keski-iän KRIISI!!

Moi. Olenko ainoa setä joka huvikseen käy sillointälloin lukemassa sinkkupalstaa? Olen ollut aviossa sekä avio- että avoliitossa. Kupeitteni hedelmä on nyt ostanut talon puolisonsa kanssa joten voin hengähtää ja vähentää huolehtimistani.

Joka tapauksessa viimeisin rakkaani kuoli pitkäaikaiseen sairauteen. Hän lähti mielestäni liian nuorena. Olen ajatellut, että voisin aloittaa treffailun, mutta vihaan SOMEa.

Treffipalstoille en laita ilmoitusta, koska vihaan tätä atk:n nykyistä maailmaa ja aina on puoliso löytynyt ihan ilman tätä helvetillistä tietojen käsittely laitetta.

Olenko siis auttamatta vanhanaikainen ja loppuelämäni yksin? Toisaalta minulle on ihan sama, onhan sitä tullut jo nussittua.

Mutta pointtini on, että onko tällä kyseisellä palstalla muita vanhuksia, kuin minä?

PS. pikkupojat ja tytöt, kyllä se siitä. Teistäkin tulee ihmisiä.

29

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen vieläkin pahoillani puolisosi puolesta. Onhan se tuska. löydät vielä jonkun ihanan jonka kanssa turvallisesti vanheta. Toivotaan että täältä onnistaa, sitä toivon todella.

    • Anonyymi

      On täällä varmaan sinua vanhempiakin. Mitäs sinulla on ikää sitten?

      Abris

      • Olenhan virallisesti keski-ikäinen 43


      • TimoSimilä kirjoitti:

        Olenhan virallisesti keski-ikäinen 43

        Olet saman ikäinen kun minä. 😃

        Minäkin oon 43.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Olet saman ikäinen kun minä. 😃

        Minäkin oon 43.

        Minäkin olen yli 40 vuotta vanha. En haluaisi olls 4x vuotta, mutta parempi se on kuin 6x, Kun on vielä 4x niin voi luoda uusia suhteita ja tehdä lapsiakin. 6x se on vaikeampaa ja naisille melkein mahdotonta lastenteon suhteen.


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Minäkin olen yli 40 vuotta vanha. En haluaisi olls 4x vuotta, mutta parempi se on kuin 6x, Kun on vielä 4x niin voi luoda uusia suhteita ja tehdä lapsiakin. 6x se on vaikeampaa ja naisille melkein mahdotonta lastenteon suhteen.

        Minua taas ei haittaa, että olen jo tai vasta 43 vuotta. Ihmeen äkkiä tähän ikään tultiin, se joskus miettittynä yllättää, miten ne vuodet niin äkkiä meni! En ehtinyt huomaamaan. :D

        Ehkäpä olen niin keskittynyt elämiseen, etten ole siksi huomannut vuosien juosseen?

        Aika tuntuu menevän nopeasti muutenkin. Vastahan mä aloitin ja pian huomaan, hitto joko mä pääsin perille. :)

        Jollain tavalla pidän ästä keski.ikäistymisestä, kun tämän iän myötä tuntuu moni asia ikään kuin selkiintyvän. Olevan selkeempää ja olotila seesteisempää. Vähemmän kulmikkaita ajatuksia, näkemyksiä ja tuntemuksia. :)

        Osaa enemmän jotenkin nauttia ihan vaan olemisestakin ja yksinkertaisista asioista.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Minua taas ei haittaa, että olen jo tai vasta 43 vuotta. Ihmeen äkkiä tähän ikään tultiin, se joskus miettittynä yllättää, miten ne vuodet niin äkkiä meni! En ehtinyt huomaamaan. :D

        Ehkäpä olen niin keskittynyt elämiseen, etten ole siksi huomannut vuosien juosseen?

        Aika tuntuu menevän nopeasti muutenkin. Vastahan mä aloitin ja pian huomaan, hitto joko mä pääsin perille. :)

        Jollain tavalla pidän ästä keski.ikäistymisestä, kun tämän iän myötä tuntuu moni asia ikään kuin selkiintyvän. Olevan selkeempää ja olotila seesteisempää. Vähemmän kulmikkaita ajatuksia, näkemyksiä ja tuntemuksia. :)

        Osaa enemmän jotenkin nauttia ihan vaan olemisestakin ja yksinkertaisista asioista.

        Mutta edelleen pisteet ja väliviivat menee sekaisin. :D

        Kirjoittamaan oikein on ikuinen opettelun aihe mulla. :P


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Minua taas ei haittaa, että olen jo tai vasta 43 vuotta. Ihmeen äkkiä tähän ikään tultiin, se joskus miettittynä yllättää, miten ne vuodet niin äkkiä meni! En ehtinyt huomaamaan. :D

        Ehkäpä olen niin keskittynyt elämiseen, etten ole siksi huomannut vuosien juosseen?

        Aika tuntuu menevän nopeasti muutenkin. Vastahan mä aloitin ja pian huomaan, hitto joko mä pääsin perille. :)

        Jollain tavalla pidän ästä keski.ikäistymisestä, kun tämän iän myötä tuntuu moni asia ikään kuin selkiintyvän. Olevan selkeempää ja olotila seesteisempää. Vähemmän kulmikkaita ajatuksia, näkemyksiä ja tuntemuksia. :)

        Osaa enemmän jotenkin nauttia ihan vaan olemisestakin ja yksinkertaisista asioista.

        Minua pelottaa lähinnä mitä tulee 50 vuoden jälkeen. 60 vuotta on vielä matkan päässä, mutta 50 vuotta täytämme jo seuraavalla vuosikymmenellä (me kaksi ja aloittaja). Nyt ollaan keski-iän alkuvaiheessa, mutta yli 50-vuotiaana keski-iän loppu alkaa häämöttää. Onneksi en ole nainen ja ei ole vaihdevuosia, mutta minulla on kuva, että ihminen vanhenee runsaasti 50-luvullaan ja sitten lopullisesti työuran loputtua 60-lukunsa lopulla? Vaikka taitaa niitä olla virkeitä 70-80-vuotiaita ja jopa vanhempia ihmisiä?


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Minua pelottaa lähinnä mitä tulee 50 vuoden jälkeen. 60 vuotta on vielä matkan päässä, mutta 50 vuotta täytämme jo seuraavalla vuosikymmenellä (me kaksi ja aloittaja). Nyt ollaan keski-iän alkuvaiheessa, mutta yli 50-vuotiaana keski-iän loppu alkaa häämöttää. Onneksi en ole nainen ja ei ole vaihdevuosia, mutta minulla on kuva, että ihminen vanhenee runsaasti 50-luvullaan ja sitten lopullisesti työuran loputtua 60-lukunsa lopulla? Vaikka taitaa niitä olla virkeitä 70-80-vuotiaita ja jopa vanhempia ihmisiä?

        Mikä siinä pelottaa sinua? Mä en osaa pelätä 50, 60, 70, 80...mennään päivä kerrallaan ja sittenhän sen näkee mitä vastassa on. :)

        Ainoo minkä nyt tiedostaa, että elämä ei enää tuolla ehtoopuolella voi mielin määrin jatkua, mutta voihan se loppua vaikka tänäänkin. Sikäli en suo hirmusti asialle ajatusta. Se menee niin kun menee ja sen on sen ajan murhe sitten. :)

        Miehillekin tulee vaihdevuodet! :D

        Miehistä tulee nurisijoita sitten...

        Joo, kyllä se 50 taitaa olla sitä vuosikymppiä kun vanhetutaan reippaammin. Tai muutokset vanhaan alkaa näkyä ja tuntua selkeemmin?

        Mä ajattelen, että jos onnistut pitämään mielesi virkeenä ja elämän mielekkäänä, etkä hirveesti ota stressiä kaikesta ja osaat nauttia pienistäkin asioista, helposti voit olla pirteä pappa tai mummu vielä 70-90 vuotiaanakin. :)


        Hirmu paljon lasken korvien välin kontolle. Vaikka ilman fysiikkaa ei oikeen voi toimia, mutta korvien välillä on valtava merkitys miten me selvitään raihnaisinakin.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Mikä siinä pelottaa sinua? Mä en osaa pelätä 50, 60, 70, 80...mennään päivä kerrallaan ja sittenhän sen näkee mitä vastassa on. :)

        Ainoo minkä nyt tiedostaa, että elämä ei enää tuolla ehtoopuolella voi mielin määrin jatkua, mutta voihan se loppua vaikka tänäänkin. Sikäli en suo hirmusti asialle ajatusta. Se menee niin kun menee ja sen on sen ajan murhe sitten. :)

        Miehillekin tulee vaihdevuodet! :D

        Miehistä tulee nurisijoita sitten...

        Joo, kyllä se 50 taitaa olla sitä vuosikymppiä kun vanhetutaan reippaammin. Tai muutokset vanhaan alkaa näkyä ja tuntua selkeemmin?

        Mä ajattelen, että jos onnistut pitämään mielesi virkeenä ja elämän mielekkäänä, etkä hirveesti ota stressiä kaikesta ja osaat nauttia pienistäkin asioista, helposti voit olla pirteä pappa tai mummu vielä 70-90 vuotiaanakin. :)


        Hirmu paljon lasken korvien välin kontolle. Vaikka ilman fysiikkaa ei oikeen voi toimia, mutta korvien välillä on valtava merkitys miten me selvitään raihnaisinakin.

        Abrakadabra. "Mikä siinä pelottaa sinua? Mä en osaa pelätä 50, 60, 70, 80...mennään päivä kerrallaan ja sittenhän sen näkee mitä vastassa on. :)"

        Oikeastaan 50 ikävuoden pelko syntyi eilen, kun keskustelin yhden kahvilan pitäjän kanssa, joka oli täyttämässä 58. Hän koki, että hän rupsahti sinä päivänä kuin täytti 50 vuotta. Muistikaan ei enää pelaa niin kuin nuorempana. Aloin pelätä, että mitä se 50 vuotta tuo tullessaan, jos silloin alkaa rupsahtaa. Nyt yli 40 kymppisenä vielä se kahvilan pitäjä luuli minua 36-vuotiaaksi eli olen vähän ikäistäni nuoremmannäköinen, mutta sitten 50-luvullani ei enää 36v-vuotiaaksi luulla. Jotenkin eilen sen kahvilayrittäjän puheitten perusteella iski jonkinlainen vanhenemisen pelko.

        Hyvää viikon puoliväliä! Mitäs sinne kuuluu?


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Minua pelottaa lähinnä mitä tulee 50 vuoden jälkeen. 60 vuotta on vielä matkan päässä, mutta 50 vuotta täytämme jo seuraavalla vuosikymmenellä (me kaksi ja aloittaja). Nyt ollaan keski-iän alkuvaiheessa, mutta yli 50-vuotiaana keski-iän loppu alkaa häämöttää. Onneksi en ole nainen ja ei ole vaihdevuosia, mutta minulla on kuva, että ihminen vanhenee runsaasti 50-luvullaan ja sitten lopullisesti työuran loputtua 60-lukunsa lopulla? Vaikka taitaa niitä olla virkeitä 70-80-vuotiaita ja jopa vanhempia ihmisiä?

        Tuo on niin totta. Isäni seitsenkymppinen on kovin kiireinen ja piristyy vain vanhetessaan. c,"


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Abrakadabra. "Mikä siinä pelottaa sinua? Mä en osaa pelätä 50, 60, 70, 80...mennään päivä kerrallaan ja sittenhän sen näkee mitä vastassa on. :)"

        Oikeastaan 50 ikävuoden pelko syntyi eilen, kun keskustelin yhden kahvilan pitäjän kanssa, joka oli täyttämässä 58. Hän koki, että hän rupsahti sinä päivänä kuin täytti 50 vuotta. Muistikaan ei enää pelaa niin kuin nuorempana. Aloin pelätä, että mitä se 50 vuotta tuo tullessaan, jos silloin alkaa rupsahtaa. Nyt yli 40 kymppisenä vielä se kahvilan pitäjä luuli minua 36-vuotiaaksi eli olen vähän ikäistäni nuoremmannäköinen, mutta sitten 50-luvullani ei enää 36v-vuotiaaksi luulla. Jotenkin eilen sen kahvilayrittäjän puheitten perusteella iski jonkinlainen vanhenemisen pelko.

        Hyvää viikon puoliväliä! Mitäs sinne kuuluu?

        Voi sinua Dinoseni.🤗

        Elä suotta mitään rupsahtamista pelkää, olet sama sinä vaan vanhempi versio itsestäsi.😄

        Sinä oot nätti sisimmältäsi, se on kuule paljon se!


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Voi sinua Dinoseni.🤗

        Elä suotta mitään rupsahtamista pelkää, olet sama sinä vaan vanhempi versio itsestäsi.😄

        Sinä oot nätti sisimmältäsi, se on kuule paljon se!

        Mitä kuuluu, niin nukuin hetken. Täytyy torkahdella muutaman kerran päivässä lyhyesti, niin jaksaa. Kohta muksuja laiteltava yöpuulle.🌛

        Musiikkia sateessa..musikaali..

        https://youtu.be/w40ushYAaYA

        Hyvää iltaa ja yötä!!


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Voi sinua Dinoseni.🤗

        Elä suotta mitään rupsahtamista pelkää, olet sama sinä vaan vanhempi versio itsestäsi.😄

        Sinä oot nätti sisimmältäsi, se on kuule paljon se!

        Kiitos sanoistasi! :) Älä liikaa nukahtele päiväsaikaan, jotta et nukkuisi pitkään yöllä?


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Kiitos sanoistasi! :) Älä liikaa nukahtele päiväsaikaan, jotta et nukkuisi pitkään yöllä?

        Oleppa hyvä, eikä ole tarvis kiitelläkkään. Se on miten minä sinut näen. :)

        Oi kyllä mä nukun kun nukuttaa ja on mahdollista. En halua vetää itseäni ns. piippuun ja olla sitten ihan romu. Päivänukkumiset kun ei mulla vaikuta tippaakaan yöuniin näköjään. :)


    • Anonyymi

      Tässä on tämä jännittävä kappale mihin törmäsin etsiessäni:
      https://www.youtube.com/watch?v=bSYIGs8Pb6Y

      Itse kyllä määräät mitä teet, ja se tuntuu hyvälle kun ei ole mikään ministeri määräämässä sitten kun ampuu vain pään halki jos joku tulee "trespassing."...

      • Hohhoijaa. Hanki elämä.


    • Anonyymi

      Kyllähän jokainen yli 25-vuotias kuuluisi mielestäni jo vanhuuseläkkeelle, kun älykkyys ei enää pysty siitä kehittymään, väittävät.

      • Mitä tekee liialla älykkyydelläkään, jos pärjää vähemmälläkin? :)

        Eläkettä ei makseta muutenkaan älykyyden mukaan.


    • Olen sinua paljon vanhempi. Jos sinä olet vanhus, mikähän minä sillä mittarilla olen.

      Minulle parisuhde on muutakin kuin nussimista ja siksi kaipaankin sitä välillä.

      • Mielestäni TXT ja SOME ovat pilanneet ihmisten kommunikaatiotaidot. Toki edesmenneestä puolisosta välitin muutoinkin kuin seksin takia. Mutta kommunikaatio näpyttelemällä tai ruutuun tuijottamalla ei korvaa todellista kommunikointia.

        Sen takia en vastaa tekstareihin tahi s-postiin. Minut saa kiinni kyllä ihan soittamalla. En myöskään ole ainoa joka on tätä mieltä. 70-luvun ihmisillä tulee jo mitta täyteen, kun milleniaanit käyttävät pals toja oman pahan olon purkamiseen.

        Eikä siinä vielä kaikki. Halveksuvat sekä omasta mielestään antavat hyviä neuvoja omille vanhemmilleen. Selkäsaunan tarvitsisivat, mutta kait tämä on sitä elämän jatkumoa.

        Noh niin, syyllistyin nyt itsekin purkamaan pahaa oloani ATK:n. Anteeksi, mikäli aiheutin harmia. Mikäli en, niin ole hyvä.


      • Anonyymi
        TimoSimilä kirjoitti:

        Mielestäni TXT ja SOME ovat pilanneet ihmisten kommunikaatiotaidot. Toki edesmenneestä puolisosta välitin muutoinkin kuin seksin takia. Mutta kommunikaatio näpyttelemällä tai ruutuun tuijottamalla ei korvaa todellista kommunikointia.

        Sen takia en vastaa tekstareihin tahi s-postiin. Minut saa kiinni kyllä ihan soittamalla. En myöskään ole ainoa joka on tätä mieltä. 70-luvun ihmisillä tulee jo mitta täyteen, kun milleniaanit käyttävät pals toja oman pahan olon purkamiseen.

        Eikä siinä vielä kaikki. Halveksuvat sekä omasta mielestään antavat hyviä neuvoja omille vanhemmilleen. Selkäsaunan tarvitsisivat, mutta kait tämä on sitä elämän jatkumoa.

        Noh niin, syyllistyin nyt itsekin purkamaan pahaa oloani ATK:n. Anteeksi, mikäli aiheutin harmia. Mikäli en, niin ole hyvä.

        Yleensä sinä Timo ainakin yleensä tunnut tietävän mitä nappulaan paneilet näpäimistöltäsi.

        Tyttöjen ja niiden puutehan sinua vaivaa tietysti, pitää katsos vähän katsoa itseäkin peiliin aina aamuisin ja käyttää kasvonhoitotuotteitakin, jotta et näyt jollekin yök-törkyparralle..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä sinä Timo ainakin yleensä tunnut tietävän mitä nappulaan paneilet näpäimistöltäsi.

        Tyttöjen ja niiden puutehan sinua vaivaa tietysti, pitää katsos vähän katsoa itseäkin peiliin aina aamuisin ja käyttää kasvonhoitotuotteitakin, jotta et näyt jollekin yök-törkyparralle..

        Onneksi et ole pinnallinen. Tunnetko minut, eli olet joku ystävä, kun tiesit, että joskus on törkyparta? Toisaalta kyllä lähikaupassa myydään mannasuurimoita tahi kaljaa ihan parrasta huolimatta.


      • TimoSimilä kirjoitti:

        Mielestäni TXT ja SOME ovat pilanneet ihmisten kommunikaatiotaidot. Toki edesmenneestä puolisosta välitin muutoinkin kuin seksin takia. Mutta kommunikaatio näpyttelemällä tai ruutuun tuijottamalla ei korvaa todellista kommunikointia.

        Sen takia en vastaa tekstareihin tahi s-postiin. Minut saa kiinni kyllä ihan soittamalla. En myöskään ole ainoa joka on tätä mieltä. 70-luvun ihmisillä tulee jo mitta täyteen, kun milleniaanit käyttävät pals toja oman pahan olon purkamiseen.

        Eikä siinä vielä kaikki. Halveksuvat sekä omasta mielestään antavat hyviä neuvoja omille vanhemmilleen. Selkäsaunan tarvitsisivat, mutta kait tämä on sitä elämän jatkumoa.

        Noh niin, syyllistyin nyt itsekin purkamaan pahaa oloani ATK:n. Anteeksi, mikäli aiheutin harmia. Mikäli en, niin ole hyvä.

        Kuka halveksii ketä?

        Puhuttu sana ja kirjoitettu sana ovat mielestäni ihan samalla viivalla. Molemmilla on paikkansa ja tarkoituksensa ja käyttäjänsä.
        Ainahan sitä voi määritellä, että kommunikoin kanssasi vain omilla ehdoillani. Jos teet toisin, en kommunikoi. Vallan käyttö on huumaavaa.


    • Anonyymi

      Itse täytän tällä viikolla 55 ja eipä se nyt millään tavalla pahalta tunnu...ihan iisisti nyt vaan koska olet ilmeisesti vasta 40 ja elämää jäljellä vaikka kuinka paljon vielä.
      Jaan kanssasi ajatukset että pitäisi jostain helvetin somesta löytää parisuhde itselleen. No ei sitä päivää että ryhtyisen hengaamaan jossain nettisivuilla muiden pällistelltävänä. Jos livenä vastaan tulee joku kiva tyyppi niin ok, jos ei niin senkin ajatuksen kanssa voin helposti elää ja olla yksin vaikka loppuelämän. Olla yksin ja yksinäinen on sitten kaksi aivan eri asiaa.
      Mitä näitä elämän asioita murehtimaan, huominen tulee huolimatta siitä murehtiiko vai ei. Kun saat den 10v lisää ikää niin ymmärät tämänkin!!

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon mummeli.... niin minäkin olen kohta jo yli 25-vuotias.


    • Suurin osa palstalaisista on keski-ikäisiä.

      Mä 50v.

    • Anonyymi

      53v, jäin katsomoon seuraamaan muiden suorituksia,

    • Anonyymi

      Mäoon niiku 2 753 vuotta, mut me kyöpelit ollaanki tavallista vetreempii. 👻

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      186
      3151
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      173
      2303
    3. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      68
      2019
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1449
    5. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      83
      1447
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      182
      1344
    7. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      97
      1261
    8. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1123
    9. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1120
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      24
      998
    Aihe