Miksi ihmiset yhä harjoittavat parisuhteita?

Anonyymi

Siinäpä päivän kysymys.

25

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin mitä sillä parisuhteella tarkoitetaan. Itse voisin olla parisuhteessa ikäiseni miehen kanssa, mutta vain kaveripohjalta. Yhteisen arjen jakaminen ja toisesta huolehtiminen vastavuoroisesti.

    • Anonyymi

      Miksi minä lähdin parisuhteeseen? Koska rakastuin naiseen pohjattomasti, enkä saanut häntä mielestäni. Ja koska hän kertoi tuntevansa samoin minua kohtaan.

    • Anonyymi

      En tiedä.
      Itse en halua enkä alkaisi parisuhteeseen. En edes usko että ihminen on pohjimmiltaan yksiavioinen. Miksi muuten suhteen eteen pitää tehdä niin paljon työtä jotta se säilyisi?
      Olen aikuinen nainen ja eri pituisia tapailusuhteita useita takana, sitoutumita en ole halunnut enkä halua. Tällä hetkellä elän tyytyväisenä täysin sinkkuna enkä tiedä haluanko koskaan enää miestä missään muodossa elämääni.

    • Anonyymi

      Ei löydy järki perusteita. Minä kun aloin vakiintua suhteessani oli kivaa ja seksi pelitti hyvin, siitä sit vielä lapsikin mut en tiedä...miehet ja naiset ei sovi yhteen.

    • Anonyymi

      Olen ollut parisuhteessa yli 40 vuotta, enkä todellakaan osaisi kuvitella olevani yksin. Rakastan puolisoani ja hän minua. Meillä on kivaa yhdessä. Meillä on tietenkin yhteinen elämähistoria ja kokemukset, yhteiset lapset ja koti ja omaisuus.

      Nautin suunnattomasti siitä, että vierelläni on rakas ihminen, joka auttaa suruissa ja jakaa iloni. Seksiä ja läheisyyttä on aina saatavilla ja se on tyydyttävää ja syvällistäkin.
      '
      Minä uskon ihmisen yksiavioisuuteen. Moniavioisuus ei ole luonnollista ja jos sellaista haluaa, miksi edes "avioitua" vaan samahan se on lennellä kukasta kukkaan ja etsiä sitä...noh, ikuista tyydytystä tai aina vain parempaa.

      • Anonyymi

        Jotkut näemmä vaan haluaa pitää siitä Disney satu-illuusiosta ja maailman sokerikuorrutuksesta kiinni kynsin ja hampain. Toivottelen sulle jaksamisiä etukäteen siihen vaiheeseen kun tajuat että ihmiset. myös sä ja mä, on täyttä psykopaattista paskaa. Jos kykenet karistamaan itsesuojeluvaiston ja oman tärkeyden tunteen pois ja ajattelemaan pelkistetysti, miten ihmiset pääosin toimii siihen nähden mitä sanoo, hiffaat mitä meinaan. Esim. Kaikki jauhaa maailman pahuudesta, kärsimyksestä, ym. Mutta loppujen lopuksi kukaan ei tee asialle mitään. Sen sijaan se vaahtoamisesta saatu huomio on tärkeintä.

        JA isoin ekotekohan loppujen lopuksi olisi viiltää se oma kurkku auki. Mutta koska meillä on se illuusio että ollaan jotenkin tärkeitä niin sitäkään emme pysty tekemään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut näemmä vaan haluaa pitää siitä Disney satu-illuusiosta ja maailman sokerikuorrutuksesta kiinni kynsin ja hampain. Toivottelen sulle jaksamisiä etukäteen siihen vaiheeseen kun tajuat että ihmiset. myös sä ja mä, on täyttä psykopaattista paskaa. Jos kykenet karistamaan itsesuojeluvaiston ja oman tärkeyden tunteen pois ja ajattelemaan pelkistetysti, miten ihmiset pääosin toimii siihen nähden mitä sanoo, hiffaat mitä meinaan. Esim. Kaikki jauhaa maailman pahuudesta, kärsimyksestä, ym. Mutta loppujen lopuksi kukaan ei tee asialle mitään. Sen sijaan se vaahtoamisesta saatu huomio on tärkeintä.

        JA isoin ekotekohan loppujen lopuksi olisi viiltää se oma kurkku auki. Mutta koska meillä on se illuusio että ollaan jotenkin tärkeitä niin sitäkään emme pysty tekemään

        Olemme tärkeitä kaikki, ei se mikään illuusio ole. Elämä itsessään on hienoa, "kun sen oikein oivaltaa".

        Hyvin moni ihminen on onnellinen, yhtä moni tyytyväinen jne.jne, elämäänsä. Vain harva jaksaa elää elämänsä hampaat irvessä ja suupielet alaspäin. Ja halveeraten toisten onnellisuutta Disney saduksi.


      • Anonyymi

        Ihanaa, Jumalan kiitos että on vielä teidänlaisia ihmisiä. Paljon onnellisia vuosia edelleen.


    • Anonyymi

      Itse olen aina ihmetellyt juuri tuota samaa, enkä todellakaan ymmärrä miksi varsinkin monille nuorille miehille on tärkeämpiä jotkut keskenkasvuiset akan rääpäleet kuin ihan oikeat aikuiset ystävät. Mutta minäpä kerron miksi itse en ole ollut koskaan parisuhteessa edes yhtä iltaa.

      - Naiset: En halua koska ei vois vähempää kiinnostaa.

      - Noin oman ikäiset miehet: En halua koska ovat liian vanhoja minulle.

      - Nuoret miehet: Haluaisin mutta en saa edellä mainitsemistani syistä.

      • Anonyymi

        Koska kaikilla on oikeus kiinnostua tai a kiinnostumatta. Moni taas ihmettelee, miksi tuollainen rupsahtanut (varmasti omasta mielestäsi hyvin säilynyt ja nuorekas) akka yrittää iskeä nuoria miehiä.


    • Anonyymi

      Sen parisuhteen tarkoitus, varsinkin alkuvaiheessa, on ihan vaan testata sitä omaa viehätysvoimaansa. Kelpaako/vieläkö kelpaa. Myös ulkonäkö, huomionsaanti ja tietty raha ovat tärkeitä.
      Kun se alkuvaiheen jännittys on ohi, pitää niitä voimakkaita tunteita saada muuten. Sitten aloitetaan draam, riitely ja lopulta erotaan. Jos on päätyny naimisiin asti ja unohtunu avioehtosopimus niin sitten pääsee vielä siitä vääntämään. Jos on erehtyhy tekemään lisää psykopaatteja tälle planeetallee niin sitten saakin lopun ikäänsä tapella toisen huoltajan ja niiden kakaroiden kanssa....

    • Anonyymi

      Katsovat romanttisia höpö elokuvia ja uskovat rakauteen, ei sellaista ole tosielämässä. Parisuhteisiin kun uppoaa on lopun alku edessä.

      • Anonyymi

        Yksin on hyvä olla. Kukaan ei ole vaatimassa mitään ja tehdä mitä itse haluaa ja milloin haluaa.


    • Anonyymi

      No, ihmistä ei oo tehty yksineläjäksi eli monet tykkää jakaa asioita. Valitettavasti monet eri luonneviat saa ihmiset yleistämään huonojen kokemustensa joko omien tai entisten kumppaniensa perusteella, että parisuhteet on perseestä. Ja huonot parisuhteet päättyykin, mutta monet ottaa uuden kumppanin. Onhan toisen ihmisen kosketus kiva juttu, yhdessä nauraminen, itkeminen. Toisen tukeminen ja toisaalta itsekin tuen saaminen. Ei ihmisen tarve toisen ihmisen läheisyydestä oo mihinkään kadonnut aikojen saatossa ja onhan se ihan eri asia asioita jakaa pidemmän tuntemisen kuin vähän väliä vaihtuville kumppaneille. Mä näen tän näin, joku muu toisin ja sekin on fine.

      • Anonyymi

        Ihmiseltä/ihmisiltä huomion saanti koetaan tärkeäksi. Huomiota saa onneksi tosi helpolla nykyään juuri esim. tinderien ja muiden softien kautta. Sitä viehätysvoimaansa voi toki testailla pidempiaikaisissakin suhteissa. On himassa se reikä tai elättä samalla kun flirttailee pitkin kyliä. ... Turha tota on jatkaa ja pointtini tuli varmana erittäin selväksi.

        Helpoimmalla pääsee kun ei uskoudu tai luota kehenkään ja pitää mielessä sen että jokainen korvataan HETI kun parempi uhri/ehdokas on näköpiirissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiseltä/ihmisiltä huomion saanti koetaan tärkeäksi. Huomiota saa onneksi tosi helpolla nykyään juuri esim. tinderien ja muiden softien kautta. Sitä viehätysvoimaansa voi toki testailla pidempiaikaisissakin suhteissa. On himassa se reikä tai elättä samalla kun flirttailee pitkin kyliä. ... Turha tota on jatkaa ja pointtini tuli varmana erittäin selväksi.

        Helpoimmalla pääsee kun ei uskoudu tai luota kehenkään ja pitää mielessä sen että jokainen korvataan HETI kun parempi uhri/ehdokas on näköpiirissä

        Miksi pitää saada huomiota muilta. En ole samaa mieltä. Yksin olemisessa ei ole mitään ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiseltä/ihmisiltä huomion saanti koetaan tärkeäksi. Huomiota saa onneksi tosi helpolla nykyään juuri esim. tinderien ja muiden softien kautta. Sitä viehätysvoimaansa voi toki testailla pidempiaikaisissakin suhteissa. On himassa se reikä tai elättä samalla kun flirttailee pitkin kyliä. ... Turha tota on jatkaa ja pointtini tuli varmana erittäin selväksi.

        Helpoimmalla pääsee kun ei uskoudu tai luota kehenkään ja pitää mielessä sen että jokainen korvataan HETI kun parempi uhri/ehdokas on näköpiirissä

        Joo, helpolla haluaa monet elämässään päästä. Mutta jokainen, joka on saavuttanut jotain, on tyytyväine n elämäänstä tai jopa onnellinen, on tehnyt sen eteen jotain. Esimerkiksi miettinyt omaa elämänasennettaan, satsannut ihmissuhteisiin tai arvostanut itseään ja muita terveellä tavalla, jolloin mm.uskottomuus on lähinnä naurettava ominaisuus ihmisessä.


    • Anonyymi

      Onpa täällä kyynistä porukkaa :/. No, joku positiivinenkin vastaus :)
      Olen seurustellut, ollut naimisissa, eronnut ja jälleen parisuhteessa, kyyniseksi en kuitenkaan ole muuttunut. Satuin jälleen tapaamaan ihmisen, josta kiinnostuin ja joka kiinnostui minusta. Aloimme seurustella ja se tuntui täysin luontevalta ja positiiviselta asialta kun rakastuimme toisiimme. Yhdessä tekeminen on mukavaa, luontevaa on myös olla välillä erossakin. Paineita perheen lisäykseen, talon rakentamiseen tms. ei ole kun sellaiset asiat on jo läpikäyty silloisten kumppanien kanssa tahoillamme. Yhdessä oleminen on antoisaa. On mukavaa kun toinen hellii ja osoittaa välittävänsä ja onomukava suunnitella yhteisiä menoja. JOs tulee riitoja ei niihin maailma kaadu, ne voidaan yhdessä selvittää kuten aikuismaiseen käyttäytymiseen kuuluu. En jaksaisi omaan napaan tuijottamista, kaiken aikaa itseni kanssa elämistä ja epämääräisiä ihmissuhdejuttuja silloin tällöin. Olen siis sillätavalla parisuhdeihminen :)

    • Anonyymi

      Sitä on kyllä hyvin vaikea ymmärtää, että miksi.
      Nykynuoriso on sentään tajunnut, että lastenteko ei kannata. Eiköhän ne vielä luovu parisuhteistakin. 10v päästä sosiaalinen maailma on hyvin erinäköinen.

    • Anonyymi

      Me emme harjoita parisuhdetta, me elämme täyttä elämää yhdessä.
      Meidän ei ole tarvinnut tehdä parisuhteen eteen "töitä", yhdessäoleminen on aina ollut helppoa ja vaivatonta. Jouluna vietetään 40 vuotis kihlajaispäivää. Meinataan jatkaa kimpassa elämistä ainakin ysikymppisiksi asti. Kummallakaan ei ole minkäänlaista kiirettä minnekkään toisen luota.

    • Se että miehet ei sitoudu vakisuhteeseen johtuu juuri siitä, että( luulevat) toivovat löytävänsä nurkan takaa vielä paremman kumppanin, vaikka kumppanissa ei olisikaan vikaa. Näin kertoi ex miesystäväni. Lisäksi, jos on harrastanut suhteissa oloa useampaan kumppaniin samanaikaisesti pitkään, ei kyetä enää vakisuhteeseen. On pinttynyt tapa jo.
      Ei ymmärretä että vakisuhteessa voisi saada enemmän lämpöä ja hellyyttä. Yhteenkuuluvuuden tunnetta
      Lisäksi joidenkin on vaikea ymmärtää että esim. nainen ei harrasta seksiä kuin yhden miehen kanssa, kokiessaan olevansa vakituisessa suhteessa, On luonnollinen tarve toimia niin

      • Anonyymi

        No, naisia on joka lähtöön, mutta isoin osa naisista harrastaa seksiä yhden miehen kanssa joitakin kuukausia tai vuosia. Sitten nainen jättäisi mieluiten seksin väliin, ellei satu ihastumaan uuteen naiseen. Tuttuus tappaa naisen himon.

        Naista seksittömyys ei kylläkään paljon haittaa, vaan hän voi olla tyytyväinen rouva ilmankin.


    • Anonyymi

      Ei se ihan tuolleen mene tuon naimisen kanssa, että naiselta menee halut pitkässä parisuhteessa. Ei mun vaimolta ole halut vielä tähän päivään mennessä minnekään kadonneet. Meillä on aina ollut ja tulee olemaan jatkossakin seksiä viikottain niin kauan kuin värkit pelaa edes jollain tasolla ja terveys on jonkunlaisessa kuosissa.
      Ei ole kuivia kausia ollut muulloin kun kersojen syntymien hetkellä ja silloinkin sitä pystyi puolin ja toisin toisen tyydyttämään vaikkei panemaan pystyttykään. Parisuhdetta on täälläkin takana jo pitkästi päälle 30 vuotta. Eikä ole koskaan kummankaan tarvinnut kyliltä seksi- eikä muutakaan seuraa hakea, hyvin on riittänyt se mitä kotona on saanut. Ja nyt lasten kotoa pois muutettua elämä on sekun vaan parantunut. Voi harrastaa pitkiä läheisiä intiimisessioita niin usein kuin haluttaa vaikka olohuoneen sohvalla ilman että kukaan ryntää kesken kaiken huoneeseen.

    • Anonyymi

      En harjoita parisuhdetta. Elän elämääni ja siihen kuuluu olennaisena osana parisuhde.
      Meille rakkaus ja lapset ovat yksi elämän tärkeistä osa-alueista. Me rakastamme toisiamme, meillä on hyvä olla yhdessä, meillä on ihanat lapset ja hyvä elämä yhdessä. Sen takia me olemme yhdessä.

    • Anonyymi

      miika täällä taas selkeesti kyselee..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe