10v jälkeinen äkkiero

Olen huono puhumaan ja kirjoittamalla käy luontevammin ja täältä saa ainakin jotain perspektiiviä asiaan varmasti niin mennään suoraan asiaan.

10vuoden yhteisasumista naisystäväni kanssa takana päättyi hetki sitten äkkieroon jonka kuulin hetken herättyäni ensimmäisinä sanoina.

Virheitä on mahtunut tähän aikaan ja riitoja/kinoja jos jonkinmoista jotka saatu sovittua, silti nämä tahtovat aina ilmetä uuden riidan yhteydessä uudelleen ja uudelleen vaikka ovatkin ns. käsiteltyjä.
Kumppanini sanojen mukaan " mitta tuli nyt täyteen ja oon tullu siihen tulokseen ettei tässä oo enään järkeä jatkaa "
En kuulemma tule muuttumaan eikä minuun pysty luottamaan.

Mikään tekemäni ei tätä tunnetilaa laukaissut yllättäen ja mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut kuluneen vuoden aikana mikä tuntuu itsestäni erittäin omituiselta, että mistä moinen purkaus voi lähteä.
Pahin mitä olen itse aiheuttanut suhteelle on varmasti noin 4vuotta sitten tapahtunut ns ihastuminen työkaveria jonka kanssa tuli juteltua niitänäitä muttei mitään vakavampaa. Sitten menin sen joskus vihoissani möläyttämään ääneen kuvitellen että ihastumisiahan tapahtuu eikä ne niin erikoisia asioita ole pitkissä suhteissa, mutta toisin näytti olevan kun tämä asia vieläkin tässä ero syyksi lueteltiin ja syynä siihen ettei minuun voi luottaa.

Tuntuu niin hukkaan heitetyltä ajalta ja mahdollisuudelta ja itse olen valmis ollut tekemään mitä vain.Talon osto ollut ajankohtainen ja etsitykin sopivaa yhdessä pidemmän aikaa. Ehdotinkin ensimmäisenä pariterapiaa jotta pääsisi noista vanhoista riidoista ja epäilyksistä lopullisesti eroon mutta tähän sain vastaukseksi vain, että saisin mennä yksinäni. Kaikkea keskustelua on käyty läpi mitä pystytty mutta nyt loppui itseltäni keinot ja tuntuu että hakkaan päätäni seinään.

Mielipiteitä,kanssakokemuksia tai mitä vain saapi kertoa.

9

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On se kyllä kerrassaan kamalaa jutella työkaverin kanssa niitänäitä. Alotus on vähän hassu mun mielestä.

      • Näin itsekin huomasin kun katsoin mitä tuli kirjotettua, ei oikein aivot tässä ole toimineet niin laitetaan vaikka sen piikkiin. Itse näen sen olevan se pointti että itse asiasta menin kertomaan ja pidin yhteyttä sen jälkeenkin vaikka en sitä millään tavalla tarkoittanut seuranhaku kirjoitteluna.


    • Anonyymi

      On nähtävästi toinen kiikarissa ☹️

      • Anonyymi

        Tätämieltä olin, mutta en näe enään syytä miksi hän valehtelisi asiasta kun sitten ei ainakaan joutuisi selittelemään millään muulla erohaluaan. Kova kolaus kaikinpuolin itselleni ja varmasti asiaan vaikuttaa ettei ole tottunut tämmöiseen ja ensimmäisiä kunnon suhteita ja näinkin pitkä semmoinen.

        Toisen halu oppia tuntemaan itsensä ja saadakseen omaa aikaa tämmöisellä tavalla tuntuu niin oudolta ja jättää niin paljon kysymyksiä mielenpäälle. Kait tässä on sitten ollut vain sokea ja toinen on halunnut todella pitkän aikaa erilleen muttei ole sitä vaan saanut tehtyä aiemmin eikä halunnut parantaa asioita lähtökohtaisestikaan mitkä hänen mielestään ovat olleet huonosti. Ihmisiä on monenlaisia ja kaikkien kanssa ei voi olla samaa mieltä asioiden ratkaisuista. Menee varmasti itsellänikin aikansa ennenkuin usko pysyviin suhteisiin palautuu ja halu koittaa löytää minkäänlaista kumppania herää.


    • Anonyymi

      Voi olla normaali kyllästyminen toiseen. Muistithan omalta osaltasi pitää kipinää yllä?
      Mitä kummaa puolisosi on sit sanonut kun piti tehdä hänet mustasukkaiseksi puhumalla työkaverista....ihastuksesta....
      Kymmenen vuotta yhdessä ja "katseltu" taloa.
      Oletko hidasliikkeinen?olitte kihloissa? lapsia?
      Monelle naiselle kyseiset asiat tärkeitä.
      Pelkään pahoin että suhteenne ei tule enään toimimaan.

      • Anonyymi

        Yrittänyt ainakin pitää, ainahan sitä voi kovemmin yrittää. Kyllä hidasliikkeisiä molemmat. ok-taloa alettu etsimään myöhään johtuen opiskeluista sekä epävarmoista rahatilanteista niinä aikoina.(Tämäkin tuloksetonta kun ei mikään tuntunut kelpaavan edes esittelyyn saakka mentääkseen)
        Rivitalokämpässä eikä lapsia tai kihloissa. Viimeiseen olen varmasti se syypää kun itse en ole sen tärkeyttä niin hyvin ymmäränyt joka perii pohjaansa varmaan vanhemmistani.
        Itseasiassa en edes muista mikä kriisitilanne silloin oli ja miksi olen asian möläyttänyt.

        Ilman muutosta ei varmasti tulekaan enkä tiedä haluaisinko ilman muutoksia sen jatkuvankaan kun tahdon kumppaninikin olevan onnellinen.
        Kyllästymisestä, että eikö jokaisessa pidemmässä suhteessa ole sitä ns. arkistumista jota sitten täytyy aina välillä väkisin korjata takaisin alkuajan huumaa kohti,


    • Anonyymi

      Kumppanisi on jo pitemään tieenyt teidä teiden eroavan. Siksi tuo kieltäytyminen kiinteään omaisuuteen sitoutuminen yhdessä.
      Sinun tarinoidessasi tyokumppanillesi ei pelaaa mitään osaa naisesi eron haluun. Se on vain naurettavan helppo tekosyy.

      Vai laske naisesi menemään. Ajattele mikä soppa olisi syntynyt kun olisitte hankkineet kalliin yhteisen velan yhteiseen uuteen kotiinne. ja sitten vasta naisesi ilmoittanut lähtevänsä lätkimään.

      On ymmärrettävää että naisen päätos sattuu sinuun, muuta tuo on kuitenkin kummallekin helpotus.
      Vain laske hänet menemään. Koe yhteinen viettämanne aika yhtenä kokemuksena ja jatka elämääsi. Hanki harrastuksia, säästä matkustelua varten, mene tapahtumiin joissa muitakin ihmisiä. Missään tapauksessa ei kannata erakoitua ja jäädä sängyn pohjalle kutomaan marttyyrin seittiä.

    • Anonyymi

      Näkisin minäkin naisen näkökulmasta että odottelua vain liikaa. Kymmenen vuotta ja ei mitään mikä sitouttaisi teitä. Seurusteleva pari on eriasia kuin pariskunta. Tietty jos naisesi ei ole maininnut esim
      kihloja, lapsia, asunnon ostoa tms.
      En minäkään jaksaisi odottaa "turhia:" lupauksia.

    • Anonyymi

      Naisella on toinen tai ainakin toive toisesta. On ymmärtänyt, ettei koe enää sinua kohtaan mitään intohimoa. Teki tuollaisen kohtauksen, koska haluaa sinun kokevan syyllisyyttä. Ei tietenkään nainen kerro sinulle, että hänellä on joku toinen kiikarissa, koska haluaa säilyttää hyvän ihmisen maineen. No, puolen vuoden tai vuoden kuluttua erosta hän on varmasti jonkun toisen miehen kainalossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      17027
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      59
      15208
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      393
      9397
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      48
      5794
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      12
      4699
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      174
      3365
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      118
      1975
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1399
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      102
      1347
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1247
    Aihe