Kaloreiden laskeminen pakasteista??

Anonyymi

Auttakaapa nyt joku tyhmää 😅 Esim. tietyissä kala- ja katkarapupakasteissa lukee, että "glaseerausveden määrä ei sisälly ilmoitettuun painoon". Vaikuttaako tämä siis tuotteen energiasisällön laskemiseen? Tarkoitan siis, että onko pakkauksessa ilmoitettu kalorimäärä (vaikkapa nyt 70 kcal/100g) pelkästä kalasta, vai kala glaseerausvesi -yhdistelmästä? Tarkoitan siis, että 100 grammaa kalaa sisältää tietenkin enemmän energiaa kuin 100 grammaa tuotetta, josta osa on kalaa ja osa vettä (kun vedessä ei kaloreita ole); eli onko pakkauksessa ilmoitettu energiasisätö niin, että punnittaessa 100g pakkauksesta otettua jäistä tuotetta se sisältää tuon ilmoitetun 70 kcal/100g? Kysymys ei nyt ole siis numeron tarkkuudesta vaan siitä, viittaako se pakkauksesta otettuun tuotteeseen.
Toivottavasti ymmärrätte kysymyksen, yritin muotoilla mahdollisimman selvästi 🙄

7

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Menee siten, että energia ilmoitetaan sulatetun ja valutetun ruuan määrästä, josta siis ylimääräinen neste on poistunut.

• Anonyymi

hmm, oon kyllä kuullu itse päinvastaista, että ellei toisin ilmoiteta niin se ravintosisältö nyrkkisääntönä koskisi pakkauksesta otettua tuotetta (eikä sulatettua...) 🙄 painaakohan pakastettu tuote siis sulatettua ja valutettua enemmän? niin vois ainakin olettaa, kun se vesi tosiaan valutettaessa häipyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hmm, oon kyllä kuullu itse päinvastaista, että ellei toisin ilmoiteta niin se ravintosisältö nyrkkisääntönä koskisi pakkauksesta otettua tuotetta (eikä sulatettua...) 🙄 painaakohan pakastettu tuote siis sulatettua ja valutettua enemmän? niin vois ainakin olettaa, kun se vesi tosiaan valutettaessa häipyy.

https://www.foodie.fi/entry/rainbow-katkaravut-180-g/6414890230012

"Keittämisen ja kuorimisen jälkeen katkaravut suojataan kuivumista vastaan glaseerauksella eli jääkuorrutuksella. Glaseerausveden määrä on katkaravuissa 13-15 %, mikä takaa niiden hyvän laadun. Glaseerausvesi ei sisälly tuotteen painoon."

Ehkä vaihtelee tapauskohtaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.foodie.fi/entry/rainbow-katkaravut-180-g/6414890230012

"Keittämisen ja kuorimisen jälkeen katkaravut suojataan kuivumista vastaan glaseerauksella eli jääkuorrutuksella. Glaseerausveden määrä on katkaravuissa 13-15 %, mikä takaa niiden hyvän laadun. Glaseerausvesi ei sisälly tuotteen painoon."

Ehkä vaihtelee tapauskohtaisesti.

per 100 g (fineli)

Tuore tonnikala --- 140 kcal
        Tonnikala paistettu --- 185 kcal
        Tonnikala vedessä --- 99 kcal
        Tonnikala öljyssä --- 190 kcal

Katkarapu, keitetty, suolaton --- 73 kcal
        Katkarapu, tuore --- 66 kcal

Energia valutetussa ruoka-aineessa. Tonnikalapurkissa esim. ilmoitettu 150 g kalaa yhteispainosta 200 g.

• Jos tuotteessa on 70 kcal per 100 niin on aika lailla sama onko siinä 70 kcal vai 63 kcal.

• Anonyymi

no se riippuu määristä ja henkilöstä, mutta tosiaan tätä mun kysymys ei kyllä koskenutkaan :)

• Anonyymi

Kuinka pitkä on naru???

(Nauru oli kyllä pitkä.)

Mistähän näitä kaloriuskovaisia/luuloisia löytyy?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4573
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3155
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2853
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      56
      2758
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2370
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2165
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      15
      1579
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      17
      1564
    9. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1494
    10. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      1484
    Aihe