Funeau & äänikirja

Funeaun tymppiintyneisyyden vuoksi olemme ehdottaneet hänelle äänikirjan kuuntelemista. Tässä on kuitenkin riskinsä, sillä Funeau saattaa kuunnella kirjansa täyteen ahdetun lentokoneen matkustamossa ilman kuulokkeita.

Ohessa kolme kirjavaihtoehtoa. Mitä niistä suosittelet Funikselle?

a) Puujalkavitsejä

b) Kourallinen nettikirjoittelijoita

c) Suomi24 minuutissa

(Hihitystä)

17

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikeasri jos haluat jännittäviä juttuja missä puhutaan jätiläisistä jne.. vanhaa raamattua, mutta tämä oli jånnä näistä uudemmista: Matt. 24-25, 7 neitsyttä lyhtyineen -juttu.

    • Tunkeuduttuani täyteen ahdetun lentokoneen matkustamoon, huomasin olevani viimeinen paikalle saapunut matkustaja. Kone oli tupaten täynnä. Käytävä oli täynnä ja ilmapiiri oli täynnä, sekä suurin osa tavaraluukuista yhä auki. Lentoemännät hymyilivät.

      12A on ikkunapaikka, eikä se ole kaukana, mutta sinne on kymmenen minuutin kävelymatka.

      (Hihitystä)

      • Siinä seisoskellessani ja odottaessani tavaroiden loksahtamista paikoilleen, niin minulla oli hyvää aikaa muistella eilistä.

        Olin elokuvissa. Olin sekä elokuvissa että Berliinissä Berghainin jytinän nielaisemana, sillä Sven Marqurdt seisoi ilmielävänä edessäni.

        Tai ei siis edessäni, vaan mielikuvituksessani.

        Istuimme Belgessä niin pitkään, että kaikki muut olivat kännissä paitsi minä.

        (Hihitystä)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Siinä seisoskellessani ja odottaessani tavaroiden loksahtamista paikoilleen, niin minulla oli hyvää aikaa muistella eilistä.

        Olin elokuvissa. Olin sekä elokuvissa että Berliinissä Berghainin jytinän nielaisemana, sillä Sven Marqurdt seisoi ilmielävänä edessäni.

        Tai ei siis edessäni, vaan mielikuvituksessani.

        Istuimme Belgessä niin pitkään, että kaikki muut olivat kännissä paitsi minä.

        (Hihitystä)

        Onneksi minä olen Maltalainen kasinon omistaja ja otan rahat kaikilta.


      • Funeau kirjoitti:

        Siinä seisoskellessani ja odottaessani tavaroiden loksahtamista paikoilleen, niin minulla oli hyvää aikaa muistella eilistä.

        Olin elokuvissa. Olin sekä elokuvissa että Berliinissä Berghainin jytinän nielaisemana, sillä Sven Marqurdt seisoi ilmielävänä edessäni.

        Tai ei siis edessäni, vaan mielikuvituksessani.

        Istuimme Belgessä niin pitkään, että kaikki muut olivat kännissä paitsi minä.

        (Hihitystä)

        Mjoo

        Keitin itselleni tympääntyneisyyskahvia.

        Huomasin juuri että kykenen kolmessa minuutissa viemään tarinaa pidemmälle kuin palstan peruskirjoittaja viikossa.

        (Hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Keitin itselleni tympääntyneisyyskahvia.

        Huomasin juuri että kykenen kolmessa minuutissa viemään tarinaa pidemmälle kuin palstan peruskirjoittaja viikossa.

        (Hihitystä)

        Dialogi

        - Anteeksi, mutta te taidatte istua paikallani.

        Ikkunapaikalla istui nainen. Hän oli katsellut ajatuksissaan ikkunasta ulos, vaikka kentällä ei ollut mitään nähtävää. Pyöreästä ruudusta näkyi osa valkoista siipeä, moottori ja pala kentän asfalttia, jota raidoitti keltainen viivoitus.

        Naisen huomiota oli hankala tavoittaa. Sanomattakin on selvää, että hänellä oli tavattoman kaunis profiili, sillä minulla matkustajana on tällaisista asioista selvä käsitys.

        (Reps)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Dialogi

        - Anteeksi, mutta te taidatte istua paikallani.

        Ikkunapaikalla istui nainen. Hän oli katsellut ajatuksissaan ikkunasta ulos, vaikka kentällä ei ollut mitään nähtävää. Pyöreästä ruudusta näkyi osa valkoista siipeä, moottori ja pala kentän asfalttia, jota raidoitti keltainen viivoitus.

        Naisen huomiota oli hankala tavoittaa. Sanomattakin on selvää, että hänellä oli tavattoman kaunis profiili, sillä minulla matkustajana on tällaisista asioista selvä käsitys.

        (Reps)

        Aika hyvä iltajuomana: minttu sitruuna -teetä.... on omituisia asioita mintussa, onkin myrkky jos tuoreeltaan sellaista maistelee: aamukahvi - iltatee.


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Keitin itselleni tympääntyneisyyskahvia.

        Huomasin juuri että kykenen kolmessa minuutissa viemään tarinaa pidemmälle kuin palstan peruskirjoittaja viikossa.

        (Hihitystä)

        Jos vie tarinaa eteenpäin liian nopeasti, seuraajat voivat eksyä. Tosin voihan se myös olla keino ravistaa seuraajat seurailemaan hitaampia tarinoita.


      • Funeau kirjoitti:

        Dialogi

        - Anteeksi, mutta te taidatte istua paikallani.

        Ikkunapaikalla istui nainen. Hän oli katsellut ajatuksissaan ikkunasta ulos, vaikka kentällä ei ollut mitään nähtävää. Pyöreästä ruudusta näkyi osa valkoista siipeä, moottori ja pala kentän asfalttia, jota raidoitti keltainen viivoitus.

        Naisen huomiota oli hankala tavoittaa. Sanomattakin on selvää, että hänellä oli tavattoman kaunis profiili, sillä minulla matkustajana on tällaisista asioista selvä käsitys.

        (Reps)

        Minusta tämä nainen voisi pidellä jääpalapussia otsallaan. Kukaan ei ole koskaan pidellyt lentokoneessa jääpalapussia otsallaan.

        Oikeastaan poistan koneesta kaikki matkustajat. Hälisevä lauma ärsyttää minua. Lisäksi asetan penkin selkänojan niin taakse kuin on mahdollista.

        Juuri tässä kohtaa erottuu mieskirjoittaja naiskirjoittajasta, sillä penkin asento viittaa vahvasti naisen yölliseen seikkailuun kaupungin "sykkeessä."

        Tarvitseekohan hän viltin vai ei? Minun pitää kysyä tätä häneltä.

        (Reps)


      • Funeau kirjoitti:

        Minusta tämä nainen voisi pidellä jääpalapussia otsallaan. Kukaan ei ole koskaan pidellyt lentokoneessa jääpalapussia otsallaan.

        Oikeastaan poistan koneesta kaikki matkustajat. Hälisevä lauma ärsyttää minua. Lisäksi asetan penkin selkänojan niin taakse kuin on mahdollista.

        Juuri tässä kohtaa erottuu mieskirjoittaja naiskirjoittajasta, sillä penkin asento viittaa vahvasti naisen yölliseen seikkailuun kaupungin "sykkeessä."

        Tarvitseekohan hän viltin vai ei? Minun pitää kysyä tätä häneltä.

        (Reps)

        Berliiniä halkovat rautatiet pikkuruisine asemineen juolahtavat jostain syystä mieleen. Esimerkkiasemamme on nuhjuinen, nimetön ja etäällä kaikesta. Jääpalapussinaisemme seisoo asemalaiturilla ja odottaa junaa. Kaupungissa ei tunnu olevan ketään kotona. Tämä on ihmeellinen tunne Berliissä. Berliinissä on aina kuin yksin. On vain kaupunki ja sinä, ja jossain kaukana taivaalla valkoinen vana.

        (Hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Berliiniä halkovat rautatiet pikkuruisine asemineen juolahtavat jostain syystä mieleen. Esimerkkiasemamme on nuhjuinen, nimetön ja etäällä kaikesta. Jääpalapussinaisemme seisoo asemalaiturilla ja odottaa junaa. Kaupungissa ei tunnu olevan ketään kotona. Tämä on ihmeellinen tunne Berliissä. Berliinissä on aina kuin yksin. On vain kaupunki ja sinä, ja jossain kaukana taivaalla valkoinen vana.

        (Hihitystä)

        Kun jano yöllä yllättää, ja on noustava ylös vuoteesta, naiset poikkeuksetta pukevat alushousut jalkaansa.

        Jos löytävät.

        Jos sytyttää valot, sokaistuu. Ja jos alushousuja etsii, niin ensimmäiseksi löytää rintaliivit.

        Tällä huomiolla ei ole muuta virkaan kuin se että se on muistiinpano. Liimaan sen jääkaapin mielikuvitusoveen.

        (Hihitystä)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Dialogi

        - Anteeksi, mutta te taidatte istua paikallani.

        Ikkunapaikalla istui nainen. Hän oli katsellut ajatuksissaan ikkunasta ulos, vaikka kentällä ei ollut mitään nähtävää. Pyöreästä ruudusta näkyi osa valkoista siipeä, moottori ja pala kentän asfalttia, jota raidoitti keltainen viivoitus.

        Naisen huomiota oli hankala tavoittaa. Sanomattakin on selvää, että hänellä oli tavattoman kaunis profiili, sillä minulla matkustajana on tällaisista asioista selvä käsitys.

        (Reps)

        Kyseisellä istuinpaikalla istuvalla naisella oli rakkaussuruja, eikä surutilassaan kestänyt nähdä ihmisten katseita. Hän oli juuri jättänyt elämässään taaksensa suurtakin suuremman rakkauskokemuksen. Mademoiselle Funeau oli kohdannut Pauli Koskenlaskijan ja hylännyt hänet.

        Siis Funeau oli jättäjä ja istuinpaikalla hyljättynä ulos katseleva oli Miss Tampon.


    • Vaihtoehto c) Lisa Hilton - Maestra

      Kiihkeitä tunnelmia, jännitystä ja naurun purskahduksia

    • a) Painottuen sanamuunnoksiin. Puolet koneesta nauraa ja puolet hymyilee väkinäisesti kun eivät tajua mille nauretaan.

      • Anonyymi

        Ja niin he saivat toisensa ja elivät onnellisena elämänsä loppuun 💚


      • Anonyymi

        Funeaulle ja Sinullehan tässä nauretaan ÖD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Funeaulle ja Sinullehan tässä nauretaan ÖD

        Kuka on sinä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe