Jos luulitte että elämä on juuri teitä...

...monottanut niin lukaiskaapa tuo ihan ajatuksella:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006246595.html

Lähdet ihan vaan marjaan ja venäytät vähän selkää -> Menet lääkäriin -> Lekurit suosittaa leikkausta -> Halvaannut -> Lekurit tahtoo leikata uudestaan -> Saat vielä jatkuvat kiputilat kaupan päälle -> Hyppäät lääkäreillä, ortopedeilla, kuntoutuksissa ja fysioterapeuteilla. Tarvitset jatkuvaa hoitoa ja henkilökohtaisen avustajan. Et p..le edes pyörätuolilla pysty liikkumaan ilman apua. -> Lähdet käräjöimään kun mielestäsi on tapahtunut virhe -> Käräjäoikeus toteaa ettei virhettä ole ja että maksatkin sitten vastapuolen oikeudenkäytikulut 72 564,99e ja omasikin, nekin varmaan melko paljon tekee -> valitat hoviin -> Hovikin on sitä mieltä että maksa pois vaan.

Huomionarvoista tuossa on se että kun toiselta koko elämä tuhoutuu niin hänen vaatima korvaussumma potilasvahinkokeskukselta oli suunnilleen sama kuin mitä systeemin edustajan asianajaja kuittaa tuosta jutusta itselleen.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niih voimme miettiä monta tuskaa huutoa.

    • Elämä potkii päähän tavalla ja toisella.

      Kun suostuu leikkaukseen, ottaa aina riskin, että joku menee pieleen, eikä aina tarvitse olla kyse hoitovirheestä.

      Tuon ihmisen tilanne on kurja, meidän voivotteluillamme se ei kohene mitenkään. Vaikka pukeutuisimme säkkiin ja sirottelisimme tuhkaa päähän ja lupaisimme olla enää koskaan valittamatta mistään, tuon ihmisen tilannetta se ei muuta.

      • Miten kummassa voimme rinnastaa ihmisten vaikeuksia kun taas toinen menettää raajat taas toisella on parantumaton syöpä ja jos puutosta kyllä siinä pitää valittaa mutta harmaaritari kyllä tulee joskus vielä toivottavasti surunsa kertomaan, ettei tarvitse niellä vain ja kestää kaikki.
        Minä ainakin tykkää vuorostani tukea häntä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Miten kummassa voimme rinnastaa ihmisten vaikeuksia kun taas toinen menettää raajat taas toisella on parantumaton syöpä ja jos puutosta kyllä siinä pitää valittaa mutta harmaaritari kyllä tulee joskus vielä toivottavasti surunsa kertomaan, ettei tarvitse niellä vain ja kestää kaikki.
        Minä ainakin tykkää vuorostani tukea häntä.

        Uuden Vuoden Uusi iloilla tulitus, kuten Orion Stardust sekä Omega tarjoavat: savutonta ruutia räjähteisiinkin (selluloosanitraatti), Ei tule saasteitakaan, kuin jostain muovipaketista jonka jonku vihertävä syö, ei savuakaan tule.


      • valtakunta kirjoitti:

        Miten kummassa voimme rinnastaa ihmisten vaikeuksia kun taas toinen menettää raajat taas toisella on parantumaton syöpä ja jos puutosta kyllä siinä pitää valittaa mutta harmaaritari kyllä tulee joskus vielä toivottavasti surunsa kertomaan, ettei tarvitse niellä vain ja kestää kaikki.
        Minä ainakin tykkää vuorostani tukea häntä.

        Jokaiselle ihmiselle hänen oman elämänsä surut ja kriisit ovat ne vaikeimmat.
        Tietysti Harmaaritari saa minunkin tukeni, jos joskus sitä tarvitsee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uuden Vuoden Uusi iloilla tulitus, kuten Orion Stardust sekä Omega tarjoavat: savutonta ruutia räjähteisiinkin (selluloosanitraatti), Ei tule saasteitakaan, kuin jostain muovipaketista jonka jonku vihertävä syö, ei savuakaan tule.

        Ei ole tulitteita vähään aikaan ostettu.
        Tuskin vieläkään.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei ole tulitteita vähään aikaan ostettu.
        Tuskin vieläkään.

        Jaa ei ole ilotteita ollenkaan? Minä olen yleensä ollut tulituksien vastaava. Eli siiskin ilote sekä räjähdemies, ilotemies.


    • Anonyymi

      Luulevaiset ei muuten vaihda latua. Elämää ei pidä syytellä.

      • Anonyymi

        Näin se on: finanssi-poliitikot aina vain luulevat tietävänsä asioita.
        - Luulosairaita ovat, koska: teoria harvoin täsmää totuuden kanssa.


      • Anonyymi

        Minulle joskus joku antoi määitelmän: "Hullu ja Hengenvaarallinen ihminen" :D

        Annoin takaisin että: jokainen lääkäri on älykkyystasoltaan 7-vuotias, eli pitäisi vähän opisella ala-koulu lääkäreiden lisää...


    • Anonyymi

      Tuossa tapauksessa on varmasti aika paljon salassa pidettävääkin potilaan terveydentilaa koskevaa tietoa. Jos vähän venäyttää selkää, se ei kai vaadi leikkausta. Vikaa oli ollut jo aikaisemmin ja löytyi venähdystä tutkittaessa.

      Osteoporoosia, ja vaikka mitä vanhoja murtumia (ettei vaan olisi jatkuvasti juoppopäissään itseään kolhinut, kun niitä löytyi aina uusia). Miehellä oli ikää jo aika paljon päätellen luiden haurastumisesta ja marjanpoiminnasta. (Hyvä ettei selkäänsä sentään mankeloidessa loukannut.. )

      Ikävä juttuhan tuo on, elää kovissa kivuissa jatkuvasti. Silti, ei se välttämättä ole kenenkään syy.

      Vai oliko sun ajatuksesi vaan kitistä, ettei ikävistä tilanteista makseta korvauksia vaikka sun mielestäsi pitäisi? Ei ätmeille pillunpuutteesta eikä vanhuksille raihnaistumisesta..

      xLiner

      • Anonyymi

        Hip hei Hurraa, xL!


      • Anonyymi

        Potilas on kuin sotilas eli eversti silloin.


      • "Vai oliko sun ajatuksesi vaan kitistä, ettei ikävistä tilanteista makseta korvauksia vaikka sun mielestäsi pitäisi? Ei ätmeille pillunpuutteesta eikä vanhuksille raihnaistumisesta.."

        No ei ollut vaan lähinnä osoittaa niille vinkujille jotka täällä usein vinkuun esim. naisettomuutta että asiat voisi olla paljon huonomminkin ja että mitä tahansa voi sattua.

        Toki siinä samalla tuossa voi osoittaa meidän jokapaikassa maailman mainioimmaksi toitotetusta terveydenhuoltojärjestelmästä ettei se ihan aina toimikaan. Itseasiassa toimii aika harvoin. Tiesitkö että hoitovirheisiin kuolee enemmän ihmisiä kuin liikenteeseen vuosittain? Ja sitten jos jää henkiin on aika mahdotonta saada mitään korvauksia koska järjestelmä suojelee itseään niin kuin tuossakin tapauksessa. Ja kyllä, minusta tuon uhrin vaatimukset tuossa hyvinkin kohtuullisia, silti laitettiin häviämään juttu.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Vai oliko sun ajatuksesi vaan kitistä, ettei ikävistä tilanteista makseta korvauksia vaikka sun mielestäsi pitäisi? Ei ätmeille pillunpuutteesta eikä vanhuksille raihnaistumisesta.."

        No ei ollut vaan lähinnä osoittaa niille vinkujille jotka täällä usein vinkuun esim. naisettomuutta että asiat voisi olla paljon huonomminkin ja että mitä tahansa voi sattua.

        Toki siinä samalla tuossa voi osoittaa meidän jokapaikassa maailman mainioimmaksi toitotetusta terveydenhuoltojärjestelmästä ettei se ihan aina toimikaan. Itseasiassa toimii aika harvoin. Tiesitkö että hoitovirheisiin kuolee enemmän ihmisiä kuin liikenteeseen vuosittain? Ja sitten jos jää henkiin on aika mahdotonta saada mitään korvauksia koska järjestelmä suojelee itseään niin kuin tuossakin tapauksessa. Ja kyllä, minusta tuon uhrin vaatimukset tuossa hyvinkin kohtuullisia, silti laitettiin häviämään juttu.

        Yhteiskunta on tullut siihen pisteeseen, että olipa palvelut mitä tahaansa, itse vastaat mitä sat ja miten.

        Esimerkiksi jos pistät jalkasi poikki. Menet kunnalliseen—-> saat huonoa palvelua, joudut jonottamaan, hoitovirheitä jne.
        Meneppä vakuutuksen kautta yksityiselle. ——> ihan toinen palvelu.,

        Minkähän takia meidän pitäisi maksaa kunnallisesta palvelusta veroja, kun kuitenkin pitää käydä yksityisellä, että saa paikat kuntoon? 🙄

        Minusta vanhan sairaanhoitosysteemin vois romuuttaa.... hidas, raskas ja kallis, eikä monin osin edes toimi...


    • No minä olen iloinen, että tämä ketju näyttää jo melkein toimivan... 😃☝️

      Pystyy jo lukemaan ja melkein ehkä vastaamaan...

    • Anonyymi

      En äkkiseltään muista ainuttakaan tuttaville tai sukulaisille tehtyä leikkausta, missä ei olisi tapahtunut hoitovirhettä ja aiheutettu potilaalle pysyvää loppuelämän kestävää vammaa. Jos joku väittää vaikka että miesten sterilisaatioleikkaukset olisivat turvallisia niin paskat. En ikinä suostu sellaiseen, kun epäonnistuneen leikkauksen jäljiltä kivekset tai toinen kives voi jopa surkastua. :D

      Parempi olla vaan perinteinen mies joka menee lääkäriin vain äärimmäisen pakon edessä. Se on vähän naisten juttu tuo lääkärillä käynti. Omalla työpaikalla naiset ovat sairaslomalla keskimäärin paripäivää kuukaudessa, ja välillä viikkokausia uupumuksen tai vastaavan takia. Itse olen ollut sairaslomalla kerran viimeiseen 5-vuoteen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      413
      8867
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2384
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      37
      1748
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1619
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      86
      1380
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      359
      1201
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1073
    9. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      125
      1049
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1022
    Aihe