Siitä lukemaan https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/5cfb4a98-864e-441a-9c7b-3492f676eb0a
Arvosta toista. Mies tai nainen.
Pysähdy miettimään, miten tänään kohtelit toista ihmistä.
Ihminen ihmiselle
32
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mielenkiintoista miten tuo niin paljon puhuttu pituus tuli tuossakin jutussa esiin:
"Joillekin naisille tyypillisiä pituusvaatimuksia hänellä ei ole.
– Ajattelin joskus, että miehen pitää olla pitkä, mutta enää nykyään pituudella ei ole minulle mitään väliä. Kunhan miehen kanssa kolahtaa."
Siis EI OLE ENÄÄ. OLI KYLLÄKIN.
Muutenkin outoa ottaa pituus yksittäisenä tekijänä esiin. Yrittääkö Heta sovittaa jotain vaatimattomuusviittaa omille hartioilleen sanomalla että "minä en ainakaan piittaa miesten pituudesta"? No mitkäs niitä tekijöitä sitten ovat, joista piittaat mutta et kehtaa mainita?Eiköhän tuossa yritetä hieroa ystävyyttä yli rajojen.
(Eli tällä palstalla tarkentaen, mies-naisrajojen. Ei Espanjan tai Kreikan tai minkään muun maan, vaan sukupuolten rajojen).
Tärkein sana on ystävällisyys.
Avoimet kädet, ota vastaan mitä tulee.- Anonyymi
Heta on ikääntynyt ja lihava, siksi hän on tajunnut itsekin ettei ole varaa vaatia mieheltä pituutta eikä juuri mitään muutakaan.
Monia viisauksia on kirjoitettu ennen ja jälkeen kun ihminen lähti laskemaan aikaa, pahemmin en uskonnosta perusta mutta Matteus varmaankin kiteytti hyvin: "Kaikki minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille"
Tuolta pohjalta Karman opit seuraa hyvin syytä ja seurausta. Jos olen kuin kokovartalodidlo, minua kohdellaan kuin kokovartalodildoa. :) Mikäli en halua olla kokovartalo... voin vaikuttaa omaan käytökseeni.
Ainakin Heta osui kohdassa, viestittelyssä on helppo ymmärtää väärin.Taisi olla Jeesuksen opetuksia tuo ..tehkää...
Hyvä opetus se onkin, koska ystävällisyydellä ja toisen huomioon ottamisella pääsee aika paljon pidemmälle kuin kohtelemalla toisia huonosti. Aina voi pysähtyä miettimään millaisista kohtaamisista ja ihmisistä itse pitää ja katsoa onko itse yhtään sellainen ihminen.
- Anonyymi
Jokohan kohta alkaa ihmisille tinder- ja deittisaittikrapula iskemään...? :D
Minulle on aina ollut naisen tapauksessa aika nounou, jos löytyy deittiprofiili jostain tai harrastaa tinderöintiä. Ehkä olen vanhanaikainen, mutta kun itse en ole ikinä sellaisia harrastanut ja jotenkin olettaisin, että minulle sopivalle naisellekaan ei sellaisille tarvetta olisi ollut... :)Ei siinä aloituksessa pääasia ollutkaan tinderöinti ja nettideittailu ( sitä ei pidä tehdäkään), mutta pääasia oli ystävällisyys, kohtasipa kenet tahaan. Ihmisillä pitäs olla positiivinen ote, pitäs hymyillä ja antaa mukava kuva ja käyttäytyä kohteliaasti.
- Anonyymi
No hitto miks ei!
AsianVierestä - Anonyymi
Aika rumasti kohtelin, tai en siis sitä ihmistä mutta edustamansa instanssin haukuin. Jos ottaa itseensä oma vikansa, vaihtakoon työpaikkaa jos ei ole kiva kuulla olevansa huijareiden edustaja.
-harmis-- Anonyymi
misspönttöuuni kirjoitti:
Mitäs siellä on tapahtunut?
Huijattu ja huijataan vanhuksia, menee siis semmoiselle alueelle jossa en osaa olla ystävällinen, en edes yritä.
-harmis- Anonyymi kirjoitti:
Huijattu ja huijataan vanhuksia, menee siis semmoiselle alueelle jossa en osaa olla ystävällinen, en edes yritä.
-harmis-Joo no se on härskiä. :( Niissä saatetaan tehdä tahalteen jotain.
Sit jos ajatellaan vielä ettei ketään oo pitämässä vanhuksen puolia, että vedetään vaan tää homma tälleen...
No johan, on harmillista, että on tullu tuommosta vastaan. :(
Nyt kun selvisi, ja taisit joutua puuttumaan, niin oikeniko homma?
Väärintoimintaa ei pidä hyväksyä. Palaute tietysti menee aina suorittavaan portaaseen, mut siitähän ne pistää sen ylemmäksi. Pakko jonnekin sanoa jos on k.setettu. Ja voihan siinä vähän pinna palaa..joo.- Anonyymi
Joo no se on härskiä. :( Niissä saatetaan tehdä tahalteen jotain.
Sit jos ajatellaan vielä ettei ketään oo pitämässä vanhuksen puolia, että vedetään vaan tää homma tälleen...
No johan, on harmillista, että on tullu tuommosta vastaan. :(
Nyt kun selvisi, ja taisit joutua puuttumaan, niin oikeniko homma?
Väärintoimintaa ei pidä hyväksyä. Palaute tietysti menee aina suorittavaan portaaseen, mut siitähän ne pistää sen ylemmäksi. Pakko jonnekin sanoa jos on k.setettu. Ja voihan siinä vähän pinna palaa..joo.Sanotaan että homma prosessissa. Ei oikeestaan enää huijattua auta mutta tulee ainakin selväks mitä aattelen niistä ryöstäjistä :)
-harmis-
- Anonyymi
Niin ja tuosta naisesta, aika tekopyhältä vaikuttaa;
"Profiilien tutkailu ja monien ihmisten kanssa viestittely on välillä uuvuttavaa, mutta sovelluksesta ei raaski pysyä poissa, ettei omanlainen ihminen menisi ohi.
– Jos ja kun kiinnostava ihminen löytyy, haluan keskittyä kyllä yhteen ihmiseen kerrallaan."
Niin eli pelaa kaikkien kanssa ja sitten ykskas lopettaa yhteydenpidon muihin kun mieleinen ytmi löytyy.
"Neljänneksi, ihmiset eivät välttämättä vastaa asialliseen ensimmäiseen viestiin ollenkaan. Se on Hetasta kurjaa, mutta hän myöntää jättävänsä välillä itsekin vastaamatta viesteihin, jos ei ole kiinnostunut viestin lähettäjästä."
Taitaa aika usein sivuuttaa tylsät K&K miehet.
-harmis-En minä siitä tiedä, enkä hyväksy koko tinderiä, mutta ystävällisyyden peräänkuulutus on oikein. Muistettas niinku käyttäytyä, kohtasipa ihmiset missä tahansa. Pitäs ajatella, että se kohtaaminen on ilo vaikkei naimisiin päätyisikään.
Eli aloitusta tehdessäni ajattelin lähinnä käytöstapoja.- Anonyymi
En minä siitä tiedä, enkä hyväksy koko tinderiä, mutta ystävällisyyden peräänkuulutus on oikein. Muistettas niinku käyttäytyä, kohtasipa ihmiset missä tahansa. Pitäs ajatella, että se kohtaaminen on ilo vaikkei naimisiin päätyisikään.
Eli aloitusta tehdessäni ajattelin lähinnä käytöstapoja.Periaatteessa joo, tietysti pitäisi aina olla lähjtökohtaisesti ystävällinen mutta kuten tuossa yllä mainitsin on alueita joilla en edes lähde ystävällisesti jos heittäydytään hankalaksi. Toki ymmärrän että nyt oikeastaan puhutaan eri asioista, Treffailuhommassa pitäis kaikkien yrittää olla ysätävällisiä molemminpuolin varmaan joo.
Periaatteessa joo, tietysti pitäisi aina olla lähjtökohtaisesti ystävällinen mutta kuten tuossa yllä mainitsin on alueita joilla en edes lähde ystävällisesti jos heittäydytään hankalaksi. Toki ymmärrän että nyt oikeastaan puhutaan eri asioista, Treffailuhommassa pitäis kaikkien yrittää olla ysätävällisiä molemminpuolin varmaan joo.
-harmis-Joo, no ehkä aloitus on tosiaan eri alueesta, ja joo, jos mennään asiakaspalvelun puolelle, niin siellä vääryydet pitääkin (jotenkin, jollain tavalla) oikaista, koska se on liike-elämää. Ja joskus bisneksessä ei pehmeät sanat toimi...kyllä, kyllä tiedän.
Mut treffailuhommassa kun ei bisnestä tehdä, niin vois koittaa olla charmantti, nainen tai mies :)
No on sulla nyt ilmeisesti ollut kova päivä. Käsitän kyllä, että siinä kuumuu kun kuumun itekin ja varsinkin jos tulee rahan menetystä jossain käytännön jutussa. Se on vähän niin kun teleoperaattorit tuputtaa ihan huomaamatta kanavapaketteja, että ne vaan tulee ja ne vaan jatkuu jos asiakas ei ite tajuu, että pitää sitten irtisanoa. Mut sitähän ei siellä tietenkään nuorelle tai vanhemmalle asiakkaalle neuvota. Vilunkia.- Anonyymi
Joo, no ehkä aloitus on tosiaan eri alueesta, ja joo, jos mennään asiakaspalvelun puolelle, niin siellä vääryydet pitääkin (jotenkin, jollain tavalla) oikaista, koska se on liike-elämää. Ja joskus bisneksessä ei pehmeät sanat toimi...kyllä, kyllä tiedän.
Mut treffailuhommassa kun ei bisnestä tehdä, niin vois koittaa olla charmantti, nainen tai mies :)
No on sulla nyt ilmeisesti ollut kova päivä. Käsitän kyllä, että siinä kuumuu kun kuumun itekin ja varsinkin jos tulee rahan menetystä jossain käytännön jutussa. Se on vähän niin kun teleoperaattorit tuputtaa ihan huomaamatta kanavapaketteja, että ne vaan tulee ja ne vaan jatkuu jos asiakas ei ite tajuu, että pitää sitten irtisanoa. Mut sitähän ei siellä tietenkään nuorelle tai vanhemmalle asiakkaalle neuvota. Vilunkia.Joo, no ei nyt silleen erikoisen mutta toki vähän kun kuohahtaa se vaikuttaa mielialaan. No eiköhän se tästä, hyvä vähän oli avautua mitä aattelen niiden toimnnasta, ehkä pääsen niiden koulutusmateriaaliks kun nauhottavat puhelut :D
Joo, no ei nyt silleen erikoisen mutta toki vähän kun kuohahtaa se vaikuttaa mielialaan. No eiköhän se tästä, hyvä vähän oli avautua mitä aattelen niiden toimnnasta, ehkä pääsen niiden koulutusmateriaaliks kun nauhottavat puhelut :D
-harmis-Kyllä mie huomasin heti, että sinnuu on nyt kärvennetty....
Mut eipä mittään! Se pitää just noin sanookin. Kyllä se kiivastuminen hetken aikaa sydänalassa takoo, saattaa veri suhista korvissakin, mut sitä se tekee kun yrittää oikealla asialla olla.
Ne antaa keltanokille sen nauhan koulutuspäivillä "mitä teet kun kohtaat Harmis-sedän vaihtoehdoilla a) pysyn tyynenä ja säilytän malttini b) karjun takaisin ja c) lyön luurin kiinni ja pakenen,
proot erotellaan jo lähdössä :D
P.s. eipä sillä, sulle kyllä käy tuo kuohahtaminen *virn*, tässähän ihan naisihminen terästäytyy :D- Anonyymi
Kyllä mie huomasin heti, että sinnuu on nyt kärvennetty....
Mut eipä mittään! Se pitää just noin sanookin. Kyllä se kiivastuminen hetken aikaa sydänalassa takoo, saattaa veri suhista korvissakin, mut sitä se tekee kun yrittää oikealla asialla olla.
Ne antaa keltanokille sen nauhan koulutuspäivillä "mitä teet kun kohtaat Harmis-sedän vaihtoehdoilla a) pysyn tyynenä ja säilytän malttini b) karjun takaisin ja c) lyön luurin kiinni ja pakenen,
proot erotellaan jo lähdössä :D
P.s. eipä sillä, sulle kyllä käy tuo kuohahtaminen *virn*, tässähän ihan naisihminen terästäytyy :DJuu, sillon pitää sanoo kun sanoo asiasta :)
Viisainta vaan olla hiljaa kun minä puhun, ainoastaan jos kysyn jotain voi lyhyesti vastata :D
Juu, sillon pitää sanoo kun sanoo asiasta :)
Viisainta vaan olla hiljaa kun minä puhun, ainoastaan jos kysyn jotain voi lyhyesti vastata :D
-harmis-Niinpä tietysti, oot sujuvasti siirtynyt tuolleen luolamies-linjalle :'D
- Anonyymi
Niinpä tietysti, oot sujuvasti siirtynyt tuolleen luolamies-linjalle :'D
Juu, kun kerran heittäydytään tahallaan vaikeiksi niin osaan minäkin :D
Juu, kun kerran heittäydytään tahallaan vaikeiksi niin osaan minäkin :D
-harmis-Osaat, osaat. Olisinpa halunnut olla kärpänen puhelinluurin päällä, yksi pötkö toisessa korvassa, että toinen jää toimivaksi. :D
Asetutkohan sinä nyt koko iltana... *miettii* :)- Anonyymi
Osaat, osaat. Olisinpa halunnut olla kärpänen puhelinluurin päällä, yksi pötkö toisessa korvassa, että toinen jää toimivaksi. :D
Asetutkohan sinä nyt koko iltana... *miettii* :)Nythän oon ihan rauhallinen :) Olin minä puhelimessakin, melko rauhalliseen kerroin mitä tykkään niiden toiminnasta ja tuli varmaan myös aika selväks että eivät voi jatkaa samalla linjalla jos aikovat mun kaa asioida jatkossa millään tavalla :)
Anonyymi kirjoitti:
Nythän oon ihan rauhallinen :) Olin minä puhelimessakin, melko rauhalliseen kerroin mitä tykkään niiden toiminnasta ja tuli varmaan myös aika selväks että eivät voi jatkaa samalla linjalla jos aikovat mun kaa asioida jatkossa millään tavalla :)
Jämerää, ne tietää, että tästä lähtien kuviot on selvät. Hyvä sinä...oikeasti. Se ois vaan jatkunut vääryytenä ja jos se vaikka estää ettei sitten muillekin vanhuksille. Tiesitkö muuten, että noi kiistajutut naiset jättää monesti mielellään miehille hoidettaviks...jostain syystä ne uskoo miestä paremmin :)
Inhottavaa niitä on seuloa, kun on tässä jo kaikkea muutakin hoidettavaa yksittäisille ihmisillä.
No niin, rauhallinen oot :) Sitten voidaan nukahtaa, hyvää yötä tänne, töihin on pakko mennä huomenna tai siis tänään... :)- Anonyymi
Jämerää, ne tietää, että tästä lähtien kuviot on selvät. Hyvä sinä...oikeasti. Se ois vaan jatkunut vääryytenä ja jos se vaikka estää ettei sitten muillekin vanhuksille. Tiesitkö muuten, että noi kiistajutut naiset jättää monesti mielellään miehille hoidettaviks...jostain syystä ne uskoo miestä paremmin :)
Inhottavaa niitä on seuloa, kun on tässä jo kaikkea muutakin hoidettavaa yksittäisille ihmisillä.
No niin, rauhallinen oot :) Sitten voidaan nukahtaa, hyvää yötä tänne, töihin on pakko mennä huomenna tai siis tänään... :)Veikkaan että paljon tapahtuu, vanhukset varsinkaan kun ei hoksaa asioita tarkistaa/kilpailuttaa niin sitten salavihkaa hivutetaan kaikkia maksuja ylöspäin eivätkö ole missään linjassa sitten todellisuuden kanssa.
Juu, hyviä öitä sinnekin & hyvää työpäivää sitten jahka sinne ehdit :)
Nythän oon ihan rauhallinen :) Olin minä puhelimessakin, melko rauhalliseen kerroin mitä tykkään niiden toiminnasta ja tuli varmaan myös aika selväks että eivät voi jatkaa samalla linjalla jos aikovat mun kaa asioida jatkossa millään tavalla :)
Mä olen aina rauhallinen. Mutta siitä huolimatta olen huomannut hyväksi tavaksi puhelimessa tai palaverissa sanoa ihan alkuun että nyt kyrsii, korpeaa tms, mistä selvästi ilmenee että on pahoittanut mielensä. Siis jos se vastapuoli on toiminut niin kuin ei pitäisi. Se ikään kuin virittää sen keskustelun oikealle taajuudelle. Paljon paremmin kuin että jotenkin fyysisesti näyttäisi saman.
Onhan tuota joskus tullut koitettua eli pyrkinyt olemaan ystävällinen ja mukava mutta kun treffimailmassa sekä välillä muillakin elämänalueilla on tullut takaisin toisenlaista kohtelua niin aika raskaaksi sekin on käynyt.
Itse olen ollut itselleni armollinen ja laskenut riman tasolle että riittää kun ensihätään tullaan toimeen. Sitä voi sitten lähteä rakentamaan jatkoa.Mun mielestä se menee niin, että kun kohtaa uuden ihmisen, pitää oikeasti olla hänestä siinä tilanteessa kiinnostunut. Feikkipelleilyn kyllä huomaa jokainen ja sillä saadaan paha mieli aikaan. Musta se normaalin käytöksen kiinnostuminen on arvostusta sitä toista kohtaan. Jos ihmistä ei kiinnosta, se ei ole synonyymi tökerölle käytökselle. Että perus hyvät tavat ja ennakkoluulottomuus. Ylikään ei tarvii yrittää, niin kuin sinä tuossa jo tuumasitkin; "tullaan toimeen" :)
Mun mielestä se menee niin, että kun kohtaa uuden ihmisen, pitää oikeasti olla hänestä siinä tilanteessa kiinnostunut. Feikkipelleilyn kyllä huomaa jokainen ja sillä saadaan paha mieli aikaan. Musta se normaalin käytöksen kiinnostuminen on arvostusta sitä toista kohtaan. Jos ihmistä ei kiinnosta, se ei ole synonyymi tökerölle käytökselle. Että perus hyvät tavat ja ennakkoluulottomuus. Ylikään ei tarvii yrittää, niin kuin sinä tuossa jo tuumasitkin; "tullaan toimeen" :)
Tottahan toki kiinostus pitää olla pohjinmillaan aitoa, tuskimpa niille treffeille tulisi muuten lähdettyä. Aika usein vain tulee eteen se vaatimus että pitää saada heti sukat pyörimään jaloissa ja velkojen pitää tuntua saataville; muuten on vaikea nähdä yhteistä tulevaisuutta.
Itse lähden sillä asenteella että jos toimeen tullaan niin silloin treffit ovat jo onnistuneet. Jos tulee jatkoja niin katsotaan sitten minkälainen ihminen sieltä kuoriutuu.M184 kirjoitti:
Tottahan toki kiinostus pitää olla pohjinmillaan aitoa, tuskimpa niille treffeille tulisi muuten lähdettyä. Aika usein vain tulee eteen se vaatimus että pitää saada heti sukat pyörimään jaloissa ja velkojen pitää tuntua saataville; muuten on vaikea nähdä yhteistä tulevaisuutta.
Itse lähden sillä asenteella että jos toimeen tullaan niin silloin treffit ovat jo onnistuneet. Jos tulee jatkoja niin katsotaan sitten minkälainen ihminen sieltä kuoriutuu.Toi on ihan realismia, mikä jottei :)
Sanoisin, että siinä menee pari vuotta, että edes perustasolla ihmiseen tutustuu.
Niistä lähtökohdista katsoen ei pitäs ihan heti sitä kirvestä kaivoon heittää.
Heti ei välttämättä värise mikään, mut se voi tulla paaaljon myöhemmin ja vähän yllätyksenä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256590Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604142Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513389Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902944Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851940Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341626- 881453
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141433Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741409Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386