen kalliimpi..jossain keskustelussa puhuttiin jo 100 eurosta..mut tosi hyvä jos tolla hinnalla saa..=o) kyllä tämä tästä..=o)

• majita
        angel kirjoitti:

en käynyt näyttämässä sitä, vielä..mutta kuvailin sana tarkasti arven ja sen ulkonäön.. arpikorjaus on toinen vaihtoehto mutta ainakin minä kokeilen ensin tuota laastaria..toinen laastari on nimeltänsä Cica-Care, toimii kai samalla tavalla kuin tuo mepiformikin..

Tällaisia tietoja löytyi apoteekin sivuilta kyseisestä tuotteesta:

MEPIFORM
        Vaikuttava aine:
        Pehmeä silikoni

Käyttötarkoitus:
        Mepiform on ohut ja joustava, laminoidusta (polyuretaani ja kuitukangas) silikonigeelistä valmistettu arpihoitolevy. Sidos on ihonvärinen ja siinä on UV-suoja 7,7. Sidos on vesitiivis ja itsestään kiinnittyvä. Saatavilla kolme kokoa 4x30 cm (293100), 5x7,5 cm (293200) ja 10x18 cm (293400). Mepiform sopii vanhojen ja uusien arpien hoitoon.

Käyttöohje:
        Käytetään ensimmäisenä sidoksena suljettujen haavojen päälle estämään hypertrofisten arpien ja keloidien syntyä. Mepiformia suositellaan käytettäväksi 24 tuntia vuorokaudessa 2-6 kuukauden ajan riippuen arven kunnosta. Levy tulee poistaa kerran päivässä esimerkiksi kylvyn ja suihkun ajaksi ihon tarkistamista ja puhdistamista varten. Mepiform arpilevy kiinnitetään puhdistetulle ja kuivatulle iholle. Sidoksen tulee ulottua vähintään 1 cm havaa ympäröivälle iholle. Sidosta voidaan käyttää seitsemän päivää tai kauemmin. Positaessa nosta se yhdestä kulmasta.

Koostumus:
        Polyuretaani, viskoosikuitukangas, pehmeä silikoni.

Huomioitavaa:
        Hoitolevyä ei tule käyttää avoimiin haavoihin.

• Sunny
        majita kirjoitti:

MEPIFORM
        Vaikuttava aine:
        Pehmeä silikoni

Käyttötarkoitus:
        Mepiform on ohut ja joustava, laminoidusta (polyuretaani ja kuitukangas) silikonigeelistä valmistettu arpihoitolevy. Sidos on ihonvärinen ja siinä on UV-suoja 7,7. Sidos on vesitiivis ja itsestään kiinnittyvä. Saatavilla kolme kokoa 4x30 cm (293100), 5x7,5 cm (293200) ja 10x18 cm (293400). Mepiform sopii vanhojen ja uusien arpien hoitoon.

Käyttöohje:
        Käytetään ensimmäisenä sidoksena suljettujen haavojen päälle estämään hypertrofisten arpien ja keloidien syntyä. Mepiformia suositellaan käytettäväksi 24 tuntia vuorokaudessa 2-6 kuukauden ajan riippuen arven kunnosta. Levy tulee poistaa kerran päivässä esimerkiksi kylvyn ja suihkun ajaksi ihon tarkistamista ja puhdistamista varten. Mepiform arpilevy kiinnitetään puhdistetulle ja kuivatulle iholle. Sidoksen tulee ulottua vähintään 1 cm havaa ympäröivälle iholle. Sidosta voidaan käyttää seitsemän päivää tai kauemmin. Positaessa nosta se yhdestä kulmasta.

Koostumus:

Huomioitavaa:

tiedosta Majita :)

Menenkin heti tänään ostamaan tuota laastaria. Ei voi olla miettimättä, että olisko heti alkuun pitänyt ruveta käyttämään, kun haava oli just mennyt kiinni!!? Miksiköhän MadMaxissa ei mainittu mitään tuosta laastarista...

• majita
        Sunny kirjoitti:

tiedosta Majita :)

Menenkin heti tänään ostamaan tuota laastaria. Ei voi olla miettimättä, että olisko heti alkuun pitänyt ruveta käyttämään, kun haava oli just mennyt kiinni!!? Miksiköhän MadMaxissa ei mainittu mitään tuosta laastarista...

Itsekin saan laastaria huomenna, innolla odotan miten se alkaa toimia...Toivon, että se vielä tepsii tähän "vanhaankin" arpeen, ainakin ohjeessa oli että sekä uusiin että vanhoihin arpiin. Mutta, hienoa että nyt tämän -KIITOS ANGELIN- laastarin "löysimme". Ja kirjoitellaan tosiaan niitä kokemuksia mitä tästä saamme!!!

• Angel
        majita kirjoitti:

Itsekin saan laastaria huomenna, innolla odotan miten se alkaa toimia...Toivon, että se vielä tepsii tähän "vanhaankin" arpeen, ainakin ohjeessa oli että sekä uusiin että vanhoihin arpiin. Mutta, hienoa että nyt tämän -KIITOS ANGELIN- laastarin "löysimme". Ja kirjoitellaan tosiaan niitä kokemuksia mitä tästä saamme!!!

mäkin kävin tota laastaria nyt tilaamassa.. toivotaan et saadaan siitä jotain apua..ennen sitä..hauskaa pääsiäistä teille kahdelle!!!! kirjotellaan ja katsellaan miten tämä tästä jatkuu..=o)

• majita
        Angel kirjoitti:

mäkin kävin tota laastaria nyt tilaamassa.. toivotaan et saadaan siitä jotain apua..ennen sitä..hauskaa pääsiäistä teille kahdelle!!!! kirjotellaan ja katsellaan miten tämä tästä jatkuu..=o)

Eilen sain mepiformia, ostin kaksi 10x18 cm laastaria, maksoivat 21 euroa kappale, eli eivät mitään ilmaisia, mutta olen valmis maksamaan jos ne toimivat hyvin :) kuten tietysti toivon.

Laastari kiinnittyy tosi hyvin ja olen nyt yhden yön nukkunut se ihossa ja edelleen pysyy hyvin.

• Angel
        majita kirjoitti:

Eilen sain mepiformia, ostin kaksi 10x18 cm laastaria, maksoivat 21 euroa kappale, eli eivät mitään ilmaisia, mutta olen valmis maksamaan jos ne toimivat hyvin :) kuten tietysti toivon.

Laastari kiinnittyy tosi hyvin ja olen nyt yhden yön nukkunut se ihossa ja edelleen pysyy hyvin.

itse en ole sitä vielä saanut..haen sitä vasta ensi viikolla mikäli se on tullut tohon meidän apteekkiin..se koko ois kyllä mullekin aika ihanteellinen mut otin kuitenkin toista kokoa..toivottavasti siitä on apua..=o) jepjep..jatkoja!!=o)

• Angel
        majita kirjoitti:

MEPIFORM
        Vaikuttava aine:
        Pehmeä silikoni

Käyttötarkoitus:

Käyttöohje:

Koostumus:

Huomioitavaa:

hain just mepiformia apteekista ja laitoin sen paikoilleen..ens kerralla tilaan kyllä sen 10*18
        kokosen..tän 4*30 kans oli vähän hankaluuksia kun sitä piti leikellä ja sovitella ja sit tosiaan kun se pitää ottaa viä kerran päivässä pois niin voi tulla hankalaa kun sovittelee sitä sit samoille kohille..toivottavasti tästä nyt sit ois jotain apua..ois vaan ollu hyvä jos tästä tuotteesta ois saanu tietää heti poiston jälkeen niin tilanne vois olla toinen..no parempi myöhään ku ei millonkaan..että sellasta..tsemppiä meille!!!=o)

• Sunny
        Angel kirjoitti:

Majita, miltä laastari vaikuttaa? Onko pysynyt hyvin paikallaan? Tilailin itsellenikin sitä, täytyy koettaa kaikkea mahdollista... :)

• majita
        Sunny kirjoitti:

Majita, miltä laastari vaikuttaa? Onko pysynyt hyvin paikallaan? Tilailin itsellenikin sitä, täytyy koettaa kaikkea mahdollista... :)

Juups, tosiaan laitoin laastarin torstai-iltana ja pidin aina 24 h ohjeiden mukaan ja kerran päivässä irroitin sen suihkun ajaksi. Eilen eli maanantai-iltana laastari ei enää tarrannut kunnolla ihoon ja tänä aamuna se irtosikin itsestään pois.

Vielä en osaa sanoa miltä tämä vaikuttaa tai onko siitä apua,(taisi ollakin 2 kk minimipitosuositus?) mutta tänä iltana laitan taas uuden tarran selkään... :)

ilmoittelen taas itsestäni ja odotan kuulla teidän kokemuksia!

• Sunny

Toivon, että sinulla on tuo automaattinen sähköposti-ilmoitus, kun viestiisi vastataan. Vastasin tähän vanhaan viestiin, koska en halua kaikkien näkevän tätä viestiä..

Haluaisin keskustella sähköpostin välityksellä ja kysyä erästä asiaa. Voisitko mahdollisesti meilata s-postiosoitteeseeni [email protected]

Laitoin tämän saman viestin angelille.

• Aino

Tämä on keskustelupalsta eikä mikään helvetin chatti!

• Aino

Mene sinä feikki pelle imemään tissiä äläkä ulise siinä!! Ritsapillu!

• Alkuperäinen Aino
        Aino kirjoitti:

Mene sinä feikki pelle imemään tissiä äläkä ulise siinä!! Ritsapillu!

Vitullako tässä ritsapillu ollaan kun oon mies,Äites ritsapillu oli nuorempana,tosin mä ymmärrän suo jos satut oleen vielä henkisesti häiriintynyt,miltä vaikuttaa.Mutta kokoa itses ja yritä edes kasvaa ihmisenä. PS tissin imeminen on ihan mukavaa jos oot mies suosittelen.Jos olet toista sukupuolta jatka samaan malliin kumisauvalla.Hyvää pääsiäistä.

• Oma kokemus

Hei!

Olen lueskellut ajatuksianne ja kokemuksianne tatuointien poistoista, ja ajattelin kertoilla teille omasta kokemuksestani: otin tatuoinnin olkapäähän nuorena, 16 -vuotiaana. Kuva oli kooltaan n. naisen kämmenen kokoinen, eli isohko. Ja aloinpa minäkin sitä sitten ajan myötä aikuistuttuani katumaan -pois piti viimein saada. Kävin ensin eräällä plastiikkakirurgilla kuvaani näyttämässä ja arviota pyytämässä. Hän oli 2-osaisen leikkauksen kannalla, eli puolet ja puolet eri leikkauskerroilla ja ihoa siitä sitten aina "venyttämällä"/kuromalla kiinni. Jälkeenpäin ko. kirurgi onkin sitten kunnostautunut hieman kyseenalaisilla meriiteillä maassamme, joten ONNEKSI en tähän tuolloin alkanut. Lopputulos olisi saattanut olla kaikkea muuta kuin onnistunut, lienisinkö tänä päivänäkään vielä kunnossa ko. operaatiosta.

Myöhemmin menin toisen kirurgin vastaanotolle, joka sitten hiilidioksidilaserilla kuvan poistikin v. 2000. Olkapään ihosta laseroitiin siis käytännöllisesti katsoen pala pois. Tätä vereslihaista haavaa hoitelin sitten rasvalapuilla ja suihkutteluilla aikani ja pikkuhiljaa uutta ihoa alkoi postokohtaan kasvaa. Selvisin tuosta ajasta ilman tulehduksia ja haava umpeutui. Arpikudoksen muodostus oli kohtalaista, iho punoitti ja oli koholla pitkään. Silikonilastarista poiston tehnyt kirurgi mainitsi, mutta oli sillä kannalla, että laastarista ei kummoista apua arpiin ole. Tuolloin en sitten niitä hankkinut, mutta muutama vuosi poiston jälkeen sain Mepiformista enenmmän tietoa ja sitä joitakin kausia olen myös silloin tällöin käyttänyt. Suurta muutosta en laastarista ole huomannut, mutta ehkä kuitenkin hieman arven tasoittumista ja "pehmenemistä"? Vai lieneekö aikakin tehnyt tehtävänsä? Nyt, viisi vuotta poistosta, olkapäässäni on tuo kämmenen kokoinen arpi. Se on vaalentunut ja tosiaan tasoittunut, mutta arpi se on ja selvästi huomattavissa. Hihattomia vaatteita vältän ja mielelläni arven pidän piilossa.

Saarnoja en tatuoitia haluaville aio antaa, se on jokaisen itsensä päätettävissä ja tiedän sen polttavan tunteen, kun kuva pitää saada. Kaikillehan tuota tunnetta ei edes tule, mutta niiden, joille polte tulee, on tie kuljettava loppuun, kävi miten kävi.Yhden neuvon haluan kuitenkin sanoa: miettikää TARKKAAN kuva ja paikka, johon sen otatte.

• Sunny

Kerroit, että arpi on kämmenen kokoinen - kuten kuvakin oli. Eli venyikö arpi leikkauksen jälkeen käytännössä tuon tatuoinnin kokoiseksi? Kiinnostaisi tietää, koska oma mielikuvani on se, että arpi olisi leikkauksen jälkeen kuten mikä tahansa leikkausarpi eli "suora viiva". Toiveajattelua ;)

Ihan tosissaan, vaikeaa se on uskoa, että yhden tatuoinnin poisto voi olla näin älyttömän vaikeaa, kun kaikenmaailman kauneusleikkauksiakin tehdään, eikä niistäkään kai jää mitään arpia?!

Kuinka kauan muuten tuon leikkaushaavan paraneminen kesti, muistatko?

• Sunny

Piti vielä sanoa, että kiitos kun viitsit kirjoittaa meille omasta kokemuksestasi :)

• Oma kokemus
        Sunny kirjoitti:

Kerroit, että arpi on kämmenen kokoinen - kuten kuvakin oli. Eli venyikö arpi leikkauksen jälkeen käytännössä tuon tatuoinnin kokoiseksi? Kiinnostaisi tietää, koska oma mielikuvani on se, että arpi olisi leikkauksen jälkeen kuten mikä tahansa leikkausarpi eli "suora viiva". Toiveajattelua ;)

Ihan tosissaan, vaikeaa se on uskoa, että yhden tatuoinnin poisto voi olla näin älyttömän vaikeaa, kun kaikenmaailman kauneusleikkauksiakin tehdään, eikä niistäkään kai jää mitään arpia?!

Kuinka kauan muuten tuon leikkaushaavan paraneminen kesti, muistatko?

Hiilidioksidilaserhan tavallaan "polttaa" kuvan pois, eli ihoon tulee palovamma -juuri niin iso kuin kuvakin siis oli. Toki laseroinnissa pyrittiin vättämään ko. kuvan muotoja jottei arvesta nyt ihan identtinen sen kanssa olisi tullut. Värityksen vuoksi piti ihoa laseroida syvemmältä, tatuointi itsessäänhän on vain "pintanahan" alla.

Haava umpeutui (pohjastaan ihoa/arpikudosta kasvattamalla) ainakin näin jälkeenpäin ajatellen melko nopeasti, ihan tarkkaan en kyllä enää muista, olisiko ollut n. kuukausi, niin hento iho oli jo alueen päällä. Kummallista kyllä, en edes pidä tuota aikaa kovin kivuliaanakaan enää, lieneekö henkinen tuska ollut kuvan kanssa niin suuri, että olo oli pelkästään helpottunut kun siitä eroon pääsin.

Miten oma poistosi, onko alue iso ja onko arpikudosta koko alkup. kuvan alueella? Ei kannata vielä hermostua arven kanssa, aika tekee varmasti tehtävänsä sunkin kohdalla. Tosin mitään sileää ja "neitseellistä" (jonkin palstailijan sanoja lainatakseni)ihoa tuskin voit sinäkään odottaa. Arvetonta poistoa ei ole olemassakaan, siitä minäkin olen varma. Ennenkaikkeahan asia on omien korvien välissä ja itsensä hyväksymisessä kaikkine vikoineen ja arpineenkin ja myös sen hyväksymisessä, että ihmisenä olen erehtyväinen ja teen joskus virheitä tai loppuun asti harkitsemattomia tekoja.

Hyvää kevättä ja tsemppiä, elämä ei näihin mokiin kaadu.

• angel

kun jaoit oma kokemuksesi meidän kolmen kanssa..
        hyvää kevättä!

• ovat
        angel kirjoitti:

kun jaoit oma kokemuksesi meidän kolmen kanssa..
        hyvää kevättä!

asiat, arpi ei tosiaan poistu millään jipoilla,eikä hionnoilla.Siinä ei enää auta laastarit, se on tosiaan toiveajattelua. Jos tatuoitu kuva on suht pieni,ehkä n4x3sm ja se leikataan pois,niin ihotyypistä riippuen voidaan ehkä venyttää niin että saadaan se suora viiva.Asia on aina tapauskohtainen ja kirurgin arvioitava(hyvän kirurgin).Katselen vain näitä ihosiirteitä käsivarsissani, ei hyvältä näytä.(Kuvat oli n.5x5cm kokoisia).Kirurgi oli kuulemani mukaan hyvä.
        Anna arpisten haavojen olla jne...

• jaffa
        ovat kirjoitti:

asiat, arpi ei tosiaan poistu millään jipoilla,eikä hionnoilla.Siinä ei enää auta laastarit, se on tosiaan toiveajattelua. Jos tatuoitu kuva on suht pieni,ehkä n4x3sm ja se leikataan pois,niin ihotyypistä riippuen voidaan ehkä venyttää niin että saadaan se suora viiva.Asia on aina tapauskohtainen ja kirurgin arvioitava(hyvän kirurgin).Katselen vain näitä ihosiirteitä käsivarsissani, ei hyvältä näytä.(Kuvat oli n.5x5cm kokoisia).Kirurgi oli kuulemani mukaan hyvä.
        Anna arpisten haavojen olla jne...

niin, missä kävit poistattamassa tatuointisi? minkälainen arpi nyt on?
        yritän löytää helsingin seudulta sellaisen plastiikkakirurgin, joka osaisi tällaisenkin homman...

• paras
        jaffa kirjoitti:

niin, missä kävit poistattamassa tatuointisi? minkälainen arpi nyt on?
        yritän löytää helsingin seudulta sellaisen plastiikkakirurgin, joka osaisi tällaisenkin homman...

plastiikakirurgi olis tämä Nordström siellä stadissa,ehkä myös kallein. Mä kävin ensin Fotoderm-laser käsittelyssä Mehiläisessä(n120e/kerta),ihotautien erik.lääkäri H-P Happonen ja myös toinen lääkäri tekivät 3lla käyntikerralla hyvät palovammat ja sitämukaa arvet,mutta kuvat ei kyllä oaoittaneet lähtemisen mekkejä,joten erinäisten vaiheiden jälkeen olin kirurgin(Lilius Peter,Mehiläisessä) pöydällä,joka teki tietysti parhaansa. Kuvat kyllä lähti; siirretty iho ei tietenkään ole samanlainen kuin ympäröivä,mutta sehän ei ole lääkärin vika.Koko rumbassa meni n.2vuotta,eikä tosiaan aina ollu ihan helppoa hoitaa palovammoja,sanoisin että oli jopa tuskallista. Aikaa on nyt mennyt n3vuotta viim. operaatiosta ja jokainen voi kuvitella millanen on nahkanpala joka on laitettu käsivarteen reidestä,,ei kärsi kesällä aurinkoa,on erivärinen kuin muu iho,muistat rasvata päivittäin,muuten kutisee ja kuivuu ja on nihkeän ja tunnottoman oloinen yms mukavaa. Kaikesta huolimatta olen tyytyväinen kirurgin työhön,jota kyllä suosittelen happokäsittelyjen sijasta.Kesä tulee,näytelkää tatuointejanne tai kulkekaa peittävissä vaatteissa,siinäpä vaihtoehdot. Tähän loppuun vielä kerran:laittakaa vaikka hennakuvia,niitä voi vaihtaa kun siltä tuntuu ja lähtevät pesussa pois!!! (Älkää vaan uskoko tätä loppuvaroitusta,muistatte sitten vuosien kuluttua että joku tyyppi kyllä joskus kirjoitti näistä asioista.)Jokainen saa olla asioista omaa mieltään!Hyvä niin.

• noa_
        paras kirjoitti:

plastiikakirurgi olis tämä Nordström siellä stadissa,ehkä myös kallein. Mä kävin ensin Fotoderm-laser käsittelyssä Mehiläisessä(n120e/kerta),ihotautien erik.lääkäri H-P Happonen ja myös toinen lääkäri tekivät 3lla käyntikerralla hyvät palovammat ja sitämukaa arvet,mutta kuvat ei kyllä oaoittaneet lähtemisen mekkejä,joten erinäisten vaiheiden jälkeen olin kirurgin(Lilius Peter,Mehiläisessä) pöydällä,joka teki tietysti parhaansa. Kuvat kyllä lähti; siirretty iho ei tietenkään ole samanlainen kuin ympäröivä,mutta sehän ei ole lääkärin vika.Koko rumbassa meni n.2vuotta,eikä tosiaan aina ollu ihan helppoa hoitaa palovammoja,sanoisin että oli jopa tuskallista. Aikaa on nyt mennyt n3vuotta viim. operaatiosta ja jokainen voi kuvitella millanen on nahkanpala joka on laitettu käsivarteen reidestä,,ei kärsi kesällä aurinkoa,on erivärinen kuin muu iho,muistat rasvata päivittäin,muuten kutisee ja kuivuu ja on nihkeän ja tunnottoman oloinen yms mukavaa. Kaikesta huolimatta olen tyytyväinen kirurgin työhön,jota kyllä suosittelen happokäsittelyjen sijasta.Kesä tulee,näytelkää tatuointejanne tai kulkekaa peittävissä vaatteissa,siinäpä vaihtoehdot. Tähän loppuun vielä kerran:laittakaa vaikka hennakuvia,niitä voi vaihtaa kun siltä tuntuu ja lähtevät pesussa pois!!! (Älkää vaan uskoko tätä loppuvaroitusta,muistatte sitten vuosien kuluttua että joku tyyppi kyllä joskus kirjoitti näistä asioista.)Jokainen saa olla asioista omaa mieltään!Hyvä niin.

Mulla on sama juttu, tatuoinnista piti päästä eroon ja kävin tossa ns happohoidossa. Jälki aivan törkeetä - nyt olisin valinnut mieluummin sen huonosti tehdyn ja epäsymmetrisen tatuoinnin kuin tämän arpikudosklöntin. Mut ei auta, kun on paskat jo housussa.

Eli seuraava askel on plastiikkakirurgin veitsen alle.

Mulla siinä mielessä parempi tilanne, että kuva on paikassa, jonka pystyy vaivatta peittämään sekä luulisin, että ihokin on joustavampaa kuin käsivarren alueella. Joten olen luottavaisin mielin menossa operoitavaksi. Toivon tietysti, ettei mitään ihosiirtoja tarvita ja jälki olisi hyvä.

Mitä muuten maksoit tuosta plastiikkakirurgisesta operaatiosta?

• majita
        Oma kokemus kirjoitti:

Hiilidioksidilaserhan tavallaan "polttaa" kuvan pois, eli ihoon tulee palovamma -juuri niin iso kuin kuvakin siis oli. Toki laseroinnissa pyrittiin vättämään ko. kuvan muotoja jottei arvesta nyt ihan identtinen sen kanssa olisi tullut. Värityksen vuoksi piti ihoa laseroida syvemmältä, tatuointi itsessäänhän on vain "pintanahan" alla.

Haava umpeutui (pohjastaan ihoa/arpikudosta kasvattamalla) ainakin näin jälkeenpäin ajatellen melko nopeasti, ihan tarkkaan en kyllä enää muista, olisiko ollut n. kuukausi, niin hento iho oli jo alueen päällä. Kummallista kyllä, en edes pidä tuota aikaa kovin kivuliaanakaan enää, lieneekö henkinen tuska ollut kuvan kanssa niin suuri, että olo oli pelkästään helpottunut kun siitä eroon pääsin.

Miten oma poistosi, onko alue iso ja onko arpikudosta koko alkup. kuvan alueella? Ei kannata vielä hermostua arven kanssa, aika tekee varmasti tehtävänsä sunkin kohdalla. Tosin mitään sileää ja "neitseellistä" (jonkin palstailijan sanoja lainatakseni)ihoa tuskin voit sinäkään odottaa. Arvetonta poistoa ei ole olemassakaan, siitä minäkin olen varma. Ennenkaikkeahan asia on omien korvien välissä ja itsensä hyväksymisessä kaikkine vikoineen ja arpineenkin ja myös sen hyväksymisessä, että ihmisenä olen erehtyväinen ja teen joskus virheitä tai loppuun asti harkitsemattomia tekoja.

Hyvää kevättä ja tsemppiä, elämä ei näihin mokiin kaadu.

..vaan minunkin puolestani, kun olet tänne kokemuksiasi rustaillut. Niin tuskallista kuin tämä poistatus onkin, niin myös mielenkiinnolla odotan aina kohtalotoverien kertomuksia ja edistymisiä asiassa.

Aurinkoista kevättä kaikille meille

majita

• takuutyönä
        noa_ kirjoitti:

Mulla on sama juttu, tatuoinnista piti päästä eroon ja kävin tossa ns happohoidossa. Jälki aivan törkeetä - nyt olisin valinnut mieluummin sen huonosti tehdyn ja epäsymmetrisen tatuoinnin kuin tämän arpikudosklöntin. Mut ei auta, kun on paskat jo housussa.

Eli seuraava askel on plastiikkakirurgin veitsen alle.

Mulla siinä mielessä parempi tilanne, että kuva on paikassa, jonka pystyy vaivatta peittämään sekä luulisin, että ihokin on joustavampaa kuin käsivarren alueella. Joten olen luottavaisin mielin menossa operoitavaksi. Toivon tietysti, ettei mitään ihosiirtoja tarvita ja jälki olisi hyvä.

Mitä muuten maksoit tuosta plastiikkakirurgisesta operaatiosta?

samaan hintaan,,,erinäisten neuvottelujen jälkeen ja se oli hyvä juttu tässä sopassa. Miksi muuten aloit "hapottelemaan" jos oli piilopaikassa? Ehkä ne vois hiomalla tasoitella sun jauhelihaas...

• Noa_
        takuutyönä kirjoitti:

samaan hintaan,,,erinäisten neuvottelujen jälkeen ja se oli hyvä juttu tässä sopassa. Miksi muuten aloit "hapottelemaan" jos oli piilopaikassa? Ehkä ne vois hiomalla tasoitella sun jauhelihaas...

siitä kipeästä asiasta, jonka vuoksi tatuoinnin joskus otin. En siis sietänyt kuvaa enää silmissäni. Olihan se myös huonosti tehty, mutta kauniimpi kuin tää arpi tällä hetkellä.

Jees kattelen ja arvioin vaihtehtojani ja teen päätökseni niiden pohjalta sitte, kiitti kun viitsit jakaa oman kokemuksesi :)

• angel

mites on laastarin kans "sujunut"? mul se pysyy viikon verran ja toka laastari on ny menossa..tosin en kyl hirveesti sitä ihosta irrottele vaikka niin pitäs tehäkin..mulla on ainakin iho pehmentynyt ja hieman "vetäytynyt" eli ei ole ihan niin paljon koholla kuin ennen..myös vaaleneminen on jatkunut..toimii ainakin mulla..hitaasti mutta toivottavasti varmasti..

• majita

Käytin kans kaksi laastaria jo loppuun ja samanlaisia juttuja on ollut havaittavissa...ekan laastarin tunnollisesti poistin aina suihkun ajaksi, mutta toista pidin kanssa yhtäjaksoisesti ja pysyi hyvin kiinni noin 4 päivää suunnilleen. Olen kanssa ollut tyytyväinen tähän mennessä, uutta laastaria vaan hankkimaan taas... :)

• Viktimi
        majita kirjoitti:

Käytin kans kaksi laastaria jo loppuun ja samanlaisia juttuja on ollut havaittavissa...ekan laastarin tunnollisesti poistin aina suihkun ajaksi, mutta toista pidin kanssa yhtäjaksoisesti ja pysyi hyvin kiinni noin 4 päivää suunnilleen. Olen kanssa ollut tyytyväinen tähän mennessä, uutta laastaria vaan hankkimaan taas... :)

Kokeilen myös tota laastaria. Eka pysyi vain 3 päivää, nyt on toinen 4:ttä päivää kiinni. Ihmettelen vain kun mulla kutisee tosi paljon toi "tatska" siellä alla. Ja pari päivää sitten siihen oli noussut pintaan sellasia pienenpieniä suonia?? Ja alue oli mennyt entistä kovemmaksi?? Toisaalta, toinen hapotettu tatuointini muuttui myös n.3-5 viikkoa toimenpiteen jälkeen samanlailla suonikkaan näköiseksi ja sitä kesti suunnilleen kuukauden päivät. Nyt se on kuitenkin ihan normaalin värinen paitsi jos siihen koskee tai käy suihkussa niin se on punainen. Tallinnassa muuten on mepiformit alle puolet suomen hinnoista, taidanpa hakea.

• Viktimi
        Viktimi kirjoitti:

Kokeilen myös tota laastaria. Eka pysyi vain 3 päivää, nyt on toinen 4:ttä päivää kiinni. Ihmettelen vain kun mulla kutisee tosi paljon toi "tatska" siellä alla. Ja pari päivää sitten siihen oli noussut pintaan sellasia pienenpieniä suonia?? Ja alue oli mennyt entistä kovemmaksi?? Toisaalta, toinen hapotettu tatuointini muuttui myös n.3-5 viikkoa toimenpiteen jälkeen samanlailla suonikkaan näköiseksi ja sitä kesti suunnilleen kuukauden päivät. Nyt se on kuitenkin ihan normaalin värinen paitsi jos siihen koskee tai käy suihkussa niin se on punainen. Tallinnassa muuten on mepiformit alle puolet suomen hinnoista, taidanpa hakea.

Otin laastarin pois tänään suihkussa käydessä ja nyt siellä alla oli n. 5 sellaista kirkkaanpunaista "rakkulaa" täynnä nestettä. Mistähän ne on voinut sinne tulla??? En laittanut laastaria takaisin.

• angel
        Viktimi kirjoitti:

Otin laastarin pois tänään suihkussa käydessä ja nyt siellä alla oli n. 5 sellaista kirkkaanpunaista "rakkulaa" täynnä nestettä. Mistähän ne on voinut sinne tulla??? En laittanut laastaria takaisin.

voisitko kenties olla allerginen jollekin laastarin aineosalle..? tai sitten se on vaan jostain syystä ärtynyt liikaa tms..en osaa tarkkaan sanoo et mitä toi voi olla..

• majita
        Viktimi kirjoitti:

kantsii ehdottomasti olla ilman laastaria nyt, jos sun iho vielä tuolta näyttää! Niissä ohjeissahan oli, että jos ihoon tulee jotain allergista reaktiota tms. niin laastari pitää poistaa. En tiedä onko muutenkaan hyvä pitää sitä yhtäjaksoisesti, eikä välillä pestä poistokohtaa, itselläni nimittäin iho kutisi välillä ihan hulluna.....

• majita
        majita kirjoitti:

kantsii ehdottomasti olla ilman laastaria nyt, jos sun iho vielä tuolta näyttää! Niissä ohjeissahan oli, että jos ihoon tulee jotain allergista reaktiota tms. niin laastari pitää poistaa. En tiedä onko muutenkaan hyvä pitää sitä yhtäjaksoisesti, eikä välillä pestä poistokohtaa, itselläni nimittäin iho kutisi välillä ihan hulluna.....

ja vielä sitä, että jos ne rakkulat ei lähde pian, niin mene ihmeessä näyttämään lääkärille.

• Viktimi
        majita kirjoitti:

ja vielä sitä, että jos ne rakkulat ei lähde pian, niin mene ihmeessä näyttämään lääkärille.

Otin kyllä laastarin pois ja kävin kosmetologin juttusilla. Hän oli sitä mieltä, että niihin kohtiin on hakattu tosi syvälle ja paranemisprosessi on käynnissä, jotenkin siitä tullut ne rakkulat.
        Jatkan valoimpulssihoidolla parin viikon päästä taas jotta saisi tota väriä vielä pois ja se kuulemma auttaa noihin arpiinkin.

• angel

laittakaa uudet kuulumiset tonne uudelle keskustelulle..=o)

• Sunny

Toivon, että sinulla on tuo automaattinen sähköposti-ilmoitus, kun viestiisi vastataan. Vastasin tähän vanhaan viestiin, koska en halua kaikkien näkevän tätä viestiä..

Haluaisin keskustella sähköpostin välityksellä ja kysyä erästä asiaa. Voisitko mahdollisesti meilata s-postiosoitteeseeni [email protected]

Laitan tämän saman viestin majitalle.

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe