Voi kerta kaikkiaan!

Anonyymi

Kun radiota kuuntelee tai muita medioita niin ihmisiä yleensä ottaen ei näytä kiinnostavan pätkääkään kristinusko! Ihmisten ajatusmaailma pyörii oman navan ympärillä ja ajallisen hyvän etsimisessä, ikäänkuin se olisi kaikki mitä voi olla edes kuviteltavissa. Kaikki toivo pannaan kiinni ajalliseen tavaraan, rahaan, terveyteen ja sitten kun tulee sairaus, puute tai kuolema, niin kieriskellään maassa ja tuhkassa, voivotetaan ja parutaan, ollaan katkeria kun elämä loppuu. Se kaikki mihin on tullut takerruttua täällä. Ihmiset tekevät vaikka mitä pahuutta hankkiakseen itselleen nautintoa joka kuitenkin katoaa.

Se on melkein käsittämätöntä !! että miten täydellisesti ihmiset lähes ihmiskuntana ovat hylänneet ja unohtaneet Jumalan, meidän kaikkien luotujen Isän ja ylläpitäjän joka on meille kaikille kuitenkin elämän lahjan antanut, ja jonka kädestä ainoastan me syömme jokapäiväisen leipämme, puemme, asumme, olemme terveet ja kaikki mitä meillä on, talot ja tavarat!

Ihminen on viheliäinen ja kiittämätömn olento joka totisesti on pahuudellaan ja kiittämättömyydellään ansainnut tuomion, puhumattakaan kaikista niistä vieläkin irvokkaimmista synneistä joita ihminen tekee elämänsä aikana, nuolaisee huulensa ja sanoo: "en minä mitään tehnyt".

------------------------------------------

"Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi". Ja hän puhui heille vertauksen sanoen:

"Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin. Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?' Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni, ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse'.

Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?' Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä." (Luukkaan evankeliumi. 12. luku)

62

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maailmassa on kyllä vielä paikkoja ja alueita, joissa ihmisiä ei kiinnosta mikään muu kuin kristinusko. Löytyisiköhän sellaiseen muuttamisesta helpoitusta sinulle? Tai jos se tuntuisi liian vaivalloiselta, niin voisithan vain muokata mediakuplasi käsittämään vain sellaisista lähteistä ammennettavia matskuja. Ehkä tästä jälkimmäisestä olisi sinulle ensiapua. Jos se ei riitä, niin sitten suosittelen yksinkertaisesti nostamaan kytkintä.

• Anonyymi

Käsitit väärin ja osoitat paatumusta. Ei kyse ole minusta vaan sinusta ja muita epäuskoisista. Se on surullista että niin tuhlaatte elämänne joutavanpäiväsessä menossa ja katoavaisen perään juoksemisessa.

Eikö kipu, vaiva ja kuolemakaan opeta mitään? Miten voisi Jumala ihmisparkaa vielä kovemmin lyödä?

---------------------------------------

" Voi syntistä sukua, raskaasti rikkonutta kansaa, pahantekijäin siementä, kelvottomia lapsia! He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois. Mihin pitäisi teitä vielä lyödä, kun yhä jatkatte luopumustanne? Koko pää on kipeä, koko sydän sairas. Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa, ainoastaan haavoja, mustelmia ja vereksiä lyömiä, joita ei ole puserrettu, ei sidottu eikä öljyllä pehmitetty. " (Jesaja 1:4-6)

• "Käsitit väärin ja osoitat paatumusta."

En käsittänyt mitään väärin. En nyt oikein tiedä mitä tuo paatumus tässä asiayhteydessä tarkoittaa. Tiedän vain kun sanotaan, että joku on paatunut rikollinen, ja itse en ole rikollinen. Olet paasaamassa täällä uskosi asioita ja ymmärrän sen täysin. Pointtini vain oli se, että sinä itse et ole ymmärtänyt realiteetteja, että se, mikä sinulle maailmanlaajuinen prosessi, missä tapahtuu niitä asioita, joista sinä olet kiinnostunut, on monille muille vain historiallinen sivujuonne maailman huomattavasti suuremmassa ja monimuotoisemmassa myllerryksessä.

"Ei kyse ole minusta vaan sinusta ja muita epäuskoisista. Se on surullista että niin tuhlaatte elämänne joutavanpäiväsessä menossa ja katoavaisen perään juoksemisessa."

Itse olen tässä viettänyt juuri aikaa vakavasti sairaan lähiomaiseni sekä muiden läheisten kanssa sekä hoitanut oman elämäni yleisen sujuvuuden kannalta täysin välttämättömiä asioita. Sinä voit pitää sitä joutavanpäiväisenä menona ja katoavaisen perässä jouksemisessa. Minä voisin vastata siihen, että mitä v*ttua sinä kuvittelet minun elämästäni tietäväsi.

"Eikö kipu, vaiva ja kuolemakaan opeta mitään? Miten voisi Jumala ihmisparkaa vielä kovemmin lyödä?"

Olen itse kantanut haudan syliin paljon ihmisiä. Syy tähän on, että omaisteni kuoppaamisessa mukana olon mukaan olen tehnyt sitä myös työkseni. Omat kipuni ja vaivani ovat tässä iässä olleet vielä vähäisiä ja semmoisia melko normaaleja, mutta muiden osalta olen nähnyt pahempaa. Olenko oppinut niistä ja siitä kuolemasta mitä olen nähnyt?

Olenko oppinut siitä kun pienet lapset tuijottavat tyhjyyteen kysellen missä äiti on ja kun nuori sulhanen itkee lohduttomasti kuollutta puolisoaan tummanpuhuvan väen katsellessa vieressä maahan? Olenhan minä oppinut tuosta(kin) vaikka mitä. En minä vain näe siitä Jumalan lyöntejä. Minä näen kaaoottisen universumin ja katoavan hetken, kun olemme siinä läsnä. Osaan olla iloinen niistä hetkistä.

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

"Käsitit väärin ja osoitat paatumusta."

En käsittänyt mitään väärin. En nyt oikein tiedä mitä tuo paatumus tässä asiayhteydessä tarkoittaa. Tiedän vain kun sanotaan, että joku on paatunut rikollinen, ja itse en ole rikollinen. Olet paasaamassa täällä uskosi asioita ja ymmärrän sen täysin. Pointtini vain oli se, että sinä itse et ole ymmärtänyt realiteetteja, että se, mikä sinulle maailmanlaajuinen prosessi, missä tapahtuu niitä asioita, joista sinä olet kiinnostunut, on monille muille vain historiallinen sivujuonne maailman huomattavasti suuremmassa ja monimuotoisemmassa myllerryksessä.

"Ei kyse ole minusta vaan sinusta ja muita epäuskoisista. Se on surullista että niin tuhlaatte elämänne joutavanpäiväsessä menossa ja katoavaisen perään juoksemisessa."

Itse olen tässä viettänyt juuri aikaa vakavasti sairaan lähiomaiseni sekä muiden läheisten kanssa sekä hoitanut oman elämäni yleisen sujuvuuden kannalta täysin välttämättömiä asioita. Sinä voit pitää sitä joutavanpäiväisenä menona ja katoavaisen perässä jouksemisessa. Minä voisin vastata siihen, että mitä v*ttua sinä kuvittelet minun elämästäni tietäväsi.

"Eikö kipu, vaiva ja kuolemakaan opeta mitään? Miten voisi Jumala ihmisparkaa vielä kovemmin lyödä?"

Olen itse kantanut haudan syliin paljon ihmisiä. Syy tähän on, että omaisteni kuoppaamisessa mukana olon mukaan olen tehnyt sitä myös työkseni. Omat kipuni ja vaivani ovat tässä iässä olleet vielä vähäisiä ja semmoisia melko normaaleja, mutta muiden osalta olen nähnyt pahempaa. Olenko oppinut niistä ja siitä kuolemasta mitä olen nähnyt?

Olenko oppinut siitä kun pienet lapset tuijottavat tyhjyyteen kysellen missä äiti on ja kun nuori sulhanen itkee lohduttomasti kuollutta puolisoaan tummanpuhuvan väen katsellessa vieressä maahan? Olenhan minä oppinut tuosta(kin) vaikka mitä. En minä vain näe siitä Jumalan lyöntejä. Minä näen kaaoottisen universumin ja katoavan hetken, kun olemme siinä läsnä. Osaan olla iloinen niistä hetkistä.

"En käsittänyt mitään väärin."

===>> NImenomaan sinä KÄSITIT väärin! Sen osoittaa se että rupesirt suosittelemaan minulle menemistä jonnekin missä kristillisyys on valtavirtaa. Et siis käsittänyt että kirjoitus koski juuri SINUA yleensäkin epäuskoisia ihmisiä joihin kuulut. Se oli tarkoitettu herättelyksi ja kyseenalaistamiseksi. Mikset sinä sano vasemmistolaispoliitikoillekin että muuttakaa Pohjois-Koreaan! Siellähän vasemmistolaisuus on valtavirtaa! Tai mikset muuta itse sinne? Siellähän ateismi on valtavirtaa? Älyätkö nyt?

----------------------------

"Itse olen tässä viettänyt juuri aikaa vakavasti sairaan lähiomaiseni sekä muiden läheisten kanssa sekä hoitanut oman elämäni yleisen sujuvuuden kannalta täysin välttämättömiä asioita. Sinä voit pitää sitä joutavanpäiväisenä menona ja katoavaisen perässä jouksemisessa. Minä voisin vastata siihen, että mitä v*ttua sinä kuvittelet minun elämästäni tietäväsi."

===>> Se on tietenkin oma lukunsa mutta meistä jokainen on jossain vaiheessa "viettänyt (tai viettää) juuri aikaa vakavasti sairaan lähiomaiseni sekä muiden läheisten kanssa sekä hoitanut oman elämäni yleisen sujuvuuden kannalta täysin välttämättömiä asioita" ! Luuletko sinä olevasi jonkinlainen sankari tässä suhteessa, erotuksena muista kun noin kovasti yrität uhoavalla kiroilemisella tehdä vaikutusta? Kuule voi nilmoittaa ettet sinä ole mikään poikkeus, vielä vähemmän mikään elämän sankari tässäkään suhteessa eli koita nyt vaan yrittää pysyä nahoissasi ja ottaa asiat asioina.

"Olen itse kantanut haudan syliin paljon ihmisiä. Syy tähän on, että omaisteni kuoppaamisessa mukana olon mukaan olen tehnyt sitä myös työkseni."

" Tämä(kään) ei anna sinulle mitään "erityisaasiantuntijan" statusta. MInäkin olen ollut nuorempoana sairaalassa työkseni joutunut laittamaan kuolleita viimeiselle matkalle, mutta en minä siitä ppuhu enkä sillä kerskaile. Se ei ihmisestä tee mitään "kuoleman asiantuntijaa" että on nähnyt kuolemista paljon. Kas kun ihmisestä ei tule mitään "asiantuntijaa" joka voisi ylpeästi leuka pystyssä länköttää näistä. Tosia asia on että me kaikki olemme vain pieniä ja avuttomia kuoleman, sairauden ja kaiken raihnaisuuden edessä. mutta se mitä sinä et nyt lainkaan käsitä on että tämä kaikki on Jumalan sanassa ilmoitettu ja että se on Jumalan kuristusta ihmiskunnalle joka on hylännyt Jumalan! Synnin palkka on kuolema, sanoo Raamattu! Kaikki vaiva, puute, kärsimys yms. on kuolemista, liittyy kuolemaan.

------------------------------------------------

"Omat kipuni ja vaivani ovat tässä iässä olleet vielä vähäisiä ja semmoisia melko normaaleja, mutta muiden osalta olen nähnyt pahempaa. Olenko oppinut niistä ja siitä kuolemasta mitä olen nähnyt?"

===>> Valitettavasti tässäkin sinä taas menet harhaan. Ei sinun kipusi ja vaivasi ole yhtään sen vähäisempiä kuin muidenkaan sillä kaikkein suuri "kipu" on kuolema jolle mikään maanpäällinen puute ei vedä vertaa. Se on sinun niinkuin minunkin läpikäytävä! Ja ellei ole synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa, se on portti iankaikkiseen vaivan paikkaan!

----------------------------------------

"Olenko oppinut siitä kun pienet lapset tuijottavat tyhjyyteen kysellen missä äiti on ja kun nuori sulhanen itkee lohduttomasti kuollutta puolisoaan tummanpuhuvan väen katsellessa vieressä maahan? "

===>> Kaunopuheisuutta ja tyhjää retoriikkaa! Puhut ikäänkuin tietäisit asian, kuin olisit "ollut siellä". Ja vaikka olisitkin ollut, se ei sinua eikä ketään muutakaan ihmistä jalosta. Jos kärsimyksen(kään) kautta ei opita pelkäämään Jumalaa, eikä kuolemankaan kautta, on ihan turhaa toveajattelua yrittää runollistaa tämän maailman kipua mitä täällä koetaan ja eletään.

Kaiken pointti on yksin se että tämä kaikki on tullut maailman SYNTIINLANKEEMUKSEN seurauksena, ihmisen omasta toimesta! IHmiskunta kärsii eikä se ole viaton. Myös lapset joutuvat kärsimään isien pahoista teoista, kolmanteen ja neljänteen polveen, ne jotka Jumalaa vihaavat!

Mutta jotka rakastavat ja pelkäävät Häntä, niille Hän tekee laupeuden ja antaa Poikansa tähden synnit anteeksi, mutta hekin kaikki tosin juovat samasta maljasta mistä koko maailma juo, siitä itse sekoitetusta kärsimyksen maljasta joka synnin takia on olemassa.

Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää! Tätä on nyt jo jatkunut niin kauan ihmiskunna historiassa ettei enää nykyään edes tunneta perusasioiden tietoa!

• Anonyymi kirjoitti:

===>> NImenomaan sinä KÄSITIT väärin! Sen osoittaa se että rupesirt suosittelemaan minulle menemistä jonnekin missä kristillisyys on valtavirtaa. Et siis käsittänyt että kirjoitus koski juuri SINUA yleensäkin epäuskoisia ihmisiä joihin kuulut. Se oli tarkoitettu herättelyksi ja kyseenalaistamiseksi. Mikset sinä sano vasemmistolaispoliitikoillekin että muuttakaa Pohjois-Koreaan! Siellähän vasemmistolaisuus on valtavirtaa! Tai mikset muuta itse sinne? Siellähän ateismi on valtavirtaa? Älyätkö nyt?

"Itse olen tässä viettänyt juuri aikaa vakavasti sairaan lähiomaiseni sekä muiden läheisten kanssa sekä hoitanut oman elämäni yleisen sujuvuuden kannalta täysin välttämättömiä asioita. Sinä voit pitää sitä joutavanpäiväisenä menona ja katoavaisen perässä jouksemisessa. Minä voisin vastata siihen, että mitä v*ttua sinä kuvittelet minun elämästäni tietäväsi."

===>> Se on tietenkin oma lukunsa mutta meistä jokainen on jossain vaiheessa "viettänyt (tai viettää) juuri aikaa vakavasti sairaan lähiomaiseni sekä muiden läheisten kanssa sekä hoitanut oman elämäni yleisen sujuvuuden kannalta täysin välttämättömiä asioita" ! Luuletko sinä olevasi jonkinlainen sankari tässä suhteessa, erotuksena muista kun noin kovasti yrität uhoavalla kiroilemisella tehdä vaikutusta? Kuule voi nilmoittaa ettet sinä ole mikään poikkeus, vielä vähemmän mikään elämän sankari tässäkään suhteessa eli koita nyt vaan yrittää pysyä nahoissasi ja ottaa asiat asioina.

"Olen itse kantanut haudan syliin paljon ihmisiä. Syy tähän on, että omaisteni kuoppaamisessa mukana olon mukaan olen tehnyt sitä myös työkseni."

" Tämä(kään) ei anna sinulle mitään "erityisaasiantuntijan" statusta. MInäkin olen ollut nuorempoana sairaalassa työkseni joutunut laittamaan kuolleita viimeiselle matkalle, mutta en minä siitä ppuhu enkä sillä kerskaile. Se ei ihmisestä tee mitään "kuoleman asiantuntijaa" että on nähnyt kuolemista paljon. Kas kun ihmisestä ei tule mitään "asiantuntijaa" joka voisi ylpeästi leuka pystyssä länköttää näistä. Tosia asia on että me kaikki olemme vain pieniä ja avuttomia kuoleman, sairauden ja kaiken raihnaisuuden edessä. mutta se mitä sinä et nyt lainkaan käsitä on että tämä kaikki on Jumalan sanassa ilmoitettu ja että se on Jumalan kuristusta ihmiskunnalle joka on hylännyt Jumalan! Synnin palkka on kuolema, sanoo Raamattu! Kaikki vaiva, puute, kärsimys yms. on kuolemista, liittyy kuolemaan.

"Omat kipuni ja vaivani ovat tässä iässä olleet vielä vähäisiä ja semmoisia melko normaaleja, mutta muiden osalta olen nähnyt pahempaa. Olenko oppinut niistä ja siitä kuolemasta mitä olen nähnyt?"

===>> Valitettavasti tässäkin sinä taas menet harhaan. Ei sinun kipusi ja vaivasi ole yhtään sen vähäisempiä kuin muidenkaan sillä kaikkein suuri "kipu" on kuolema jolle mikään maanpäällinen puute ei vedä vertaa. Se on sinun niinkuin minunkin läpikäytävä! Ja ellei ole synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa, se on portti iankaikkiseen vaivan paikkaan!

"Olenko oppinut siitä kun pienet lapset tuijottavat tyhjyyteen kysellen missä äiti on ja kun nuori sulhanen itkee lohduttomasti kuollutta puolisoaan tummanpuhuvan väen katsellessa vieressä maahan? "

===>> Kaunopuheisuutta ja tyhjää retoriikkaa! Puhut ikäänkuin tietäisit asian, kuin olisit "ollut siellä". Ja vaikka olisitkin ollut, se ei sinua eikä ketään muutakaan ihmistä jalosta. Jos kärsimyksen(kään) kautta ei opita pelkäämään Jumalaa, eikä kuolemankaan kautta, on ihan turhaa toveajattelua yrittää runollistaa tämän maailman kipua mitä täällä koetaan ja eletään.

Kaiken pointti on yksin se että tämä kaikki on tullut maailman SYNTIINLANKEEMUKSEN seurauksena, ihmisen omasta toimesta! IHmiskunta kärsii eikä se ole viaton. Myös lapset joutuvat kärsimään isien pahoista teoista, kolmanteen ja neljänteen polveen, ne jotka Jumalaa vihaavat!

Mutta jotka rakastavat ja pelkäävät Häntä, niille Hän tekee laupeuden ja antaa Poikansa tähden synnit anteeksi, mutta hekin kaikki tosin juovat samasta maljasta mistä koko maailma juo, siitä itse sekoitetusta kärsimyksen maljasta joka synnin takia on olemassa.

Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää! Tätä on nyt jo jatkunut niin kauan ihmiskunna historiassa ettei enää nykyään edes tunneta perusasioiden tietoa!

>Mikset sinä sano vasemmistolaispoliitikoillekin että muuttakaa Pohjois-Koreaan! Siellähän vasemmistolaisuus on valtavirtaa!

Pohjoiskorealaisella vasemmistolaisuudella ei ole yhtään mitään tekemistä suomalaisen vasemmiston kanssa. Ei yhtään mitään.

>Tai mikset muuta itse sinne? Siellähän ateismi on valtavirtaa? Älyätkö nyt?

Olet selvästi jo kaiken avun ulkopuolella, mutta noin yleisesti totean, että P-Korea on hyvin uskonnollinen maa, jossa jumalat tulevat Kimin hallitsijasuvusta. Kaikki Kimit ovat tehneet käsittämättömiä ihmeitä kuten Jeesus, ja eniten heistä valtion perustajavaari Kim Il-Sung.

• Anonyymi kirjoitti:

"NImenomaan sinä KÄSITIT väärin! Sen osoittaa se että rupesirt suosittelemaan minulle menemistä jonnekin missä kristillisyys on valtavirtaa. Et siis käsittänyt että kirjoitus koski juuri SINUA yleensäkin epäuskoisia ihmisiä joihin kuulut. Se oli tarkoitettu herättelyksi ja kyseenalaistamiseksi."

En käsittänyt. Pointtini ei ollut kertoa sinulle ystävällisyyttäni, että missäköhän olisi sinulle mahdollisesti mieluisinta. Pointtini oli kertoa sinulle vittuillakseni, että painuisitkohan jo sinne, missä on sitä mitä paasaat, että mitä pitäisi olla. Sitten näkisit, että siellä, missä on sitä, mitä mielestäsi kaikkialla pitäisi olla, ovat kaikki asiat aivan täysin päin persettä. Sitten voisit vetää johtopäätöksiäsi siitä asiasta.

" Mikset sinä sano vasemmistolaispoliitikoillekin että muuttakaa Pohjois-Koreaan! Siellähän vasemmistolaisuus on valtavirtaa! Tai mikset muuta itse sinne? Siellähän ateismi on valtavirtaa? Älyätkö nyt?"

Pohjois-Korea ei ole vasemmistolainen, eikä ateistinen paikka. Se on niin jyrkän totalitaristinen, että vaikka sen ideologiset juuret ovatkin Aasian maihin levinneessä kommunistisessa vallankumouksellisuudessa, niin eihän siinä massa nyt helkkari soikoon ole mitään vasemmistolaista siinä merkityksessä, mitä esim. Suomessa nykypäivänä esiintyvä vasemmistolaisuus käsitetään.

Ei Pohjois-Korea eroa mitenkään äärioikeistolaisestakaan diktatuurista, eli ihan yhtä hyvin sitä voisi suositella oikeistolaisille kuin vasemmistolaisille, niin eli joko äärioikeistolaisille tai äärivasemmistolaisille. Ja tosiaan kaiken lisäksi hallitsijasukuun liitetään niin pitkälle menneitä henkilöpalvontakultin piirteitä, että Kimejä pidetään käytännössä jumalina. Uusi tähti syttyi taivaalle kun eräs heistä syntyi jne. Kuulostaako muuten tutulta?

Ja miksi minä en muuta sinne? No koska minä en halua uskonnollistyyppistä totalitaristista diktatuuria. Minä haluan rauhaa ja vapautta, ja sitä ovat historian valossa parhaiten näyttäneet tarjoavan kansalaisilleen sekulaarit sivistysvaltiot sikäli, kun ovat pystyneet olemaan olematta toisenlaisten valtioiden hyökkäysten kohteena. Pohjoismaat ovat näistä hyvä esimerkki.

• Anonyymi kirjoitti:

"Luuletko sinä olevasi jonkinlainen sankari tässä suhteessa, erotuksena muista kun noin kovasti yrität uhoavalla kiroilemisella tehdä vaikutusta? Kuule voi nilmoittaa ettet sinä ole mikään poikkeus, vielä vähemmän mikään elämän sankari tässäkään suhteessa eli koita nyt vaan yrittää pysyä nahoissasi ja ottaa asiat asioina."

Mutta osaatko sinä vastata siihen mitä minä kysyin? Lisään, että osaatko perustella vastauksesi. Minä kerroin siitä, että mielestäni en ole juossut "joutavanpäiväisessä menossa", mikä oli sinun ylimielinen ilmaisusi koskien muiden tekemisiä. Minä en usko, että sinä tiedät mitä kaikki muut tekevät tai ovatko muiden tekemiset joutavanpäiväisiä. Sinä et ole YHTÄÄN MIKÄÄN kertomaan minulle, että miten minun tulisi olla ja miten mitäkin ottaa. Et noilla eväillä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Tämä(kään) ei anna sinulle mitään "erityisaasiantuntijan" statusta."

Ja plaa plaa plaa. SINÄ KYSYIT, että eikö kuolema opeta mitään. Minä vastasin. Miksi väännät tämän siihen, että minä tekisin itsestäni erityiseasiantuntijaa?

"Kaunopuheisuutta ja tyhjää retoriikkaa!"

Ja noin sinä kommentoit minulle uskonnollisen paasaamisesi joukossa vähätellen minun kokemuksiani. No mitä jos minä sanon sinulle, että kaikki mitä sinä puhut Jumalasta tai mistään siihen liittyvästä, ovat vain tyhjänpäiväistä retoriikkaa?

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Mikset sinä sano vasemmistolaispoliitikoillekin että muuttakaa Pohjois-Koreaan! Siellähän vasemmistolaisuus on valtavirtaa!

Pohjoiskorealaisella vasemmistolaisuudella ei ole yhtään mitään tekemistä suomalaisen vasemmiston kanssa. Ei yhtään mitään.

Olet selvästi jo kaiken avun ulkopuolella, mutta noin yleisesti totean, että P-Korea on hyvin uskonnollinen maa, jossa jumalat tulevat Kimin hallitsijasuvusta. Kaikki Kimit ovat tehneet käsittämättömiä ihmeitä kuten Jeesus, ja eniten heistä valtion perustajavaari Kim Il-Sung.

Taitaapa vaan olla nimenomaan se ateismi, joka johtaa lähes väistämättömästi uskonnollissävyiseen johtajapalvontaan, jossa ihminen asettuu Jumalan tilalle, että kansa olisi helpompi pitää kurissa ja nuhteessa.

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

"NImenomaan sinä KÄSITIT väärin! Sen osoittaa se että rupesirt suosittelemaan minulle menemistä jonnekin missä kristillisyys on valtavirtaa. Et siis käsittänyt että kirjoitus koski juuri SINUA yleensäkin epäuskoisia ihmisiä joihin kuulut. Se oli tarkoitettu herättelyksi ja kyseenalaistamiseksi."

En käsittänyt. Pointtini ei ollut kertoa sinulle ystävällisyyttäni, että missäköhän olisi sinulle mahdollisesti mieluisinta. Pointtini oli kertoa sinulle vittuillakseni, että painuisitkohan jo sinne, missä on sitä mitä paasaat, että mitä pitäisi olla. Sitten näkisit, että siellä, missä on sitä, mitä mielestäsi kaikkialla pitäisi olla, ovat kaikki asiat aivan täysin päin persettä. Sitten voisit vetää johtopäätöksiäsi siitä asiasta.

" Mikset sinä sano vasemmistolaispoliitikoillekin että muuttakaa Pohjois-Koreaan! Siellähän vasemmistolaisuus on valtavirtaa! Tai mikset muuta itse sinne? Siellähän ateismi on valtavirtaa? Älyätkö nyt?"

Pohjois-Korea ei ole vasemmistolainen, eikä ateistinen paikka. Se on niin jyrkän totalitaristinen, että vaikka sen ideologiset juuret ovatkin Aasian maihin levinneessä kommunistisessa vallankumouksellisuudessa, niin eihän siinä massa nyt helkkari soikoon ole mitään vasemmistolaista siinä merkityksessä, mitä esim. Suomessa nykypäivänä esiintyvä vasemmistolaisuus käsitetään.

Ei Pohjois-Korea eroa mitenkään äärioikeistolaisestakaan diktatuurista, eli ihan yhtä hyvin sitä voisi suositella oikeistolaisille kuin vasemmistolaisille, niin eli joko äärioikeistolaisille tai äärivasemmistolaisille. Ja tosiaan kaiken lisäksi hallitsijasukuun liitetään niin pitkälle menneitä henkilöpalvontakultin piirteitä, että Kimejä pidetään käytännössä jumalina. Uusi tähti syttyi taivaalle kun eräs heistä syntyi jne. Kuulostaako muuten tutulta?

Ja miksi minä en muuta sinne? No koska minä en halua uskonnollistyyppistä totalitaristista diktatuuria. Minä haluan rauhaa ja vapautta, ja sitä ovat historian valossa parhaiten näyttäneet tarjoavan kansalaisilleen sekulaarit sivistysvaltiot sikäli, kun ovat pystyneet olemaan olematta toisenlaisten valtioiden hyökkäysten kohteena. Pohjoismaat ovat näistä hyvä esimerkki.

"En käsittänyt. Pointtini ei ollut kertoa sinulle ystävällisyyttäni, että missäköhän olisi sinulle mahdollisesti mieluisinta. Pointtini oli kertoa sinulle vittuillakseni,"

===>> Oletpa sinä ilkeä ihminen ja täynnä pahuutta! Minä taas en ole puhunut sinulle pottuillakseni, vaan herätelläkseni yleensääkin jumalankieltäjiä, miksei sinuakin koska kirjoitukseni pisti sinun omaantuntoosi niin että vihastuit kun syntiääsi ja paatuneisuuttasi ylösmainitaan.

Pelkkää hyvyyttäni ilmoitan omalta pieneltä osaltani Jumalan sanan totuutta sinulle, tälle palstalle ja kaikille ketkä vaan kuulolla ovat sillä kun on saanut autuuden käsittää, niin ei siitä voi hiljaakaan olla. Sitä toivoo että kaikki muutkin käsittäisivät saman ilon ja autuuden mutta ei ihminen jeräjä synnisn unesta jollei ole herättelijöitä. Siksi Jeesus käski julistaa kaikille luoduille kaikkialla maailmassa. Toiset suuttuu, toiset muuttuu mutta kukaan ei voi jäädä välimaastoon. Kun Jumalan sanaa saarnataan se jakaa kuulijat niihin jotka ottavat vastaan ja niihin jotka paatuvat omaksi kadotuksekseen.

Tämä autuuden sana koskee kyllä sinuakin! Aivan samoin kuin sinua koskee lain tuomiot, niinkuin kaikkia muitakin maailman ihmisiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Taitaapa vaan olla nimenomaan se ateismi, joka johtaa lähes väistämättömästi uskonnollissävyiseen johtajapalvontaan, jossa ihminen asettuu Jumalan tilalle, että kansa olisi helpompi pitää kurissa ja nuhteessa.

Olet täysin väärässä.

En itsekään ateistina ole "johtajapalvoja".

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

"Luuletko sinä olevasi jonkinlainen sankari tässä suhteessa, erotuksena muista kun noin kovasti yrität uhoavalla kiroilemisella tehdä vaikutusta? Kuule voi nilmoittaa ettet sinä ole mikään poikkeus, vielä vähemmän mikään elämän sankari tässäkään suhteessa eli koita nyt vaan yrittää pysyä nahoissasi ja ottaa asiat asioina."

Mutta osaatko sinä vastata siihen mitä minä kysyin? Lisään, että osaatko perustella vastauksesi. Minä kerroin siitä, että mielestäni en ole juossut "joutavanpäiväisessä menossa", mikä oli sinun ylimielinen ilmaisusi koskien muiden tekemisiä. Minä en usko, että sinä tiedät mitä kaikki muut tekevät tai ovatko muiden tekemiset joutavanpäiväisiä. Sinä et ole YHTÄÄN MIKÄÄN kertomaan minulle, että miten minun tulisi olla ja miten mitäkin ottaa. Et noilla eväillä.

"Mutta osaatko sinä vastata siihen mitä minä kysyin? Lisään, että osaatko perustella vastauksesi. Minä kerroin siitä, että mielestäni en ole juossut "joutavanpäiväisessä menossa", mikä oli sinun ylimielinen ilmaisusi koskien muiden tekemisiä."

===>> Käsitit taaskin väärin! Ei se ole ylimielisyyttä! Sinusta se voi vaikuttaa ylimielisyydeltä koska omaatuntoasi pistelee ja suututtaa se kun menoasi sanotaan turhuudeksi, mutta ymmärrä että koko maailman meno on katoavaa ja turhuuden perässä juoksemista, kaikki ihmisten riento millä he itseään rasittavat täällä maailmassa missä koi syö, ruoste raiskaa, laho vie, rikkaus jää, terveys katoaa, nuoruus ei pysy! Kaikki mihin turvaudut, katoaa pois ennenkuin huomaatkaan! Lopuksi menee vielä henki.

Kaikki on ajallinen hyvyys on tosin Jumalan lahjaa ja käytettäväksi meille annettu mutta sitä sinä et alkuperäisestä viestistä käsittänyt että se on iankaikkisuuden kannalta turhuutta!

"Mitä se hyödyttää ihmistä vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman mutta saisi sielulleen vahingon?" (Jeesus)

Ja vielä tässä on se että kun ihminen riippuu kiinni ajallisessa, eikä turvaa kaikessa yksin Jumalaan, tulee hänelle ajallisesta epäjumala.

Jumalan tarjoaman syntien anteeksiantamuksen ja iankaikkisen elämän taivaassa -rinnalla kaikki tuo ajalline on roskaa ja turhuuden turhuutta! Tyhjän tavoittelemista ja tuulen pieksämistä!

En minä ole sanonut että sinun menosi on turhmepaa tai erinomaisempaa toisten rinnalla, vaan että niin sinun maallinen manosi, kuin minun maallinen menoni ja koko maailman maallinen meno on turhuutta ja tuulen tavoittelua!

Jumalaa pitää ihmisen peljätä ja rakastaa! Siinä on iäiti kestävä tavara joka ei häviä!

-------------------------------

"Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta." (Matt. 6:19-20)

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

"Sinä et ole YHTÄÄN MIKÄÄN kertomaan minulle, että miten minun tulisi olla ja miten mitäkin ottaa. Et noilla eväillä."

===>> En toki olekaan, enkä ole sellaista väittänytkään, mutta minä puhun sinulle JUMALAN sanaa joka on tällaisena Raamattuun ilmoitettu ja kirkkomme opetuksen mukaista. Se koskee kyllä sinuakin, koskee minuakin ja kaikkia maailman ihmisiä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Mutta osaatko sinä vastata siihen mitä minä kysyin? Lisään, että osaatko perustella vastauksesi. Minä kerroin siitä, että mielestäni en ole juossut "joutavanpäiväisessä menossa", mikä oli sinun ylimielinen ilmaisusi koskien muiden tekemisiä."

===>> Käsitit taaskin väärin! Ei se ole ylimielisyyttä! Sinusta se voi vaikuttaa ylimielisyydeltä koska omaatuntoasi pistelee ja suututtaa se kun menoasi sanotaan turhuudeksi, mutta ymmärrä että koko maailman meno on katoavaa ja turhuuden perässä juoksemista, kaikki ihmisten riento millä he itseään rasittavat täällä maailmassa missä koi syö, ruoste raiskaa, laho vie, rikkaus jää, terveys katoaa, nuoruus ei pysy! Kaikki mihin turvaudut, katoaa pois ennenkuin huomaatkaan! Lopuksi menee vielä henki.

Kaikki on ajallinen hyvyys on tosin Jumalan lahjaa ja käytettäväksi meille annettu mutta sitä sinä et alkuperäisestä viestistä käsittänyt että se on iankaikkisuuden kannalta turhuutta!

"Mitä se hyödyttää ihmistä vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman mutta saisi sielulleen vahingon?" (Jeesus)

Ja vielä tässä on se että kun ihminen riippuu kiinni ajallisessa, eikä turvaa kaikessa yksin Jumalaan, tulee hänelle ajallisesta epäjumala.

Jumalan tarjoaman syntien anteeksiantamuksen ja iankaikkisen elämän taivaassa -rinnalla kaikki tuo ajalline on roskaa ja turhuuden turhuutta! Tyhjän tavoittelemista ja tuulen pieksämistä!

En minä ole sanonut että sinun menosi on turhmepaa tai erinomaisempaa toisten rinnalla, vaan että niin sinun maallinen manosi, kuin minun maallinen menoni ja koko maailman maallinen meno on turhuutta ja tuulen tavoittelua!

Jumalaa pitää ihmisen peljätä ja rakastaa! Siinä on iäiti kestävä tavara joka ei häviä!

"Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta." (Matt. 6:19-20)

"Käsitit taaskin väärin! Ei se ole ylimielisyyttä!"

En käsittänyt taaskaan väärin. Minä käsitän täysin sen mitä sinä paasaat ja miksi. Sinä vain et tajua mitä minä tarkoitan, ja se liittyy yhteen asiaan tässä mitä sinä paasaat:

"Sinusta se voi vaikuttaa ylimielisyydeltä koska omaatuntoasi pistelee ja suututtaa se kun menoasi sanotaan turhuudeksi, mutta ymmärrä että koko maailman meno on katoavaa ja turhuuden perässä juoksemista, kaikki ihmisten riento millä he itseään rasittavat täällä maailmassa missä koi syö, ruoste raiskaa, laho vie, rikkaus jää, terveys katoaa, nuoruus ei pysy! Kaikki mihin turvaudut, katoaa pois ennenkuin huomaatkaan! Lopuksi menee vielä henki."

Ja se yksi asia on ero siinä kaikessa, mitä me molemmat voisimme muutoin jopa yhteen ääneen paasata. Ja se ero on tuo näkemys turhuudesta. Tuo, mikä sinulle on turhuutta, on minulle olemassaoloa ja ELÄMÄÄ. Minulle tämä elämä on ainutlaatuisuudessan arvokas sinällään, kaikkine puolineen ja piirteineen. Olen nähnyt kauniita ja iloisia, sekä kauheita ja surullisia asioita. Ja jos tämmöinen toteamus minulta suoraan syömmestäin on sinun mielestäsi kaunopuheista retoriikkaa tms. niin ei se minua hetkauta. Minä kerron oman statukseni, mutta sinä paasaat elämän- ja maailmankatsomuksenohjeita muille, kuten näkyy:

"Kaikki on ajallinen hyvyys on tosin Jumalan lahjaa ja käytettäväksi meille annettu mutta sitä sinä et alkuperäisestä viestistä käsittänyt että se on iankaikkisuuden kannalta turhuutta!"

Voin toki vastata tuommoiseen, että no sitten Jumalan olisi kannattanut jättää se "lahja" antamatta, jos se hänen mielestään on turhuutta. Minä uskon, että mikäli Jumala on olemassa, niin mikään tässä olevaisuudessa, mikä hän olisi luonut ei olisi turhuutta, vaan aivan yhtä tärkeä osa sitä suunnitelmaa mikä hänellä olisi. Sellaiseen Jumalaan, joka ansaitsisi tittelinsä isolla J:llä, eli olisi kuten yleensä monoteistisissä tai vähintään henoteistisissä uskonnoissa kuvataan jonkinlaiseksi Ylijumalaksi (tässä tapauksessa isolla Y:llä, heh), joka tekisi ja sallisi turhuuksia, en voisi uskoa.

• Anonyymi kirjoitti:

"Sinä et ole YHTÄÄN MIKÄÄN kertomaan minulle, että miten minun tulisi olla ja miten mitäkin ottaa. Et noilla eväillä."

===>> En toki olekaan, enkä ole sellaista väittänytkään, mutta minä puhun sinulle JUMALAN sanaa joka on tällaisena Raamattuun ilmoitettu ja kirkkomme opetuksen mukaista. Se koskee kyllä sinuakin, koskee minuakin ja kaikkia maailman ihmisiä.

"En toki olekaan, enkä ole sellaista väittänytkään, mutta minä puhun sinulle JUMALAN sanaa joka on tällaisena Raamattuun ilmoitettu ja kirkkomme opetuksen mukaista. Se koskee kyllä sinuakin, koskee minuakin ja kaikkia maailman ihmisiä."

Ja tässä sinä otat sellaisen vapauden, kuten toisessa kommenttiisi antamassani vastauksessa jo erittelin, että luonnehdit turhaksi sitä, mitä tämä elämä ja olemassaolo jne. on. Jos tämä on noin mahtavan Raamatussakin ilmoitetun JUMALAN luomaa, niin miksi helkkarissa tässä voisi olla mitään TURHAA? Edes siihen iankaikkisuuteen nähden, niin kerro nyt ihmeessä miksi olet tietävinäsi, että miten tämä voi olla turhaa?

Minulle on selvää, ettei tämä ole turhaa. Jos tämä olisi turhaa, kävelisin tästä samantien mereen enkä tulisi takaisin omin toimin. Jos tulisin jonkun toimin, menisin uudestaan kunnes en tulikaan. Mutta minulle tämä ei ole turhaa. Minä arvostan tätä ainutlaatuista kokemusta. Minun pointtini tässä on nyt se, että tuota... jos nyt suoraan sanotaan, niin teikäläisen kaltaiset julistajat ovat niitä, joita kartetaan. Se johtuu siitä, että te tulette VÄHÄTTELEMÄÄN ihmisille heidän syvimpiä asioitaan elämässä ja tarjoamaan heille niiden tilalle ja niitä korkeammaksi korotettuina jotain, mikä olisi parempaa, enemmän ja kaikin puolin tärkeämpää.

Sinä et ymmärrä pätkääkään sitä, miten puhua normaaleille ihmisille. Jos vähättelet ihmisen perusasioiden arvoa, niin silloin sinä astut hänen päälleen, ja kaadat lokaa ja saastaa hänen päälleen. Luuletko, että vaikka kuinka samaan aikaan huutaen kun olet kertomassa hänelle jostain suuremmasta ja vähemmän turhasta iankaikkisuudesta, tuo ihminen vastaanottaisi sanomasi?

Minä vetäisin turpaan jos vastaantulija pimeällä metsätiellä käyttäytyisi minua kohtaan noin veemäisesti, että kyseenalaistaisi täysin pokkana minun elämäni sisällön ja merkityksen ja tekisi sen vieläpä kehtaamalla mainostaa minulle jotain skenaariota, mistä ei ole minkäänlaisia todisteita. Yritän tässä hieman liioitellen vain kertoa, että mieti nyt vähän miten tuon asiasi esität.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Olet täysin väärässä.

En itsekään ateistina ole "johtajapalvoja".

Ei, ei, olet itse täydellisesti hakoteillä. Niin se vaan on, että kun vaihtoehtoina on joko vankeus ja kuolema tai sitten epäjumalan kumartaminen, niin pitää olla aika vahva omassa uskossaan, ettei kumarra. Ja kun siihen vielä lapsesta pitäen opetetaan, niin sehän käy ihan luonnostaan ihmiseltä.

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

"Käsitit taaskin väärin! Ei se ole ylimielisyyttä!"

En käsittänyt taaskaan väärin. Minä käsitän täysin sen mitä sinä paasaat ja miksi. Sinä vain et tajua mitä minä tarkoitan, ja se liittyy yhteen asiaan tässä mitä sinä paasaat:

"Sinusta se voi vaikuttaa ylimielisyydeltä koska omaatuntoasi pistelee ja suututtaa se kun menoasi sanotaan turhuudeksi, mutta ymmärrä että koko maailman meno on katoavaa ja turhuuden perässä juoksemista, kaikki ihmisten riento millä he itseään rasittavat täällä maailmassa missä koi syö, ruoste raiskaa, laho vie, rikkaus jää, terveys katoaa, nuoruus ei pysy! Kaikki mihin turvaudut, katoaa pois ennenkuin huomaatkaan! Lopuksi menee vielä henki."

Ja se yksi asia on ero siinä kaikessa, mitä me molemmat voisimme muutoin jopa yhteen ääneen paasata. Ja se ero on tuo näkemys turhuudesta. Tuo, mikä sinulle on turhuutta, on minulle olemassaoloa ja ELÄMÄÄ. Minulle tämä elämä on ainutlaatuisuudessan arvokas sinällään, kaikkine puolineen ja piirteineen. Olen nähnyt kauniita ja iloisia, sekä kauheita ja surullisia asioita. Ja jos tämmöinen toteamus minulta suoraan syömmestäin on sinun mielestäsi kaunopuheista retoriikkaa tms. niin ei se minua hetkauta. Minä kerron oman statukseni, mutta sinä paasaat elämän- ja maailmankatsomuksenohjeita muille, kuten näkyy:

"Kaikki on ajallinen hyvyys on tosin Jumalan lahjaa ja käytettäväksi meille annettu mutta sitä sinä et alkuperäisestä viestistä käsittänyt että se on iankaikkisuuden kannalta turhuutta!"

Voin toki vastata tuommoiseen, että no sitten Jumalan olisi kannattanut jättää se "lahja" antamatta, jos se hänen mielestään on turhuutta. Minä uskon, että mikäli Jumala on olemassa, niin mikään tässä olevaisuudessa, mikä hän olisi luonut ei olisi turhuutta, vaan aivan yhtä tärkeä osa sitä suunnitelmaa mikä hänellä olisi. Sellaiseen Jumalaan, joka ansaitsisi tittelinsä isolla J:llä, eli olisi kuten yleensä monoteistisissä tai vähintään henoteistisissä uskonnoissa kuvataan jonkinlaiseksi Ylijumalaksi (tässä tapauksessa isolla Y:llä, heh), joka tekisi ja sallisi turhuuksia, en voisi uskoa.

"Tuo, mikä sinulle on turhuutta, on minulle olemassaoloa ja ELÄMÄÄ. "

===>> Juuri tästä minun aloituksessani on syvimmältään kysymys! Sinä(kin) epäuskoisena ajattelet että "kaikki on nyt tässä" ja ripustaudut ajalliseen kiinni ikäänkuin se olisi kaikki mitä sinulle voi koskaan olla ja kun se kerran, jopa hyvin ohikiitävän hetken kuluttua loppuu, sinulle ei epäuskosi mukaan jää mitää, vaan "se oli nyt tässä" -eikö niin?

Katekismuksessa opetetaan elämän tarkoituksesta että Jumala on luonut ihmisen elämään yhteydessään iankaikkisesti. Kun tämä yhteys on syntiinlankeemuksessa särkynyt, ihminen on elämässään kuin vailla merkitystä, elämästä puuttuu se tärkein, siitä puuttuu KAIKKI! Ihminen käsittää tämän vain hämärästi syntinturmeltuneen luontonsa avulla mutta kaipaa syväll äsisimmässään syvempää tarkoitusta elämälleen joka voi täyttyä vain ja ainoastaan Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, Jumalan lapsena. Siksi katekismuksen kristinopin mukaan elämämme tärkein asia on päästä takaisin Jumalan yhteyteen, löytää elämällemme tarkoitus jonka vain Jumala voi antaa!

Ei se mitä maailma voi parhaimmillaankin tarjota, riitä milloinkaan sielusi lunastukseksi, ei se eanna sinulle turvaa kun kuolonretkesikoittaa. Kun ihminen näin ripustautuu katoavaiseen, siitä on tullut häänelle epäjumala, ja se on pahempaa kuin että se olisi vain ainoastaan turhuus! Rahasta, tavarasta, terveydestä, maailman korskasta ja silmäin pyynnöstä tulee ihmiselle kirous niin ettei hän enää tästä kaikesta kuylläisenä tarvitse mihinkään Jumalaa ja niin kadotus on avannut kitansa ammolleen, valmiina nielemään tuon onnettoman jonka puolesta kuitenkin oli Golgatalla niin kallis lunastushinta maksettu!

Ethän sinä hylkää etsikon aikaasi?

• Anonyymi kirjoitti:

Teokratioissakin johtajat käyttävät valtaa jumalan täydellä valtuutuksella, joten eroa ei juuri ole. Muodollisesti palvotaan jumalaa, mutta käytännössä johtajaa, koska jumala ei koskaan ilmesty paikalle muuten kuin johtajan hahmossa.

• Anonyymi kirjoitti:

===>> Juuri tästä minun aloituksessani on syvimmältään kysymys! Sinä(kin) epäuskoisena ajattelet että "kaikki on nyt tässä" ja ripustaudut ajalliseen kiinni ikäänkuin se olisi kaikki mitä sinulle voi koskaan olla ja kun se kerran, jopa hyvin ohikiitävän hetken kuluttua loppuu, sinulle ei epäuskosi mukaan jää mitää, vaan "se oli nyt tässä" -eikö niin?

Katekismuksessa opetetaan elämän tarkoituksesta että Jumala on luonut ihmisen elämään yhteydessään iankaikkisesti. Kun tämä yhteys on syntiinlankeemuksessa särkynyt, ihminen on elämässään kuin vailla merkitystä, elämästä puuttuu se tärkein, siitä puuttuu KAIKKI! Ihminen käsittää tämän vain hämärästi syntinturmeltuneen luontonsa avulla mutta kaipaa syväll äsisimmässään syvempää tarkoitusta elämälleen joka voi täyttyä vain ja ainoastaan Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, Jumalan lapsena. Siksi katekismuksen kristinopin mukaan elämämme tärkein asia on päästä takaisin Jumalan yhteyteen, löytää elämällemme tarkoitus jonka vain Jumala voi antaa!

Ei se mitä maailma voi parhaimmillaankin tarjota, riitä milloinkaan sielusi lunastukseksi, ei se eanna sinulle turvaa kun kuolonretkesikoittaa. Kun ihminen näin ripustautuu katoavaiseen, siitä on tullut häänelle epäjumala, ja se on pahempaa kuin että se olisi vain ainoastaan turhuus! Rahasta, tavarasta, terveydestä, maailman korskasta ja silmäin pyynnöstä tulee ihmiselle kirous niin ettei hän enää tästä kaikesta kuylläisenä tarvitse mihinkään Jumalaa ja niin kadotus on avannut kitansa ammolleen, valmiina nielemään tuon onnettoman jonka puolesta kuitenkin oli Golgatalla niin kallis lunastushinta maksettu!

Ei minulla tuohon oikeastaan ole muuta sanottavaa kuin tämän osalta:

"Ethän sinä hylkää etsikon aikaasi?"

...se, että en ole etsimässä mitään. Tässä ei vain ole yhteistä säveltä näistä lähtökohdista käsin. Minulle sopii ehkä paremmin kiistely joistain faktakysymyksistä, mutta nämä, että jonkun ihmisen mielestä ihmisen jotenkin oletettavasti pitäisi olla jatkuvasti etsimässä jotain uskonnollista tyydytystä johonkin mielivaltaisesti määriteltyyn hengelliseen tarpeeseen, niin tämmöistä minä en kerta kaikkiaan jaksa.

Keksi minulle joku "tämä todistaa Nooan tulvan" tms. ja semmoisen minä osoitan sinulle potaskaksi, mutta tuo, että joku vain kuvittelee, että voi sanella muille kuinka "ahaa, olet siis siinä harhassa, että kaikki on tässä, mutta on paljon muutakin" on jotain niin... semmoista tympeää. Voin sanoa siihen näin, että VAIKKA olisikin sitä jotain kuuluisaa muutakin, niin jos siellä olisi lähinnä teikäläisiä, joita pitäisi kestää sitten iankaikkisuus, niin jättäisin väliin ihan tarkoituksella!

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

Ei minulla tuohon oikeastaan ole muuta sanottavaa kuin tämän osalta:

"Ethän sinä hylkää etsikon aikaasi?"

...se, että en ole etsimässä mitään. Tässä ei vain ole yhteistä säveltä näistä lähtökohdista käsin. Minulle sopii ehkä paremmin kiistely joistain faktakysymyksistä, mutta nämä, että jonkun ihmisen mielestä ihmisen jotenkin oletettavasti pitäisi olla jatkuvasti etsimässä jotain uskonnollista tyydytystä johonkin mielivaltaisesti määriteltyyn hengelliseen tarpeeseen, niin tämmöistä minä en kerta kaikkiaan jaksa.

Keksi minulle joku "tämä todistaa Nooan tulvan" tms. ja semmoisen minä osoitan sinulle potaskaksi, mutta tuo, että joku vain kuvittelee, että voi sanella muille kuinka "ahaa, olet siis siinä harhassa, että kaikki on tässä, mutta on paljon muutakin" on jotain niin... semmoista tympeää. Voin sanoa siihen näin, että VAIKKA olisikin sitä jotain kuuluisaa muutakin, niin jos siellä olisi lähinnä teikäläisiä, joita pitäisi kestää sitten iankaikkisuus, niin jättäisin väliin ihan tarkoituksella!

"Voin sanoa siihen näin, että VAIKKA olisikin sitä jotain kuuluisaa muutakin, niin jos siellä olisi lähinnä teikäläisiä, joita pitäisi kestää sitten iankaikkisuus, niin jättäisin väliin ihan tarkoituksella!"

===>> Älä ole niin ylpeä, sillä sinä et nyt ymmärrä mitä puhut. Sitä kohtaloa et varmasti soisi edes itsellesi!

No, aion lopetella internettiin kirjoittamisen tältä illalta. Ehkä olen saanut sanoa jo sanottavani sinulle ja vastailla moniin kysymyksiisikin. Toivon että jos Jumala suo, niin jotain jäisi siemeneksi.

• Anonyymi kirjoitti:

"Voin sanoa siihen näin, että VAIKKA olisikin sitä jotain kuuluisaa muutakin, niin jos siellä olisi lähinnä teikäläisiä, joita pitäisi kestää sitten iankaikkisuus, niin jättäisin väliin ihan tarkoituksella!"

===>> Älä ole niin ylpeä, sillä sinä et nyt ymmärrä mitä puhut. Sitä kohtaloa et varmasti soisi edes itsellesi!

No, aion lopetella internettiin kirjoittamisen tältä illalta. Ehkä olen saanut sanoa jo sanottavani sinulle ja vastailla moniin kysymyksiisikin. Toivon että jos Jumala suo, niin jotain jäisi siemeneksi.

Itse ajattelin keittää hieman perunoita.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei, ei, olet itse täydellisesti hakoteillä. Niin se vaan on, että kun vaihtoehtoina on joko vankeus ja kuolema tai sitten epäjumalan kumartaminen, niin pitää olla aika vahva omassa uskossaan, ettei kumarra. Ja kun siihen vielä lapsesta pitäen opetetaan, niin sehän käy ihan luonnostaan ihmiseltä.

En nyt käsitä mitään mitä sepostit.

Elämäni on mallillaan, eikä ole mitään kumartamista minnekään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuommoisellako palautteella mitä annat kuvittelet että ihminen alkaa vihoviimein uskomaan? Ei mäiskintä edesauta asiaasi tippaakaan, uskon vakaasti niin.

- Ja jos ihminen taipuukin 'raipan ja ruoskan' edessä niin sittenkö sitä balsamia valutetaan 'lyöntien' ja 'mustelmien' päälle.

Joskus lie ollut ihan maanpäällinen kasvatusmetodikin tuon tapainen menettely ns *paha hakattiin* tottelemattomista lapsista pois ja uskottiin että sillä he viimeistään tokenee ruotuun.

(kui2)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletkohan sinä joku justiin uskoon tullut joka voimansa tunnossa mollaa jokaisen tielleen osuvan..vai mikä ihmeen erotuomari..

(kui2)

• Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua. En minäkään kerää omaisuutta, enkä edes aarteita taivaaseen.

Enkä pelkää enkä rakasta Jumalaa hänen käskystään, enkä sinun.

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

">Mikset sinä sano vasemmistolaispoliitikoillekin että muuttakaa Pohjois-Koreaan! Siellähän vasemmistolaisuus on valtavirtaa!

Pohjoiskorealaisella vasemmistolaisuudella ei ole yhtään mitään tekemistä suomalaisen vasemmiston kanssa. Ei yhtään mitään."

No siinä mielessä on yhteyttä, että myös suomalainen vasemmisto ajautuu samanlaisiin toimiin kuin P-Koreassa, jos saa vallan. Uskoisin ja myös viestisi uskoviin päin tuo esiin, että sinulle ei tuottaisi minkäänlaisia vaikeuksia luoda johtajille perusteet, miksi uskovat on syytä panna kasvatusleireille nälän kouriin?

"Olet selvästi jo kaiken avun ulkopuolella, mutta noin yleisesti totean, että ..."

Ja siinähän tuota alustavaa perustettu jo hahmottelitkin.

• En kerää omaisuutta. Enkä rakasta ketään hänen käskystään.

Siihen ei vaikuta se miten kukin juo. Moni juoppo uskoo vahvasti Jumalaan.

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

"En toki olekaan, enkä ole sellaista väittänytkään, mutta minä puhun sinulle JUMALAN sanaa joka on tällaisena Raamattuun ilmoitettu ja kirkkomme opetuksen mukaista. Se koskee kyllä sinuakin, koskee minuakin ja kaikkia maailman ihmisiä."

Ja tässä sinä otat sellaisen vapauden, kuten toisessa kommenttiisi antamassani vastauksessa jo erittelin, että luonnehdit turhaksi sitä, mitä tämä elämä ja olemassaolo jne. on. Jos tämä on noin mahtavan Raamatussakin ilmoitetun JUMALAN luomaa, niin miksi helkkarissa tässä voisi olla mitään TURHAA? Edes siihen iankaikkisuuteen nähden, niin kerro nyt ihmeessä miksi olet tietävinäsi, että miten tämä voi olla turhaa?

Minulle on selvää, ettei tämä ole turhaa. Jos tämä olisi turhaa, kävelisin tästä samantien mereen enkä tulisi takaisin omin toimin. Jos tulisin jonkun toimin, menisin uudestaan kunnes en tulikaan. Mutta minulle tämä ei ole turhaa. Minä arvostan tätä ainutlaatuista kokemusta. Minun pointtini tässä on nyt se, että tuota... jos nyt suoraan sanotaan, niin teikäläisen kaltaiset julistajat ovat niitä, joita kartetaan. Se johtuu siitä, että te tulette VÄHÄTTELEMÄÄN ihmisille heidän syvimpiä asioitaan elämässä ja tarjoamaan heille niiden tilalle ja niitä korkeammaksi korotettuina jotain, mikä olisi parempaa, enemmän ja kaikin puolin tärkeämpää.

Sinä et ymmärrä pätkääkään sitä, miten puhua normaaleille ihmisille. Jos vähättelet ihmisen perusasioiden arvoa, niin silloin sinä astut hänen päälleen, ja kaadat lokaa ja saastaa hänen päälleen. Luuletko, että vaikka kuinka samaan aikaan huutaen kun olet kertomassa hänelle jostain suuremmasta ja vähemmän turhasta iankaikkisuudesta, tuo ihminen vastaanottaisi sanomasi?

Minä vetäisin turpaan jos vastaantulija pimeällä metsätiellä käyttäytyisi minua kohtaan noin veemäisesti, että kyseenalaistaisi täysin pokkana minun elämäni sisällön ja merkityksen ja tekisi sen vieläpä kehtaamalla mainostaa minulle jotain skenaariota, mistä ei ole minkäänlaisia todisteita. Yritän tässä hieman liioitellen vain kertoa, että mieti nyt vähän miten tuon asiasi esität.

"Minä vetäisin turpaan jos vastaantulija pimeällä metsätiellä käyttäytyisi minua kohtaan noin veemäisesti, että ..."

Hyvinpä sinäkin löisit perusteet miten ja miksi kohdella uskovaisia ihmisiä, jotka vain ajattelevat sinun parastasi.

• Anonyymi kirjoitti:

">Mikset sinä sano vasemmistolaispoliitikoillekin että muuttakaa Pohjois-Koreaan! Siellähän vasemmistolaisuus on valtavirtaa!

Pohjoiskorealaisella vasemmistolaisuudella ei ole yhtään mitään tekemistä suomalaisen vasemmiston kanssa. Ei yhtään mitään."

No siinä mielessä on yhteyttä, että myös suomalainen vasemmisto ajautuu samanlaisiin toimiin kuin P-Koreassa, jos saa vallan. Uskoisin ja myös viestisi uskoviin päin tuo esiin, että sinulle ei tuottaisi minkäänlaisia vaikeuksia luoda johtajille perusteet, miksi uskovat on syytä panna kasvatusleireille nälän kouriin?

"Olet selvästi jo kaiken avun ulkopuolella, mutta noin yleisesti totean, että ..."

Ja siinähän tuota alustavaa perustettu jo hahmottelitkin.

>Uskoisin ja myös viestisi uskoviin päin tuo esiin, että sinulle ei tuottaisi minkäänlaisia vaikeuksia luoda johtajille perusteet, miksi uskovat on syytä panna kasvatusleireille nälän kouriin?

Jos Korkkiruuvi todella uskot noin, valkotakkinen setä saattaisi nähdä perusteet panna sinut tahdonvastaiseen lepoon joksikin aikaa.

En ihmettelisi, jos olisit sellaisessa jo ollutkin.

• Anonyymi kirjoitti:

>Toivon että jos Jumala suo, niin jotain jäisi siemeneksi.

Ainakin ateismin siemen sai runsaasti substraalia.

• Viherpersu kirjoitti:

>Sinä et ymmärrä pätkääkään sitä, miten puhua normaaleille ihmisille.

Tätä on aina syytä ihmetellä. Ilmeisesti vakavasta älyn ja todellisuudentajun puutteesta johtuu, että nämä saarnaavat "epäuskoisille" mahdollisimman onnettomalla "raamatullisella" puhetavalla – samalla jota he käyttävät keskenään – ja siten aiheuttavat valtavan hylkimisreaktion heti lähtötelineissä. Tämän reaktion huomattuaan he uppoavat tyylilajinsa hetteikköön yhä vain syvemmälle samalla taivastellen, joskus yhä vihaisempana, miksi saarnan vaikutus on yksinomaan kielteinen.

Kimi-kielellä sanottuna: Sä et halua kuulla, kuinka sua tyhmempi esiintyy sua viisaampana ja lyttää sun ajattelusi täysin – ilman minkäänlaisia tolkullisia perusteita.

Kirkon pappien kunniaksi on sanottava, että he sentään ovat sivistyneitä ihmisiä ja osaavat puhua kuin ihminen ihmiselle keskustelukumppania kunnioittaen. Näillä lahkoviikareilla ei ole pienintäkään hajua moisesta sisäsiisteydestä.

• Viherpersu kirjoitti:

Itse ajattelin keittää hieman perunoita.

Tämä oli hyvä idea, pernoita keitetään nykyään ihan liian vähän. Syyllistyn tähän syntiin itsekin. 😟

• Anonyymi kirjoitti:

"Minä vetäisin turpaan jos vastaantulija pimeällä metsätiellä käyttäytyisi minua kohtaan noin veemäisesti, että ..."

Hyvinpä sinäkin löisit perusteet miten ja miksi kohdella uskovaisia ihmisiä, jotka vain ajattelevat sinun parastasi.

>Hyvinpä sinäkin löisit perusteet miten ja miksi kohdella uskovaisia ihmisiä, jotka vain ajattelevat sinun parastasi.

Jos todella ajattelee jonkun parasta, sitä ajattelua kannattaa kaikkein viimeksi markkinoida tavalla joka on äärimmäisen loukkaava ja inhoa herättävä.

• Juu, se on hauska sana, jota käytetään pohjoishämäläisissä murteissa. Paikkakunnasta riippuen voidaan sanoa myös "pernoota", mikä tuo mieleen kuuluisan ranskalaisen "pillunseisotusliköörin".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Toivon että jos Jumala suo, niin jotain jäisi siemeneksi.”

Ei Jumala nyt vain suo. Uskallan vastata, jopa muiden puolesta, jotka eivät Jeesuksesi omia ole, ettei mielipuolisesta vuodatuksestasi peltoon siementä jäänyt, mutta myötähäpeää sitäkin enemmän.

Vaan tuskin ymmärrät tätä. Olet liian syvälle jo vajonnut.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>Hyvinpä sinäkin löisit perusteet miten ja miksi kohdella uskovaisia ihmisiä, jotka vain ajattelevat sinun parastasi.

Jos todella ajattelee jonkun parasta, sitä ajattelua kannattaa kaikkein viimeksi markkinoida tavalla joka on äärimmäisen loukkaava ja inhoa herättävä.

"Jos todella ajattelee jonkun parasta, sitä ajattelua kannattaa kaikkein viimeksi markkinoida tavalla joka on äärimmäisen loukkaava ja inhoa herättävä."

Tavallaan nämä evankelistat ovat palstalla juurikin Jeesuksen myyntitykkejä. Itse tuote kun ei puhua pukahda. Tuote on eittämättä hyvin vaikea kaupattava, mutta sitä suuremmalla syyllä: myyntistrategia olisi mietittävä tarkkaan.

Mutta olisihan se hupaisaa, jos kaiken maailman sähkö- ja puhelinliittymiä kaduilla kauppailevat huutelisivat ensitöikseen törkeyksiä ottaessaan ensikontaktia. Mutta jos sellaiseen joskus törmää voinee olettaa, että edellinen myyntiartikkeli on ollut Jeesus?

• Pakko kysyä avaajalta: MITEN Sinä itse päiväsi vietät? Vaivaako Sinua maanantaina esim. sellainen asia kuin työn tekeminen? Pyhitätkö päiväsi kristinuskolle TÄYSIN?

• Anonyymi

Ajalliset lahjat on kaikki käyttöä varten Jumalan hyvyydestä meille annettu. Mutta kokonaan eri asia on kun ihminen hylkää Jumalan ja ripustautuu niihin, etsiin niistä turvansa ja apunsa eikä kysy Jumalaa! Tässä se ero!

• Anonyymi kirjoitti:

Ajalliset lahjat on kaikki käyttöä varten Jumalan hyvyydestä meille annettu. Mutta kokonaan eri asia on kun ihminen hylkää Jumalan ja ripustautuu niihin, etsiin niistä turvansa ja apunsa eikä kysy Jumalaa! Tässä se ero!

En tainnut ymmärtää mitään mitä sepostit.

Kullakin on omat vahvuudet ja heikkoudet. Jumalaa on vaikeaa hylätä, kun ei sitä ole koskaan näkynyt olevankaan.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

En tainnut ymmärtää mitään mitä sepostit.

Kullakin on omat vahvuudet ja heikkoudet. Jumalaa on vaikeaa hylätä, kun ei sitä ole koskaan näkynyt olevankaan.

Oletko nähnyt tajuntaa, se on kaiken A/O. Luonosta löytyy kehittyneempää tekniikka, kuin ihmisen tekemä. Aivot on annettu käytettäväksi. Sieltä löytyy "pihoja" jos se yhteys määrä tehtäisiin langoilla, mitä sitten?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko nähnyt tajuntaa, se on kaiken A/O. Luonosta löytyy kehittyneempää tekniikka, kuin ihmisen tekemä. Aivot on annettu käytettäväksi. Sieltä löytyy "pihoja" jos se yhteys määrä tehtäisiin langoilla, mitä sitten?

Sinulla on näköjään omat tajunnut.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä IHMETTÄ oikein tarkoitat?

• Anonyymi

Mainokset kiinnostaa, ne on totuuden korvike, turmelee luontoa, käy päälle kuin sittiäiset, sitten ne on "piiloverotusta" saa vähentää tuloista, loistaa kun loinen, hyvä hyvyyttään tai ahneuttaan, vai ahdasmielisyyttään? Uusi teko usko, teeskentelee paremmin kuin alkuperäiset tosi taiteilijoita.

• Anonyymi

Tämän ketjun aloittaja on sekaisin päästään. Vastaajat ovat sekaisin päästään(aloittajan mielestä).
      Kuvaa aika vahvasti käsityskyvyn vajavaisuutta tai narsismia.

Lippuhelvettiinkiitos

• Ehkä nyt löytyy netistä julkaisu joka on tarkoitettu hurskaille menneisyyden miehille. Katselin sitä hetken. Blogin nime on Konservatiivi. Kuen tunne noita kirjoittajia ja heidän taustojaan mutta peruspatmoslaisuus taitaa olla suolana.

• Ahneita, muista piittaamattomia ja alati kuolemaa pelkääviä. Viheliäisiä, pahoja ja kiittämättömiä.

Ihmisiä joiden elämä on joutavanpäiväistä. Turhaa. Tarkoituksetonta. Ja lopulta olemme vain katkeria.

Sellaisia mielestäsi olemme me, jotka emme ole löytäneet Jumalaa.

Voisit nyt vuorostasi kuvailla yhtä värikkäin sanankääntein omaa elämääsi: millainen sinä olet? Sinä Jeesuksen oma.

Mitä ylistävämmän kuvan kykenet onnestasi antamaa, sen suurempi on todennäköisyys, että ryntäämme joukoittain tätä onnea tavoittelemaan.

Joten, anna tulla vain...

• Anonyymi

Jumalan luomistyötä ei kunnioiteta, narsistinen elämä on irstailua ja keinottelua, - mulle mulle, heikkoja lyödaan kuin vierasta sikaa, se on hyve, sitten vielä rääkätään tuhalla työllä, maailma saatuu tuhuuden tähden, viihde turmelee moraalin sen vähän mitä on ollut. Tämän kaltaisessa maailmassa kristitty ei voi olla edes osallisena, kuinka se voi suojella itsensä?
      Media tuottaa iljetyksiä joka tasolla ja kaivelee, minkälaiset entsyymit keho tuottaa mielialaan, joka mielialaa säätelee? Plasebovaikutus on negatiivinen, mutta se hyödyntää lääketeollisuutta, pitää kansan pöljänä. Abortti ei kunnioita Jumalan luomistyötä.
      Jumala haluaa terveen, reilun ja iloisen yhteiskunnan, harmittaa kun suunta on pimeyteen, kasvava raakuus ja ahneus sen pimeyden mukana, olen pasifisti koska pidän rauhaa sotaa parempana. Raamatussa on hyvä ja kaunis loppu, mitä tuleman pitää. Kannatan.

• torre12

Sadut yleensä päättyvät onnellisesti.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Sadut yleensä päättyvät onnellisesti.

Satu kertoo totuuden kuin keisarin uudet vaatteet. Luojan kiitos! Minä kannatan hyvyyttä, en pahuutta, lähtökohtaisesti melkoinen ero.

• Anonyymi

Jaahas, palasin työpäivän jälkeen katsomaan mitä ketjuun on tullut, mutta hämmästyksekseni täytyy ihmetellä että miten paljon avaukseni on herättänyt suuttumusta ja suoranaista vihaa epäuskoisten keskuudessa.

Kristillinen julistus on , huomatkaa! -julistusta! Se on totuuden julistamista pimeydessä oleville kuoleman varjon maassa joita evankeliumin valkeus ei vielä ole saanut herättää. Monet tuntuvat olettavan ettö kristillisen julistuksen tulisi lähteä jonkinlaisesta tasavertaisesta asetelmasta, että siitä vain "keskusteltaisiin" eikä julistettaisi ollenkaan. Nimittäin tämähän edellyttäisi että kristinusko ei olisi minkäänlaisessa erityisasemassa muihin maailmankatsomuksiin nähden vaan yksi muiden joukossa, joista jokainen valitkoon sitten omansa...

Mutta te ette nyt lainkaan ymmärrä ettei lähtökohta ole sinne päinkään! Kristinusko ei ole mikkään "katsomus muiden joukossa" jota muka levitettöisiin ihmisiä mielistelemällä niinkuin jonkun sortin kauppiaat, liehakoivat ihmisiä saadakseen tavaransa kaupaksi. Ei! Te jotka sellaista kuvittelette, olette vieraantuneet kristinuskosta ja elämästä niin ettette ymmärrä koko asiasta yhtään mitään!

Kristinusko eli Jumalan sanan totuus on yläpuolella kaikkia maailman ihmisiä, yksittäin ja yhteensä! Se ei ole mikään "katsomus" jota voidaan markkinoida ihmisiä liehakoimalla, vaan se on, ja nyt tarkatkaa:

Jumalan sana on yksinänsä TOTUUS ja ainoa totuus yli kaiken mitä mainita voidaan! Se on korkeampi kuin kaikki "maailmanviisaus" yhteenlaskettuna ja kymmenen potenssiin korotettuna! Se on viisaampi kuin kaikki maailma oppineet kouluniekat!

Ihminen sen sijaan on turhuuden tavoittelija, pimentynyt synnin turmeluksen tähden eikä ymmärrä mitään! Sen tähden Jumalan sanaa ei "keskustella" eikä "kaupitella" eikä sillä liehakoida vaan sitä JULISTETAAN niinkuin sokealle osoitetaan tie jota kulkea ja varoittamalla vaaran paikoista!

Te olette aivan väärässä ja erehtyneet, jos kuvittelette olevanne tai että yksikään ihminen maailmassa voisi olla siinä asemassa että voisi ruotia Jumalan sanaa, arvostella sen saarnaamista tai pilkata sitä. On kyllä sanottava että Jumala näyttää sen sallivan houkille joita armon sanoma ja Jumalan viisaus ei tavoita heidän kovakorvaisuutensa tähden, mutta kerran jokainen on vastaava näistä valinnoistaan Jumalan edessä itse, jokaisesta snasta mitä tääölläkin on lausuttu! Jajollei Puolustajaa (Jeesusta ) ole, on tuomio kauhistuttava!

Sen sanon vielä että minulle kristittynä tai yleensäkään oikeille eläville kristityille (tässä ei tarkoiteta sellaisia muotojumalisia teeskentelijöitä kuin esim. kui2) tärkeää on todistaa Jumalan totuutta, mutta kun sen olemme tehneet, me emme kanna mitään murhetta siitä kääntyykö joku ja osasimmeko nyt varmasti hioa jokaisen sanan mahdollisimman hienoksi markkinointi- ja liehakoimismielessä. Ei! Jos se sana jota me saarnaamme, ei kelpaa niin vika ei ole saarnassa vaan kuulijan kuuroudessa, mutta tämä tietenkin edellyttää että saarnataan Jumalan sanaa eikä jotain ihmisoppeja eli liberaaliharhoja.

Emme me uskovaiset ole mitään markkinamiehiä, vaan me todistamme totuuden sanaa, ensin itsellemme, sitten myös muille. On sanottu että suuri osa papistostamme ja piispoistamme osaa asetella kauniisti sanansa ja valuttaa syntisen paatuneen korvat niin täyteen hunajaa ettei tämä enää voi kuulla mitään vaan saa nukkua rauhassa synnin untaan kenenkään häiritsemättä. He vastaavat viimeisellä tuomiolla viranhoidostaan. Tai paremminkin siitä etteivät ole hoitaneet sitä ja varoittaneet ihmisiä.

Kuinka kauan te vielä luulette että Jumalaan uskovat ihmiset taipuvat teidän tahtoonne ja vesittävät sanoman jotta se olisi hunajaisempaa kuulla? Ei vakavaa paisetta peitellä laastarilla ja kuvitella sen olevan hoidettu vaan se on leikattava pois ja sitten ommeltava vasta umpeen jotta se voisi oikeasti parantua!

• "Jaahas, palasin työpäivän jälkeen katsomaan mitä ketjuun on tullut..."

Pidätkö töissäkin samankaltaisia evankelioivia "kahvihuonepuheita", vai onko yksin meidän etuoikeutemme saada tietää "Totuus" jota julistat?

• Anonyymi

Kyllä se entisajan aatelisten hanskalla läpsäisy ja kunnon kaksintaistelu aamunkoitteessa olisi edelleenkin käyttökelpoinen tapa lyhentää näitä tyhjänpäiväisiä ketjuja eikö vain !

aseina toki värikuulapistoolit jolloin läiskän saanut hiljenisi foorumilla lopullisesti !

• Anonyymi

Ateistit on heti nyrkit pystyssä tappelemassa, henkinen taso on sillä tasolla. Ei edes itse huomaa, ego on kuin jääräpäinen villiaasi.

• torre12
        Anonyymi kirjoitti:

Ateistit on heti nyrkit pystyssä tappelemassa, henkinen taso on sillä tasolla. Ei edes itse huomaa, ego on kuin jääräpäinen villiaasi.

Heh. Itse en tappele koskaan.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Paha olemassa, se meidän pitää ymmärtää. Lisäksi usko on jokaisen oma asia. Ei minulla muuta.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Vai että katselee vain katsomossa hyvän ja pahan taistelua, - pahaa ei voi voittaa omassa voimassa, - olla siis piilo-uskova ulkona riennoista. Hah hah, - vai sillä tavalla.

• ”Ihmisten ajatusmaailma pyörii oman navan ympärillä ja ajallisen hyvän etsimisessä, ikäänkuin se olisi kaikki mitä voi olla edes kuviteltavissa. Kaikki toivo pannaan kiinni ajalliseen tavaraan, rahaan, terveyteen ja sitten kun tulee sairaus, puute tai kuolema, niin kieriskellään maassa ja tuhkassa…”

Niin, me elämme sellaisessa jatkuvan kasvun ideologiassa, jossa juuri nuo ovat olennaisia asioita. Harva uskovakaan tulee sitä näemmä pohtineeksi, miksi talouselämällä on niin suuri osa meidän elämässämme?

Mutta sinulla on aika lailla erilainen näkemys, kuin sillä pienellä joukolla uskovia, joiden mielestä näin tuleekin olla, että maallinen mammona on jopa Jumalan siunaus.

Mitä olet ajatellut tehdä tälle tilanteelle?

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      695
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      101
      625
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56