Ahdistaa olla kotona

Anonyymi

Olen juuri 18 vuotta täyttänyt tyttö ja käyn lukion viimeistä vuotta. En tykkää olla kotona kun tuntuu, että kaikki vihaa mua täällä. Muutenkin on todettu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja muuta sellaista. Vanhemmilleni en ole asiasta puhunut enkä puhu. Kotona mulle vaan huudetaan kotitöistä sun muusta, ihan kuin mulla ei omaa elämää olisikaan. Ei ne koskaan kysy miten koulussa menee tai muuta, lähinnä olettaa että mulla on aina kaikki hyvin ja mulle voi puhua ihan miten tahtoo. En muista milloin mulle olisi sanottu jotain positiivista kotona. Keskimmäisenä lapsena tunnen usein, että mut vaan unohdetaan eikä välitetä samalailla kuin toisista, en tiiä kuvittelenko vaan, mutta mun on paha olla täällä. Ei aina mutta usein. Tavallaan tiiän että ne kyllä välittää, mutta ei kyllä tunnu siltä.

Ainut asia joka saattaisi helpottaa olisi muutto omilleen. Mutta koska rahaa en saa mistään, en usko että se onnistuisi. Ekat kirjoitukset olivat jo ja seuraavat keväällä, joten tiedän ettei olisi järkeä muuttaa vielä. Mitä mun pitäisi tehdä, kun tässä opiskelukin kärsii kun kokoajan ahdistaa enkä pysty puhumaan kenellekkään kunnolla. Joskus kännissä kavereille avautunu, mutta ei nekään ymmärrä. Minnekkään psykologille en ole valmis menemään. Apua tai vertaistukea jos vaivautuu lukemaan :)

3

1713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikeita aikoja nuo kirjoituksen ajat koska siinä iässä on luonnollista että on epävarmuutta ja epäselvyyttä lähes kaikista mahdollisista asioista. Omilleen muutto kyllä auttaa tosi paljon, kunhan muuttaa sellaiseen paikkaan, missä on myös rauhaa ja hiljaisuutta, eikä tarvitse kärsiä koko ajan naapurien metelöinnistä ja siitä että puhe kuuluu seinien läpi. Elämässä nyt on yleensä aina jonkin verran ahdistusta. Jos sen osaa hyväksyä ja tehdä silti haluamansa asian, niin sitten voi tehdä mitä haluaa. Mutta ei kaikkea tarvitse tehdä heti tai saada heti. Onhan päivä vielä huomennakin.

      • Anonyymi

        Murrosiässä se on semmoista. Vanhempana sitten häpeää omaa käyttäytymistään.

        Minä halusin merimieskouluun, mutta kun olin alaikäinen jouduin lukioon.


    • Anonyymi

      Moi.

      Haluaisitko tutustua pian nelikymppiseen mieheen kenen kanssa voisi kirjoitella ja tapailla illanvieton ja seksin merkeissä?

      T. Ahdistuksesta eroon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe