Kuinka monta aikapommia aiotaan vielä rakentaa?

169

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä opitte jotai?

• Anonyymi

Eli trollitili emansipoituu nyt koulusurmaajan narratiivin parissa...

• Anonyymi

Ehka ei kannattaisi hylata raamatullisia arvoja jotka kehoittaa mm lahimmaisen rakkauteen. Sen sijaan raaka evoluutio teorian julistaminen ainoana totuunena johtaa juuri siihen etta voimia joutuu mittauttamaan aarimmaisen vakivallan kautta.

• Anonyymi

Koskahan jo tarttuu näihin uhkauksiin, sattuu sitä nimittäin vähän joka ympyröissä

• Anonyymi

Ehkä myöskin kannattaisi Sinunkin totella raamatun oppeja, eli antaa koko varallisuutesi köyhille, ja lähteä perheesi kanssa alasti kadulle ilman asuntoa ja mitään.

Onhan tuo todellinen ongelma tuo kiusaaminen, kerran näin erään sellaisen aika isokokoisen miehen, oli todella ujon ja eristäytyneen näköinen, kurkki kulmien alta vain varovaisesti toisia ihmisiä ja joku sossunainen oli vieressä turvana jotta uskaltautui edes ihmisten ilmoille ollenkaan.

Mutta tuollaisessa tuon oikein kummallisen ujon ison miehen tapauksessa, minkä näin, en tiedä oliko ollut kysymys kymmeniä vuosia jatkuneesta kiusaamisesta vai muuten vain eristäytyneisyydestä. On tuollaisia ihmisiä olemassa, täysin eristäytyneitä yhteiskunnasta jotenkin tai elävät aivan omissa mielikuvitusmaailmoissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä myöskin kannattaisi Sinunkin totella raamatun oppeja, eli antaa koko varallisuutesi köyhille, ja lähteä perheesi kanssa alasti kadulle ilman asuntoa ja mitään.

Onhan tuo todellinen ongelma tuo kiusaaminen, kerran näin erään sellaisen aika isokokoisen miehen, oli todella ujon ja eristäytyneen näköinen, kurkki kulmien alta vain varovaisesti toisia ihmisiä ja joku sossunainen oli vieressä turvana jotta uskaltautui edes ihmisten ilmoille ollenkaan.

Mutta tuollaisessa tuon oikein kummallisen ujon ison miehen tapauksessa, minkä näin, en tiedä oliko ollut kysymys kymmeniä vuosia jatkuneesta kiusaamisesta vai muuten vain eristäytyneisyydestä. On tuollaisia ihmisiä olemassa, täysin eristäytyneitä yhteiskunnasta jotenkin tai elävät aivan omissa mielikuvitusmaailmoissaan.

Todellinen ongelma on myös se, että joku asiansa kussut ei lähde peilin kautta reflektoimaan, vaan syyttää muita erinäisistä asioista. Se kiusatun kokemus kun on niin monisyinen, toinen voi kokea sellaiseksi vaikka punaiset liikennevalot, että verhottu ukaasi on kyllä poimittavissa tuosta tekstistä, fundamentalistinen sävy ei paranna tilannekuvaa

• olen aina puhunut lähimmäisen rakkaudesta ja lakikin velvoittaa auttamaan lähimmäisen pelastamiseen ja velvollisuus auttaa.

Onhan se totta sellainen jumala on pelote lapsia toimimaan oikein kun juurruttaa sen ja joulupukki taas opettaa antamisen lahjan, onneksi olen nämä oppinut vaikka en usko molempiin.
        Tarinat on hyvin opettavaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellinen ongelma on myös se, että joku asiansa kussut ei lähde peilin kautta reflektoimaan, vaan syyttää muita erinäisistä asioista. Se kiusatun kokemus kun on niin monisyinen, toinen voi kokea sellaiseksi vaikka punaiset liikennevalot, että verhottu ukaasi on kyllä poimittavissa tuosta tekstistä, fundamentalistinen sävy ei paranna tilannekuvaa

Minulla entisena kiusattuna fundamentalistinen savy paransi asiaa. Tiedan etta kiusaajia jos eivat kaanny jeesuksen puoleen odottaa tulinen kita ja minua paratiisin iloittelut. Ei ole tarvetta silloin kostamiselle.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

olen aina puhunut lähimmäisen rakkaudesta ja lakikin velvoittaa auttamaan lähimmäisen pelastamiseen ja velvollisuus auttaa.

Onhan se totta sellainen jumala on pelote lapsia toimimaan oikein kun juurruttaa sen ja joulupukki taas opettaa antamisen lahjan, onneksi olen nämä oppinut vaikka en usko molempiin.
        Tarinat on hyvin opettavaisia.

Todellisuudesta.... joooh, mukavia unia odotan taas... noniin urheilulajeihin: Juha Sipilä... 1 jalan kikkaus, sauvojen avulla, matka on 10000 metriä kinkkaa juha, kinkkaa jo ja kovaa vauhtia, ei saa luovuttaa.... kinkkaa vain....

• Anonyymi

Suomessa saa kiusata eikä kiusaajat saa mitään rankaistusta joten itseään saa puolustaa vaikka sapelilla tai miekalla. Minua kiusattiin vähän 30 vuotta sitten kun olin yläasteella. Annoin parille kiusaajalle turpaan kunnolla, yks melkeen sokeutui ja yhden työnsin rappusia alas ja se halvaantui ei kävele tänäkään päivänä vielä. En saanut mitään rankkua siitä ja olen ylpeä teostani että kiusaaja ei kävele koskaan.

• Anonyymi

Tuolloin kun näin tuollaisen alta-kulmain katsovan ison äijän jolla oli sossutäti kuin äiti tukena, hetken aikaa ajattelin että: kun ehkä pystyisin niin rohkaista hieman tätä, mutta päätin että en, jos olisin vain pelottanut sitä entistä enemmän, noh, musiikki:

Judas Priest - Turbo Lover: https://www.youtube.com/watch?v=JhY9GOhFwN4

• Esim poikani hakattiin koska hänet ymmärrettiin väärin tämän vuoksi pitäisi olla enemmän aikuisia läsnä pelkästää koulussa. Kaikki ne luulivat olevan sankareita.
        Koska poikani meni laittamaan oven kiinni ettei kova melu haittaa muita. Siinä hetkessä tuli oppilas ulkoa jolla ulkovaatteet päällä ja pelästyi oven menemistä kiinni kun ovi normaalisti lukossa mutta poika oli ottanut pois lukosta joten ne veteli oven kahvaa kun poika näki hänellä olevan ulkovaateet huusi ”ei ovi ole lukossa”
        Luokassa oleva töni poikani maahan yksi veti jalasta poika kääntyi mahalle ja kolme löi ja potki.

Minä en opeta väkivaltaan mutta tuossa tilanteessa kuin kaikessa muissakin aikuisen läsnä olo olisi estänyt.
        Lapset on lapsia ja niitä pitää paremmin opastaa ja suojella ja harjoittelevat kirjaimellisesti vasta ja mitä vanhemmaksi tulevat sitä raaempia, miten heidät on kasvatettu näkyy käytöksessä.

Minä en tuomitse sinun tekoasi vaikka koet ylpeyttä ymmärrän hyvin ja olisin ylpeämpi jos ajaisit sitä lapsille olevan enemmän vahtimista jotka ei kykene vielä selviytymään koulussa yksin pitäisi saada lisää aikuisia ja resusseja täydentämään oikeisiin osa alueisiin joilla on puutoksia.

• Anonyymi

Ainakin ihmisten olisi aika opetelle JUTTELEMAAN toisille ihmisille. Ja pitää myös hyväksyä se, että joku tulee puhumaan. Puhumaan tulevan henkilön torjuminen on ääliömäistä käytöstä. Sellaiset torjujat ovat ihmiskunnan jätekasoja, ja juuri he ovat pahimpia syyllisiä ikäviin tapahtumiin.

• Anonyymi

Tämä on aika tärkeä asia, juurikin itsellenikin tuli mieleen, että melkein tyttöjenkin olisi velvollisuus vastata jotain jos joku toinen sanoo tai kysyy jotain, jos ei vastaa niin vastapuoli jos olisin minä ja joku tyttö ei vastaisi, luokittelisin vankimielisaaraalaan kuuluvaksi naiseksi, koko sukuneenkin kerralla, kun ovat mielenvikaisia koko suku _:D

• Anonyymi

En usko ettta he itse ovat taysin syyllisia vaan enemmankin heijastavat sita nakemysta mita kokonainen ryhma puhuu henkilon selan takana.

• Anonyymi

Noniin, eli incelin asiat menee yleisen turvallisuuden edelle tulihan se sieltä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noniin, eli incelin asiat menee yleisen turvallisuuden edelle tulihan se sieltä

Yleiseen turvallisuuteen ei mikään incel-käsite liity mitenkään. Suomi oli turvallinen maa vielä 1970-luvulla, siis silloin, kun ihmiset osasivat luontevasti puhua toisilleen.

• Hassua kyllä eikö tässäkin puhuta ongelma on siinä että ne kiusaajat vain jatkaa. Oon nähnyt syy-seuraus jutut ei ole hanskassa.
        Ne ei siis jotenkin älyä sitä.
        Puhuminen ei auta sen näin sen. Joten mitä enemmän puhu sit alettiin väärentää asioita eli mustamaalaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleiseen turvallisuuteen ei mikään incel-käsite liity mitenkään. Suomi oli turvallinen maa vielä 1970-luvulla, siis silloin, kun ihmiset osasivat luontevasti puhua toisilleen.

Ai että oli turvallinen maa vielä 70-luvulla, johan nyt vitsin murjaisit.

https://findikaattori.fi/fi/97

• Anonyymi

Ei kiusaaminen ole ongelma, vaan se että kiusatut pimahtavat. Kiusatut on asetettava poliisiseurantaan.

• Anonyymi

Aloittajan hyvä tuo "kuinka monta aikapommia tarvitaan...", joku voi lukea väärin että "kuinka monta atomipommia tarvitaan"...

Noh hauska tapahtuma sinänsä... kun ihmettelin kun jouduin ottamaan käyttöön väliaikaisesti tuollaisen äly-lätty-lettu-puhelimen, kun pääasiallisesta puhelimesta on akku rikki, ihmettelin aluksi että: kukahan ihmeellinen on soitellut kymmeniä kertoja tähän, joku ihmeellinen kirjainyhdistelmä, sitten mietin: minähän se olen itse soitellut ja tehnyt tiedonsiirtoja omien puhelimieni välillä ja tuo on lyhenne toisesta puhelimestani, joskus Bluetoothilla siirsin tietoja puhelinten välillä, kuvia ja sellaisia :D

Kukahan tämä oikein on kun kymmeniä soittoja :D Niin pitkä aika että en enää muistanut.

Mutta tabletti-tietokonetta ei ole olemassakaan, sen oikea nimi olisi: isokokoinen puhelin.
        Sitten kun tabletin teho riittää IBM:n 10 korttelin kokoisen tietokoneen laskutehoihin tablettia voisi kutsua puhelimeksi. Nyt tabletti on puhelin, kuitenkin vain.

• Anonyymi

Hei ! KIUSAAJAT pitäisi asettaa poliisiseurantaan. Ja kouluaikana kiusaajan perhe pitää savustaa paikkakunnalta ulos ! - Asia on nimittäin niin, että kiusaajat ovat niitä alimman tason ihmisiä, jotka ovat kasvaneet surkeissa kodeissa. Juu, tyhmille vanhemmille syntyy tyhmiä jälkeläisiä.

• Kyllä kiusaaminen on ongelma nyt löyty yksi jota ei älyn lahjoilla lahjottu. Nyt ei ole syy-seuraus asiat hanskassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Aloittajan hyvä tuo "kuinka monta aikapommia tarvitaan...", joku voi lukea väärin että "kuinka monta atomipommia tarvitaan"...

Noh hauska tapahtuma sinänsä... kun ihmettelin kun jouduin ottamaan käyttöön väliaikaisesti tuollaisen äly-lätty-lettu-puhelimen, kun pääasiallisesta puhelimesta on akku rikki, ihmettelin aluksi että: kukahan ihmeellinen on soitellut kymmeniä kertoja tähän, joku ihmeellinen kirjainyhdistelmä, sitten mietin: minähän se olen itse soitellut ja tehnyt tiedonsiirtoja omien puhelimieni välillä ja tuo on lyhenne toisesta puhelimestani, joskus Bluetoothilla siirsin tietoja puhelinten välillä, kuvia ja sellaisia :D

Kukahan tämä oikein on kun kymmeniä soittoja :D Niin pitkä aika että en enää muistanut.

Mutta tabletti-tietokonetta ei ole olemassakaan, sen oikea nimi olisi: isokokoinen puhelin.
        Sitten kun tabletin teho riittää IBM:n 10 korttelin kokoisen tietokoneen laskutehoihin tablettia voisi kutsua puhelimeksi. Nyt tabletti on puhelin, kuitenkin vain.

Olipas hassua

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Olipas hassua

Niin no oli sanonta joo... mutta tavallaan näinhän se on sitten... eli miten kiusaajat poistetaan?

On mahdotonta, koska aina silloin joku tasolla tai toisella kiusaa toistaan tavalla tai toisella...

• Anonyymi kirjoitti:

Niin no oli sanonta joo... mutta tavallaan näinhän se on sitten... eli miten kiusaajat poistetaan?

On mahdotonta, koska aina silloin joku tasolla tai toisella kiusaa toistaan tavalla tai toisella...

Kuin kerroin resusseja lisätä oikeisiin paikkoihin
        aikuisia enemmän. Kiusaamista vähentävä kirjaimellisesti moraaliakin vasta tulee lähempänä varhaisaikuis ikää ne on vast lapsia, tiedäthän sinä.

https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/vanhemmat-12-15-vuotiaan-moraalisen-kehityksen-tukena/

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ei kehity ne aikuisenakin jokin poikkeus kehityksestä viivästyttää.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Jos ei kehity ne aikuisenakin jokin poikkeus kehityksestä viivästyttää.

Niin se on jos ei ikinä kasva lapsesta aikuiseksi kiusaajakaan, minäkin olen pienenä varmaan joskus ollut kiusaaja joskus, mutta en enää kyllä ollenkaan... jotkut vain ihmettelevät että miten tuollakin on noin paljon rahaa ja tuollaisia vaatteitakin, ja aseita, kuuluu varmastikin johonkin huumekartelliin tai jotain :D

Ei tavallista järkevää elämää vain se on, jos osaa elää viisaasti, joku hevi-musiikki tulee vihjeenä, kun priestiä on tullut nyt tänään kuunneltua:
        https://www.youtube.com/watch?v=9LdrpOPBkp0&list=RD_8ThqA362Yw&index=7

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei ! KIUSAAJAT pitäisi asettaa poliisiseurantaan. Ja kouluaikana kiusaajan perhe pitää savustaa paikkakunnalta ulos ! - Asia on nimittäin niin, että kiusaajat ovat niitä alimman tason ihmisiä, jotka ovat kasvaneet surkeissa kodeissa. Juu, tyhmille vanhemmille syntyy tyhmiä jälkeläisiä.

Onko se sitten parempi että se kiusattu kiusaaja ottaa aseen ja alkaa ammuskelemaan?

• Anonyymi

Kiusatut ovat yleinen turvallisuusriski, ja heidät kaikki pitää teljetä vankilaan. Siellä voivat pimahtaa keskenään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiusatut ovat yleinen turvallisuusriski, ja heidät kaikki pitää teljetä vankilaan. Siellä voivat pimahtaa keskenään.

Lässyn lässyn läpäti lää. Sössössöö. Kiusatut eivät ole turvallisuusriski. Enemmistö heistä on hyvin menestyviä, ja he maksavat veroja, joilla valtio elättää vankiloissa asuvia entisiä koulukiusaajia.

• Anonyymi kirjoitti:

Lässyn lässyn läpäti lää. Sössössöö. Kiusatut eivät ole turvallisuusriski. Enemmistö heistä on hyvin menestyviä, ja he maksavat veroja, joilla valtio elättää vankiloissa asuvia entisiä koulukiusaajia.

Juuri niin.
        Taitaa kyllä koulukiusaajien aika kasvaa lapsena eikä vasta aikuisena. Aikuisia enemmän.

• Anonyymi

Kenen vika se on jos joku vaikka suuttuu kaveripainista, ennen pojat painivat keskenään eikä siinä ollut mitään sen kummallisempaa. Juuri That 70's Showssa oli jakso missä oli että tytöt eivät voi leikkitapella koska se muuttuu oikeaksi tappeluksi, mikä on kyllä sekin totta, niin onko niin että pojillakin alkaa käymään niin? Niin miksi, ehkäpä sen takia että on hössötetty liikaa ja lässytetty ettei saa tapella yms. ja ei sitten kehitykään häviämiselle vastustuskykyä.

• Meillä painiminen on kieletty painin harrastaminen tapahtuu sääntöjen mukaan painimatolla.

• Paini on järkevää jos säännöt ja tuomari on selkeä.

• Joo ei saa tapella se on selvyys

• Sitä varten häviämiseen on tehty lautapelejä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Paini on järkevää jos säännöt ja tuomari on selkeä.

Kun niin tavallaan, en kuulu mihinkään, tarkoitin että ei ole sitoumuksia mihinkään järjestöön, voi olla suhteita siltikin World Leading White Man Rights Organizationiin, eli Ku Klux Klan... ei ole sitoumuksia minnekään... tuttuja voi olla.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Paini on järkevää jos säännöt ja tuomari on selkeä.

Jos niin... tuomari eli "neuvottelija" sanoo että neuvottelut ovat loppu, niin jos pyytää edes seuraavaa neuvottelua tarkoittaa kuolemaa sitten jos edes pyydät jonkun julman neuvottelijan kanssa.... noh joka tapauksessa itse teen nyt kirjanpitohommia itselleni työnnän tietokoneelle tietokantaan kaikkia ostoskuittejani ja analysoin omaa rahankäyttöäni taulukkolaskentaohjelman avulla :D

https://www.youtube.com/watch?v=dSy2DcATYUo

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Meillä painiminen on kieletty painin harrastaminen tapahtuu sääntöjen mukaan painimatolla.

Ja mitä siitä kiellosta on seurannut, se että kun joku pienessä väännössä häviää sitä vatvotaan vuositolkulla ja tartutaan kättä pidempään.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä siitä kiellosta on seurannut, se että kun joku pienessä väännössä häviää sitä vatvotaan vuositolkulla ja tartutaan kättä pidempään.

Ja tämä liittyi mihin?
        Kiellosta seurannut meillä lapset ymmärtää miksei näin tehdä.
        Taidat rikkoa lakia jatkuvasti, siinä on pitkä lista kielloista.

• Anonyymi kirjoitti:

Se että kiusaamisen kieltäminen on lakiin hyvä sisältää saa ihmiset kunnon kasvatushoidon kun jokainen käy hoidossa.

• Niin valitettavaa kuin se onkin, väkivalta loppuu vain suuremmalla väkivallalla. Aikoinaan pikkuveljeäni kiusattiin koulussa. Minä opetin hänelle ihmisen heikot kohdat, ja käytännössä opetin voittamaan yhdellä iskulla.

Kun kiusaaja tuli taas ivaamaan, niin velipoika muisti oppini ja tempasi nopealla iskulla nenään, niin että silmistä valui vesi ja nokasta veri. Veli kysyi, että lyönkö toisen iskun?

Kiusaaja lähti itkien kotiinsa. Rehtori kutsui isän ja velipojan puhutteluun. Isä tuumasi rehtorille, että jos kiusataan, niin hänen mielestä saa lyödä turpiin.

En tiedä, mutta kiusaaminen loppui tasan siihen.

• Anonyymi

Ei tarvittu mitään jotain kkk-neuvottelijaa jo heti neuvottelun alkaessakin sanomaan neuvottelun vastakumppaneille: hitto te haisette munarunkkareille.... mutta noniin deodorantit on teillä jäänyt käyttämättä, mutta niin neuvotellaan sitten asioista...

• Nykypäivänä tiedetään enemmän joten siihen pystytään puuttumaan jos lisätään resusseja. Väkivalta ei ole ratkaisu ,enää nykyään.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Nykypäivänä tiedetään enemmän joten siihen pystytään puuttumaan jos lisätään resusseja. Väkivalta ei ole ratkaisu ,enää nykyään.

MITÄ? Mitä valtakunta oikein höpöttää? Tuu tänne, niin hampaat irtoo ikenistä. Anteeksi ja huomenta. Tämä on sitä minun mustaa huumoria.

Timo

• Anonyymi kirjoitti:

MITÄ? Mitä valtakunta oikein höpöttää? Tuu tänne, niin hampaat irtoo ikenistä. Anteeksi ja huomenta. Tämä on sitä minun mustaa huumoria.

Timo

Väkivalta ei ole mikään ratkaisu kyllä se on nyt vaan totuus.
        Resusseja eli lisää aikuisia vahtimaan kyllä se loppuu kun joku vahtii. Poikakin soittaa mulla ja sanon että jos täytyy tulla vahtimaan muita, ettei osata olla kyllä ne niiden juttu on loppunut ja oon mennyt sitten paikalle selvittää.

Siis ihan yksinkertaista on puuttuminen ja olla läsnä ei se sanomalla mene kaikille perille vaan pitää mennä paikalle. Tottakai se vaatii hermoja vanhemmalta ja minusta lapsien kohdalla varsinkin se on eriasia jos vanhemmat ei ole perillä lapsen asioista ei ne asiat muutu. Kouluun minä en saa mennä ja se on ollut ärsyttävintä.

Se et pitää saada ihmisiä lisää puutoksiin.
        Ja tuo on ongelma vitsin varjolla kiusaaminen on niin yleinen ongelma että on uutisoitu. Siis tuo ei ole hyväksyttävää.

https://yle.fi/uutiset/3-5684704

Ja tuo” vitsin” varjolla kiusaaminen on siis todella ikävää toimintaa ja siitä pitää pyrkiä pois.

• Anonyymi kirjoitti:

Timo

Kuitenkin kyse on ollut väärin ymmärryksessä, joka on sitten vaahtoutunut. Miten ihmeessä luulette lapsen osaavan rakentavasti keskustella, jos on heti nyrkit pystyssä? Kyllä pitää olla ihan aikuinen läsnä ohjaamassa jos ei muuten ongelma ratkea.

• Kiusaaminen on perseestä, mutta ennemmin keskittyisin kiusattuun kuin kiusaajaan.

Jotenkin jokapaikassa puhutaan tuomitsevasti kiusaamisesta, mutta mitäs sitten? Onko se kadonnut? Ei, eikä katoa, se vaan keksii uusia väyliä.

Jotenkin kaikesssa hälinässä tuntuu jäävän se kiusattu vähän jalkoihin. Hänelle ei välttämättä annteta mahdollisuutta käydä läpi sitä kiusaamista ja se jää painamaan.

Kiusaamisen vaikutukset eivät jää siihen, että kiusaaminen loppuu, se jättää jäljen jos sitä ei lapsen kanssa käydä läpi, minusta siihen kannattaisi keskittyä vielä enemmän kuin pelkästään kiusaamisen absoluuttiseen kitkemiseen. Toisaalta lapsille pitäisi kertoa mistä kiusaaminen johtuu. Että johtuu kiusaajasta, eikä hänestä.

• Anonyymi

Totta. Kiusaaminen johtuu 100-prosenttisesti siitä kiusaajasta. Kiusaaja kun on tyhmien idioottivanhempien tyhmä jälkeläinen, jolla on surkeat geenit. Kiusaaminen ei johdu ollenkaan siitä kiusatusta, koska kiusatuksi voi tulla aivan kuka tahansa. Olisi jo aika ottaa järkevät keinot käyttöön: KIUSAAJAT PASSITETTAKOON KOULUKOTIIN !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Kiusaaminen johtuu 100-prosenttisesti siitä kiusaajasta. Kiusaaja kun on tyhmien idioottivanhempien tyhmä jälkeläinen, jolla on surkeat geenit. Kiusaaminen ei johdu ollenkaan siitä kiusatusta, koska kiusatuksi voi tulla aivan kuka tahansa. Olisi jo aika ottaa järkevät keinot käyttöön: KIUSAAJAT PASSITETTAKOON KOULUKOTIIN !

Itselläni on aika paljon jäljelle jääneitä noita kkk-pomojen erilaisia käyntikortteja, jokaisesta lokerosta löytyy jotain sellaisia, jenkki-kokoisia kortteja... :D

• Anonyymi

Onko parempi yrittää kitkeä jotain kokonaan, mikä todennäköisesti ei ole mahdollista, vaiko yrittää opettaa käsittelemään asiaa. Myöskin mitä enemmän johonkin, tai johonkuhun, kiinnitetään huomiota niin monesti sitä huomiota myöskin saa ja on sitten arpapeliä onko se huomio positiivista vaiko negatiivista.

Miksei muka voida tunnustaa rehellisesti että jossain, tai kaikissa pitkälti, on korjaamisen varaa. Eikä vain lässyttää siitä että pitäisi hyväksyä sellaisena kuin on, mikä ei todellakaan valmista todelliseen maailmaan missä noin ei todellakaan ole.

Eli jos läskia kakaraa kiusataan läskiyden takia, niin eikö oikea ratkaisu olisi yrittää saada läski laihduttamaan ja kiinnostumaan liikunnasta, Sillä voisi olla lopun elämääkin parantava vaikutus.

• Anonyymi kirjoitti:

Onko parempi yrittää kitkeä jotain kokonaan, mikä todennäköisesti ei ole mahdollista, vaiko yrittää opettaa käsittelemään asiaa. Myöskin mitä enemmän johonkin, tai johonkuhun, kiinnitetään huomiota niin monesti sitä huomiota myöskin saa ja on sitten arpapeliä onko se huomio positiivista vaiko negatiivista.

Miksei muka voida tunnustaa rehellisesti että jossain, tai kaikissa pitkälti, on korjaamisen varaa. Eikä vain lässyttää siitä että pitäisi hyväksyä sellaisena kuin on, mikä ei todellakaan valmista todelliseen maailmaan missä noin ei todellakaan ole.

Eli jos läskia kakaraa kiusataan läskiyden takia, niin eikö oikea ratkaisu olisi yrittää saada läski laihduttamaan ja kiinnostumaan liikunnasta, Sillä voisi olla lopun elämääkin parantava vaikutus.

No ei todellakaan ole oikein. Se että kiusaaja on otettava seurantaa ettei kiusaamista esiinny jos on niin pieni lapsi tarvitsee todellakin tarkkailua ja ohjeita, selvä juttu se on.

Taasko manipulointi alkoi onko sinulla oikeasti empatian kyvyn puutosta.

• Tähän viestiin ei kukaan ole vastannut niin, että oikeasti välittäisi kiusatusta. Ihan sitä samaa mitä aina kiusaamisesta puhutaan...

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

No ei todellakaan ole oikein. Se että kiusaaja on otettava seurantaa ettei kiusaamista esiinny jos on niin pieni lapsi tarvitsee todellakin tarkkailua ja ohjeita, selvä juttu se on.

Taasko manipulointi alkoi onko sinulla oikeasti empatian kyvyn puutosta.

Eli kieltäminen, eikä asian korjaaminen, on sitten oikea ratkaisu? Ei ole.¨

Jos pentuna on liikaa hyssytelty asioita niin sillä voi olla aika pitkäkantoiset vaikutukset. Nykyäänkin on aikuisia jotka eivät osaa käsitellä vastoinkäymisiä ollenkaan ja työelämässäkin käyttäytyvät kuin kakarat.

Kyllä on huomattavasti tärkeämpää opettaa hyväksymään vastoinkäymiset ja jatkamaan eteenpäin, koska elämässä niitä tulee väistämättä suuriakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli kieltäminen, eikä asian korjaaminen, on sitten oikea ratkaisu? Ei ole.¨

Jos pentuna on liikaa hyssytelty asioita niin sillä voi olla aika pitkäkantoiset vaikutukset. Nykyäänkin on aikuisia jotka eivät osaa käsitellä vastoinkäymisiä ollenkaan ja työelämässäkin käyttäytyvät kuin kakarat.

Kyllä on huomattavasti tärkeämpää opettaa hyväksymään vastoinkäymiset ja jatkamaan eteenpäin, koska elämässä niitä tulee väistämättä suuriakin.

Tässä nähdään sinä jatkat manipulointia vielä kehtaatkin.
        korjaus tapahtuu täysin kiusaajaa kohti ja siihen puututaan heti.

• Anonyymi

Täällä ollaan samoilla linjoilla!

Sellainenkin huomio, ettei kaikkia erilaisia ja erikoisia kiusata. Jotain siinä kiusatussa on silloin heikkoa, mitä voisi vahvistaa. Täydellisiä psykopaatti-stalkkeri-kiusaajia on todella harvassa.

Kiusaamista on eri myös eri asteista.

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkäpä kiusaamisen tarve on suvaitsemattomuutta,toinen on likainen,,tyhmän oloinen,juoposta perheestä,tai liian fiksu jne..Vanhempien kannattaisi miettiä ,mitä juoruavat lastensa kuullen,asenteet syntyvät kotona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkäpä kiusaamisen tarve on suvaitsemattomuutta,toinen on likainen,,tyhmän oloinen,juoposta perheestä,tai liian fiksu jne..Vanhempien kannattaisi miettiä ,mitä juoruavat lastensa kuullen,asenteet syntyvät kotona.

Kaikki eivät vaan tule keskenään toimeen. Eivät lapset eivätkä aikuiset.

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Täällä ollaan samoilla linjoilla!

Sellainenkin huomio, ettei kaikkia erilaisia ja erikoisia kiusata. Jotain siinä kiusatussa on silloin heikkoa, mitä voisi vahvistaa. Täydellisiä psykopaatti-stalkkeri-kiusaajia on todella harvassa.

Kiusaamista on eri myös eri asteista.

xL

Joo. Lapset usein ovat ehdottomia ja julmanoloisia toisilleen, mutta toisaalta se on aina ollut myös luonnon tapa vahvistaa jotain.

Minusta se kiusattuun keskittyminen olisi tärkeämpää. Käydä rakentavasti läpi mistä kiusaaminen johtuu. Ei kiusaamisestakaan pitäisi mitään mörköä tehdä. Sekään ei ole hyvä juttu pitemmän päälle.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Joo. Lapset usein ovat ehdottomia ja julmanoloisia toisilleen, mutta toisaalta se on aina ollut myös luonnon tapa vahvistaa jotain.

Minusta se kiusattuun keskittyminen olisi tärkeämpää. Käydä rakentavasti läpi mistä kiusaaminen johtuu. Ei kiusaamisestakaan pitäisi mitään mörköä tehdä. Sekään ei ole hyvä juttu pitemmän päälle.

Jep.

Kyllähän sitä kohta varoo ihmisiä, jotka tekevät jatkuvasti valituksia kiusaamisesta. Seuraavaksi kiusaamista on se välttely... mikään ei ole hyvä. Täytyy sitä jokaisen oppia kohtaamaan epämiellyttäviäkin asioita itsessään, eikä vaan etsiä syyllisiä ulkopuolelta kaikkeen.

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Jep.

Kyllähän sitä kohta varoo ihmisiä, jotka tekevät jatkuvasti valituksia kiusaamisesta. Seuraavaksi kiusaamista on se välttely... mikään ei ole hyvä. Täytyy sitä jokaisen oppia kohtaamaan epämiellyttäviäkin asioita itsessään, eikä vaan etsiä syyllisiä ulkopuolelta kaikkeen.

xL

kiusaaja kyllä tarvii vähän tässä tapauksessa hoitoa, ehkä se sitten loppuu muiden kiusaaminen kun näkee itsensä heidän silmistä. Miten pahoitti toista. Kun näkee mitä virhettä tekee, ei toista sitä ja on korjaantunut.

• Anonyymi kirjoitti:

Jep.

xL

Niin, no kritiikkihän ei ole kiusaamista ja jatkuvan kritiikinkään saaminen ei ole kiusaamista, mutta kuka sen osaa mitenkin ottaa.

On minuakin kiusattu hörökorvista, mutta enää ne ei härnää, ehkä hyväksyin ne ja osaan elää niiden kanssa, enkä edes niitä itse näe enää niin hörökorvina.
        Jotain oppia itsestä. 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni on aika paljon jäljelle jääneitä noita kkk-pomojen erilaisia käyntikortteja, jokaisesta lokerosta löytyy jotain sellaisia, jenkki-kokoisia kortteja... :D

Lopeta jo kkk-kerhosta puhuminen täällä, tämä on käsky.
        Et kuulu etkö ole koskaan kuulunut kkk-kerhoon.

Kkk-kerhon Euroopan solun päällikkö.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Tähän viestiin ei kukaan ole vastannut niin, että oikeasti välittäisi kiusatusta. Ihan sitä samaa mitä aina kiusaamisesta puhutaan...

Et sinäkään. Jos puhuttaisiiin peliriippuvuudesta, disse olisi äänessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Et sinäkään. Jos puhuttaisiiin peliriippuvuudesta, disse olisi äänessä.

Voi, kun sinulle oli niin kova pala, että minusta jopa peliriippuvuus on pahempi juttu kuin naisettomuus. 😁
        Kasvahan aikuiseksi ja ala sit juttelemaan aikuisten kanssa. 😃

• Anonyymi

Ätmin kuuluukin pysyä pois koulusta ja työelämästä.
      Voip joutua kiusatuksi.

• Ätmi voi sulkeutua rauhassa ja mennä sitten miekan kanssa kouluun, näyttämään mistä kana kusee...

• Anonyymi

KUKA TAHANSA voi joutua kiusatuksi, jos joku pahasti häiriintynyt kiusaaja sattuu kohdalle.

• Anonyymi kirjoitti:

KUKA TAHANSA voi joutua kiusatuksi, jos joku pahasti häiriintynyt kiusaaja sattuu kohdalle.

Muistan, kun olin työelämässä vielä. Kaikista puhuttiin selän takana. Jopa minusta!

• Anonyymi kirjoitti:

Jep, juuri niin.

• Elä hulluja puhu.

• Anonyymi
        TimoSimilä kirjoitti:

Muistan, kun olin työelämässä vielä. Kaikista puhuttiin selän takana. Jopa minusta!

Kaikista puhuttiin selän takana. Jopa minusta!

Ei ole totta. Mistähän syystä voisivat puhua pahaa susta. Ei nyt tule mitään syytä mieleen.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Suomiurea on kiusaajissa vahva.

• Anonyymi

Homoiksi syntyneet ovat vain herkempiä ja tulkitsevat poikien normaalit hevosenleikit kiusaamiseksi.

• Anonyymi

Tänään tulee muuten tuollaisesta De Gaulle -salamurhasta -Shakaali elokuva, TV5 2200, mutta on huono verrattuna siihen alkuperäiseen Shakaali-elokuvaan tuo mutta niin, tuossa on Bruce Willis tuossa uudemmassa versiossa :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään tulee muuten tuollaisesta De Gaulle -salamurhasta -Shakaali elokuva, TV5 2200, mutta on huono verrattuna siihen alkuperäiseen Shakaali-elokuvaan tuo mutta niin, tuossa on Bruce Willis tuossa uudemmassa versiossa :D

Tuollaisia kuten jotain kkk-dragoneita ei paljon liikuta noin pienet poikien leikit, huomioivat jotenkin, mutta niin lapsellista tuollaiset, ei ylitä kynnystä jotta kiinnostaisi ollenkana noin tuollaiset puukkomiehet puistoissakaan :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaisia kuten jotain kkk-dragoneita ei paljon liikuta noin pienet poikien leikit, huomioivat jotenkin, mutta niin lapsellista tuollaiset, ei ylitä kynnystä jotta kiinnostaisi ollenkana noin tuollaiset puukkomiehet puistoissakaan :D

Mutta niin voi kokonaan unohtaa viesinnän seurannan jonkun kkk-järjestönkin kanssa netissä;: pitää seurata ja purkaa jokainen lentoposti-paketti tullissa josko on joku salainen viesti sitten paketin sisälläå, netti on jo niin vanhanaikaista....

• No ei todellakaan ole automaattisesti samasta sukupuolesta kiinnostuneita.

• Kiusaajat pitäisi aina lähettää muihin kouluihin eikä niin kuin nyt että kiusattu joutuu vaihtamaan koulua. Kun kiusaajat (ja niiden vanhemmat) saisivat itselleen hankaluutta elämään kiusaamisen seurauksena se varmaankin alkaisi pikkuhiljaa hillitsemään, vanhempiakin enemmän kiinnostaisi kasvattaa kiusaamattomia lapsia kun tulisi konkreettisia seurauksia itselle.

No eihän sitä ihan kaikkea saada kuitenkaan kitkettyä mutta väitänpä että kun seuraukset tulisi kiusaajalle/kiusaajille eikä kiusatulle kyllä se varmaan vähentäisi melko paljon kiusaushommaa.

• Niihän siitä sanotaan että kiusaaja pitäisi lähettää olen samaa mieltä pureta pitäisi. Pojan kiusaaja jäi luokalle. Kaksi vuotta sitä kiusas.

• Mitäs, kun monesti ne kiusaajat voi olla jonkun opettajan lellivauvoja. Nehän saa anteeksi kaiken, vielä opettajan valvovan silmänkin alla. Ei aikuisetkaan aina ole lapsen puolella kiusaamisjutuossa.

Voi jopa olla usuttamassa, kun oikeen päävammanen opettajakin on. Ja joo kyllä puskee vähän katkera läpi, mutta mä en pidä kasvattajiakaan välttämättä puolueettomina. Siksikin kaikki paska saa rehottaa rauhassa.

• Oon kuitenkin sitä mieltä lisää aikuisia, joten ei tule tilaisuuksia voi lapsikin saada apua.

• valtakunta kirjoitti:

Oon kuitenkin sitä mieltä lisää aikuisia, joten ei tule tilaisuuksia voi lapsikin saada apua.

Koulussa on niitä jullikoita, jotka ei kuuntele ketään aikuista. Meidänkin koulussa on joskus poliisitkin joutuneet käymään, kun on niin rajuksi meno yltynyt.

Opettajat monet pelkääkin nuoria, jotka on päällekäyviä. Ja ihan aiheesta.

Ala-aste ikäset vielä saa jotenkin ruotuun, mutta kyllä niissäkin niitä on joita varten tarttisi ihan oman "häkin" missä rauhottua.

Isommat kuten yläasteelaiset ja lukiolaiset, amikset ne on jo aikuisen kokoisia ja lyövätkin herkästi kun väliin meet säätää. Oisko vartijat sitten yksi ratkaisu, jos muu ei auta.

Tai jonkunlainen yhteiskuntapalvelu..?

• Kiusaajat pitäisi aina lähettää muihin kouluihin eikä niin kuin nyt että kiusattu joutuu vaihtamaan koulua. Kun kiusaajat (ja niiden vanhemmat) saisivat itselleen hankaluutta elämään kiusaamisen seurauksena se varmaankin alkaisi pikkuhiljaa hillitsemään, vanhempiakin enemmän kiinnostaisi kasvattaa kiusaamattomia lapsia kun tulisi konkreettisia seurauksia itselle.

No eihän sitä ihan kaikkea saada kuitenkaan kitkettyä mutta väitänpä että kun seuraukset tulisi kiusaajalle/kiusaajille eikä kiusatulle kyllä se varmaan vähentäisi melko paljon kiusaushommaa.

• "Kiusaaminen liittyi tavanomaisiin asioihin, enimmäkseen ulkonäköön.

”Ehkä siinä oli se, että hän oli vähän tukeva nuorempana, ja päällä aina samat tummat kollarit ja pitkähihainen paita. Ja aina on helpompi kiusata muita kuin joutua itse silmätikuksi.”"

-Tätä mä ihmettelen, että mitä tuon pojan ulkonäössä oli haukkumista? Monet isokokoisiksi kasvavat pojat ja tytötkin on lapsena vuoroin tukevia, vuoroin venyy ja taas tukevoituu.

Muutenhan tyyppi on ihan hyvännäköinen mies, eikä collaritkaan mikään huono vaatetus ole... 🤨

• Aina samat kollarit ja pitkähihainen paita...

Jos ne oli vaan samanlaiset, kun ne edellisetkin. Useampi kappale kollari housuja ja pitkähihaisia paitoja? Tai häntä ei haitannut kulkea aina samoissa, ei kaikkia häiritse. Eikä kaikki koreile vaatteilla.

Tai sitten se ikävin skenaario, että hän olis tykännyt vaihtaakin tyyliä muttei himassa ollut rahaa, haluja ostaa muuta tai pyykätä kamppeita.

Itekin pidin yksiä violetteja sammareita ja siihin sopivaa violettikeltaista takkia jatkuvasti, kaivoin jopa pyykkikorista likaisena ne päälleni. Jos äiti ei ollut joka päivä ehtinyt niitä pestä.

Ja kyllä muakin siitä kiusattiin. Taas noi vaatteet ja opettaja puhutti myös asiasta. Miksi sulla on samat ja likaset vaatteet päällä. Onko kotona vanhemmat jättäneet pyykit pesemättä, eikö sulla muuta ole?

Porukoista ope yritti tehdä täys paskoja vanhempia...aika usein koitti aivopestä mut sanomaan jotain mihin pääsis tarttumaan mun kotioloista.

• Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

Aina samat kollarit ja pitkähihainen paita...

Jos ne oli vaan samanlaiset, kun ne edellisetkin. Useampi kappale kollari housuja ja pitkähihaisia paitoja? Tai häntä ei haitannut kulkea aina samoissa, ei kaikkia häiritse. Eikä kaikki koreile vaatteilla.

Tai sitten se ikävin skenaario, että hän olis tykännyt vaihtaakin tyyliä muttei himassa ollut rahaa, haluja ostaa muuta tai pyykätä kamppeita.

Itekin pidin yksiä violetteja sammareita ja siihin sopivaa violettikeltaista takkia jatkuvasti, kaivoin jopa pyykkikorista likaisena ne päälleni. Jos äiti ei ollut joka päivä ehtinyt niitä pestä.

Ja kyllä muakin siitä kiusattiin. Taas noi vaatteet ja opettaja puhutti myös asiasta. Miksi sulla on samat ja likaset vaatteet päällä. Onko kotona vanhemmat jättäneet pyykit pesemättä, eikö sulla muuta ole?

Porukoista ope yritti tehdä täys paskoja vanhempia...aika usein koitti aivopestä mut sanomaan jotain mihin pääsis tarttumaan mun kotioloista.

"Tai häntä ei haitannut kulkea aina samoissa, ei kaikkia häiritse. Eikä kaikki koreile vaatteilla. "

Niinpä. Mitä toiset edes puuttuu muiden pukeutumiseen. Jos tykkää jostain vaatteesta ja haluaa sitä pitää, mitä sitten. Niitä vaatteilla koreilijoita vissiin ärsyttää oma turhamaisuutensa ja rahanmeno, haluaisivat ett muutkin olis nykymaailman aivopesun uhreja. Pitää olla krääsää ja vaatetta.

• Anonyymi kirjoitti:

"Tai häntä ei haitannut kulkea aina samoissa, ei kaikkia häiritse. Eikä kaikki koreile vaatteilla. "

Niinpä. Mitä toiset edes puuttuu muiden pukeutumiseen. Jos tykkää jostain vaatteesta ja haluaa sitä pitää, mitä sitten. Niitä vaatteilla koreilijoita vissiin ärsyttää oma turhamaisuutensa ja rahanmeno, haluaisivat ett muutkin olis nykymaailman aivopesun uhreja. Pitää olla krääsää ja vaatetta.

Niin, en mä kanssa tuota ymmärrä. Mitään vahinkoa siitä ei tule, jos käytät yhtä vaatekertaa mielesi mukaan.

Ei mua ainakaan häiritse yhtään jonkun tai puolisonikaan tapa käyttää muutamaa eri vaatetta, niitä samoja aina. Joista jotkut on jo kulahtaneitakin. Vaatteethan ne vaan on. Ja mukavia vaatteita helposti tykkää käyttääkin jatkuvasti.

• Abrakadabra kirjoitti:

Niin, en mä kanssa tuota ymmärrä. Mitään vahinkoa siitä ei tule, jos käytät yhtä vaatekertaa mielesi mukaan.

Ei mua ainakaan häiritse yhtään jonkun tai puolisonikaan tapa käyttää muutamaa eri vaatetta, niitä samoja aina. Joista jotkut on jo kulahtaneitakin. Vaatteethan ne vaan on. Ja mukavia vaatteita helposti tykkää käyttääkin jatkuvasti.

Eipä se ihminen niistä vaatteista paremmaksi tai huonommaksi muutu. Ihan sama miten ryysyissä tai ruhtinaallisissa kulkee.

Tyyppi on vaatteitten kun vaatteitten sisällä sama.

• No joo...

Miettikää jos joku munapää ahistaa, läpsii, vittuilee jatkuvasti..

Mitään ei voi tehdä ilman että joku vittuilee tai hörisee.

Ite kyllä sanosin että saa luvan loppua tai tulee puukosta. :D

• Anonyymi

Niin no joo kellä on varaa viikkorahoillaan ostaa jotain AKG-pelleä tai KOSS varsinkaan kuuntelemaan vain musiikkeja kuulokkeilla kunnollisesti :D

• Niinpä.

Väkivalta ei kitke

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Niinpä.

Väkivalta ei kitke

Niin ja jos, noniin... joku .... "neuvottelija" tulee lopettamaan neuvottelut ampumalla isolla kaliiberilla toista päähän kallon halki.... neuvotteluahan tuollainekin on... mutta...

Aina neuvotellaan ensin, yleensä saan hyvän tuloksen aikaisiksi, jotta ei karhunkaatajia pitäisi teurastamaan ryhtyä......

Tällainen haaste aina että: mitähän neuvottelijoita siellä on vastassa, jännitys tuollaisissa, vaatimukset toiselta puolelta ja jne, oikeassa elämässä :D

"Tulee Neuvottelija", sanoo, vittt haiset runkkarille milloin viimeksi kävit kylvyssä`

2

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja jos, noniin... joku .... "neuvottelija" tulee lopettamaan neuvottelut ampumalla isolla kaliiberilla toista päähän kallon halki.... neuvotteluahan tuollainekin on... mutta...

Aina neuvotellaan ensin, yleensä saan hyvän tuloksen aikaisiksi, jotta ei karhunkaatajia pitäisi teurastamaan ryhtyä......

Tällainen haaste aina että: mitähän neuvottelijoita siellä on vastassa, jännitys tuollaisissa, vaatimukset toiselta puolelta ja jne, oikeassa elämässä :D

"Tulee Neuvottelija", sanoo, vittt haiset runkkarille milloin viimeksi kävit kylvyssä`

2

Tottahan tosi asia on, että turvallisuus pitää olla mihin valta ei yllä mutta meillä ihmisillä on iso valta toimia kun johtajiksi mennään, sitä enemmän joutuu hallitsemaan hermonsa.

Minusta pärjäät hyvin, jos saat sanottua järkytyksestä jätetään nämä yksityisasiat pois keskustelusta ja keskitytään tärkeimpään.

I

• Anonyymi

Väkivalta ei ole se järkevin tapa ratkoa ongelmia. Mutta myönnän, että itsessänikin on se pimeä puoli, joka voi leimahtaa ja ilmentyä väkivaltana. Se joskus tuntuu sisuksissa sellasena että meinaa haljeta..olotilana.

En tiiä onko se perusluonteessa, geneettinen homma vai lopputulosta kiusaajien kiusaamisista. Onneksi järjen ääni vielä voittaa ja pyrkii hyvällä, ei pahalla...mutta joku aggressiivinen kehä minunkin sisällä joskus pyörii. Puran sen vaan muutoin kun pieksämällä tai uhoamalla.

Kamppailulajit vois toimia, oppis kanavoimaan vihaansa ehkä ja hallitsemaan...jos ongelmia meinaa olla?

Vai onko huono idea?

https://youtu.be/hPNBoL08tYI

Potkunyrkkeily tms?

Abris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väkivalta ei ole se järkevin tapa ratkoa ongelmia. Mutta myönnän, että itsessänikin on se pimeä puoli, joka voi leimahtaa ja ilmentyä väkivaltana. Se joskus tuntuu sisuksissa sellasena että meinaa haljeta..olotilana.

En tiiä onko se perusluonteessa, geneettinen homma vai lopputulosta kiusaajien kiusaamisista. Onneksi järjen ääni vielä voittaa ja pyrkii hyvällä, ei pahalla...mutta joku aggressiivinen kehä minunkin sisällä joskus pyörii. Puran sen vaan muutoin kun pieksämällä tai uhoamalla.

Kamppailulajit vois toimia, oppis kanavoimaan vihaansa ehkä ja hallitsemaan...jos ongelmia meinaa olla?

Vai onko huono idea?

Potkunyrkkeily tms?

Abris

Niin minä en ainakaan pysty kovin paljon parantamamaan tuota tilantetta muuten kuin aihettamalla sotilasvallankaappauksen koko valtioon, en pysty, en tiedä miten, no ehkä jos Jenni Haukio tekisi itsemurhan itse, se voisi auttaa :D

Abris niin jos ostelet kuulokkeita, niin ... mieti mitä ostat ja harkitse kovasti ostatko minkälaisia langattomista en pidä, huono äänenlaatu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minä en ainakaan pysty kovin paljon parantamamaan tuota tilantetta muuten kuin aihettamalla sotilasvallankaappauksen koko valtioon, en pysty, en tiedä miten, no ehkä jos Jenni Haukio tekisi itsemurhan itse, se voisi auttaa :D

Abris niin jos ostelet kuulokkeita, niin ... mieti mitä ostat ja harkitse kovasti ostatko minkälaisia langattomista en pidä, huono äänenlaatu.

Ei kai Haukiolla mitään syytä moiseen olisi?

Mulla on ihan ok kuulokkeita. Sonyja käytän päivittäin. Langattomista en välitä.

Abris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai Haukiolla mitään syytä moiseen olisi?

Mulla on ihan ok kuulokkeita. Sonyja käytän päivittäin. Langattomista en välitä.

Abris

Tuollaisissa kun voi olla kuin täysin joku tapettava orava tai vastaava, rotta, kuten tuossa shakaali-jutuissa... ihmisarvo on aika alhaalla kuin rotta kun tappaa vain taidoillaan sitten...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaisissa kun voi olla kuin täysin joku tapettava orava tai vastaava, rotta, kuten tuossa shakaali-jutuissa... ihmisarvo on aika alhaalla kuin rotta kun tappaa vain taidoillaan sitten...

Joo tiedän nuo sony sekä philips .... langattomat.... äänen laatu huono, siksi siirryin, pienilankaiseen tähåän joo, luuseria ei ole...noniiin :D

On kyllä käyttävissäkin välittömäsitikin langattomia... mutta mniiin äänenlaatu niin heikko, kuin .... youtube-runkkari-etelä-pohjanmaan-jukka :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo tiedän nuo sony sekä philips .... langattomat.... äänen laatu huono, siksi siirryin, pienilankaiseen tähåän joo, luuseria ei ole...noniiin :D

On kyllä käyttävissäkin välittömäsitikin langattomia... mutta mniiin äänenlaatu niin heikko, kuin .... youtube-runkkari-etelä-pohjanmaan-jukka :D

Mutta niin minä voisin vähän kiusata jotain BB-talon runkkari-Jukkaakin, Lappajärveltähän oli jostain jos vähän kiusaisin... häntä kun on niin homo.

Mutta niin kuulokkeet KOSS on merkki, älkäkää ihan halvimpia jotain sopivia nättejä vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta niin minä voisin vähän kiusata jotain BB-talon runkkari-Jukkaakin, Lappajärveltähän oli jostain jos vähän kiusaisin... häntä kun on niin homo.

Mutta niin kuulokkeet KOSS on merkki, älkäkää ihan halvimpia jotain sopivia nättejä vain.

Mutta niin persikka on sellainenen hedelmä, jos sitä syö paljon, tekee iholle hyvää kyllä, minttu todellakin jos variskin jos kovissa määrin, voisi luokitella jo huumausaineeksikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai onko huono idea?

Potkunyrkkeily tms?

Abris

Se vanha paras keino kiusaamisen lopettamiseen koulussa: vedä kerran kunnolla kiusaajaa turpaan. Tästä on niin monta hyvin päättynyttä esimerkkiä, että kaikesta seurauksista huolimatta suosittelen sitä jos tavanomaiset keinot ei mene perille. Lapset ehkä tarvitsevat elämältä sitä rajojen näyttämistä, keskenään opettavat toisiaan, eivätkä aikuiset voi olla joka asiaa hoitamassa puolesta. Ihan itse pitää oppia pitämään puolensa, ei saa alistua.

Tuon seurauksena kiusaaminen nostetaan varmasti esille hyvin näyttävästi, vaikka sitä olisi ensin vähätelty. Vaarana, että kiusatusta leivotaan kiusaaja, mutta se on tässä aika olematon riesa. Ennen lapset rauhoittuivat ja sopivat riidat keskenään, nykyään tarvitaan aikuista joka väliin.

Myöhemmin työelämässä asiat ovatkin jo paljon hankalampia hoidettavia. Siellä paras keino on vaihtaa työpaikkaa mahdollisimman nopeasti, jos sattuu osumaan luonnevikaisen työkaverin hampaisiin.

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Se vanha paras keino kiusaamisen lopettamiseen koulussa: vedä kerran kunnolla kiusaajaa turpaan. Tästä on niin monta hyvin päättynyttä esimerkkiä, että kaikesta seurauksista huolimatta suosittelen sitä jos tavanomaiset keinot ei mene perille. Lapset ehkä tarvitsevat elämältä sitä rajojen näyttämistä, keskenään opettavat toisiaan, eivätkä aikuiset voi olla joka asiaa hoitamassa puolesta. Ihan itse pitää oppia pitämään puolensa, ei saa alistua.

Tuon seurauksena kiusaaminen nostetaan varmasti esille hyvin näyttävästi, vaikka sitä olisi ensin vähätelty. Vaarana, että kiusatusta leivotaan kiusaaja, mutta se on tässä aika olematon riesa. Ennen lapset rauhoittuivat ja sopivat riidat keskenään, nykyään tarvitaan aikuista joka väliin.

Myöhemmin työelämässä asiat ovatkin jo paljon hankalampia hoidettavia. Siellä paras keino on vaihtaa työpaikkaa mahdollisimman nopeasti, jos sattuu osumaan luonnevikaisen työkaverin hampaisiin.

xL

Niin kyllähän se usein pysäyttää, kun rökittäjä tulee itse rökitetyksi. Lapset nyt helposti etenkin alle kouluiän käykin fyysisesti kiinni, kun eivät osaa sanoittaa tunnetilojaan ja hallita käytöstään.

Meilläkin tytöt välillä tarvii erotuomaria, kun rupee fyysisesti riitelemään. Se on jopa hyvin raakaa se toisen satuttaminen. Kädet käy lyöden ja repien, potkitaan ja purraan. Itelläni ei ole sisaruksia, niin oon välttynyt sisarusten välisiltä kahakoilta, jotka nekin kuulemma valmentaa elämään. Sanoi neuvolan täti.

Toi ittensä puolustaminen on monesti aralle ja vetäytyvälle vaikeeta. Se ainakin itellä oli sitä, ettei oikein edes ymmärtänyt kun ihmetellä mitä tapahtuu ja ei ollut haluja hyökätä ja toimia samoin. Ei mua kohtaan tosiaan hyökkäillyt muut, kun ne jotka teki sitä irvaillen samalla puuhessaan.

Toki nykyään ajattelen, että jos joku tulee fyysisesti päälle tai suusanallisesti saa puolustaa itseään. Enkä ees kyllä empisikään saako vai ei, jos satutetaan ja irvaillaan niin enemmän ja vähemmän automaattisesti antaa vastinetta. Palautusta.

Oon lapsillekin sanonut, että ketään ei aleta kiusaamaan, ei lyömään tms. vahingoiteta mitenkään. Ts. älä koskaan tee aloitetta itse, mutta puolustautua saat kun toinen on avannut tantereen.

Ja että riippuen tilanteen vakavuudesta, joskus paras puolustus on olla reagoimatta mitenkään.

• Anonyymi kirjoitti:

xL

Kyllä mua lapsenakin kiusattiin riitti kertominen ja loppu heti siihen kuin sanoin tarvitsee enemmän aikuisia. On siis kirjaimellisesti erittäin ikävää, ettei lapsia vahdita paremmin vaikka niiden ikä tarvitsee ja kuin olla huomattu kaikki ei kehity samaa vauhtia.
        Joten tämä tiedetään ja silti jatketaan ja sinäkin kehtaat.
        Eipä niitä luonnevikaisia tule kun ei pääse harjoittaa mielen ja ei todellakaan ole aiemmin vain sovittu riitojen sopiminen riittänyt kun vain vaihtavat uhria.
        Asioita silloin hyssytellään nyt vaan pitäisi toimia. Enemmän valvovaa silmää.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kyllä mua lapsenakin kiusattiin riitti kertominen ja loppu heti siihen kuin sanoin tarvitsee enemmän aikuisia. On siis kirjaimellisesti erittäin ikävää, ettei lapsia vahdita paremmin vaikka niiden ikä tarvitsee ja kuin olla huomattu kaikki ei kehity samaa vauhtia.
        Eipä niitä luonnevikaisia tule kun ei pääse harjoittaa mielen ja ei todellakaan ole aiemmin vain sovittu riitojen sopiminen riittänyt kun vain vaihtavat uhria.

Lunta tupaan ja jäitä hattuun... uusi säätyttö YLE:llä, hyvin tissit ja nännit loistavat puvun läpi, ei tuo osaa vielä kunnollisesti oikein heti ennustaa ja näyttää, no kohtuullisesti kuitenkin.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Lasten täytyy oppia itse pitämään puoliaan. Ei auta äidin huutaminen apuun aikuisena. Ja se aikuisuus on hyvin pian, aika kuluu nopeasti.

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Lunta tupaan ja jäitä hattuun... uusi säätyttö YLE:llä, hyvin tissit ja nännit loistavat puvun läpi, ei tuo osaa vielä kunnollisesti oikein heti ennustaa ja näyttää, no kohtuullisesti kuitenkin.

Ehkäpä asiaa lähestytään väärällä kulmalla.
        Laita aurinkolasit päähän ,ei näy sit😁

• Anonyymi kirjoitti:

Lasten täytyy oppia itse pitämään puoliaan. Ei auta äidin huutaminen apuun aikuisena. Ja se aikuisuus on hyvin pian, aika kuluu nopeasti.

xL

Kuule sit ne on viranomaiset kuin tässäkin tapauksessa.

• Anonyymi kirjoitti:

xL

Puolien pitäminen vieläkin asian kertominen erikseen.

• Anonyymi kirjoitti:

xL

Puolien pitäminen vieläkin asian kertominen erikseen poliisille jos ei lopu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xL

"Lasten täytyy oppia itse pitämään puoliaan. Ei auta äidin huutaminen apuun aikuisena. Ja se aikuisuus on hyvin pian, aika kuluu nopeasti."

Outo ajattelutapa... kun lasten oikeuksia yms. puolustetaan muutenkin, kun eivät sitä itse pysty vielä tekemään. Lapsella on oikeus turvautua äitiin pienenä. Miksei lasta puolustettaisi tässä asiassa ja turvaa annettaisi? On nimenomaan aikuisten vastuulla laittaa kakarat eli kiusaajat kuriin, eihän lapset välttämättä omaa käytöstään ymmärrä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Puolien pitäminen vieläkin asian kertominen erikseen poliisille jos ei lopu.

valtakunta tännekin asti oli tosisaan tullut hieman jo sulavaa lunta yöllä... sitähän tämä ilmaston lämpeneminen tietysti aiheuttaa: ilmaston viilenemistä.

Todellakin aamun uutisissa katsoin, olipa jännän näköinen uusi "meteoriitti" eli meteorologi ennustamassa säitä... nännit loistaa ja tissit paidan läpi, hyvä vaan jos on muitakin kun joitain tanttoja tai ilveilijä-Joonaksia välillä ennustamassa säätä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Lasten täytyy oppia itse pitämään puoliaan. Ei auta äidin huutaminen apuun aikuisena. Ja se aikuisuus on hyvin pian, aika kuluu nopeasti."

Outo ajattelutapa... kun lasten oikeuksia yms. puolustetaan muutenkin, kun eivät sitä itse pysty vielä tekemään. Lapsella on oikeus turvautua äitiin pienenä. Miksei lasta puolustettaisi tässä asiassa ja turvaa annettaisi? On nimenomaan aikuisten vastuulla laittaa kakarat eli kiusaajat kuriin, eihän lapset välttämättä omaa käytöstään ymmärrä.

Juuri niin se menee.

• Anonyymi kirjoitti:

valtakunta tännekin asti oli tosisaan tullut hieman jo sulavaa lunta yöllä... sitähän tämä ilmaston lämpeneminen tietysti aiheuttaa: ilmaston viilenemistä.

Todellakin aamun uutisissa katsoin, olipa jännän näköinen uusi "meteoriitti" eli meteorologi ennustamassa säitä... nännit loistaa ja tissit paidan läpi, hyvä vaan jos on muitakin kun joitain tanttoja tai ilveilijä-Joonaksia välillä ennustamassa säätä.

Ainakin sinulla oli jotain muisteltavaa kun epähuomiossa muistanut laittaa aluspaitaa tai ymmärtänyt paidasta näkyy läpi.

Kuule mun uikkaritkin oli kulunut pyllystä ja kysyin tyttöltä näkyykö läpi uimahallissa, tyttö kehtasi huijata päin näköä koska pelkäsi ettei mentäis uimaan.

Noh mutta onhan se erittäin noloa itsellekin ja selvitin asian, miksei kertonut ja sanoin halusiko että toimisin samoin.

Onhan se kyllä ihan hirveätä itselleen ja kullekin.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ainakin sinulla oli jotain muisteltavaa kun epähuomiossa muistanut laittaa aluspaitaa tai ymmärtänyt paidasta näkyy läpi.

Kuule mun uikkaritkin oli kulunut pyllystä ja kysyin tyttöltä näkyykö läpi uimahallissa, tyttö kehtasi huijata päin näköä koska pelkäsi ettei mentäis uimaan.

Noh mutta onhan se erittäin noloa itsellekin ja selvitin asian, miksei kertonut ja sanoin halusiko että toimisin samoin.

Onhan se kyllä ihan hirveätä itselleen ja kullekin.

Ensilumihan tulee vasta joulukuussa tänne ainakin, mutta jos auton tuulilasia pitää raapata, jollekin kerroinkin, jos on joku vanha matto vaikka, niin yön yli auton tuulilasin päälle, ei jäädy eikä tarvitse raapata sitä sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensilumihan tulee vasta joulukuussa tänne ainakin, mutta jos auton tuulilasia pitää raapata, jollekin kerroinkin, jos on joku vanha matto vaikka, niin yön yli auton tuulilasin päälle, ei jäädy eikä tarvitse raapata sitä sitten.

... takavalot tietysti ovat huono juttu, jos ovat LED-valoja, kun polttimokaan ei lämmitä niitä, nekin pitäisi putsailla ja raaputella kaikki linssit, muuten poliisi pysäyttää ja määrää toistaiSeksi määrittämän mittaiseen ajokieltoon ja takavarikoi ajoneuvosi jos ei ole putsailtu takavaloja lainkaan... (rekisterikilpeäkään ei näy tietysti ollenkaan koko kulkuneuvossa, polkupyöräköhän tämä on vai mikä?)

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Puolien pitäminen vieläkin asian kertominen erikseen.

Sosiaaliset taidot ovat olemattomat, jos pitää joka asia ratkoa viranomaisten välityksellä. Työelämässä täytyy selvitä päivittäin ilman viranomaisia. Tai soitapa poliisit, kun pomo käskee tekemään nopeammin tai työkaverin kanssa tulee erimielisyyttä työtavoista 😂. Ei kuule, siinä täytyy osata pelata sosiaalisia pelejä. Jos ei osaa, ei ole kavereita eikä töitä.

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sosiaaliset taidot ovat olemattomat, jos pitää joka asia ratkoa viranomaisten välityksellä. Työelämässä täytyy selvitä päivittäin ilman viranomaisia. Tai soitapa poliisit, kun pomo käskee tekemään nopeammin tai työkaverin kanssa tulee erimielisyyttä työtavoista 😂. Ei kuule, siinä täytyy osata pelata sosiaalisia pelejä. Jos ei osaa, ei ole kavereita eikä töitä.

xL

Silloin pitää tilata joku neuvottelija paikalle :D

• Anonyymi kirjoitti:

xL

Tietkö kasvatustiedon opetus on täysin tärkein aihe sinulle opiskella loppuu tuollainen manipulointi pistää toisia toisten niskojen päälle. Tiedon käyttäminen ei ole sun vahvuus ja oman kokemuksen tuntumalla kertominen.

En ihmettele ettet tiedä mitään kasvatuksesta.
        Sosiaalinen harjoitteleminen tapahtuu jatkuvasti ja sellainen jolla ei ole kykyä joutuu olemaan vanhemman koko ikänsä.

• Anonyymi kirjoitti:

Silloin pitää tilata joku neuvottelija paikalle :D

Eikö olekin ihan kummallinen käytös siis ei mitää järkeä tuossa toiminnassa.

• valtakunta kirjoitti:

Tietkö kasvatustiedon opetus on täysin tärkein aihe sinulle opiskella loppuu tuollainen manipulointi pistää toisia toisten niskojen päälle. Tiedon käyttäminen ei ole sun vahvuus ja oman kokemuksen tuntumalla kertominen.

Sosiaalinen harjoitteleminen tapahtuu jatkuvasti ja sellainen jolla ei ole kykyä joutuu olemaan vanhemman koko ikänsä.

Siis vanhemman kanssa koko ikänsä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Jos olisit lukenut mm. kasvatustieteitä, saattaisit ymmärtää mistä Disse ja minä puhutaan.

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Jos olisit lukenut mm. kasvatustieteitä, saattaisit ymmärtää mistä Disse ja minä puhutaan.

xL

Sinä olet vain asioita vääntänyt omasmieles mukaisesti.

• Näissäkin keskusteluissa tarviit neuvottelijoita.

• Sehän näkyy kun käytös on tahallaan provosointia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xL

On siis olemassa yksi nainen joka olisi se täydellinen äiti mutta hänellä ei ole lapsia?
        Vittu teidän kanssa!

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siis olemassa yksi nainen joka olisi se täydellinen äiti mutta hänellä ei ole lapsia?
        Vittu teidän kanssa!

AsianVierestä

...mietin vain ketjua jo lukematta onko joku kiista 6 lapsen äiti vastaan lapseton nainen ja mies joka ei hoida lapsiaan kuin 5 % kokonaisajasta? Kummalla on se parempi kokemus arkitodellisuudesta ja kuka on se joka haaveilee? Ääliöt!

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...mietin vain ketjua jo lukematta onko joku kiista 6 lapsen äiti vastaan lapseton nainen ja mies joka ei hoida lapsiaan kuin 5 % kokonaisajasta? Kummalla on se parempi kokemus arkitodellisuudesta ja kuka on se joka haaveilee? Ääliöt!

AsianVierestä

Mitä useampi vtttu sitä enemmän lapsia ja valehtelevia vauvoja jo syntyessäänkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä useampi vtttu sitä enemmän lapsia ja valehtelevia vauvoja jo syntyessäänkin.

Vauvat ei valehtele.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Vauvat ei valehtele.

Paitsi jos on vääränlainen DNA.

Mutta tämä asia, että kauniit tytöt voisivat kyllä auttaa ujoja poikia pyytämällä treffeille, elokuviinkin vain ja sellaista, jotta eivät kokisi itseään niin yksinäiseksi nämä pojat ja ehkäisisi koulu-kiusaus-murhiakin silloin.

Koska eihän se tytöiltä olisi mitään pois... no jos vaikka jonkun elokuvalipunkin tarjoaa jollekin ujolle pojalle, aika pientä siltikin verrattuna siihen että minkälaista voi tapahtua jos se poika alkaa ajattelemaan että kaikki tytöt ovat vihamielisiä.... jotenkin tuolla tavoin kai voisi parantaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta tämä asia, että kauniit tytöt voisivat kyllä auttaa ujoja poikia pyytämällä treffeille, elokuviinkin vain ja sellaista, jotta eivät kokisi itseään niin yksinäiseksi nämä pojat ja ehkäisisi koulu-kiusaus-murhiakin silloin.

Koska eihän se tytöiltä olisi mitään pois... no jos vaikka jonkun elokuvalipunkin tarjoaa jollekin ujolle pojalle, aika pientä siltikin verrattuna siihen että minkälaista voi tapahtua jos se poika alkaa ajattelemaan että kaikki tytöt ovat vihamielisiä.... jotenkin tuolla tavoin kai voisi parantaa.

kyllä valehtelu on opeteltu taito.eikä dna:assa päde muutakuin pakkomielle johonkin asiaa.
        Voi myös harjoitella pois siitä ja ikävä jos sen harjoittelee pienenä voi olla vaikeuksia päästä pois siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun tyttärelleni opetetaan ainakin se kenen kanssa voi treffailla ja keiden kanssa ei. Lisäksi jokainen joka haluaa treffailla joutuu isän syyniin, heti. Jokainen joka toiminnallaan vahingoittaa tytärtäni joutuu myös vastuuseen teoistaan joten joku yleinen käsitys siitä mitä tyttäreni tulisi tehdä pojille ei päde. Tyttäreni määrittelee itse mutta hyvin voimakkaassa ohjauksessa.
        Miksi kannustaisin tyttäreni pojalle joka nysvää, ei saa mitään aikaiseksi? Heille on varmaan maailmalla niitä jotka eivät puhu neljää kieltä tai jotka ovat muutenkin vätyksiä tekemättä itselleen mitään edistävää. Tyttäreni kohtalo ei saa olla tuki niille jotka eivät itse luo omaa tulevaisuuttaan tukevalla ajatuksella. Tyttäreni ei ole tukipilari niille jotka itse eivät halua elämässään tehdä mitään oman hyvinvointinsa eteen. Turpa kiinni nyt luuserit jos tunsitte piston sydämessänne!!! Tehkää ensin itse jotain merkittävää itsenne kanssa, sen jälkeen voitte olla kunnioituksen omaavia, muutenhan olette pelkkiä paskoja joten se on vain oma valintanne. Vittuako valitatte naisista ja siitä kenen he valitsevat? Tyhmät valittavat, viisaat tekevät ja toteuttavat.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Toivotaan etten ole väärässä mutta kyllä haluan uskon kaikkien olevan hyviä sisimmissään, jos haluaa olla kaikkien onnellinen myös itse.

• Anonyymi

Minusta kiusattu vois ottaa kouluun pesismailan ja hakata sillä kiusaajaa päähän niin monta kertaa niin että sen aivot pursuu pihalle nenän kautta.

• Anonyymi

Yleinen hyvinvointi lähtee meistä jokaisesta. Miten me käyttäydymme toisia kohtaamiamme ihmisiä kohtaan. Kunnioitan ihmisiä ja heidän erilaisia näkemyksiään koska ne näkemykset ovat muokkautuneet arkielämän kokemusten perusteella. Miten te toimitte? Välillä kun palstaa lukee huomaa miten joku asiasta mitään tietämätön tai vastuutaan ex-puolisolleen työntänyt esittää esimerkillistä kasvattajaa?! Millä vitun lihaksilla?

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleinen hyvinvointi lähtee meistä jokaisesta. Miten me käyttäydymme toisia kohtaamiamme ihmisiä kohtaan. Kunnioitan ihmisiä ja heidän erilaisia näkemyksiään koska ne näkemykset ovat muokkautuneet arkielämän kokemusten perusteella. Miten te toimitte? Välillä kun palstaa lukee huomaa miten joku asiasta mitään tietämätön tai vastuutaan ex-puolisolleen työntänyt esittää esimerkillistä kasvattajaa?! Millä vitun lihaksilla?

AsianVierestä

Sitten joku hiton palkattu neuvottelija-asesuunnittelija jolla aivan varmastikin on ilmatorjunta-kranaattejakin tauluissaan, sitten tuollaisilla, varsikin jos on kkk-taustaa :D

• Ymmärrän hyvin että harmittaa kovin mutta väkivalta ei ole oikea ratkaisu kuin sanoin enemmän aikuisia vahtaan niitä kiusaajia.

• Anonyymi

Kyllä olisi viisaampaa katsoa minkä ominaisuuksien takia jotakuta kiusataan, melko todennäköisesti kiusaajia provosoivat ominaisuudet haittaavat myöskin kiusattua.ja voi olla että niihin pystyy tekemään vielä muutoksen.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      3028
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2894
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2747
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2598
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2498
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2480
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2261
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2158
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2058
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2052
    Aihe