Funeaun tymppiintyneisyyden vuoksi olemme ehdottaneet hänelle äänikirjan kuuntelemista. Tässä on kuitenkin riskinsä, sillä Funeau saattaa kuunnella kirjansa täyteen ahdetun lentokoneen matkustamossa ilman kuulokkeita.
Ohessa kolme kirjavaihtoehtoa. Mitä niistä suosittelet Funikselle?
a) Puujalkavitsejä
b) Kourallinen nettikirjoittelijoita
c) Suomi24 minuutissa
(Hihitystä)
Funeau & äänikirja
17
117
Vastaukset
- Anonyymi
Oikeasri jos haluat jännittäviä juttuja missä puhutaan jätiläisistä jne.. vanhaa raamattua, mutta tämä oli jånnä näistä uudemmista: Matt. 24-25, 7 neitsyttä lyhtyineen -juttu.
Tunkeuduttuani täyteen ahdetun lentokoneen matkustamoon, huomasin olevani viimeinen paikalle saapunut matkustaja. Kone oli tupaten täynnä. Käytävä oli täynnä ja ilmapiiri oli täynnä, sekä suurin osa tavaraluukuista yhä auki. Lentoemännät hymyilivät.
12A on ikkunapaikka, eikä se ole kaukana, mutta sinne on kymmenen minuutin kävelymatka.
(Hihitystä)Siinä seisoskellessani ja odottaessani tavaroiden loksahtamista paikoilleen, niin minulla oli hyvää aikaa muistella eilistä.
Olin elokuvissa. Olin sekä elokuvissa että Berliinissä Berghainin jytinän nielaisemana, sillä Sven Marqurdt seisoi ilmielävänä edessäni.
Tai ei siis edessäni, vaan mielikuvituksessani.
Istuimme Belgessä niin pitkään, että kaikki muut olivat kännissä paitsi minä.
(Hihitystä)- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Siinä seisoskellessani ja odottaessani tavaroiden loksahtamista paikoilleen, niin minulla oli hyvää aikaa muistella eilistä.
Olin elokuvissa. Olin sekä elokuvissa että Berliinissä Berghainin jytinän nielaisemana, sillä Sven Marqurdt seisoi ilmielävänä edessäni.
Tai ei siis edessäni, vaan mielikuvituksessani.
Istuimme Belgessä niin pitkään, että kaikki muut olivat kännissä paitsi minä.
(Hihitystä)Onneksi minä olen Maltalainen kasinon omistaja ja otan rahat kaikilta.
Funeau kirjoitti:
Siinä seisoskellessani ja odottaessani tavaroiden loksahtamista paikoilleen, niin minulla oli hyvää aikaa muistella eilistä.
Olin elokuvissa. Olin sekä elokuvissa että Berliinissä Berghainin jytinän nielaisemana, sillä Sven Marqurdt seisoi ilmielävänä edessäni.
Tai ei siis edessäni, vaan mielikuvituksessani.
Istuimme Belgessä niin pitkään, että kaikki muut olivat kännissä paitsi minä.
(Hihitystä)Mjoo
Keitin itselleni tympääntyneisyyskahvia.
Huomasin juuri että kykenen kolmessa minuutissa viemään tarinaa pidemmälle kuin palstan peruskirjoittaja viikossa.
(Hihitystä)Funeau kirjoitti:
Mjoo
Keitin itselleni tympääntyneisyyskahvia.
Huomasin juuri että kykenen kolmessa minuutissa viemään tarinaa pidemmälle kuin palstan peruskirjoittaja viikossa.
(Hihitystä)Dialogi
- Anteeksi, mutta te taidatte istua paikallani.
Ikkunapaikalla istui nainen. Hän oli katsellut ajatuksissaan ikkunasta ulos, vaikka kentällä ei ollut mitään nähtävää. Pyöreästä ruudusta näkyi osa valkoista siipeä, moottori ja pala kentän asfalttia, jota raidoitti keltainen viivoitus.
Naisen huomiota oli hankala tavoittaa. Sanomattakin on selvää, että hänellä oli tavattoman kaunis profiili, sillä minulla matkustajana on tällaisista asioista selvä käsitys.
(Reps)- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Dialogi
- Anteeksi, mutta te taidatte istua paikallani.
Ikkunapaikalla istui nainen. Hän oli katsellut ajatuksissaan ikkunasta ulos, vaikka kentällä ei ollut mitään nähtävää. Pyöreästä ruudusta näkyi osa valkoista siipeä, moottori ja pala kentän asfalttia, jota raidoitti keltainen viivoitus.
Naisen huomiota oli hankala tavoittaa. Sanomattakin on selvää, että hänellä oli tavattoman kaunis profiili, sillä minulla matkustajana on tällaisista asioista selvä käsitys.
(Reps)Aika hyvä iltajuomana: minttu sitruuna -teetä.... on omituisia asioita mintussa, onkin myrkky jos tuoreeltaan sellaista maistelee: aamukahvi - iltatee.
Funeau kirjoitti:
Mjoo
Keitin itselleni tympääntyneisyyskahvia.
Huomasin juuri että kykenen kolmessa minuutissa viemään tarinaa pidemmälle kuin palstan peruskirjoittaja viikossa.
(Hihitystä)Jos vie tarinaa eteenpäin liian nopeasti, seuraajat voivat eksyä. Tosin voihan se myös olla keino ravistaa seuraajat seurailemaan hitaampia tarinoita.
Funeau kirjoitti:
Dialogi
- Anteeksi, mutta te taidatte istua paikallani.
Ikkunapaikalla istui nainen. Hän oli katsellut ajatuksissaan ikkunasta ulos, vaikka kentällä ei ollut mitään nähtävää. Pyöreästä ruudusta näkyi osa valkoista siipeä, moottori ja pala kentän asfalttia, jota raidoitti keltainen viivoitus.
Naisen huomiota oli hankala tavoittaa. Sanomattakin on selvää, että hänellä oli tavattoman kaunis profiili, sillä minulla matkustajana on tällaisista asioista selvä käsitys.
(Reps)Minusta tämä nainen voisi pidellä jääpalapussia otsallaan. Kukaan ei ole koskaan pidellyt lentokoneessa jääpalapussia otsallaan.
Oikeastaan poistan koneesta kaikki matkustajat. Hälisevä lauma ärsyttää minua. Lisäksi asetan penkin selkänojan niin taakse kuin on mahdollista.
Juuri tässä kohtaa erottuu mieskirjoittaja naiskirjoittajasta, sillä penkin asento viittaa vahvasti naisen yölliseen seikkailuun kaupungin "sykkeessä."
Tarvitseekohan hän viltin vai ei? Minun pitää kysyä tätä häneltä.
(Reps)Funeau kirjoitti:
Minusta tämä nainen voisi pidellä jääpalapussia otsallaan. Kukaan ei ole koskaan pidellyt lentokoneessa jääpalapussia otsallaan.
Oikeastaan poistan koneesta kaikki matkustajat. Hälisevä lauma ärsyttää minua. Lisäksi asetan penkin selkänojan niin taakse kuin on mahdollista.
Juuri tässä kohtaa erottuu mieskirjoittaja naiskirjoittajasta, sillä penkin asento viittaa vahvasti naisen yölliseen seikkailuun kaupungin "sykkeessä."
Tarvitseekohan hän viltin vai ei? Minun pitää kysyä tätä häneltä.
(Reps)Berliiniä halkovat rautatiet pikkuruisine asemineen juolahtavat jostain syystä mieleen. Esimerkkiasemamme on nuhjuinen, nimetön ja etäällä kaikesta. Jääpalapussinaisemme seisoo asemalaiturilla ja odottaa junaa. Kaupungissa ei tunnu olevan ketään kotona. Tämä on ihmeellinen tunne Berliissä. Berliinissä on aina kuin yksin. On vain kaupunki ja sinä, ja jossain kaukana taivaalla valkoinen vana.
(Hihitystä)Funeau kirjoitti:
Berliiniä halkovat rautatiet pikkuruisine asemineen juolahtavat jostain syystä mieleen. Esimerkkiasemamme on nuhjuinen, nimetön ja etäällä kaikesta. Jääpalapussinaisemme seisoo asemalaiturilla ja odottaa junaa. Kaupungissa ei tunnu olevan ketään kotona. Tämä on ihmeellinen tunne Berliissä. Berliinissä on aina kuin yksin. On vain kaupunki ja sinä, ja jossain kaukana taivaalla valkoinen vana.
(Hihitystä)Kun jano yöllä yllättää, ja on noustava ylös vuoteesta, naiset poikkeuksetta pukevat alushousut jalkaansa.
Jos löytävät.
Jos sytyttää valot, sokaistuu. Ja jos alushousuja etsii, niin ensimmäiseksi löytää rintaliivit.
Tällä huomiolla ei ole muuta virkaan kuin se että se on muistiinpano. Liimaan sen jääkaapin mielikuvitusoveen.
(Hihitystä)- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Dialogi
- Anteeksi, mutta te taidatte istua paikallani.
Ikkunapaikalla istui nainen. Hän oli katsellut ajatuksissaan ikkunasta ulos, vaikka kentällä ei ollut mitään nähtävää. Pyöreästä ruudusta näkyi osa valkoista siipeä, moottori ja pala kentän asfalttia, jota raidoitti keltainen viivoitus.
Naisen huomiota oli hankala tavoittaa. Sanomattakin on selvää, että hänellä oli tavattoman kaunis profiili, sillä minulla matkustajana on tällaisista asioista selvä käsitys.
(Reps)Kyseisellä istuinpaikalla istuvalla naisella oli rakkaussuruja, eikä surutilassaan kestänyt nähdä ihmisten katseita. Hän oli juuri jättänyt elämässään taaksensa suurtakin suuremman rakkauskokemuksen. Mademoiselle Funeau oli kohdannut Pauli Koskenlaskijan ja hylännyt hänet.
Siis Funeau oli jättäjä ja istuinpaikalla hyljättynä ulos katseleva oli Miss Tampon.
Vaihtoehto c) Lisa Hilton - Maestra
Kiihkeitä tunnelmia, jännitystä ja naurun purskahduksiaa) Painottuen sanamuunnoksiin. Puolet koneesta nauraa ja puolet hymyilee väkinäisesti kun eivät tajua mille nauretaan.
- Anonyymi
Ja niin he saivat toisensa ja elivät onnellisena elämänsä loppuun 💚
- Anonyymi
Funeaulle ja Sinullehan tässä nauretaan ÖD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Funeaulle ja Sinullehan tässä nauretaan ÖD
Kuka on sinä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466