Päinvastoin kuin luullaan ilmastotieteilijät hyväksyvät kernaasti väitteet ilmaston (ja Grönlannin) muinaisesta lämpimyydestä.
5000 vuotta sitten ilmasto oli lämmin, mutta alkoi jäähtyä hitaasti kohti seuraavaa jääkautta. Sitten AGW alkoi vaikuttaa ja lämpö lähti jyrkkään nousuun. Tieteellinen käsitys ilmaston lämmön muutoksesta löytyy tuolta:
https://blogs.agu.org/wildwildscience/files/2015/12/Screen-Shot-2015-12-05-at-8.27.20-PM1.png
Nyt ollaan kuitenkin lämmön suhteen korkeammalla tasolla kuin 11000:een vuoteen.
Kohta Grönlannissa kasvaa taas puita, ehkä palmujakin.
Luonnollinen ilmastonvaihtelu
24
66
Vastaukset
- Anonyymi
Kulunut 100 v on vain 0,000002 % Telluksen historiassa. Lämpötilamuutos tuona aikana on ollut historialisen nopeaa. Ja lisää on tulossa.
- Anonyymi
Niin vain viimeiseltä 150 vuodelta on jonkinlaista mittaridataa, mutta sekään ei ole kattavaa. Et voi väittää, että olisi historiallisen nopeaa kun se mitattu historia puuttuu.
- Anonyymi
1900-1950 oli harvinaisen nopeaa lämpenemistä kauhean pienen jääkauden jäljiltä, joka kesti n 400 vuotta. Sen jälkeen 1950 väestöräjähdyksen ja teollistumisen alkamisen jälkeen alkoi CO2 nousta jyrkästi kun samaan aikaan lämpötilat syklin mukaisesti alkoivat kylmetä.
Onko alarmisti samaa mieltä?
Sitten vasta jälleen sykli muuttui(mikä sykli?) 1980 luvulla
1980 -luvun jälkeen alkoi lämmetä ja taasen lämpeneminen lähes pysähtyi 2000 luvulla ja CO2n määrä meni silti ylöspäin koko ajan.
Alarmisti tai vihreät tieteilijät jättävät kertomatta suuren osan ja ylikorostavat CO2ta tutkimuksissaan.
Keskiajan lämpökaudesta globaalista sellaisesta on n 50 eri tutkimusta siihen ei yksi Mann tai Macrot merkitse mitään.
- Anonyymi
Melkoista akuankka-linkkiä tarjolla.
Pitääkö jonssi jotain huuhaa blogia jonkulaisena tietolähteenä? - Anonyymi
Miten sinä jönssi kehtaat esitellä noita lätkämailaväärennöksiä. Etkö yhtään häpeä valehteluasi.
Käyrä on muodostettu yhdistämällä kahden tieteellisen tutkimuksen tulokset.
On myös denialistien huuhaata, että Mannin käyrä olisi väärennös. Se on todistettu oikeaksi useissa myöhemmissä tutkimuksissa.
Pyydän perusteluja, jos minua väitetään valehtelijaksi.- Anonyymi
Mannin käyrä on oikeudessakin jo todistettu vääräksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mannin käyrä on oikeudessakin jo todistettu vääräksi.
Denialistien märissä unissa on todistettu.
Omituista on, että denialistit usein vetoavat aikaisempiin lämpimiin kausiin, mutta kun ilmoitan, että he ovat oikeassa, minua syytetään valehtelijaksi.
Lisäksi yritetään vähätellä todisteitani, että ennenkin on ollut lämmintä..- Anonyymi
Kerro nyt sitten samantien että ne, jotka tietävät, että ihmisellä ei ole merkittävää vaiktusta ilmastoon eikä hiilidioksidin määrään ilmakehässä, ovat oikeassa.
- Anonyymi
Omituista että sinä jönssi jaksat jatkaa tuota valehteluasi ja asioiden vääristelyä.
- Anonyymi
Eikös voitaisi puolin ja toisin lopettaa ilmastoasioista meuhkaaminen, sehän on hyvä asia jos suomessa kasvaisi palmut vuoden ympäri. Ei enää kalliita lämmityskuluja ja päästöjä, lentomatkustaminen vähenisi merkittävästi ja oikeasti luonto säästyisi.
Jos siis ihmisen aiheuttama ilmastomuutos on totta, niin lisää päästöjä ilmakehään, eikö vain.Luuletko että jönssi lopettaisi meuhkaamisensa vaikka olisi Maapallolla lämpötila tai ilmasto tai sää ihan mikä tahansa. Oikeastaan on ihan viihdyttävää toisinaan käydä lueskelemassa jönssin tuotoksia.
- Anonyymi
Miksi te denialistit nyt kiellätte Marcottin tutkimuksen, kun se todistaa sen, mitä olette aina väittäneet? Siis sen, että luonnollista ilmastonvaihtelua on aina tapahtunut.
Jollain satunnaisella värikynän huitaisulla ei ole mitään luonnontieteellistä merkitystä. Jos vertaisarvioijana on Michael Mann, niin roskakoppaan joutaa samantien.
- Anonyymi
Kiellätkö keskiajan lämpökauden ja siitä olevat tutkimukset? Tämä on kuin inkvisitio parhaimillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiellätkö keskiajan lämpökauden ja siitä olevat tutkimukset? Tämä on kuin inkvisitio parhaimillaan.
Jos sanoo ,että ei kiellä niin joutuu muuttamaan käsitystään nykyisen lämpiämisen nopeudesta ja ainutlaatuisuudesta. Alarmisteilta menee aseet käsistä ja sormi suuhun.
Anonyymi kirjoitti:
Jos sanoo ,että ei kiellä niin joutuu muuttamaan käsitystään nykyisen lämpiämisen nopeudesta ja ainutlaatuisuudesta. Alarmisteilta menee aseet käsistä ja sormi suuhun.
Ei minulla ainakaan ole tarvetta kieltää keskiajan lämpökautta. Sehän näkyy kohoumana Marcott et al-tutkimuksessa.
Jons kirjoitti:
Ei minulla ainakaan ole tarvetta kieltää keskiajan lämpökautta. Sehän näkyy kohoumana Marcott et al-tutkimuksessa.
Tuo keskiajan lämpökausi oli selvillä jo ennen jonkun Marcottin tai muiden konsensuspellejen syntymää. Jos joku hörhö piirtelee paperille värikynällä jotain viivoja niin se ei todista tutkimisesta yhtään mitään. Yhtä hyvin voisi todistaa uudestaan että vesi on märkää.
kenraali kirjoitti:
Tuo keskiajan lämpökausi oli selvillä jo ennen jonkun Marcottin tai muiden konsensuspellejen syntymää. Jos joku hörhö piirtelee paperille värikynällä jotain viivoja niin se ei todista tutkimisesta yhtään mitään. Yhtä hyvin voisi todistaa uudestaan että vesi on märkää.
Sinulla on outo käsitys tieteellisestä tutkimuksesta. Yleensä ja niin tässäkin tapauksessa on takana ryhmä tiedemiehiä, jotka käyttävät useita vuosia tutkimukseen. Toiset tiedemiehet arvioivat sitten tutkimusmenetelmien ja -tulosten luotettavuuden. Jos he hyväksyvät, tutkimustulos julkaistaan tiedelehdessä.
Jons kirjoitti:
Sinulla on outo käsitys tieteellisestä tutkimuksesta. Yleensä ja niin tässäkin tapauksessa on takana ryhmä tiedemiehiä, jotka käyttävät useita vuosia tutkimukseen. Toiset tiedemiehet arvioivat sitten tutkimusmenetelmien ja -tulosten luotettavuuden. Jos he hyväksyvät, tutkimustulos julkaistaan tiedelehdessä.
Yhtä hyvin he olisivat voineet tutkia sitä, onko vesi märkää. Tai sitä, onko tuuleeko ulkona jos on tuulista. Olisivat voineet käyttää vaikkapa kymmeniä vuosia tutkimukseensa.
Kyllä noistakin aiheista saa ihan tieteellisen tutkimuksen aikaiseksi. Saattaa olla että joku tiedelehti tutkimuksen joskus julkaisee.- Anonyymi
kenraali kirjoitti:
Yhtä hyvin he olisivat voineet tutkia sitä, onko vesi märkää. Tai sitä, onko tuuleeko ulkona jos on tuulista. Olisivat voineet käyttää vaikkapa kymmeniä vuosia tutkimukseensa.
Kyllä noistakin aiheista saa ihan tieteellisen tutkimuksen aikaiseksi. Saattaa olla että joku tiedelehti tutkimuksen joskus julkaisee.Millaisella koulutuksella kenraali kyseenalaistaa nuo tutkimukset? Tähänastisiin kenraalin kommentteihin ei ainakaan ole tarvinnut minkäänlaista.
Anonyymi kirjoitti:
Millaisella koulutuksella kenraali kyseenalaistaa nuo tutkimukset? Tähänastisiin kenraalin kommentteihin ei ainakaan ole tarvinnut minkäänlaista.
Sillä ei ole ns. paskankaan väliä minkälaisia "tutkimuksia" joku Marcott yrittää käyttää keppihevosena. Yhtä hyvin hän voi liimata paperille piirtämänsä kuvan Mannin lätkämailasta vaikkapa pulun nokkaan ja todistaa että noinhan se lämpötila nousee kun pulu lepattaa katolle ja Mann vertaisarvioi suorituksen.
- Anonyymi
kenraali kirjoitti:
Sillä ei ole ns. paskankaan väliä minkälaisia "tutkimuksia" joku Marcott yrittää käyttää keppihevosena. Yhtä hyvin hän voi liimata paperille piirtämänsä kuvan Mannin lätkämailasta vaikkapa pulun nokkaan ja todistaa että noinhan se lämpötila nousee kun pulu lepattaa katolle ja Mann vertaisarvioi suorituksen.
Arvasin ettet pysty vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen - ja tässäkö siis olivat nuo tutkimukset kiistävät argumenttisi?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654