Haluaisin tietää kuinka sullaan jehovan todistajaksi tai miten se nyt sitten sanotaankaan. Voiko sinne liittyä ihan noin vaan vai tarvittaanko siihen jotakin tekemisiä tai vaaditaanko siihen suorittaa joku tai jotakin ja vaaditaanko siihen joku henkilö suosittajaksi? Vai miten se tapahtuu? Pitääkö käydä kasteella? Voiko kuulua myös tähän "kansan kirkkoon" ? Vaaditaanko teillä jokin tutkinto joka täytyy suorittaa? Tai onko teillä jokin jäsen maksu? Haluan oikeita vastauksia ei mitään ilkeämielistä pilkkaa vaan oikeita vastauksia, olen aidosti kiinnostunut teistä. Haluaisin raamatun myös jotta voisin alkaa lukea sitä ja voisiko joku kertoa mistä kannattaa aloittaa lukeminen tai voiko joku opettaa minulle raamatusta jotakin?
Kuinka tullaan jehovan todistajaksi ?
70
3534
Vastaukset
- tosissasi
ota ihmeessä ensin selvää kaikesta mihin olet liittymässä,kyllähän heille varmaan uudet"jäsenet" on tervetulleita, tutustu ensin kokonaisuudessaan koko oppiin ja mihin se perustuu ja tee ratkaisu sitten,mutta senjälkeen et saa enää ajatella itsenäisesti etkä kyseenalaistaa mitään mitä sinulle opetetaan ja mihin sinun pitää uskoa.Kyllähän jokainen saa uskoa mihin haluaa mutta se ei saisi vahingoittaa henkilön psyykeä.Onnea matkaan!!
- make
Vedät ensin viinaa ja huumeita niin paljon, että aivosi 'nollautuvat'.
Kun lojut kotonasi/vankilassa puolustuskyvyttömänä (henkisesti) niin jehofiili tulee ovellesi, tunkee sisään ja aivopesee sinut.
Huom. aivojen nollaaminen on suositeltavaa, koska muuten normaali älykäs ihminen ei pysty omaksumaan jehofiilien oppeja.
huom2. nollaamisen voi yrittää tehdä jotenkin muutenkin kuin yllämainitulla.
esim. lobotomialla
- tehdä kuin mennä
Valtakunnansalille ja ilmoittautua halukkaaksi toteuttamaan Jehovan tahdon. Veljet siellä salilla ottavat sinut sydämellisesti vastaan ja opastavat sinut alkuun.
Teet vain niinkuin sinulle neuvotaan niin kaikki menee hyvin.
Aikanaan sinulle pannaan voittajan kruunu taivaassa tai sitten Paratiisissa kun Harmagedonin taistelu, se suuri ja peljättävä, on ohi.
Sitten voit elellä Paratiisissa miljoonia vuosia ja esimerkiksi jos olet innokas puutarhanhoitaja riittää sinulla ruohonleikkaustakin vaikka muille paratiisiveljille jakaa.
Jos olet innokas hevostenhoitaja voit ratsastaa laskevan auringon suuntaan vaikka tuhat vuotta ensi alkuun.
Sellaista on sitten elämäsi paratiisissa voittajan kruunu päässä.- JT/JW
http://www.jehovantodistajat.fi/languages/finnish/library/rq/index.htm
Sen kuitenkin joudut tutkimaan uudelleen jonkun JT:n kanssa, joka on samaa sukupuolta kanssasi.
JT/JW - kirjoitusvirhe
jt:hän aina vakuuttaa että sitten paratiisissa mikä tulee maan päälle kaikki on ikuista ,ei vain miljoonia ja tuhansia.
- ajan hämärään
kirjoitusvirhe kirjoitti:
jt:hän aina vakuuttaa että sitten paratiisissa mikä tulee maan päälle kaikki on ikuista ,ei vain miljoonia ja tuhansia.
kuten ikuisuutta nykyään kuvataan.
Esimerkkimiljoonat ja tuhannet vuodet vain kuvaavat sitä pitkää loputonta aikaa, jota kukin todistaja harrastustensa kanssa voi viettää.
Jos nyt ruohoakin leikkelee miljoona vuotta niin haluaisi varmaan seuraavat miljoona vuotta tehdä jotain muuta puutarhapuuhaa vaikka kitkeä rikkaruohoja. Niitäkin siellä paratiisissa sitten löydämme.
Jos vain jaksamme tehdä Vartiotorniseuran ohjeiden mukaan saavutamme tuon ikuisen elämän maan päällä Paratiisissa.
Vartiotorniseura saa ohjeet suoraan jumalalta enkelin välityksellä.Enkeli on itse Jeesus Kristus, jota kutsutaan taivaassa eri nimellä nimittäin enkeli Mikaeliksi.
Vartiotorniseura jakaa Jeesukselta saamansa ohjeet julkaisujensa avulla tavallisille todistajille, joilla siis on tuo toivo ikuisesta elämästä maan päällä.
Valtakunnansaleilla opetetaan seuran ohjeita jäsenille. Se täytyy pitää mielessä, että jos alkaa esittää muunlaisia ajatuksia poiketen seuran opeista, joutuu eristetyksi ja erotetuksi muista jäsenistä eikä sitten tietenkään enää ole toivoa ikuisesta elämästä Paratiisissa.
Olkaa valveilla ja herätkää jos nukutte. - squirrel
JT/JW kirjoitti:
http://www.jehovantodistajat.fi/languages/finnish/library/rq/index.htm
Sen kuitenkin joudut tutkimaan uudelleen jonkun JT:n kanssa, joka on samaa sukupuolta kanssasi.
JT/JWKun ulkonäkötekijät ovat merkittäviä(partasääntö,lyhyttykkasääntö,pukupakko,ei kehitysvammaisia...) ja niillä haetaan nimenomaan tehoa käännytykseen,niineikö olisi kannattavampaa pistää nimenomaan vastakkaista sukupuolta.
Ei tarvitsisi edes vehdata,mutta kyllä oikein nätti naikkonen minun pääni kääntäisi tehokkaammin kuin se inkvisiittori joka minua yritti käännyttää... - fger
squirrel kirjoitti:
Kun ulkonäkötekijät ovat merkittäviä(partasääntö,lyhyttykkasääntö,pukupakko,ei kehitysvammaisia...) ja niillä haetaan nimenomaan tehoa käännytykseen,niineikö olisi kannattavampaa pistää nimenomaan vastakkaista sukupuolta.
Ei tarvitsisi edes vehdata,mutta kyllä oikein nätti naikkonen minun pääni kääntäisi tehokkaammin kuin se inkvisiittori joka minua yritti käännyttää...>>>ei kehitysvammaisia
- hah
fger kirjoitti:
>>>ei kehitysvammaisia
Eihän tämä asiaan liity, mutta vastaan "fger-mäisesti" asian vierestä.
Raamattu kieltää syömästä verta. Kyseinen kielto soveltuu myös verensiirtoihin.
Raamattu kieltää syömästä lihaa, josta ei ole verta laskettu pois. Kyseinen kielto ei kuitenkaan sovellu elinsiirtoihin.
Onko tämä linja mielestäsi, fger,
a) johdonmukainen
b) epäjohdonmukainen - tämäkin vielä
squirrel kirjoitti:
Kun ulkonäkötekijät ovat merkittäviä(partasääntö,lyhyttykkasääntö,pukupakko,ei kehitysvammaisia...) ja niillä haetaan nimenomaan tehoa käännytykseen,niineikö olisi kannattavampaa pistää nimenomaan vastakkaista sukupuolta.
Ei tarvitsisi edes vehdata,mutta kyllä oikein nätti naikkonen minun pääni kääntäisi tehokkaammin kuin se inkvisiittori joka minua yritti käännyttää...en tiennyt tätä et kehitysvammaiset eivät kelpaa jehovantodistajille ,mutta sopii hyvin kuvaan,kuten on nämä ylimakeat kuvat herätkää lehdessä
- fger
hah kirjoitti:
Eihän tämä asiaan liity, mutta vastaan "fger-mäisesti" asian vierestä.
Raamattu kieltää syömästä verta. Kyseinen kielto soveltuu myös verensiirtoihin.
Raamattu kieltää syömästä lihaa, josta ei ole verta laskettu pois. Kyseinen kielto ei kuitenkaan sovellu elinsiirtoihin.
Onko tämä linja mielestäsi, fger,
a) johdonmukainen
b) epäjohdonmukainenJos syömisestä oli kyse, vuodattaminen riitti. Kuitenkaan 100% verettömyyteen ei päästy. Kyse oli periaatteesta.
- fger
tämäkin vielä kirjoitti:
en tiennyt tätä et kehitysvammaiset eivät kelpaa jehovantodistajille ,mutta sopii hyvin kuvaan,kuten on nämä ylimakeat kuvat herätkää lehdessä
Et tiedä vieläkään, kun asiassa ei ole mitään perää.
Näin yksinkertaista. fger kirjoitti:
Jos syömisestä oli kyse, vuodattaminen riitti. Kuitenkaan 100% verettömyyteen ei päästy. Kyse oli periaatteesta.
Ja hän meni taas synagoogaan, ja siellä oli mies, jonka käsi oli kuivettunut. Ja voidakseen nostaa syytteen häntä vastaan he pitivät häntä silmällä, parantaisiko hän miehen sapattina. Niin hän sanoi miehelle, jonka käsi oli kuivettunut: "Nouse ja astu esille."
Ja hän sanoi heille: "Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?" Mutta he olivat vaiti. Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi." Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
Ja fariseukset lähtivät ulos ja pitivät kohta herodilaisten kanssa neuvoa häntä vastaan, surmataksensa hänet.- fger
Rintti kirjoitti:
Ja hän meni taas synagoogaan, ja siellä oli mies, jonka käsi oli kuivettunut. Ja voidakseen nostaa syytteen häntä vastaan he pitivät häntä silmällä, parantaisiko hän miehen sapattina. Niin hän sanoi miehelle, jonka käsi oli kuivettunut: "Nouse ja astu esille."
Ja hän sanoi heille: "Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?" Mutta he olivat vaiti. Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi." Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
Ja fariseukset lähtivät ulos ja pitivät kohta herodilaisten kanssa neuvoa häntä vastaan, surmataksensa hänet.Rikkoiko Jeesus sapattia periaatteen vuoksi?
- hah
fger kirjoitti:
Jos syömisestä oli kyse, vuodattaminen riitti. Kuitenkaan 100% verettömyyteen ei päästy. Kyse oli periaatteesta.
Tietenkään 100% verettömyyteen ei päästy. Kyse todellakin oli periaatteesta: tärkeintä oli, että veri edes yritettiin laskea pois.
Siirrettävä ihmiselin on epäilemättä "lihaa, josta ei ole verta laskettu". Verta ei ole edes yritetty laskea. Mikä siis on raamatullinen kanta elinsiirtoihin? Se käy selväksi seuraavasta lainauksesta:
Ap.t. 15:
28 Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet:
29 KARTTAKAA epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja SELLAISTA LIHAA, JOSTA EI OLE VERTA LASKETTU, sekä haureutta. Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin." - fger
hah kirjoitti:
Tietenkään 100% verettömyyteen ei päästy. Kyse todellakin oli periaatteesta: tärkeintä oli, että veri edes yritettiin laskea pois.
Siirrettävä ihmiselin on epäilemättä "lihaa, josta ei ole verta laskettu". Verta ei ole edes yritetty laskea. Mikä siis on raamatullinen kanta elinsiirtoihin? Se käy selväksi seuraavasta lainauksesta:
Ap.t. 15:
28 Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet:
29 KARTTAKAA epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja SELLAISTA LIHAA, JOSTA EI OLE VERTA LASKETTU, sekä haureutta. Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin."Lyön vaikka vetoa, että kun leikkaat elimen irti veri poistuu siinä määrin, kun se nyt yleensäkin teurastuksen yhteydessä poistuu.
En kyllä ole asiaan perehtynyt, mutta en usko, että suonia poltetaan kiinni siirteestä?
Jos taasen asia askarruttaa, elinsiirteen voi vapaasti jättää käyttämättä. - hah
fger kirjoitti:
Lyön vaikka vetoa, että kun leikkaat elimen irti veri poistuu siinä määrin, kun se nyt yleensäkin teurastuksen yhteydessä poistuu.
En kyllä ole asiaan perehtynyt, mutta en usko, että suonia poltetaan kiinni siirteestä?
Jos taasen asia askarruttaa, elinsiirteen voi vapaasti jättää käyttämättä.Ap.t. 15:29 ei jätä tulkinnan varaa: "karttakaa -- lihaa, josta ei ole verta laskettu". Sanantarkkuuteen pyrkivät käännökset käyttävät tuossa kohtaa sanaa "kuristettua" tarkoittaen "lihaa, josta ei ole verta laskettu", mikä tekee asian vieläkin selvemmäksi.
Eläintä, jota ei ole asianmukaisesti pistetty teurastuksen yhteydessä, ei ole lupa syödä.
Veren laskeminen maahan on symbolinen ele, joka täytyy suorittaa. "Kuristettu" liha ei muutu syömäkelpoiseksi, vaikka myöhemmin jollain prosessilla saataisiin hyvinkin tarkasti kaikki veri lihasta erotettua. Samoin on turha vedota siihen, että verta poistuu elimen irroittamisen yhteydessä. - voiko
fger kirjoitti:
Lyön vaikka vetoa, että kun leikkaat elimen irti veri poistuu siinä määrin, kun se nyt yleensäkin teurastuksen yhteydessä poistuu.
Jos taasen asia askarruttaa, elinsiirteen voi vapaasti jättää käyttämättä.>>Jos taasen asia askarruttaa, elinsiirteen voi vapaasti jättää käyttämättä.>>
Voiko muuten Jehovan todistaja kieltäytyä ihan mistä tahansa lääkärinhoidosta ja siten päättää tietoisesti elämänsä? fger kirjoitti:
Rikkoiko Jeesus sapattia periaatteen vuoksi?
Vai rikkoiko Hän fariseusten käsityksiä sapatista. Mieti sitä. Mieti myös, miksi yrität puolustella Vartiotorniseuran verensiirtokiellon raamatullisuutta, vaikka et ole pystynyt esittämään sille yhtäkään pitävää raamatullista perustetta.
Sentähden juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta." Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'." (Joh.5:10,11)
Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. (Matt.5:17,18)
Sillä Kristus on lain loppu/päämäärä/tarkoitus/täyttymys, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room.10:4)- Oswiitta
Rintti kirjoitti:
Vai rikkoiko Hän fariseusten käsityksiä sapatista. Mieti sitä. Mieti myös, miksi yrität puolustella Vartiotorniseuran verensiirtokiellon raamatullisuutta, vaikka et ole pystynyt esittämään sille yhtäkään pitävää raamatullista perustetta.
Sentähden juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta." Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'." (Joh.5:10,11)
Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. (Matt.5:17,18)
Sillä Kristus on lain loppu/päämäärä/tarkoitus/täyttymys, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room.10:4)2.Mo 31:12 - 18, KR-33 >>"Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra[JHWH], joka pyhitän teidät.
Siis pyhittäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin TYÖTÄ TEKEE, hävitettäköön kansastansa.
Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, LEVON PÄIVÄ, HERRALLE [JHWH] PYHITETTY. Kuka ikinä TEKEE TYÖTÄ sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena LIITTONA.
Se on oleva ikuinen MERKKI MINUN JA ISRAELILAISTEN VÄLILLÄ; sillä kuutena päivänä Herra [JHWH] teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän LEPÄSI JA HENGÄHTI."
Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.>>
Sapatinvietto oli tunnusmerkkinä Jehovan ja Israelin välillä. Sapatti on tarkoitettu hengellistä mietiskelyä, rukoilemista ja perheenä harjoitettavaa palvontaa varten. "Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra [JHWH], sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra [JHWH], sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää" - 5.Mo.5:15, KR-38.
Sapattia vietettiin levon ja ilon päivänä, jolloin kaikki lakkasivat tekemästä työtä. "Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askereesi; mutta seitsemäs päivä on Herran [JHWH], sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askareita toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on." - 2.Mo.20:9,10, KR-33.
Kirjoitit:
"Sillä Kristus on lain loppu/päämäärä/tarkoitus/täyttymys, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room.10:4)"
Sama KR-38 Room.10:4 "Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo."
Henkilö, joka noudatti Lakia, siinä määrin, kuin se oli epätäydelliselle ihmiselle mahdollista, lukeutui Jumalan silmissä vanhurskaaksi.
Sapatin noudattaminen oli osa tuota lakia, ja Jumala saattoi sen Kristuksen välityksellä loppuunsa. Vanhurskas asemamme Jumalan edessä riipuu nyt siitä, että uskomme Kristukseen, ei viikottaisen sapatin vietosta. - Utelias
hah kirjoitti:
Ap.t. 15:
29 KARTTAKAA epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja SELLAISTA LIHAA, JOSTA EI OLE VERTA LASKETTU, sekä haureutta. Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin."Lainaus kirjoituksestasi:
"Siirrettävä ihmiselin on epäilemättä "lihaa, josta ei ole verta laskettu". Verta ei ole edes yritetty laskea."
Pyydän esittämään joitakin linkkejä tai lähteitä, jotka tukevat yllä olevaa kirjoitustasi.
Kiitän etukäteen. - Mie taas
Oswiitta kirjoitti:
2.Mo 31:12 - 18, KR-33 >>"Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra[JHWH], joka pyhitän teidät.
Siis pyhittäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin TYÖTÄ TEKEE, hävitettäköön kansastansa.
Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, LEVON PÄIVÄ, HERRALLE [JHWH] PYHITETTY. Kuka ikinä TEKEE TYÖTÄ sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena LIITTONA.
Se on oleva ikuinen MERKKI MINUN JA ISRAELILAISTEN VÄLILLÄ; sillä kuutena päivänä Herra [JHWH] teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän LEPÄSI JA HENGÄHTI."
Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.>>
Sapatinvietto oli tunnusmerkkinä Jehovan ja Israelin välillä. Sapatti on tarkoitettu hengellistä mietiskelyä, rukoilemista ja perheenä harjoitettavaa palvontaa varten. "Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra [JHWH], sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra [JHWH], sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää" - 5.Mo.5:15, KR-38.
Sapattia vietettiin levon ja ilon päivänä, jolloin kaikki lakkasivat tekemästä työtä. "Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askereesi; mutta seitsemäs päivä on Herran [JHWH], sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askareita toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on." - 2.Mo.20:9,10, KR-33.
Kirjoitit:
"Sillä Kristus on lain loppu/päämäärä/tarkoitus/täyttymys, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room.10:4)"
Sama KR-38 Room.10:4 "Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo."
Henkilö, joka noudatti Lakia, siinä määrin, kuin se oli epätäydelliselle ihmiselle mahdollista, lukeutui Jumalan silmissä vanhurskaaksi.
Sapatin noudattaminen oli osa tuota lakia, ja Jumala saattoi sen Kristuksen välityksellä loppuunsa. Vanhurskas asemamme Jumalan edessä riipuu nyt siitä, että uskomme Kristukseen, ei viikottaisen sapatin vietosta.kristikunnan jäsenet, jotka pitävät palvontansa peruskivenä uskoa kolmiyhteiseen jumalaan?
Miksi suuri osa kristikunnasta alkoi pitää sunnuntaita pyhäpäivänä, tärkeimpänä palvontapäivänään, lepopäivänä, sapattina? - hah
Utelias kirjoitti:
Lainaus kirjoituksestasi:
"Siirrettävä ihmiselin on epäilemättä "lihaa, josta ei ole verta laskettu". Verta ei ole edes yritetty laskea."
Pyydän esittämään joitakin linkkejä tai lähteitä, jotka tukevat yllä olevaa kirjoitustasi.
Kiitän etukäteen.Siirrettävä elin otetaan joko elävästä tai kuolleesta ihmisestä. Mitä arvelet, onko tuota ihmistä asianmukaisesti "pistetty", esim. katkaisemalla hänen kaulavaltimonsa ja roikottamalla häntä jaloista, jotta hänen verensä valuisi maahan? Ei varmastikaan.
Siirrettävä ihmiselin on siis "lihaa, josta ei ole verta laskettu". Raamattu selvästi kieltää syömästä sellaista. Kun elinsiirto on pohjimmiltaan vain "syömistä suonien kautta", emme varmastikaan kunnioita tuota Jumalan lakia, jos olemme millään tavalla osallisena elinsiirrossa. - Hiippalakki
Mie taas kirjoitti:
kristikunnan jäsenet, jotka pitävät palvontansa peruskivenä uskoa kolmiyhteiseen jumalaan?
Miksi suuri osa kristikunnasta alkoi pitää sunnuntaita pyhäpäivänä, tärkeimpänä palvontapäivänään, lepopäivänä, sapattina?Eripuraisten pakanoiden ja kristittyjen yhteenliittämistä kirkon alaisuuteen. Tuosta kertoo tarkemmin A.P.Stanley kirjassa Lectures on the History of the Eastern Church, New York 1871, s.291: "Vanhan pakanallisen nimen 'die solis' [='auringon päivä'] eli sunnuntai antaminen tälle kristittyjen viikottaiselle juhlalle johtuu suureksi osaksi pakanallisten ja [niin sanottujen]kristillisten ajatusten yhdistämisestä, kun Konstantinus suositteli [vuonna 321 antamassa julistuksessa] alamaisilleen, sekä pakanoille että kristityille, viikon ensimmäisen päivän viettoa 'Auringon kunnioitettavana päivänä'."
Auringonpalvontatavat vaikuttavat nykypäivään saakka. Monet itseään kristittyinä pitävät ihmiset kuitenkin tietoisesti ummistavat silmänsä tapojensa alkuperältä, antaen siten niiden orjuuttaa itseään ihmispelon varjossa. - huh hah huh!!
hah kirjoitti:
Siirrettävä elin otetaan joko elävästä tai kuolleesta ihmisestä. Mitä arvelet, onko tuota ihmistä asianmukaisesti "pistetty", esim. katkaisemalla hänen kaulavaltimonsa ja roikottamalla häntä jaloista, jotta hänen verensä valuisi maahan? Ei varmastikaan.
Siirrettävä ihmiselin on siis "lihaa, josta ei ole verta laskettu". Raamattu selvästi kieltää syömästä sellaista. Kun elinsiirto on pohjimmiltaan vain "syömistä suonien kautta", emme varmastikaan kunnioita tuota Jumalan lakia, jos olemme millään tavalla osallisena elinsiirrossa.Pyysin, ja pyydän edelleenkin linkkiä tai lähdettä, johon perustat em. kirjoituksesi.
- hah
huh hah huh!! kirjoitti:
Pyysin, ja pyydän edelleenkin linkkiä tai lähdettä, johon perustat em. kirjoituksesi.
- siihen
voiko kirjoitti:
>>Jos taasen asia askarruttaa, elinsiirteen voi vapaasti jättää käyttämättä.>>
Voiko muuten Jehovan todistaja kieltäytyä ihan mistä tahansa lääkärinhoidosta ja siten päättää tietoisesti elämänsä?tartte olla jt ,jokainen täysikäinen voi sen tehdä
- squirrel
Rintti kirjoitti:
Sillä Kristus on lain loppu/päämäärä/tarkoitus/täyttymys, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room.10:4)Voimme siis unohtaa Herran lait,koska Jeesus on seuraamisen arvoinen. Jos Sapatin kielto oli ansiokasta,niin miksi ei verensiirron ottaminen vetoamalla "intentions"-eli koska elämä on arvokkaampi kuin elämän symboli?
- hah
huh hah huh!! kirjoitti:
No, okei, luovutit...
Linkkiä jonnekin?
Sekö sitten kaiken pyhittää, että on jokin linkki ja se johtaa jonnekin? Ja siellä jossain on sitten jonkun mielipide...
Mielestäni perustelin, miksi elinsiirrännäinen on "lihaa, josta ei ole verta laskettu". Jos perustelu ei kelpaa, ei väkisin. squirrel kirjoitti:
Voimme siis unohtaa Herran lait,koska Jeesus on seuraamisen arvoinen. Jos Sapatin kielto oli ansiokasta,niin miksi ei verensiirron ottaminen vetoamalla "intentions"-eli koska elämä on arvokkaampi kuin elämän symboli?
En oikein tajunnut ajatuksenjuoksuasi.
- Herran lait evät ole unohdettaviksi.
- Jeesus on seuraamisen arvoinen.
- Jeesus ei kieltänyt sapattia, eikä tehnyt sen kieltämisestä ansiota.
- Verensiirron ottaminen ei ole "ansio" niin kuin ei ole puranan syöminenkään.
- Elämä on tosiaan arvokkaampi kuin veri, sen symboli.
Kaivoon pudonneen lapsen tai härän nostaminen on "työtä". Varsinkin se jälkimmäinen voi olla hyvinkin hikinen urakka. Mooseksen laki taas vain yksinkertaisesti kielsi työnteon sapattina. Jeesuksen esimerkki paljasti farisealaisen suhteen lakiin. Lakia yritettiin noudattaa pilkun tarkasti ymmärtämättä kuitenkaan kaikkein olennaisinta.
Vartiotorniseuran halintoelimen verioppi on täysin fariseusten sapattitulkintoihin verattava. Fariseukset eivät osanneet vastata juuta eikä jaata Jeesuksen kysymykseen "ettekö nostaisi sapattina". Vartiotornin tutkijakaan ei osaa perustella miksi oman veren antaminen lähimmäisen elämän pelastamiseksi on kiellettyä, mutta itsensä tahriminen vereen lähimmäistä autettaessa ei ole. Kummassakin tapauksessa kun "rikotaan" ohjetta karttaa verta.
Juutalaisilla, jotka edelleen noudattavat Mooseksen lakia, ei ole verensiirtokieltoa. Paavali puhuu monesti "lakivahurskautta" vastaan. Kyseessä on useimmiten vaatimus, että pakanoidenkin tulisi noudattaa Mooseksen lakia pelastumisen ehtona. Vartiotorniseura menee yli näistäkin vaatimuksista. Omista ailahtelevista laintulkinnoista tehdään pelastuskysymyksiä ja toisaalta torjutaan Jumalan tarjoama Pelastus.
Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen. (Gal.5:1)
Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan? Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi. (Kol.2:20-23)- Ottoman
hah kirjoitti:
Linkkiä jonnekin?
Sekö sitten kaiken pyhittää, että on jokin linkki ja se johtaa jonnekin? Ja siellä jossain on sitten jonkun mielipide...
Mielestäni perustelin, miksi elinsiirrännäinen on "lihaa, josta ei ole verta laskettu". Jos perustelu ei kelpaa, ei väkisin.MUstaTUntuu. Aivan niin, mielipideistä ei kannata kiistellä. Mielipiteet pysyvät mielipiteinä, jos ei halua ottaa valistusta vastaan.
- Joo
Silleen että menetät järkesi...
- Hanna
Terve,
ensiksi voin kertoa 2 asiaa. Itse olen erotettu Jehovan Todistajista ja suurin osa tälle palstalle kirjoittajista ovat ihmisiä, jotka pelkästään puhuvat pahansuopaa valetta Jehovan Todistajista.Joten, jos oikeasti haluat tietää Jehovan Todistajista löydät heidät varmasti helposti. Voin vakuuttaa, että kenenkään ei tarvitse olla siellä pakosta, ketään ei velvoiteta tekemään kuin se mihin itse pystyy ja jaksaa. Moraalinormit ja säännöt on suoraan raamatusta, niitä on noudatettava. Mutta eipä hiihtäjääkään hyväksytä jääkiekkoilijoiden peliin pelaamaan, joten siihen kuuluu mihin haluaa ja mitä haluaa kukakin tehdä. Turha syyttää jääkiekonpelaajia jumittajiksi jos ei siväkoija saa olla joukkueessa. Jehovan Todeistajat on uskonto, joka haluaa noudattaa raamatun ohjeita ja elää niiden mukaan. Jos et sitä halua, et pääse siihen. Eli, jos et halua pukea luistimia ja pelata säännöilä, mene metsään hiihtämään ja anna muiden pelata. Lykkyä! - Ääriluopio
Hanna kirjoitti:
Terve,
ensiksi voin kertoa 2 asiaa. Itse olen erotettu Jehovan Todistajista ja suurin osa tälle palstalle kirjoittajista ovat ihmisiä, jotka pelkästään puhuvat pahansuopaa valetta Jehovan Todistajista.Joten, jos oikeasti haluat tietää Jehovan Todistajista löydät heidät varmasti helposti. Voin vakuuttaa, että kenenkään ei tarvitse olla siellä pakosta, ketään ei velvoiteta tekemään kuin se mihin itse pystyy ja jaksaa. Moraalinormit ja säännöt on suoraan raamatusta, niitä on noudatettava. Mutta eipä hiihtäjääkään hyväksytä jääkiekkoilijoiden peliin pelaamaan, joten siihen kuuluu mihin haluaa ja mitä haluaa kukakin tehdä. Turha syyttää jääkiekonpelaajia jumittajiksi jos ei siväkoija saa olla joukkueessa. Jehovan Todeistajat on uskonto, joka haluaa noudattaa raamatun ohjeita ja elää niiden mukaan. Jos et sitä halua, et pääse siihen. Eli, jos et halua pukea luistimia ja pelata säännöilä, mene metsään hiihtämään ja anna muiden pelata. Lykkyä!>>suurin osa tälle palstalle kirjoittajista ovat ihmisiä, jotka pelkästään puhuvat pahansuopaa valetta Jehovan Todistajista>>
Niinhän se täytyy olla sillä jehovan todistajailta on uskonnollisia aiheita käsitteleville nettipalstoille kirjoittaminen kielletty. - luopioita riittää
Ääriluopio kirjoitti:
>>suurin osa tälle palstalle kirjoittajista ovat ihmisiä, jotka pelkästään puhuvat pahansuopaa valetta Jehovan Todistajista>>
Niinhän se täytyy olla sillä jehovan todistajailta on uskonnollisia aiheita käsitteleville nettipalstoille kirjoittaminen kielletty.Jokin on tässä uskonnossa pielessä, koska siitä luopuneet ovat niin kauhean katkeroituneita. Nämä kirjoitukset, joita palstoilla saa lukea, kertovat omituisista asioista, joita JT:t joutuvat tekemään ja uskomaan Jehovan tahdoksi.
Kaikki ei voi olla oikein, kun näin raskaaksi koetaan asia vielä jälkikäteenkin.
Jumala on kuitenkin sama, ollut ikiaikaisesti, eikä tämä uskonto ole kuin toistasataa vuotta vanha. Kyllä ihmiset ovat sitä ennenkin saaneet uskonnosta avun ja helpotuksen elämäänsä, turhaan sitä JT:t synniksi moittivat. - menee
luopioita riittää kirjoitti:
Jokin on tässä uskonnossa pielessä, koska siitä luopuneet ovat niin kauhean katkeroituneita. Nämä kirjoitukset, joita palstoilla saa lukea, kertovat omituisista asioista, joita JT:t joutuvat tekemään ja uskomaan Jehovan tahdoksi.
Kaikki ei voi olla oikein, kun näin raskaaksi koetaan asia vielä jälkikäteenkin.
Jumala on kuitenkin sama, ollut ikiaikaisesti, eikä tämä uskonto ole kuin toistasataa vuotta vanha. Kyllä ihmiset ovat sitä ennenkin saaneet uskonnosta avun ja helpotuksen elämäänsä, turhaan sitä JT:t synniksi moittivat.JT oppi sekoittaa ihmisen psyyken ja henkisen tilan niin että vaikka ei enää olisikaan mukana niin kestää joillakin pitkän ajan , vuosia tai pahassa tapauksessa eliniän saada minä kuva ja usko itseensä terveeksi ja usein se jättää elinikäisen vaurion ,valitettavasti,etenkin jos jo lapsen aon saanut "oppia".
- hanna
menee kirjoitti:
JT oppi sekoittaa ihmisen psyyken ja henkisen tilan niin että vaikka ei enää olisikaan mukana niin kestää joillakin pitkän ajan , vuosia tai pahassa tapauksessa eliniän saada minä kuva ja usko itseensä terveeksi ja usein se jättää elinikäisen vaurion ,valitettavasti,etenkin jos jo lapsen aon saanut "oppia".
Totta, monilla menee kauan. Ehkä vähän sama asia kun ihmiset jotka eroavat, avioero siis. Toiset katkeroituvat, toiset eivät. Silti vika ei ole avioliitossa/avoliitossa. Ihmiset valitsevat itse, katkeroituakko vai jatkaa elämää ja oppia erosat. Itse olen kokenut avioeron, erotuksen JT:stä ja kivat vanhemmat jotka päättivät unohtaa minut. Kovaa oli, mutta silti en katkeroitunut ja alkanut haukkua uskontoa, jossa olin pienestä asti. Uskon, että jokainen ihminen valitsee itse miten elää ja jos ei kestä elämää se vika on omassa päässä. (puhun vain Jehovan todistajista jotka erotuksen jälkeen haukkuvat uskontoaan, muut joilla ei ole hajuakaan koko touhusta sitten uskovat näitä järjen jättiläisiä )Olen edelleen erotettu ja kovasta koulusta huolimatta nyt parempi ja tasapainoisempi ihminen ja vahva.Minulle se oli hyvä juttu kaikesta huolimatta. Toistaiseksi tykkään hiihtää, muut voi pelata kiekkoa, en käy moittimaan heitäkään.
t. sivakoija - että
hanna kirjoitti:
Totta, monilla menee kauan. Ehkä vähän sama asia kun ihmiset jotka eroavat, avioero siis. Toiset katkeroituvat, toiset eivät. Silti vika ei ole avioliitossa/avoliitossa. Ihmiset valitsevat itse, katkeroituakko vai jatkaa elämää ja oppia erosat. Itse olen kokenut avioeron, erotuksen JT:stä ja kivat vanhemmat jotka päättivät unohtaa minut. Kovaa oli, mutta silti en katkeroitunut ja alkanut haukkua uskontoa, jossa olin pienestä asti. Uskon, että jokainen ihminen valitsee itse miten elää ja jos ei kestä elämää se vika on omassa päässä. (puhun vain Jehovan todistajista jotka erotuksen jälkeen haukkuvat uskontoaan, muut joilla ei ole hajuakaan koko touhusta sitten uskovat näitä järjen jättiläisiä )Olen edelleen erotettu ja kovasta koulusta huolimatta nyt parempi ja tasapainoisempi ihminen ja vahva.Minulle se oli hyvä juttu kaikesta huolimatta. Toistaiseksi tykkään hiihtää, muut voi pelata kiekkoa, en käy moittimaan heitäkään.
t. sivakoijasulla menee hyvin,mutta se ei ole aina niin yksinkertaista,ihmiset on erilaisia ja kaikki eivät ole yhtä vahvoja ja tuollainen oppi joka erottaa meikäläiset ja muut ja eristää muusta sosiaalisesta elämästä ja kanssakäymisestä voi sitten myöhemmin jollekin olla tosi vaikeeta ja syynä on ollut edeltävä "oppi",kyllä myös täytyy saada sanoa ääneen se mikä syy ja seuraus,kyllä siitä on aivan fakta tutkimuksiakin juuri lasten ja nuorten kohdalta.Jokainen uskookon mihin haluaa,mutta ei pitäisi lapsia ympätä sellaiseen,Suomessa on uskonnon vapaus mutta se ei toteudu aina.Nuorten pitäisi saada elämäntieto opetusta ja oppia ja tietoa kaikista uskonnoista tasapuolisesti ja sitten henkilökoht. saada päättää
- hanna
että kirjoitti:
sulla menee hyvin,mutta se ei ole aina niin yksinkertaista,ihmiset on erilaisia ja kaikki eivät ole yhtä vahvoja ja tuollainen oppi joka erottaa meikäläiset ja muut ja eristää muusta sosiaalisesta elämästä ja kanssakäymisestä voi sitten myöhemmin jollekin olla tosi vaikeeta ja syynä on ollut edeltävä "oppi",kyllä myös täytyy saada sanoa ääneen se mikä syy ja seuraus,kyllä siitä on aivan fakta tutkimuksiakin juuri lasten ja nuorten kohdalta.Jokainen uskookon mihin haluaa,mutta ei pitäisi lapsia ympätä sellaiseen,Suomessa on uskonnon vapaus mutta se ei toteudu aina.Nuorten pitäisi saada elämäntieto opetusta ja oppia ja tietoa kaikista uskonnoista tasapuolisesti ja sitten henkilökoht. saada päättää
totta. Monet uskonnot lisäksi kastavat lapset kirkkoonsa. Jehovan todistajat eivät kuulu sentään tähän. Kastettavien on oltava tarpeeksi vanhoja ja kaikkien kasteelle haluavien on käytävä 3 eri tunnin mittaista keskustelua, jossa pyritään saamaan selville haluaako ihminen todella Jehovan todistajaksi,kerrotaan mitkä ovat säännöt. Kaikille sama, oli sitten kasvanut uskontoon tai aivan uusi aikuinen ihminen.
Ja niinkuin kerroin, itse kävin läpi helvetin triplana, avioero, erotus ja vanhemmat hylkäsi. Silti säilyi järki. En usko, että olen sen vahvempi kuin kukaan muukaan ja sen tietää joka ainoa toinen erotettu JT, että järkeä se ei vie, koska se on oma valinta. Ihmisten riisto uskonnon varjolla voi viedä järjen, ihmisten hyväksikäyttö uskonnon varjolla voi viedä järjen, naisten alistaminen uskonon varjolla voi viedä järjen, kaikki paha mitä suurinosa uskonnoista tekee toisille viattomille ihmisille voi viedä järjen, mutta ei erottaminen Jehovan todistajista, se on erotettujen valetta. Liikuttavaa silti että ihmiset ovat aidosti huolissaan. Toivon että voin huojentaa teitä siitä. - Maritta T.
hanna kirjoitti:
totta. Monet uskonnot lisäksi kastavat lapset kirkkoonsa. Jehovan todistajat eivät kuulu sentään tähän. Kastettavien on oltava tarpeeksi vanhoja ja kaikkien kasteelle haluavien on käytävä 3 eri tunnin mittaista keskustelua, jossa pyritään saamaan selville haluaako ihminen todella Jehovan todistajaksi,kerrotaan mitkä ovat säännöt. Kaikille sama, oli sitten kasvanut uskontoon tai aivan uusi aikuinen ihminen.
Ja niinkuin kerroin, itse kävin läpi helvetin triplana, avioero, erotus ja vanhemmat hylkäsi. Silti säilyi järki. En usko, että olen sen vahvempi kuin kukaan muukaan ja sen tietää joka ainoa toinen erotettu JT, että järkeä se ei vie, koska se on oma valinta. Ihmisten riisto uskonnon varjolla voi viedä järjen, ihmisten hyväksikäyttö uskonnon varjolla voi viedä järjen, naisten alistaminen uskonon varjolla voi viedä järjen, kaikki paha mitä suurinosa uskonnoista tekee toisille viattomille ihmisille voi viedä järjen, mutta ei erottaminen Jehovan todistajista, se on erotettujen valetta. Liikuttavaa silti että ihmiset ovat aidosti huolissaan. Toivon että voin huojentaa teitä siitä.>>mutta ei erottaminen Jehovan todistajista, se on erotettujen valetta. Liikuttavaa silti että ihmiset ovat aidosti huolissaa>>
Sinä tiedät miltä tuntuu nuoren, alle kaksikymppisen tulla koko sukunsa, perheensä ja ystäviensä täydellisesti hylkäämäksi? Siinä on kuule monella psyyke erittäin kovilla.
Tiedän kahden erotetun nuoren tehneen erottamisen jälkeen itsemurhan pelkästä yksinäisyydestä ja siitä, että ei ollut enää olemassa läheisilleen jotka ovat ihmisen ainut tuki. Ja tiedoksesi, nuo nuoret olivat menestyviä elämässä ulkoisilla mittareilla.
Sinun valheesi siitä että erottaminen läheisistä on OK ja muka hyväksyttävää ja MUKA NORMAALIA ja vartiotornilainen tuomitseva asenteesi aihettavat paljon mielipahaa niille erotetuilla jotka tätä palstaa lukevat. Toivoisin sinun kyllä sinun mädäntyvän noiden kahden nuoren sijasta, kun
kerran niin vahva olet.
Sinä puolustat täysin häiriintynyttä käsitystä siitä, että kun kymmenenvuotiaita lapsia kastetaan jehovan todistajiksi ja muutaman vuoden päästä erotetaan, vanhemmat ja koko lähipiiri voi hylätä heidät. Todennäköisesti oletkin vain yksi jehovantodistajien sairaan lahkon haaratoimiston lähetti.
"Totuus on Jehovan todistajien ensimmäinen uhri" - alaikäisiä
hanna kirjoitti:
Ja niinkuin kerroin, itse kävin läpi helvetin triplana, avioero, erotus ja vanhemmat hylkäsi. Silti säilyi järki. En usko, että olen sen vahvempi kuin kukaan muukaan ja sen tietää joka ainoa toinen erotettu JT, että järkeä se ei vie, koska se on oma valinta. Ihmisten riisto uskonnon varjolla voi viedä järjen, ihmisten hyväksikäyttö uskonnon varjolla voi viedä järjen, naisten alistaminen uskonon varjolla voi viedä järjen, kaikki paha mitä suurinosa uskonnoista tekee toisille viattomille ihmisille voi viedä järjen, mutta ei erottaminen Jehovan todistajista, se on erotettujen valetta. Liikuttavaa silti että ihmiset ovat aidosti huolissaan. Toivon että voin huojentaa teitä siitä.Minusta nuoren pitäisi olla täysi-iäinen ennenkuin kastetaan tms.Jt kastaa teini-ikäisiä jopa 13vuotiaita
- lutheri
alaikäisiä kirjoitti:
Minusta nuoren pitäisi olla täysi-iäinen ennenkuin kastetaan tms.Jt kastaa teini-ikäisiä jopa 13vuotiaita
"Jt kastaa teini-ikäisiä jopa 13vuotiaita"
Ja kymmenenvuotiaitakin. Sekö muka ei ole lapsikaste? - taatusti
lutheri kirjoitti:
"Jt kastaa teini-ikäisiä jopa 13vuotiaita"
Ja kymmenenvuotiaitakin. Sekö muka ei ole lapsikaste?Kymmenenvuotiaan kastaminen on mahdollisesti jopa rikollisempaa kuin vauvojen kastaminen. Vauvoille kun ei jää kasteesta henkisiä eikä fyysisiä traumoja, mutta Jehovan todistajien lasten ja varhaizteinien kastamiseen liittyy vuosikausien alitajuinen painostus ja pelottelu.
Lapsi tekee kuten vanhemmat sanovat oli sitten itse mitä mieltä tahansa. Joka muuta väittää, valehtelee. - ON TAIVAAN TOSI
taatusti kirjoitti:
Kymmenenvuotiaan kastaminen on mahdollisesti jopa rikollisempaa kuin vauvojen kastaminen. Vauvoille kun ei jää kasteesta henkisiä eikä fyysisiä traumoja, mutta Jehovan todistajien lasten ja varhaizteinien kastamiseen liittyy vuosikausien alitajuinen painostus ja pelottelu.
Lapsi tekee kuten vanhemmat sanovat oli sitten itse mitä mieltä tahansa. Joka muuta väittää, valehtelee.Lasten kastaminen on VÄÄRIN!!!!
- Joo
Hyvä että erottivat sinut pääsit helposti eroon saatanan kirkosta. Millä perusteella saatanan kirkosta. Miettikää nyt itekki että eikö ole aika perkeleellistä itse rakkautta ajatella että vain minä olen niin täydellinen että pääsen taivaaseen. Toiset tuhotaan. Raamatun vääristelyä tuo on. Ei ole mitään tiettyä määrää mikä pääsee taivaaseen. 144 000 ovat israelilaisia. Missään ei korosteta tuota määrää. Käännökset tuosta määrästä ovat jehovien keksimiä. Yksi kysymys johon en ole saanut vastausta vaikka olen asiallisesti kysynyt on että miten ne ihmiset jotka asuivat maapallolla ennen kuin jehovan todistajat uskonto perustettiin. Mikä on heidän kohtalo
Mikä tarve sinulla on liittyä Vartiotornin Raamattu- ja traktaattiseuran jäseneksi - ja vielä tietämättä yhtään mitään koko järjestöstä?
Raamatussa ei kehoiteta liittymään Vartiotorniseuraan. Sieltä ei liioin löydy mitään perustetta pysyä "kansankirkossa". Mitä sitten tulee tehdä? Raamattu vastaa:
Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte.
Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet.
Raamatun lukemisen voit aloittaa vaikka tästä:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1111088743000- fger
>>>ottakoon kukin teistä kasteen
fger kirjoitti:
>>>ottakoon kukin teistä kasteen
Kastamaan ei tarvita mitään seuruetta, eikä järjestöä. Siihen ei liioin tarvita akateemista eikä muutakaan tutkintoa. Kastajan henkilö ei ole oleellinen, vaikka luonnollisesti hänen tulee itse olla Jeesukseen uskova. Oleellisempaa on, että kastetaan Jeesuksen nimeen. Ei siis järjestön nimeen tai kirkon jäseneksi. Seuraava tapaus on niitä ainoita paikkoja, joissa myös kastajan nimi mainitaan.
Jatkaessaan matkaa he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua." Filippus sanoi: "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon". Hän vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika". Hoviherra käski pysäyttää vaunut. He astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. (Apt.8:36-38)
Toinenkin kastaja mainitaan. Paavali on kiitollinen siitä, ettei ole kastanut montaa. Korinttossa oli jo alullaan nykytilanne, jossa kukin on oman paavinsa puolta. Ilmeisesti apostoleilla oli jonkinlaisia painotuseroja. Jos pääasiat eivät ole aivan auenneet, on silloin luontevaa painottaa kaikenlaisia epäoleellisuuksia. Paavalikin oli saanut tällaisia kannattajia ja halusi sanoutua jyrkästi irti sellaisesta.
Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen? Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen, niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. (1Kor.1:13-18)- fger
Rintti kirjoitti:
Kastamaan ei tarvita mitään seuruetta, eikä järjestöä. Siihen ei liioin tarvita akateemista eikä muutakaan tutkintoa. Kastajan henkilö ei ole oleellinen, vaikka luonnollisesti hänen tulee itse olla Jeesukseen uskova. Oleellisempaa on, että kastetaan Jeesuksen nimeen. Ei siis järjestön nimeen tai kirkon jäseneksi. Seuraava tapaus on niitä ainoita paikkoja, joissa myös kastajan nimi mainitaan.
Jatkaessaan matkaa he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua." Filippus sanoi: "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon". Hän vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika". Hoviherra käski pysäyttää vaunut. He astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. (Apt.8:36-38)
Toinenkin kastaja mainitaan. Paavali on kiitollinen siitä, ettei ole kastanut montaa. Korinttossa oli jo alullaan nykytilanne, jossa kukin on oman paavinsa puolta. Ilmeisesti apostoleilla oli jonkinlaisia painotuseroja. Jos pääasiat eivät ole aivan auenneet, on silloin luontevaa painottaa kaikenlaisia epäoleellisuuksia. Paavalikin oli saanut tällaisia kannattajia ja halusi sanoutua jyrkästi irti sellaisesta.
Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen? Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen, niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. (1Kor.1:13-18)>>>vaikka luonnollisesti hänen tulee itse olla Jeesukseen uskova>Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika
fger kirjoitti:
>>>vaikka luonnollisesti hänen tulee itse olla Jeesukseen uskova>Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika
En pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa olisin pyytänyt kastetta joltakin, jonka tietäisin ei uskovaksi. Enhän sentään ole edes yksin uskoni kanssa. Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Oletko sitten itse toista mieltä?
Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika. Sinäkin sanot niin uskovasi. Kuitenkin sanoillamme on eri merkitys. Siis kuka on Jumalan Poika, Herra Jeesus Kristus? Hän, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä? Hän, jossa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti? Hän, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa? Hän, joka peri Isältään nimen, kaikkia nimiä korkeamman? Hän, jonka nimeä avuksi huutavia Saulkin aluksi innolla vainosi? Jeesus, joka voisi antaa synnit anteeksi, koska Hän ne jo sovitti?
Voitko kertoa, miksi sinun Jeesustasi ei saa missään tapauksessa rukoilla?- fger
Rintti kirjoitti:
En pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa olisin pyytänyt kastetta joltakin, jonka tietäisin ei uskovaksi. Enhän sentään ole edes yksin uskoni kanssa. Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Oletko sitten itse toista mieltä?
Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika. Sinäkin sanot niin uskovasi. Kuitenkin sanoillamme on eri merkitys. Siis kuka on Jumalan Poika, Herra Jeesus Kristus? Hän, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä? Hän, jossa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti? Hän, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa? Hän, joka peri Isältään nimen, kaikkia nimiä korkeamman? Hän, jonka nimeä avuksi huutavia Saulkin aluksi innolla vainosi? Jeesus, joka voisi antaa synnit anteeksi, koska Hän ne jo sovitti?
Voitko kertoa, miksi sinun Jeesustasi ei saa missään tapauksessa rukoilla?Seuraan Jeesuksen antamaa mallia.
Ketä hän rukoili?
Tee sinä samoin.
>>>En pysty kuvittelemaan tilannetta, fger kirjoitti:
Seuraan Jeesuksen antamaa mallia.
Ketä hän rukoili?
Tee sinä samoin.
>>>En pysty kuvittelemaan tilannetta,Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun minulle vastataan esittämälläsi kysymyksellä. Miksi haluat sulkea silmäsi ja nähdä tässä ristiriidan? Siis:
Olenko joskus kieltänyt rukoilemasta Isää Jumalaa?
Mutta pelastuksen kannalta on Pelastuksen Päämies keskeisessä asemassa. Hän voi antaa syntisi anteeksi.
Ja nyt, mitä viivyttelet?
Nouse, h u u d a a v u k s i h ä n e n n i m e ä n s ä
― sillä ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa ―
ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
Kuka sitten esitti kysymyksen "missä niin lukee"?
En oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Haluatko vain periaatteesta väittää vastaan, vai oletko todella sitä mieltä että esittämässäni oli jotain nurinkurista?
- Aimo
Todella paljon. Ei olisi uskonut että kiinnostukseni jehovan todistajia kohtaan aiheuttaa muutamille todellisen pään vaivan. Muistaakseni kysyin vvain muutamia asioita joita en enään viitsi kerrata.Mutta haluaisin tietää mikä on esim. valtakunnan sali, herätkää jne... Minulla ei ole raamattua joten en tiedä siitä yhtään mitään ja muutamilla tuntui olevan pelko eristäytymisestä. Voiko ihminen enemmän eristäytyä kun joutuu työttömäksi ja entisten kavereiden hylkäämäksi, kun olet työtön et ole yhtään mitään olet käytätännöllisesti katsoen kuollut sanoi entinen HUOM ENTINEN kaveri minulle. Ja jatkoi ettei halua olla tekemisissä minun kanssani koska en ole käytännössä yhtään mitään eli olen kuollut heille. Joten pelkoa eristäytymisestä enemmän ei minulla ole. Ja niitä raamutun jakeita joita joku kirjoitti en ymmärrä koska ei kukaan minulle ole selitellyt tai lukenut ja selitellyt. Olen täysin ulkona kaikesta raamattun liittyvästä, edes koulussa ei tarvinnut olla uskis tunneilla koska emme kuuluneet kirkkoon ja isä oli nk. aatteen mies paitsi ennen kuolemaansa se oli hylännyt aatteen ja keskustellut papin kanssa. Kai se jotakin koki kun se pyyteli anteeksi tekemisiään meiltä muilta perheen jäseniltä. Kirkolliset kaavat ei mua kiinosta eikä papit kun mun naapurina asuu asuu yksi pappi ja se on tosi töykeä ja katselee meikäläistä tosi ynseästi. Kerran mun oven takana kävi jotakin oisko ne ollut mormooneja tai jotain vaan ne oli tosi pimeetä porukkaa ja ne höpisi nefistä ja moosiasta ja almasta ihan ihme touhua. Ei ole sitten näkynyt kun satuin oleen pahalla tuulella ja heitin ne portaita alas toisen vedin niskasta pihalle asti ja käskin häipyä. Toinen itki jotakin uudesta puvusta ja repeytymisestä käskin sen häipyä. Kävi siinä konstaapeli kyseleen vähän kun naapuri oli soittanu vaan eipä ne muuta kun käski vaan kohdella kyselijöitä hellemmin ettei satu vahinkoa. Näin mää ne sitten kerran kaupungilla ja pojat kyllä tiesi suunnan ja vauhdin ihan omasta takaa kun ne tunnisti, vaikka olisin vaan pyytäny anteeksi käytöstä.
- potentiaalinen
ryhtymään jehovantodistajaksi,siitä vaan,huomaat että sitten olet todella eristäytynyt kaikesta maallisesta ja kuulut "meikäläisiin"
- sinun tarvitsee vain
mennä valtakunnansalille ja antaa itsesi veljien ja sisarien vietäväksi.
Kaikki sinulle neuvotaan ja kaikki käy kohdallasi sitten hyvin.
Kuten sanoin, kirkas kruunu odottaa sinua.
- Vinkki
"Haluaisin tietää kuinka tullaan jehovan todistajaksi tai miten se nyt sitten sanotaankaan. Voiko sinne liittyä ihan noin vaan vai tarvittaanko siihen jotakin tekemisiä tai vaaditaanko siihen suorittaa joku tai jotakin ja vaaditaanko siihen joku henkilö suosittajaksi?"
Jehovan todistajaksi ei vain liitytä. Koska haluat Jehovan eli Jumalan todistajaksi, on sinun hankittava tietoa Hänestä (ks. Johanneksen evankeliumi 17:3). Oikeilla jäljillä olet viestissäsi: sitä löytyy Raamatusta - Jumalan sanasta (ks. 2.Timoteukselle 3:16).
Voit halutessasi pyytää raamatuntutkistelun joltakulta Jehovan todistajalta. He vastaavat mielellään kysymyksiisi Raamatusta. He ovat myös julkaisseet lukuisia Raamattua selittäviä kirjoja ja kirjasia, joista on hyötyä Raamatun perusopetusten omaksumisessa.
Kun olet hankkinut tietoa Raamatun opetuksista, voit vihkiä elämäsi sen kirjoittajalle. Omat päätöksesi teet toki kaikissa tilanteissa; mihinkään sinua ei pakoteta tai painosteta. Tahdonvapaushan on Jumalan ihmiseen luoma piirre. Kaste ei itsessään ole Jehovan todistajaksi tulemista, vaan se on tuon mahdollisen vihkiytymisesi julkinen vertauskuva. Kasteesi jälkeen sinut tunnetaan Jehovan todistajana.
Jäsenmaksuja tai mitään muitakaan rahallisia korvauksia sinulta ei tulla vaatimaan. Jehovan todistajien järjestöä ylläpidetään tosin suurimmaksi osaksi "jäsenten" lahjoituksilla, mutta ne perustuvat vapaaehtoisuuteen. Ketään ei painosteta.
Jehovan todistajat hankkivat sinulle mielellään oman raamatun, jotta voit alkaa perehtymään siihen. Toki löydät raamatun varmasti myös kirjakaupasta, mutta niiden rahallinen korvaaminen ei enää perustukaan vapaaehtoisuuteen, kuten me kaupoissa käyneet hyvin tiedämme :)
Vielä yksi asia. Tämä keskustelupalsta ei todellakaan ole paras väline tiedonhankkimiseen. Todella harva täällä on oikesti Jehovan todistaja ja saamasi "ilkeämielinen pilkka" -kuten sitä kutsuit - tulee suurimmaksi osaksi tämän uskonnon vastustajien taholta. Yksikään aito Jehovan todistaja ei sinua pilkkaa vilpittömyytesi vuoksi.
Kysyit vielä toisessa viestissäsi, mikä on valtakunnansali. Se on palvonta- ja opetuspaikka, johon Jehovan todistajat kokoontuvat kolme kertaa viikossa tutkimaan Raamattua yhdessä. Sinne ovat kaikki tervetulleita ilman sisäänpääsymaksuja. Useat jotka eivät ole Jehovan todistajia, käyvät tutustumassa kokouksiimme. Valtakunnansali on paikka, josta todennäköisimmin löydät meidät. Oman valtakunnansalisi osoitteen löydät puhelinluettelosta kohdasta "Jehovan todistajat". Paikalliset kokousajat puolestaan näkyvät yleensä valtakunnansalin etuovessa. Tervetuloa!
Herätkää!-lehti puolestaan on toinen Jehovan todistajien säännöllisesti julkaistavista lehdistä. Sitä julkaistaan omien sanojensa mukaisesti "koko perheen valistukseksi. Se auttaa selviytymään nykyajan ongelmista. Se selostaa uutisia, se kertoo monien maiden ihmisistä, se tarkastelee uskontoa ja tiedettä. Mutta se menee pidemmälle. Se tunkeutuu pinnan alle ja osoittaa ajankohtaisten tapahtumien todellisen merkityksen. Silti se pysyy aina poliittisesti puolueettomana eikä korota mitään rotua toisten yläpuolelle. Mikä tärkeintä, tämä lehti rakentaa luottamusta siihen Luojan lupaukseen, että rauhaisa ja turvallinen uusi maailma on korvaamaisillaan nykyisen pahan, laittoman asiainjärjestelmän." (Suora lainaus Herätkää!-lehdestä)
Tuli kyllä hurjasti tekstiä, mutta toivottavasti sait tyydyttäviä vastauksia kysymyksiisi. Tsemppiä sinulle elämään! Itsekin tiedän mitä on olla työtön (pitkään).
Ystävällisin terveisin,
nimim. Vinkki- sanoa
että sitten kun olet mukana touhussa olet "suorituspakon" alla eli joudut tekemään raporttia kuinka monta lehteä olet myynyt ja montako tuntia kentällä jne.Raha kirstuun kilahtaa ...???
- fger
sanoa kirjoitti:
että sitten kun olet mukana touhussa olet "suorituspakon" alla eli joudut tekemään raporttia kuinka monta lehteä olet myynyt ja montako tuntia kentällä jne.Raha kirstuun kilahtaa ...???
>>>monta lehteä olet myynyt---Raha kirstuun
- voi kirjoittaa vain
vartiororniseuran talutusnuorassa oleva todistaja.
Totuus seuraan liittymisessä on vallan muuta. Mutta vinkin antaja vaikenee siitä kuin muuri. Kaikki on muka vapaaehtoista mutta kun olet päässyt mukaan alkaa vapaaehtoisuus olla mennyttä.
Todistajat pitävät sinut vanhimpiensa kanssa ruodussa ja seura päättää kaikesta sinua koskevista asioista, jopa makuuhuoneen tapahtumat tulevat seurattavien asioiden listalle vaikka toisin väitetään. Jos haluat antautua seuran vietäväksi, unohda itsenäinen ajattelu ja opettele ulkoa tärkeimmät raamatunlauseet, joita voit toistella ihmisille kun alat tehdä kenttätyötä ja levittää seuran julkaisuja.
Vartiotorniseuran levittämä uskonto on hyvä esimerkki uskontokultista, joka orjuuttaa ja kahlitsee jäsenensä sekä henkisesti että taloudellisesti. - fger
voi kirjoittaa vain kirjoitti:
vartiororniseuran talutusnuorassa oleva todistaja.
Totuus seuraan liittymisessä on vallan muuta. Mutta vinkin antaja vaikenee siitä kuin muuri. Kaikki on muka vapaaehtoista mutta kun olet päässyt mukaan alkaa vapaaehtoisuus olla mennyttä.
Todistajat pitävät sinut vanhimpiensa kanssa ruodussa ja seura päättää kaikesta sinua koskevista asioista, jopa makuuhuoneen tapahtumat tulevat seurattavien asioiden listalle vaikka toisin väitetään. Jos haluat antautua seuran vietäväksi, unohda itsenäinen ajattelu ja opettele ulkoa tärkeimmät raamatunlauseet, joita voit toistella ihmisille kun alat tehdä kenttätyötä ja levittää seuran julkaisuja.
Vartiotorniseuran levittämä uskonto on hyvä esimerkki uskontokultista, joka orjuuttaa ja kahlitsee jäsenensä sekä henkisesti että taloudellisesti.>>>makuuhuoneen tapahtumat tulevat seurattavien asioiden listalle
- muiden joukossa
fger kirjoitti:
>>>makuuhuoneen tapahtumat tulevat seurattavien asioiden listalle
kirjoittelet täällä jehnuna ja kuitenkin tietotaitosi on vähän sitä sun tätä.
Ota nyt vähän selvää asioista niin ei tarvitse tyhmiä kysellä. - fger
muiden joukossa kirjoitti:
kirjoittelet täällä jehnuna ja kuitenkin tietotaitosi on vähän sitä sun tätä.
Ota nyt vähän selvää asioista niin ei tarvitse tyhmiä kysellä.Jos on 20 vuotta ollut naimisissa, luulisi jonkun asiasta kysyneen, jos on kysyäkseen.
Ajattelin vain tiedustella, kysytäänkö mahdollisesti piankin?
- Rudix
mietin intoasi liittyä nimenomaan jehovan todistajiin. Tärkeintä on kuitenkin ensiksi löytää oma suhteesi Jumalaan ja Jeesukseen, ja vasta sitten katsoa seurakuntaa. Rukoile, ja kysele Jumalalta mikä on hänen tahto.Älä tee ihmisten mielen mukaan, vaikka sinulla olisi 10 eri kirkkokunnan edustajaa houkuttelemassa mukaansa.
Mene vaikka kirjastoon, ota selvää miten kukakin kirkkokunta uskoo ettet tule ottaneeksi sikaa säkissä pelkän mielenkiinnon heräämisen vuoksi.. en väitä että tulisit katumapäälle, mutta säästyt monelta vaivalta myöhemmn..
...toiseksi ajattelin vihjata ettei jehovien käyttämä raamatunkäännös ole tietääkseni sama kuin mitä on kirkkoraamattu ja sen uusi käännös. ole tarkkana tässä, sillä monasti asiat voidaan kääntää päälaelleen pelkästään yhden tai kahden jakeen tulkintaerolla (myös kirkkokuntien sisällä on omia oppiriitoja, ja monet asiat ovat omantunnon kysymyksiä).. rukoile pyhää henkeä antamaan viisautta sinulle että osaisit tehdä oikean ratkaisun. mutta kuulostele, kysele, ja kyseenalaista. Oikea Jumala Kestää myös meidän epäilymme. Siunausta.- sen sanoit
Totuus kestää kriittisen tarkastelun ja Jumala kestää kaiken epäilyn ja meitähän kehoitetaan tutkimaan ja kysymään.Annoit hyvät neuvot kysyjälle ja oikeaa tietoa jehovien raamattu on heidän oma tulkintansa Raamatusta.
- Lue !!
sen sanoit kirjoitti:
Totuus kestää kriittisen tarkastelun ja Jumala kestää kaiken epäilyn ja meitähän kehoitetaan tutkimaan ja kysymään.Annoit hyvät neuvot kysyjälle ja oikeaa tietoa jehovien raamattu on heidän oma tulkintansa Raamatusta.
Mikäli sinulla on hallussasi Raamattu, niin lue siitä seuraava kirje, ja tutki itseäsi lukemasi suhteen, onko sinun tulkintasi sama kuin on Raamatun.
Lue Raamatusta Paavalin kirje heprealaisille.
- varoitus!
Älä liity jehovantodistajiin,sen jälkeen sinulla ei ole enää omaa elämää.Liityttäsi jehovantodistajiin et saa olla enää ystäviisi ja sukulaisiisi yhteydessä elleivät he ole jehovantodistajia,muuten ystävyyssuhteet katkeaa täysin.Jehovantodistajien usko on harhaoppi!
- aimo
sitten ihan sota tanner, meinaan kirjoituksesta. On se kumma miten pieni kirjoitus voi saada aikaan suuren määrän kirjoittelua. Pyysin vain tietoa kuinka tullaan jehovan todistajaksi. Niin täällä hurjat alkaa vääntää oppi kysymyksiä ja parjata toinen toistaan. Jos se tuo uskonto tai siitä keskusteleminen saa aikaan tälläisen sana sodan, niin miten se suuren taistelun se saa aikaan taivassa tai mihin sitten ikänä kukakin tuntuu menevän. Taidan jättää nämä kyselyt ja lopettaa etsiskelyn, kun ei näytä muuta tulevan kuin erimielisyyttä. En halua kenenkään riitaantuvan minun takiani. Ja odotella parempia aikoja. Muuten luulen että tiedän erään henkilön joka on jehovan todistaja ja taidan kääntyä hänen puoleen. Tai ainakin olen kuullut erään haukkuvan häntä jehnuksi, joka minusta loukkaa henkilöä ja hänen tekemää valintaa. En ole vielä tähän päivään nimitellyt ketään minkään vakaumuksen vuoksi, tai jos nyt ei omaa isää lasketa, vaikkakin meillä ei yleensä keskusteltu asioista. Keskustelun alkaessa isäni sanoi aina vaan että: ja piste. Sen jälkeen ei kukaan keskustellut, tai jos yritti niin yksi kova katse riitti vastaukseksi ja isän katse olisi tappanut vaikka miehen siihen paikkaan jos olisi halunnut. Mielestäni jokaisella on oma valinta niin aatteen kuin uskonnnon jne.... ja siihen ei tarvitse kenenkään muun sekaantua. Jos haluaa tietoja voi sitten kysellä tai ottaa selvää haluamallaan tavalla. En halua kirjoituksellani pahoittaa kenenkään mieltä ja jos olen pahoittanut niin: voi,voi. En pyydä anteeksi koska kyselevän ei tarvitse pyydellä anteeksi. Muistaakseni jossakin sanottiin: etsivä löytää, kolkuttavalle avataan, anova saa, jne...... Joten aion kaikkien teidän vääristelijöiden ja valheen puhujien, katkerien ym.... kiusaksi etsiä tämän henkilön käsiini josta aiemmin mainitsin ja keskustella hänen kanssaa. Ja kaikeksi lopuksi teille suomentakaapa tämä niin ilmoitan suomentajalle kukan olen. BE-REESHIIT BAARAA ELOHIIM EET HA-SHSHAAMAJIM VE-EET HAA-AARETS. HAAJIITII BA-JJOOM AKAALANII CHOOREB VE-KERACH BA-LLAAJELAA VA-TTIDIDAD SHENAATII MEE-EENAAJ.LOO-TISTACHAVEE LAAHEM VE-LOO TAAOBDEEM
- hebreaa
Kuka lienetkin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka912541- 671475
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww861447EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131208- 81943
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19920Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta105814Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe37814- 54793
- 30716