Tietoa reggaesta????

~Hjälp is needed~

Elikkäs... viittiskös joku laittaa jotain infoa rege musiikista, sen synnystä jne. Tartteisin nimittäin esitelmää varten, enkä itse ole aiheeseen oikein perehtynyt.

Tackar!

5

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juiced

      ...löytyy googlettamalla jotain...oma viitseliäisyys palkitaan esitelmissä sun muissa.

    • kari ksomoksen

      natty vongo pongo

      • mitä kirjoitusvirheitä

        eli kari kosmos: natty congo bongo


    • ~Hjälp is needed~

      Jouh, netistä olenkin yrittänyt etsiä, mut ei oikeen ole tärpännyt. Toisin sanoen, mitäköhän sivua(osoite) kannattaisi kokeilla?
      Siitä kirjasta: Onko sitä suomennettu ja mistä se tarkalleen ottaen käsittelee?
      Tiedetään. tiedetään...tää kuulosta teistä varmaan ihan typerälle, mut mä en oikeasti ole siihen perehtynyt... *mumin*

    • no life without reggae

      Buju Banton, Sizzla, Peter Tosh, Capleton, Luciano, Sean Paul, Bob, Damian ja Ziggy Marley, Burning Spear. Hyvien Reggae ja Dancehall artistien lista on loputon, samoin on myös heidän julkaisemiensa albumien. Länsimaisesta, albumi per vuosi-tyylistä poiketen Jamaikalaiset reggaetähdet takovat levyjä kuin liukuhihnalta. Tuottajat ja levy-yhtiöt vaihtuvat useilla artisteilla lähes jokaisen albumin kohdalla, eikä ole mitenkään tavatonta tehdä useita albumeja vuodessa. Sizzla on itse asiassa äänittänyt Liberate yourself albuminsa, hetken mielijohteesta, yhdessä illassa. Parhaimmillaan kuuluisimmat artistit julkaisevat kymmeniä singlejä vuodessa, joista vielä suurin osa roikkuu listasijoilla viikkotolkulla.
      Jamaikalaisille musiikki on kaikki kaikessa. Tämän voi todentaa kävellessään vaikkapa Kingstonin kaduilla, jokainen vastaantulija ”tunnustaa” pienen jutustelun jälkeen olevansa entinen reggaeartisti, tai vähintäänkin manageri. Muusta elämästä poiketen Jamaikalainen musiikkibisnes on äärettömän hektistä, uusia kykyjä pulpahtelee joka kulmalta sekoittamaan soppaa. Toki myös pysyviä isoja nimiä on paljon, mutta yleisesti ottaen uusia nimiä nousee kansan tietoisuuteen huomattavasti länsimaita nopeampaan tahtiin.
      Ulkomailla reggae – ja oikeastaan Jamaikakin – kulminoituu edesmenneeseen Bob Marleyhin, vaikkeivät paikalliset miehestä enää niin välitäkään. Toki reggaen suurmiestä kunnioitetaan, mutta vain harvat jaksavat kuunnella samoja vanhoja renkutuksia aina vaan uudestaan. Varsinaisten turistibaarien ulkopuolella ei siis kannata olettaa kuulevansa Redemption Songia, tai muitakaan klassikoita. Ylipäätänsäkin vanha leppoisa reggae on jäänyt taka-alalle, uuden digiraggan vallatessa markkinat. Soundeiltaan raapivampi ja konemaisempi lähestymistapa reggaeen on tuonut myös uudenlaiset sanoitukset. Seksillä ja väkivallalla mässäily sekoitettuna paatokselliseen saarnaukseen Babylonin pahuudesta ja rastaopeista tuntuu ainakin minusta hieman kornilta.
      Kokonaisuudessaan voidaan sanoa Jamaikalla 2000-luvulla muodikkaan musiikin olevan kaukana menneiden vuosikymmenten perusreggaesta. Jamaikalaiselle musiikille tunnusomainen sielukkuus ei kuitenkaan ole kadonnut uusien suuntausten myötä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1669
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1518
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1159
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1114
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1092
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1002
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      960
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      954
    Aihe