Aiheuttavatko luokkaerot sinulle stressiä

Anonyymi

20

57

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole olemassa mitään luokkaeroja. On vain kateellisia paskakommunisteja, jotka eivät hyväksy sitä, että ahkera ja yrittelijäs ihminen menestyy.

• Anonyymi

Ei aiheuta. Olen ihan tyytyväinen omaan sangen vaatimattomaan toimeentulooni enkä kadehdi rikkaita. Minulla on nyt kaikki mitä tarvitsen.

• Ei suoranaisesti. Minua ärsyttää lähinnä, että moni muu ajattelee luokkamaisesti. Pitää toisia ihmisiä ylempänä ja suhtautuu omaan elämään vähän nöyryyttäen ja alentuvasti, viimekädessä jopa suuttuen, jos siitä mainitsee.

Tulkkaan sen uhriutumiseksi... pitemmän päälle rasittavaa..

• Ei aiheuta. Mä olen juuri sellaisessa asemassa, mihin olen tähdännytkin. Tavallinen työtä tekevä ihminen. Jos olen joskus tilanteeseeni tyytymätön, muutan elämääni siihin suuntaan mihin haluan sen kulkevan.

Koska vaan voi esimerkiksi opiskella ja hankkia tietoa ja koulutusta asteikolla ylöspäin, jos hinkuu asemaan mihin tarvitaan enemmän koulutusta. Yrittäjäksi voi alkaa, jos haluaa olla muuta kuin alainen. Nää on ihan valinta kysymyksiä kaikki. :)

Jos haluisin rikkauksia, olisin kokoillut asiani niin, että olisin rikkauksissa. Opiskellut ja yrittänyt enemmän bisnespuolelle, panostanut rahakkaisiin juttuihin. Ja ainahan voi naida rikkaan miehen. On ollut tarjollakin, mutta kun ihmisen pitää olla oman tuntuinen ja rakas, vaikkei olekaan rikas.

Ainoa stressi mikä joskus vähän nostaa päätään on se, että ihmiset arvottaa toista ihmistä herkästi juuri rahan ja statuksen tai niiden puutteen vuoksi. Kumminkin samanlaista madonruokaa me jokainen ollaa.. ja ihan tavallisia imisiä joka iikka.

Ihmisen luomat tasot ja luokat on ihan vaan ihmisen ylpeyttä varten ja kilpailua varten luotuja. Ei niillä ole mitään todellista arvoa ihmisyyden kannalta. Kaikki on ihan käsikirjoitusta millä vaan hajottaa ja hallita...

• Ei aiheuta. Jos joku haluaa arvottaa ihmisiä ja luokitella heitä, se on sen ihmisen päänsärky, ei minun.

• Anonyymi

Kyllä se oma sosiaaliluokka selviää viimeistään autokaupassa tai asunto ostoksilla. Treffeillä siitä keskustellaan peitetysti. Yliopisto opiskelijoilla on bileissään tietysti haalarit helpottamasta tunnistamista;)

• Anonyymi

Kyllä. Etenkin kun itse olen vähän kovemman elämänkoulun kasvatti, niin tietty kermaperseys ärsyttää. Juuri tuollainen "kaikki on vain itsestä kiinni" -naivius, kun jokaisella on kyllä valinnan varaa mutta ne vaihtoehdot mistä valita onkin todella erilaisia. Ja itsestä riippumattomista syistä.

Eniten ärsyttää, kun kermaperseet kuvittelee että elämä on kaikille yhtä helppoa kuin niille, vaikka oikeesti vähemmän menestyneet on usein tehneet sen vähänkin eteen huomattavasti rankemmin töitä. Silloin toivon, että nekin pääsisivät testaaamaan sitä omaa selviytyvyyttään jokun oikeasti ison elämänkriisin kanssa. Tai parin samalla kertaa.

• Anonyymi

Menestyminen on menestymistä vain silloin, kun on aloittanut melkein tyhjästä, ja perustanut menestyvän yrityksen. Kuten linja-autoliikennöitsijä, liikenneneuvos Onni Vilkas.

• Anonyymi

Kyllä kaikki on itsestä kiinni, tietty jollei pää tai muut ominaisuudet riitä niin sitten ei voi minkään. Jos on vaikka koulunsa sössinyt ryyppäämällä niin ei siinä ketään muita voi syyttää ja nykyään siltikin on mahdollisuuksia jos osaa ja haluaa.

• Anonyymi

Ei ole mitään luokkaeroja. Jos joku merkonomi-tasolle jäänyt mammanpoika, joka on hyvällä tuurilla päässyt johtavaan asemaan, kuvittelee olevansa muiden yläpuolella, niin sellaiselta pitää ottaa luulot pois.

• Anonyymi

Useimmiten korkeakoulututkinnon suorittaneet johtajat pärjäävät hienosti. Heillä ei ole pätemisen tarvetta. He ovat luontevia, ja tulevat toimeen toisten kanssa.

• Anonyymi

Paitsi ettei joku elämäm koululainen ota keneltäkään "luuloja pois" vaan vetää halpiskaljaa sohvalla korvauksilla.

• Anonyymi

Eihän se tietysti minua sinänsä haittaa vaikka Ruotsin Kuningas onkin nekruuakin alempi minun kategoriassani ihmisissä, tuskin se häntäkään haittaa :D

• Anonyymi

Luokkaerot ? Kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita !!

• Anonyymi

Hahaa.., kun puemme siviilit päälle niin sehän joitakin harmittaa... Siviilissä ei voi päteä.

• Anonyymi

Ei aiheuta. Minulla ei ole elämässäni mitään tavoitteita tai pyrkimyksiä, joten miksi kadehtisin niitä, joilla on?

• Anonyymi

Kyllä ihmisen pitäisi oppia tajuamaan oma tasonsa ja sitten joko pyrkiä sitä muuttamaan tai hakeutua omaan ryhmäänsä. Itseään pystyy muuttamaan, muita ei, joten uhriutuminen ja ruikuttaminen on aivan turhaa.

• Ei aiheuta. En ole miettinyt koko asiaa. Oma mielenkiinto ei riitä asian intensiiviseen pohdintaan.
      Vaikka haaskaisin aikaani ja pohtisin tätä päivät pitkät, miksi se siitä muuttuisi?

• Anonyymi

Ei. Enemmän näyttäisi siltä, että minä aiheutan stressiä "ylempiluokkaisille". :D

• Anonyymi

Jos olet tyhmähkö sairaanhoitaja ja menet avioon lääkärin kanssa, niin olet aina ulkopuolinen juhlissa ja sen lekurin kaverien keskinäisillä menoilla. Sama koskee kaikkia enemmän lukeneita ja varakkaaseen sukuun syntyneitä, et kuulu joukkoon ja sinulle naureskellaan. Pysy omassa luokassasi. Hyvä on näin, kun olemme molemmat samaa yhteiskuntaluokkaa, eikä tarvitse esim. rahan käytöstä viritellä. Asuntolaina?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      34
      2373
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2106
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      44
      2068
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      323
      1863
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      119
      1514
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1435
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1308
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1167
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1065
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe